Zie bijgevoegde fotos.

503 Benodigde gegevens niet beschikbaar
Er is iets mis gegaan bij het ophalen van de benodigde gegevens uit onze databases. De gegevens konden niet snel genoeg worden opgehaald, probeer het later nog eens.
Wat nu?
Probeer het over enkele minuten opnieuw.
Als het voor blijft komen zouden we het zeer op prijs stellen als je een bug wilt melden via ons forum.
Vermeld aub daarbij onderstaande gegevens:
URL: https://gathering.tweaker...er_keywords%5D=verwijderd
Foutcode: 0 [DataTimeoutException]
Tijdstip: 09-12-2018 03:33:27
Request ID: Twk-eun-web3_145.1.6_41580_5c0c7eec3c88c8.61972083
Request ID: Twk-eun-web3_145.1.6_41580_5c0c7eec3c88c8.61972083
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 09-12-2018 03:43 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
7400 Wp op het dak
[ Voor 28% gewijzigd door BlueTooth76 op 09-12-2018 10:42 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
#metooBlueTooth76 schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:35:
Ik ben een stuk of wat reacties kwijt, evenals de reacties waar ik op reageerde... er is iets goed stuk...
Aan de andere kant is het me wel gelukt om een niet bestaande reactie te quoten.
Ligt het gelukkig niet aan mij.Kain_niaK schreef op zondag 9 december 2018 @ 02:38:
Het zijn vooral mijn notificaties die het niet doen.
[ Voor 19% gewijzigd door hp-got op 09-12-2018 11:04 ]
Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Mijn notificaties lijken vooral te blijven hangen, krijg ze niet geladen.wimmel_1 schreef op zondag 9 december 2018 @ 03:42:
Tweakers hoofdpagina problemen
Lijkt op de Frontpage een probleem te zijn, al heb ik er hier (KPN Netwerk) geen last van?
[ Voor 20% gewijzigd door Kees op 09-12-2018 11:53 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik ben toch malle pietje niet!
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
[ Voor 55% gewijzigd door BlueTooth76 op 09-12-2018 11:18 ]
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
with ^Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 08:45:
Hier op KPN glas ook issues.
[ Voor 43% gewijzigd door Kain_niaK op 09-12-2018 12:57 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Taggen kan wel...pven schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:50:
Ik wilde Kees taggen, maar dat werkt dus niet.
We zijn verloren !!!1111elfelfelf ...
1
| [~username] |
[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 09-12-2018 10:13 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zo te zien gaat er nog wel wat mis:Kees schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:05:
Dat er posts weg zijn komt omdat de hoofd database was gecrasht. De posts worden dan in de slave database opgeslagen. Als de hoofd database weer terug is, dan duurt het even voordat hij alle posts weer van de slave heeft gekregen. Hij loopt momenteel nog een 14.000 seconden achter, maar is hard bezig om dat in te halen.
[ Voor 22% gewijzigd door Dirk op 09-12-2018 11:37 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
[ Voor 15% gewijzigd door Theo op 09-12-2018 11:43 ]
7400 Wp op het dak
Word dat nog hersteld?Kees schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:05:
Dat er posts weg zijn komt omdat de hoofd database was gecrasht. De posts worden dan in de slave database opgeslagen. Als de hoofd database weer terug is, dan duurt het even voordat hij alle posts weer van de slave heeft gekregen. Hij loopt momenteel nog een 14.000 seconden achter, maar is hard bezig om dat in te halen.
Dat heeft ook al gevolg dat er posts door elkaar komen aangezien we sorteren op reactie-id en die zijn hoger op de slave-db omdat die meer reacties had dan de master.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Dus Cause en effect is nu tijdelijk eventjes in de war. Het zou dus zomaar kunnen dat ik dit geschreven hebt voor jou nee.
[ Voor 16% gewijzigd door Kain_niaK op 09-12-2018 12:57 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Anoniem: 1032405
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Anoniem: 1032405
Het was ook maar een stom grapjeThe Eagle schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:14:
Maar we die shitpoats die echt shitposts / spam / whatever ongewenst zijn ook noet meer kunnen verwijderenNee, dat gaat de leesbaarheid en bruikbarheid van GoT echt ten goede komen:+
Niks tegen decentraal, maar bedenk wel wat er echt nodig is. Een forum heeft echt geen blockchain nodig
Zoals het nu draait draait het al jaren, en kudos voor de stabiliteit. Blij dat @Kees al zo snel reageert, heck, die is al bezig met het oplossen en bijwerken voordat ie hier reageert met wat er stuk was.
Nu was het een DB crash (mysql master die stuk ging en slave die naadloos overnam). We hebben recentelijk ook DDOS aanvallen gehad die ie hoogstpersoonlijk afsloeg. Dat zie ik jou decentrale blockchain nog niet doen
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Eigenlijk vind ik dat wel passend, als je niet de moeite neemt en leest in dit topic.hoevenpe schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:33:
Mijn berichten zijn opeens weg en nu komen sommigen opeens terug, heel vaag...
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Das niet geheel onlogisch gezien de inhoud en dat je er zelf voor om een slotje vroeg. Ik ga er iig vanuit datdat niks met de technische hickup te maken had, maar des te meer met de moderering en hoe we hier met elkaar om willen gaan. Works as designed wat mij betreftToppe schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:29:
Probleem is bij mij nog steeds aanwezig, net een post in een ander topic gedaan en die is verdwenen in het luchtledige...?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het gaat om een totaal ander topic!The Eagle schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:41:
[...]
Das niet geheel onlogisch gezien de inhoud en dat je er zelf voor om een slotje vroeg. Ik ga er iig vanuit datdat niks met de technische hickup te maken had, maar des te meer met de moderering en hoe we hier met elkaar om willen gaan. Works as designed wat mij betreft
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 09-12-2018 16:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Sometimes you need to plan for coincidence
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dat kan een moderator ook hoorDirk schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:10:
De teller mist daar 3 reacties, en dan gaat de paginering stuk. Een devver moet waarschijnlijk even de topictellers resetten.
[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 09-12-2018 18:44 ]
Intentionally left blank
[ Voor 18% gewijzigd door Dirk op 09-12-2018 17:49 ]
Huh? Sinds wanneer hebben wij die rechten en waar zou dat dan moeten zitten? Heb het niet in de standaard topicadmin tools gezien.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Zo'n vermoeden had ik al, het is niet voor het eerst dat dit voorkomt in GKMT en toen was daar geen omgevallen database voor nodigDirk schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:10:
De teller mist daar 3 reacties, en dan gaat de paginering stuk. Een devver moet waarschijnlijk even de topictellers resetten.
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 09-12-2018 18:09 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het zou kunnen dat daar speciale rechten voor nodig zijn.Hero of Time schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:01:
[...]
Huh? Sinds wanneer hebben wij die rechten en waar zou dat dan moeten zitten? Heb het niet in de standaard topicadmin tools gezien.
Intentionally left blank
Ze zijn idd nog niet in sync. Toen ik mijn bericht plaatste, was deze niet zichtbaar (net zoals die van @Dirk boven mij), zag wel de melding dat ik als laatste had gereageerd en in het topicoverzicht stond ik wel als laatste die had gereageerd. Nu zie ik dat wij op een nieuwe pagina staan, terwijl ik eerder dus geen pagina 2 had.crisp schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:04:
[...]
Het zou kunnen dat daar speciale rechten voor nodig zijn.
Maar sowieso is het geen oplossing zolang de databases blijkbaar nog niet in sync zijn...
Intentionally left blank
En de reactieteller is kapot of loopt achter, omdat....?Dirk schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:04:
Dat is geen gevolg van de desync, maar van de kapotte reactieteller. De reacties stonden al op de volgende pagina, maar omdat de teller achterliep, werd die pagina niet getoond.
[...]
En nee, want dat hoeft 'een blockchain' ook niet. Je kan een blockchain namelijk niet DDoS'enThe Eagle schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:14:
[...]
We hebben recentelijk ook DDOS aanvallen gehad die ie hoogstpersoonlijk afsloeg. Dat zie ik jou decentrale blockchain nog niet doen
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Omdat een "UPDATE F_Topics SET MessageCount = MessageCount + 1 WHERE TopicID = xxx" canonicalized wordt naar "UPDATE F_Topics SET MessageCount = yy WHERE TopicID = xxx" bij het synchroniseren naar de slave database. Als vervolgens de master plat gaat en de slave het overneemt, en later deze query alsnog weer gesynchroniseerd wordt dan wordt effectief de reactieteller dus verkeerd geupdate.Vickiieee schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:02:
[...]
En de reactieteller is kapot of loopt achter, omdat....?
Intentionally left blank
[ Voor 63% gewijzigd door Raven op 10-12-2018 11:48 ]
Oscar Wilde
[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 10-12-2018 22:10 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Zoals je hierboven kan teruglezen is dat niet een issue in de servers, maar een issue met de reactieteller door de eerdere storing. Het denkt dat er nog geen nieuwe pagina voor je is, maar eigenlijk wel.Damic schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:09:
Euhm server heeft er weer de brui aan gegeven? Ik maak een post en ik zien hem niet maar ik krijg wel de melding dat ik als laatste heb gepost.
Edit: hier werkt het wel
Intentionally left blank
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq