B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Hoogste piek van 3.035kW, wat toch dichtbij de max van 3050kW ligt. Lijkt mij niet verkeerd.
PVOutput vanuit Domoticz, Zonnig Beuningen (Hopen dat de naam zich waar gaat maken
Gisteren pas vrij laat regen, 11.600kWh, 3.803kWh/kW
Dag van installatie (25 juli): 11.900kWh 3.902kWh/kW vanaf 11:45. Dat was de dag dat het maar 41 graden was

Beste dag tot nu toe 26 juli: 16.300kWh 5.344kWh/kW
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
NO compenseerde gelukkig nog wat.
Vandaag gaat het weer z’n gangetje, wel vreemd dat bij PVOutput de ZW en NO logging het doen en de systemen samen(totaal) niet

Was te mooi om waar te zijn bij Powerpeers

Nog 200 kWh terugleveren en dan over op de kolenfooi van een stuiver.
De maximale opwekkersvergoeding van 3000 kWh is al bereikt.
Dus 3.000 kWh van 15 cent
2000 kWh van 11 cent
en boven de 5.000 kWh 5 cent.
Dat zal komend jaar veranderen als de wp en wpb aangesloten zijn.

Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Bij greenchoice gaat alles op kolenfooi boven de 10k terugleveren.JoKo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:50:
Het was niet vet de afgelopen 2 dagen op ZW.
Vandaag gaat het weer z’n gangetje, wel vreemd dat bij PVOutput de ZW en NO logging het doen en de systemen samen(totaal) niet![]()
Was te mooi om waar te zijn bij Powerpeers![]()
[Afbeelding]
2000 kWh van 11 cent
Dus nog slechter.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

5 - 6 ° maar? Dit is dan echt een systeem voor de zomer.
Atm. op 2,53 Wh/Wp (65% dagtarget - tot 12:30 liep het nog prima)
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Heb al weer een jaar pvo dus ff gedoneerd
€ 9,52
Helaas wel. Kan slechts mijn dak verhogendunklefaser schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:43:
@Nakebod Hier in Wijchen profiteren we ook van een ZonnigBeuningen
!
5 - 6 ° maar? Dit is dan echt een systeem voor de zomer.
Atm. op 2,53 Wh/Wp (65% dagtarget - tot 12:30 liep het nog prima)
Meerdere installateurs over de vloer gehad, gaven allemaal aan dat een platdak systeem net wel/net niet kon. Helling zou net te schuin zijn voor platdak systeem, en minder ook weer minder panelen mogelijk.
Door ze met de daklijn mee te leggen kon ik er meer kwijt, hopelijk compenseer ik zo weer wat.
Op dit moment beginnen de panelen met de eerste wattjes rond 6:30 en de laatste paar wattjes komen iets na 21:00 binnen. Zal zien wat het in de winterperiode gaat doen. Voordeel is wel dat het zuid is, en geen objecten die schaduw geven.
tja power-peers of greenchoise/vandebron of andere leverancier.JoKo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:50:
Vandaag gaat het weer z’n gangetje, wel vreemd dat bij PVOutput de ZW en NO logging het doen en de systemen samen(totaal) niet![]()
[Afbeelding]
2000 kWh van 11 cent
het blijft lastig om een juiste leverancier te vinden in het woud dat we hebben gecreëerd
(maak een systeem moeilijk te begrijpen met veel onduidelijke berekeningen dan kun je de burger makkelijk afzetten.)
wat weet je zeker of te wel wat is wettelijk verplicht.
ze moeten perse jouw opwek weg strepen tegen je gebruik per jaar. (salderen)
voor het overige moeten ze minimaal 70% van de kale energie prijs uitkeren.
dit is dan nog ex BTW die moet je er dan nog bij doen.
de kale energie prijs zit nu rond de 0,06€/kWh ex BTW.
dus 0,042€/kWh ex BTW en 0,05€/kWh inc BTW.
meer is niet wettelijk verplicht voor een leverancier.
nu heb je nog steeds een heel stel leverancier's die het te lastig vinden om heel het systeem te gaan herprogrammeren om overschotten te betalen met maar 70%.
(is wel te begrijpen, het kost meer programmeurs tijd als dat het oplevert, zoveel mensen zijn er niet die te veel leveren.)
dus nog veel die leveren 100% kale elektra prijs.
en dan krijg je 0,06€/kWh ex BTW wat weer inc BTW een 0,0726€/kWh maakt.
en dan heb je nog leveranciers als vandebron/greenchoise (en nog een paar anderen.)
die beloven grotere bedragen voor je overschot.
en dat klinkt heel leuk, maar als ik dan zie dat die soms wel 75€ aan vaste leverings-kosten per product.
tja dan kun je wel wat extra betalen per kWh, ik heb er nu 1 die vraagt maar 12€ per product per jaar.
dan heb je toch wel heel veel over productie nodig om dat weer goed te maken.
dus uiteindelijk linksom of rechts om het word gewoon betaald en vaak nog uit eigen zak ook.
(helemaal als je ook nog gas hebt, dan is het 150€ v.s. 25€ daar kun je veel overschot van uit betalen uit de klant zijn eigen zak.
goed zoeken zoeken en niet zomaar de marketing verhaaltjes geloven is de enige oplossing.
maar ook argwanend zijn over voorbeeld berekeningen die op sommige website staan.
(soms staat er het zinnetje niet eens bij wat eigenlijk wel behoord: "aan deze berekening mogen geen rechten vernomen worden.")
het hele geheel nu wat nu in een marktwerking verkocht word is zo ondoorzichtig als wat.
(hoewel ik nog steeds niet weet of ik nu voor of tegen stander er van ben.
maar het is wel lekker om nu 3000kWh in de min te staan.
ik sta nu +/-2000kWh in de min en moet de winter nog door (met Wp natuurlijk en pas afrekenen in maart.)
dat gaan straks leuke rekeningen worden.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
In zuid holland ook de inhaal race begonnen, tot 13:30 was het prut.MatsuMatsu85 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:06:
10 Kwh atm gaat iig weer een stuk beter dan gister 😊 De ergste bewolking nu gehad ben benieuwd, hoop op een vierpunter...
ik kan wel de slakken in de regen over het tuinpad zien racen.
Net weer een eerste schuchter zonnestraaltje door de regen.
pro-rata voor augustus nog net boven de 100% (gemiddeld 3,9+ Wh/Wp)
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Hoe weet jij nou dat je die 3000 gehaald hebt dan? Want dat veldje rechts boven zegt niks?JoKo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:50:
[Afbeelding]
2000 kWh van 11 cent
1 PVoutput . Dongen NB
Omdat ik regelmatig inlogde. Ik heb het van 0 naar 3000 kWh zien gaan in 9,5 maand.
Edit: het is al 3.086 kWh maar voor 4 cent extra per kWh is 3.000 kWh de grens.
@sgsdebruijn @gratiz @Krypt @Pakhaas ook al aan de 3000 kWh terugleververgoeding bij PP?
Zie JoKo in "Het grote "jouw productie" topic - Deel 4"
Ontopic: ik zie dagtargets vandaag....richting de 5 voor ZW als het zo blijft.
[ Voor 10% gewijzigd door JoKo op 13-08-2019 18:05 ]
Nou dat is goed nieuws, word volgende week ook klant waarschijnlijk.JoKo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:53:
@reneeke1970
Omdat ik regelmatig inlogde. Ik heb het van 0 naar 3000 kWh zien gaan in 9,5 maand.
@sgsdebruijn @gratiz @Krypt @Pakhaas ook al aan de 3000 kWh terugleververgoeding bij PP?
We moeten een PP clubje oprichten en elkaar aanmelden haha.
1 PVoutput . Dongen NB
Hebben wij ook gedaan, je ziet er al 4 staanreneeke1970 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:38:
[...]
Nou dat is goed nieuws, word volgende week ook klant waarschijnlijk.
Powerpeers komt er hier uit op een 35e plek in de vergelijkerreneeke1970 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:38:
[...]
Nou dat is goed nieuws, word volgende week ook klant waarschijnlijk.
Dat is toch alleen met een overschot van >10K?Rol-Co schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:09:
[...]
Bij greenchoice gaat alles op kolenfooi boven de 10k terugleveren.
Dus nog slechter.
Het gaat dan wel hard want de hele teruglevering wordt dan kolenfooi.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ja klopt, daar komen maar weinig mensen aan.Speedy-Andre schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:10:
[...]
Dat is toch alleen met een overschot van >10K?
Het gaat dan wel hard want de hele teruglevering wordt dan kolenfooi.
Ook aan het kijken voor een ander contract maar zie niks interessant, dus zal wel GC blijven.
Ze lopen winddelen te pushen, maar dan ben je afhankelijk van de marktprijs en je betaalt voor onderhoud.
Ik heb al een overschot van >600kWh dus normaal/dal tarief ben ik al kwijt

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Heb nu de tijd even gevonden om dat op de website te kijken. Vermoedelijk 1440kWh jaarlijks. Elke geschatte maand opbrengsten even in PVO gezet en dan zag de 'target' ook wat meer kloppendunklefaser schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:57:
@Barreljan Kijk maar in de TS onder pvgis. Wat je daar uit haalt kan je in pvoutput als
vertrekpunt voor de zgn. maandestimates gebruiken. De ervaring is dat alleen de verhouding van de
maandopbrengsten aardig klopt, de totale jaaropbrengst is met de standaard verliezen veel te laag.
Met de verwachte/gerealiseerde jaaropbrengst kan je de maandopbrengsten corrigeren d.w.z.
als je in totaal 2970 kWh per jaar verwacht en pvgis levert iets van 2600 kWh, dan kan je
alle maandopbrengsten met 2970/2600 vermenigvuldigen en bij de estimates van pvoutput invullen.
Met jouw locatie en ligging zou ik minimaal 1100 kWh/kWp verwachten.
YMMV
[edit]
vandaag al in de 4 kWh/kWp, Beter als gisteren
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Bedoel je de windvangers van GC ? Dat kan namelijk niet met een 0 of negatieve rekening, maar ze bieden het me wel als verlengingsaanbod.Speedy-Andre schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:18:
Het is voor mij ook weer tijd, daarom las ik de voorwaarden
Ze lopen winddelen te pushen, maar dan ben je afhankelijk van de marktprijs en je betaalt voor onderhoud.
Ik heb al een overschot van >600kWh dus normaal/dal tarief ben ik al kwijt

Ja windvangers, ik zit nog met hun oude term in m'n hoofdRol-Co schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:22:
[...]
Bedoel je de windvangers van GC ? Dat kan namelijk niet met een 0 of negatieve rekening, maar ze bieden het me wel als verlengingsaanbod.

Ik heb maar 1 optie zonder windvangers, ik zal wel een dure klant zijn
Beetje offtopic maar goed misschien hebben anderen er nog wat aan.Speedy-Andre schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:25:
[...]
Ja windvangers, ik zit nog met hun oude term in m'n hoofd![]()
Ik heb maar 1 optie zonder windvangers, ik zal wel een dure klant zijn
Aanbieding GC zelf als verlengen

En energievergelijker

Ga maar eens vragen of ik ook nieuw mag aanmelden via de site
ik zet dat op €5 per maand en dan krijg ik nog dik geld terug .
Jouw aanbod zal wel met een zelf verzonnen verbruik zijn
nee, sinds 1 januari 2019 maar 1282 kwh teruggeleverd.JoKo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:53:
@reneeke1970
Maar wel raar dat ze dat zomaar ongemerkt kunnen wijzigen. Ik heb een jaar terug het 3 jaar vast gezet bij PP en dan lijkt het mij niet dat ze de voorwaarden in die 3 jaar zomaar kunnen wijzigen toch?
[ Voor 14% gewijzigd door Pakhaas op 13-08-2019 19:58 ]
Jouw jaarestimate van 1440 kWh zit er volgens mij helemaal naastBarreljan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:21:
[...]
Heb nu de tijd even gevonden om dat op de website te kijken. Vermoedelijk 1440kWh jaarlijks. Elke geschatte maand opbrengsten even in PVO gezet en dan zag de 'target' ook wat meer kloppen
[edit]
vandaag al in de 4 kWh/kWp, Beter als gisteren
- ik zou maar uitgaan van minimaal 2970 kWh/jaar (1100 Wh/Wp)
Kijk maar naar mijn opbrengsten met 166°(bijna zuid)/44° aan de oostgrens.
Ik zat er letterlijk al nét naar te kijken adhv reacties hier met hun jaaropbrengst.dunklefaser schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:59:
[...]
Jouw jaarestimate van 1440 kWh zit er volgens mij helemaal naast
- ik zou maar uitgaan van minimaal 2970 kWh/jaar (1100 Wh/Wp)
Kijk maar naar mijn opbrengsten met 166°(bijna zuid)/44° aan de oostgrens.
De azimuth had ik verkeerd. Ik zit op 190gr zuid dus az. -10 op de pvgis site als ik hun uitleg goed begrijp . Dat komt dan neer op 2810kWh.
Correct me if i'm wrong; Slootdorp, 2.7kWp, 38gr dak, dak op 190gr zuid
[ Voor 3% gewijzigd door Barreljan op 13-08-2019 20:07 ]
al maakt dat bijna niets uit t.o.v. 170° = -10°
Halverwege de ochtend een plensbui, maar daarna regelmatig een strakke lucht.
Eens kijken hoe de komende "herfst" dagen gaan worden.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Hoe kom je aan zulke getallen joh? Sinds 2 weken heb ik dat nog niet eens...ing_stripe schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:33:
21,435kWh - 5,496kWh/kW De oogst voor Westkapelle.
Halverwege de ochtend een plensbui, maar daarna regelmatig een strakke lucht.
Eens kijken hoe de komende "herfst" dagen gaan worden.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Gouda ligt iets minder gunstig als de eilanden van zeelandCliffie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:38:
[...]
Hoe kom je aan zulke getallen joh? Sinds 2 weken heb ik dat nog niet eens...
Gouda vandaag 2,69 kWh/kWp gemiddeld, beste 3,16 kWh/kWp
Totaal 27,1 kWh
Totaal 50,7 kWh.....lekkerrrr
Zeeland heeft een mooie combinatie van zon en een verkoelend windje.Cliffie schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:38:
[...]
Hoe kom je aan zulke getallen joh? Sinds 2 weken heb ik dat nog niet eens...
Mijn panelen liggen vol op het zuiden met geen schaduw, in mei haalde ik regelmatig een 7-punter.
Maar laat je niet gek maken, er zijn regelmatig grote verschillen in Nederland met betrekking tot de opbrengst.
Ook Zeeland heeft wel eens een wolkendagje terwijl de rest van Nederland volle bak draait.
Je kan er toch weinig aan doen. het is zoals het is.
Verwijderd
En zeker niet met een oost west, de dagen zijn al weer flink korter.MatsuMatsu85 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:00:
@Rol-Co Hahahaha arme @Cliffie je moet je mede stadsgenoot nog wel ff uitleggen dat ie nooit zulke waardes als in Zeeland gaat halen ik moet na bijna een jaar ook nog wel is uit die droom gehaald worden hahahaha 😉
Bij mij is ook niet alles direct verbruikt door powerpeers. Hoe dat bepaalt wordt mag Joost weten. Evenals de teruglevering die bij mij niet echt klopt; ze missen af en toe dagen en nemen de teruglevering niet met terugwerkende kracht mee met de berekeningen op de site. Met de afrekening wel (mag ik toch aannemen; is wel iets waar ik strak op ga controleren)JoKo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:53:
@reneeke1970

Zit nu wel al 0 op rekening. Ben benieuwd wat het einde van het jaar is.
Dan kan ik de berekening gaan maken of gc of wat anders nog voordeliger is.
Overigens al boven de 7,2MWh en het jaar nog net niet vol gemaakt (24-8); en dat ondanks de "tegenvallende prestaties solaredge" in de namiddag bij ons. Ik ben er wel blij mee.
[ Voor 13% gewijzigd door Krypt op 13-08-2019 21:40 ]
Lever jij zo weinig terug dan?Rol-Co schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:54:
[...]
Powerpeers komt er hier uit op een 35e plek in de vergelijkerWaarschijnlijk door de 107,- vaste leveringskosten?
En de vergelijker kent de vier cent bonus niet.
Maar gc is wel de beste denk ik.
1 PVoutput . Dongen NB
Ik heb vanavond ff rondgekeken bij de leveranciers.reneeke1970 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:42:
[...]
Lever jij zo weinig terug dan?
Ze nemen de 4 ct inderdaad niet mee in de vergelijking.
Zou ik 11.000 kWh opwekken, 6.000 kWh afnemen, 1 m3 gas afnemen dan is GC op jaarbasis 35 euro goedkoper t.o.v. PP , gesteld dat ik wel 3000 kWh opwekvergoeding extra van 4 cent heb.
Ik ga niet uit van bonussen.
Edit: goedkoper is meer terugkrijgen. 405 tegen 370 euro ongeveer.
[ Voor 5% gewijzigd door JoKo op 13-08-2019 22:01 ]
13.35 kWh en 4.20 kWh/kWp
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Het verschil is groter want gc geeft btw terug, ook dat rekent vergelijker niet mee.JoKo schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:00:
[...]
Ik heb vanavond ff rondgekeken bij de leveranciers.
Ze nemen de 4 ct inderdaad niet mee in de vergelijking.
Zou ik 11.000 kWh opwekken, 6.000 kWh afnemen, 1 m3 gas afnemen dan is GC op jaarbasis 35 euro goedkoper t.o.v. PP , gesteld dat ik wel 3000 kWh opwekvergoeding extra van 4 cent heb.
Ik ga niet uit van bonussen.
Edit: goedkoper is meer terugkrijgen. 405 tegen 370 euro ongeveer.
Hun vaste kosten is 55 lager.
Je moet bij pp ook aangeven geen gas anders betaal je twee keer 107 euro
1 PVoutput . Dongen NB
Positief: 5MWh is binnen dit jaar
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik ga altijd uit van ongeveer 0reneeke1970 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:42:
[...]
Lever jij zo weinig terug dan?

Met 0 verbruik is logisch dat degene wint met de laagste vaste lasten.Rol-Co schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:22:
[...]
Ik ga altijd uit van ongeveer 0
[Afbeelding]
Jij moet met 0 naar budget energie denk ik
1 PVoutput . Dongen NB
Plek 34 met 71,- vaste kosten per jaar. Anode is goedkoopste met 29,- vaste levering.reneeke1970 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:31:
[...]
Met 0 verbruik is logisch dat degene wint met de laagste vaste lasten.
Jij moet met 0 naar budget energie denk ik
Ik lever wel iets terug denk ik, zo'n 400-600 kWh.
Powerpeers staat slimme meter verplicht, heb je die?
[ Voor 13% gewijzigd door Rol-Co op 13-08-2019 23:19 ]
Als ik wil wel tweeRol-Co schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:05:
[...]
Plek 34 met 71,- vaste kosten per jaar. Anode is goedkoopste met 29,- vaste levering.
Ik lever wel iets terug denk ik, zo'n 400-600 kWh.
Powerpeers staat slimme meter verplicht, heb je die?

1 PVoutput . Dongen NB
Wel vreemde output op PVOutput:
13/08/19 21:00 17.378kWh 3.407kWh/kW 0W 0W 0.000kW/kW - - - -
13/08/19 20:55 17.378kWh 3.407kWh/kW 0W 0W 0.000kW/kW - - - -
13/08/19 20:50 17.378kWh 3.407kWh/kW 0W 0W 0.000kW/kW - - - -
13/08/19 20:45 17.378kWh 3.407kWh/kW 0W 0W 0.000kW/kW - - - -
Normaal stopt die bij de eerste 0W...
Dit gaat niet een best dagje worden zo nee....Rol-Co schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:10:
Nou moe ? Alleen hier bewolking op de radar, dat hoort toch in aalten?
Ik heb het naar het noorden gestuurd naar @MatsuMatsu85Cliffie schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:17:
[...]
Dit gaat niet een best dagje worden zo nee....
Die wilde het hebben las ik
En an sich "klopt" de bewolking ook. Heel vaak bij voorspelde regenbuien of code geel/oranje en dan trekken de buien er vaak allemaal net langs. (Soms niet erg, maar wat regen op zijn tijd is ook niet verkeerd
Nu ook een lekker zonnetje.
Ik heb het vermoeden dat het over isolation data gaat.Nakebod schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:36:
Dan doen de wolken het in Beuningen best goed tot nu toeNog redelijk op schema aan de opgewekte kWh te zien. Wat mijn schema dan ook is, die snap ik nog niet helemaal in PVOutput. Die zegt nu 84%. Alleen van wat precies?
En an sich "klopt" de bewolking ook. Heel vaak bij voorspelde regenbuien of code geel/oranje en dan trekken de buien er vaak allemaal net langs. (Soms niet erg, maar wat regen op zijn tijd is ook niet verkeerd)
Nu ook een lekker zonnetje.
https://pvoutput.org/help.html#intraday-insolation
- en bij insolation zie je de maximale "Energyproduction under ideal conditions" in kWh (berekend door pvoutput).
Blijkbaar heb je zelf nog geen eigen maandtargets ingevoerd waaruit pvoutput weer gemiddelde dagtargets berekend.
vandaag weer veel zon , hopelijk ook prime time ongestoord ..
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Aardige geste!Rol-Co schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:17:
[...]
Ik heb het naar het noorden gestuurd naar @MatsuMatsu85
Die wilde het hebben las ik

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek
Ben al snel een tevreden mens; eindelijk weer eens een 4-puntertje in aantocht, waar menigeen helemaal niet blij mee zou zijn. In Apeldoorn is augustus namelijk tot nu toe zeer matig. Vandaag een 4-puntertje is pas de 2e deze maand.Misterpc schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:54:
Aalten heeft redelijk weer maar op prime time soms ook wolken en dat scheelt toch behoorlijk als je de opwekcurve bekijkt en ineens gaat het flink naar beneden ..
[ Voor 5% gewijzigd door Apeldoorn op 14-08-2019 16:11 ]
Vanaf volgende week maandag pas weer echt een beetje beter weer, hoop dat de voorspellingen kloppen.
[ Voor 19% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 14-08-2019 17:03 ]
gemiddeld nu op 4,07 Wh/Wp voor augustus (105%).
j.o.j. 3094 kWh (1206 Wh/Wp) en weer (even) boven 1200
Verwijderd
Staan we meteen weer in de plus m.b.t. het maandtarget.
Inderdaaddunklefaser schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:35:
Atm 14,8 kWh (5,77 Wh/Wp) en heel misschien wordt het vanavond iets met 6.
5.856kWh/kW
18.35 kWh en 5.77 kWh/kWp
Loop nog wel ruim 1 kWh per dag achter op gemiddeld.
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Totaal 32,8 kWh
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=57573
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
De bomen werpen hun schaduw tot 9u al weer op het dak

14.3kWh - 4,77Wh/Wp
Vandaag zal het er iets minder rooskleurig uit zien vermoed ik.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
13,012kWh - 3,336kWh/kW.
Waarschijnlijk vandaag een vergelijkbare dag.
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Vandaag word denk ik all-time low voor mij
Top! Nee dat is precies goed, zit pal op het zuiden met het spulMatsuMatsu85 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:45:
@Barreljan Als het goed is komen er opklaringen vanuit het Westen, rond 11:00-12:00 in het Noord-Westen, of is dat voor jouw set al te laat?
5.9kw opbrengst wat 4.09 Kwh/Wp geeft in Strijen, ZH.
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat
vandaag een en al grijs met miezer ..
Al al helemaal niet als je ook een ZW set hebt.de schompen schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:26:
Gisteren moest je dus eens NIET in het zuidwesten zijn: 16.3 kWh = 3.13 kWh-kWp.
2,3 Wh/Wp gisteren.
NO draaide een nette 3,6
Hopelijk over 2uurtjes bij ons ook wat zon. Kunnen we nog een paar kwh opwekken.Misterpc schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:46:
gisteren in Aalten 24.3 KWh = 4.19 KWh/KWp een aardige dag met pas begin van de avond regen en wolken
vandaag een en al grijs met miezer ..
[ Voor 23% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 15-08-2019 16:53 ]
Gemiddeld nu op 4,03 Wh/Wp (104%) - Voorlopig voor mij voldoende.
[Edit]
atm 8,17 kWh (3,19 Wh/Wp)
[ Voor 15% gewijzigd door dunklefaser op 15-08-2019 19:20 . Reden: > 3,2 ]

Samen met Zeeland heeft de kop van noord Holland altijd de meeste zonuren van het land, dus 2-3 dagen wat minder zon hoef je je totaal niet druk om te maken.
Dit topic is gesloten.