Vandaag toch niet een volledig zonnige dag, vooral vanochtend sluierbewolking. Toch nog 23.5 kwh opgewekt met mij 14 stuks 310wp panelen. Toch de hoogste score sinds ze op mijn dak liggen (6 dagen). Benieuwd of komende week nog hogere scores komen.
13,1 kWh, waardoor ik uitkom op 4,366 kWh/kWp. Nog veel bewolking gehad in de ochtend, en toen de zon lekker bleef schijnen lagen de panelen in de schaduw van het huis (Tilburg-zuid)
[ Voor 4% gewijzigd door Geert h op 21-07-2019 21:17 ]
Pv: 3kWp, ozo, 5°
Voor de nieuw komers, welkom uiteraard en gefeliciteerd met jullie zonnepanelen 😊 Graag even vermelden waar hier is. In mijn geval Heerhugowaard en je opbrengst in Kwh/kwp ook even melden. Dus totaal opbrengst in mijn geval 27,5 Kwh / 4,480 ( totaal WP) = 6,13 Kwh/Kwp. Bedankt en op naar een zonnige week 😎
Ik ben ook nog een redelijke newbie, panelen nog geen jaar, maar help jullie graag op weg.
Ik ben ook nog een redelijke newbie, panelen nog geen jaar, maar help jullie graag op weg.
[ Voor 15% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 21-07-2019 21:19 ]
Goede dag in Alminder.. 5.967kWh/kW
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Hier aan de kust in NH een redelijke 5,673 kWh/kWp behaald. Had hoger geweest ware het niet dat ik vaak schaduw veroorzaakte door het monteren van dakhaken en rails🤣.
3250 WP, 2 tigo’s , ZW 12^ , 1300WP ZO 30^ /Aruba netwerk/Denon X2800H/Klipsch R112-SW, RP-600M, RP-500C/LG Oled G3/Intex prism met ZFP 7,9 m³/Kamado Joe III/Bezzera BZ10, Mignon Specialita/AR Giulia/Trek Emonda SL/Intergas HRE 28/24 vvw tuning
Van de kust in NH naar de kust in ZLD: 30.5 kWh = 5.87 kWh/kWp
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
Een tikkeltje boven Alminder ging het ook wel prima: 5.856, 5.624 en 5.799 kWh/kWp
Vandaag een paneel gevonden die niet aangesloten was
Ik hield al een tijdje een string in de gaten waarvan het voltage net te laag was. Er was een paneel met zijn eigen stekkers vastgeklikt in plaats van in de string 
Het heeft wel een vijf euro multimeter en een MC4 stekker gekost. Die multimeter was 1000V rated, ik dacht vaak ben je te bang. Na een paar seconden 1250V meten kreeg ik een vlamboog op de + connector.
Het plastic van de connector is gesmolten en de printplaat van de multimeter zwart geblakerd. Gelukkig had ik nog een identieke connector liggen.
In het vervolg gebruik ik de meting van de omvormer zelf
Vandaag een paneel gevonden die niet aangesloten was
Het heeft wel een vijf euro multimeter en een MC4 stekker gekost. Die multimeter was 1000V rated, ik dacht vaak ben je te bang. Na een paar seconden 1250V meten kreeg ik een vlamboog op de + connector.

Het plastic van de connector is gesmolten en de printplaat van de multimeter zwart geblakerd. Gelukkig had ik nog een identieke connector liggen.

5.75 kWh/kWp vlakbij Amersfoort! Vorige weekopbrengst was slechts 92.9 kWh, deze week werd het 107 kWh. Staat in het niet tov week 26 met 156 kWh opbrengst!
Gouda vandaag 4,43 kWh/kWp gemiddeld, (beste 5,32)
Totaal 44,6 kWh waardoor we weer op 98,5% target komen.
Totaal 44,6 kWh waardoor we weer op 98,5% target komen.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Nah, vandaag eindelijk weer eens (net) de target gehaald: Een kleine 33kWh, ofwel 5,2Wh/Wp.
Pro Rata weer iets omhoog naar bijna 97%.
Pro Rata weer iets omhoog naar bijna 97%.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Prima dag vandaag in Friesland: 4,16 kWh/Wp 😁
Het is altijd spannend net boven Alminder®Skipper-93 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:35:
Een tikkeltje boven Alminder ging het ook wel prima: 5.856, 5.624 en 5.799 kWh/kWp
Vandaag een paneel gevonden die niet aangesloten wasIk hield al een tijdje een string in de gaten waarvan het voltage net te laag was. Er was een paneel met zijn eigen stekkers vastgeklikt in plaats van in de string
Dat kortgesloten paneel heeft het zwaar gehad, al die tijd de kortsluitstroom bij een spanning van bijna 0V

Mijn profi Fluke 87 true rms meter gaat ook 'maar' tot 1000V, wel zijn er tools voor hogere spanningen.
32,993kWh - 5,902Wh/Wp, 33kWh mocht weer niet.
Z/W 6,38Wh/wp
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
22.165kWh, 3.909kWh/kW in NO Groningen.
Waren in Almere en naarmate wij naar huis reden steeds meer wolken. Nu hopen op een goede week met de voorspelling van veel zon.
Waren in Almere en naarmate wij naar huis reden steeds meer wolken. Nu hopen op een goede week met de voorspelling van veel zon.
19.041kWh - 4.534kWh/kWp in Zuid-Limburg, net boven het gemiddelde van deze maand.
Zo'n top maand als juni zit er niet meer in, daarvoor moet ik nog 262kWh in 10 dagen, oftewel elke dag 6.23kWh/kWp. Lijkt me sterk
Zo'n top maand als juni zit er niet meer in, daarvoor moet ik nog 262kWh in 10 dagen, oftewel elke dag 6.23kWh/kWp. Lijkt me sterk
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Zeeland deed weer lekker mee, met een 24,405kWh - 6,258kWh/kW. Eens zien of er komende week nog een 7-punter in zit.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
5,42 kWh/kWp in Raamsdonksveer
Klein beetje ingehaald vandaag ....
19.12 kWh en 6.01 kWh/kWp
19.12 kWh en 6.01 kWh/kWp
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Zo goed als 6 kWh/kWp gisteren. Niet slecht gezien de voorspelling.
Totaal 61 kWh met NO erbij.
Vanochtend nog ff wat wolken en dan kan het gas erop van de week, vooral qua temperatuur
Totaal 61 kWh met NO erbij.
Vanochtend nog ff wat wolken en dan kan het gas erop van de week, vooral qua temperatuur

Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
5.366kWh/kW
Gisteren op prime time een forse dip maar verder nog steeds een prima score wat mij betreft.
Gisteren op prime time een forse dip maar verder nog steeds een prima score wat mij betreft.
Ik hoor aalten vandaag niet

Temperatuur gaat naar recordhoogtes deze week. Benieuwd wat de invloed op de installaties hier zal zijn. Op 40 graden zijn ze nog niet getest en als het zonnetje er dan nog vol opstaat. We gaan het zien.
Hier merk ik wel dat ik beter een bewolkte ochtend kan hebben voor de opbrengst in de ochtend (panelen op WNW). Het bouwt nu rustig op naar hopelijk een mooi resultaat vandaag, maar de ochtend levert beduidend minder op dan wanneer er wat bewolking is.
Hier merk ik wel dat ik beter een bewolkte ochtend kan hebben voor de opbrengst in de ochtend (panelen op WNW). Het bouwt nu rustig op naar hopelijk een mooi resultaat vandaag, maar de ochtend levert beduidend minder op dan wanneer er wat bewolking is.
gisteren in Aalten 26.33 KWh = 4.54 KWh/KWp een aardige dag ,
vandaag zwoel warm en nog niet zoveel zon ...
vandaag zwoel warm en nog niet zoveel zon ...
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
We staan atm exact gelijk met gisteren.
Onbewolkt momenteel.
https://pvoutput.org/comp...5&df=20190721&dt=20190722
Weerbericht
Het zal niemand ontgaan zijn: we staan aan de vooravond van een heet weekje waarbij hitterecords zullen worden aangevallen. Het all-time record van 23 augustus uit het Gelderse Warnsveld krijgt het zwaar te verduren. Voor veel mensen en dieren breekt een zware periode aan die duurt tot en met donderdag en mogelijk ook tot vrijdag al maakt het westen dan al kans op enige verlichting. Het zwaartepunt van de hitte lijkt duidelijk op donderdag te liggen. Een landelijke hittegolf is onafwendbaar geworden.
In het noorden leek het vanochtend nog niet op naderende hitte. Het was er bewolkt en lokaal viel een spatje regen. Het zijn echter de restanten van het warmtefront die de hitte ons land binnensleept. Vanuit het zuiden klaart het op en loopt het kwik op naar 23 graden in het noordwesten tot 28 in Limburg bij een matige zuidwestenwind, kracht 3, toenemend tot windkracht 4. Komende nacht is het helder en koekt het af naar 16 of 17 graden.
Morgen ligt het hogedrukgebied boven Duitsland en loopt feitelijk door tot het noorden van Afrika. De hitte loopt ons land binnen. Met onafgebroken zon wordt het wordt 28 tot 30 graden in het noorden tot 32 of 33 in Limburg bij een zwakke, hooguit matige wind uit het zuidoosten. Langs de kust kans op wat verkoeling door een opstekende zeewind. In de nacht 18 tot 21 (zuiden 20 graden).
Woensdag wordt het met 32 of 33 graden in het noorden tot een onwaarschijnlijke 37 graden in het zuidoosten nog veel warmer. Opnieuw is het zonovergoten en erg rustig weer. In de middag langs de kust weer kans op zeewind en dus enige verkoeling. Om 20:00 uur is het nog 30 tot 35 (zuiden) graden. Ook al onwaarschijnlijke kwikstanden voor dat tijdstip. In de nacht 18 graden in het zuidwesten tot 22 landinwaarts. Ook nachtelijke temperatuurrecords gaan sneuvelen.
Dan de donderdag: de dag waarop de hitterecords zullen worden aangevallen. De dag waarbij de hitte gaan pieken en de temperaturen zullen stijgen naar ongekende hoogten. Zo lijkt het kwik in het noorden uit te kunne komen rond 35 graden maar in het zuidoosten en oosten in de buurt van 38 of 39 graden. Er bestaat zelfs een kansje dat ergens de 40 gradengrens wordt bereikt. Die kans is overigens minder dan 50 procent. Het blijft droog en het is zonovergoten.
Verkoeling of verlenging hitte?
Komt er dan nog weer verlichting? Jawel, maar die komt maar traag op gang. Vrijdag begint de zuidelijke stroming te worden afgeknepen en gaat de route naar de woestijn op slot. De warmte is er echter nog en verkoeling moet vanaf de Noordzee komen. Later op vrijdag kan die koelere noordzeelucht het westen binnen stromen en het gaan afkoelen. In het oosten kan het nog 32 tot 34 graden worden. De zon speelt nog een grote rol. In de nacht naar zaterdag gaat de wind in heel het land om naar het westen tot zuidwesten en verdrijft de Noordzee de hitte. Op vrijdag neemt de kans op een onweersbui later op de dag vanuit het westen gestaag toe en ook zaterdag is er kans op regen of een onweersbui. De hitte is dan verdreven en we 'zakken' af naar 22 tot 26 graden, misschien in het oosten nog wat warmer.
Bron: Johan Kamphuis.
Onbewolkt momenteel.
https://pvoutput.org/comp...5&df=20190721&dt=20190722
Weerbericht
Het zal niemand ontgaan zijn: we staan aan de vooravond van een heet weekje waarbij hitterecords zullen worden aangevallen. Het all-time record van 23 augustus uit het Gelderse Warnsveld krijgt het zwaar te verduren. Voor veel mensen en dieren breekt een zware periode aan die duurt tot en met donderdag en mogelijk ook tot vrijdag al maakt het westen dan al kans op enige verlichting. Het zwaartepunt van de hitte lijkt duidelijk op donderdag te liggen. Een landelijke hittegolf is onafwendbaar geworden.
In het noorden leek het vanochtend nog niet op naderende hitte. Het was er bewolkt en lokaal viel een spatje regen. Het zijn echter de restanten van het warmtefront die de hitte ons land binnensleept. Vanuit het zuiden klaart het op en loopt het kwik op naar 23 graden in het noordwesten tot 28 in Limburg bij een matige zuidwestenwind, kracht 3, toenemend tot windkracht 4. Komende nacht is het helder en koekt het af naar 16 of 17 graden.
Morgen ligt het hogedrukgebied boven Duitsland en loopt feitelijk door tot het noorden van Afrika. De hitte loopt ons land binnen. Met onafgebroken zon wordt het wordt 28 tot 30 graden in het noorden tot 32 of 33 in Limburg bij een zwakke, hooguit matige wind uit het zuidoosten. Langs de kust kans op wat verkoeling door een opstekende zeewind. In de nacht 18 tot 21 (zuiden 20 graden).
Woensdag wordt het met 32 of 33 graden in het noorden tot een onwaarschijnlijke 37 graden in het zuidoosten nog veel warmer. Opnieuw is het zonovergoten en erg rustig weer. In de middag langs de kust weer kans op zeewind en dus enige verkoeling. Om 20:00 uur is het nog 30 tot 35 (zuiden) graden. Ook al onwaarschijnlijke kwikstanden voor dat tijdstip. In de nacht 18 graden in het zuidwesten tot 22 landinwaarts. Ook nachtelijke temperatuurrecords gaan sneuvelen.
Dan de donderdag: de dag waarop de hitterecords zullen worden aangevallen. De dag waarbij de hitte gaan pieken en de temperaturen zullen stijgen naar ongekende hoogten. Zo lijkt het kwik in het noorden uit te kunne komen rond 35 graden maar in het zuidoosten en oosten in de buurt van 38 of 39 graden. Er bestaat zelfs een kansje dat ergens de 40 gradengrens wordt bereikt. Die kans is overigens minder dan 50 procent. Het blijft droog en het is zonovergoten.
Verkoeling of verlenging hitte?
Komt er dan nog weer verlichting? Jawel, maar die komt maar traag op gang. Vrijdag begint de zuidelijke stroming te worden afgeknepen en gaat de route naar de woestijn op slot. De warmte is er echter nog en verkoeling moet vanaf de Noordzee komen. Later op vrijdag kan die koelere noordzeelucht het westen binnen stromen en het gaan afkoelen. In het oosten kan het nog 32 tot 34 graden worden. De zon speelt nog een grote rol. In de nacht naar zaterdag gaat de wind in heel het land om naar het westen tot zuidwesten en verdrijft de Noordzee de hitte. Op vrijdag neemt de kans op een onweersbui later op de dag vanuit het westen gestaag toe en ook zaterdag is er kans op regen of een onweersbui. De hitte is dan verdreven en we 'zakken' af naar 22 tot 26 graden, misschien in het oosten nog wat warmer.
Bron: Johan Kamphuis.
[ Voor 92% gewijzigd door JoKo op 22-07-2019 14:14 . Reden: Weerbericht toegevoegd. ]
In Apeldoorn pas 2,5 kwh/kwp zie ik. Dat valt tegen. Nou ja....kan me er vanuit een zonnig Spanje niet druk om maken.
Groeten vanaf de Costa Blanca.
3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek
Gisteren (Noord-Holland noord, gebied Wieringermeer):
16,54kWh = 6.12kWh/kWp
Installatie draait nu een 13 dagen dus ga zien wat het deze week verder doet
16,54kWh = 6.12kWh/kWp
Installatie draait nu een 13 dagen dus ga zien wat het deze week verder doet
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Het was vanochtend flink bewolkt in Apeldoorn, nu volle bak zon, en loopt flink op. Mijn totale opstelling (O-Z-W) is van 2,446 kwh/kwp naar 2.612 gelopen in 30 minuten.Apeldoorn schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:03:
In Apeldoorn pas 2,5 kwh/kwp zie ik. Dat valt tegen. Nou ja....kan me er vanuit een zonnig Spanje niet druk om maken.
@Apeldoorn hier in aalten gaat het niet sneller hoor , ook ongeveer hetzelde ..
ik merk dat mijn opbrengst nu zeker niet optimaal is.
waar ik nog wel eens momenten had van 4600 W (omvormer limiet) staat hij nu al 2 uur tussen de 4200 en 4300 W. het lijkt niet harder te kunnen met deze temparaturen (nu 29 graden hier in nijmegen. wel Al 19,5 kWh opgewekt = 3,45 kWh/kWp
waar ik nog wel eens momenten had van 4600 W (omvormer limiet) staat hij nu al 2 uur tussen de 4200 en 4300 W. het lijkt niet harder te kunnen met deze temparaturen (nu 29 graden hier in nijmegen. wel Al 19,5 kWh opgewekt = 3,45 kWh/kWp
[ Voor 7% gewijzigd door Peter F op 22-07-2019 15:54 ]
Kannie genoeg van deze dagen krijgen. Moet zeggen na 5 jaar met PV bezig te zijn dit is by far de meest betrouwbare bron van rendement geweest. De zon en de jaargetijden belazeren je niet.
[ Voor 74% gewijzigd door Snarfie31 op 22-07-2019 16:22 ]
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
Niet zon goede dag vlakbij Amersfoort. Het trekt nu pas open, heel prime time voor mijn zuid set rond de 1500 uit 3720 geprutteld door een zo goed als gesloten wolkendek. Eens kijken of we de vijfpunter nog weten te halen...
Huh? Aalten ligt toch onder de lijn gouda naar duitsland? Daar is het de hele dag al zonnig op wat sluier na net als hier.Misterpc schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:36:
@Apeldoorn hier in aalten gaat het niet sneller hoor , ook ongeveer hetzelde ..
Je kan gewoon geen slechte dag hebben.....
Net de vijfpunter aangetikt in Heerhugowaard, vanochtend bewolking vanmiddag wat sluiers, maar weinig last van, prima dus 😊
Thanks voor je updateSkyFlyer schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:31:
[...]
Het was vanochtend flink bewolkt in Apeldoorn, nu volle bak zon, en loopt flink op. Mijn totale opstelling (O-Z-W) is van 2,446 kwh/kwp naar 2.612 gelopen in 30 minuten.
Vandaag boven de 6 Wh/Wp en de komende 2 dagen hopelijk ook.
Atm 6,1 Wh/Wp en pro-rata voor juli >103%
j.o.j. 3096 kWh (1207 Wh/Wp) - behoorlijk gezakt
duidelijk te zien dat juli 2018 top was
Ook de ARCUS zit vandaag weer ruiim boven de 2 MWh atm. 6,23 Wh/Wp
Ook de ARCUS zit vandaag weer ruiim boven de 2 MWh atm. 6,23 Wh/Wp
[ Voor 27% gewijzigd door dunklefaser op 22-07-2019 19:18 . Reden: ARCUS zonnedak ]
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Ja juli 2018 gaan we niet halen, tot en met vandaag nog 228kWh achter.dunklefaser schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:49:
Vandaag boven de 6 Wh/Wp en de komende 2 dagen hopelijk ook.
https://pvoutput.org/comp...p?sid=16883&n=12&c=-1&t=m
Jij ook een heel stukje (25%)
https://pvoutput.org/comp...p?sid=39833&n=12&c=-1&t=m
[ Voor 8% gewijzigd door Rol-Co op 22-07-2019 18:56 ]
Aalten heeft pas van 15 uur een ongestoorde opwek curve te pakken ... het wrodt wel meer dan de afgelopen dagen maar ivm de hitte wordt het zeker niet top en ook de wp heeft er zin in
juli 2018 was 830+ KWh en atm nog geen 500 KWh dus deze maand is behoorlijk belabberd .
juli 2018 was 830+ KWh en atm nog geen 500 KWh dus deze maand is behoorlijk belabberd .
[ Voor 20% gewijzigd door Misterpc op 22-07-2019 18:56 ]
Jij gaat de zonnigste maand ooit vergelijken met deze maand.Misterpc schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:55:
Dus dan is deze belabbberd?

Da’s iets met appels en peren
En hoeveel had je vorig jaar tot en met deze dag, dat geeft een beter beeld.Misterpc schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:55:
Aalten heeft pas van 15 uur een ongestoorde opwek curve te pakken ... het wrodt wel meer dan de afgelopen dagen maar ivm de hitte wordt het zeker niet top en ook de wp heeft er zin in
Klopt joko, deze maand is minder dan 2 en 3 jaar geleden. Maar 2015 was slechter hier: 650 kWh tegen nu 604 kWh maar wel met nog 9 dagen te gaan...JoKo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:06:
[...]
Jij gaat de zonnigste maand ooit vergelijken met deze maand.
Dus dan is deze belabbberd?![]()
Da’s iets met appels en peren
Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh
vorig jaar was het rond deze tijd stond de teller op 630 KWh
In Aalten misschien ook wel maar hij/zij heeft van de week zijn maandproductie binnen. 535 kWhde schompen schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:14:
[...]
Klopt joko, deze maand is minder dan 2 en 3 jaar geleden. Maar 2015 was slechter hier: 650 kWh tegen nu 604 kWh maar wel met nog 9 dagen te gaan...
Misterpc in "Het grote "jouw productie" topic - Deel 2"
2016? Dit is wel een tijdje geleden, misschien heeft @Misterpc zijn targets in de tussentijdJoKo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:17:
[...]
In Aalten misschien ook wel maar hij/zij heeft van de week zijn maandproductie binnen. 535 kWh
wat naar boven bijgesteld? (Heb ik ook moeten doen)
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Dat was te laag, zoals ik ook toen al schreef in de post er onder.JoKo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:17:
[...]
In Aalten misschien ook wel maar hij/zij heeft van de week zijn maandproductie binnen. 535 kWh
Met 5 kWh verhoogd in 2018.Rol-Co schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:30:
[...]
Dat was te laag, zoals ik ook toen al schreef in de post er onder.
Misterpc in "Het grote "jouw productie" topic - Deel 3"
Vandaag hier in het Bavelse een ruime 43kWh, ofwel 6,9Wh/Wp. Pro Rata richting de 99%, dus... we gaan weer voorzichtig de goede kant op!
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Welke kWh /kw bedoel jullie dan? rechts staat b.v 6kWh/kw. maar efficiëntie is lager. b.v 5.x. Om dat ik nl nooit de 6 kWh/kw gehaald heb,,,, of toch wel?

[ Voor 26% gewijzigd door merlin1201 op 22-07-2019 20:30 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Een mooie 67 kWh totaal vandaag.
ZW met bijna 6,5 Wh/Wp en NO met 4,7 Wh/Wp.
Benieuwd wat het gaat inzakken komende dagen/week.
In de nieuwste uitvoer van het weer wordt het schroeihitte ohne ende tot medio half volgende week.
Op zondag na allemaal 30 graden en hoger.
ZW met bijna 6,5 Wh/Wp en NO met 4,7 Wh/Wp.
Benieuwd wat het gaat inzakken komende dagen/week.
In de nieuwste uitvoer van het weer wordt het schroeihitte ohne ende tot medio half volgende week.
Op zondag na allemaal 30 graden en hoger.
Aangezien mij omvormer nog maar een 71W aangeeft, kan ik mijn dagopbrengst al wel delen:
14,8kWh, wat uitkomt op een 4,933kWh/kWp In Tilburg-zuid. Nog maar een paar dagen bezig, maar zie nu al dat bewolking vanaf 16:00 uur beter is voor mijn productie. Kijken wat morgen gaat brengen, wanneer we de dag gelijk helder beginnen.
14,8kWh, wat uitkomt op een 4,933kWh/kWp In Tilburg-zuid. Nog maar een paar dagen bezig, maar zie nu al dat bewolking vanaf 16:00 uur beter is voor mijn productie. Kijken wat morgen gaat brengen, wanneer we de dag gelijk helder beginnen.
Hier (in Alblasserdam) vandaag 21,3 kWh = 5,2 kWh/kWp.
323 kWh voor de hele maand, het aantal kWh van vorig jaar (601 kWh) gaan we zeker niet halen. Ben nu net over de helft van die record score.
Een normale juli doet zo'n 450 kWh en dat is nog haalbaar. Dat maakt juli een gewone zomermaand. Niet goed en niet slecht.
323 kWh voor de hele maand, het aantal kWh van vorig jaar (601 kWh) gaan we zeker niet halen. Ben nu net over de helft van die record score.
Een normale juli doet zo'n 450 kWh en dat is nog haalbaar. Dat maakt juli een gewone zomermaand. Niet goed en niet slecht.
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel
Apeldoorn; 14,75 kwh = 4,86 kwh/kwp
Gouda vandaag 4,73 kWh/kWp gemiddeld (beste 5,85 kWh/kWp)
Totaal 47,6 kWh maar loopt nog.
Totaal 47,6 kWh maar loopt nog.
Bij jou nog net wat meer ruimte voor meer productie, we zien het van de week wel.AUijtdehaag schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:52:
Net wat minder dan Ouddorp ZW.
6.42 Wh/Wp in Roosendaal zuid.
https://pvoutput.org/comp...&c=0&gs=0&offset=-2.0&s=1
DE boom hè, anders 6,85 Wh/Wp
[ Voor 5% gewijzigd door JoKo op 22-07-2019 21:21 ]
Geen verkeerde dag vandaag in het Zeeuwse: 34.4 kWh is 6.62 kWh/kWp.
Topdag vandaag ondanks de warmte en gevoelsmatig een verlies van circa 5 %
34,3 kWh = 6,15 kWh/kWp
hij heeft gepiekt op 4312 Wh, een na laagste dag van de afgelopen 10 dagen
34,3 kWh = 6,15 kWh/kWp
De beste dag sinds de installatie van vorige week woensdag: 15,6 kWh -> 5,2 kWh/kWp (Friesland)
Uiteindelijk dus geen topdag maar nog wel 5.67 kWh/kWp! Iets minder dan gisteren.kaboom1555 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:19:
Niet zon goede dag vlakbij Amersfoort. Het trekt nu pas open, heel prime time voor mijn zuid set rond de 1500 uit 3720 geprutteld door een zo goed als gesloten wolkendek. Eens kijken of we de vijfpunter nog weten te halen...
Met 4,71 KW/WP een ok dag in Apeldoorn. Vooral rond de middag best wat dipjes.
Wacht maar op april 2020, dan heb je pas piekjesweer. Dan ga je, in theorie, ver over je STC heen.Peter F schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:19:
Topdag vandaag ondanks de warmte en gevoelsmatig een verlies van circa 5 %
34,3 kWh = 6,15 kWh/kWp
Piekjes zijn wel leuk en laten zien dat je systeem nog aardig klopt. Maar echte kWh zijn belangrijker, die tellen.
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel
27,2 Kwh = 6,07 Kwh/Kwp in Heerhugowaard. In de ochtend bewolking, maar primetime perfect met wat dunne sluiers 😊 Graag zo houden hier kan ik wel aan wennen
Gelukkig is de kortsluitstroom maar 10% hoger dan bij normaal bij MPP.Speedy-Andre schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:16:
[...]
Het is altijd spannend net boven Alminder®![]()
Dat kortgesloten paneel heeft het zwaar gehad, al die tijd de kortsluitstroom bij een spanning van bijna 0V![]()
Mijn profi Fluke 87 true rms meter gaat ook 'maar' tot 1000V, wel zijn er tools voor hogere spanningen.
32,993kWh - 5,902Wh/Wp, 33kWh mocht weer niet.
Z/W 6,38Wh/wp
Het grappige is dat de Poolse installateurs de strings (sommige 1350V) hebben gemeten met een 750V professionelere meter. Een merk zegt zoals gewoonlijk meer dan een certificering denk ik
Vandaag was opbrengst technisch nogal geduld hebben. Er was allang blauwe lucht in zicht, maar het duurde een eeuwigheid voordat de zon in beeld kwam
Het bleef daardoor wel wat koeler
4.177, 3.837 en 4.463 kWh/kWp
In Overijssel helaas weer geen echt zonnige dag. Bewolking pas weg vanaf 16:00. Opbrengst van mijn nieuwe 4300 ZW opstelling was 5kwh/Kw. Hopelijk morgen de eerste echte ronde curve.
Hier aan de kust in NH 17,93kWh opgewekt. Totaal 5,51 kWh/kWp. Had stiekum wel iets hoger verwacht ivm de koele wind.
3250 WP, 2 tigo’s , ZW 12^ , 1300WP ZO 30^ /Aruba netwerk/Denon X2800H/Klipsch R112-SW, RP-600M, RP-500C/LG Oled G3/Intex prism met ZFP 7,9 m³/Kamado Joe III/Bezzera BZ10, Mignon Specialita/AR Giulia/Trek Emonda SL/Intergas HRE 28/24 vvw tuning
25.947kWh, 4.576kWh/kW in NO Groningen.
Hopelijk morgen zien wat het systeem echt kan leveren.
Hopelijk morgen zien wat het systeem echt kan leveren.
Dat koele kan je nu wel een week vergeten denk ikSkipper-93 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:04:
[...]
Gelukkig is de kortsluitstroom maar 10% hoger dan bij normaal bij MPP.
Het grappige is dat de Poolse installateurs de strings (sommige 1350V) hebben gemeten met een 750V professionelere meter. Een merk zegt zoals gewoonlijk meer dan een certificering denk ik
Vandaag was opbrengst technisch nogal geduld hebben. Er was allang blauwe lucht in zicht, maar het duurde een eeuwigheid voordat de zon in beeld kwam
Het bleef daardoor wel wat koeler
4.177, 3.837 en 4.463 kWh/kWp
26,647kWh - 4,767Wh/wp in Alminder®, Z/W 5,38Wh/Wp.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Weer eens een aardig dagje in Zuid-Limburg: 25.935kWh - 6.175kWh/kWp
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Wat een feest 😃 6,29 kWh/kWp! 6-punter was alweer lang geleden!
Tot aan de avond lag ik op schema voor een 7-punter, op de finish lijn gestruikeld.
27,107kWh - 6,951kWh/kW.
Maar voor deze opbrengst doe ik ook wel.
Morgen een 7-punter dan maar voor Westkapelle?
27,107kWh - 6,951kWh/kW.
Maar voor deze opbrengst doe ik ook wel.
Morgen een 7-punter dan maar voor Westkapelle?
Dat viel een beetje tegen gister. Lang bewolkt geweest en ook toen de zon er eenmaal was, nog regelmatig een sliertje bewolking.
13.57 kWh en 4.28 kWh/kWp
Nu maar eens 3 dagen die meter flink terug laten draaien dacht ik zo ...
13.57 kWh en 4.28 kWh/kWp
Nu maar eens 3 dagen die meter flink terug laten draaien dacht ik zo ...
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
4,84 kWh/kWp in Leeuwarden
Gasloos sinds 2020.
28kWh met 4,8kWp, dus 5.83 kWh / kWp 
Best tevreden zo, mag nog wel een paar dagen aanhouden.
Ben benieuwd wat (ofja, hoeveel) de temperatuur met mijn opbrengst gaat doen!
Best tevreden zo, mag nog wel een paar dagen aanhouden.
Ben benieuwd wat (ofja, hoeveel) de temperatuur met mijn opbrengst gaat doen!
Steam ID = Ackerfiets
gisteren in Aalten 26.8 KWh = 4.62 KWh/KWp het wordt beter net als de temperatuur gaat het omhoog ,
eens zien of de hitte vandaag de productie niet al te veel tempert ..
eens zien of de hitte vandaag de productie niet al te veel tempert ..
Ik zie vanuit Frankrijk een mooie grafiek ontstaan, het lijkt de alp du es wel...
1 PVoutput . Dongen NB
Het lijkt vandaag voor het eerste sinds lange tijd (01-06-2019 was de laatste keer ) weer een mooie parabool te worden.
Al zie ik al wel dat we weer aan het afbouwen zijn richting de winter
Zie ik hier ook, de lage hoek wordt al slechter, de hoge wat beter.Grolsch schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:11:
Het lijkt vandaag voor het eerste sinds lange tijd (01-06-2019 was de laatste keer ) weer een mooie parabool te worden.
Volgens mij hebben mijn panelen het warm... Ze komen maar tot 83% van de STC vandaag. De MicroInverters geven 55 graden tot 66 graden. Ik ben benieuwd wat ze donderdag gaan doen.
@TFHfony Hier precies hetzelfde nu op 80% het loopt gelukkig nog wel steeds op, maar ze zijn denk serieus heet, kan ik er een eitje op bakken
?
Met een platte dak opstelling en lage hoek kan dat lukken, tenminste als je bovenaan begint.MatsuMatsu85 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:17:
@TFHfony Hier precies hetzelfde nu op 80% het loopt gelukkig nog wel steeds op, maar ze zijn denk serieus heet, kan ik er een eitje op bakken?
Met wat geluk kan je dan onderaan het roerei opvangen

(Of je laat het nog een keer lopen)
P.S.: De dagbuit is binnen (4,23 Wh/Wp) - max vermogen was hier om 13:05 ook 83% van het STC-vermogen (met 44° hellingsshoek)
[ Voor 11% gewijzigd door dunklefaser op 23-07-2019 14:37 . Reden: max. vermogen toegevoegd ]
@dunklefaser Dat klinkt goed helaas geen plat dak hahaha, maar krijg er wel trek van 😉
ROFL. Ik ga het toch niet proberen. Moet ik daarna die troep weer van mijn paneel af halen. En het is ook nog eens veel te warm daarboven!dunklefaser schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:30:
[...]
Met een platte dak opstelling en lage hoek kan dat lukken, tenminste als je bovenaan begint.
Met wat geluk kan je dan onderaan het roerei opvangen. YMMV
(Of je laat het nog een keer lopen)
Hier niet. 83% was de top, nu zitten ze al weer onder de 80% en is het dalende. Maar... Ik klaag nietMatsuMatsu85 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:17:
@TFHfony Hier precies hetzelfde nu op 80% het loopt gelukkig nog wel steeds op.
ook hier is de top gehoorlijk afgeplat door de hitte , maar al wel meer productie dan de afgelopen aantal dag dus dan de extra energie maar aan de wp voeren , 37 graden is het buiten pffff
Hier ook 75% top, maar we pakken misschien weer een 6-punter mee, dus mij hoor je niet klagen 😊
Midden Drenthe 20,2 kWh een maandrecord! 5,605 kWh/kW. Ik denk dat mijn panelen niet veel beter kunnen zo op het oost-zuid-oosten: het was strakblauw vandaag vanaf zonsopgang.
Bijna klaar voor vandaag
totaal 33,1 Kwh ( 5,96 kWh/kW) 1,2 Kwh minder dan gisteren. Was ook wel over de hele dag te zien dat het net allemaal wat minder deed. opvallend vond ik het dat het verschil in de ochtend groter was dan in de middag. In de ochtend had ik ongeveer 500 W vs 250 W toen de zon er nog niet op stond. Ik de middag liep het verschil terug tot ongeveer een Watt of 100.
ik had overigens nog een rare spike er in zitten om 11:30. de boog liep netjes omhoog zat rond de 2,4 kW, en ging ineens 5 minuten naar 3,4 kW, daarna weer terug naar 2,4 kW. Pas rond 13:00 zat hij pas weer op de 3,4 kW .
totaal 33,1 Kwh ( 5,96 kWh/kW) 1,2 Kwh minder dan gisteren. Was ook wel over de hele dag te zien dat het net allemaal wat minder deed. opvallend vond ik het dat het verschil in de ochtend groter was dan in de middag. In de ochtend had ik ongeveer 500 W vs 250 W toen de zon er nog niet op stond. Ik de middag liep het verschil terug tot ongeveer een Watt of 100.
ik had overigens nog een rare spike er in zitten om 11:30. de boog liep netjes omhoog zat rond de 2,4 kW, en ging ineens 5 minuten naar 3,4 kW, daarna weer terug naar 2,4 kW. Pas rond 13:00 zat hij pas weer op de 3,4 kW .
Apeldoorn: 16,50 kwh = 5,46 kwh/kwp
Mooi hoor. 5-puntertjes. Dat is wat ik nodig heb om de maand te redden.
Mooi hoor. 5-puntertjes. Dat is wat ik nodig heb om de maand te redden.
Verwijderd
Netjes, perfecte parabool, maar stuk lagere piek door de warmte . 33,53 kWh en dat is 6,21 kWh / kWp
Nagenoeg hetzelfde als gisteren 67 kWh.
6,1 Wh/Wp voor ZW.
2 kWh minder dan gisteren maar NO pakte er 2 meer omdat er nu geen bewolking was in de vroege ochtend.
Dus morgen zal het wel ophouden bij 65 kWh.
6,1 Wh/Wp voor ZW.
2 kWh minder dan gisteren maar NO pakte er 2 meer omdat er nu geen bewolking was in de vroege ochtend.
Dus morgen zal het wel ophouden bij 65 kWh.
Ietsje minder dan gisteren door de warmte, maar geen reden tot klagen. 43kWh, ofwel 6,8Wh/Wp. Pro rata eindelijk weer boven de 100%.
27.997kWh(Misschien dat dit nog net 28 wordt), 4.938kWh/kW in NO Groningen. Had wel iets hoger verwacht. Maar panelen liggen er net 2,5 week en erg warm natuurlijk. Wel eerste dag met een mooie parabool.
[ Voor 9% gewijzigd door MadMax12 op 23-07-2019 21:29 ]
De temperatuur is de boosdoener hier : 33.3 kWh (6.40 kWh/kWp) Kan alleen maar minder worden de komende 2 dagen....
Een mooie parabool in het Zeeuwse, met een stand van : 26,047kWh - 6,679kWh/kW.
Het was wel iets merkbaar dat door de warmte de productie iets lager was.
Maar vind het allemaal wel meevallen.
vergelijk met 4 Juli, toen het niet zo warm was.
Het was wel iets merkbaar dat door de warmte de productie iets lager was.
Maar vind het allemaal wel meevallen.
vergelijk met 4 Juli, toen het niet zo warm was.

[ Voor 5% gewijzigd door insomniac op 23-07-2019 21:36 ]
15,1 kWh, wat uitkomt op 5,033kWh/kWp in Tilburg zuid. Heb een redelijk nette parabool, maar het moment dat de schaduw er volledig opvalt is wel heel duidelijk te zien.
De warmte speelde wel parten, hopelijk geen smeltende cellen aankomende dagen 
6.220, 6.141 en 6.041 kWh/kWp
6.220, 6.141 en 6.041 kWh/kWp
Tevreden met de 6.125kWh/kWp
Ze hadden het wel warm inderdaad, piekvermogen was behoorlijk ingekakt.
Ze hadden het wel warm inderdaad, piekvermogen was behoorlijk ingekakt.
[ Voor 33% gewijzigd door Cheesy op 23-07-2019 21:52 ]
Vandaag 20.3 @ 3410 WP. Inclusief zeer mooie parabool, zoals menig ander Tweaker, levert dat 6,25 op.
Ben benieuwd wat die van mijn moeder doen, heb ik afgelopen week laten plaatsen. Die zitten op west en oost. Kan alleen zelf nog niet bij de monitoring op afstand.
Ben benieuwd wat die van mijn moeder doen, heb ik afgelopen week laten plaatsen. Die zitten op west en oost. Kan alleen zelf nog niet bij de monitoring op afstand.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
5.905kWh/kW
Voor zover de panelen met de beste temperatuur coeeficientie, alleen zal het bij mij wel aan de combinatie van 60 graden en 12.5 graden hoek zijn dat het wat tegenvalt.
Voor zover de panelen met de beste temperatuur coeeficientie, alleen zal het bij mij wel aan de combinatie van 60 graden en 12.5 graden hoek zijn dat het wat tegenvalt.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Net geen 6-punter met 5,82 kWh/kWp, maar prima tevreden!
De temperatuur van de omvormer is niet boven de 42 graden geweest, ondanks dat deze op een warme zolder hangt. Die twee fans doen hun werk goed! Zonder die fans zou de temperatuur tegen de 60 graden geweest zijn
De temperatuur van de omvormer is niet boven de 42 graden geweest, ondanks dat deze op een warme zolder hangt. Die twee fans doen hun werk goed! Zonder die fans zou de temperatuur tegen de 60 graden geweest zijn
Dit topic is gesloten.