Makkelijk plaatjes toevoegen in een post dmv ctrl-v

Pagina: 1
Acties:
  • 1.932 views

Acties:
  • +68 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Iets dat ik al lange tijd mis maar nu maar eens een feature request voor in dien:

Ik zou het leuk vinden als je plaatjes eenvoudig kon toevoegen dmv een eenvoudige ctrl-v in een post. (Die dan bijvoorbeeld in een standaard album terecht komen, ze moeten érgens worden opgeslagen immers.)

Als ik nu een plaatje wil toevoegen moet ik óf hotlinken naar de plek waar het al staat, óf eerst uploaden naar mijn fotoalbum en dan in een post plaatsen.

Een plaatje direct vanaf je pastebuffer in een post kunnen plaatsen lijkt mij ideaal.

Op kantoor gebruiken we iTop CMDB (ticketsysteem, totaal ander ding dus, maar het gaat om het idee), daarmee kunnen we welliswaar geen plaatjes in een stuk tekst zetten, maar wel met ctrl-v een plaatje aan een ticket toevoegen. Die komt dan bij de attachements te staan. Ideaal, want geen gedoe met saven en uploaden.

Is zoiets voor Tweakers ook mogelijk?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 14:45

WCA

Ik wil regelmatig dingen delen middels een plaatje, maar vanwege de omslachtige manier van foto's uploaden doe ik het meestal niet :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Wellicht handig dit te combineren met iets om het makkelijk vanaf mobiel te doen. Geen idee hoe moeilijk of makkelijk dat is, maar ik krijg de indruk dat mensen dat handig vinden.

Zou het zelf ook praktisch vinden. Zeker bij topics waar eigen plaatjes gewenst zijn. :)
Zit praktisch nooit mobiel op Tweakers, maar met zoiets zou het handig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Met ^^^. Het zou inderdaad mooi zijn als je gewoon een plaatje kan plakken in een bericht. Geen idee wat daar voor moet gebeuren, maar denk dat veel gebruikers hier erg blij mee zouden zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Moet je dan niet naar een wysiwyg editor?

Zou wel enorm fijn zijn. Desnoods gekoppeld aan de karma store, anders wordt het wel erg makkelijk voor de spammerts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:50

SeatRider

Hips don't lie

Ja iets met automatische opslag in het fotoalbum van de user dan ook, en dan werkt het automatisch alleen als de user daar genoeg karma voor had (= exit spammers).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt al wel sleur en pleur doen van vanalels en nogwat naar het invoerveld. Dan krijg je de URL die gepaste wordt. Hoef je er alleen nog img tags omheen te zetten. Idem voor video's, maar dan uiteraard met andere tags.

Waar je om vraagt is het kunnen herkennen van een URL. Da's makkelijker gezegd dan gedaan. Voor video's zou je nog relatief makkelijk naar de URL zelf kunnen kijken (YT of vimeo herken je wel), maar ook daarvandaan kun je niet alles halen. Kan namelijk overal wel gehost worden, en dan zou je dus de header van de link bij iedere paste moeten evalueren om te kijken wat het is.
Dan is gewoon aangeven dat je een plaatje wilt doen, of zelf ff die IMG of VIDEO tages plaatsen een stuk efficienter:)

[ Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 18-12-2018 17:00 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:58:
Je kunt al wel sleur en pleur doen van vanalels en nogwat naar het invoerveld. Dan krijg je de URL die gepaste wordt. Hoef je er alleen nog img tags omheen te zetten. Idem voor video's, maar dan uiteraard met andere tags.

Waar je om vraagt is het kunnen herkennen van een URL.
Volgens mij juist niet, wat er wordt gevraagd is het herkennen van een blob die een image bevat (net zoals je bvb een plaatje/screenshot in een Gmail scherm kan plakken, dat is ook geen URL maar echt het plaatje dat je dan embed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je mist geloof ik een stuk van mijn aangepastte tekst. Maar we zitten op 1 lijn. Je zult moeten herkennen wat er dan gesleept wordt en daarvoor moet je de link lezen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:11:
Je mist geloof ik een stuk van mijn aangepastte tekst. Maar we zitten op 1 lijn. Je zult moeten herkennen wat er dan gesleept wordt en daarvoor moet je de link lezen.
Is dat ook zo als het een plaatje van je lokale schijf is? Als je dat dropt neemt het namelijk je hele browsertab over, al weet ik niet of je dat ook onderweg af zou kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Yucon schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:14:
[...]

Is dat ook zo als het een plaatje van je lokale schijf is? Als je dat dropt neemt het namelijk je hele browsertab over, al weet ik niet of je dat ook onderweg af zou kunnen vangen.
Gmail doet dat in elk geval voorbeeldig, dus het kan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Bij iTop (ticketsysteem) word werkelijk een ctrl-c ctrl-v van je pastebuffer herkend en dat voegt hij toe als attachement aan een ticket. Ik kan me voorstellen dat het niet heel spannend is dat om te werken naar iets dat ook meteen de juiste tags in een post zet.

Wel is het plaatje dan logischerwijs zo groot als het in je pastebuffer staat. :)

De plaatjes worden daar niet embedded, er is geen WYSIWYG editor. (Ik kan even geen linkje vinden naar de documentatie mbt plaatjes maar het gaat om dit systeem: https://www.combodo.com/itop-193

Zoiets zou al héél makkelijk zijn.

Dat uploaden naar een soort image upload subalbum van je reguliere album.

Ik kan me voorstellen dat dit en/of een handiger image-upload ook makkelijker is, daar heb ik eerlijk gezegd niet echt verder over nagedacht.

Wel denk ik dat mobiel wél heel handig is. Voor Android op de FB-manier dus, waarbij je een post kunt maken en op de fotocamera kunt klikken die dan je phonecam opent om direct een plaatje te schieten. Er zijn wat topics waarbij dit héél handig is zoals dit HK topic: Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 123

Ik wil daar zelf ook best vaker dingen showen, maar omdat image upload vanaf mobiel lastig is, hou ik het meestal bij stock foto's en da's toch wat saai.

Wat mij betreft idd vanuit de karmastore zodat je spammers voorkomt.

Lastige lijkt me wel dat foto's snel groot kunnen worden en dus je fotoalbum sneller vol stroomt. Maar ook daar is vast iets zinvols op te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
Zou een handige feature zijn.

Tot die tijd:
1: Copy plaatje of maak screenshot (met snipping tool)
2: Ga naar 3rd party website http://imgur.com
3: Klik 'New Post'
4: Paste
5: Copy URL
6: Paste op tweakers

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3qtZdzP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
@HenkEisDS Ik stop dingen meestal in mijn fotoalbum of hotlink ergens heen.
Werkt, maar is niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Weet echt de naam niet meer maar was er niet iemand (in een Tweakblog) die ooit ergens een script of anderszins iets had geschreven dat je je T.net fotoalbum kon syncen of "makkelijker" kon vullen? Ik dacht via Greasemonkey maar heb er toentertijd niet echt aandacht aan besteed.

@unezra het enige nadeel van je voorstel; de mensen die hier allemaal nieuw komen, startposts hebben met "ik weet ff niet hoe ik een plaatje plak" maar ook nog geen karma hebben voor een fotoalbum. Die moeten/blijven we dan verwijzen naar externe hosts. En, ik kan ook niet ruiken/zien aan jouw profiel in een topic of je wel een karma-album hebt, dit uberhaupt gebruikt en hoe je bepaalde plaatjes wel/niet hebt ingevoegd.

Het voorstel is goed, zeker; de uitvoering en controle laat in mijn ogen wat te wensen over initieel?

/edit: het was @Perkouw die ooit iets geschreven had :)

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 18-12-2018 17:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
unezra schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:41:
@HenkEisDS Ik stop dingen meestal in mijn fotoalbum of hotlink ergens heen.
Werkt, maar is niet ideaal.
Ja dat deed ik ook. Tot ik ontdekte dat je op IMGUR ook gewoon plaatjes direct kunt pasten ongeacht waar je ze vandaan hebt gecopied.

Nu is het niet echt future-proof, want als IMGUR hotlinken ineens verbied of in zijn geheel stopt zijn al mijn forumposts gatenkaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:48:
@unezra het enige nadeel van je voorstel; de mensen die hier allemaal nieuw komen, startposts hebben met "ik weet ff niet hoe ik een plaatje plak" maar ook nog geen karma hebben voor een fotoalbum. Die moeten/blijven we dan verwijzen naar externe hosts. En, ik kan ook niet ruiken/zien aan jouw profiel in een topic of je wel een karma-album hebt, dit uberhaupt gebruikt en hoe je bepaalde plaatjes wel/niet hebt ingevoegd.

Het voorstel is goed, zeker; de uitvoering en controle laat in mijn ogen wat te wensen over initieel?

/edit: het was @Perkouw die ooit iets geschreven had :)
Yep.

Of het moet tóch geen karma-feature worden. Dan voorkom je dit weer en werkt het voor iedereen gelijk. :)

Da's iets waar de mods, admins en devs vast iets nuttigs van kunnen vinden. Denk dat daar wel een variatie op te verzinnen is die voor iedereen werkbaar en acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:52
Als tweakers alle plaatjes zelf gaat hosten dan voorzie ik een upgrade van het storage systeem :P

Ik zou ook al blij zijn als het alleen vanaf mobiel iets beter zou gaan werken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Wauw! Deze feature request is populairder dan ik had gedacht. :)

Mods, is er iets te zeggen over of dit een kans maakt op de featurelijst terecht te komen en zo ja, wat voor timeframe moeten we aan denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Staat voor mij niet bovenaan de lijst maar het zou een leuke feature zijn.

Ik kwam er recent tot m'n verbazing achter dat VMware forums dit ook heeft en het werkt best fijn. Dan heb ik het overigens idd echt over een plaatje wat in je lokale clipboard zit en dus nergens wordt gehost o.i.d. wat je gewoon direct in een forum-post kan plakken.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
temp00 schreef op maandag 24 december 2018 @ 07:35:
Staat voor mij niet bovenaan de lijst maar het zou een leuke feature zijn.

Ik kwam er recent tot m'n verbazing achter dat VMware forums dit ook heeft en het werkt best fijn. Dan heb ik het overigens idd echt over een plaatje wat in je lokale clipboard zit en dus nergens wordt gehost o.i.d. wat je gewoon direct in een forum-post kan plakken.
Nja, het moet sowieso ergens gehost worden. That is, opgeslagen. Ik kan me voorstellen dat de exacte technische implementatie nog wel een puzzel gaat worden voor de Tweakers devs en mods.

Er zijn ook meerdere varianten op een thema mogelijk natuurlijk. Als binary blob in en post, in een apart fotoalbum, etc, etc, etc. Wat de beste implementatie is en waar mijn persoonlijke voorkeur zou liggen weet ik zelf ook niet. Ook niet of het een karma feature zou moeten zijn of juist niet en ik kan me voorstellen dat opslag voor Tweakers ook nog wel een uitdaging is. (Opslaan van bytes kost immers geld.)

Ik heb het niet volledig uitgedacht maar merk vooral dat ik de huidige methode onhandig en omslachtig vind en het is goed te zien dat ik niet de enige ben. :) Ik hoop ook echt dat dit een van de nieuwe features van 2019 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

unezra schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:32:
[...]

Nja, het moet sowieso ergens gehost worden. That is, opgeslagen. Ik kan me voorstellen dat de exacte technische implementatie nog wel een puzzel gaat worden voor de Tweakers devs en mods.
[..]
Dat klopt alleen ik bedoel dat op het moment dat ik plak (dus voordat ik op 'Create post' oid heb geklikt), het geen link is naar een externe host. Mogelijk wordt het wel op het moment van plakken direct opgeslagen, dat zou kunnen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

MAX3400 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:48:
Je zou bij registratie een opt-in optie kunnen aanbieden om anoniem naar imgur te uploaden. Het plaatje valt anoniem wel buiten je eigen beheer, vandaar de opt in.

Misschien ben ik geen echte tweaker, maar een auto-resize zou ook heel mooi zijn :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zie de charme, maar voor mij is het echt overbodig.
ShareX:
  1. CTRL+Printscreen
  2. Selecteer wat ik wil opslaan
  3. In de taakbalk rechtermuisknop op ShareX
  4. Upload from clipboard
  5. CTRL+V (link van imgur)
Eventueel kan ik ook nog instellen dat ik direct alles upload, maar dit hoeft bij mij niet bij elke screenshot dus deze extra stap neem ik nog graag.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
True schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:40:
Ik zie de charme, maar voor mij is het echt overbodig.
ShareX:
  1. CTRL+Printscreen
  2. Selecteer wat ik wil opslaan
  3. In de taakbalk rechtermuisknop op ShareX
  4. Upload from clipboard
  5. CTRL+V (link van imgur)
Eventueel kan ik ook nog instellen dat ik direct alles upload, maar dit hoeft bij mij niet bij elke screenshot dus deze extra stap neem ik nog graag.
Dan ben je dus afhankelijk van een imgur of andere partij en *dat* vind ik niet handig. Tweakers heeft storage zat bij zijn abbo's, lijkt mij fijn juist plaatjes die ik op Tweakers wil gebruiken, ook op Tweakers te hosten.

Én dan blijft het mooi bij elkaar én kun je het gewoon in een post doen zonder extra tab en andere ellende te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 14:45

WCA

HKLM_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 18:27:
Als tweakers alle plaatjes zelf gaat hosten dan voorzie ik een upgrade van het storage systeem :P

Ik zou ook al blij zijn als het alleen vanaf mobiel iets beter zou gaan werken.
Kan prima een karmafeature blijven natuurlijk. Dat is het nu ook en dat gaat doorgaans prima.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:04
The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:58:
Wist niet dat dit kon, prima manier om plaatjes toe te voegen. :Y

automagische /[img][/img] tags zou dan nog wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
@Microkid Zou je eens kunnen polsen binnen de crew of deze feature request ergens op een officiële lijst terecht is gekomen en er enige kans is dat 'ie ooit geïmplementeerd word? :)

De teller staat op +43, meer dan ik had verwacht, dus ik hoop echt dat het daarmee als relevant genoeg word gezien om ooit geïmplementeerd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Oh, dat lijkt me perfect!
Die heb ik ook meteen maar even gethumbs-upt. Alle beetjes helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

In de interim is mijn oplossing een knopje op de "bookmark bar" van Chrome die direct naar een bepaald album gaat.

Dan druk ik als ik een afbeelding wil plaatsen op Ctrl+T, klik bookmark, Ctrl+V, kopiëer afbeeldinglink, Ctrl+W.

Upvote want omslachtig, maar het is al een stuk makkelijker dan voordat ik dat knopje had.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer je een afbeelding op je klembord hebt kun je in de berichten-editor op het afbeelding-icoontje klikken. Daar krijg je de afbeeldingen te zien die je al hebt geüpload. Wanneer je daar CMD-V of CTRL-V doet wordt de afbeelding daar geplakt. Werkt prima zonder omslachtige zaken zoals @Sando beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@sypie dat wist ik niet! Ik weet niet hoe lang geleden 'vroeger' is, maar dat was vroeger niet zo!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sando schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:08:
@sypie dat wist ik niet! Ik weet niet hoe lang geleden 'vroeger' is, maar dat was vroeger niet zo!
plan: Gemakkelijker afbeeldingen uploaden in het Forum - Development-iteratie...
3-3-2020 ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.