Goedenavond,
In maart 2018 heb ik bij Coolblue een Sony XE9305 gekocht voor €1300,-. Gisteren is de tv stuk gegaan, want het enige wat de tv laat zien is een backlight die brand, voor de rest niks.
Gisteravond Coolblue gebeld en die hebben netjes een verzoek voor reparatie ingediend bij Sony. Die hebben dit vandaag verder opgepakt en ze hebben mij gebeld en kon ik duidelijk uitleggen wat het probleem is en wat ik al geprobeerd heb. Conclusie van Sony:
Dit heb ik ook teruggekoppeld aan ze en nu is de reactie van Sony:
In maart 2018 heb ik bij Coolblue een Sony XE9305 gekocht voor €1300,-. Gisteren is de tv stuk gegaan, want het enige wat de tv laat zien is een backlight die brand, voor de rest niks.
Gisteravond Coolblue gebeld en die hebben netjes een verzoek voor reparatie ingediend bij Sony. Die hebben dit vandaag verder opgepakt en ze hebben mij gebeld en kon ik duidelijk uitleggen wat het probleem is en wat ik al geprobeerd heb. Conclusie van Sony:
Het vervangende toestel wat ze aanbieden is de XF9005. Het is de opvolger van de XE9005 van vorig jaar, maar het toestel is niet beter dan de XE9305. Mindere beeldkwaliteit, hij is dikker en minder mooi afgewerkt.Uit diagnose is gebleken dat uw toestel een defect in het LCD panel heeft.
Helaas is het benodigde onderdeel niet leverbaar, u krijgt hierbij een vervangend omruil toestel aangeboden.
Dit heb ik ook teruggekoppeld aan ze en nu is de reactie van Sony:
Dat ik de koop kan ontbinden lijkt mij logisch, maar heb ik dan alleen maar recht op de restwaarde als ze geen vergelijkend toestel kunnen leveren? Google levert veel verschillende resultaten op, waardoor ik niet meer weet waar ik recht op heb. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik mijn aankoopbedrag terug kon krijgen, maar wellicht is dat een rare gedachte omdat ik er wel een paar maanden plezier van heb gehad.Beste klant,
Helaas blijkt het benodigde onderdeel voor herstel van uw toestel niet leverbaar.
En bent u niet akkoord met het geboden vervangend model.
Wij kunnen u daarom alleen een koopontbinding / restwaarde optie aanbieden mits u ons een geldig aankoopbewijs kunt overhandigen.
Indien wij deze van u ontvangen hebben kunnen wij een creditering naar de dealer in gang zetten, en kunt u de koopontbinding / restwaarde afhandelen met uw aankoop punt.
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Sony Service