TV kapot, Sony doet een voorstel. Welke rechten heb ik?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Goedenavond,

In maart 2018 heb ik bij Coolblue een Sony XE9305 gekocht voor €1300,-. Gisteren is de tv stuk gegaan, want het enige wat de tv laat zien is een backlight die brand, voor de rest niks.

Gisteravond Coolblue gebeld en die hebben netjes een verzoek voor reparatie ingediend bij Sony. Die hebben dit vandaag verder opgepakt en ze hebben mij gebeld en kon ik duidelijk uitleggen wat het probleem is en wat ik al geprobeerd heb. Conclusie van Sony:
Uit diagnose is gebleken dat uw toestel een defect in het LCD panel heeft.

Helaas is het benodigde onderdeel niet leverbaar, u krijgt hierbij een vervangend omruil toestel aangeboden.
Het vervangende toestel wat ze aanbieden is de XF9005. Het is de opvolger van de XE9005 van vorig jaar, maar het toestel is niet beter dan de XE9305. Mindere beeldkwaliteit, hij is dikker en minder mooi afgewerkt.

Dit heb ik ook teruggekoppeld aan ze en nu is de reactie van Sony:
Beste klant,

Helaas blijkt het benodigde onderdeel voor herstel van uw toestel niet leverbaar.
En bent u niet akkoord met het geboden vervangend model.

Wij kunnen u daarom alleen een koopontbinding / restwaarde optie aanbieden mits u ons een geldig aankoopbewijs kunt overhandigen.

Indien wij deze van u ontvangen hebben kunnen wij een creditering naar de dealer in gang zetten, en kunt u de koopontbinding / restwaarde afhandelen met uw aankoop punt.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Sony Service
Dat ik de koop kan ontbinden lijkt mij logisch, maar heb ik dan alleen maar recht op de restwaarde als ze geen vergelijkend toestel kunnen leveren? Google levert veel verschillende resultaten op, waardoor ik niet meer weet waar ik recht op heb. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik mijn aankoopbedrag terug kon krijgen, maar wellicht is dat een rare gedachte omdat ik er wel een paar maanden plezier van heb gehad.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik zou dit gewoon even met Coolblue overleggen want zij zijn ook partij in deze.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:22
Inderdaad verder contact zoeken met Coolblue. In principe heb jij niets met Sony te maken, het zou natuurlijk mooi zijn als Sony een oplossing zou hebben.

Je kan echter rusting bij Coolblue aangeven dat het reparatie verzoek bij Sony dat door Coolblue is aangemaakt niets heeft gebracht, want reparatie kan niet vanwege niet leverbaar en het vervangende model is niet naar jouw wens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48
Maar wat is de restwaarde? Ik heb bij coolblue bij een soort gelijk geval, gewoon mijn aankoopbedrag terug gehad als restwaarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 11:28
Dennism schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:14:
Inderdaad verder contact zoeken met Coolblue. In principe heb jij niets met Sony te maken, het zou natuurlijk mooi zijn als Sony een oplossing zou hebben.

Je kan echter rusting bij Coolblue aangeven dat het reparatie verzoek bij Sony dat door Coolblue is aangemaakt niets heeft gebracht, want reparatie kan niet vanwege niet leverbaar en het vervangende model is niet naar jouw wens.
Sowieso met Coolblue aan de slag. Zij zijn herin jouw leverancier, dat Sony vanuit zichzelf een dergelijk voorstel doet is leuk als het gunstig is voor jou, zo niet, dan Coolblue een voorstel laten doen.

Een ander voorbeeld, mijn vader heeft ooit een dergelijke deal van Sony geaccepteerd, weliswaar na +/- 2 jaar. Kreeg ie een zuinigere dunnere Bravia voor terug, dus op papier leek het een perfecte deal. Little dit we know dat er met het nieuwere model ook erg crappy geluidskwaliteit gepaard ging, terwijl zijn -defecte- Sony veel beter klonk. We konden toen ook weinig vinden over het vervangende model, alsof het een uniek type was wat niet makkelijk verkocht werd oid. Punt is, weet wat je in huis haalt als je het aanbod accepteert.

[ Voor 8% gewijzigd door PhaeTom op 28-11-2018 22:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Gewoon de koop met coolblue ontbinden en je geld terug vragen indien reparatie niet mogelijk is en er geen gelijkwaardige vervangende tv geleverd kan worden. Je hoeft geen genoegen te nemen met een minder toestel en restwaarde is al helemaal niet van toepassing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chntl321 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:49:
Gewoon de koop met coolblue ontbinden en je geld terug vragen indien reparatie niet mogelijk is en er geen gelijkwaardige vervangende tv geleverd kan worden. Je hoeft geen genoegen te nemen met een minder toestel en restwaarde is al helemaal niet van toepassing.
meer is er niet @vinom je moet CB de kans geven op reparatie eo vervangen van een gelijk product. waarde vermindering is nvt. van een tv van deze prijs mag je verwachten dat ie langer meegaat dan 7mnd, er is nu sprake van ondeugdelijk product

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Helder verhaal! Ik heb gelijk met ze gebeld (goede service so far, dat moet ik ze nageven) en er is een ticket aangemaakt. Ik hou jullie op de hoogte wat de uitkomst gaat zijn.

• vinom
  • Nu online
Zojuist maar even gebeld voor een status update, maar heel veel wijzer ben ik er niet van geworden. De 'collega's' moesten het nog verder nakijken maar ik zou ieder geval recht hebben op 75% terugbetaling. Pfff, ik zie de discussies alweer aankomen wil ik het volledige bedrag terug gaan zien te krijgen.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Oekol

waka waka hey hey

Coolblue is hier wel netjes in. Ken verhalen van mensen die 65 inch TV hadden die meerdere keren niet goed was en daarna een 75 inch kosteloos kregen bijv. Ze zijn zelf bij mij 2x thuis geweest en vertelde dit soort verhalen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
vinom schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:26:
Zojuist maar even gebeld voor een status update, maar heel veel wijzer ben ik er niet van geworden. De 'collega's' moesten het nog verder nakijken maar ik zou ieder geval recht hebben op 75% terugbetaling. Pfff, ik zie de discussies alweer aankomen wil ik het volledige bedrag terug gaan zien te krijgen.
Niet laten afschepen, je hebt recht op 100% terugbetaling.. en dat weten ze zelf ook heel goed hoor..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

'Recht' hebben op 75%? CoolBlue heeft een deugdelijk product te leveren en dat doen ze niet. De support schuiven ze af op Sony. De geboden oplossing (vervangend model) is géén vergelijkbaar product en heb je geweigerd. Dan is het aan CoolBlue wat ze ermee gaan doen (daar heb jij de overeenkomst mee, niet met Sony) verder (al zal dat ook ontbinden worden denk ik), maar 25% inleveren is gewoon teveel voor een TV van amper een jaar in gebruik. Dat zou betekenen dat een TV van €1300,- na 9 maanden al op een kwart van zijn (economische) levensduur zit. Dat lijkt mij een beetje te gort. Zou overigens in concreto jou €325,- kosten...
Leoon. schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:29:
Coolblue is hier wel netjes in. Ken verhalen van mensen die 65 inch TV hadden die meerdere keren niet goed was en daarna een 75 inch kosteloos kregen bijv. Ze zijn zelf bij mij 2x thuis geweest en vertelde dit soort verhalen.
CoolBlue is hier helemaal niet netjes. Ze hebben de melding aangenomen en doorgeschoven naar Sony, terwijl zij de overeenkomst hebben met @vinom en niet Sony.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2018 22:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

@vinom

Coolblue is wettelijk verplicht de volledige aanschafprijs te vergoeden. Ze zijn nu bezig de wet te ontwijken en kan je eventueel melden bij Consuwijzer, onderdeel van de ACM, aangezien dit niet mag.
Hieronder een voorbeeldbrief van Consuwijzer die je zou kunnen versturen naar Coolblue :

https://www.consuwijzer.n...jkheid-herstel-vervanging

De tekst aanpassen/aanvullen waar nodig en dan versturen.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

CH4OS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:35:
'Recht' hebben op 75%? CoolBlue heeft een deugdelijk product te leveren en dat doen ze niet. De support schuiven ze af op Sony. De geboden oplossing (vervangend model) is géén vergelijkbaar product en heb je geweigerd. Dan is het aan CoolBlue wat ze ermee gaan doen (daar heb jij de overeenkomst mee, niet met Sony) verder (al zal dat ook ontbinden worden denk ik), maar 25% inleveren is gewoon teveel voor een TV van amper een jaar in gebruik. Dat zou betekenen dat een TV van €1300,- na 9 maanden al op een kwart van zijn (economische) levensduur zit. Dat lijkt mij een beetje te gort. Zou overigens in concreto jou €325,- kosten...
[...]
CoolBlue is hier helemaal niet netjes. Ze hebben de melding aangenomen en doorgeschoven naar Sony, terwijl zij de overeenkomst hebben met @vinom en niet Sony.
Wat jij wil.. Je bent een beetje negatief. De melding is gisteravond gemaakt, dat het geld nog niet begin van de week op z'n rekening stond he! Belachelijk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leoon. schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:54:
Wat jij wil.. Je bent een beetje negatief. De melding is gisteravond gemaakt, dat het geld nog niet begin van de week op z'n rekening stond he! Belachelijk.
Het gaat erom dat CoolBlue zijn verplichting (deugdelijk product te leveren in de vorm van een TV ter waarde van zo'n €1300,-) niet na komt naar @vinom toe. Het tijdsbestek maakt daarbij toch niets uit? :?

CoolBlue mag best Sony inschakelen voor hulp. Dat hebben ze gedaan, de geboden oplossing is geen oplossing, want het vervangende model is niet gelijkwaardig aan het gekochte product. En daar had de melding terug naar CoolBlue gemoeten, zodat CoolBlue verder kan met de melding en in samenspraak met @vinom een nieuwe overeenstemming kan bereiken.

En lees even mijn bericht nog een keer, ik geloof dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2018 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

[...]

Negatief? Waar dan? De feiten worden benoemd zoals ze zijn, dus weet niet waar jij vandaan haalt dat het negatief is.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321
[...]

Denk dat jij het niet helemaal begrepen hebt :?

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Chntl321 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:57:
[...]

Denk dat jij het niet helemaal begrepen hebt :?
Volgens mij heeft @Leoon. het totaal niet begrepen, er is nog nergens geld teruggevraagd. Dit noemen ze ook wel een gevalletje op de feiten vooruit lopen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Toen ik gisteravond belde heb ik wel aangegeven dat ik het aankoopbedrag graag terug zou willen hebben. Ik heb ze naderhand ook nog gemaild met een korte samenvatting en de mail van Sony erbij. En nogmaals aangegeven dat ik de koop wil ontbinden en mijn geld terug wil. Hier heb ik ook een reactie op gehad dat de melding met mijn mail is aangevuld. Dus ze zijn op de hoogte.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan is het een kwestie van afwachten hoe CoolBlue gaat reageren.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

CH4OS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:28:
Dan is het een kwestie van afwachten hoe CoolBlue gaat reageren.
Er is maar 1 manier om te reageren en dat is het volledige aanschafbedrag terugstorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

An sich kan vervanging van de TV ook van een ander merk zijn, zolang de waarde, specificaties en kwaliteit maar nagenoeg gelijk zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 29-11-2018 23:33 ]

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

CH4OS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:32:
An sich kan vervanging van de TV ook van een ander merk zijn.
Klopt, zolang de specs maar overeen komen en daar moet Vinom dus goed naar kijken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Het is een hele normale gang van zaken dat ze eerst Sony vragen om het te repareren. Dat hebben ze bijv ook bij mij gedaan bij de 2e keer. Toen Sony 't af liet weten hebben ze alsnog direct een nieuwe tv in het systeem gezet en de oude opgehaald. Wat ik probeer te zeggen met mijn bericht is dat dit geval net 1 dag oud is, hij coolblue net 1x gesproken heeft waarschijnlijk en iedereen hier advocaat is geworden dat dit echt belachelijk is van de verkopende winkel.

Wat ik probeerde aan te geven met het geld dat het belachelijk is dat het begin van de week nog niet op z'n rekening stond dat jullie onredelijk zijn met de snelheid waar het in moet gebeuren. Het was dus een cynisch bericht, dacht dat dat wel duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Relax. Coolblue doet nooit moeilijk, is mijn ervaring. Die telefonische medewerker mag natuurlijk niets toezeggen dus die speelt op safe. Wacht gewoon de officiële reactie van Coolblue af. Panieken kan daarna altijd nog.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Leoon. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:17:
Het is een hele normale gang van zaken dat ze eerst Sony vragen om het te repareren. Dat hebben ze bijv ook bij mij gedaan bij de 2e keer. Toen Sony 't af liet weten hebben ze alsnog direct een nieuwe tv in het systeem gezet en de oude opgehaald. Wat ik probeer te zeggen met mijn bericht is dat dit geval net 1 dag oud is, hij coolblue net 1x gesproken heeft waarschijnlijk en iedereen hier advocaat is geworden dat dit echt belachelijk is van de verkopende winkel.
Het is tegenwoordig een normale zaak dat iedereen op tweakers schreeuwt dat een topicstarter naar de rechter moet en dat het betreffende bedrijf met de grond wordt afgebrand .
Iedereen denkt dat hij amateur advocaat is en iedereen weet het beter .

Met dit soort dingen gewoon overleggen met coolblue en het wordt netjes opgelost .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55
Het aankoopbedrag volledig terug zou netjes zijn van Coolblue maar niet iets dat naar mijn idee moet. Een vervangend vergelijkbaar toestel is waarschijnlijk nu goedkoper dan wat je betaald hebt dus naar alle redelijlheid zou een toestel van minder dan een jaar oud nog 90% waard moeten zijn lijkt me.

Maar wel gek dat Sony een tv van 2018 niet meer kan repareren. Wil je nog wel een Sony dan?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:03

OmeJoyo

This is me

Phusebox schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:32:
Het aankoopbedrag volledig terug zou netjes zijn van Coolblue maar niet iets dat naar mijn idee moet. Een vervangend vergelijkbaar toestel is waarschijnlijk nu goedkoper dan wat je betaald hebt dus naar alle redelijlheid zou een toestel van minder dan een jaar oud nog 90% waard moeten zijn lijkt me.

Maar wel gek dat Sony een tv van 2018 niet meer kan repareren. Wil je nog wel een Sony dan?
Kna toch zijn dat een onderdeel tijdelijk niet voorradig is? Productiefout dus om die reden wordt het niet meer gemaakt?

Om hier Sony nou om te mijden lijkt me een beetje vreemd.

TS, neem gewoon contact op met CoolBlue, als het niet meer te repareren is hebben ze daar gewoon een procedure voor en zullen ze je een mooi alternatief aanbieden of geld terug geven.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:20

Blokker_1999

Full steam ahead

OmeJoyo schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:17:
[...]

Kna toch zijn dat een onderdeel tijdelijk niet voorradig is? Productiefout dus om die reden wordt het niet meer gemaakt?

Om hier Sony nou om te mijden lijkt me een beetje vreemd.

TS, neem gewoon contact op met CoolBlue, als het niet meer te repareren is hebben ze daar gewoon een procedure voor en zullen ze je een mooi alternatief aanbieden of geld terug geven.
end of life? Als het paneel een opvolger heeft maar die is niet compatibel kan Sony niet zomaar voor jou een paneel van de oude spec gaan produceren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een TV uit 2016; toen is het paneel ontwikkeld en begin 2017 op de markt gekomen.

Dat gezegd; blijkbaar is het dus voor (in dit geval) Sony dus ook niet voldoende lonend om x aantal reserve-onderdelen te produceren en wereldwijd op voorraad te houden; vervanging is in dit geval een kosten-efficientere oplossing.

Dat de oplossing niet bevalt, dat kan ik dan zeker wel weer begrijpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 17:37
MAX3400 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:25:
[...]

Een TV uit 2016; toen is het paneel ontwikkeld en begin 2017 op de markt gekomen.

Dat gezegd; blijkbaar is het dus voor (in dit geval) Sony dus ook niet voldoende lonend om x aantal reserve-onderdelen te produceren en wereldwijd op voorraad te houden; vervanging is in dit geval een kosten-efficientere oplossing.

Dat is dan een keuze van Sony die er dus op gokt dat het goedkoper voor ze is. Om nu de klant met een goedkoper model af te schepen omdat ze het niet kunnen herstellen door hun eigen toedoen vind ik geen goede oplossing. Sony moet dan maar zijn verlies nemen. Anders wordt de support wel heel mooi, je koopt een product voor veel geld en je krijgt een slechter product terug als het ondeugdelijk is, of je krijgt een deel van je geld terug zo dat je bij moet betalen om een vergelijkbaar product te krijgen.

Het product is onherstelbaar door toedoen van de fabrikant, niet de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leoon. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:17:
Wat ik probeerde aan te geven met het geld dat het belachelijk is dat het begin van de week nog niet op z'n rekening stond dat jullie onredelijk zijn met de snelheid waar het in moet gebeuren. Het was dus een cynisch bericht, dacht dat dat wel duidelijk was.
Ik heb met geen woord hierover gesproken, dus ik blijf het raar vinden dat je mij negatief vindt. Ik heb alleen maar gezegd dat CoolBlue zorg dient te dragen voor de nakoming van de overeenkomst. Zoals ik het lees, heeft CoolBlue het in dit geval volledig uit handen gegeven aan Sony, die vervolgens 75% biedt van de nieuwwaarde wat niet mag; Sony heeft geen overeenkomst, die heeft CoolBlue, Sony is coulant, wat netjes is, dat wel, al is 75% bieden dan wel heel schraal en goedkoop.

Een mening doet er niet toe in het Shopping Forum, dat we allemaal iets vinden is mooi, maar de bepalende kant is nog altijd de wet. Die stelt dat je garantie hebt gedurende de economische levensduur van een product. De TV is binnen een jaar stuk en (in dit geval) dus garantie. Dat betekent product repareren of gelijkwaardig vervangen. Je kan dus ook met minder genoegen nemen als je dan het verschil maar wel terugkrijgt. De overeenkomst was immers een TV ter waarde van €1300,- dus als CoolBlue met een TV van €1000,- euro komt als vervanging (ik zeg even wat) dient de koper €300,- retour te krijgen... En volgens mij hoeft dat geen waardebon of shoptegoed e.d. te zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 01-12-2018 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik koop altijd bij Coolblue, omdat ze juist zo goed zijn met hun garanties en afhandeling ervan. Heb zelfs een nieuwe Sony camera (refurbished) ontvangen, nadat Sony de mijne niet goed had gerepareerd en officieel zelfs 2 weken buiten de garantie viel.

Misschien dat ik er overheen gelezen heb maar ik snap eigenlijk maar weinig van de reparatieprocedure bij jou, want je hebt toch uitsluitend contact met Coolblue? Waarom neemt Sony direct contact op, of krijg je dit doorgespeeld door Coolblue?

Wat er ook gebeurd, dat de TV niet gerepareerd kan worden is natuurlijk niet jou probleem. Dit is het probleem van Coolblue, en die zullen dat maar met Sony moeten oppakken. Je mag op zijn minst een vergelijkbare TV ontvangen, en ik kan mij niet voorstellen dat Coolblue hier moeilijk over doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Andyk125 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:33:
Ik koop altijd bij Coolblue, omdat ze juist zo goed zijn met hun garanties en afhandeling ervan. Heb zelfs een nieuwe Sony camera (refurbished) ontvangen, nadat Sony de mijne niet goed had gerepareerd en officieel zelfs 2 weken buiten de garantie viel.

Misschien dat ik er overheen gelezen heb maar ik snap eigenlijk maar weinig van de reparatieprocedure bij jou, want je hebt toch uitsluitend contact met Coolblue? Waarom neemt Sony direct contact op, of krijg je dit doorgespeeld door Coolblue?

Wat er ook gebeurd, dat de TV niet gerepareerd kan worden is natuurlijk niet jou probleem. Dit is het probleem van Coolblue, en die zullen dat maar met Sony moeten oppakken. Je mag op zijn minst een vergelijkbare TV ontvangen, en ik kan mij niet voorstellen dat Coolblue hier moeilijk over doet.
Ik heb in eerste instantie inderdaad contact gelegd met Coolblue over dit probleem en die hebben vervolgens een melding gemaakt richting Sony.Sony komt met een voorstel waar ik niet mee akkoord ben en verwijst mij weer terug naar Coolblue, dus daar ligt het nu ook weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-06 13:57
Ik zou nog even contact zoeken met Coolblue. Aangeven dat Sony de TV niet kon repareren, zij een ander toestel hebben aangeboden van mindere kwaliteit. Daarna verwijzen naar https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/632355 en vragen of ze je tv willen omruilen. Lijkt me goede deal voor iedereen.

edit: Weet eigenlijk niet of je wel een 55 inch tv had

[ Voor 10% gewijzigd door Remcoww op 30-11-2018 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb ook een XE93, maar ik denk dat ik het nieuwere model wel had genomen. al die getalletjes en cijfertjes zijn leuk op rtings, maar ga je het verschil daadwerkelijk merken met je oog ? de testen zitten echt dicht op elkaar zie ik.

ik neem aan dat je daar weer 2 jaar garantie op krijgt. daarnaast zijn deze modellen van Sony waardevast. hierdoor kan je een mooi bedrag voor ontvangen indien je later wilt inruilen voor een andere.

samengevat: ik vind het een prima deal.

[ Voor 46% gewijzigd door Farabi op 30-11-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Hamazaki schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:50:
ik heb ook een XE93, maar ik denk dat ik het nieuwere model wel had genomen. al die getalletjes en cijfertjes zijn leuk op rtings, maar ga je het verschil daadwerkelijk merken met je oog ? de testen zitten echt dicht op elkaar zie ik.

ik neem aan dat je daar weer 2 jaar garantie op krijgt. daarnaast zijn deze modellen van Sony waardevast. hierdoor kan je een mooi bedrag voor ontvangen indien je later wilt inruilen voor een andere.

samengevat: ik vind het een prima deal.
Het is niet alleen het beeld, ook het design. Het aangeboden model is dikker en minder mooi afgewerkt. Dat speelt voor mij ook een belangrijke rol. Ik heb liever mijn geld terug en dan koop ik zelf wel iets waar ik tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:11:
[...]

Het is niet alleen het beeld, ook het design. Het aangeboden model is dikker en minder mooi afgewerkt. Dat speelt voor mij ook een belangrijke rol. Ik heb liever mijn geld terug en dan koop ik zelf wel iets waar ik tevreden mee ben.
Je mag mijn XE93 wel als je fan bent 😝

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@vinom Als consument heb je niets met de fabrikant te maken. je hebt een overeenkomst met de verkoper en die hoort zich aan de wet te houden. (wat hun achter de koper om met een fabrikant regelen heb jij als koper niets mee te maken) vaak zijn dat verhaaltjes, van oa MM en CB, om meer nadruk te leggen op hoe goed hun bezig zijn het voor jou te regelen. Er is sprake van een consumentenkoop als het een koopovereenkomst tussen een professionele verkoper en een particuliere koper van een roerende zaak betreft (artikel 7:5 Burgerlijk Wetboek). Voorbeelden van roerende zaken zijn een oa; televisie, smartphone, dvd-speler. In het geval van een consumentenkoop, hebt u als koper een wettelijk recht op het conformiteitsvereiste. Uiteraard geldt dat als u direct als consument bij de fabrikant het product koopt, de fabrikant de wettelijke garantie moet bieden .(oa bij Apple-store) Daarnaast kan de verkoper of de fabrikant u een speciale garantietermijn geven. Hij garandeert hiermee dat u een bepaalde periode goed gebruik zou kunnen maken van wat hij aan u heeft geleverd. Ook dan heeft u recht op herstel of vervanging of als dat onmogelijk is, teruggave van de aankoopprijs gedurende de hele garantietermijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

vinom schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:11:
Het aangeboden model is dikker en minder mooi afgewerkt. Dat speelt voor mij ook een belangrijke rol.
Voor jou wel. want dit zijn behoorlijk subjectieve zaken. Maar is dat ook een factor in de wetgeving? Als de specs etc verder hetzelfde dan wel beter zijn lijkt het mij redelijk om je zo een aanbod te doen?
CH4OS schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:02:
Jazeker. Je mag een vergelijkbaar product verwachten.
Zonder de specs te kennen van beide apparaten lijkt me het prima vergelijkbaar als het blijkbaar voor het grootste gedeelte op de esthetische factor aankomt en het ook nog eens de opvolger van het model van TS is. Maar dat is slechts mijn boerenverstand :)
Je kan ook met minder genoegen nemen,
De vraag wat 'minder' is , is behoorlijk arbitrair.

@CH4OS edit gezien; maar blijft wat mij betreft staan dat je kan twisten over wat 'minder' is aan het aangeboden model. Maar dat hoef ik ook persoonlijk niet te doen, ik sta niet in die situatie.

[ Voor 61% gewijzigd door Gunner op 30-11-2018 13:09 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Hackus Ik zou wel even gebruik maken van de quote tag, zodat duidelijker is wat een citaat is. Helemaal top zou zijn met bronvermelding. ;)
Gunner schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:02:
Voor jou wel. want dit zijn behoorlijk subjectieve zaken. Maar is dat ook een factor in de wetgeving?
Jazeker. Je mag een vergelijkbaar product verwachten. Je kan ook met minder genoegen nemen, maar dan dient de verkoper het verschil bij te leggen, omdat de overeenkomst veranderd is en goedkoper geworden is. Uiteraard dien je wel redelijk te zijn. Als de alternatieve TV bijvoorbeeld 1mm dikker is, zou ik daar genoegen mee nemen. Maar als de alternatieve TV 10mm of 20mm dikker is, hoef je er niet per se genoegen mee te nemen.

@Gunner Zie de toevoeging die ik heb gedaan in dit bericht. En zonder de specs te weten is het dus ook niet zinvol om er iets over te gaan roepen of het redelijk is of niet natuurlijk.

@Gunner Wat 'minder' is, is dan ook zéér relatief en is ook zeker niet zwart op wit beschreven. Dat is altijd aan de koper. Het gaat er dus vooral om, dat de verhouding wel oké is.

[ Voor 94% gewijzigd door CH4OS op 30-11-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
[...]
Voor jou wel. want dit zijn behoorlijk subjectieve zaken. Maar is dat ook een factor in de wetgeving? Als de specs etc verder hetzelfde dan wel beter zijn lijkt het mij redelijk om je zo een aanbod te doen?

[...]
Zonder de specs te kennen van beide apparaten lijkt me het prima vergelijkbaar als het blijkbaar voor het grootste gedeelte op de esthetische factor aankomt en het ook nog eens de opvolger van het model van TS is. Maar dat is slechts mijn boerenverstand :)

[...]
De vraag wat 'minder' is , is behoorlijk arbitrair.

@CH4OS edit gezien; maar blijft wat mij betreft staan dat je kan twisten over wat 'minder' is aan het aangeboden model. Maar dat hoef ik ook persoonlijk niet te doen, ik sta niet in die situatie.
Het is juist niet de opvolger van het model die ik heb, er is geen opvolger gekomen. Je hebt de XF serie en de XE serie, en de XF serie is lager gepositioneerd dan de XE serie, maar daar is op dit moment geen opvolger van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 15:42
JME schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:26:
Relax. Coolblue doet nooit moeilijk, is mijn ervaring. Die telefonische medewerker mag natuurlijk niets toezeggen dus die speelt op safe. Wacht gewoon de officiële reactie van Coolblue af. Panieken kan daarna altijd nog.
Paniek is nooit goed natuurlijk, net als aannames maken. Ik heb zelf in een winkel toch echt een zeer niet meewerkende ervaring meegemaakt, terwijl ik alleen een product kwam omruilen. Je moet bij alle bedrijven maar net mazzel hebben met wie je aan de telefoon krijgt en hoe hun bui is, dat is immers ook menselijk.

Hoe dan ook is het goed om te weten hoe je in je recht staat en op nette wijze niet met minder genoegen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

vinom schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:25:
En nogmaals aangegeven dat ik de koop wil ontbinden en mijn geld terug wil. Hier heb ik ook een reactie op gehad dat de melding met mijn mail is aangevuld. Dus ze zijn op de hoogte.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar volgens mij moet je CoolBlue eerst de mogelijkheid geven om het zelf op te lossen door bv dezelfde TV uit voorraad te leveren.
Pas als ze dat niet kunnen/willen mag je ze koop ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
VapingQueen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:31:
[...]
Er is maar 1 manier om te reageren en dat is het volledige aanschafbedrag terugstorten.
Volledig is totaal niet verplicht, het zal wel ergens in de 90+% range moeten zitten, maar volledig is totaal niet verplicht.

TS heeft er gewoon vruchtgebruik van gehad en dat mag de shop gewoon verrekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 13:03
Gomez12 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:48:
[...]

Volledig is totaal niet verplicht, het zal wel ergens in de 90+% range moeten zitten, maar volledig is totaal niet verplicht.

TS heeft er gewoon vruchtgebruik van gehad en dat mag de shop gewoon verrekenen.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]
Voor jou wel. want dit zijn behoorlijk subjectieve zaken. Maar is dat ook een factor in de wetgeving? Als de specs etc verder hetzelfde dan wel beter zijn lijkt het mij redelijk om je zo een aanbod te doen ?
Men kan aanbieden wat men wil, koper hoeft dat niet te accepteren. (denk aan zwarte smartphone v witte). een TV wordt ook op looks gekocht, dunne randen v dikke randen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
[...]

Als ik kijk op Consuwijzer staat er:
Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Is dat niet mogelijk? Dan heeft de consument het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dit betekent dat de consument niet meer gebonden is aan de overeenkomst en recht heeft op teruggave van het aankoopbedrag. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nl/garantie.
Overigens is bij de backoffice van Coolblue de doorlooptijd 60 tot 80 uur inmiddels vanwege Black Friday, dus ik moet gewoon geduld gaan hebben. Eerste lijns kan er op dit moment gewoon helemaal niks mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

BS, sowieso geldt dat niet binnen fabrieksgarantie. denk oa aan arrest Qeulle V Brüning
Fabrikant garandeert dat het artikel het aantal maanden werkt zoals hoort bij het product. bij vervangen gaat geen nieuwe overeenkomst in, en blijft de fabrieksgarantie vanaf datum aankoop 1e artikel. een consument mag geen financiële hinder ondervinden bij een ondeugdelijk artikel. Deze (schade) komt bij de fabrikant te liggen.

@vinom Het is dus handig wanneer je er niet uitkomt, de koop te ontbinden (ook al heb je zelf een andere TV bij de shop gezien en vraag je deze. je kunt beter deze kopen van het terugbetaalde geld. dan ontstaat er een nieuwe koopovereenkomst en gaat er nieuwe garantie in.

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 30-11-2018 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:37

MsG

Forumzwerver

Deze kwestie is wellicht ook wel relevant: nieuws: Nederlandse rechter veroordeelt Apple tot vergoeden compleet nieuwe i...
Bij het oordeel dat de vrouw recht heeft op vervanging door een nieuw toestel, verwijst de rechtbank naar een arrest van het Europese Hof van Justitie uit 2008. Daarin werd gesteld dat het geen ongerechtvaardigde verrijking oplevert als een koper een nieuw product ontvangt, aangezien hij of zij correct aan zijn koopovereenkomst heeft voldaan. Het is de verkoper die moet opkomen voor de slechte uitvoering van de koop. "Hij ontvangt slechts met vertraging een goed dat in overeenstemming is met de bepalingen van de overeenkomst, een goed dat hij van meet af aan had moeten ontvangen", staat in dat arrest.
Dat gaat in weze toch net zo op als in deze kwestie? Dus een gebruiksvergoeding zou daarmee in strijd zijn toch?

Hier een link naar het arrest: http://curia.europa.eu/ju...?language=nl&num=C-404/06

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

[...]

Dat is wettelijk zo geregeld, zie het linkje in mijn reactie van donderdag 29 november 2018 22:54. Wat jij vind of denkt doet er in deze niet toe, wat de wet zegt wel. Dus denk het nou niet beter te weten dan de ACM. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:26
vinom schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:01:
Overigens is bij de backoffice van Coolblue de doorlooptijd 60 tot 80 uur inmiddels vanwege Black Friday, dus ik moet gewoon geduld gaan hebben. Eerste lijns kan er op dit moment gewoon helemaal niks mee.
Dat Coolblue een lange doorlooptijd heeft vanwege een actie hoef je natuurlijk niet direct te accepteren. Ze zijn immers nog steeds gebonden aan een oplossing binnen een redelijke termijn (zoals eerder beschreven van de site van Consuwijzer) - niet zeggende dat ze de redelijke termijn inmiddels al overschrijden.

Gezien ze het druk hebben vraag ik me af of ze direct na die 60-80 uur met een gewenste oplossing zullen komen. Je zou daarom ook zelf al per mail/brief aan kunnen geven wat voor jou de gewenste oplossing is.
Zo kan je zelf al aangeven welk alternatief model je schappelijk zou vinden indien herstel/vervanging onmogelijk is. En mogelijk een deadline met wat je zelf een redelijke termijn vind waarbinnen de oplossing geboden zou moeten zijn voordat er tot ontbinding kan worden overgegaan (hoewel dit nu nog misschien iets te voorbarig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:37
@Hackus denk je er wel aan dat het Qeulla arrest om reparatie/vervanging ging. En niet ontbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@loki504 Soms krijg je niet het hele bedrag terug, bijvoorbeeld als het product maar een kleine fout had en je het gewoon hebt kunnen gebruiken. Dit heet ook wel prijsvermindering. Dat kun je ook uit onderhandelen en het artikel houden. (denk aan bijv. 1 van de 3 USB poorten doet het niet. of men kan via de AB van de TV zelf niet in het digitale tv gids, maar wel via de AB van de decoder). bij ontbinden moet jij (dat) betalen aan de verkoper. verder kan er sprake zijn van 'vergoeding' in het volgende voorbeeld. de TV doet het 4.5j naar wens en ineens is het defect. de kosten voor reparatie/vervangen zijn te hoog en de winkel stelt voor een nieuw toestel met 50% korting. TV is dan 4.5j gebruikt maar zit nog enige vorm van garantie aan vast. Dan wordt dat kan omschreven als vergoeding door gebruik. In dit geval is de TV van 6/7mnd defect(want het enige wat de tv laat zien is een backlight die brand, voor de rest niks.) en moet TS de verkoper de kans geven op reparatie/vervangen. hier is geen sprake van het bovenstaande, want het toestel kan niet verder gebruikt worden.

Vaak is ontbinden niet eens nodig, en kom je er onderling wel uit. Let wel op dat ontbinden schriftelijk dient te gebeuren en degelijk beargumenteert, en het zomaar kan zijn dat de verkoper dat weigert(verkoper vind dat ze goede voorstellen hebben gedaan) . Dan is de weg naar de rechter aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
@Hackus ja en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

leekers schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:30:
[...]

Het is tegenwoordig een normale zaak dat iedereen op tweakers schreeuwt dat een topicstarter naar de rechter moet en dat het betreffende bedrijf met de grond wordt afgebrand .
Iedereen denkt dat hij amateur advocaat is en iedereen weet het beter .

Met dit soort dingen gewoon overleggen met coolblue en het wordt netjes opgelost .
Precies dat ja, gelukkig ben ik dus niet de enige die dit idee weer kreeg. Zo overtrokken allemaal, proces is net begonnen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Leoon. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:10:
[...]

Precies dat ja, gelukkig ben ik dus niet de enige die dit idee weer kreeg. Zo overtrokken allemaal, proces is net begonnen :O
Er is niets overtrokken aan. Niemand zegt ga gelijk naar de rechter. Alleen waar TS recht op heeft. Omdat Winkels niet (willen)weten wat ze wel en niet moeten doen. En dan is het handig om als consument te weten wat je wel of niet mag eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

loki504 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:40:
[...]

Er is niets overtrokken aan. Niemand zegt ga gelijk naar de rechter. Alleen waar TS recht op heeft. Omdat Winkels niet (willen)weten wat ze wel en niet moeten doen. En dan is het handig om als consument te weten wat je wel of niet mag eisen.
Nee niet gelijk naar de rechter. Wel belachelijk dat coolblue nog niet 100 procent van het aankoopbedrag heeft overgemaakt etc. Hij is net een dag bezig met de winkel opent een topic en er wordt op gereageerd alsof hij al maanden in conclaaf is met de verkopende partij. Imho hebben ze de tijd nog niet eens gekregen, het is niet alsof de TS de enige kopende partij bij de winkel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Leoon. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:43:
[...]

Nee niet gelijk naar de rechter. Wel belachelijk dat coolblue nog niet 100 procent van het aankoopbedrag heeft overgemaakt etc. Hij is net een dag bezig met de winkel opent een topic en er wordt op gereageerd alsof hij al maanden in conclaaf is met de verkopende partij. Imho hebben ze de tijd nog niet eens gekregen, het is niet alsof de TS de enige kopende partij bij de winkel is..
Klopt. Maar het enige wat hij te horen heeft gekregen is 75% wat nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

loki504 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:45:
[...]

Klopt. Maar het enige wat hij te horen heeft gekregen is 75% wat nergens op slaat.
Van een receptionist(e). Kun je trouwens eens laten zien waar staat dat je 100 procent recht hebt op geld terug? I mean.. Je hebt hem al een tijdje gebruikt, moet coolblue daar dan voor opdraaien? Lijkt me ook scheef, maar dat zegt m'n onderbuik. Ik ben geen advocaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 10:02
Leoon. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:52:
[...]

Van een receptionist(e). Kun je trouwens eens laten zien waar staat dat je 100 procent recht hebt op geld terug? I mean.. Je hebt hem al een tijdje gebruikt, moet coolblue daar dan voor opdraaien? Lijkt me ook scheef, maar dat zegt m'n onderbuik. Ik ben geen advocaat!
Of je leest gewoon alle reacties even, de desbetreffende bronnen zijn al diverse keren gepost in dit topic.
Onderbuik gevoelens kan je beter niet uiten in dit soort topics (heb ik zelf ook ondervonden), als je geen feitelijk kennis van wetgeving hieromtrent hebt heeft het geen zin om te melden wat jij vindt want dat doet er niet toe.
De wet zegt A en jij zegt ja maar ik vind B... dat doet er dan dus niet toe.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 30-11-2018 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Je verteld onzin berichten hier. CB wil het voorstel aan TS voorleggen, en dat is niet de weg. CB moet het zelf volgens de wet regelen. ik wil wel eens kijken hoe jijzelf reageert in deze situatie. je hebt niks aan al die berichtjes die je post, want het voegt niets nuttigs toe. dik gearceerde ook, is compleet onzin. maar ik zal niet posten als jij zelf een geschil hebt in SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37
Ik zou met het aanbod van Sony zeker geen genoegen nemen. De XE9305 is een high-end model qua afwerking en beeldkwaliteit, terwijl de XF9005 dat niet is. Misschien ontlopen ze elkaar qua beeldkwaliteit niet veel, maar ik kan me voorstellen dat je de XE9305 niet alleen vanwege die reden hebt gekocht. Zelf ook in het bezit van de XE9305 en deze zou ik echt niet willen ruilen voor de XF9005.
MAX3400 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 08:25:
[...]

Volgens de monteur van Sony die ik hier heb gehad (ook voor de XE9305) worden er helemaal geen panelen vervangen.

[ Voor 44% gewijzigd door NotSoSteady op 30-11-2018 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hackus schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:11:
[...]

Je verteld onzin berichten hier. CB wil het voorstel aan TS voorleggen, en dat is niet de weg. CB moet het zelf volgens de wet regelen. ik wil wel eens kijken hoe jijzelf reageert in deze situatie. je hebt niks aan al die berichtjes die je post, want het voegt niets nuttigs toe. dik gearceerde ook, is compleet onzin. maar ik zal niet posten als jij zelf een geschil hebt in SF.
Nogmaals ze zijn net een dag bezig 8)7 . Alsof elke receptionist(e) ook geleerd advocaat is. Als je daar van uit gaat heb ik 't met je te doen, maar de wereld is echt anders dan dat. Nogmaals zoals ik al tig keer gezegd heb, coolblue is echt geen slechte partij. Daar kom je er 100 procent mee uit. Maargoed, ik ben de boeman :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leoon. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:24:
[...]

Nogmaals ze zijn net een dag bezig 8)7 . Alsof elke receptionist(e) ook geleerd advocaat is. Als je daar van uit gaat heb ik 't met je te doen, maar de wereld is echt anders dan dat. Nogmaals zoals ik al tig keer gezegd heb, coolblue is echt geen slechte partij. Daar kom je er 100 procent mee uit. Maargoed, ik ben de boeman :+
niemand gaat al naar de rechter, en ik brand CB niet af. geef aan wat de weg is en hoe het hoort te gaan. ik wist niet dat je receptionist(e) bent, maar dat doet ook niet ter zake. of je jezelf boeman noemt maakt ook geen indruk, ook je eigen met hamertje slaan niet. zoals je terugleest zeg ik ook dat het onderling ook vaak opgelost gaat worden. maar TS maakt een topic aan voor advies in deze kwestie, want hij wil zich niet alles aan laten smeren, zonder zijn rechten te weten. (er worden dagelijks zoveel consumenten afgescheept door oa MM,CB en Bol) de consument denkt vaak door hele verhalen dat een shop zijn best doet en het aan de fabrikant ligt etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
[...]

Of je kijkt veder. En komt er achter dat CoolBlue niet allemaal tevreden klanten heeft. Van tegoedbonnen geven. Tot wasmachine die lekt en 5 maanden bezig zijn....(ja dat was #boos). En ook ik heb mijn far schare of elenden gehad met CoolBlue. En als de Telefonisten het niet weet moet ze daar geen toezegingen over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
[...]

Zo he, begrijpend lezen is ook een vak he.. als je daar nou eens mee begint ipv je druk te maken dat je aandelen in Coolblue zullen dalen. En voor jouw info, ze zijn al langer dan een dag bezig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:41

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bel die knaap van boos op, krijg je er een wasdroger bij ;)

@Leoon. @Chntl321 doe es aardig tegen elkaar :)

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 30-11-2018 22:01 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Chntl321 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:56:
[...]

Zo he, begrijpend lezen is ook een vak he.. als je daar nou eens mee begint ipv je druk te maken dat je aandelen in Coolblue zullen dalen. En voor jouw info, ze zijn al langer dan een dag bezig :X
Ja precies. Wat zal ik dat voelen van die aandelen die ik niet heb. Hij opende het topic een dag nadat die ze had gesproken. Moeilijk lezen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
Zie hieronder..

[ Voor 94% gewijzigd door Chntl321 op 30-11-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
Sport_Life schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:58:
Bel die knaap van boos op, krijg je er een wasdroger bij ;)

@Leoon. @Chntl321 doe es aardig tegen elkaar :)
@Leoon. leest gewoon niet. Niemand valt hier Coolblue aan, er wordt alleen aangegeven waar TS recht op heeft en dat hij niet mee hoeft te gaan in het voorstel van Coolblue. Ook is TS er al langer mee bezig dan 1 dag aangezien hij door CB is doorverwezen naar Sony en deze de reparatie al behandeld hebben. Vervolgens gaat TS terug naar CB en wordt daar met een kluitje het riet in gestuurd.

Dit alles had @Leoon. geweten als hij begrijpend had gelezen. In plaats daarvan kiest hij ervoor om de mensen die goede adviezen geven, gebaseerd op wetgeving, aan te vallen en af te branden. Waarom vraag ik me dan af 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Laten we het wel gezellig houden jongens. Tot nu toe is iedereen ontzettend behulpzaam en heb ik voldoende materiaal mocht ik er niet uitkomen met CoolBlue. Ik had het liever ook al opgelost gezien, maar ik moet geduld hebben. Bellen naar de klantenservice heeft nu geen zin, de bal ligt bij hun. Hopelijk is er snel meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

[...]

Als je van een receptionist(e) dat niet kan verwachten, dan zit de persoon niet op de goede plek, zo simpel is het. Hieronder staat een linkje waar je kan lezen hoe het wettelijk is geregeld en neem nou ook eens de moeite om de info in het linkje te lezen.

https://www.consuwijzer.n...jkheid-herstel-vervanging

Ik zal het nog makkelijker voor je maken, zie dit stukje tekst uit het linkje :

Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product een gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product kosteloos en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Is dat niet mogelijk? Dan heeft de consument het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dit betekent dat de consument niet meer gebonden is aan de overeenkomst en recht heeft op teruggave van het aankoopbedrag. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. Wilt u de regels nalezen? Kijkt u dan op de website van ACM, www.acm.nl/garantie.

Als je het nu nog niet wilt snappen, kan ik alleen maar concluderen dat je zit te trollen en met een hele harde plasser voor je toetstenbord en monitor zit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zullen we het gezellig houden en reageren op de discussie in plaats van op de man? Dat houdt het voor iedereen leuk.

Voor iedereen die hier in het topic zelf mensen tot bedaren probeert te brengen, kan men beter de Topic Report-functie gebruiken door op de 'Rapporteer'-knop naast de betreffende post(s) gebruiken in plaats van zelf je ermee bemoeien.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Chntl321 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:06:
[...]

@Leoon. leest gewoon niet. Niemand valt hier Coolblue aan, er wordt alleen aangegeven waar TS recht op heeft en dat hij niet mee hoeft te gaan in het voorstel van Coolblue. Ook is TS er al langer mee bezig dan 1 dag aangezien hij door CB is doorverwezen naar Sony en deze de reparatie al behandeld hebben. Vervolgens gaat TS terug naar CB en wordt daar met een kluitje het riet in gestuurd.

Dit alles had @Leoon. geweten als hij begrijpend had gelezen. In plaats daarvan kiest hij ervoor om de mensen die goede adviezen geven, gebaseerd op wetgeving, aan te vallen en af te branden. Waarom vraag ik me dan af 8)7
Ja precies begrijpend lezen idd. Niemand valt CB aan? O..

Als antwoord op 't feit waar ik ervaring deel voor @vinom dat CB hier netjes in is dat ze wel eens een 75 inch TV geleverd hebben ipv 65 omdat die er niet meer was etc. Kreeg ik onderstaand:
CH4OS schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:35:
[...]
Maar serieus waar hebben we 't over. Enige wat ik wilde was ervaring delen met TS dat die zich niet onnodig druk moet maken, dat het echt wel opgelost wordt. Reacties die je dan krijgt zijn oa dat je niet kan lezen, van onze toetsenbord advocaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
VapingQueen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 22:12:
[...]
Ik zal het nog makkelijker voor je maken, zie dit stukje tekst uit het linkje :

Als je het nu nog niet wilt snappen, kan ik alleen maar concluderen dat je zit te trollen en met een hele harde plasser voor je toetstenbord en monitor zit.....
Ok, ik begrijp niet waarom je nou de hele tijd 1 exact zinnetje weglaat wat 100% relevantie heeft : Namelijk :
Na een halfjaar moet de consument bewijzen dat het probleem niet zijn schuld is.
Er hoeft alleen maar volledige vergoeding plaats te vinden als de consument kan BEWIJZEN dat het probleem niet zijn schuld is.

Oftewel tot die tijd is jouw consumententekstje totaal niet relevant.

En winkels als CB die geven bijna altijd uit coulance wel het volledige bedrag terug, maar wettelijk verplicht zijn ze dit totaal niet zolang de consument zijn onschuld niet 100% bewezen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
Gomez12 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:41:
[...]

Ok, ik begrijp niet waarom je nou de hele tijd 1 exact zinnetje weglaat wat 100% relevantie heeft : Namelijk :

[...]

Er hoeft alleen maar volledige vergoeding plaats te vinden als de consument kan BEWIJZEN dat het probleem niet zijn schuld is.
De TS spreekt over geen beeld. Enkel de backlight doet nog z'n werk. Ik lees niets over een scherm met een barst of whatever. Sony zou dat scherm niet vervangen als er al enig bewijs van gebruiksschade was. Hoeveel bewijs heb je nog nodig? Als er wel dergelijke gebruikersschade was is dat ook wel aan te tonen door CB of niet?

Niet vervelend bedoelt op menige reacties hier. Maar als je €1300 uitgeeft aan een tv heb je na een half jaar toch nog steeds wel recht om van een tv van €1300 te kunnen genieten?!
Als die tv na een half jaar 75% waard is durf ik ook wel een zeer winstgevende webshop te openen...
We hebben het hier over een tv die zwaar binnen de garantieperiode zit... niet eens over een deugdelijk product na 5 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

[...]

[...]

En winkels als CB die geven bijna altijd uit coulance wel het volledige bedrag terug, maar wettelijk verplicht zijn ze dit totaal niet zolang de consument zijn onschuld niet 100% bewezen heeft.
Ik laat nergens een zinnetje weg, lees maar wat de tekst in de link zegt. Exact hetzelfde als wat ik neergezet heb, het is namelijk een copy > paste en dat had je ook gezien als je minimaal de moeite had genomen om het linkje na te kijken. Je zit duidelijk te trollen en vingers te wijzen naar wat er niet is. Wat niet in de tekst van Consuwijzer staat, hoef ik ook niet aan te halen, de tekst is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Gomez12 Sorry maar je krijgt pas 100% terug als je 100% bewezen hebt? 1 dat lees ik toch echt niet. En 2 zover ik weet is er geen bewijs last. Alleen kan je er naar 6 maanden niet direct vanuit gaan dat het defect als vanaf dag 1 aanwezig wag.(dus zal je zelf met iets moeten komen.(tevens mag je er vanuit gaan dat binnen de fabrieksgarantie) het product ondeugdelijk was.

Vergeet niet dat in de beginselen CB een ondeugdelijk product heeft gelevert. En zij dit kostenloos moeten oplossen. Zonder al te veel hinder. En dat ze het druk hadden met BlackFriday Cybermonday Sinterklaas en kerst is geen excus. Hadden ze meer mensen moeten inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
[...]

[...]

Dat heeft Sony gelukkig al voor hem bewezen door hem een vervangend toestel te willen leveren. Dat doen ze echt niet als je hem zelf gesloopt hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
Leoon. schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:05:
[...]

Ja precies begrijpend lezen idd. Niemand valt CB aan? O..

Als antwoord op 't feit waar ik ervaring deel voor @vinom dat CB hier netjes in is dat ze wel eens een 75 inch TV geleverd hebben ipv 65 omdat die er niet meer was etc. Kreeg ik onderstaand:

[...]

Maar serieus waar hebben we 't over. Enige wat ik wilde was ervaring delen met TS dat die zich niet onnodig druk moet maken, dat het echt wel opgelost wordt. Reacties die je dan krijgt zijn oa dat je niet kan lezen, van onze toetsenbord advocaten.
Leuk dat jouw ervaring met Coolblue beter was, maar TS proberen ze nu af te schepen met 75% van het aankoopbedrag terwijl hij recht heeft op 100%. Dat is waar het hier om gaat, niet over wat ze weleens bij een ander hebben gedaan. Daar heeft TS in dit geval helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Chntl321 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:50:
[...]

Leuk dat jouw ervaring met Coolblue beter was, maar TS proberen ze nu af te schepen met 75% van het aankoopbedrag terwijl hij recht heeft op 100%. Dat is waar het hier om gaat, niet over wat ze weleens bij een ander hebben gedaan. Daar heeft TS in dit geval helemaal niks aan.
CB heeft, als ik de posts van TS zo teruglees, helemaal nog geen tegenaanbod gedaan.
Sony(!) heeft TS een vervangende tv aangeboden die hij vervolgens geweigerd heeft (en nu wacht TS dus op actie van CB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
Dit is het eerste contact geweest.. de opmerking in ieder geval recht hebben op 75% is een nietszeggende opmerking van CB. TS heeft recht op 100%.. ze proberen het toch maar even, want met een beetje mazzel hapt TS gelijk toe

[ Voor 3% gewijzigd door Chntl321 op 01-12-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 18:18
Je zou eens op Google moeten kijken hiervoor, mijn neefje heeft dit gehad met een LG OLED tv. Er hangt een bepaalde calculatie aan die de dagwaarde bepaald. Dit is een standaard calculatie wat elk bedrijf minimaal moet hanteren.

Zelf weet ik de calculatie niet uit mijn hoofd maar google staat er vol mee, gebruik deze calculatie en dan kan je zelf nagaan wat wijsheid is. Naar mijn weten zakt het bedrag niet binnen een bepaalde periode, na deze bepaalde periode heb je na de x aantal maanden een % in mindering op het aankoopbedrag..

Of je wacht gewoon op een reactie van coolblue dat kan natuurlijk ook :P

Ps. dat het contact via Sony ineens verloopt is gewoon normaal, het maakt niet uit welk merk je hebt en waar je hem gekocht heb. Dit proces komt mij bij elk merk bekend voor (zoals mijn neefje met zijn LG OLED, hij werd gebeld door LG, een vriend van mij had dit met Samsung en etc).
Waarschijnlijk (ontiegelijk logisch eigenlijk) doen ze dit zodat het proces veel sneller gaat. Nu kan je wel een tussenpartij hebben die functioneert als papegaai maar daar schiet niemand iets mee op behalve dat alles veel meer tijd kost.
Het enige waar de tussenpartij (verkoper) aan te pas komt is bij het ophalen van je creditering, deze geschied vrijwel altijd via de tussenpartij.

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 01-12-2018 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LopendeVogel schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:19:
[...]

Je zou eens op Google moeten kijken hiervoor, mijn neefje heeft dit gehad met een LG OLED tv. Er hangt een bepaalde calculatie aan die de dagwaarde bepaald. Dit is een standaard calculatie wat elk bedrijf minimaal moet hanteren.

Zelf weet ik de calculatie niet uit mijn hoofd maar google staat er vol mee, gebruik deze calculatie en dan kan je zelf nagaan wat wijsheid is. Naar mijn weten zakt het bedrag niet binnen een bepaalde periode, na deze bepaalde periode heb je na de x aantal maanden een % in mindering op het aankoopbedrag..

Of je wacht gewoon op een reactie van coolblue dat kan natuurlijk ook :P

Ps. dat het contact via Sony ineens verloopt is gewoon normaal, het maakt niet uit welk merk je hebt en waar je hem gekocht heb. Dit proces komt mij bij elk merk bekend voor (zoals mijn neefje met zijn LG OLED, hij werd gebeld door LG, een vriend van mij had dit met Samsung en etc).
Waarschijnlijk (ontiegelijk logisch eigenlijk) doen ze dit zodat het proces veel sneller gaat. Nu kan je wel een tussenpartij hebben die functioneert als papegaai maar daar schiet niemand iets mee op behalve dat alles veel meer tijd kost.
Het enige waar de tussenpartij (verkoper) aan te pas komt is bij het ophalen van je creditering, deze geschied vrijwel altijd via de tussenpartij.
Mooi die tooltje van waarde berekening, maar doe het niet af of dat dit geldt in dit geval. Hetzelfde voor bemiddelen van fabrikant. Dat is een standaard riedeltje wat CB,MM,Bol etc aan je voorspiegelen. net of hun het best met je voor hebben, maar afhankelijk zijn van een fabrikant. als consument heb je echt niets te maken met de fabrikant de shop van aankoop is het aanspreekpunt, daar heb je een koopovereenkomst mee. niets meer en niets minder. de consument hoort daar buiten te blijven en hoe de shop van aankoop het regelt heb je niets mee te maken. of ze het verhalen bij de fabrikant/leverancier van hun of ervoor verzekerd zijn of wat ook. of ze je neefje of iemand hun buurvrouw of kennis zo hebben behandelt, wil niet zeggen dat het volgens de wet is, en heeft TS niets aan andere ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 01-12-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hackus schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:59:
[...]

Mooi die tooltje van waarde berekening, maar doe het niet af of dat dit geldt in dit geval. Hetzelfde voor bemiddelen van fabrikant. Dat is een standaard riedeltje wat CB,MM,Bol etc aan je voorspiegelen. net of hun het best met je voor hebben, maar afhankelijk zijn van een fabrikant. als consument heb je echt niets te maken met de fabrikant de shop van aankoop is het aanspreekpunt, daar heb je een koopovereenkomst mee. niets meer en niets minder. de consument hoort daar buiten te blijven en hoe de shop van aankoop het regelt heb je niets mee te maken. of ze het verhalen bij de fabrikant/leverancier van hun of ervoor verzekerd zijn of wat ook. of ze je neefje of iemand hun buurvrouw of kennis zo hebben behandelt, wil niet zeggen dat het volgens de wet is, en heeft TS niets aan andere ervaringen.
Oké dan moet hij het maar allemaal via coolblue zelf regelen, gaat wel lekker lang duren omdat hun op het gemakje elke keer opnieuw contact met sony zullen opnemen. Kost veel tijd, mja dan doe je het wel via de verkoper.. Niet dat iemand hier iets aan heeft want de topicstarter moet veel langer wachten.

De reden waarom het op het begin al snel via Sony liep was omdat het om een reparatiekwestie ging. Uiteraard kan Sony een mail sturen naar Coolblue, wachten wachten, coolblue stuurt de mail weer door naar de topicstarter. Topicstarter stuurt zodra hij tijd heeft weer een mailtje naar coolblue, coolblue stuurt dat binnen enkele werkdagen weer door...
Lekker omslachtig.. Ik ben ontiegelijk blij dat ze het eindelijk op deze manier doen bij de meeste fabrikanten, scheelt de klant ontiegelijk veel tijd.

Succes om na ~9 maanden even je aankoopbedrag terug te krijgen :D (gaat hem uiteraard niet worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik kan natuurlijk ook nog reageren op Sony dat ik kies voor koopontbinding, dan zetten hun dat vast in gang, maar dat is niet de route die ik zou moeten bewandelen. Sneller? Wellicht ja, maar ik wacht eerst nog CB af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@LopendeVogel het is al vaak genoeg voor gekomen. Ook na bv 2 jaar. Ook vaak genoeg bij mij gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
vinom schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:31:
Ik kan natuurlijk ook nog reageren op Sony dat ik kies voor koopontbinding, dan zetten hun dat vast in gang, maar dat is niet de route die ik zou moeten bewandelen. Sneller? Wellicht ja, maar ik wacht eerst nog CB af.
Dat is uiteraard aan jou, indien jij het via CB wilt regelen is dat je goed recht natuurlijk (het gaat zo alleen iets langer duren allemaal).
Het ''enige'' wat ik wilde aangeven was dat het normaal is dat een fabrikant contact opneemt en vooral wanneer het een reparatiekwestie betreft (was het ook, totdat bleek dat het type toestel niet omgeruild/gerepareerd kon worden?). Daarnaast wilde ik duidelijk maken dat het voor de klant vrijwel alleen maar voordelen kent wanneer het zo gaat (want; alles kan veel sneller afgehandeld worden, niks kan fout door gekoppeld worden van verkoper -> fabrikant en etc) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yankovic
vinom schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:31:
Alleen heb jij helemaal geen koopovereenkomst met Sony. Die heb je met Coolblue dus je kan de overeenkomst nergens behalve bij Coolblue ontbinden.

Echter mag je niet zomaar ontbinden. Dat kan pas als Coolblue niet binnen een redelijke termijn een passende oplossing (herstel/vervanging) kan bieden. Een redelijke termijn is natuurlijk een erg grijs gebied maar lijkt me niet dat die binnen een week al is verstreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LopendeVogel Nogmaals, de shop van aankoop moet hun verplichtingen nemen. hoe hun het verder regelen heb jij als consument niets mee te maken. het hoeft ook niet lang te duren,want je hoeft dit niet te accepteren. dus verhaal dat het 9mnd duurt heeft ook geen nut. het kan binnen 2 weken geregeld zijn. Een consument kan niet de dupe worden van het verhalen van de shop bij wie dan ook. een consument hoeft daar niet op te wachten, en heeft daar totaal niets mee te maken. Contact behoort tussen CB en TS. meer schakels zorgt alleen voor ruis, waar het langer door gat duren. Dat MM,CB,Bol etc dit systeem hanteren, wil niet zeggen dat een consument daar de dupe van hoeft/dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hackus schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:00:
@LopendeVogel Nogmaals, de shop van aankoop moet hun verplichtingen nemen. hoe hun het verder regelen heb jij als consument niets mee te maken. het hoeft ook niet lang te duren,want je hoeft dit niet te accepteren. dus verhaal dat het 9mnd duurt heeft ook geen nut. het kan binnen 2 weken geregeld zijn. Een consument kan niet de dupe worden van het verhalen van de shop bij wie dan ook. een consument hoeft daar niet op te wachten, en heeft daar totaal niets mee te maken. Contact behoort tussen CB en TS. meer schakels zorgt alleen voor ruis, waar het langer door gat duren. Dat MM,CB,Bol etc dit systeem hanteren, wil niet zeggen dat een consument daar de dupe van hoeft/dient te worden.
Net had ik nog zoiets van, oké hij leest mijn berichten niet maar het is nog vroeg :D
Nu denk ik van, reageer je nu op mij of iemand anders?
Zijn apparaat is 9 maanden oud zei ik, rekenen op het aankoopbedrag gaat heel lastig worden bij een TV van 9 maanden oud.
Wel gaf ik aan dat de communicatie makkelijk 1-3 dagen kan duren (enkele dagen) langer bij elke email die verzonden moet worden.
Ook geef ik nergens aan dat je verplicht bent het via de fabrikant te doen, ook zeg ik niet dat je verplicht bent het via de verkoper te doen. Wel zei ik dat het rechtstreeks via de fabrikant ''veel'' tijd kan schelen.

Dit is allemaal totaal anders vergeleken de woorden van mij die jij elke keer verdraait, althans, vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LopendeVogel schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:18:
[...]

Net had ik nog zoiets van, oké hij leest mijn berichten niet maar het is nog vroeg :D
Nu denk ik van, reageer je nu op mij of iemand anders?
Zijn apparaat is 9 maanden oud zei ik, rekenen op het aankoopbedrag gaat heel lastig worden bij een TV van 9 maanden oud.
Wel gaf ik aan dat de communicatie makkelijk 1-3 dagen kan duren (enkele dagen) langer bij elke email die verzonden moet worden.
Ook geef ik nergens aan dat je verplicht bent het via de fabrikant te doen, ook zeg ik niet dat je verplicht bent het via de verkoper te doen. Wel zei ik dat het rechtstreeks via de fabrikant ''veel'' tijd kan schelen.

Dit is allemaal totaal anders vergeleken de woorden die jij mij in de mond legt, althans, vind ik :)
Dat heb ik dan verkeerd gelezen (die 9mnd), klopt ook nu ik het nogmaals lees dat je bedoelt een TV van 9mnd oud. echter heeft dat niets te maken met wat TS terug hort te krijgen,om dat het compleet binnen de fabrieksgarantie valt. 'Fabrikant garandeert dat de TV minimaal zoveel maanden meegaat, en niet na 7mnd defect is' het moet natuurlijk niet zo worden alsof het normaal is tegenwoordig. en een consument maar steeds bij onherstelbaar, schade oploopt van telkens 25% of meer van org. aankoop. Dit heb ik al eerder uitgelegd dat dat niet het geval is. lees ff mijn eerdere berichten, scheelt me nogmaals uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man. Dit is eerder ook al aangegeven middels een modbreak. Volgende keer kan je zwaardere maatregelen verwachten.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 01-12-2018 18:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
[...]

Sites van o.a. ConsuWijzer en de ACM spreken inderdaad over bewijzen. In het wetsartikel (Artikel 7:18 lid 2 BW) waarover deze teksten staat geschreven is het woord 'bewezen' echter helemaal niet te vinden. Daarin spreekt men over vermoeden en verzet.

Dikgedrukt is dan ook niet het geval. In de praktijk hoeft na 6 maanden niet 100% onschuld bewezen worden maar komt het vooral neer op stellig onderbouwen en aannemelijk maken dat het gebrek niet door eigen toedoen is ontstaan.

Dat onderbouwen is met het maken van een diagnose en het aanbieden van een koopontbinding door Sony eigenlijk al voor de consument gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Vandaag helaas niks vernomen. Ik wacht morgen nog af en anders maar weer in de telefoon klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
Het is zondag.. voor veel mensen nog steeds geen officiële werkdag.
Geef die mensen een beetje de tijd, je bent niet de enige klant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik deel die mening met je wil het zo zijn dat Coolblue, en ook hun backoffice ook werkt op zaterdag en zondag. Maargoed, we gaan nu richting de week en ik ben nog geen steek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Ik heb reactie:
Beste meneer,

Langs deze weg wil ik terugkomen op je retourmelding. Allereerst vind ik het ontzettend vervelend om te vernemen dat je Sony KD-55XE9305 niet te repareren is. Wij hebben begrepen dat er in eerste instantie een vervangend model is aangeboden en je bent niet akkoord gegaan met dit voorstel. Daarnaast heb ik jouw e-mail gelezen waarin door Sony wordt aangeboden om een restwaarde uit te keren voor jouw tv. Dit is zeker niet de bedoeling en wij helpen je graag verder.

Bij deze wil ik doorgeven dat wij graag een omruilvoorstel doen. Helaas is de Sony KD-55XE9305 tijdelijk uitverkocht, anders konden wij de defecte tv omruilen voor een nieuw exemplaar. Excuses voor het ongemak. Het aankoopbedrag van de Sony KD-55XE9305 t.w.v. ? 1299,- wordt omgezet in een shoptegoed zodat je op zoek kan gaan naar een alternatief. Natuurlijk kan je ook wachten op de nieuwe voorraad van de Sony KD-55XE9305. Voor het gemak meld ik je aan voor de voorraad-notificatie.

Ik wil je adviseren om te kijken op de website als je kiest voor het shoptegoed. Houd er rekening mee dat je bij een keuze voor een goedkoper product, het prijsverschil zal worden opgeslagen als shoptegoed. Dit shoptegoed heeft verder geen vervaldatum. Bij de keuze voor een duurder alternatief zal je een mail met het verzoek tot betaling ontvangen voor het prijsverschil.

Kan je ons laten weten voor welk model je kiest en op welke dagen wij precies kunnen langskomen om de directe omruil in gang te zetten?

We horen het graag van je! Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Ik wil gewoon mijn aankoopbedrag terug op mijn rekening. Hoe kan ik dit het beste verwoorden naar ze, op basis van welke feiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:06
vinom schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:09:
Ik heb reactie:

[...]

Ik wil gewoon mijn aankoopbedrag terug op mijn rekening. Hoe kan ik dit het beste verwoorden naar ze, op basis van welke feiten?
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Daar staan wat voorbeeldbrieven, eentje voor precies jouw situatie.

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 03-12-2018 16:13 ]

Pagina: 1 2 Laatste