Toon posts:

WKOA gebruiken om alsnog van aanbieding gebruik te maken

Pagina: 1
Acties:

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:15
Beste tweakers,

Op 7-11-2018 een pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce aangeschaft bij een webshop als pre-order, waarna deze om 17-11-2018 is afgeleverd.

Vervolgens is Nvidia op 20-11-2018 gestart met een actie, waarbij je Battlefield 5 gratis krijgt bij het aanschaffen van een RTX GPU. Aangezien er minder dan 2 weken zat tussen het plaatsen van de pre-order en de actie (3 dagen verschil tussen levering en de actie) heb ik contact gezocht met de webshop of ze mij alsnog hiermee konden helpen.

Op 20-11-2018 heb ik contact gezocht met de webshop, waarop ik snel de reactie kreeg:
We zouden je hier graag aan helpen maar helaas stelt NVIDIA hier zeer strenge eisen aan. De voucher dient gekoppeld te worden aan het product en hierbij kijkt NVIDIA naar de aankoopdatum en indien deze buiten de actieperiode valt mogen wij de voucher niet uitdelen. Indien we dat wel doen lopen we het risico dat we in de toekomst deze vouchers niet meer als officiële retailer mogen verkopen en dat is voor ons een te groot risico. We kunnen je dus helaas niet meer helpen aan deze voucher. De actieperiode is gestart vanaf 20-11-2018 T/M 07-01-2018 en alles wat daarvoor valt mogen we vanuit NVIDIA geen voucher aan uitreiken.

Je kan eventueel nog proberen om persoonlijk contact op te nemen met NVIDIA: https://www.nvidia.com/object/support.html
Kan me best voorstellen dat een webshop hier voorzichtig mee wilt zijn, dus heb ik contact gezocht met Nvidia, dit liep op niets uit, ondanks dat ik aangaf dat ik nog recht had om de hele order terug te sturen naar de webshop i.v.m. WKOA en hem vervolgens opnieuw kon bestellen, waarop de klantenservice van Nvidia doodleuk zijn "doe dat maar".

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat ik met dit topic wil bereiken, ik ben ergens wel benieuwd wat jullie er van vinden en om het gewoon even van me af te schrijven. Ik vind het erg teleurstellend dat ik als klant van Nvidia me een beetje benadeeld voel om een high-end videokaart te pre-orderen en je uiteindelijk op 3 dagen (levering/start promotie) zo'n actie misloopt, waarna ze aangeven "stuur de kaart maar terug en bestel een nieuwe", wat neerkomt op een retourproces starten, GPU uitbouwen, verzenden, wachten op terugbetaling etc. Je verwacht toch meer van service in 2018?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
*knip* Reageer op de discussie, of reageer niet. We gaan hier niet op de man spelen.

[Voor 63% gewijzigd door Yorinn op 24-11-2018 12:22]

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 10:25

Wish

ingwell

Junia schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:35:

Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat ik met dit topic wil bereiken, ik ben ergens wel benieuwd wat jullie er van vinden en om het gewoon even van me af te schrijven.
Ok - mij is het ook niet duidelijk, maar lucht het op?
Ik vind het erg teleurstellend dat ik als klant van Nvidia me een beetje benadeeld voel om een high-end videokaart te pre-orderen en je uiteindelijk op 3 dagen (levering/start promotie) zo'n actie misloopt, waarna ze aangeven "stuur de kaart maar terug en bestel een nieuwe", wat neerkomt op een retourproces starten, GPU uitbouwen, verzenden, wachten op terugbetaling etc. Je verwacht toch meer van service in 2018?
Je krijgt toch ontzettend veel service van de webshop? Niet van Nvidea, maar daar heb je geen overeenkomst mee afgesloten. De webshop is ontzettend coulant en laat jou het ding terugsturen onder WKOA. En sturen dan vervolgens een nieuw apparaat op. Daar zitten voor hun best veel kosten aan (retouren, verzenden, menskracht).

Dan mag jij voor de kosten van een Battlefield V ook wel even de handen uit de mouwen steken :)

No drama

• Junia
Ah, bedankt voor de link, geeft een soortgelijke reactie.
edit: ik zie daar al wat de mening van menig tweakers is over het wel/niet misgrijpen van dit soort acties, dus eigenlijk is dit topic niet meer nodig.

*knip* Reageer er dan zelf ook niet op.
Wish schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:40:
[...]

Ok - mij is het ook niet duidelijk, maar lucht het op?

[...]

Je krijgt toch ontzettend veel service van de webshop? Niet van Nvidea, maar daar heb je geen overeenkomst mee afgesloten. De webshop is ontzettend coulant en laat jou het ding terugsturen onder WKOA. En sturen dan vervolgens een nieuw apparaat op. Daar zitten voor hun best veel kosten aan (retouren, verzenden, menskracht).

Dan mag jij voor de kosten van een Battlefield V ook wel even de handen uit de mouwen steken :)
Ik ben het met je eens, vandaar dat ik de webshop ook niets verwijt. Ik vind het echter te gek voor woorden dat Nvidia geen coulantie biedt in zo'n situatie, in plaats van zowel de webshop als de klant op te zadelen met meerwerk.

[Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 24-11-2018 12:22]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:29

OMD

Mand!

Je kan de webshop eventueel nog vragen of ze een creditfactuur willen maken rn vervolgens een nieuwe factuur. Dit voorkomt een hoop gedoe met wkoa en retourzendrn etc. Voor hun niet al te veel werk en in de boeken staat het gewoon als retour verwerkt en nieuwe aankoop.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Junia schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:35:
Je verwacht toch meer van service in 2018?
Zolang het in ons voordeel is verwachten we altijd eindeloos dingen. Maar als het even omdraait dan zoeken we alle wetsartikelen op welke ons ondersteunen in het process, al gaat het maar om 5 euro uit principe. Als je altijd maar grenzen blijft oprekken, waar stop je dan?

Veel meer dan "pech" kunnen we hier niet van maken.

Nog meer leesvoer:
Monitor terugsturen vanwege mislopen actie

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Ik heb een offtopic discussie de TC ingegooid. Reageren doen we op de discussie, niet op de man. Ook de moraalridderreacties mogen achterwege blijven, gezien die de TS niet verder helpen.

Tevens heb ik ook een titelfix uitgevoerd, zodat die wat duidelijker is.

[Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 24-11-2018 19:44]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
OMD schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:07:
Je kan de webshop eventueel nog vragen of ze een creditfactuur willen maken rn vervolgens een nieuwe factuur. Dit voorkomt een hoop gedoe met wkoa en retourzendrn etc. Voor hun niet al te veel werk en in de boeken staat het gewoon als retour verwerkt en nieuwe aankoop.
Je denkt dat het weinig werk is, maar onder tussen vraag je de webshop gewoon om fraude te plegen waarbij ze en met Nvidia gezeik kunnen krijgen, en met de Belastingdienst als de inspecteur in een flauwe bui is. Prima suggestie dus!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05:08
toolkist schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:08:
[...]

Je denkt dat het weinig werk is, maar onder tussen vraag je de webshop gewoon om fraude te plegen waarbij ze en met Nvidia gezeik kunnen krijgen, en met de Belastingdienst als de inspecteur in een flauwe bui is. Prima suggestie dus!
Vraag om officiele herroeping formulier. En geef aan dat hij een nieuwe kan bestellen en dan zal er een verrekkening plaatsvinden. En tada Nvidia tevreden. En belastingdienst is ook tevreden. En klant is blij. En Winkel heeft minimaal werk aan. En tada alles is opgelost. En iedereen blij.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• OMD

OMD

Mand!

toolkist schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:08:
[...]

Kan je die statement van fraude onderbouwen met feiten aub? Laten we dan zeggen dat de klant 6,95 betaald voor retourzending. Bedrijf ontvangt retoutzending, keurt het goed, klant besteld hetzelfde, bedrijf stuurt apparaat weer terug. Jij je zin.

Sorry, maar je weet echt niet wat je zegt. Er is sprake van wkoa, buiten wkoa is een ander verhaal.

En ik weet dat het niet al te veel werk is aangezien ikzelf dagelijks facturen en creditfacturen moet maken van retouren die wij ontvangen onder wkoa ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
OMD schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:33:
[...]

Kan je die statement van fraude onderbouwen met feiten aub? Laten we dan zeggen dat de klant 6,95 betaald voor retourzending. Bedrijf ontvangt retoutzending, keurt het goed, klant besteld hetzelfde, bedrijf stuurt apparaat weer terug. Jij je zin.

Sorry, maar je weet echt niet wat je zegt. Er is sprake van wkoa, buiten wkoa is een ander verhaal.

En ik weet dat het niet al te veel werk is aangezien ikzelf dagelijks facturen en creditfacturen moet maken van retouren die wij ontvangen onder wkoa ;)
Je factuur moet een goederenstroom volgen. Geen goederenstroom en toch crediteren en opnieuw factureren, alleen om een andere datum op de factuur te krijgen, is dus gewoon fout.

• OMD

OMD

Mand!

toolkist schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:05:
[...]

Je factuur moet een goederenstroom volgen. Geen goederenstroom en toch crediteren en opnieuw factureren, alleen om een andere datum op de factuur te krijgen, is dus gewoon fout.
Aan je reactie te zien heb je graag gelijk dus bij deze, je hebt gelijk.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 10:00
OMD schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:32:
[...]

Aan je reactie te zien heb je graag gelijk dus bij deze, je hebt gelijk.
Wat een rare opmerking van je. Je vraagt hem zijn opmerkingen te onderbouwen en wanneer hij dat doet(gaat er even niet om of het juist is of niet) kom jij met zo'n opmerking,die je eigenlijk op je zelf moet betrekken.

• OMD

OMD

Mand!

Medione1210 schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:21:
[...]

Wat een rare opmerking van je. Je vraagt hem zijn opmerkingen te onderbouwen en wanneer hij dat doet(gaat er even niet om of het juist is of niet) kom jij met zo'n opmerking,die je eigenlijk op je zelf moet betrekken.
Ik vraag of hij zn opmerking met feiten wil onderbouwen specifiek voor deze situatie. Dit wordt niet gedaan maar er wordt weer wat geroepen wat misschien juist is ( wederom geen onderbouwing ).

Dit gebeurt de laatste tijd ontzettend veel op GoT en iedereen weet overal alles van af en dit maakt het enorm frustrerend om te reageren in topics om anderen te helpen.

Je opmerking is bij deze wel terecht en wellicht inderdaad niet zo handig en ik zal in het vervolg wat anders reageren :)

@Junia
Vraag gewoon of de webshop wil meewerken. Stuur de kaart terug aangezien @toolkist aangeeft dat dit zo moet en bestel de kaart opnieuw.

[Voor 8% gewijzigd door OMD op 25-11-2018 13:17]

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:46
*knip* Zoals in een eerdere modbreak is aangegeven, mogen deze moraalridderdiscussies achterwege blijven.

[Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 25-11-2018 13:58]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-06 22:25

LankHoar

Langharig tuig

Kan me prima voorstellen dat je Battlefield V graag gratis wilt indien mogelijk. Zou gewoon de webshop contacteren en te kennen geven dat je via WKOA de kaart terug wilt sturen om vervolgens gebruik te maken van deze actie. Indien zij dan een creditnota willen aanmaken zonder dat de kaart heen en weer gestuurd word, dan geven ze dat wel aan (als ze slim zijn). Zo niet, dan stuur je de kaart terug en heb je Battlefield voor 6,95 (of beter aangetekend/verzekerd versturen gezien het bedrag waar het om gaat).

Nvidia is hierin geen partij, echter laten ze met hun “doe dat maar” opmerking wel zien dat ze niet veel met hun retailers/eindgebruikers voor hebben. Onder aan de streep zijn ze ofwel via coulance ofwel via de WKOA constructie gewoon 1 licentie kwijt. Wel zadelen ze hun retailer/eindgebruiker zo met extra rompslomp op. Jammer.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:05:
[...]

Een factuur hoeft helemaal geen goederenstroom te volgen. Een factuur heeft zijn basis in een overeenkomst.

Er hoeft ook geen goederenstroom te zijn als je overgaat tot verrekening van de (terug)leveringsverplichting, zoals in het andere topic staat.

• Junia
Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ga nog eens contact opnemen met de webshop of ze op een eenvoudige manier kunnen helpen, mocht dat niet lukken dan houdt het op. De webshop kan ik weinig kwalijk nemen, enkel Nvidia dat ze weinig moeite lijken te willen steken in klantvriendelijkheid.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee