Computer 3 dagen later in aanbieding - ComputerBestel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 23.760 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-01-2024
Dag iedereen,

Geen idee of dit het juiste subforum is. Maar het zit dus zo, ik heb laatst een computer samen laten stellen en nu zie ik dat de site sinds november(3 dagen na mijn bestelling) 8% korting geeft. Hierdoor loop ik dus in feite 60 euro mis. Vind dit best een groot bedrag. Ik vroeg me af of iemand weet of ik nog recht heb om dit terug te krijgen of iets in die richting. Ik kon er op de website verder niks over vinden.

Mvg

[ Voor 3% gewijzigd door Rainbow-1995xx op 05-11-2018 21:04 ]

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:34

Wish

ingwell

Nee. Je hebt geen recht. Het enige wat je kun doen is de winkel vragen of ze je uit coulance tegemoet willen komen. Willen ze dat niet, dan heb je pech. Je hebt gekregen waar je voor betaald hebt.

No drama

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Normaliter zou je onder wet koop op afstand je product terug kunnen sturen en (met korting) opnieuw bestellen.
Maar als de computer maatwerk is, dan is dat geen optie.

Heb je de webshop al gemaild, misschien kan je op coulance rekenen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

In geval van koop op afstand kun je je aankoop retourneren en een nieuwe met korting kopen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Ik moet ze morgen sowieso bellen, omdat ik ergens niet helemaal uitkom. Ik ga ze er dan om vragen, geen idee hoe ik dat het beste kan doen, maar ik ga het proberen. Tips zijn welkom!

Ik heb wel een herroepingsrecht had ik gelezen, alleen worden de verzendkosten dan vrij hoog, dus dan heb ik er nog weinig aan. En ik vind dat ook weer wat ver gaan. Is dikke pech, maar niks aan te doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Rainbow-1995xx op 05-11-2018 21:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
anandus schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:06:
Normaliter zou je onder wet koop op afstand je product terug kunnen sturen en (met korting) opnieuw bestellen.
Wat hij zegt.
Maar als de computer maatwerk is, dan is dat geen optie.
Een samengestelde computer is nooit maatwerk in de zin van de wet. Dan moet je echt denken aan een trouwjurk of een 3d-printsel.
Rainbow-1995xx schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:12:
Ik heb wel een herroepingsrecht had ik gelezen, alleen worden de verzendkosten dan vrij hoog, dus dan heb ik er nog weinig aan. En ik vind dat ook weer wat ver gaan. Is dikke pech, maar niks aan te doen.
Verzenden hoeft niet als je direct dezelfde pc bestelt. Je kunt dan overgaan tot verrekenen (computer opsturen en computer ontvangen kun je 'tegen elkaar wegstrepen').

[ Voor 38% gewijzigd door GlowMouse op 05-11-2018 21:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:41
Wel of geen retourrecht bij geassembleerde computer?

Leuk leesvoer. Maar recht op korting heb je sowieso niet, wel mogelijkheid tot retourneren van onderdelen, etc. Maar dan ben je ook o.a. assemblage kwijt.

Ik zou dus vooral morgen vragen wat er mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
Bedankt voor alle tips! Ja ik ga het morgen zeker vragen en hopen op het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Laat je ook even weten wat er uit komt? Wel handig om te weten voor anderen wat dat betreft. Balen overigens dat het na je bestelling dan in de actie gaat, aan de andere kant, mogelijk heb je er nog voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Rainbow-1995xx schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:19:
Bedankt voor alle tips! Ja ik ga het morgen zeker vragen en hopen op het beste.
Ik heb mijn post aangepast, wellicht zag je dat niet vanwege de automatische update. Praktisch gaat het zo als ze de korting niet direct willen geven:
- je doet een wkoa op je oude pc
- je bestelt dezelfde pc
- je stuurt direct daarna een bericht dat je overgaat tot verrekening ten aanzien van de (terug)leveringsverplichting van de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow-1995xx
GlowMouse schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:29:
[...]

Ik heb mijn post aangepast, wellicht zag je dat niet vanwege de automatische update. Praktisch gaat het zo als ze de korting niet direct willen geven:
- je bestelt dezelfde pc
- je stuurt direct daarna een bericht dat je overgaat tot verrekening ten aanzien van de (terug)leveringsverplichting van de pc
Ik wist niet dat dit mogelijk was, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:41
[...]

- je bestelt dezelfde pc
Waarbij je mogelijk weer met verzendkosten te maken krijgt, assemblage kosten, de vraag wie er verantwoordelijk is voor het uit elkaar halen van de computer, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
President schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:31:
[...]

Waarbij je mogelijk weer met verzendkosten te maken krijgt, assemblage kosten, de vraag wie er verantwoordelijk is voor het uit elkaar halen van de computer, etc
Er wordt helemaal niets geassembleerd, verzonden of uit elkaar gehaald, dus daar kan ook geen discussie over ontstaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Glowmouse ik zie je vaak heel erg actief reageren op dingen omtrent de wkoa. Maar merk ook dat je toch geregeld de wkoa echt te positief uit schets. Een computer gebouwd op basis van specificaties van de klant valt wel degelijk onder maar werk. Als het een configuratie is die ze zelf online aanbieden dan niet. Het gaat er dus om of te gevraagd heeft om deze specifieke samen stelling of dit valt onder maatwerk of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op maandag 5 november 2018 @ 23:20:
Glowmouse ik zie je vaak heel erg actief reageren op dingen omtrent de wkoa. Maar merk ook dat je toch geregeld de wkoa echt te positief uit schets. Een computer gebouwd op basis van specificaties van de klant valt wel degelijk onder maar werk. Als het een configuratie is die ze zelf online aanbieden dan niet. Het gaat er dus om of te gevraagd heeft om deze specifieke samen stelling of dit valt onder maatwerk of niet.
https://blog.iusmentis.co...embleerde-pc-retourneren/
Zie ook de reacties van Azerty en van Eshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:48
Wat ik daar lees is dat er dus assemblagekosten kunnen zijn. En deze kun jij wel proberen heel creatief op te lossen door een verrekening te vragen, maar als ze daar ook creatief zijn geven ze aan dat het om 2 losse transakties gaat. Ten eerste de wkoa waarbij ze de oude PC terug willen zien en ten tweede de koop waarvoor hij een nieuwe PC krijgt. Hiermee vervalt de verrekening en kunnen ze dus de assemblagekosten in rekening brengen.

Vergeet niet dat als je zelf creatief gaat doen de winkel dat ook kan. Gelukkig doen ze dat niet zo vaak, maar ik verwacht wel dat als je contact opneemt je veel verder gaat komen dan je gelijk te beroepen op de wkoa :)

[removed]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Zoals altijd, met vriendelijk vragen beginnen kost niets.

In basis heb je geen recht op de korting:
https://www.consuwijzer.n...t-later-in-de-uitverkoop#

Koop op afstand ervoor gebruiken kan wellicht, een PC uit onderdelen is inderdaad geen maatwerk en assemblagekosten toch rekenen kan alleen als ze werkelijk worden gemaakt - dat geldt dus ook voor demontage en weer assemblage.

Maar, na ontbinding heeft de winkel ook geen enkele plicht een nieuwe order van TS aan te nemen. Persoonlijk zou ik dat als winkel ook niet doen omdat ik misbruik van KoA om korting af te dwingen niet zou willen belonen.
Zo'n actie gaat wellicht niet ver genoeg om echt van misbruik van recht te spreken, maar de winkel heeft dus ook andere mogelijkheden.
http://www.wetrecht.nl/misbruik-van-recht/

Ofwel; je kan het vragen. Je kan zelfs proberen KoA te gebruiken, maar hou er dan rekening mee dat jouw creatieve plan ook beantwoord kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwaki
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zoiets ook meegemaakt,ik kreeg een tegoedbon voor die betreffende webshop met het verschil in prijs van aankoop en de nieuwe aanbieding.

Dus vragen kan altijd! Ze zijn overigens niks verplicht, terugsturen zou ik persoonlijk niet doen maargoed het is jou keuze.

[ Voor 31% gewijzigd door kwaki op 06-11-2018 09:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:43
[...]

- je bestelt dezelfde pc
Tja, heel eerlijk gezegd, als ik een webshop zou hebben en mensen zouden zo proberen om korting te krijgen zou ik die tweede bestelling gewoon niet aannemen. Dus dan zit je gewoon zonder computer.
Als webshopeigenaar zou ik dit denk ik niet op die manier accepteren.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 991847

Misbruik van de wet inderdaad. Gewoon vragen lijkt mij. Wellicht komen jullie in het midden uit door het verschil te delen of dat de shop nog een leuke muis o.i.d. ter compensatie opstuurt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 09:22
Ai.
Je moet sowieso wanneer je een computer of smartphone hebt gekocht de eerstkomende tijd niet kijken hoe de prijs verandert. Dat doet altijd pijn. Wanneer je tevreden bent met de prijs op het moment van aankoop (lijkt me wel, anders had je het niet gekocht), moet je later niet verder kijken.
Prijzen van consumentenelektronica kunnen snel veranderen en gaan op termijn altijd omlaag. Er is van te voren vrijwel nooit een moment aan te wijzen waarop je de beste prijs kunt krijgen. En zeker met computerapparatuur en smartphones is het vrijwel zeker dat wanneer hetzelfde artikel een paar weken later nog in de verkoop is, dat dat dan tegen een lagere prijs is.

Oké, 3 dagen later 8% goedkoper is en blijft zuur. Vraag of er iets uit coulance te regelen is, zoals een tegoedbon of iets dergelijks.
Maar gebruik alsjeblieft niet de hierboven genoemde constructie van koop terugdraaien en opnieuw bestellen. Dat zorgt er alleen maar voor dat winkeliers nog moeilijker gaan doen met service verlenen.

Acties:
  • +101 Henk 'm!

• computer-bestel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-04 15:56
Beste Actieve Tweakers :-)

Iedereen mag bij ons de computer retour sturen op basis van w.k.o.a. echter is dit wel een grijs gebied. Uit ervaring weet ik dat er nogal wat haken en ogen aan verbonden zijn en dat iedere bestelling weer apart beoordeelt dient te worden:

1. Computer mag uitgepakt worden en nagekeken worden of die aansluit op de behoefte van de klant. Zodra de computer in gebruik wordt genomen ontstaat er voor de winkel het recht om de computer te herstellen naar nieuw verkerende staat. Hier gaan 9 van de 10 keer kosten mee gepaard.

2. Onze systemen worden dagelijks op prijs aangepast. De euro/dollar koers heeft hier grote inpakt op. Zodra onze inkoop prijzen dalen, zullen de systemen op onze site ook dalen. Kortom onze systemen zijn gebonden aan de schommelingen van de financiële markt(Artikel 10 lid 1). Daarvoor kunnen ze worden uitgesloten van herroeping.

3. Configuratoren op de site: Maatwerk of niet? Dit is een groot discussie punt. Wij bouwen onze systemen daadwerkelijk op maat door de aangegeven keuzes die een klant op onze site aangeeft. De systemen worden daarnaast op maat ingericht(software) en is vrijwel voor elke klant weer anders(zeker de wat duurdere systemen). Of dit juridisch wordt gezien als maatwerk is een grijs gebied wat niet duidelijk in het wetboek omschreven staat.

Als een klant een computer bij ons retour stuurt is dat eenmalig. Wij doen ons best om elke computer zo goed mogelijk te bouwen. Wij vinden het jammer als die tijd, energie en geld voor niks is geweest. Daarom hoef je ons dan niet langer op te zadelen met andere orders. Uiteraard is dit ook weer per geval anders. Maar in de bovenste geschetste situatie zal ik daar niet over twijfelen.

Is dit klantvriendelijk? Nee! Maar gezien de computer markt een erg lastige markt is(veel concurrenten, weinig marge) is elke euro weer één. Een korting(maand) doen we om extra nieuwe klanten te trekken. Niet om bestaande klanten extra korting te geven…

Als je een computer bij ons hebt gekocht weet je zeker dat je een computer hebt gekocht: die aansluit op jouw wensen, voor een relatief goedkope prijs(ten aanzien van de concurrentie), met A-merk componenten en die op een correcte manier is geassembleerd.

Die paar tientjes die je nu wellicht mis loopt kun je ook als volgt over denken: In een restaurant waar je lekker hebt gegeten geef je ook altijd wat extra(fooi). Je hebt nu een goede computer die aan je wensen voldoet, gun ons ook dat beetje ‘fooi’! ;-)

Met een vriendelijke Tweakers groet,
Johan van Computer-Bestel.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:50

ComputerHoed

Electronica <3

computer-bestel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:00:

Iedereen mag bij ons de computer retour sturen op basis van w.k.o.a. echter is dit wel een grijs gebied. Uit ervaring weet ik dat er nogal wat haken en ogen aan verbonden zijn en dat iedere bestelling weer apart beoordeelt dient te worden:

1. Computer mag uitgepakt worden en nagekeken worden of die aansluit op de behoefte van de klant. Zodra de computer in gebruik wordt genomen ontstaat er voor de winkel het recht om de computer te herstellen naar nieuw verkerende staat. Hier gaan 9 van de 10 keer kosten mee gepaard.

2. Onze systemen worden dagelijks op prijs aangepast. De euro/dollar koers heeft hier grote inpakt op. Zodra onze inkoop prijzen dalen, zullen de systemen op onze site ook dalen. Kortom onze systemen zijn gebonden aan de schommelingen van de financiële markt(Artikel 10 lid 1). Daarvoor kunnen ze worden uitgesloten van herroeping.

3. Configuratoren op de site: Maatwerk of niet? Dit is een groot discussie punt. Wij bouwen onze systemen daadwerkelijk op maat door de aangegeven keuzes die een klant op onze site aangeeft. De systemen worden daarnaast op maat ingericht(software) en is vrijwel voor elke klant weer anders(zeker de wat duurdere systemen). Of dit juridisch wordt gezien als maatwerk is een grijs gebied wat niet duidelijk in het wetboek omschreven staat.

Als een klant een computer bij ons retour stuurt is dat eenmalig. Wij doen ons best om elke computer zo goed mogelijk te bouwen. Wij vinden het jammer als die tijd, energie en geld voor niks is geweest. Daarom hoef je ons dan niet langer op te zadelen met andere orders. Uiteraard is dit ook weer per geval anders. Maar in de bovenste geschetste situatie zal ik daar niet over twijfelen.

Is dit klantvriendelijk? Nee! Maar gezien de computer markt een erg lastige markt is(veel concurrenten, weinig marge) is elke euro weer één. Een korting(maand) doen we om extra nieuwe klanten te trekken. Niet om bestaande klanten extra korting te geven…

Als je een computer bij ons hebt gekocht weet je zeker dat je een computer hebt gekocht: die aansluit op jouw wensen, voor een relatief goedkope prijs(ten aanzien van de concurrentie), met A-merk componenten en die op een correcte manier is geassembleerd.

Die paar tientjes die je nu wellicht mis loopt kun je ook als volgt over denken: In een restaurant waar je lekker hebt gegeten geef je ook altijd wat extra(fooi). Je hebt nu een goede computer die aan je wensen voldoet, gun ons ook dat beetje ‘fooi’! ;-)

Erg mooie reactie & ben het er helemaal mee eens.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net antwoord van deze Toko.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-05 20:18

Uiteindelijk ben je akkoord gegaan met de originele prijs. En omdat er een heel legio van slecht samengestelde dure pc's zijn en bedrijven als deze je helpen een zelf samengestelde te hebben kun je dat een beetje steunen. Het is zelf een branch die je niet runt als het je alleen om het geld gaat. Vaak als een bedrijf als deze een lange tijd bestaat is het om de aftersales ervaring en de kwaliteit die ze bieden.

Ik snap je gevoel en bij een mediamarkt of iets van die orde zou ik het ook anders benaderen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
Ik wil toch even zeggen dat de reactie van @computer-bestel gewoon goed is :) zo moeten meer bedrijven het doen!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
[...]

- je bestelt dezelfde pc
Vriendelijk vragen of ze je tegemoet kunnen komen met een tegoedbon of iets dergelijks zou ik ook altijd doen, maar als dat niet lukt zou ik nooit doen wat hierboven geschetst wordt! Gewoon een kwestie van fatsoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Ik geloof niet dat de uitzondering voor producten die onderhevig zijn aan (prijs)schommelingen in de markt hier van toepassing is... Wel originele manier om onder verplichtingen van de wkoa uit te komen ;)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:29
willemjoosten schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:23:
Ik geloof niet dat de uitzondering voor producten die onderhevig zijn aan (prijs)schommelingen in de markt hier van toepassing is... Wel originele manier om onder verplichtingen van de wkoa uit te komen ;)
Ik denk dat het stuk waarin ze zeggen je mag best terugsturen maar dan ben je niet meer welkom als klant en kan je niet een nieuwe met korting bestellen wel een mooie oplossing is. Want de wkoa is natuurlijk niet bedoeld om excat hetzelfde artikel nog een keer te bestellen na retour want dan was het blijkbaar wel volgens verwachting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Philip Ross schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:34:
[...]
Ik denk dat het stuk waarin ze zeggen je mag best terugsturen maar dan ben je niet meer welkom als klant en kan je niet een nieuwe met korting bestellen wel een mooie oplossing is. Want de wkoa is natuurlijk niet bedoeld om excat hetzelfde artikel nog een keer te bestellen na retour want dan was het blijkbaar wel volgens verwachting.
Natuurlijk. En in dat opzicht geef ik de webwinkelaar ook groot gelijk.

Maar bestellen bij een webwinkel die roeptoetert dat z'n inkoopprijzen veranderen en daarom niet geretourneerd kan worden? Nooit. Dat is volstrekte nonsense. Die uitzondering is er voor goud en aandelen e.d. Niet voor webshops die een dusdanig lage marge hanteren dat ze gangbare prijsschommelingen niet kunnen ondervangen (wat normaal ondernersrisico is en in alle branches geldt)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• computer-bestel
willemjoosten schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:41:
[...]

Maar bestellen bij een webwinkel die roeptoetert dat z'n inkoopprijzen veranderen en daarom niet geretourneerd kan worden? Nooit. Dat is volstrekte nonsense. Die uitzondering is er voor goud en aandelen e.d. Niet voor webshops die een dusdanig lage marge hanteren dat ze gangbare prijsschommelingen niet kunnen ondervangen (wat normaal ondernersrisico is en in alle branches geldt)
Dit is echter onze interpretatie van deze regelgeving. Jouw interpretatie mag zeker anders zijn. Een rechter/jurist kan alleen bepalen welke interpretatie hierin correct is.

Overigens zullen we van dit artikel nooit gebruik maken. Iedere klant met zijn of haar computer retour sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 09:22
willemjoosten schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:41:
[...]

Dat wordt niet als reden gegeven om retouren te weigeren. Het wordt gebruikt als reden om oneigenlijk gebruik van de wet koop-op-afstand niet ruimhartig te kunnen accepteren.

Die wet is bedoelt om een product dat je niet van te voren in een winkel hebt kunnen bekijken, terug kunt sturen wanneer het niet aan je verwachtingen voldoet. Een product terugsturen en exact hetzelfde product voor een iets lagere prijs opnieuw bestellen, valt niet onder de letter, de geest of de strekking van die wet en is dus oneigenlijk gebruik.

Andere webshops, met ruimere marges, zullen misschien onder de mom van klantenbinding coulanter zijn in dergelijke situaties. Maar wanneer je uitgebreid onderzoek doet en mede op basis van een scherpe prijs je keuze bepaald, weet je dat er door die scherpe prijs weinig kans is op coulance bovenop de wettelijke verplichtingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05 23:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

computer-bestel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:51:
[...]

Dit is echter onze interpretatie van deze regelgeving. Jouw interpretatie mag zeker anders zijn. Een rechter/jurist kan alleen bepalen welke interpretatie hierin correct is.

Overigens zullen we van dit artikel nooit gebruik maken. Iedere klant met zijn of haar computer retour sturen.
Voor de rest ben ik het met je post eens :
Maar :

Lijkt me echt kolder. Als dit argument echt zo vrij interpretabel is, zou er nooit een woka kunnen zijn
Elke product wat in het buitenland geproduceerd is, is onderheving aan valutaschommeling. En zelfs als het wel lokaal is geproduceerd, zijn de grondstoffen onderheving an prijsschommelingen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• computer-bestel
heuveltje schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:06:
[...]

Voor de rest ben ik het met je post eens :
Maar :

Lijkt me echt kolder. Als dit argument echt zo vrij interpretabel is, zou er nooit een woka kunnen zijn
Elke product wat in het buitenland geproduceerd is, is onderheving aan valutaschommeling. En zelfs als het wel lokaal is geproduceerd, zijn de grondstoffen onderheving an prijsschommelingen.
Ik vind het dus zelf ook een interessante vraagstelling: waar trek je de grens.

Onze systemen kunnen zo maar per week 100 euro schelen per model en dan heb ik het niet over systemen van 2000-3000 euro maar systemen van 1000 euro. Ga maar na: Afgelopen kwartaal Intel Processors in minder dan 2 weken tijd: 100-200 euro duurder geworden. Begin dit jaar: Videokaarten 200-300 euro duurder geworden(1060, 1070, 1080). Eind vorig jaar: Ram Crisis -> Ram en SSD's behoorlijk duurder. En dat werkt 2 kanten op, want het corrigeert zich meestal ook erg snel(zie de prijzen van de Intel processors nu).

Ik vind de wetgeving daar erg onduidelijk over en daarom ook veel reden tot discussie.

Maar ontopic: Ik denk dat wij ons standpunt goed hebben toegelicht. Onze klanten kopen een PC voor een lage prijs, er is dan weinig marge over om in te compenseren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:16
@computer-bestel er middels jurisprudentie meer dan genoeg duidelijk over wat wel of geen maat werk is. Net zoals wat financiële middelen/producten zijn. En ja WKOA kost geld als ondernemer. En fijn dat een computer goedkoop is bij jullie. Maar dat betekent niet dat je de wet naast je neer te leggen.

www.computer-bestel.nl/garantie-en-service/

En als we toch bezig zijn. Ook na 30 dagen moet de ondernemer natuurlijk de verzendkosten betalen. En 2 jaar is leuk. Dat betekent dat de consument niets hoef te bewijzen. Maar ook daarna moet je natuurlijk kostenloos repareren. Zoals het maar binnen de deugdelijkheid zit.

[ Voor 34% gewijzigd door loki504 op 06-11-2018 11:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Laatst online: 16:40

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

loki504 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:38:
@computer-bestel er middels jurisprudentie meer dan genoeg duidelijk over wat wel of geen maat werk is. Net zoals wat financiële middelen/producten zijn. En ja WKOA kost geld als ondernemer. En fijn dat een computer goedkoop is bij jullie. Maar dat betekent niet dat je de wet naast je neer te leggen.
Mocht ik hier wat kopen dan weet ik in ieder geval dat garantie hem niet gaat worden , aangezien ze over een maand of 6 er niet meer zijn met deze instelling.

Shopreviews geven ook een goed beeld van deze shop.
Toevallig een newbie die 5/5 geeft gisteren...en daarvoor een pallet aan slechte.

[ Voor 10% gewijzigd door Leeghoofd21 op 06-11-2018 11:44 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:40
Dat doen ze toch ook helemaal niet? Hij zegt zelf dat je de PC gewoon kan terugsturen. Je kunt ze toch niet dwingen vervolgens weer een product aan je te verkopen? Dat zij eigenlijk vinden dat het maatwerk is maakt toch niet uit als ze je toestaan de PC onder dat mom terug te sturen?

Overigens vind ik (zal misschien wettelijk anders zijn, maar goed; opinions) dat de assemblage kosten niet terugbetaald moet worden. Als je de PC terugstuurt en de onderdelen komen weer in het schap dan is de waardevermindering van de assemblage immers 100%. Hoe groot is immers de kans dat iemand anders precies dezelfde specs besteld? Tuurlijk, er is een kleine kans, maar dat kan je van alle maatproducten zeggen. Als ik mijn achternaam op een polo laat drukken is er ook de kans dat iemand met dezelfde achternaam ooit dat shirt zal kopen, maar toch valt dat wel onder maatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Zoals ze bij computer bestel al heel terecht aangeven dan stuur je hem toch gewoon terug en je besteld vervolgens bij een ander een nieuwe computer !

Het is zoals gewoonlijk weer brullen en schreeuwen en janken om de wet WKOA en consumentenrecht en we willen er weer een slaatje uit slaan zoals gewoonlijk ipv als een gewoon normaal persoon in te zien dat we helaas deze keer niet die korting krijgen !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
computer-bestel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:22:
[...]
Mwah, zo interessant is de vraagstelling niet echt. Je geeft zelf al het antwoord waardoor je betoog kansloos is voor een rechter : het corrigeert zich meestal ook erg snel(zie de prijzen van de Intel processors nu).
Elk bedrijf heeft hier last van en dit zou de WKOA overbodig maken als wetgeving, zolang het zich meestal erg snel corrigeert is het simpelweg niet relevant vanuit wetgevings oogpunt.
Ik vind de wetgeving daar erg onduidelijk over en daarom ook veel reden tot discussie.
De wens is hier meer de vader van de gedachte dan wetgeving op zichzelf. Je wilt je niet aan de WKOA houden en daarom zoek je naar mogelijke gaatjes.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024

"De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken."

Artikel 6:230s lid 3 BW

Voor zover ik kan bepalen, voldoen jullie niet aan de wet om de consument aansprakelijk te stellen voor waardevermindering. Zo is er al geen modelformulier voor ontbinding op jullie website te vinden, als ook wordt niet op duidelijke en begrijpelijke wijze andere benodigde informatie verstrekt. Enkele informatie blijkt wel in de Algemene Voorwaarden vermeld te staan, maar om die te vinden heb ik zelfs de zoekfunctie in mijn browser moeten gebruiken om erachter te komen dat een link naar deze pagina onderaan de pagina in een klein en laag contrast font staan.
Dit is wel een heel vindingrijke manier om onder het herroepingsrecht uit te komen. Er klopt alleen niets van. De schommelingen op de financiële markt zoals vermeld in artikel 6:230p aanhef a. BW heeft allereerst niets met inkoop van de verkoper te maken maar met de verkoop tussen verkoper en consument. Ten tweede hebben de systemen die jullie verhandelen niets met de financiële markt te maken en zijn dan ook op geen manier gebonden aan schommelingen daarvan.
"De consument heeft geen recht van ontbinding bij:

[...]

f. een consumentenkoop betreffende:

1°. de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;"

Artikel 6:230p BW

Jullie geven zelf al aan dat de configurator bestaat uit keuzes waaruit de klant kan kiezen. Met het aanbieden van deze keuzes is er al geen sprake meer van een individuele keuze in de specificaties, hoe uitgebreid de voorgeselecteerde keuzes wel niet zijn. Twee verschillende consumenten kunnen immers gemakkelijk dezelfde keuzes maken.

Komt bij dat de individuele onderdelen bij zo'n systeem gemakkelijk gebruikt kunnen worden voor een ander systeem.

Ik vind jullie uitspraak over elke Euro niet rijmen met jullie uitspraak om consumenten in het vervolg te weigeren wanneer zij aankopen herroepen.

Wanneer een consument zijn aankoop herroept, kun je de inkomsten van die consument sowieso wegstrepen. De volgende keer hopelijk beter. Maar als je diezelfde consument in het vervolg gaat weigeren, weet je zeker dat er geen inkomsten meer van die consument komen. Uiteindelijk behaal je daar als verkoper een volledig verlies mee met de zekerheid op geen Euro.

Door de consument in het vervolg niet te weigeren, heb je kans dat deze wel weer een bestelling gaat doen. Volledig verlies door de eerdere herroeping van deze consument had je al. Met een nieuwe bestelling door deze consument haal je er tenminste wel weer wat winst uit.
Daarom hoef je ons dan niet langer op te zadelen met andere orders.
Met zo openlijk spreken over opzadelen geven jullie alles behalve de indruk dat jullie klanten gewaardeerd worden. Dit zou voor mij een reden zijn om de aankoop te herroepen en mijn geld uit te geven daar waar ik als klant wel gewaardeerd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
leekers schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:48:
[...]
Zoals ze bij computer bestel al heel terecht aangeven dan stuur je hem toch gewoon terug en je besteld vervolgens bij een ander een nieuwe computer !
Winkelontzegging is ook gewoon illegaal hoor als de klant geen daadwerkelijke overtreding van de wet heeft begaan.
Het is zoals gewoonlijk weer brullen en schreeuwen en janken om de wet WKOA en consumentenrecht en we willen er weer een slaatje uit slaan zoals gewoonlijk ipv als een gewoon normaal persoon in te zien dat we helaas deze keer niet die korting krijgen !
Het is misschien een lullige praktijk, maar hij is volkomen volgens de wet en wat computer-bestel doet is compleet tegen de wet.
WKOA zorgt voor veel ondernemersrisico's en als je dat niet kan dragen (vanwege bijv te lage marges) dan moet je gewoon ermee kappen, niet illegale praktijken gaan hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
leekers schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:48:
[...]

Het gaat mij ook helemaal niet om de korting. Ik vind alleen de reactie van computer bestelt. Erg veel ja maar is onduidelijk. En ja weinig marge verhaal hebben. En geef aan dat de wet dan wel jurispecificaties erg duidelijk zijn.

Hiermee geef ik nergens aan dat ik TS actie zou steunen. Dat doen jullie er weer van maken. Zoals wel vaker bij herroeping recht gebeurt is lezen erg lastig.

Zo vond computer bestelt het ook niet nodig om hun garantie voorwaarden (die juridische niet helemaal correct zijn maar dat terzijde zijde). Te melden in hun algemene voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Gomez12 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:55:
[...]

Winkelontzegging is ook gewoon illegaal hoor als de klant geen daadwerkelijke overtreding van de wet heeft begaan.

[...]

Het is misschien een lullige praktijk, maar hij is volkomen volgens de wet en wat computer-bestel doet is compleet tegen de wet.
WKOA zorgt voor veel ondernemersrisico's en als je dat niet kan dragen (vanwege bijv te lage marges) dan moet je gewoon ermee kappen, niet illegale praktijken gaan hanteren.
Illegele praktijken zoals jij dat noemt is het terugsturen van een computer om drogredenen !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
leekers schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:56:
[...]

Illegele praktijken zoals jij dat noemt is het terugsturen van een computer om drogredenen !
Wat is daar dan illegaal aan. TS hoeft niet eens een reden te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computer-bestel
Beste actieve Tweakers,

Dank voor jullie reacties en meningen.

In de basis blijft: de klant mag altijd zijn of haar computer bij ons retour sturen(zonder kosten).

Denk dat hiermee de discussie ten einde komt...

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

*knip* Op de man

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 06-11-2018 12:14 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• computer-bestel
Dimens schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:54:
[...]

"De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken."

Artikel 6:230s lid 3 BW

Voor zover ik kan bepalen, voldoen jullie niet aan de wet om de consument aansprakelijk te stellen voor waardevermindering. Zo is er al geen modelformulier voor ontbinding op jullie website te vinden, als ook wordt niet op duidelijke en begrijpelijke wijze andere benodigde informatie verstrekt. Enkele informatie blijkt wel in de Algemene Voorwaarden vermeld te staan, maar om die te vinden heb ik zelfs de zoekfunctie in mijn browser moeten gebruiken om erachter te komen dat een link naar deze pagina onderaan de pagina in een klein en laag contrast font staan.

[...]

Dit is wel een heel vindingrijke manier om onder het herroepingsrecht uit te komen. Er klopt alleen niets van. De schommelingen op de financiële markt zoals vermeld in artikel 6:230p aanhef a. BW heeft allereerst niets met inkoop van de verkoper te maken maar met de verkoop tussen verkoper en consument. Ten tweede hebben de systemen die jullie verhandelen niets met de financiële markt te maken en zijn dan ook op geen manier gebonden aan schommelingen daarvan.

[...]

"De consument heeft geen recht van ontbinding bij:

[...]

f. een consumentenkoop betreffende:

1°. de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;"

Artikel 230p

Jullie geven zelf al aan dat de configurator bestaat uit keuzes waaruit de klant kan kiezen. Met het aanbieden van deze keuzes is er al geen sprake meer van een individuele keuze in de specificaties, hoe uitgebreid de voorgeselecteerde keuzes wel niet zijn. Twee verschillende consumenten kunnen immers gemakkelijk dezelfde keuzes maken.

Komt bij dat de individuele onderdelen bij zo'n systeem gemakkelijk gebruikt kunnen worden voor een ander systeem.

[...]

Ik vind jullie uitspraak over elke Euro niet rijmen met jullie uitspraak om consumenten in het vervolg te weigeren wanneer zij aankopen herroepen.

Wanneer een consument zijn aankoop herroept, kun je de inkomsten van die consument sowieso wegstrepen. De volgende keer hopelijk beter. Maar als je diezelfde consument in het vervolg gaat weigeren, weet je zeker dat er geen inkomsten meer van die consument komen. Uiteindelijk behaal je daar als verkoper een volledig verlies mee met de zekerheid op geen Euro.

Door de consument in het vervolg niet te weigeren, heb je kans dat deze wel weer een bestelling gaat doen. Volledig verlies door de eerdere herroeping van deze consument had je al. Met een nieuwe bestelling door deze consument haal je er tenminste wel weer wat winst uit.

[...]

Met zo openlijk spreken opzadelen geven jullie alles behalve de indruk dat jullie klanten gewaardeerd worden. Dit zou voor mij een reden zijn om de aankoop te herroepen en mijn geld uit te geven daar waar ik als klant wel gewaardeerd word.
Je hebt je goed verdiept in de materie en je hebt duidelijke(goede) standpunten. Alhoewel ik het niet overal mee eens ben(en dat ligt ik graag toe) kan ik je bericht waarderen!

Interesse om eens een keer langs te komen op de koffie? Dan kunnen we wellicht nog wat van je leren (en heel misschien jij wat van ons)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
leekers schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:56:
[...]
Gaarne aangeven wat daar illegaal aan is.
Maar ik zou het ook niet terug sturen om drogredenen, ik zou het gewoon zonder reden retour sturen.

Mijn ervaring is dat als ik er een reden bij ga vermelden dat men het dan al te graag op andere dingen gaat gooien zoals doa of reparatie oid terwijl ik gewoon mijn geld terug wil onder wkoa. Daarom ben ik al een paar jaar gestopt met het opgeven van redenen. Die redenen kunnen ze krijgen als ik het geld weer retour heb ontvangen.
computer-bestel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:01:
In de basis blijft: de klant mag altijd zijn of haar computer bij ons retour sturen(zonder kosten).
Nouja, zoals je zelf al zegt verzin je 9 van de 10 keer wel kosten.
Denk dat hiermee de discussie ten einde komt...
Voor een bedrijf wat enkel illegaal opereert snap ik dat je de discussie wil stoppen, maar zouden jullie niet beter kunnen overwegen om gewoon volgens de wet te gaan opereren (dus qua WKOA, maar ook qua klanten weigeren) of gewoon de toko te sluiten als je dat niet winstgevend kan doen?
computer-bestel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:09:
[...]
Je hebt je goed verdiept in de materie en je hebt duidelijke(goede) standpunten. Alhoewel ik het niet overal mee eens ben(en dat ligt ik graag toe) kan ik je bericht waarderen!
De wet is niet iets om mee eens te zijn en anders maar te negeren, de wet is de wet.

[ Voor 12% gewijzigd door Gomez12 op 06-11-2018 12:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loki504
@Gomez12
Heb je ook een bron waarin staat dat je klanten niet mag weigeren?
https://ictrecht.nl/2016/05/24/mag-je-klanten-weigeren/

Uiteraard is een winkel verbod natuurlijk iets anders als geen zaken met die persoon willen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-04 15:41
Gomez12 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:12:
[...]

Gaarne aangeven wat daar illegaal aan is.
Maar ik zou het ook niet terug sturen om drogredenen, ik zou het gewoon zonder reden retour sturen.

Mijn ervaring is dat als ik er een reden bij ga vermelden dat men het dan al te graag op andere dingen gaat gooien zoals doa of reparatie oid terwijl ik gewoon mijn geld terug wil onder wkoa. Daarom ben ik al een paar jaar gestopt met het opgeven van redenen. Die redenen kunnen ze krijgen als ik het geld weer retour heb ontvangen.

[...]

Nouja, zoals je zelf al zegt verzin je 9 van de 10 keer wel kosten.
Hij zegt dat er kosten zijn (terecht, personeel kost helaas geld), niet dat deze worden doorberekend.
Voor een bedrijf wat enkel illegaal opereert snap ik dat je de discussie wil stoppen, maar zouden jullie niet beter kunnen overwegen om gewoon volgens de wet te gaan opereren (dus qua WKOA, maar ook qua klanten weigeren) of gewoon de toko te sluiten als je dat niet winstgevend kan doen?
Niks illegaals aan. Lees je even in voordat je zo`n uitspraken doet. Ze geven aan dat ze een bestelling terug zullen nemen, ook al zijn ze van mening dat ze dat niet perse verplicht zijn volgens de WKOA (dat mag).
En klanten weigeren mag best en kan vanuit bedrijfsmatig oogpunt ooit een hele goede beslissing zijn. Het alternatief is namelijk om de prijzen voor alle klanten te verhogen om dit soort "probleemgevallen" te bekostigen.

[ Voor 32% gewijzigd door DaneV op 06-11-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Het lijkt mij het beste voor beide partijen dat TS alsnog voor de helft van de prijsdaling profiteert.
Ts hoeft de pc dan niet terug te sturen en geen verzendkosten te betalen, de webwinkel hoeft de pc niet weer terug te nemen en ( ja TS wil de pc toch hebben ? ) deze opnieuw op te sturen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
JohanNL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:05:
Het lijkt mij het beste voor beide partijen dat TS alsnog voor de helft van de prijsdaling profiteert.
Ts hoeft de pc dan niet terug te sturen en geen verzendkosten te betalen, de webwinkel hoeft de pc niet weer terug te nemen en ( ja TS wil de pc toch hebben ? ) deze opnieuw op te sturen.
Ik weet niet of je de hele discussie gelezen hebt, maar de webwinkel heeft aangegeven hieraan niet mee te willen werken. TS mag de computer terugsturen, maar de winkel behoudt zich het recht voor om geen nieuwe computer meer te leveren.

Ik vind je voorstel om het verschil te delen overigens wel netjes. Zonder oplossing houdt TS, terecht of onterecht, toch een slechte smaak over aan zijn aankoop en de winkel heeft op de lange duur nu eenmaal meer aan een blije klant!
loki504 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:56:
[...]

Het gaat mij ook helemaal niet om de korting. Ik vind alleen de reactie van computer bestelt. Erg veel ja maar is onduidelijk. En ja weinig marge verhaal hebben. En geef aan dat de wet dan wel jurispecificaties erg duidelijk zijn.

Hiermee geef ik nergens aan dat ik TS actie zou steunen. Dat doen jullie er weer van maken. Zoals wel vaker bij herroeping recht gebeurt is lezen erg lastig.

Zo vond computer bestelt het ook niet nodig om hun garantie voorwaarden (die juridische niet helemaal correct zijn maar dat terzijde zijde). Te melden in hun algemene voorwaarden.
Niet lullig bedoelt, maar goed lezen is best moeilijk want je reactie staat vol schrijffouten. Vooral de eerste twee regels zijn erg onduidelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 06-11-2018 13:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Er gelden regels voor winkels voor bedrijfsaccounts (en reageren in topics die niet over hen gaan, hier niet van toepassing). Hierbij het verzoek of met een bedrijfsaccount te reageren of die aan te vragen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 06-11-2018 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:14
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:33:
[...]

Er gelden regels voor winkels voor bedrijfsaccounts en reageren in topics die niet over hen gaan. Hierbij het verzoek of met een persoonlijk account te reageren of niet te reageren en de ondertekening met bedrijfsnaam uit eerdere posts te verwijderen. Verder zou ik de nettiquette eens lezen, een forum is geen brief.
Maar dit gaat toch wel over computer-bestel? Waarom zouden zij niet mogen reageren?

Meerdere webwinkels hebben hier accounts maar reageren vaak niet. Nu is de discussie gelijk centraal en dat leidt in ieder geval bij TS en bij de webwinkel tot nieuwe inzichten.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 06-11-2018 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Arjant2 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:37:
[...]

Maar dit gaat toch wel over computer-bestel? Waarom zouden zij niet mogen reageren?
Whoops- search in topic doet geen titel. Post fixed; er is wel een bedrijfsaccount nodig om uit naam van een bedrijf te reageren. Dan doen wij ook validatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer-bestel
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:33:
[...]

Er gelden regels voor winkels voor bedrijfsaccounts (en reageren in topics die niet over hen gaan, hier niet van toepassing). Hierbij het verzoek of met een bedrijfsaccount te reageren of die aan te vragen.
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:40:
[...]

Whoops- search in topic doet geen titel. Post fixed; er is wel een bedrijfsaccount nodig om uit naam van een bedrijf te reageren. Dan doen wij ook validatie.
Het is ook een bedrijfsaccount, hiermee reageren we ook op onze Tweakers Reviews ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

(Helaas) is een bedrijfsaccount op het forum gescheiden van eentje voor de ShopReview. Dat is omdat veel bedrijven nirt direct interesse hebben in het forum maar er wel extra voorwaarden gelden.

Ik zal je op korte termijn de voorwaarden sturen en het account dan op het forum ook als bedrijfsaccount zichtbaar maken. Dan weten bezoekers hier ook dat het niet een grappenmaker onder dezelfde naam is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
loki504 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:18:
@Gomez12
Heb je ook een bron waarin staat dat je klanten niet mag weigeren?
https://ictrecht.nl/2016/05/24/mag-je-klanten-weigeren/

Uiteraard is een winkel verbod natuurlijk iets anders als geen zaken met die persoon willen doen.
Zie je eigen link, waarin ze vermelden dat je een ip-ban oid moet toepassen omdat je anders gewoon een algemeen aanbod doet wat iedereen kan aanvaarden door in je webshop te bestellen.
DaneV schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:19:
[...]
Hij zegt dat er kosten zijn (terecht, personeel kost helaas geld), niet dat deze worden doorberekend.
Onzinnige redenatie, of het personeel moet per retourzending ingezet/betaald worden of het valt gewoon onder de algemene personeelskosten pot die gewoon doorloopt ongeacht of dit retour er nou wel of niet is.
Op die manier heeft de klant ook kosten (tijd = geld). Door het te noemen insinueert hij iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:44
Bij dell exact dit al eens voor elkaar gekregen. Heb ongeveer hetzelfde bedrag toen zelf cash teruggestort gekregen. Makkelijk verdiend met 1 telefoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Gomez12 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:34:
[...]

Zie je eigen link, waarin ze vermelden dat je een ip-ban oid moet toepassen omdat je anders gewoon een algemeen aanbod doet wat iedereen kan aanvaarden door in je webshop te bestellen.
Wat hij zegt. Ook staat er:
Omdat er eigenlijk geen regels zijn, kan dit dus ook gelden voor klanten die te veel retourneren, al vind ik persoonlijk dat dat behoorlijk wringt. De klant gebruikt een immers wettelijk recht, welke hem of haar vervolgens door de shop weer wordt tegen geworpen. Ik ben benieuwd wat een rechter hiervan zal vinden.
Dit is de eerste keer dat ik een winkel hoor uitspreken dat ze een klant in de toekomst weigeren als die gebruik maakt van wkoa. Zelf ben ik nog nooit bij een winkel geweigerd nadat ik een wettelijk recht heb uitgeoefend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-04 15:41
Gomez12 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:34:
[...]

Onzinnige redenatie, of het personeel moet per retourzending ingezet/betaald worden of het valt gewoon onder de algemene personeelskosten pot die gewoon doorloopt ongeacht of dit retour er nou wel of niet is.
Op die manier heeft de klant ook kosten (tijd = geld). Door het te noemen insinueert hij iets.
Zelf geen ondernemer zeker ? :')

Waarom zou je als bedrijf überhaupt marge/winst maken op artikelen ? Dat personeel staat er toch, of je nou wat verkoopt of niet. Oh wacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Anoniem: 217290 schreef op maandag 5 november 2018 @ 23:20:
Zover ik kan beoordelen op de reacties van @GlowMouse is Glowmouse jurist met een afgeronde juridische opleiding. (mogelijk zelfs advocaat). Ik zie zijn reacties altijd als zeer professioneel in tegenstelling tot de vele onderbuikreacties als het over de wkoa gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
GlowMouse schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:41:
[...]

Wat hij zegt. Ook staat er:

[...]

Dit is de eerste keer dat ik een winkel hoor uitspreken dat ze een klant in de toekomst weigeren als die gebruik maakt van wkoa. Zelf ben ik nog nooit bij een winkel geweigerd nadat ik een wettelijk recht heb uitgeoefend.
Wat ik begrijp was het voorstel / idee om de computer retour te sturen onder WKOA, daarna opnieuw hetzelfde product te bestellen om korting te verkrijgen. Op dat moment zou ik als verkoper daar ook stappen tegen zetten. Als de koper daarna een ander product zou bestellen omdat het eerder gekozen product niet naar wens was, zou het de zaak anders maken. Let op de de shop ook niet direct aangeeft TS niet meer te willen bedienen, maar dit wel zal overwegen in het geval dat de situatie die door anderen (niet door TS zelf) wordt geschetst, wordt uitgevoerd. Door de Rijksoverheid wordt bij de WKOA over "bedenktijd" gesproken of informatiepagina's. Hoewel het technisch gezien wel mogelijk is, is het in principe niet de bedoeling dat te gebruiken om misgelopen kortingsacties alsnog te kunnen gebruiken. Op dat moment vind ik het gerechtvaardigd om op dat moment maatregelen te nemen tegen de profiterende koper. Anders kan je in de toekomst bij elke kortingsactie net zo goed klanten van tot 2 weken terug direct het geld gaan terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Bedrijf even gebookmarked want ik wil volgend jaar een nieuwe computer uitzoeken :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-04 10:23
Stoelpoot schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:09:
[...]

Anders kan je in de toekomst bij elke kortingsactie net zo goed klanten van tot 2 weken terug direct het geld gaan terugstorten.
Bij de Mediamarkt en Coolblue bijvoorbeeld is dit ook geen probleem en met 1 berichtje geregeld. Scheelt de ondernemer alleen maar kosten.

In geval van de TS gewoon terugsturen en opnieuw bestellen. Desnoods op naam van de ouders/ander adres en naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-04 21:27
Even iets luchtigs: Waarom bieden ze een 8700K alleen maar aan op een B-bordje ipv een Z?

Je hebt het wettelijk recht om het terug te sturen. op zijn beurt heeft de verkoper heeft het recht om iets van krassen te vinden en waardevermindering toe te passen, MITS deze binnen proportie is. Ook zie ik niet in waarom er geen klantweigering gedaan zou mogen gedaan door de betreffende webshop.

Al met al zou ik eens nadenken hoeveel moeite/gezeur je aan wilt gaan om een paar tientjes, waar verzendkosten en waardevermindering potentieel nog vanaf moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computer-bestel
Max-Imus schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:51:
Even iets luchtigs: Waarom bieden ze een 8700K alleen maar aan op een B-bordje ipv een Z?

Je hebt het wettelijk recht om het terug te sturen. op zijn beurt heeft de verkoper heeft het recht om iets van krassen te vinden en waardevermindering toe te passen, MITS deze binnen proportie is. Ook zie ik niet in waarom er geen klantweigering gedaan zou mogen gedaan door de betreffende webshop.

Al met al zou ik eens nadenken hoeveel moeite/gezeur je aan wilt gaan om een paar tientjes, waar verzendkosten en waardevermindering potentieel nog vanaf moeten gaan.
Er is veel vraag naar, dus bieden we het aan. Voor mij ook een vraag waarom ze die combi willen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
computer-bestel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:09:
[...]

Zou je dit inderdaad willen toelichten? Op mijn mening over de uitspraak van iedere Euro kan ik inkomen dat je het hier niet mee eens bent. Echter is dat niet het geval op de andere punten met betrekking tot de wet. Vooral het gedeelte waarin je aangeeft hoe jullie de wet interpreteren.
Interesse om eens een keer langs te komen op de koffie? Dan kunnen we wellicht nog wat van je leren (en heel misschien jij wat van ons)!
Hartelijk dank voor het aanbod, maar deze sla ik af. Surhuisterveen is mij even te ver weg om voor op de koffie te komen.

Neemt niet weg dat ik best op deze wijze open sta voor discussie. Als ik een tip mag geven: maak aparte pagina's met de benodigde informatie over verzending en retourneren en zet deze, samen met de Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring, in de grijze footer van de website.

Al is het überhaupt verstandig om een jurist te laten beoordelen wat nodig is alvorens jullie goed aan de wet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-05 13:18
Thomas18GT schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:23:
[...]

Bij de Mediamarkt en Coolblue bijvoorbeeld is dit ook geen probleem en met 1 berichtje geregeld. Scheelt de ondernemer alleen maar kosten.

In geval van de TS gewoon terugsturen en opnieuw bestellen. Desnoods op naam van de ouders/ander adres en naam.
De Mediamarkt en Coolblue zijn dan ook wel iets groter dan deze lokale webwinkel met een paar man personeel. Onderdelen zullen waarschijnlijk op het moment van betaling besteld worden, en die prijzen veranderen vrij snel tegenwoordig. Giganten zoals jij ze noemt hebben zomaar honderden exemplaren van een product tegelijk aanwezig, plus ze krijgen behoorlijke kortingen omdat ze zo groot inkopen. Die korting krijg je niet als je 6 reepjes geheugen besteld of een enkele videokaart.

Een lokale ondernemer moet hier maar tegenop zien te concurreren. De kosten van de onderdelen zijn al hoger, waardoor je een lage winstmarge moet hanteren om maar klanten te lokken. Immers heeft iedereen tegenwoordig internet, en een vergelijking is zo gemaakt.

Nu heb je dus een pc van €750,- gekocht bij deze kleinere jongens. Je hebt hem binnen, in gebruik genomen en je bent helemaal tevreden. Dagenlang maak je er naar volle tevredenheid gebruik van, totdat je ziet dat hij nu €60,- goedkoper is. Dat is best zuur.

Nu kun je dus hopen op coulance vanuit de verkoper, maar zoals deze al aangaf werken zij met dagprijzen. De onderdelen die ze nu goedkoper kunnen leveren, hebben ze voor jouw specifieke bestelling hoogstwaarschijnlijk apart besteld met de oude, hogere prijzen. Nu kunnen ze rekening houden met de toekomst en je je zin geven, maar dan zijn ze dus mooi €60,- kwijt, wat misschien wel hun hele winst is of zelfs meer.
Ze zijn het niet verplicht, dus waarom zouden ze dit in godsnaam doen? Als je dit zomaar toelaat sterft je bedrijf gewoon een langzame dood, of je moet je hogere prijzen handhaven. Maargoed, dan loopt het aantal klanten dus weer terug.

De andere optie is om de pc te retourneren en voor de nieuwe prijs te bestellen. Bij een groot bedrijf zou ik zeggen, prima, die kunnen dit makkelijker opvangen. Maar als kleine ondernemer zou ik je persoonlijk echt niet meer toelaten als klant als je dit probeert, desnoods met een check op naam / ip / adres zodat het bestelproces niet voltooid kan worden. Dit klinkt misschien wat drastig, maar zaken als deze kosten gewoon klauwen met geld. En wie weet doet zo'n klant dit vaker, dan ben je er toch mooi klaar mee.

Ik zou zeggen, accepteer je verlies en laat het voor wat het is, of stuur de pc terug en bestel hem ergens anders. Het feit dat je middels een 'truukje' alsnog die korting kunt krijgen terwijl je er éigenlijk geen recht op hebt, betekend niet dat je hiervoor een klein bedrijfje moet benadelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
[...]

Wat ik begrijp was het voorstel / idee om de computer retour te sturen onder WKOA, daarna opnieuw hetzelfde product te bestellen om korting te verkrijgen. Op dat moment zou ik als verkoper daar ook stappen tegen zetten.
Je kunt het van twee kanten bekijken. De klant mag de overeenkomst ontbinden onder wkoa, wat zijn motieven ook zijn. Als de kleur je niet aanstaat, mag je ontbinden. Als je het product ergens anders voor een lagere prijs ziet, mag je ontbinden. Eigenlijk zie ik niet in waarom het wel acceptabel is om het product vervolgens bij een concurrent te kopen, maar niet bij dezelfde ondernemer. Voor de klant is dat laatste een stuk minder bezwaarlijk, omdat er dan niets heen en weer gestuurd hoeft te worden. Ook voor de winkel biedt het voordelen omdat die dan niet met een geretourneerd en uitgepakt artikel blijft zitten.
Max-Imus schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:51:
Ook zie ik niet in waarom er geen klantweigering gedaan zou mogen gedaan door de betreffende webshop.
Misschien dan toch even het uitgebreide artikel lezen waarnaartoe werd gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Wat ik begrijp was het voorstel / idee om de computer retour te sturen onder WKOA, daarna opnieuw hetzelfde product te bestellen om korting te verkrijgen. Op dat moment zou ik als verkoper daar ook stappen tegen zetten.
...
Hoewel het technisch gezien wel mogelijk is, is het in principe niet de bedoeling dat te gebruiken om misgelopen kortingsacties alsnog te kunnen gebruiken. Op dat moment vind ik het gerechtvaardigd om op dat moment maatregelen te nemen tegen de profiterende koper. Anders kan je in de toekomst bij elke kortingsactie net zo goed klanten van tot 2 weken terug direct het geld gaan terugstorten.
Dus als ik het goed begrijp is het volgen van de wet een rechtvaardiging voor illegale praktijken vanuit de verkoper?
"In principe niet de bedoeling" etc dat is allemaal leuk, maar zo is de wet niet opgesteld.

En ja, de wet volgen leidt tot het geval dat al je klanten van de afgelopen 2 weken hun geld terug kunnen krijgen bij een actie als ze al die moeite willen doen.
Pater91 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:15:
[...]
De andere optie is om de pc te retourneren en voor de nieuwe prijs te bestellen. Bij een groot bedrijf zou ik zeggen, prima, die kunnen dit makkelijker opvangen. Maar als kleine ondernemer zou ik je persoonlijk echt niet meer toelaten als klant als je dit probeert, desnoods met een check op naam / ip / adres zodat het bestelproces niet voltooid kan worden. Dit klinkt misschien wat drastig, maar zaken als deze kosten gewoon klauwen met geld. En wie weet doet zo'n klant dit vaker, dan ben je er toch mooi klaar mee.
Dus omdat een ondernemer niet binnen de wet winstgevend kan zijn moet de klant zich maar niets aantrekken van de wet, want als de klant de wet gaat proberen na te leven gaat de ondernemer tot in het illegale pogen om zich niet aan de wet te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
Pater91 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:15:
[...]

De Mediamarkt en Coolblue zijn dan ook wel iets groter dan deze lokale webwinkel met een paar man personeel. Onderdelen zullen waarschijnlijk op het moment van betaling besteld worden, en die prijzen veranderen vrij snel tegenwoordig. Giganten zoals jij ze noemt hebben zomaar honderden exemplaren van een product tegelijk aanwezig, plus ze krijgen behoorlijke kortingen omdat ze zo groot inkopen. Die korting krijg je niet als je 6 reepjes geheugen besteld of een enkele videokaart.

Een lokale ondernemer moet hier maar tegenop zien te concurreren. De kosten van de onderdelen zijn al hoger, waardoor je een lage winstmarge moet hanteren om maar klanten te lokken. Immers heeft iedereen tegenwoordig internet, en een vergelijking is zo gemaakt.

Nu heb je dus een pc van €750,- gekocht bij deze kleinere jongens. Je hebt hem binnen, in gebruik genomen en je bent helemaal tevreden. Dagenlang maak je er naar volle tevredenheid gebruik van, totdat je ziet dat hij nu €60,- goedkoper is. Dat is best zuur.

Nu kun je dus hopen op coulance vanuit de verkoper, maar zoals deze al aangaf werken zij met dagprijzen. De onderdelen die ze nu goedkoper kunnen leveren, hebben ze voor jouw specifieke bestelling hoogstwaarschijnlijk apart besteld met de oude, hogere prijzen. Nu kunnen ze rekening houden met de toekomst en je je zin geven, maar dan zijn ze dus mooi €60,- kwijt, wat misschien wel hun hele winst is of zelfs meer.
Ze zijn het niet verplicht, dus waarom zouden ze dit in godsnaam doen? Als je dit zomaar toelaat sterft je bedrijf gewoon een langzame dood, of je moet je hogere prijzen handhaven. Maargoed, dan loopt het aantal klanten dus weer terug.

Ik zou zeggen, accepteer je verlies en laat het voor wat het is, of stuur de pc terug en bestel hem ergens anders. Het feit dat je middels een 'truukje' alsnog die korting kunt krijgen terwijl je er éigenlijk geen recht op hebt, betekend niet dat je hiervoor een klein bedrijfje moet benadelen..
Allemaal heel interessant voor de ondernemer, maar als je dit niet kunt opvangen zijn je prijzen gewoon te laag, en dan zo reageren op fora.. Bij mij staan ze op de blacklist in ieder geval.

Feit blijft dat TS in zijn recht staat als hij het terugstuurt en opnieuw besteld, desnoods onder een andere naam/adres/ip. Dat levert hem in dit geval 60 euro op, maar wat als dit 250 zou zijn? En waar ligt dan de grens?

Een beetje shop speelt hierop in door dit te compenseren, desnoods met een gratis muis oid om de kosten te drukken, maar idealiter vergoeden ze gewoon het prijsverschil, zoals de grote jongens doen. Als de shop dit niet doet heb je kans op dat mensen gaan retourneren en dan zit je daarmee. Dat brengt kosten met zich mee die je makkelijk kunt afvangen en mee moet nemen in je prijsstelling.

Maar hé, gewoon openlijk zeggen dat ze dan niet meer mogen bestellen is ook een oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:31
offtopic:
In hardwareland weet je het natuurlijk maar nooit. De betreffende configuratie had net zo goed in korte tijd 6 tientjes duurder kunnen uitvallen. Kom je die 6 tientjes dan de volgende keer in een envelopje bij de verkopende partij netjes afleveren? :Y)

Los daarvan lijkt mij dat de producten van de PC inderdaad vallen onder de wet koop op afstand. En zou je daarvan alle producten mogen retourneren. Wel is de PC natuurlijk in elkaar gezet; wat een dienst is die er afgenomen is. Dat valt niet onder de WKOA. Mijn inziens is het dan ook niet meer dan normaal dat de leverancier kosten in rekening mag brengen voor (de)assemblage van de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Bas. schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:23:
Los daarvan lijkt mij dat de producten van de PC inderdaad vallen onder de wet koop op afstand. En zou je daarvan alle producten mogen retourneren. Wel is de PC natuurlijk in elkaar gezet; wat een dienst is die er afgenomen is. Dat valt niet onder de WKOA. Mijn inziens is het dan ook niet meer dan normaal dat de leverancier kosten in rekening mag brengen voor (de)assemblage van de PC.
Ook diensten vallen onder de wkoa, tenzij:
de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en de consument heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra de handelaar de overeenkomst is nagekomen;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26

Het is natuurlijk mooi dat de leverancier regeert in dit topic. Dat geeft een hoop duidelijkheid. Deze reactie is duidelijk geschreven door iemand die zijn eigen interpretatie van de wet heeft. En vergeet dat het interpreteren van weteksten ook een vakgebied is waar mensen speciaal voor opgeleid zijn. Er is in de wkoa vrij weinig dat beschouwt kan worden als grijsgebied of onduidelijk als het geinterpreteerd wordt door juristen. En mocht die er wel zijn dan is het meeste inmiddels wel duidelijk geworden door jurisprudentie.

De vergelijking met een fooi gaat al helemaal niet op natuurlijk. Een fooi moet je verdienen door uitzonderlijk te presteren, waarbij de klant de mogelijkheid heeft om te bepalen of hij de geleverde prestatie een fooi waard is. Niet je die fooi toeeigenen waarbij je zelf al aangeeft dat bepaalde acties klant onvriendelijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pater91
Gomez12 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:23:

[...]

Dus omdat een ondernemer niet binnen de wet winstgevend kan zijn moet de klant zich maar niets aantrekken van de wet, want als de klant de wet gaat proberen na te leven gaat de ondernemer tot in het illegale pogen om zich niet aan de wet te houden.
De webwinkel in kwestie heeft aangegeven retourzendingen altijd te accepteren, zoals dit inderdaad verplicht is. Ik ben echter van mening dat je niet verplicht bent om exact datzelfde product daarna wéér te verkopen aan diezelfde klant. Terugsturen doe je omdat het product niet bevalt toch?

Wettelijk gezien mag het inderdaad allemaal hoor. Maar waar ligt de grens? Waarom zou je een ander benadelen met een maas in de wet voor je eigen winst? Als rijkelui creatief boekhouden om belasting te ontlopen vinden we het allemaal schandalig, maar dit mag dan weer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Pater91 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:35:
[...]
Terugsturen doe je omdat het product niet bevalt toch?
Speciaal hiervoor zegt de WKOA dat terugsturen zonder reden ook goed is.
Dan kan je wel leuk op gevoel gaan werken om een reden te krijgen die jou bevalt, maar de wet is vrij simpel...
Maar waar ligt de grens? Waarom zou je een ander benadelen met een maas in de wet voor je eigen winst? Als rijkelui creatief boekhouden om belasting te ontlopen vinden we het allemaal schandalig, maar dit mag dan weer wel?
Waarom zou je een ander benadelen door de wet niet te volgen? Oh wacht dat is dan omdat je een verkoper bent...

Het gaat aan beide kanten om het benadelen van de ander, alleen de ene kant is volgens de wet en de andere kant is niet volgens de wet. Dan kan je leuk gaan janken over dat het een maas in de wet is, maar het blijft de wet. En hetgeen jij nastreeft is de wet overtreden om de klant te benadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-04 17:04
Gomez12 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:42:

[...]

Waarom zou je een ander benadelen door de wet niet te volgen? Oh wacht dat is dan omdat je een verkoper bent...

Het gaat aan beide kanten om het benadelen van de ander, alleen de ene kant is volgens de wet en de andere kant is niet volgens de wet. Dan kan je leuk gaan janken over dat het een maas in de wet is, maar het blijft de wet. En hetgeen jij nastreeft is de wet overtreden om de klant te benadelen.
Volgens mij gaat het erom dat het bedrijf terugname prima vindt, maar dan vervolgens de klant wil weigeren voor het verkopen van een identiek systeem. Daar is de persoon die jij quote het mee eens. Dat is niet de wet overtreden - een (web)winkel mag gewoon kiezen om klanten te weigeren.

Edit: Daarnaast snap ik ook niet zo goed hoe in dit geval (zonder dat de TS iets doet), de TS benadeeld is. Hij heeft een systeem gekocht, en die is voor de afgesproken prijs in orde geleverd. Als de (web)winkel geen actie/prijsverlaging zou hebben doorgevoerd, zou TS toch nooit hebben geprobeerd om 60 euro van de (web)winkel te krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door kruimel0 op 06-11-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
kruimel0 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:51:
[...]

Volgens mij gaat het erom dat het bedrijf terugname prima vindt, maar dan vervolgens de klant wil weigeren voor het verkopen van een identiek systeem. Daar is de persoon die jij quote het mee eens. Dat is niet de wet overtreden - een (web)winkel mag gewoon kiezen om klanten te weigeren.
Dank, ik had geen trek om het voor een derde keer uit te leggen :p Terugsturen moet gewoon kunnen uiteraard, het is het direct opnieuw aanschaffen van een identiek product waar ik op tegen ben.

Ik heb al genoeg verhalen gehoord over personen die een winkelverbod kregen na vervelend gedrag. Waarom zou een webwinkel dit niet mogen? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-03 09:26
De geest van de WKOA wet is natuurlijk dat je een product goed moet kunnen beoordelen. Als je dan die wet gaat gebruiken om een product terug te sturen en exact hetzelfde product opnieuw gaat bestellen dan ben je volgens mij de wet aan het misbruiken.

Nu ben ik Belg, en het is onze nationale sport om wetten te misbruiken, maar in dit geval is er toch iets zuur aan. Het is namelijk een methode om van prijsschommelingen binnen 14 dagen te profiteren (alleen als het goed uitkomt dan). Het probleem zit hem erin dat de verkoper het product heeft moeten kopen tegen een hoge inkoopprijs, maar door het WKOA trucje het product zal moeten verkopen tegen de lagere verkoopprijs dan oorspronkelijk overeengekomen. En op producten met weinig marge (zoals computeronderdelen) wilt dat vaak zeggen dat er effectief verlies gedraaid wordt. Als je dat toelaat, en iemand gaat rondbazuinen dat het trucje werkt bij winkel A, dan kan winkel A een probleem gaan krijgen.

Ik zou het zelf zien als immoreel om het terug te sturen (of in de praktijk: dreigen met terug te sturen om korting te bekomen), en als handelaar zou ik ook 2 keer nadenken of ik het toe laat. In dit geval heeft de handelaar een mooie manier gevonden om dat binnen de lijntjes van de wet tegen te werken denk ik. Het is een beetje van: als de koper alle foefeltrucjes uit de kast haalt, waarom zou de verkoper dat niet mogen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
[...]

Dat is niet de wet overtreden - een (web)winkel mag gewoon kiezen om klanten te weigeren.
Pater91 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:57:
[...]

Ik heb al genoeg verhalen gehoord over personen die een winkelverbod kregen na vervelend gedrag. Waarom zou een webwinkel dit niet mogen? :)
Het topic verandert een beetje in een echokamer. Dat zou niet zo erg zijn als de echo's telkens in kwaliteit zouden toenemen, maar het is verzand in het verkondigen van meningen van mensen die niet de moeite hebben genomen een eerder gelinkt uitgebreid artikel te lezen.
Giesber schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:01:
Nu ben ik Belg, en het is onze nationale sport om wetten te misbruiken, maar in dit geval is er toch iets zuur aan. Het is namelijk een methode om van prijsschommelingen binnen 14 dagen te profiteren (alleen als het goed uitkomt dan).
Het aantal mensen dat in praktijk misbruik maakt is erg klein. Het loont ook niet voor een paar euro. In dit geval gaat het om een grote kortingsactie die niets met prijsschommelingen te maken heeft. Het staat winkels vrij om deze vorm van misbruik via hun voorwaarden uit te sluiten (bv: u krijgt geen korting op een product dat u onder wkoa hebt geannuleerd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-05 17:16
Rainbow-1995xx schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:04:
Dag iedereen,

Geen idee of dit het juiste subforum is. Maar het zit dus zo, ik heb laatst een computer samen laten stellen en nu zie ik dat de site sinds november(3 dagen na mijn bestelling) 8% korting geeft. Hierdoor loop ik dus in feite 60 euro mis. Vind dit best een groot bedrag. Ik vroeg me af of iemand weet of ik nog recht heb om dit terug te krijgen of iets in die richting. Ik kon er op de website verder niks over vinden.

Mvg
Als het nu eens anders was geweest en na 3 dagen waren de kosten 8% hoger, had je dan ook terug gestuurd en voor de nieuwe prijs besteld ?
Of had je dan gedacht jammer voor hun maar fijn voor mijn. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Een webwinkel mag helemaal niet zomaar kiezen om klanten te weigeren, een webwinkel doet een aanbod aan iedereen en iedereen kan dat aanbod aanpakken en dan ontstaat er een overeenkomst en die mag niet zomaar meer eenzijdig afgekapt worden.
Of je stopt het starten van de overeenkomst via een IP-ban oid, of je hebt gewoon een overeenkomst met een klant aangegaan waaraan jij je moet houden.

Zie ook : https://ictrecht.nl/2016/05/24/mag-je-klanten-weigeren/
Giesber schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:01:
De geest van de WKOA wet is natuurlijk dat je een product goed moet kunnen beoordelen. Als je dan die wet gaat gebruiken om een product terug te sturen en exact hetzelfde product opnieuw gaat bestellen dan ben je volgens mij de wet aan het misbruiken.
Waarom? Vergeet niet, de wet is dat je het terug mag sturen zonder reden.
Als ik vind dat de pc te veel lawaai maakt, dan kan ik hem in de winkel weigeren thuis niet. Ik kan hem thuis wel ter reparatie aanbieden, maar dat doe ik in de winkel ook niet, in de winkel zeg ik ook : Doe maar gewoon een andere en je zoekt het maar uit met deze.

Dit is simpelweg een extreem klein randgeval waar in feite bijna niemand misbruik van maakt, omdat het gewoon niet echt lonend is. De webwinkel kan namelijk ook gewoon je bluf uitspelen en zeggen : Stuur maar terug en bestel maar opnieuw, dan ben je hem opeens 3 dagen kwijt.
Nu ben ik Belg, en het is onze nationale sport om wetten te misbruiken, maar in dit geval is er toch iets zuur aan. Het is namelijk een methode om van prijsschommelingen binnen 14 dagen te profiteren (alleen als het goed uitkomt dan).
Ach, laten we onszelf niet voor de gek houden, ongeacht wat menig winkel zegt rekenen die ook niet een plotselinge prijsdaling 100% door, dan is het opeens ook slechts na x tijd voor y% doorberekenen zodat ze zelf eerst wat extra voordeel pakken.

En het is ook geen probleem als verkoper met zijn acties gewoon rekening houdt met de wet.
En op producten met weinig marge (zoals computeronderdelen) wilt dat vaak zeggen dat er effectief verlies gedraaid wordt. Als je dat toelaat, en iemand gaat rondbazuinen dat het trucje werkt bij winkel A, dan kan winkel A een probleem gaan krijgen.
Nogmaals, als je niet binnen de wet een shop winstgevend kan laten zijn, dan moet je de shop opdoeken niet illegale handelingen gaan verrichten.
Het is een beetje van: als de koper alle foefeltrucjes uit de kast haalt, waarom zou de verkoper dat niet mogen?
Lol, verkoper zijn is juist alle "foefeltrucjes" uit de kast halen, hoe beter je dat kan hoe betere verkoper je bent. Daarom is er juist consumentenbescherming in het leven geroepen, de verkopers gingen in het verleden nog weleens te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Rainbow-1995xx Het herroepingsrecht voor consumenten houdt in dat u een overeenkomst die tot stand is gekomen via het internet, per telefoon of op straat, binnen 14 dagen zonder opgave van redenen kunt annuleren. In jouw geval had je dat kunnen doen zonder extra kosten. muv u heeft geen herroepingsrecht ten aanzien van: - de levering van zaken die volgens specifieke wensen zijn vervaardigd;
(vervaardigd; het in elkaar zetten, laten ontstaan, bouwen , staat ook in de definities van vervaardigen)
(bijv. een ship wordt op wens gebouwd met door een klant aangegeven opties en onderdelen. zo kan een rechter ook een Desktop systeem zien; Gebouwd op wens en met gekozen onderdelen door de klant)

Is het een kant-en-klare build zoals een Dell, HP of eigen merk systeem, is daar geen sprake van.

Op een systeem van €750,- is €60,- best veel, maar als je tevreden bent, zou ik daar geen problemen van maken. Succes met wat je gaat doen.

dit is mijn gedachte over de situatie van TS

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 06-11-2018 17:33 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Gomez12 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:21:

Lol, verkoper zijn is juist alle "foefeltrucjes" uit de kast halen, hoe beter je dat kan hoe betere verkoper je bent. Daarom is er juist consumentenbescherming in het leven geroepen, de verkopers gingen in het verleden nog weleens te ver.
Er valt niet veel te foefelen als verkoper bij een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
GlowMouse schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:06:
Het aantal mensen dat in praktijk misbruik maakt is erg klein. Het loont ook niet voor een paar euro. In dit geval gaat het om een grote kortingsactie die niets met prijsschommelingen te maken heeft. Het staat winkels vrij om deze vorm van misbruik via hun voorwaarden uit te sluiten (bv: u krijgt geen korting op een product dat u onder wkoa hebt geannuleerd).
Daarnaast kan een winkel ook het produkt daadwerkelijk terug laten sturen en de kosten van het assembleren van het totaal bedrag dat ze terug betalen afhalen. Daarna sturen ze de nieuwe bestelling op en waarschijnlijk ben je dan alsnog je 60 euro kwijt en houdt de winkel zich aan de wet.

En daarnaast snappen veel mensen wel dat de wkoa hier niet voor bedoeld is en is inderdaad de winst vaak minimaal waardoor het maar zelden gebeurt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:51:
[...]

Daarnaast kan een winkel ook het produkt daadwerkelijk terug laten sturen
Niet als je overgaat tot verrekening. Er hoeft dan niets te worden opgestuurd.
en de kosten van het assembleren van het totaal bedrag dat ze terug betalen afhalen.
Er wordt maar één systeem geassembleerd, dus hoef je ook maar 1x te betalen. Als de assemblage niet onder wkoa valt (zie mijn vorige post) bestel je het nieuwe systeem gewoon zonder assemblage. ;)

Niets staat de computerwinkel in de weg om te reageren dat de klant inderdaad recht heeft op 60 euro, maar dat de korting deels het gevolg is van lagere inkoopprijzen, met de vraag welk deel van de 60 euro de klant terug wil hebben. De klant kan dan heroverwegen of en hoeveel hij terug wil krijgen. Maar als de klant alles wil waar hij recht op heeft, is het gewoon niet handig om als webshop spelletjes te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:01
computer-bestel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:22:
[...]

Onze systemen kunnen zo maar per week 100 euro schelen per model en dan heb ik het niet over systemen van 2000-3000 euro maar systemen van 1000 euro. Ga maar na: Afgelopen kwartaal Intel Processors in minder dan 2 weken tijd: 100-200 euro duurder geworden. Begin dit jaar: Videokaarten 200-300 euro duurder geworden(1060, 1070, 1080). Eind vorig jaar: Ram Crisis -> Ram en SSD's behoorlijk duurder. En dat werkt 2 kanten op, want het corrigeert zich meestal ook erg snel(zie de prijzen van de Intel processors nu).

Maar ontopic: Ik denk dat wij ons standpunt goed hebben toegelicht. Onze klanten kopen een PC voor een lage prijs, er is dan weinig marge over om in te compenseren.
De topicstarter heeft zijn PC bij jullie gekocht begrijp ik? Want veel regels die jij omschrijft zijn bij jullie van toepassing, indien de topicstarter zijn pc elders besteld heeft kunnen er andere regels zijn.

Aangezien ik geen reactie meer lees van de topicstarter ga ik er vanuit dat het opgelost is, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
LopendeVogel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:07:
[...]

De topicstarter heeft zijn PC bij jullie gekocht begrijp ik? Want veel regels die jij omschrijft zijn bij jullie van toepassing, indien de topicstarter zijn pc elders besteld heeft kunnen er andere regels zijn.
Zie topictitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Aj, je hebt gelijk.. Wat zou ik mij bescheten voelen indien ik de topicstarter was, wat een toko hoe ik dat hier zo lees.
Dan nog (of ook hier heb ik overheen gelezen), heeft de topicstarter zijn geld teruggekregen? Hoe ik de reacties van deze toko lees is er 0 service en 0 klantvriendelijkheid dus ik vrees het ergste?
Laten we hopen dat hij zijn geld keurig (verschil/korting) gekregen heeft en anders gebruik heeft gemaakt van zijn retourrecht.

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om alles terug te sturen, hoe defensief er nu al gereageerd wordt (waarbij duidelijk aangegeven wordt, letterlijk maar ook tussen de regels door, dat ze gewoonweg geen service hebben + klantonvriendelijk zijn) dan zou ik nu al bang zijn; wat als er dadelijk iets stuk gaat.
Dan betaal ik liever bij een bewezen concurrent iets meer waarbij ik wél service kan verwachten dan dat ik met een computer van deze ''winkel'' zou zitten.

Nu heb je (topicstarter) nog de keuze om alles terug te sturen (mag ik hopen, niks verbaast me hier meer) en bij een bewezen winkel je computer te bestellen.

[ Voor 35% gewijzigd door LopendeVogel op 06-11-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
GlowMouse schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:58:
[...]
Niet als je overgaat tot verrekening. Er hoeft dan niets te worden opgestuurd.
Dat kan alleen als het bedrijf het daar mee eens is. Ze mogen simpelweg vragen om het wkoa systeem te retourneren en het nieuw bestelde systeem los te leveren en daarmee de 2 als losse systemen te behandelen.
[...]
Er wordt maar één systeem geassembleerd, dus hoef je ook maar 1x te betalen. Als de assemblage niet onder wkoa valt (zie mijn vorige post) bestel je het nieuwe systeem gewoon zonder assemblage. ;)
Assemblage valt niet onder wkoa en de kosten daarvan mag een bedrijf dan ook bij wkoa los verrekenen (mits ze dit wel apart vermelden). Het nieuwe systeem zonder assemblage bestellen kan, maar dan nog steeds is het wkoa systeem wel geassembleerd en mag de winkel daar wat voor rekenen.
Niets staat de computerwinkel in de weg om te reageren dat de klant inderdaad recht heeft op 60 euro, maar dat de korting deels het gevolg is van lagere inkoopprijzen, met de vraag welk deel van de 60 euro de klant terug wil hebben. De klant kan dan heroverwegen of en hoeveel hij terug wil krijgen. Maar als de klant alles wil waar hij recht op heeft, is het gewoon niet handig om als webshop spelletjes te gaan spelen.
Tja aan de andere kant is het als klant ook niet handig om spelletjes te gaan spelen. Als je misbruik maakt van de regels (zelfs als het binnen de wet valt) kun je van de webshop ook verwachten dat ze de regels in hun voordeel gebruiken (mits binnen de wet)

BTW, ik ga er hierbij van uit wat een webshop zou kunnen doen binnen de wet om 'misbruik' van de wkoa te voorkomen. Of het slim is, is een ander verhaal maar ik kan me wel voorstellen dat ze wat moeilijker doen als iemand de wkoa gebruikt puur en alleen om korting te krijgen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:22:
[...]

Dat kan alleen als het bedrijf het daar mee eens is.
Onzin, een enkele verklaring van de koper is genoeg om te verrekenen, art. 6:127 BW.
Assemblage valt niet onder wkoa
Niet altijd, maar dat stond al in het topic.

[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 06-11-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Dat kan alleen als het bedrijf het daar mee eens is. Ze mogen simpelweg vragen om het wkoa systeem te retourneren en het nieuw bestelde systeem los te leveren en daarmee de 2 als losse systemen te behandelen.

[...]

Assemblage valt niet onder wkoa en de kosten daarvan mag een bedrijf dan ook bij wkoa los verrekenen (mits ze dit wel apart vermelden). Het nieuwe systeem zonder assemblage bestellen kan, maar dan nog steeds is het wkoa systeem wel geassembleerd en mag de winkel daar wat voor rekenen.

[...]

Tja aan de andere kant is het als klant ook niet handig om spelletjes te gaan spelen. Als je misbruik maakt van de regels (zelfs als het binnen de wet valt) kun je van de webshop ook verwachten dat ze de regels in hun voordeel gebruiken (mits binnen de wet)

BTW, ik ga er hierbij van uit wat een webshop zou kunnen doen binnen de wet om 'misbruik' van de wkoa te voorkomen. Of het slim is, is een ander verhaal maar ik kan me wel voorstellen dat ze wat moeilijker doen als iemand de wkoa gebruikt puur en alleen om korting te krijgen.
Maar lees de reacties van deze ''winkel'' zou je überhaupt nog hun spul in huis willen hebben? Wat als er dadelijk iets defect gaat binnen de garantie? Dan moet het dus al via de fabrikant gaan want hier heb ik nu al geen vertrouwen meer in.
Die 60 euro zou mij niet eens meer echt wat uitmaken, wel de service gedurende de garantieperiode + de klantonvriendelijke reacties binnen dit topic moet toch voldoende zijn?

Die wkoa kan je niet eens gebruiken hiervoor, want ze willen je niet meer als klant zodra je een systeem terugstuurt aangezien hun dan boos zijn omdat ze een paar minuten tijd erin gestoken hebben om het in elkaar te klikken en het werkend te krijgen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
[...]

[...]

[...]

Denk er ook eens aan dat je dit bedrijf misschien nog eens nodig hebt bij een garantiekwestie o.i.d..
Op korte termijn 'win' je misschien iets, maar als je pech hebt krijg je het keihard terug! Karma is a bitch.

Zoals ik al eerder schreef; ik zou ook altijd proberen om dat prijsverschil terug te krijgen met een vriendelijk telefoontje of mailtje. Maar ik zou er zeker geen levenswerk van maken om dat bedrag ten koste van alles terug te vorderen.

Overigens zijn er voldoende bedrijven die helemaal niet moeilijk doen en je het bedrag (meestal binnen 14 dagen) teruggeven. Je kan overwegen om die bedrijven mee te nemen in je keuze als je kiest bij welk bedrijf je je artikelen gaat kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Medione1210 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:30:
[...]

Denk er ook eens aan dat je dit bedrijf misschien nog eens nodig hebt bij een garantiekwestie o.i.d..
Op korte termijn 'win' je misschien iets, maar als je pech hebt krijg je het keihard terug! Karma is a bitch.

Zoals ik al eerder schreef; ik zou ook altijd proberen om dat prijsverschil terug te krijgen met een vriendelijk telefoontje of mailtje. Maar ik zou er zeker geen levenswerk van maken om dat bedrag ten koste van alles terug te vorderen.

Overigens zijn er voldoende bedrijven die helemaal niet moeilijk doen en je het bedrag (meestal binnen 24 dagen) teruggeven. Je kan overwegen om die bedrijven mee te nemen in je keuze als je kiest bij welk bedrijf je je artikelen gaat kopen.
Jep, stel ze hebben een fout gemaakt met het in elkaar zetten.. Dan kan je wel contact opnemen met de fabrikant voor je garantie, maar als het een assemblage fout is ben je de sigaar :D Deze toko wilt je al niet meer als klant wanneer je een in elkaar geprikt systeem bij ze koopt en terugstuurt, laat staan hoe de garantie eventueel gaat.

Mijn tip is gewoon kort: terugsturen, geld terugkrijgen en het systeem bij een normale winkel bestellen (genoeg grote en betrouwbare webshops/winkels in de pricewatch die al jarenlang een top service bieden voor een eerlijke prijs). Dan hebben ze nog 8% winst gemaakt ook, want tsja de koersen zijn nu beter dus zijn systeem levert nog geld op ook! win-win !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer-bestel
LopendeVogel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:35:
[...]

Jep, stel ze hebben een fout gemaakt met het in elkaar zetten.. Dan kan je wel contact opnemen met de fabrikant voor je garantie, maar als het een assemblage fout is ben je de sigaar :D Deze toko wilt je al niet meer als klant wanneer je een in elkaar geprikt systeem bij ze koopt en terugstuurt, laat staan hoe de garantie eventueel gaat.

Mijn tip is gewoon kort: terugsturen, geld terugkrijgen en het systeem bij een normale winkel bestellen (genoeg grote en betrouwbare webshops/winkels in de pricewatch die al jarenlang een top service bieden voor een eerlijke prijs). Dan hebben ze nog 8% winst gemaakt ook, want tsja de koersen zijn nu beter dus zijn systeem levert nog geld op ook! win-win !
Ik vermoed dat je het topic niet goed hebt doorgelezen. Ik kan me anders niet voorstellen waardoor je anders op zo'n conclusie bent gekomen.

Klanttevredenheid en service staat bij ons in een hoog vaandel. Op het moment dat één van onze eigenschappen niet geheel volgens wens is. Betekend dat nog niet dat alles door ons aangeboden kommer en kwaal is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LopendeVogel
computer-bestel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:43:
[...]

Ik vermoed dat je het topic niet goed hebt doorgelezen. Ik kan me anders niet voorstellen waardoor je anders op zo'n conclusie bent gekomen.

Klanttevredenheid en service staat bij ons in een hoog vaandel. Op het moment dat één van onze eigenschappen niet geheel volgens wens is. Betekend dat nog niet dat alles door ons aangeboden kommer en kwaal is.
Het staat in je eerste bericht op de eerste pagina, het kan gerust zijn dat ik iets van jou gemist heb aangezien het mij om de topicstarter gaat en daar heb ik geen reactie meer van gelezen.
Dat het vervolgens allemaal niet zo relevant meer is (bedrijfsaccount ja-nee wellus-nietus), klopt dat heb ik niet aandachtig gelezen.

één van de belangrijkste kenmerken, correct. Onderdelen bestellen kan overal, jullie 1080Ti zal niet beter zijn dan dezelfde 1080Ti bij Alternate of Azerty.
Juist de service is het enige waar je als computertoko in kan onderscheiden, en inderdaad, die eigenschap gaat fout in vooral je eerste bericht.

''Als een klant een computer bij ons retour stuurt is dat eenmalig. Wij doen ons best om elke computer zo goed mogelijk te bouwen. Wij vinden het jammer als die tijd, energie en geld voor niks is geweest. Daarom hoef je ons dan niet langer op te zadelen met andere orders.''

''Is dit klantvriendelijk? Nee!''

''Die paar tientjes die je nu wellicht mis loopt kun je ook als volgt over denken: In een restaurant waar je lekker hebt gegeten geef je ook altijd wat extra(fooi). Je hebt nu een goede computer die aan je wensen voldoet, gun ons ook dat beetje ‘fooi’! ;-) ''

Sorry hoor, maar dit is beschamend slecht, nog nooit eerder zoiets mogen lezen als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computer-bestel
LopendeVogel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:51:
[...]

Het staat in je eerste bericht op de eerste pagina, het kan gerust zijn dat ik iets van jou gemist heb aangezien het mij om de topicstarter gaat en daar heb ik geen reactie meer van gelezen.
Dat het vervolgens allemaal niet zo relevant meer is (bedrijfsaccount ja-nee wellus-nietus), klopt dat heb ik niet aandachtig gelezen.

één van de belangrijkste kenmerken, correct. Onderdelen bestellen kan overal, jullie 1080Ti zal niet beter zijn dan dezelfde 1080Ti bij Alternate of Azerty.
Juist de service is het enige waar je als computertoko in kan onderscheiden, en inderdaad, die eigenschap gaat fout in vooral je eerste bericht.

''Als een klant een computer bij ons retour stuurt is dat eenmalig. Wij doen ons best om elke computer zo goed mogelijk te bouwen. Wij vinden het jammer als die tijd, energie en geld voor niks is geweest. Daarom hoef je ons dan niet langer op te zadelen met andere orders.''

''Is dit klantvriendelijk? Nee!''

''Die paar tientjes die je nu wellicht mis loopt kun je ook als volgt over denken: In een restaurant waar je lekker hebt gegeten geef je ook altijd wat extra(fooi). Je hebt nu een goede computer die aan je wensen voldoet, gun ons ook dat beetje ‘fooi’! ;-) ''

Sorry hoor, maar dit is beschamend slecht, nog nooit eerder zoiets mogen lezen als dit.
Dus als ik het goed begrijp: Omdat je het niet eens bent met onze retour beleid omtrent deze kwestie en onze uiting daarover, zal onze garantie afhandeling ook wel slecht zijn?

Ik zet het even in context: Volkswagen Diesels stoten meer CO² uit dan is opgegeven. Dus alle volgwagen auto's zijn slechte auto's?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
computer-bestel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:00:
[...]

Dus als ik het goed begrijp: Omdat je het niet eens bent met onze retour beleid omtrent deze kwestie en onze uiting daarover, zal onze garantie afhandeling ook wel slecht zijn?

Ik zet het even in context: Volkswagen Diesels stoten meer CO² uit dan is opgegeven. Dus alle volgwagen auto's zijn slechte auto's?!?
Je maakt het er niet beter op he? Volkswagen deed dat en dat was in het voordeel van de klant. Niet opnieuw bij jullie mogen bestellen en verplichte "fooi" geven is in het voordeel van jou/jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
computer-bestel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:00:
[...]

Vergelijk jullie computer winkel nu niet elke keer met een totaal andere branche, eerst het bedrag vergelijken met fooi zoals bij een restaurant dat ook redelijk normaal is. Dan deze situatie vergelijken met Volkswagen, haleluja. Dat ik een benzine Audi rij staat volledig los van de diesel problemen bij VAG, FORD, RENAULT en alle andere fabrikanten met hun diesel issues, correct.

Doordat de service nu al bar slecht is zou ik kiezen voor 1 van de vele winkels die zich wel bewezen hebben. Het is niet dat de topicstarter geen keuze heeft, vergeet dat niet.
Indien hij besluit niet achter die 60 euro aan te gaan (ik kan het begrijpen indien hij dit niet krijgt, het gaat uiteraard volledig om de manier van communiceren van jullie/jou uit) en jullie computer in bezit houd.. Zijn goed recht!
Ik geef mijn persoonlijk mening/tip van wat ik met bedrijven als die van jou zou doen; negeren. Ps. dit is niet persoonlijk richting jou als persoon, dit is uiteraard richting ComputerBestel (je typt ook vanuit deze naam).
Zie dit dus niet als een aanval naar jou maar richting het bedrijf waarvoor je nu communiceert.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.