Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Monitor terugsturen vanwege mislopen actie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.744 views

• UltraInstinct
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 10-06 21:12
Beste mensen,

Op 30-31 augustus heb ik een Asus monitor gekocht van afgerond 600 euro. Nu kom ik erachter dat bij aanschaf van een monitor, moederbord etc je een gratis code krijgt van de nieuwe call of duty. Dat is een spel van 60 euro wat ik aan wou schaffen. Nu kom ik erachter dat ik te laat ben en de deelname begint vanaf 10 september. Heb nu 30 dagen herroepingsrecht staat er op de website en ik vroeg me af of ik het zelfs hiervoor mag gebruiken? Loop toch uiteindelijk nu 60 euro mis.

Alvast bedankt

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Neem even contact op met de verkoper over de mogelijkheden. Opzich kan je natuurlijk prima gebruik maken van je rechten, maar misschien kan het ook anders zonder onnodig iets te gaan terug sturen.

• Jokuh
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18:25
Zoals hierboven aangegeven wordt, veel bedrijven zijn vrij schappelijk en kunnen je hierin tegemoet komen. Contact opnemen dus.

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Maar voor de goede orde.
Je komt er nu achter dat je ook recht had op een Call of Duty key, maar dit was voor jou bij aankoop geen reden tot het kiezen van het product. Nu kom je er achter dat je de key misgelopen hebt, welke je tot op heden niet gemist had en hierom wil je nu mogelijk zelfs je product terugsturen welke je inmiddels al drie weken gebruikt omdat de herroepingsrechten bij deze winkel wat klantvriendelijker is dan wettelijk voorgeschreven?

Ik vind dit ethisch zeer kwalijk.

Trackers of betalen...⛔ check het standpunt van de Nederlandse techsite Tweakers over JOUW privacy in de link.

• floorcleaner
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-06 21:11
Onderhandelen, de webwinkel loopt bij terugzenden meer dan 60€ schade op...

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 22:15

ComputerHoed

Electronica <3

True schreef op maandag 24 september 2018 @ 00:45:
Maar voor de goede orde.
Je komt er nu achter dat je ook recht had op een Call of Duty key, maar dit was voor jou bij aankoop geen reden tot het kiezen van het product. Nu kom je er achter dat je de key misgelopen hebt, welke je tot op heden niet gemist had en hierom wil je nu mogelijk zelfs je product terugsturen welke je inmiddels al drie weken gebruikt omdat de herroepingsrechten bij deze winkel wat klantvriendelijker is dan wettelijk voorgeschreven?

OP heeft last van een gevalletje eerste-wereld problemen ben ik bang. Helaas zijn hier nog geen medicijnen voor :'(

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• PilatuS
  • Niet online
Maar voor de goede orde.

Opzich mee eens.

Aan de andere kant. Als de TS gebruik maakt van het recht dat de winkel hem geeft en waar de winkel dus duidelijk voor kiest levert het hem 60 euro op. Daar gebruik van willen maken is alles behalve vreemd. Door de rechten te gebruiken waar de winkel voor kiest krijgt de TS 60 euro terug, wat is er vreemd of slecht aan om dat te willen ?

De winkel kiest voor die 30 dagen om geld mee te verdienen, niet om aardig te zijn of om de consument te helpen. Normaal denken ze hier geld mee te verdienen en nu kost het ze mogelijk wat geld.

(Winkel verkoopt product op papier en koopt product terug. TS krijg bon waarmee spel te claimen is. TS stuurt het scherm niet terug en de winkel kost het 5 minuten werk. Geen kosten voor de winkel en geen onnodig terug sturen van product. Iedereen blij en probleem opgelost)

[Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 24-09-2018 01:19]

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:21
ComputerHoed schreef op maandag 24 september 2018 @ 01:02:
[...]

OP heeft last van een gevalletje eerste-wereld problemen ben ik bang. Helaas zijn hier nog geen medicijnen voor :'(
Inderdaad. En True heeft een beetje last van moraalridder-wannabe-schap. Natuurlijk probeer je dit. Als je iets bij de Ikea oid hebt gekocht en het is een week later in de aanbieding, dan ga je toch ook terug. En anders (als je bv je kast al in elkaar hebt gezet) koop je een nieuwe met korting en lever je die weer in met de oude bon.

Het staat de winkel natuurlijk vrij om je niet terwille te zijn, maar dat gejammer hier altijd over retailers die zo zielig zijn omdat iedereen alles maar terug stuurt, dat moet afgelopen zijn. Ze zijn niet zielig, anders hadden ze het niet aangeboden voor die prijs. Een percentage van de artikelen wordt teruggestuurd. Dat is het risico wat je loopt als ondernemer. Als je dat niet wilt had je geen ondernemer moeten worden.

Het is jammer dat de WKOA verplicht is. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als dit optioneel aangeboden zou worden. Webshops kunnen dan nog goedkoper leveren omdat ze niet het risico lopen dat iets wordt teruggestuurd. Waar zou het publiek dan voor kiezen, goedkoper maar geen retourmogelijkheid of duurder maar 14 dagen op zicht? Ik denk dat ik het wel weet...

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11-06 19:42
PhilipsFan schreef op maandag 24 september 2018 @ 01:20:
[...]
Als je iets bij de Ikea oid hebt gekocht en het is een week later in de aanbieding, dan ga je toch ook terug. En anders (als je bv je kast al in elkaar hebt gezet) koop je een nieuwe met korting en lever je die weer in met de oude bon.
Uh, nee?

• UltraInstinct
Maar voor de goede orde.

Ik zie een kans om 60 euro te besparen dus ik maak daar gebruik van.
Het is ook enorm frustrerend voor mij om een product terug te sturen maar als de webshop lekker zegt dat ik te laat ben dan probeer ik de andere mogelijkheden wat vrij zijn voor mij.

Dus als iemand hier een product koopt en een week later krijg je te horen dat het in de aanbieding is, dan zou niemand teruggaan en proberen wat geld terug te krijgen? Het is geen 5 euro, voor 60 euro moet ik een halve dag werken hoor..

[Voor 22% gewijzigd door UltraInstinct op 24-09-2018 01:51]

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:14
UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 01:48:
[...]

Ik zie een kans om 60 euro te besparen dus ik maak daar gebruik van.
Het is ook enorm frustrerend voor mij om een product terug te sturen maar als de webshop lekker zegt dat ik te laat ben dan probeer ik de andere mogelijkheden wat vrij zijn voor mij.

Dus als iemand hier een product koopt en een week later krijg je te horen dat het in de aanbieding is, dan zou niemand teruggaan en proberen wat geld terug te krijgen? Het is geen 5 euro, voor 60 euro moet ik een halve dag werken hoor..
Als karma bestaat gaat je volgende monitor net buiten de garantie kapot :9

Door klanten zoals jij gaan de prijzen omhoog

• UltraInstinct
wimpie007 schreef op maandag 24 september 2018 @ 02:01:
[...]

Nee hoor, ze kunnen ook gewoon mij een code geven ;)

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Mail of bel de shop eerst even en kijk wat ze voor je kunnen betekenen, terugsturen kan altijd nog...

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• wimpie007
Aangezien de actie vanuit Asus is geef ik je weinig kans op een key vanuit de winkel zelf
Promotie verloopt via asus

https://promotion.asus.co...-4-dominate-with-the-best

Enige wat ik me kan bedenken is dat ze op papier die monitor innemen en ze je een bon van een latere datum geven ;-)

• UltraInstinct
wimpie007 schreef op maandag 24 september 2018 @ 02:09:
Aangezien de actie vanuit Asus is geef ik je weinig kans op een key vanuit de winkel zelf
Promotie verloopt via asus

https://promotion.asus.co...-4-dominate-with-the-best

Enige wat ik me kan bedenken is dat ze op papier die monitor innemen en ze je een bon van een latere datum geven ;-)
Daar heb ik al naar gekeken, asus vraagt om een code. Blijkbaar hoor ik dat van de webshop te krijgen.
VapingQueen schreef op maandag 24 september 2018 @ 02:04:
Mail of bel de shop eerst even en kijk wat ze voor je kunnen betekenen, terugsturen kan altijd nog...
Ze zeggen dat ik te vroeg een monitor heb gekocht en het vanaf 10 september is. Ze kunnen dus weinig voor me betekenen.

[Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 24-09-2018 09:43]

• UltraInstinct
Dubbel onder elkaar posten is niet nodig, graag de volgende keer de laatste post aanpassen :)

[Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 24-09-2018 09:43]

• PilatuS
  • Niet online
Mail Asus anders ook even :)

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

WKOA is hier niet voor bedoeld, of het kan ja, als de webshop deze topic leest kunnen ze weigeren.

Ethisch nee
Praktijk ja maar niet netjes

Gewoon webshop mailen en vragen ''Joh dit is de situatie mag ik ook COD hebben''
*edit al gedaan dus.

Ik ben dit jaar bij Samsung met 2 maand verschil JBL oordoppen misgelopen (aankoop S3 watch) ik mocht niet mee doen aan de actie.
Korting is ander verhaal heel veel winkels gaan hier wel mee in staat vaak ook bij winkels onder kopje ''service'' bv mediamarkt BCC binnen 14 dagen goedkoper gevonden is verschil terug

(ze hoeven het niet te doen, maar fysieke winkels hoeven ook geen producten terug te nemen koop=koop)

[Voor 38% gewijzigd door 42dpi op 24-09-2018 03:36]

Si vis pacem, para bellum

• VapingQueen
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 02:21:
[...]

Ze zeggen dat ik te vroeg een monitor heb gekocht en het vanaf 10 september is. Ze kunnen dus weinig voor me betekenen.
Dan gewoon terugsturen en desnoods de monitor ergens anders aanschaffen.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06-01 16:38
[...]

Inderdaad. En True heeft een beetje last van moraalridder-wannabe-schap. Natuurlijk probeer je dit. Als je iets bij de Ikea oid hebt gekocht en het is een week later in de aanbieding, dan ga je toch ook terug. En anders (als je bv je kast al in elkaar hebt gezet) koop je een nieuwe met korting en lever je die weer in met de oude bon.
Nee een fatsoenlijk mens doet dat niet

"Beautiful Clean Coal"

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:08
wimpie007 schreef op maandag 24 september 2018 @ 02:01:
[...]

Waarom gaan de prijzen omhoog? Als hij gewoon belt met de winkel en een nieuwe order krijgt van enkele dagen later maakt de winkel amper extra kosten. En als ik kijk hoeveel meneer de directeur verdient heb ik weinig medeleiden met hun. (Uiteraard geldt dit voor de grote bedrijven als CB en MM)
42dpi schreef op maandag 24 september 2018 @ 02:27:
WKOA is hier niet voor bedoeld, of het kan ja, als de webshop deze topic leest kunnen ze weigeren.

Ethisch nee
Praktijk ja maar niet netjes

Gewoon webshop mailen en vragen ''Joh dit is de situatie mag ik ook COD hebben''
*edit al gedaan dus.

Ik ben dit jaar bij Samsung met 2 maand verschil JBL oordoppen misgelopen (aankoop S3 watch) ik mocht niet mee doen aan de actie.

[...]

Korting is ander verhaal heel veel winkels gaan hier wel mee in staat vaak ook bij winkels onder kopje ''service'' bv mediamarkt BCC binnen 14 dagen goedkoper gevonden is verschil terug

(ze hoeven het niet te doen, maar fysieke winkels hoeven ook geen producten terug te nemen koop=koop)
Nee ze mogen het nooit weigeren(tenzij het wettelijk uitgesloten is van WKOA). Wel kunnen ze een waardevermindering in rekening brengen. Maar weigeren mogen ze niet

[Voor 52% gewijzigd door janvanduschoten op 24-09-2018 09:46]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• loki504
Volgende keer graag je laatste post aanpassen ipv onder elkaar posten.

[Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 24-09-2018 09:45]

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:22
We kunnen hier lang of kort over praten, maar het komt neer op het volgende.

Ja, je kan dat beeldscherm in beginsel terugsturen onder je herroepingsrecht.

Zou je er een discussie over kunnen hebben of het wel de bedoeling is (ethisch dan wel juridisch)? Mogelijk, maar niet echt relevant.

Dit soort discussies zijn er al vaak geweest op Tweakers... Is altijd hetzelfde verhaal. Stuur dat ding lekker terug en bespaar jezelf die 60 piek.. Wat de rest ervan vindt is niet jouw probleem. Toch? :O

EDIT: Daarbij ga ik er wel even vanuit dat je hem online hebt gekocht. In een winkel heb je gewoon pech.

[Voor 10% gewijzigd door hmr op 24-09-2018 10:01]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Nu online
[...]

Fraude plegen voor een paar euro korting bij de ikea...... Natuurlijk doe je dat niet.
Vragen om de korting als nog te krijgen staat natuurlijk vrij, maar dan een nieuwe kopen en die terugbrengen met een oude bon is gewoon not done imho.

Verder kan TS uiteraard gebruikmaken van zijn recht op Koop op afstand als de winkel dit aanbied voor 30 in plaats van 14 dagen. Ik zou er alleen als ik TS was wel zeker van zijn dat ik de monitor nog niet in gebruik heb genomen, is dat wel zo mag de winkel namelijk een vergoeding in rekening brengen en loop je kans dat het zo'n gedoe wordt dat het uiteindelijk de ontbinding niet waard is aan tijd die je kwijt bent.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16:39
hmr schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:34:
We kunnen hier lang of kort over praten, maar het komt neer op het volgende.

Ja, je kan dat beeldscherm terugsturen onder je wettelijke herroepingsrecht.

Zou je er een discussie over kunnen hebben of het wel de bedoeling is (ethisch dan wel juridisch)? Mogelijk, maar niet echt relevant.

Dit soort discussies zijn er al vaak geweest op Tweakers... Is altijd hetzelfde verhaal. Stuur dat ding lekker terug en bespaar jezelf die 60 piek.. Wat de rest ervan vindt is niet jouw probleem. Toch? :O

EDIT: Daarbij ga ik er wel even vanuit dat je hem online hebt gekocht. In een winkel heb je gewoon pech.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. We zitten met zijn allen in dezelfde samenleving.

Vind het op zijn minst vreemd dat TS eigen wil dat de winkel het spel voor hem betaald. Wat heeft TS afgesproken met de winkel, waardoor hij recht zou hebben op het spel? Dit keer heeft TS de pech dat hij het beeldscherm te vroeg gekocht heeft.

• hmr
Joris748 schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:57:
[...]

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. We zitten met zijn allen in dezelfde samenleving.

Vind het op zijn minst vreemd dat TS eigen wil dat de winkel het spel voor hem betaald. Wat heeft TS afgesproken met de winkel, waardoor hij recht zou hebben op het spel? Dit keer heeft TS de pech dat hij het beeldscherm te vroeg gekocht heeft.
Niets. TS baalt dat hij die actie niet heeft en gebruikt een recht wat hem tot zijn beschikking staat om alsnog die "korting" te krijgen.

Heb net een reactie van hem in een ander topic gezien en heb daardoor (nog) minder sympathie voor de beste man. De TS maakt iemand in een ander topic belachelijk omdat die persoon een discussie heeft met Coolblue omtrent (mogelijke) consumentenrechten.

En dan hier het slachtoffer spelen. :X

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:51

MsG

Forumzwerver

Juridisch gezien had je hem al in gebruik genomen in plaats van uitgeprobeerd, maar goed dat kan een winkel niet ruiken dus WKOA gaat technisch lukken, hoewel het m.i. een beetje kwalijk is als men steeds de WKOA voor dit soort dingen gebruikt.

Normaal gesproken moet zo'n spel er juist voor zorgen dat iemand het product wil kopen waar het bij zit, waardoor de Cost per sale wel flink stijgt. Maar iemand die het scherm sowieso al had gekocht ook al zat het spel er nog niet bij, is dan ook niet de doelgroep en kost alleen maar geld. Ik snap wel dat de winkel dit niet in de hand wil werken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• gielie
  • Laatst online: 11-06 16:18
42dpi schreef op maandag 24 september 2018 @ 02:27:
Onzin, hier is de WKOA wel voor bedoeld, sterker nog als je de stand van de maan op dat moment niet aanstaat mag je het product ook terug sturen.

maw je hebt helemaal geen reden nodig om iets terug te sturen en nee het is niet zielig voor de verkoper daar zijn de prijzen echt wel op aangepast om dit soort risicos te bekostigen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06-04 12:30
[...]

Adderall

• hmr
gielie schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:35:
[...]

Onzin, hier is de WKOA wel voor bedoeld, sterker nog als je de stand van de maan op dat moment niet aanstaat mag je het product ook terug sturen.

maw je hebt helemaal geen reden nodig om iets terug te sturen en nee het is niet zielig voor de verkoper daar zijn de prijzen echt wel op aangepast om dit soort risicos te bekostigen.
Daar gaan we weer :).

In principe mag je inderdaad terugsturen zonder opgave van redenen, maar je mag het product alleen beperkt inspecteren en niet in gebruik nemen... Gaat een winkel dit ooit zien of bewijzen dat jij meer heb gedaan? Vaak niet.... Maar er zijn dus wel wettelijke beperkingen...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• wimpie007
hmr schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:00:
[...]

Niets. TS baalt dat hij die actie niet heeft en gebruikt een recht wat hem tot zijn beschikking staat om alsnog die "korting" te krijgen.

Heb net een reactie van hem in een ander topic gezien en heb daardoor (nog) minder sympathie voor de beste man. De TS maakt iemand in een ander topic belachelijk omdat die persoon een discussie heeft met Coolblue omtrent (mogelijke) consumentenrechten.

En dan hier het slachtoffer spelen. :X
Die had ik ook gezien, wel de moraalridder over die elektrische deken en hier eigenlijk hetzelfde vragen
loki504 schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:29:
[...]

Waarom gaan de prijzen omhoog? Als hij gewoon belt met de winkel en een nieuwe order krijgt van enkele dagen later maakt de winkel amper extra kosten. En als ik kijk hoeveel meneer de directeur verdient heb ik weinig medelijden medeleiden met ze hun. (Uiteraard geldt dit voor de grote bedrijven als CB en MM)
Ook jouw voorstel kost tijd en dus geld. En als hij fysiek de monitor terugstuurt zijn er verzendkosten. De retourkosten krijg je vaak terug namelijk. Ook kunnen ze de monitor niet meer als nieuw verkopen en moeten ze dus korting op geven

[Voor 32% gewijzigd door wimpie007 op 24-09-2018 09:46]

• Tom-Z
  • Laatst online: 21:06
MsG schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:17:
Juridisch gezien had je hem al in gebruik genomen in plaats van uitgeprobeerd, maar goed dat kan een winkel niet ruiken dus WKOA gaat technisch lukken
De wet kent "in gebruik nemen"/"uitproberen" niet. De regel is dat je aansprakelijk bent voor de waardevermindering die het gevolg is van "het in gebruik nemen". Als de winkel dat niet kan "ruiken", dan is er dus juridisch geen probleem omdat die waardevermindering er ook niet is (anders zouden ze dat namelijk kunnen zien).

TS, merk op dat je buiten de wettelijke bedenktermijn zit. Er zouden dus andere regels kunnen gelden, afhankelijk van de voorwaarden van de winkel.

• loki504
wimpie007 schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:44:
[...]

Die had ik ook gezien, wel de moraalridder over die elektrische deken en hier eigenlijk hetzelfde vragen

[...]

Ook jouw voorstel kost tijd en dus geld. En als hij fysiek de monitor terugstuurt zijn er verzendkosten. De retourkosten krijg je vaak terug namelijk. Ook kunnen ze de monitor niet meer als nieuw verkopen en moeten ze dus korting op geven
Met order bedoelde ik gewoon op papier. nieuwe factuur. Zelfde serienummer. alleen een nieuwe datum. Kost ze wat administratieve rompslomp. maar buiten dat kost het weinig extra.

• begintmeta
  • Niet online
... Onzin, hier is de WKOA wel voor bedoeld, ...
Als je naar de wetsgeschiedenis kijkt is de regelgeving hier niet voor bedoeld, maar desalniettemin is de regelgeving (IMHO terecht) zodanig geconstrueerd, dat het wel kan.

(Zie bijvoorbeeld Richtlijn 2011/83/EU, overweging 37: Aangezien de consument bij verkoop op afstand de goederen niet kan zien voordat hij de overeenkomst sluit, dient hij een herroepingsrecht te hebben.)

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10-06 16:53
[...]

WKOA is helemaal niet van toepassing want TS zit al buiten de 14 dagen. Dit gaat om een service van de winkel waar je blijkbaar tot 30 dagen mag retourneren. Welke voorwaarden daaraan zijn gesteld kunnen wij niet zeggen vanaf hier.

• begintmeta
  • Niet online
Arjant2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:59:
WKOA is helemaal niet van toepassing want TS zit al buiten de 14 dagen. Dit gaat om een service van de winkel waar je blijkbaar tot 30 dagen mag retourneren. Welke voorwaarden daaraan zijn gesteld kunnen wij niet zeggen vanaf hier.
Je hebt op zich natuurlijk gelijk, maar ook dit kunnen we niet weten, wellicht heeft de winkel verkeerd geinformeerd en is de herroepingstermijn uitgebreid tot 12 maanden

[Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 24-09-2018 10:07]

• Arjant2
begintmeta schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:06:
[...]

Je hebt op zich natuurlijk gelijk, maar ook dit kunnen we niet weten, wellicht heeft de winkel verkeerd geinformeerd en is de herroepingstermijn uitgebreid tot 12 maanden
Daar zegt de TS niets over, dus laten we maar vanuit gaan dat dat niet het geval is.
TS zal toch naar de voorwaarden van het retourneren binnen 30 dagen moeten kijken.
Als dat kan dan zal hij de monitor terug kunnen sturen en dan wachten tot 10 september en dan een nieuwe kopen. Als hij dat te veel moeite vindt voor die 60 euro tja. De winkel is in ieder geval niet verplicht mee te werken verder aan zijn gevoel dat hij een code voor een game mist (die beschikbaar komt 5 a 6 weken na zijn aanschaf!).

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:37
loki504 schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:48:
[...]

Met order bedoelde ik gewoon op papier. nieuwe factuur. Zelfde serienummer. alleen een nieuwe datum. Kost ze wat administratieve rompslomp. maar buiten dat kost het weinig extra.
Nou ja, en het kost ze dat als ze leverancier erachter komt dat ze hiermee frauderen dat die waarschijnlijk nooit meer aan ze wil leveren.

• begintmeta
  • Niet online
Arjant2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:15:
...
Daar zegt de TS niets over, dus laten we maar vanuit gaan dat dat niet het geval is.
TS zal toch naar de voorwaarden van het retourneren binnen 30 dagen moeten kijken.
...
IMHO is het in dit geval niet nodig om van fictieve situaties uit te gaan, omdat het gewoon kan worden nagegaan (door de TS). Dus: TS kijkt of de winkel goed geinformeerd heeft tav het herroepingsrecht, zo ja, TS kijkt wat de voorwaarden voor hun uitgebreide retourbeleid zijn.

• UltraInstinct
Arjant2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:15:
[...]

Als dat kan dan zal hij de monitor terug kunnen sturen en dan wachten tot 10 september en dan een nieuwe kopen. Als hij dat te veel moeite vindt voor die 60 euro tja. De winkel is in ieder geval niet verplicht mee te werken verder aan zijn gevoel dat hij een code voor een game mist (die beschikbaar komt 5 a 6 weken na zijn aanschaf!).
10 dagen na de aanschaf. Hun wisten zelf van te voren dat er een actie zou komen. Als ze dat even lieten weten dan had ik even 10 dagen gewacht met het aanschaffen van de monitor.

• Arjant2
UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:26:
[...]

10 dagen na de aanschaf. Hun wisten zelf van te voren dat er een actie zou komen. Als ze dat even lieten weten dan had ik even 10 dagen gewacht met het aanschaffen van de monitor.
Mijn fout, ik had de data verkeerd gelezen.
Maar wat is nu eigenlijk je vraag? Waarom stuur je de monitor niet terug dan?

[Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 24-09-2018 10:29]

• hmr
UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:26:
[...]

Wie zegt dat ze het weten, en waarom zouden ze dat in godsnaam moeten doen?

Alsof de MediaMarkt 10 dagen voor de btw-actie iedere klant adviseert om even te wachten....

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:01

PcDealer

HP ftw \o/

Waardevermindering verrekenen mag niet (normaliter).

[Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 24-09-2018 13:08]

LinkedIn WoT Cash Converter

• UltraInstinct
Arjant2 schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:28:
[...]

Mijn fout, ik had de data verkeerd gelezen.
Maar wat is nu eigenlijk je vraag? Waarom stuur je de monitor niet terug dan?
Ik vroeg me af of ik het nu gewoon terug kon sturen. Heb daar antwoord op dus topic kan imo dicht. Ze zeggen overigens dat ze me geen code kunnen geven en ik het product terug moet sturen.

• klerk
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Met alle respect, schaam je jezelf. Wat een egoïstische reden om een product te retourneren zeg.

• UltraInstinct
klerk schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:54:
Met alle respect, schaam je jezelf. Wat een egoïstische reden om een product te retourneren zeg.
Jij hebt zeker geld in overvloed ofniet soms?

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 16:30
UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:08:
[...]

Dat is niet het punt: je stuurt het terug omdat je iets bent misgelopen wat je zelf niet hebt opgemerkt en vervolgens ga je dus iets anders moeten kopen voor.. hetzelfde geld? Wat schiet je er überhaupt mee op om nu wraak te nemen op de winkel terwijl je die actie inmiddels al bent misgelopen?

Maar, je staat in je recht, dus doe lekker je ding - maar zoals je ziet hoef je niet op veel sympathie te rekenen.

Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com

• hmr
[...]

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom je die andere TS belachelijk maakt in zijn topic. En hier zo reageert?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Quadradial
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 09:37
WKOA = binnen 14 dagen terugsturen ongeacht de reden

Als je op tijd was geweest had je dus je monitor kunnen terug sturen en een nieuwe kunnen bestellen met code....

Je bent te laat en hebt dus pech. Tevens heb je wat geleerd.

1 Je weet nu hoe WKOA werkt
2 Je weet nu dat je niet huilie huilie moet doen als je te laat bent
3 Je weet nu dat dit soort praktijken door de meeste hier niet gewaardeerd word.

Losstaand van hoeveel geld men wel/niet verdiend.
Als je te weinig uit te geven hebt dan dien je daar ZELF wat aan te doen.
Met het winnen van zieltjes op het internet verdien je geen extra geld.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• hmr
Quadradial schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:12:
WKOA = binnen 14 dagen terugsturen ongeacht de reden

Als je op tijd was geweest had je dus je monitor kunnen terug sturen en een nieuwe kunnen bestellen met code....

Je bent te laat en hebt dus pech. Tevens heb je wat geleerd.

1 Je weet nu hoe WKOA werkt
2 Je weet nu dat je niet huilie huilie moet doen als je te laat bent
3 Je weet nu dat dit soort praktijken door de meeste hier niet gewaardeerd word.

Losstaand van hoeveel geld men wel/niet verdiend.
Als je te weinig uit te geven hebt dan dien je daar ZELF wat aan te doen.
Zietjes winnen op het internet verdien je geen extra geld.
Bedenk goed dat de herroepinsregeling van 6:230o een minimumtermijn van 14 dagen kent. Kan dus ten positieve voor de consument van worden afgeweken :).

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• MonkeyJohn
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08-06 00:33
Dit is echt het popcorn-topic van de week :').
Ik kan niet wachten op het vervolg waarbij TS terug komt om te huilen omdat de winkel een waardevermindering toepast waardoor TS die €60 uiteindelijk helemaal niet bespaart :+.
Als je iets bij de Ikea oid hebt gekocht en het is een week later in de aanbieding, dan ga je toch ook terug.
Zit jij serieus nog een week nadat je iets al gekocht hebt nog steeds te zoeken of het ergens in de aanbieding is of kom je elke week in de ikea? :9 Ik zoek voordat ik iets koop uit of er ergens een aanbieding is maar na de aankoop kijk ik daar echt niet meer naar om hoor, ik heb het product immers al in huis.. klaar.

[Voor 12% gewijzigd door MonkeyJohn op 24-09-2018 11:21]

• UltraInstinct
hmr schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:11:
[...]

Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom je die andere TS belachelijk maakt in zijn topic. En hier zo reageert?
Ik maakte hem niet belachelijk. Ik vond het grappig dat hij dacht dat coolblue een duurder product bij de concurrentie aan zou schaffen om.het vervolgens naar hem te sturen. Het was mijn intentie niet om hem belachelijk te maken.

• Quadradial
hmr schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:13:
[...]

Bedenk goed dat de herroepinsregeling van 6:230o een minimumtermijn van 14 dagen kent. Kan dus ten positieve voor de consument van worden afgeweken :).
En bij deze heb ik ook weer wat geleerd.... :>

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• gielie
  • Laatst online: 11-06 16:18
hmr schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:43:
[...]
Alsof de MediaMarkt 10 dagen voor de btw-actie iedere klant adviseert om even te wachten....
Nee dat doen ze niet maar je krijgt wel alsnog de korting in de btw periode en dit om te voorkomen dat je het product terugstuurt en opnieuw koopt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• NiGeLaToR
MonkeyJohn schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:13:
Dit is echt het popcorn-topic van de week :').
Ik kan niet wachten op het vervolg waarbij TS terug komt om te huilen omdat de winkel een waardevermindering toepast waardoor TS die €60 uiteindelijk helemaal niet bespaart :+.
Ben niet zo rancuneus dat ik 'm dat gun: ik weet alleen wel dat het concept van karma wel werkt. Dus soms heb je pech, een andere keer komt het wel weer naar je toe.
Zit jij serieus nog een week nadat je iets al gekocht hebt nog steeds te zoeken of het ergens in de aanbieding is of kom je elke week in de ikea? 8)7
En dan nog: niet geschoten is altijd mis, je kunt altijd even horen of er wat te regelen is. Met een beetje charme en vriendelijkheid krijg je zó vaak alsnog je ding.. maar mensen die zich altijd beroepen op hun rechten krijgen wellicht vaak gelijk, maar nooit hun zin :+

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:37

Tens

functie elders

[...]

dat is niet relevant in deze discussie; je hebt iets gekocht waar niks mis mee is, en je wilt de leverancier nu op kosten jagen om er zelf beter van te worden.

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• UltraInstinct
Tens schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:16:
[...]

dat is niet relevant in deze discussie; je hebt iets gekocht waar niks mis mee is, en je wilt de leverancier nu op kosten jagen om er zelf beter van te worden.
Ik wil ze niet op de kosten jagen, dat doen ze zelf. Kan ook gewoon een code van hun krijgen. Dat bespaard hun en mij tijd en geld. Als.ik het product opstuur en nogmaals bestel dan krijg ik wel een code.

• hmr
gielie schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:15:
[...]

Nee dat doen ze niet maar je krijgt wel alsnog de korting in de btw periode en dit om te voorkomen dat je het product terugstuurt en opnieuw koopt.
Leuke coulance regeling.

Wat mij betreft mag de heroeppingsregeling aan worden gepast om dit soort situaties aan te pakken. Gebruik i.p.v. probeer je het product. Pech, dan verspeel je je rechten..

Komt veel te vaak voor dat men hier misbruik van maakt namelijk.

Btw TS: verzendkosten van het terugsturen zijn voor jou. Neem aan dat je geen risico wilt lopen en het verzekerd wilt doen. Dat kost je ook zo 10 euro...

[Voor 12% gewijzigd door hmr op 24-09-2018 11:19]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:37

Tens

functie elders

UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:18:
[...]

Ik wil ze niet op de kosten jagen, dat doen ze zelf. Kan ook gewoon een code van hun krijgen. Dat bespaard hun en mij tijd en geld. Als.ik het product opstuur en nogmaals bestel dan krijg ik wel een code.
je hebt geen recht op die code, je hebt de monitor niet in de actieperiode gekocht.

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• Arjant2
[...]

Daarom komen we hier niet verder als we de precieze voorwaarden van de winkel niet kennen.

• Quadradial
hmr schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:18:
[...]

Leuke coulance regeling.

Wat mij betreft mag de heroeppingsregeling aan worden gepast om dit soort situaties aan te pakken. Gebruik i.p.v. probeer je het product. Pech, dan verspeel je je rechten..

Komt veel te vaak voor dat men hier misbruik van maakt namelijk.
Ik hoorde dat op LTT dat bij EBAY of iets dergelijks dat al deden en dat men hun account dus geblokkeerd werden als ze te vaak items terug sturen

Zou wel een uitkomst in NL zijn om zo de klaplopers en vrijgebruikers aan te pakken.

Hiermee bedoel ik niet de mensen die echt iets terug sturen omdat het product niet voldoet aan verwachting, maar alleen de mensen die tijdelijk iets nieuws willen proberen of om bijvoorbeeld zo een "leentoestel" misbruiken

• NiGeLaToR
Tens schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:19:
[...]

je hebt geen recht op die code, je hebt de monitor niet in de actieperiode gekocht.
Ja zoals ik het lees is die actie al voorbij, of geldt die acties nog als ie sneller is met registreren? In dat geval komt ie er met de fabrikant vast ook wel uit zonder 'm terug te sturen.

Maargoed.. tis een mooi topic dit :+

• hmr
Quadradial schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:22:
[...]

Ik hoorde dat op LTT dat bij EBAY of iets dergelijks dat al deden en dat men hun account dus geblokkeerd werden als ze te vaak items terug sturen

Zou wel een uitkomst in NL zijn om zo de klaplopers en vrijgebruikers aan te pakken.

Hiermee bedoel ik niet de mensen die echt iets terug sturen omdat het product niet voldoet aan verwachting, maar alleen de mensen die tijdelijk iets nieuws willen proberen of om bijvoorbeeld zo een "leentoestel" misbruiken
Probleem is dat onze wetgeving is gebaseerd op een Europese Richtlijn. :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• UltraInstinct
Bij nader inzien ga ik het bij Asus zelf proberen en voortaan mijn producten ergens halen waar ze wel coullance zijn. Topic mag imo dicht.

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10-06 21:22
UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:25:
Bij nader inzien ga ik het bij Asus zelf proberen en voortaan mijn producten ergens halen waar ze wel coullance zijn. Topic mag imo dicht.
LOL 8)7
Er zullen maar weinig shops waar jij je zin krijgt op deze manier.

Edit; Heb zelf een keer zoiets gehad een hele tijd terug. Gewoon een nette email gestuurd of er iets geregeld kon worden. Helaas mij aangegeven dat ik voor de actie ook asus moest contacteren (ivm een computer game). Gedaan en ASUS heeft mij toen aangegeven dat dit helaas niet mogelijk is.

Is het de schuld van de winkel, nee

[Voor 33% gewijzigd door da_PSI op 24-09-2018 11:33]

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:29

Mrjraider

De mannelijke zuster

UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:25:
Niet geschoten is altijd mis. Wel jammer dat dit topic weer ontploft van de moraal ridders die weer wat vinden maar als puntje bij paaltje komt zij ook eerst wat proberen. Dat gebeurd nou eenmaal. Wel als tip, volgende keer eerst wat proberen alvorens een topic te openen.

At the end of the line a survivor will be born

• Dets
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 06:58
[...]

Jij jaagt ze wel op kosten. Je kunt het gewoon vragen (mailtje, bellen) en accepteren dat een eventueel “nee” ook een antwoord is.

• hmr
Mrjraider schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:11:
[...]

Niet geschoten is altijd mis. Wel jammer dat dit topic weer ontploft van de moraal ridders die weer wat vinden maar als puntje bij paaltje komt zij ook eerst wat proberen. Dat gebeurd nou eenmaal. Wel als tip, volgende keer eerst wat proberen alvorens een topic te openen.
Makkelijk. Je kan het ook andersom zeggen, dat het topic weer ontploft door mensen die maar vinden dat ze overal recht op hebben, ongeacht enig realiteitsbesef.

Mes snijdt aan twee kanten..

Makkelijk om te zeggen dat iedereen hetzelfde zou proberen.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• henri86
  • Laatst online: 20:47
Als ie teruggestuurd wordt door ts, hoop ik eigenlijk dat de winkel >60 aan waardevermindering (3 weken in gebruik) in rekening brengt O-)

• Joris748
Mrjraider schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:11:
[...]

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Volgens mij vind het gros van de reageerders dat het TS zijn goed recht is om te informeren of hij alsnog korting kan krijgen. De meesten hebben er moeite mee dat TS op oneigenlijke gronden de monitor terug wil sturen, om de winkelier op te laten draaien voor zijn korting.

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15:20

EnigmaNL

Ik wil kaas.

[...]

Waar in 6:230o staat dat het een minimum is?

Er staat: De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken.

Dat lijkt meer op een maximumtermijn?

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:14
[...]

Dat werkt niet. ASUS geeft de codes uit, en niet de webshop. Je moet bij ASUS zijn, ik heb hetzelfde alleen dan met een laptop. Ik ben niet van plan om mijn laptop terug te sturen, maar heb wel een mail naar ASUS gestuurd met de vraag of ik er misschien ook voor in aanmerking kom.

En voor alle andere moraalridders, voor jullie is die 60 euro "korting" misschien weinig geld. Maar er zijn genoeg mensen en gezinnen die het niet kunnen missen. En als je nu "gratis" de nieuwste CoD kan spelen, loont het echt wel om het product terug te sturen.

XBL: Nogne

• Tom-Z
  • Laatst online: 21:06
EnigmaNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:41:
[...]

Er staat: De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken.

Of het een minimum of een maximum is ligt er aan vanuit welke kant je het bekijkt.

- Mag een winkel ontbinding binnen 13 dagen weigeren? -> NEE
- Mag een winkel na 15 dagen alsnog akkoord gaan met ontbinding -> JA

Het is dus een minimum op het aantal dagen dat de winkel ontbinding moet accepteren en een maximum op het aantal dagen dat de klant ontbinding kan afdwingen. Gezien de context lijkt het me meer dan duidelijk wat @hmr bedoelt.

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:43
EnigmaNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:41:
[...]

Een minimum termijn van de maximale tijd die je hebt om het terug te sturen te besluiten om de gesloten overeenkomst te herroepen (ofwel: ontbinden)

offtopic:
Semnatiek

[Voor 7% gewijzigd door dragonhaertt op 24-09-2018 13:56]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Tom-Z schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:45:
[...]

Of het een minimum of een maximum is ligt er aan vanuit welke kant je het bekijkt.

- Mag een winkel ontbinding binnen 13 dagen weigeren? -> NEE
- Mag een winkel na 15 dagen alsnog akkoord gaan met ontbinding -> JA

Het is dus een minimum op het aantal dagen dat de winkel ontbinding moet accepteren en een maximum op het aantal dagen dat de klant ontbinding kan afdwingen. Gezien de context lijkt het me meer dan duidelijk wat @hmr bedoelt.
Een winkel mag van alles, ze mogen als ze dat willen na 15 jaar nog je oude wasmachine omruilen voor een nieuwe uit coulance, ze zijn alleen niets verplicht. Als je niet binnen 14 dagen je WKOA aanmeldt hoeven ze het niet te accepteren.

14 dagen is de maximumtermijn waarop ze de WKOA moeten accepteren.
dragonhaertt schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:45:
[...]

Een minimum termijn van de maximale tijd die je hebt om het terug te sturen
Je hebt 14 dagen de tijd om te melden dat je het wilt terugsturen, daarna heb je nog tijd om dat daadwerkelijk te doen. Ben je later dan 14 dagen met het melden, dan valt het buiten WKOA en is het puur coulance van de winkel als ze daar nog iets mee doen (of het staat in hun eigen voorwaarden).

• dragonhaertt
EnigmaNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:48:
[...]

Een winkel mag van alles, ze mogen als ze dat willen na 15 jaar nog je oude wasmachine omruilen voor een nieuwe uit coulance, ze zijn alleen niets verplicht. Als je niet binnen 14 dagen je WKOA aanmeldt hoeven ze het niet te accepteren.

[...]

Je hebt 14 dagen de tijd om te melden dat je het wilt terugsturen, daarna heb je nog tijd om dat daadwerkelijk te doen. Ben je later dan 14 dagen met het melden, dan valt het buiten WKOA en is het puur coulance van de winkel als ze daar nog iets mee doen (of het staat in hun eigen voorwaarden).
Ik kan ook wel de wetteksten aanhalen, maar dat is info die er totaal niet toe doet bij deze specifieke vraag.

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

dragonhaertt schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:50:
[...]

Ik kan ook wel de wetteksten aanhalen, maar dat is info die er totaal niet toe doet bij deze specifieke vraag.
Natuurlijk wel, als je iets wilt terugsturen onder WKOA moet je daar ook aan voldoen.
Nogne schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:44:
[...]
En voor alle andere moraalridders, voor jullie is die 60 euro "korting" misschien weinig geld. Maar er zijn genoeg mensen en gezinnen die het niet kunnen missen. En als je nu "gratis" de nieuwste CoD kan spelen, loont het echt wel om het product terug te sturen.
Als je 60 euro niet kunt missen kun je 600 euro al helemaal niet missen. Het is geen eerste levensbehoefte...

[Voor 43% gewijzigd door EnigmaNL op 24-09-2018 13:55]

• Joris748
Nogne schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:44:
[...]

Dat werkt niet. ASUS geeft de codes uit, en niet de webshop. Je moet bij ASUS zijn, ik heb hetzelfde alleen dan met een laptop. Ik ben niet van plan om mijn laptop terug te sturen, maar heb wel een mail naar ASUS gestuurd met de vraag of ik er misschien ook voor in aanmerking kom.

Het gaat niet om de hoogte van het bedrag, maar om het principe. De hoogte van het bedrag is niet relevant. Dat het loont, wil niet zeggen dat het deugt.

Je mag mij best een moraalridder noemen, maar dan mag ik jou een oplichter noemen als je om die reden een product terugstuurt.

• dragonhaertt
EnigmaNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:52:

Als je 60 euro niet kunt missen kun je 600 euro al helemaal niet missen. Het is geen eerste levensbehoefte...
Niet kunnen missen is een vage term. Als deze persoon 3 jaar aan het sparen is geweest en daarvan in plaats van een vakantie dit scherm wilt kopen, is dat niet aan jou om te beoordelen.

Misschien wint het terugsturen niet de schoonheidprijs, maar de pricewatch bestaat toch ook om mooie goedkope deals te vinden? Vind het helemaal niet gek dat TS iets probeert waarbij hij 60eu kan besparen, ook al is deze regeling hier niet voor bedoeld.
Legaal? ja
Moreel? Misschien niet, maar niet de vraag van TS

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

dragonhaertt schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:58:
[...]

Niet kunnen missen is een vage term. Als deze persoon 3 jaar aan het sparen is geweest en daarvan in plaats van een vakantie dit scherm wilt kopen, is dat niet aan jou om te beoordelen.

Misschien wint het terugsturen niet de schoonheidprijs, maar de pricewatch bestaat toch ook om mooie goedkope deals te vinden? Vind het helemaal niet gek dat TS iets probeert waarbij hij 60eu kan besparen, ook al is deze regeling hier niet voor bedoeld.
Legaal? ja
Moreel? Misschien niet, niet de vraag van TS
Legaal? Nee, de termijn van 14 dagen is ruimschoots verstreken. TS kan geen aanspraak maken op WKOA en is volledig afhankelijk van coulance van de winkel of ASUS.

• dragonhaertt
EnigmaNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:02:
[...]

Legaal? Nee, de termijn van 14 dagen is ruimschoots verstreken. TS kan geen aanspraak maken op WKOA en is volledig afhankelijk van coulance van de winkel of ASUS.
Dus gebruikmaken van de herroepingsregeling van de shop van 30dagen is illegaal?

• UltraInstinct
henri86 schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:32:
Als ie teruggestuurd wordt door ts, hoop ik eigenlijk dat de winkel >60 aan waardevermindering (3 weken in gebruik) in rekening brengt O-)
Ik koop uiteindelijk dezelfde monitor weer terug hoor. Het kost de koper en verkoper uiteindelijk allemaal tijd.

• henri86
  • Laatst online: 20:47
UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:07:
[...]

Ik koop uiteindelijk dezelfde monitor weer terug hoor. Het kost de koper en verkoper uiteindelijk allemaal tijd.
De winkel mag waardevermindering in rekening brengen om het waardeverlies van bijv. gebruik te dekken of om het product weer in originele staat te brengen en weer als nieuw te kunnen verkopen.

Ik zou er niet vanuit dat als de winkel je retour accepteert, constateert dat de monitor aanzienlijk gebruikt is en er een waardevermindering voor in rekening brengt, ze je die monitor dan weer voor dat verminderde bedrag op gaan sturen.

• Boermansjo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15:37
henri86 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:12:
[...]

De winkel mag waardevermindering in rekening brengen om het waardeverlies van bijv. gebruik te dekken of om het product weer in originele staat te brengen en weer als nieuw te kunnen verkopen.

Ik zou er niet vanuit dat als de winkel je retour accepteert, constateert dat de monitor aanzienlijk gebruikt is en er een waardevermindering voor in rekening brengt, ze je die monitor dan weer voor dat verminderde bedrag op gaan sturen.
Misschien krijgt hij wel maar 500€ terug voor zijn gebruikte scherm. Dan kan hij gerust hetzelfde scherm nieuw kopen van 600€ + gratis spel. Winst = -40€ :+

• hmr
EnigmaNL schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:48:
[...]

[...]

Zie hier de Consumentenrichtlijn, waarbij ik verwijs naar artikel 9. Je mag hiervan niet afwijken ten nadele van de consument. Dus.... Ja een webwinkel dient ten minste 14 dagen te bieden, maar mag hier ook 2 jaar van maken (mochten ze dat willen)...

https://eur-lex.europa.eu...T/?uri=celex%3A32011L0083

Het is dus een minimum termijn dat je moet bieden..

[Voor 53% gewijzigd door hmr op 24-09-2018 14:27]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• UltraInstinct
Boermansjo schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:15:
[...]

Misschien krijgt hij wel maar 500€ terug voor zijn gebruikte scherm. Dan kan hij gerust hetzelfde scherm nieuw kopen van 600€ + gratis spel. Winst = -40€ :+
Leuk geprobeerd maar ze mogen alleen waardevermindering aanbrengen bij beschadiging of ontbrekende onderdelen.

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:57

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]

Medicijnen tegen bedoel je hopelijk?

Echt lekkere instelling dit.... :N

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• Joris748
UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:27:
[...]

Leuk geprobeerd maar ze mogen alleen waardevermindering aanbrengen bij beschadiging of ontbrekende onderdelen.
Stel jij koopt morgen een nieuwe TV. Wat vind jij ervan als er een TV wordt opgestuurd, waarvan de originele verpakking geopend is en het product uitgepakt is geweest?

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:49
[...]

Je teruggestuurde scherm kunnen ze niet meer als nieuw verkopen aangezien je het al 3 weken gebruikt hebt en de verpakking is al open geweest.

Mijns inziens gewoon misbruik van je rechten. Ja je mag gebruik maken van de regeling, maar het is niet dat je niet tevreden bent met het product na een korte test, nee je hebt hem naar tevredenheid gebruikt en voor een extraatje ga je het bedrijf nu opzadelen met een gebruikte monitor.

Hoop dat ze hier meelezen en dat je een tijd op je geld kan gaan zitten wachten :)

• PilatuS
  • Niet online
Malt007 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:41:
[...]
Je teruggestuurde scherm kunnen ze niet meer als nieuw verkopen aangezien je het al 3 weken gebruikt hebt en de verpakking is al open geweest.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de meeste winkels dingen die onder WKOA terug gestuurd worden net zo makkelijk weer als nieuw verkopen. Niet iedere winkel doet dit, maar het grootste deel wel. Als ze iets als nieuw zonder korting kunnen verkopen dan doen ze het ook.

• UltraInstinct
Malt007 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:41:
[...]

Mijns inziens gewoon misbruik van je rechten. Ja je mag gebruik maken van de regeling, maar het is niet dat je niet tevreden bent met het product na een korte test, nee je hebt hem naar tevredenheid gebruikt en voor een extraatje ga je het bedrijf nu opzadelen met een gebruikte monitor.

Hoop dat ze hier meelezen en dat je een tijd op je geld kan gaan zitten wachten :)
Zoals ik al aangaf, koop ik opnieuw dezelfde gebruikte scherm weer terug. En ze mogen fijn teruglezen hoor mochten ze zoiets doen dan koop ik gewoon bij de concurrentie waar ze me wel kunnen helpen. Blijkbaar is iedereen hier extreem rijk en is 60 euro niks voor ze. Ze hebben codes zat en kunnen gewoon in principe doen alsof ik het op 10 september heb aangeschaft of me tenminste inlichten dat er een actie over paar dagen zit aan te komen. Dan hadden we deze gezeik niet eens gehad

• ArnoutV
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:20
Je stuurt de monitor terug en je bestelt meteen dezelfde monitor bij dezelfde winkel opnieuw?
Waarom zou de verkoper hier akkoord mee gaan?
Dan moet je ook echt afzien van deze monitor en voor een ander model gaan.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:49
UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:47:
[...]

Zoals ik al aangaf, koop ik opnieuw dezelfde gebruikte scherm weer terug. En ze mogen fijn teruglezen hoor mochten ze zoiets doen dan koop ik gewoon bij de concurrentie waar ze me wel kunnen helpen. Blijkbaar is iedereen hier extreem rijk en is 60 euro niks voor ze. Ze hebben codes zat en kunnen gewoon in principe doen alsof ik het op 10 september heb aangeschaft of me tenminste inlichten dat er een actie over paar dagen zit aan te komen. Dan hadden we deze gezeik niet eens gehad
Dit heeft niks met rijk zijn te maken maar met fatsoen. Jij besloot zelf 3 weken geleden dat de betreffende aanbieding ok was en nu maak je misbruik van je rechten. Door dit soort acties zullen wetten wellicht ooit weer aangescherpt worden, gaan er weer webshops over de kop aangezien de marges al zo klein zijn, en uiteindelijk blijven de grote shops weer over en zullen de prijzen weer stijgen.

• CurlyMo
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Joris748 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:37:
[...]

Stel jij koopt morgen een nieuwe TV. Wat vind jij ervan als er een TV wordt opgestuurd, waarvan de originele verpakking geopend is en het product uitgepakt is geweest?
Een stukje uit dezelfde reactie dat ook hier van toepassing is:
mrveenie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:08:
ik zie heel veel onderbuik gevoelens reacties...
Als je niet bekend met de WKOA en andere richtlijnen is het denk ik beter om die voor je te houden dan daar een discussie over te gaan voeren met wat jij vind...
Ter informatie uit een ander topic:
mrveenie schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:08:
Er zitten een aantal juristen hier op het forum die kunnen er mee over vertellen.
Maar de wetgeving kent het begrip "nieuw" niet. Die spreekt over een conform product.
Een product dat uit de verpakking is geweest is niet per definitie niet meer conform.

[...]

Conform is niet gelijk aan nieuw. Conform is dat het voldoet aan de overeenkomst en verwachting. Er zullen ook zeer weinig verkopers in hun verkoop vermelden dat het een volledig nieuw product met fabrieks sealing betreft die wordt verkocht. Want dan kan je ze er wel op aanspreken als dwaling.
Malt007 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:54:
[...]
Door dit soort acties zullen wetten wellicht ooit weer aangescherpt worden, gaan er weer webshops over de kop aangezien de marges al zo klein zijn, en uiteindelijk blijven de grote shops weer over en zullen de prijzen weer stijgen.
Welke kosten? De € 6,75 aan verzendkosten terug naar TS en de € 10,- uurloon voor het behandelen? Ik vraag me af wat er zou gebeuren als TS het ze voorstelt. Ik stuur het scherm terug, koop hem daarna weer, stuur hetzelfde scherm maar weer op maar wel met de CoD code. Die code wordt betaald door Asus.

[Voor 18% gewijzigd door CurlyMo op 24-09-2018 14:57]

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Boermansjo
[...]

Heb je al geprobeerd om dat zo aan die winkel uit te leggen ? Want hoe gaan die weten dat jij datzelfde scherm terug ga kopen ? Ze gaan die gewoon in een doos steken, toeplakken en aanbieden als nieuw.
Ik zou het ook verdacht vinden dat iemand zijn product terugstuur na x aantal dagen 'proberen' om daarna exact hetzelfde te kopen.
Je weet toch dat die acties zoals 'ergens anders goedkoper, dan betalen wij het verschil terug' geen verplichting is ? Dat geld hetzelfde als bijkomende promoties denk ik. (Nu zo denk ik er over)

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Ik vind dit toch wel een extreem kortsichtige reactie maar dat blijkt door het gehele topic door met de antwoorden die je geeft. Dit heeft niks te maken met "extreem rijk en is 60 euro niks voor ze" maar dit heeft alles te maken met. "Ik kan ergens een slaatje uitslaan voor eigen gewin ten koste van een ander".

Met teksten zoals "ze mogen fijn teruglezen hoor mochten ze zoiets doen dan koop ik gewoon bij de concurentie" zegt echt vele malen maar over jouw dan over de winkel, en als IK de winkel was had ik er een principe kwestie van gemaakt en had je het niet hoeven terug sturen. Aangezien je in dit topic gewoon toegeeft dat je het product al 3 weken in gebruik hebt.

Mocht je het je afvragen de reden waarom ze dat niet kunnen doen 9en ze dus niet "zat codes" hebben is omdat de winkelier dit pas een dag van te voren van ASUS krijgt te horen dat er een nieuwe actie start, en de winkelier bewijs aan ASUS dient aan te leveren op het moment van verkoop voordat ze een code van ASUS krijgen om door te sturen. Als je wat vaker dit soort acties hebt gezien dan merk je ook dat je zulke codes vaak pas later krijgt dan je bestelbevestiging.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• UltraInstinct
Boermansjo schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:56:
[...]

Heb je al geprobeerd om dat zo aan die winkel uit te leggen ? Want hoe gaan die weten dat jij datzelfde scherm terug ga kopen ? Ze gaan die gewoon in een doos steken, toeplakken en aanbieden als nieuw.
Ik zou het ook verdacht vinden dat iemand zijn product terugstuur na x aantal dagen 'proberen' om daarna exact hetzelfde te kopen.
Je weet toch dat die acties zoals 'ergens anders goedkoper, dan betalen wij het verschil terug' geen verplichting is ? Dat geld hetzelfde als bijkomende promoties denk ik. (Nu zo denk ik er over)
Hun geven aan dat ze liever het product terug willen dan dat ze de code aan mij zullen geven. Daarbij heb ik aangegeven dat ik het product dan terug zal kopen.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:04
[...]

Nee hoor, ze mogen de waardevermindering welke ontstaan is door het verder gaan dan nodig is om een product te "testen" in rekening brengen. Drie weken lang gebruiken is hiervoor niet nodig.

60 euro is inderdaad niet niks. Maar als je wel even een scherm van 600 kan aanschaffen, ach....dan is 60 euro ook niet het eind van de wereld he. Maar he, je hebt helemaal geen 60 euro verloren; dan koop je dat spel toch niet ;).

Drie weken eerdee wilde je dat spel blijkbaar nog niet (anders had je het wel gekocht?). Zo belangrijk is het blijkbaar ook weer niet. Alleen dat het nu gratis bij hetzelfde scherm wordt meegeleverd.

• CurlyMo
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:59:
[...]
Hun Zij geven aan dat ze liever het product terug willen dan dat ze de code aan mij zullen geven. Daarbij heb ik aangegeven dat ik het product dan terug zal kopen.
Als we dan toch moraal ridders aan het uithangen zijn, kan grammar nazi er ook wel bij :+

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Boermansjo
ShadowBumble schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:58:
[...]

Ik vind dit toch wel een extreem kortsichtige reactie maar dat blijkt door het gehele topic door met de antwoorden die je geeft. Dit heeft niks te maken met "extreem rijk en is 60 euro niks voor ze" maar dit heeft alles te maken met. "Ik kan ergens een slaatje uitslaan voor eigen gewin ten koste van een ander".

Met teksten zoals "ze mogen fijn teruglezen hoor mochten ze zoiets doen dan koop ik gewoon bij de concurentie" zegt echt vele malen maar over jouw dan over de winkel, en als IK de winkel was had ik er een principe kwestie van gemaakt en had je het niet hoeven terug sturen. Aangezien je in dit topic gewoon toegeeft dat je het product al 3 weken in gebruik hebt.

Mocht je het je afvragen de reden waarom ze dat niet kunnen doen 9en ze dus niet "zat codes" hebben is omdat de winkelier dit pas een dag van te voren van ASUS krijgt te horen dat er een nieuwe actie start, en de winkelier bewijs aan ASUS dient aan te leveren op het moment van verkoop voordat ze een code van ASUS krijgen om door te sturen. Als je wat vaker dit soort acties hebt gezien dan merk je ook dat je zulke codes vaak pas later krijgt dan je bestelbevestiging.
Dit ^ Ik heb in het verleden ook hardware gekocht met 'gratis spel'. Je krijgt die code echt niet op het moment dat je bestelling binnen is hoor. Ik heb toen 1 maand later pas een code gekregen omdat de factuur eerst naar dat bedrijf moest gaan. Zo'n dingen zijn echt wel goed geregeld.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True