Monitor terugsturen vanwege mislopen actie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.354 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
[b]CurlyMo schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:55:
Welke kosten? De € 6,75 aan verzendkosten terug naar TS en de € 10,- uurloon voor het behandelen? Ik vraag me af wat er zou gebeuren als TS het ze voorstelt. Ik stuur het scherm terug, koop hem daarna weer, stuur hetzelfde scherm maar weer op maar wel met de CoD code. Die code wordt betaald door Asus.
Inderdaad de door jou genoemde kosten + de waardevermindering aangezien het scherm niet meer als nieuw verkocht kan worden. Dan blijft er vrij weinig marge over al denk ik eerder dat er dan verlies wordt gemaakt gezien de keiharde concurrentie. De kosten van de actie worden heus niet alleen door Asus betaald, daar zit echt wel wat van gedisconteerd in de kostprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:03
Malt007 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:05:
[...]
de waardevermindering aangezien het scherm niet meer als nieuw verkocht kan worden.
Die is er niet, want door de aankondiging van TS kunnen ze gewoon hetzelfde scherm weer terugsturen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-09 22:20
UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:59:
[...]

Hun geven aan dat ze liever het product terug willen dan dat ze de code aan mij zullen geven. Daarbij heb ik aangegeven dat ik het product dan terug zal kopen.
Dat is wel leuk van die winkel. Ik hoop dat ze toch de retour of nieuwe levering door u laten betalen. Dit verhaal kost de winkel ook geld en tijd. Daar mag je dankbaar voor zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:49
@ShadowBumble als je iets vaker Topics rond WKOA had gelezen kwam je er achter dat je juridische gezien niet mag weigeren. Ook al bewerk ik hem met een hammer. Dan nog zou ik theoretische het verschil tussen inkoop en verkoop + verzendkosten (om bij mij te bezorgen) terug zou krijgen. Uiteraard heeft niemand dit nog geprobeerd. Maar de WKOA weigeren omdat hij in gebruik is genomen zou ik niet doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 16:43
UltraInstinct schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:25:
Bij nader inzien ga ik het bij Asus zelf proberen en voortaan mijn producten ergens halen waar ze wel coullance zijn. Topic mag imo dicht.
Iets zegt me dat je nog jong bent en geen idee hebt hoe de wereld daadwerkelijk in zijn werk gaat. Nee, die past zich niet standaard aan om jou het zo gemakkelijk mogelijk te maken. Is niet erg, die gedachte had ik vroeger ook, gaat vanzelf over :-) Succes met Call of Duty spelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 19:02
Mod, graag slotje op dit topic.

Dit is een welles/nietes discussie die al 10miljoen miljard keer is gevoerd.

Het kamp; Het kan, dus waarom niet.
En het kamp; Dit is waarom webshops kapot gaan / moreel verwerpelijk.

Ontopic: TS, als jij het spel kunt krijgen via een constructie die jou minder moeite kost dan het kopen van COD, dan doe dat gewoon.

Mocht de webshop extra kosten vragen, bijvoorbeeld verzendkosten, hebben ze daar volgens mij wel recht op.....

Sh*t, heb ik nu een kamp gekozen?? 😵

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even inhaken hierop heb niet het hele topic gelezen maar er werden berichten uit een ander topic hier gequote van mij.

Als de verkoper 30 dagen aanbied kunnen daar aanvullende voorwaarden aan zitten na de wettelijke 14 dagen het is niet gebruikelijk maar het komt voor.

Wat hier belangrijker is dat we het over een monitor hebben. 99% kans dat daar een service menu in zit waar de verkoper de branduren kan nagaan. Als dat meer dan 20 uur is dan in je er vrij makkelijk vanuit gaan dat de monitor in gebruik is genomen door ts. Nu mogen ze onder de wkoa 14 dagen de monitor niet weigeren de extra dagen zouden ze dat mogelijk wel kunnen.

Echter ook in die 14 dagen kunnen ze waarde vermindering in rekening brengen daar dat het product duidelijk in gebruik is genomen. Het openen van de verpakking en testen is toegestaan het in gebruik nemen niet.

Wat reëele kosten zijn hier voor is de vraag. Maar dit kan zomaar meer zijn dan de 60 euro voor het spel bij een monitor van 600 euro.

Zorg dat je je daar wel bewust van bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

ShadowBumble

Professioneel Prutser

loki504 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:10:
Maar de WKOA weigeren omdat hij in gebruik is genomen zou ik niet doen.
Er wordt namelijk een zeer duidelijk verschil gemaakt tussen "zicht" termijn en "bedank" termijn in de WKOA waarbij ook nog eens is aangegeven dat zichttermijn niet gelijk staat aan een "gebruiktermijn".

Het staat op verschillende sites enorm goed uitgelegd zowel bij de rijksoverheid als bij de consuwijzer als bij thuiswinkel.org vooral die laatste geeft een zeer goed inzicht hierin.
a. Zichttermijn is geen gebruiktermijn
De consument dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de toegezonden zaak om te gaan. Deze heeft het recht om het product te beoordelen of hij het wil houden, en te proberen zoals hij dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Zolang de consument nog niet besloten heeft het product te houden, mag hij het niet gebruiken.

Wanneer de consument het product voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of hij de zaak daadwerkelijk wil houden, is deze aansprakelijk voor de waardevermindering. De webwinkelier heeft dus recht op vergoeding wanneer de consument het product gebruikt retourneert.
De clue zit hem er vooral in dat hij het mag proberen "zoals het in de winkel" ook geprobeerd mag worden en in een winkel mag je niet een productie 3 weken aaneengesloten " testen".

[ Voor 19% gewijzigd door ShadowBumble op 24-09-2018 15:21 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Je koopt al zo'n key voor EUR40. Als je na overleg met de webshop of Asus niet uit coulance een key krijgt zou ik het lekker laten rusten... Voor die 40 euro wil je niet die hele monitor gaan terugsturen, wachten op je geld, nieuwe monitor bestellen, kans op fouten tussendoor (van bijv. pakketdienst of webshop) of zelfs de kans dat je nieuwe monitor niet goed is (dode pixels, uniformity, etc).

Tuurlijk mag je 'm terugsturen en krijg je dan waarschijnlijk wel een key, maar voor al die moeite zou ik 'm lekker laten staan, je verlies nemen en online een key kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Fuwor op 24-09-2018 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ShadowBumble schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:19:
[...]

Er wordt namelijk een zeer duidelijk verschil gemaakt tussen "zicht" termijn en "bedank" termijn in de WKOA waarbij ook nog eens is aangegeven dat zichttermijn niet gelijk staat aan een "gebruiktermijn".

Het staat op verschillende sites enorm goed uitgelegd zowel bij de rijksoverheid als bij de consuwijzer als bij thuiswinkel.org vooral die laatste geeft een zeer goed inzicht hierin.

[...]

De clue zit hem er vooral in dat hij het mag proberen "zoals het in de winkel" ook geprobeerd mag worden en in een winkel mag je niet een productie 3 weken aaneengesloten " testen".
Proberen zoals in de winkel is er zo neer gezet voor de leek. Je moet het meer zien als. Veder gaan als nodig is om te kijken of het aan je verwachtingen/eisen voldoet. Dus een Wasdraaien mag gewoon. Maar dat is niet waarom ik je queten. Het ging namelijk om het weigeren van een WKOA. Dat mag gewoon niet. Het is een dwingend recht van TS. Wel mag je inderdaad zoals ik zelf ook al aangaf waarde vermindering in rekening brengen. Maar die kan nooit meer zijn als nieuwe inkopen. En verzendkosten was je toch al kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik weet niet hou oud TS is. Maar als je onder de 20 jaar bent snap ik het wel als je toch wilt proberen om alsnog COD te bemachtigen via de winkel. €60,- is dan toch een behoorlijk bedrag. Maar gezien het om een behoorlijk bedrag gaat bij de monitor zou je wat coulance van de winkel kunnen verwachten. Het is namelijk een beetje vreemd dat ze wel accepteren dat TS naar de winkel komt met de monitor om vervolgens weer met diezelfde monitor en code voor COD de winkel weer te verlaten.

De grote merken zoals Samsung etc. gaan niet zo ruim om met coulance. Dit is helaas vaak ook de reden dat mensen dan de macht van social media gebruiken om toch hun zin te krijgen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Nja ik vind dit allemaal erg overtrokken.

Het gaat toch om 10% van het totaal bedrag wat je misloopt, en TS heeft misschien niet zoveel geld of is zuinig op zijn centen.

Ik snap de ophef niet zo, hij maakt toch gewoon gebruik van zijn rechten? Wie zijn jullie om hem dat te ontzeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als TS dat ding terug wil sturen en daarna weer opnieuw wil kopen bij datzelfde bedrijf vanwege een kudtspel, moet hij dat vooral doen. Als hij daarmee kan leven wie zijn wij dan om daar iets van te vinden.

Van de aktie die hij doet vind ik niet zoveel. Over de persoon achter de aktie wel. Maar dat hou ik voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 22:21
In bepaalde gevallen zijn er maar een select aantal webshops die mee doen aan dit soort acties. Die webshops zijn vaak te zien op de website van de fabrikant, en zijn vaak alleen de grotere webshops.

Doet de webshop waar je het scherm gekocht hebt uberhaubt mee aan deze actie?

Ook is het in sommige gevallen zo dat er een voucher in de doos zit voor de game. Koop je dus opnieuw dit scherm terug heb je alsnog geen game. (maar ben je wel je verzend kosten kwijt) Tenzij ze dus werken op basis van het insturen van een factuur. Maar in de periode dat ik bij een webshop werkte waren het toch echt papiertjes met codes in de doos.

Ook vragen ze wel eens een serie nummer van het product, en moet je deze registreren en krijg je daarna de game. Heb je dat al geprobeerd? En heb je al contact gehad met Asus over deze kwestie?

[ Voor 13% gewijzigd door arnieo op 24-09-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:55:
Als TS dat ding terug wil sturen en daarna weer opnieuw wil kopen bij datzelfde bedrijf vanwege een kudtspel, moet hij dat vooral doen. Als hij daarmee kan leven wie zijn wij dan om daar iets van te vinden.

Van de aktie die hij doet vind ik niet zoveel. Over de persoon achter de aktie wel. Maar dat hou ik voor mij
Eens, maar als je het niet doet vis je altijd achter het net. Anderen zullen het wel doen. Daar zijn legio voorbeelden van.

Eigenlijk wordt je dan gestraft door je geweten, wat de wereld op zijn kop is, je zou beloont moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:51
Lodo schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:00:
[...]

Eens, maar als je het niet doet vis je altijd achter het net. Anderen zullen het wel doen. Daar zijn legio voorbeelden van.

Eigenlijk wordt je dan gestraft door je geweten, wat de wereld op zijn kop is, je zou beloont moeten worden...
Je maakt zelf de keuze hoe je je wilt opstellen in de samenleving. Het is dan niet zo belangrijk om hierbij rekening te houden met anderen. TS wilt ruim gebruik maken van zijn “rechten”, ik zou een andere keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

ShadowBumble

Professioneel Prutser

loki504 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:26:
[...]

Proberen zoals in de winkel is er zo neer gezet voor de leek. Je moet het meer zien als. Veder gaan als nodig is om te kijken of het aan je verwachtingen/eisen voldoet. Dus een Wasdraaien mag gewoon. Maar dat is niet waarom ik je queten. Het ging namelijk om het weigeren van een WKOA. Dat mag gewoon niet. Het is een dwingend recht van TS. Wel mag je inderdaad zoals ik zelf ook al aangaf waarde vermindering in rekening brengen. Maar die kan nooit meer zijn als nieuwe inkopen. En verzendkosten was je toch al kwijt.
Dat snap ik maar overal staat ook dat er een termijn van 14 dagen is en niet tenminste 14 dagen bij de WKOA vandaar. Dit kan natuurlijk ook aan de geraadpleegde bronnen liggen maar ik vermoed dat het drie weken in gebruik nemen daar niet onder valt.

Ik zou het heel rieel vinden van de webshop als ze inderdaad waardevermindering doen (van 10% }:O ) en als hij hem formeel wil inleveren en terug kopen zou ik het ook exact zo behandelen, hij krijgt zijn geld terug excl. de waarde vermindering en als hij daarvoor een nieuwe monitor wil kopen prima, en als hij de oude monitor wil kopen (als demo model/tweedekans, want dat zal waarschijnlijk het verkooplabel worden) dan is dat ook prima.

Als hij alleen echt het spel wil dan zou ik als Webshop hem er ook op wijzen dat hij gewoon een nieuw deelnemend product dient te kopen (voor de juiste verkoopprijs) want een demo model/tweedekansje valt niet onder die specifieke actievoorwaarden.

Wat ik probeer te benadrukken is dat als de TS met dit soort acties op zijn (mogelijke) strepen wil gaan staan hij er ook rekening mee zou moeten houden dat een webwinkel dit ook kan (en eventueel) mag doen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ShadowBumble schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:59:
[...]

Dat snap ik maar overal staat ook dat er een termijn van 14 dagen is en niet tenminste 14 dagen bij de WKOA vandaar. Dit kan natuurlijk ook aan de geraadpleegde bronnen liggen maar ik vermoed dat het drie weken in gebruik nemen daar niet onder valt.

Ik zou het heel rieel vinden van de webshop als ze inderdaad waardevermindering doen (van 10% }:O ) en hem dan als nog dat spel geven. Als hij hem formeel wil inleveren en terug kopen zou ik het ook exact zo behandelen, hij krijgt zijn geld terug excl. de waarde vermindering en als hij daarvoor een nieuwe monitor wil kopen prima, en als hij de oude monitor wil kopen (als demo model/tweedekans, want dat zal waarschijnlijk het verkooplabel worden) dan is dat ook prima.

Als hij alleen echt het spel wil dan moet hij gewoon een nieuw deelnemend product kopen (voor de juiste verkoopprijs) want een demo model/tweedekansje valt niet onder die specifieke actievoorwaarden.

Wat ik probeer te benadrukken is dat als de TS met dit soort acties op zijn (mogelijke) strepen wil gaan staan hij er ook rekening mee zou moeten houden dat een webwinkel dit ook mag doen.
De wet zegt zelf 14 dagen. Binnen die termijn gaat de wet boven de AV. De winkel zelf hanteert 30 dagen. De meesten(niet allemaal) hanteren de zelfde regels voor zowel de 14 als de eigen 30 dagen om het makkelijker te maken voor de consument. En waardevermindering is altijd lastig. Omdat het lastig te berekenen is wat de daadwerkelijke schade is. Maar de meesten zullen inderdaad iets van 10% rekenen. En klopt dat dit soort regels en acties drama zijn voor winkels. En ik zelf zou het ook niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Alles is, wat mij betreft, al wel gezegd in deze discussie. Hij ontspoort nu alleen maar op meerdere vlakken. Hier gaat dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.