loki504 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:26:
[...]
Proberen zoals in de winkel is er zo neer gezet voor de leek. Je moet het meer zien als. Veder gaan als nodig is om te kijken of het aan je verwachtingen/eisen voldoet. Dus een Wasdraaien mag gewoon. Maar dat is niet waarom ik je queten. Het ging namelijk om het weigeren van een WKOA. Dat mag gewoon niet. Het is een dwingend recht van TS. Wel mag je inderdaad zoals ik zelf ook al aangaf waarde vermindering in rekening brengen. Maar die kan nooit meer zijn als nieuwe inkopen. En verzendkosten was je toch al kwijt.
Dat snap ik maar overal staat ook dat er een termijn van 14 dagen is en niet
tenminste 14 dagen bij de WKOA vandaar. Dit kan natuurlijk ook aan de geraadpleegde bronnen liggen maar ik vermoed dat het drie weken in gebruik nemen daar niet onder valt.
Ik zou het heel rieel vinden van de webshop als ze inderdaad waardevermindering doen (van 10%

) en als hij hem formeel wil inleveren en terug kopen zou ik het ook
exact zo behandelen, hij krijgt zijn geld terug excl. de waarde vermindering en als hij daarvoor een nieuwe monitor wil kopen prima, en als hij de oude monitor wil kopen (als demo model/tweedekans, want dat zal waarschijnlijk het verkooplabel worden) dan is dat ook prima.
Als hij alleen echt het spel wil dan zou ik als Webshop hem er ook op wijzen dat hij gewoon een nieuw deelnemend product dient te kopen (voor de juiste verkoopprijs) want een demo model/tweedekansje valt niet onder die specifieke actievoorwaarden.
Wat ik probeer te benadrukken is dat als de TS met dit soort acties op zijn (mogelijke) strepen wil gaan staan hij er ook rekening mee zou moeten houden dat een webwinkel dit ook kan (en eventueel) mag doen.