Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaring Nathan Alpha Innotec Alira LWDV

Pagina: 1
Acties:

• RobertV70
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20-02 19:58
Hallo, ik ben voornemens een warmtepomp aan te schaffen van Alpha innotec, de Alira LWDV, om de eenvoudige reden dat deze door het gebruik van propaan als koudemiddel een maximum temperatuur kan behalen van 70 graden zonder elektrisch bij te verwarmen. Ik heb gewone radiatoren in een woning uit 2004. Nu ben ik benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft.

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:25
Ik ook :)

Mijn ervaring beperkt zich tot een offerte die flink hoger uitviel dan verwacht en installateurs die het druk genoeg hadden.

'15 Zoe, tijdelijk verwarmen/douchen met hr-ketel

• RobertV70
Dat was bij mij in het eerste geval ook zo, kreeg een offerte die de 20.000 aantikte, maar heb nu via de importeur een installateur gevonden die al een kleine 10 heeft geplaatst en een goede offerte op tafel moet kunnen leggen. Zelfs de importeur schrok van het hoge bedrag en meende dat dit geen normaal bedrag was voor een dergelijke installatie.

• Tonnie.willems
  • Laatst online: 21-01 17:34
Wij hebben sinds 2 november deze installatie en zitten nu al 3 weken in de kou. Leverancier Nathan en installateur doen hun best maar het lijkt meer op trail and error. Systeem is te nieuw en kennis is waarschijnlijk niet voldoende aanwezig anders hadden wij al een warm huis.

• RobertV70
Oh, dat is niet best. Het systeem is nieuw, maar de fabrikant niet dus je zou verwachten dat ze enigszins weten wat ze ontwikkelen. Maar als ze al drie weken niet weten wat ze er mee aan moeten dan is dat nu met dit koude weer wel lastig ja.

• RobertV70
Maandag 3 december krijg ik een ervaren installateur over de vloer voor een gesprek over de Alira. Ik houdt jullie even op de hoogte van de vorderingen

• RobertV70
Wordt 10 december.

• RobertV70
Gister gesproken met Firma Derks uit Hornhuizen provincie Groningen. Deze club heeft al enige ervaring met het plaatsen van de LWDV. Meneer gaf aan globaal een prijs te kunnen maken van 12 tot 14 duizend. Hij geeft aan dat het gewoon een duur systeem is in vergelijking met bijvoorbeeld een Techneco Loria waar ik ook op aan het oriënteren ben. Voordeel van het systeem is dat de buitenunit erg stil kan zijn (44dB) en hij dus zelfstandig zonder bij verwarmen 70graden kan halen, echter geeft hij daarbij wel aan dat het COP dan nagenoeg 1 is, te vergelijken met een verwarmingselement. Voordeel is dat hij dus wel zonder element een legionella programma kan laten lopen. Dit moet volgens mij 1 keer per week, dus dat kan eventueel stroomkosten besparen.

Vraag is alleen of de hogere aanschaf op termijn voordelig kan zijn in gebruik t.a.v. de Loria, ik moet even rekenen met de offerte die ik krijg, maar begin vast met 14.000 euro zoals is geschetst door Dhr. Derks. Zodra ik de offerte van de Loria binnen heb kan ik afwegingen gaan maken.

• RobertV70
De lwdv valt af, de aanschaf is te hoog ten aanzien van een Loria of een Panasonic Acquarena. Ik lees dat de Loria een eenvoudig en beproefd systeem is, maar wat zijn de ervaringen met Panasonic is nu ook mijn vraag. Zal even een nieuw topic maken.

• RobertV70
Wat ik mij nog wel afvraag, waarom kost een systeem, deze LWDV een kleine 8000 euro, terwijl een Techneco Loria 5500 euro moet kosten. Waar zit het specifieke verschil in en wat is een normaal bedrag wat je kan rekenen voor het installeren. Ik kom op verschillende offertes erg afwijkende bedragen tegen. Bij een Panasonic en de Techneco komt de installatie op een 3000 euro terwijl dit bij de LWDV wel 5000 euro is.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik denk dat je je vraag beter in dit topic kunt stellen, dan zien degenen met kennis over andere merken eerder je vraag:

Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en koelen #7

• RobertV70
Tonnie.willems schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 22:46:
Wij hebben sinds 2 november deze installatie en zitten nu al 3 weken in de kou. Leverancier Nathan en installateur doen hun best maar het lijkt meer op trail and error. Systeem is te nieuw en kennis is waarschijnlijk niet voldoende aanwezig anders hadden wij al een warm huis.
IK ben wel benieuwd of jullie alweer een warm huis hebben door de LWDV, graag je reactie

• Kooistra.P
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 09-02 09:11
Wij zijn een nieuwbouw 2 onder 1 kap aan het realiseren. Waarbij de hele beneden verdieping voorzien wordt van vloerverwarming. Momenteel hebben een offerte uitstaan voor een LWDV 9M 1/3. Dit vanwege de compacte inbouwmaat, en het voordeel dat het 1 toren is inplaats van een losse opstelling. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Zag dat bovengenoemde het al tijde koud heeft, welk systeem hebben jullie familie willems?
Graag u reactie.

• steentje95
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-02 13:30
Wat zijn de prijzen inclusief installatie van jullie offertes met de 185L?

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:25
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het loopt hard op met alle hulpstukken en appendages.
De offerte is gemaakt toen het huis nog niet gebouwd was, ik denk dat ik heel veel arbeid zelf kan doen (mantelbuis ingraven, funderinkje storten, condensafvoer op regenwater).
Ook kan volgens mij het buffervat vervallen (ivm 11 groepen ongeregelde vloerverwarming) en is het voor mij veel eenvoudiger (en goedkoper) om een losse warmtepompboiler ernaast te nemen. Dat scheelt leidingen naar zolder trekken.
Al met al kan er zeker een paar duizend af.

'15 Zoe, tijdelijk verwarmen/douchen met hr-ketel

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True