Toon posts:

Verwijderen plastic nieuwe bank

Pagina: 1
Acties:

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:07
Woensdag 7 November is mijn nieuwe bank bij mij thuis bezorgd.

Ik was zelf helaas niet thuis bij het afleveren en uitpakken, maar op zich ziet alles er goed uit.
Het is een bank met "relax" functie en bij het voeteneind zit een stuk plastic. Afgelopen week heb ik de verkoper (Chateau d'Ax) proberen te contacteren met de vraag hoe ik dit plastic kan verwijderen. Vandaag kwam ik er echter achter dat Chateau d'Ax op 6 November failliet verklaard is.

Wie heeft eerder een vergelijkbare bank gekocht, en hoe kan je dit plastic netjes verwijderen?
Het lijkt er namelijk op dat dit mee vastgestikt is met de bekleding van de bank.

[Voor 4% gewijzigd door Sgrovert op 16-11-2018 16:56]

Lost In Music

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:45
Kan niet op de foto zien dat het vast zit.
Mes/schaar er tussen en van links naar rechts, vervolgens als er lucht bij komt zo los maken?

En wat een geluk dat je de bank nog een dag later ontvangen had!!

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Moshi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-03-2019
Steun omhoog en vanaf de onderkant losmaken? Maar ik mag hopen dat je dit in die 1,5 week al zelf geprobeerd hebt.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Kussen even er af. En kijken?
En als het mee gestikt is kijken of je het uit het zicht los kan snijden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De Italiaanse eigenaar is begin oktober al surseance terecht gekomen. Beetje mosterd na de maaltijd maar je hebt nu dus wereldwijd (vooralsnog) geen garantie meer te claimen op je bank.

Als je dus het plastic eraf wil hebben, zou ik even heel goed & rustig kijken welke kussens, scharnieren of andere zaken los of omhoog kunnen. Niet dat je zometeen je bank sloopt en nergens meer terecht kan voor reparatie / vervanging.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sgrovert
MAX3400 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:08:
Niet dat je zometeen je bank sloopt en nergens meer terecht kan voor reparatie / vervanging.
Dat is precies waarom ik op zoek ben naar iemand die dit eerder gezien heeft.
De makkelijker oplossing zie ik zo snel niet, maar ik wil in geen geval dat het loshalen van de plastic kan resulteren in het uitscheuren van de naden.
Tevens zit het plastic tussen 2 kussens in, waardoor je bij knippen met een zichtbaar randje plastic kan eindigen.

Lost In Music

• MAX3400

MAX3400

@Sgrovert is de belettering op het plastic gedrukt of is het misschien zelfs een (flinterdunne) sticker op het (meegestikte) plastic? Ik kan me namelijk voorstellen dat het plastic, in ieder geval voor bepaalde bekleding of mensen, een bescherming is alhoewel ik me kan indenken dat je het niet mooi vindt staan.

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kwam hier instructies tegen van iets wat er misschien op lijkt?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je bent té bang!!!

Als je met het lostrekken van dat plastic "reclame" (bescherm) materiaal een stiknaad kapot kunt trekken dan is dat meteen héle goede reclame voor het bedrijf wat de bank in elkaar gezet heeft.... :o

Bedrijf is inmiddels failliet, begrijp ik uit eerdere berichten hier?

[Voor 4% gewijzigd door Will_M op 16-11-2018 22:01]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MAX3400

MAX3400

wimmel_1 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:00:

Bedrijf is inmiddels failliet, begrijp ik uit eerdere berichten hier?
Ik kan niet in de Italiaanse KvK maar surseance verleend op 5 oktober, voor zover mijn Italiaans reikt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAX3400 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:03:
[...]

Ik kan niet in de Italiaanse KvK maar surseance verleend op 5 oktober, voor zover mijn Italiaans reikt.
Volgens de OP (en dus door de TS geschreven) zijn ze op 6 November failliet verklaard.

• MAX3400

MAX3400

wimmel_1 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:07:
[...]

Volgens de OP (en dus door de TS geschreven) zijn ze op 6 November failliet verklaard.
De Nederlandse winkels van de Italiaanse meubelmaker Chateau d'Ax zijn failliet verklaard. Dat laat de rechtbank Midden-Nederland weten. Ook in eigen land verkeert de meubelfabrikant in financieel zwaar weer.

Het faillissement treft tien filialen in Nederland, die onder meer aan de woonboulevards in Amsterdam en Rotterdam zijn gevestigd. In Italië vroeg Chateau d'Ax in oktober al uitstel van betaling aan. Volgens lokale media had het bedrijf zich vertild aan leningen voor verdere investeringen. De bescherming tegen schuldeisers moet het bedrijf nu de kans bieden flink te reorganiseren.
^ bron AD.nl; even achter de cookiewall vandaan getrokken
Tja, ik ken de wet niet maar er is inderdaad een kans dat de Italiaanse kant inderdaad ook failliet is, nu geen schuldeisers meer kan/hoeft betalen en op zoek is naar een doorstart.

[Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 16-11-2018 22:12]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maakt verder niet uit, dat wat ik al eerder schreef is meestal 't geval: "Je bent té bang!!".

Aangezien dat 't een zgn. relaxbank is kun je de voetkussens/steunen omhoog klappen en er onder kijken waardoor je zicht krijgt op de manier waarop dat plastic bescherm/reclame materiaal bevestigd is. Meestal zit dat spul met afzonderlijk nieten vast geniet en beschadig je niets wat heel moet blijven... Zit 't tezamen met de lederen bekleding vast geniet dan blijft er hooguit wat restmateriaal achter.

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:19
Het beste is waarschijnlijk voorzichtig met een nagelschaartje het plastic aan het begin van de naad iets inknippen, vervolgens met de hand het langzaam los trekken. Het plastic zou dan als een soort rits langzaam los moeten komen, pop, pop, pop.
Je kunt dit testen met bijvoorbeeld een label in de nek van een oud t-shirt, een broek, of een paar schoenen. De stiksels moeten dusdanig sterk zijn dat het niet zomaar kapot gaat.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:10

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

mercapto schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:30:
Het beste is waarschijnlijk voorzichtig met een nagelschaartje het plastic aan het begin van de naad iets inknippen [...]
Dan scheurt ie vanuit de knip en dus waarschijnlijk precies naast de naad, in plaats van uit de naad... Ik zou vertrouwen op de naden:
Place hand underneath plastic, palm facing up, near top seam, then tightly grasp the plastic covering
with thumb and slowly roll hand forward along perforation to break the plastic covering away from the
footrest
uit de pdf van @Compunologist

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• Sgrovert
Allen bedankt voor de tips.
Uiteindelijk heb ik het plastic met een schaar weggesneden.
Aan de onderkant was dit geen probleem. Daar liep het plastic door tot aan de achterkant.
Tussen de kussens in was het een stuk lastiger om er netje bij te komen.
Plastic zat overal met het afwerkdoek aan de achterkant mee vastgeniet. Zonder de nietjes los te halen was er geen andere mogelijkheid. Helaas zat er ook geen geperforeerde rand, zoals beschreven in handleiding hier eerder gepost.

Lost In Music

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee