BMW 3-serie 2012 aankoopadvies

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

m.lammers schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:19:
[...]

Ik zie dat de User Reliability gewoon goed is. Ook als ik kijk naar de percentages dat er iets mis gaat... Vind het allemaal wel meevallen. Degene die afraad een 3 serie te kopen rijd vast en zeker een Prius. :+
De User reliability gaat erover wat de eigenaren zelf van hun auto vinden. Dus ondanks dat het ding steeds stuk gaat vinden eigenaren niet dat hij stuk gaat. Dat zal het gevoel van kwaliteit zijn waar je voor betaald.

Van de site:
And just to complete the picture, Warranty Direct also collects User Reviews from owners wishing to share their views on their 'pride and joy.' So even if there's one car that breaks down often and costs a small fortune to run, you might just find that its owners still rave about it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 08:08
En privelease? 3-serie is wel een goede 500/maand, maar dan heb je geen overwachte kosten meer.

https://justlease.nl/leas...utm_campaign=vergelijking

PVO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Karizma schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:45:
Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Het heeft mij eerlijk gezegd niet makkelijker gemaakt, enorm verschillende meningen en visies. Uiteraard ga ik er nog even onderzoek over doen.

Daarnaast kijk ik ook even bij Mercedes, de sportievere modellen waaronder deze bijvoorbeeld:
https://www.autoscout24.n...e8-5599111d6176?cldtidx=9
Geen zin het hele topic door te lezen (daarvoor zijn er teveel reacties en heb ik te weinig tijd), maar ik heb zelf een 2012 F30 320iA High Exe, december 2014 gekocht als premium occasion bij de dealer (toen dik 2 jaar oud, heb de auto op een maand na dus 4 jaar). Auto staat op ~96.xxx km nu.

Heb 3 problemen met de auto gehad;
1: een lampje bij de portier welke kapot was (kan gebeuren, gemaakt onder garantie)
2: rammeltje bij de HVAC bedieningsunit (stelt niet voor, gratis gemaakt bij de dealer)
3: distributieketting die in maart dit jaar vervangen is. Kosten €2100, dealer heeft me wel een nette coulante gegeven dus de uiteindelijke kosten waren lager.

De ketting is een issue welke je meer ziet, voor de rest is de auto (tot nu toe...) eigenlijk probleemloos geweest. Gezien je budget kijk je naar auto's met (zeer) hoge kilometerstanden, kans dat de ketting al vervangen is, is daarbij wel groter natuurlijk.

Opzicht is de F30 een hele fijne auto, goeie mix tussen comfort en een sportief weggedrag. Ruimte achterin is oke, maar relatief matig in verhouding met veel auto’s van een zelfde formaat.
Stuurgevoel is niet geweldig (dat is een algemeen probleem bij auto's met elektrische stuurbekrachtiging). Onderstel zelf is erg goed, voor de sportieve rijder is het M onderstel wel een aanrader (ik heb deze).
Verbruik is opvallend goed; je kunt vrij probleemloos 1:15 rijden op langere stukken.
Onderhoud qua basis valt mee; bij mij kwam dit neer op 1x per 1,5 jaar, normale beurt kost je bij de dealer een €350. Vergeet niet dat dingen als remschijven bij een automaat relatief hard slijten, kortom die verslijt je met 60-80k. Slijtagedelen zijn duurder als veel auto’s.

Vergeet niet dat de maandlasten van een dergelijke auto best fors zijn, zeker als je nog vrij jong bent (toen ik 24 was, was het verzekeren van een toen nog relatief recente E46 serieus duur).
Ik ken je prive situatie niet, maar ik zou het mensen niet snel aanrader om een 3 serie te kopen met >200k op de klok. Het kan probleemloos gaan, maar je moet gewoon rekeninghouden met forse onderhoudskosten. Naast het kettingprobleem zijn schokdempers, waterpomp (elektrisch, maar die kan kapot), wielophanging rubbers etc gewoon onderdelen die hun beste tijd gehad hebben. Kortom hoe wakker lig je er van om een keer €3-4k aan onderhoud te betalen?; doen. Lig je dit wel (en dat verwacht ik.. anders had je wel meer budget gehad); zoek verder.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:30:
BMW is een premium automerk: of ja eigenlijk is het dat allang niet meer 8)7 Maar het heeft wel nog enigszins die status en nieuw zitten er modellen tussen, die gauw een ton kosten. Na 6 jaar zijn die auto's dan natuurlijk nog maar een fractie waard.

Ik denk dus niet dat BMW gelijk staat aan kwaliteit: maar wel aan het leeg zuigen van je portemonnee, alles is gewoon peperduur. Zelf rij ik een Suzuki Celerio, terwijl ik ook wel een BMW 1 Serie had kunnen kopen: nieuw kosten die ja maar 29k en dus tweedehands een stuk goedkoper. ( 29k vind ik eigenlijk dan nog niet zo schokkend duur voor een BMW )

Zoiets heb ik echter bewust niet gedaan, omdat het doodzonde is om zoveel geld in een auto te steken. Die auto's zakken namelijk alleen maar minder in waarde en zijn ontiegelijk duur in verzekering, wegenbelasting en onderhoud. En niet per definitie betrouwbaar hoor.
Dit is een discussie die maar met 2 dingen te maken heeft; hoeveel geld heb je en hoeveel geld heb je er voor over. Ik zou voor €10-15k (en geen zin om veel aan onderhoud uit te geven) een jong gebruikte Focus kopen denk ik; stuurt goed, volwassen auto en je skip de eerste €10k aan afschrijving.

Heb 4 van die auto's zakelijk rijden (gekocht, geen lease dus), allemaal aangeschaft toen ze 1-2 jaar oud waren met 40-50k op de klok. Auto's hebben allemaal wisselende bestuurders en worden alleen zakelijk ingezet.... . Veel slimmer kun je niet kopen als je een goeie verhouding wilt tussen betrouwbaar, toonbaar, ruim en goed rijdend.

[ Voor 54% gewijzigd door Tortelli op 14-11-2018 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21

Polycom

Poes van goud

S0epkip schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:39:
En privelease? 3-serie is wel een goede 500/maand, maar dan heb je geen overwachte kosten meer.

https://justlease.nl/leas...utm_campaign=vergelijking
Waardeloos advies. Allereerst zit je er 60 maanden (!!) aan vast en neem voor de grap even een kijkje in dit topic wat er over justlease.nl wordt geschreven: Private Lease - Deel 1 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

60 maanden is inderdaad veel te lang, meeste van dit soort contracten zijn ook alleen interessant als je echt weinig rijdt. Leuk als je net van school komt en geen kapitaal hebt, echter lijkt het me dan slimmer een wat goedkopere auto te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 08:08
Je kan ook 48, 36, of zelfs 24 mnd looptijd kiezen. Dus nee, 60 maanden is niet standaard.
Justlease was maar een voorbeeld.

Bovendien hebben we het hier niet over een "goedkope auto".

[ Voor 20% gewijzigd door S0epkip op 14-11-2018 16:22 ]

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 02:01
laurens0619 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:40:
[...]

Weet je wel zeker dat je het over BMW hebt? DSG en S-tronic klinkt meer als Audi/Volkswagen technieken.

"Het kettingprobleem" was er vooral bij de n47, een dieselmotor. Iedere motor heeft wel eens een probleem maar structurele kettingproblemen ken ik bij de n20 niet.
Als alternatief kijkt hij naar de passat cc (maar hij maakt zich zorgen om de DSG bak). Zie zijn begin post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 21:28
assk schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:07:
[...]

Als alternatief kijkt hij naar de passat cc (maar hij maakt zich zorgen om de DSG bak). Zie zijn begin post.
Ook een zeer mooie auto die Passat CC, maar zover ik kan lezen te veel problemen (DSG).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 02:01
Karizma schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:19:
[...]

Ook een zeer mooie auto die Passat CC, maar zover ik kan lezen te veel problemen (DSG).
DSG is altijd een probleem geweest. Ontzettend leuk om mee te rijden, maar het gaat gewoon stuk en meestal zo rond de 150.000km. Heb onlangs een vw gekocht met DSG, de bak is al gereviseerd en nog 1,5 jaar garantie op de bak, dus wel de moeite waard. Bmw is qua techniek wel beter. En dat model is gewoon prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dweulink
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04 17:40
Tip van mij : koop een model ouder, de E90 van de laatste jaren. Die vind je met minder kilometers en rijden prima. Ik heb zelf een 330D met 270.000 km. Gekocht met 228.000 km en nog nooit gezeik mee gehad. Gelukkig kan ik veel zelf anders zou ik ook niet voor dikke auto’s gaan maar een Toyota o.i.d. Kopen....

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://goo.gl/images/RfrJMA

[ Voor 8% gewijzigd door dweulink op 15-11-2018 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:06
F30 voor 10-12.5k is vragen om problemen.. Voor dat geld koop je net een E90 met weinig km's en dealer onderhouden. Import BMW's die in Nederland worden aangeboden, skippen, velen ervan zijn teruggedraaid.

Dus, gewoon een mooie, volle, bij voorkeur Nederlandse E90 LCI zoeken met de 325i/330i motor. Die zijn bullitproof.

[ Voor 9% gewijzigd door Anauv op 15-11-2018 16:38 ]

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:01

Argarath

MasterBlaster

Pyramiden schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:55:
[...]

Ik denk niet dat de reacties puur tegen het aanschaffen van een leuk rijdende "premium" auto zijn.

Het is gewoon niet aan te bevelen om aan de onderkant van de markt te gaan shoppen met de bovenkant van je budget bij een auto die relatief duur onderhoud heeft. Ik zou de laatste zijn om te zeggen dat een BMW met een fijne motor per definitie een slecht aankoop is. Ik neem aan dat jij ook niet met een budget van 4500 een 530i met 4 ton op de teller voor 4250 aangeschaft hebt?
Dat laatste klopt zeker. Dat is een terechte opmerking. Ik reageerde echter op best wat opmerkingen in dit draadje met de strekking “zonde van je geld”, “patserbak”, “voor datzelfde geld rijd je een nieuwe Suzuki”, etc.

Zoals ik aangaf, je moet het geld er voor over hebben. Als je zo’n auto wilt, en je zit niet heel ruim in je “aanschafbudget”, zul je meer moeten reserveren voor “reparatiebudget”. Dat is echter wel een keuze. En ondertussen rijd je wel in een mooie auto. Daarnaast heeft ts het over kilometerstanden en leeftijd waar ik niet zo heel hard van schrik hoor. Maar goed, de kans op onderhoudskosten zijn groter, dat is een ding dat zeker is.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54
Het ligt natuurlijk ook wel aan de kilometers die per jaar gereden gaan worden. Wanneer dit er maar 10k zijn bijvoorbeeld dan zou ik eerder een auto kopen die er al 200k op heeft staan dan wanneer je 35k per jaar rijdt.

Uiteraard ook een aankoopkeuring laten doen, en zoals gezegd de staat van het onderhoud bekijken. Ook ff checken of/wanneer de ketting vervangen is, dit is een zwak punt.

[ Voor 28% gewijzigd door Deagle op 16-11-2018 18:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 20:19
Zie veel mensen beweren dat de onderhoudskosten 'astronomisch' zullen zijn - ik durf te beweren dat dit onzin is. Ze zijn niet astronomisch, ze horen gewoon bij een grotere luxe auto. Je voordeel is de lage aanschafprijs, maar de rest van de kosten blijft gewoon gelijk. Mensen die gewoon zo'n ding nieuw kopen hebben tegen deze km stand weer een nieuwe opgepikt, jij kunt er voor kiezen zo'n auto te rijden en evt onderhoud op de koop toe te nemen.

Ik rijd zelf een 15 jaar oude 6 cilinder uit een vergelijkbare klasse en heb voor m'n gevoel geen 'astronomische' kosten. Maar ik neem geen aanstoot aan een setje remmen ter grote van pannenkoeken, of olie in een 3.2L motor. Dat is inderdaad duurder dan dat je in een Aygo hebt.

Dus: ja, het kost meer geld, maar ik vind het niet 'duur' :) Je wilt, in jouw geval, een BMW rijden, of je wilt het niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
eL_Jay schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:28:
[...]

Geen eerlijke vergelijking, een MacBook biedt meerwaarde op het gebied van bouwkwaliteit en OS. Een BMW biedt als enige meerwaarde patsfactor en mogelijk rijplezier. Bouwkwaliteit is juist minder. Dan is de Suzuki juist de Apple en BMW de sweex/ms-tech.

Toyota Lexus, Suzuki, Honda en Mitsubishi zijn de premium merken als het gaat om factor kwaliteit. Maar praktisch alles uit Japan en Korea is superieur aan de rest in dat opzicht.
Haha. En dat meen jij serieus? Haha... :F :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NiGeLaToR schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:34:
Zie veel mensen beweren dat de onderhoudskosten 'astronomisch' zullen zijn - ik durf te beweren dat dit onzin is. Ze zijn niet astronomisch, ze horen gewoon bij een grotere luxe auto. Je voordeel is de lage aanschafprijs, maar de rest van de kosten blijft gewoon gelijk. Mensen die gewoon zo'n ding nieuw kopen hebben tegen deze km stand weer een nieuwe opgepikt, jij kunt er voor kiezen zo'n auto te rijden en evt onderhoud op de koop toe te nemen.

Ik rijd zelf een 15 jaar oude 6 cilinder uit een vergelijkbare klasse en heb voor m'n gevoel geen 'astronomische' kosten. Maar ik neem geen aanstoot aan een setje remmen ter grote van pannenkoeken, of olie in een 3.2L motor. Dat is inderdaad duurder dan dat je in een Aygo hebt.

Dus: ja, het kost meer geld, maar ik vind het niet 'duur' :) Je wilt, in jouw geval, een BMW rijden, of je wilt het niet.
Uiteindelijk moet je ook een beetje geluk erbij hebben, zit nu zelf aan +/- 2000 euro aan onderhoud in 3 jaar voor een 320d uit 2012 waar ik rond de 30k per jaar mee rijd.

Als je wat rare dingen met de airco of motor/bak hebt kan dat wel snel oplopen, maar dat is bij elk merk zo.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 20:19
YakuzA schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:43:
[...]

Uiteindelijk moet je ook een beetje geluk erbij hebben, zit nu zelf aan +/- 2000 euro aan onderhoud in 3 jaar voor een 320d uit 2012 waar ik rond de 30k per jaar mee rijd.

Als je wat rare dingen met de airco of motor/bak hebt kan dat wel snel oplopen, maar dat is bij elk merk zo.
Vind je dat veel of weinig? Klinkt mij als weinig in de oren voor 90.000 km :)

Heb zelf in 40.000km met mijn auto meer dan het dubbele besteed. Maargoed, heb dan ook iets Amerikaans uit 2006 onder m'n hoede genomen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 21:29
Enige echt grote problemen zijn volgens mij met de distributieketting een lagerschalen, Als je een model koopt waarbij dit al aangepakt is, bv door een met een vervangen (aangepaste) motor door bmw, dan heb je een fijne betrouwbare auto. Niet veel andere "kwalen" dan andere merken. Denk betrouwbaarder dan een Audi/VW uit dat bouwjaar. Verder is het gewoon een degelijk en zeer comfortabel model en een klasse hoger dan een Renaultje,Opeltje oid.
Gewoon kijken naar het onderhoud en de staat van alles, als ie is afgetrapt zie je het zo.
Pagina: 1 2 Laatste