BMW 3-serie 2012 aankoopadvies

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-05 21:05
Beste medetweakers,

Het wordt tijd dat ik mijn eerste echte eigen auto ga aanschaffen. Mijn oog is gevallen op de prachtige BMW 3-serie uit het jaar 2012 (facelift). Deze auto is wel bereikbaar in mijn budget, maar voornamelijk met hoge kilometers, rond de 200k.

Sedan, automaat, 184pk, benzine. Uiteraard let ik er wel op dat de auto aantoonbaar onderhouden is, en kijk ik naar de hoeveelheid eigenaren. Budget zal rond de 10-13k zijn (en ook echt niet meer).

Voor diegene die het visueel even moeten zien, het gaat bijvoorbeeld om dit model:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1pEoVMY.jpg

Mijn vraag is, raden jullie het mij aan om voor een auto als deze te gaan met de aangegeven specs? Ik heb persoonlijk niet zo veel kennis over auto's, hopelijk zijn hier autofreaks die mij handige tips en tricks kunnen geven bij de aanschaf van een nieuwe BMW.

Bedankt alvast! :)

UPDATE:
Alternatieven die ik overwogen heb zijn de Passat CC's (veel problemen DSG?) en Alfa Romeo 159 (nog geen huiswerk gedaan), Mercedes (vaak oude lullen wagens in dit budget).

[ Voor 10% gewijzigd door Devaqto op 13-11-2018 10:53 . Reden: alternatieven ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-05 10:19
Kijk deze video eerst eens door:
YouTube: BMW 3 Series F30 buying advice (2012-now)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 17:41
Hier staat vast wat nuttige informatie: https://www.anwb.nl/auto/...012-01-01/2012-05-21/2393

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Doe het niet. Zeker niet als eerste echte auto. Als je met moeite een afgetrapt exemplaar kunt kopen, waar ga je dan de vaste lasten en het onderhoud van betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Houd er rekening mee dat het bij zo'n auto meestal niet de aankoopkosten zijn die zo gigantisch zijn.. Waarom denk je dat je dikke Audi S8's en BMW 740i's van 20 jaar voor een paar duizend euro kunt oppikken? Omdat die astronomische onderhouds-, verzekerings- en wegenbelastingkosten hebben.

Zo ook bij deze auto, leuk zo'n 6 jaar oude 3-serie, maar als er iets doms als een waterpomp naar de haaien gaat mag je flink dokken. Denk ook aan remmen, of simpele dingen als een oliebeurt waar je gerust meer dan 200,- voor af mag tikken.

Ik kan op dit moment ook een vrij dikke auto kopen, maar met de kosten die daar bij komen is het gewoon niet te verantwoorden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:45
Motorisch zijn deze auto's zeker niet probleemloos. Problemen met injectoren, distributieketting, oliepomp etc. komen geregeld voor. Goede kennis van me werkt als monteur bij BMW en raadt het me af om mijn Mazda in te ruilen op een F30 i.v.m. kans op dure reparaties en de hoge onderhoudskosten.

Auto van de foto met reeds een 2tje op de kentekenplaat roept ook de nodige vraagtekens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Civic09 schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:34:

Auto van de foto met reeds een 2tje op de kentekenplaat roept ook de nodige vraagtekens op.
Dat viel mij ook al op. TS, is een Lexus IS niet een goed alternatief? Beschikt ook over ongeveer 200pk op de achterwielen, maar blijft beter heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:21
desmond schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:09:
[...]

Dat viel mij ook al op. TS, is een Lexus IS niet een goed alternatief? Beschikt ook over ongeveer 200pk op de achterwielen, maar blijft beter heel.
TS gaf aan: het gaat om dit model. Niet dit exemplaar (als ik dit zo goed begrepen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Weet waar je aan begint: BMW word niet voor niks weleens blik met wielen genoemd, want er gaat van alles kapot en dat kost handenvol geld.

YouTube: BMW 525i Touring – 2005 – 387.684 km - Klokje Rond

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
@BasV. @Ralfie165 bedankt voor de links!

@Kuusj geldt dit niet een beetje bij alle 2dehands auto's? Een warmtepomp kan altijd kapot gaan? Verzekering en belasting is geen probleem.

@Civic09 de foto is een voorbeeld.

@desmond Lexus ben ik niet zo bekend mee eigenlijk, vermoed dat je voor het zelfde geld niet een moderne look krijgt zoals deze BMW?

@Volkan1984 juist!

@XiaomiGlobal Ja dat hoor je wel eens, maar ik hoor ook vaak dat BMW kwaliteit is. Dus ik vind het enorm lastig om dit soort zaken te beoordelen.

Iedereen bedankt voor de reacties, keep them coming! Als jullie alternatieven hebben hoor ik het ook graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
BMW is een premium automerk: of ja eigenlijk is het dat allang niet meer 8)7 Maar het heeft wel nog enigszins die status en nieuw zitten er modellen tussen, die gauw een ton kosten. Na 6 jaar zijn die auto's dan natuurlijk nog maar een fractie waard.

Ik denk dus niet dat BMW gelijk staat aan kwaliteit: maar wel aan het leeg zuigen van je portemonnee, alles is gewoon peperduur. Zelf rij ik een Suzuki Celerio, terwijl ik ook wel een BMW 1 Serie had kunnen kopen: nieuw kosten die ja maar 29k en dus tweedehands een stuk goedkoper. ( 29k vind ik eigenlijk dan nog niet zo schokkend duur voor een BMW )

Zoiets heb ik echter bewust niet gedaan, omdat het doodzonde is om zoveel geld in een auto te steken. Die auto's zakken namelijk alleen maar minder in waarde en zijn ontiegelijk duur in verzekering, wegenbelasting en onderhoud. En niet per definitie betrouwbaar hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door XiaomiGlobal op 13-11-2018 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:30:
BMW is een premium automerk: of ja eigenlijk is het dat allang niet meer 8)7 Maar het heeft wel nog enigszins die status en nieuw zitten er modellen tussen, die gauw een ton kosten. Na 6 jaar zijn die auto's dan natuurlijk nog maar een fractie waard.

Ik denk dus niet dat BMW gelijk staat aan kwaliteit: maar wel aan het leeg zuigen van je portemonnee, alles is gewoon peperduur. Zelf rij ik een Suzuki Celerio, terwijl ik ook wel een BMW 1 Serie had kunnen kopen: nieuw kosten die ja maar 29k en dus tweedehands een stuk goedkoper. ( 29k vind ik eigenlijk dan nog niet zo schokkend duur voor een BMW )

Zoiets heb ik echter bewust niet gedaan, omdat het doodzonde is om zoveel geld in een auto te steken. Die auto's zakken namelijk alleen maar minder in waarde en zijn ontiegelijk duur in verzekering, wegenbelasting en onderhoud. En niet per definitie betrouwbaar hoor.
Verzekering en belasting is geen probleem, ik kies bewust voor een grote/zwaardere auto. Persoonlijk zou ik dus nooit in een Suzuki Celerio willen rijden, vind het dan ook een vreemde vergelijking met een BMW-1 serie :P (met alle respect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
En een Suzuki Swift Sport dan? Lekker sportieve hatchback, in volgens mij dezelfde klasse als een BMW 1 serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:43
Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:23:
@Kuusj geldt dit niet een beetje bij alle 2dehands auto's? Een warmtepomp kan altijd kapot gaan? Verzekering en belasting is geen probleem.
Het klopt zeker dat een warmtepomp altijd kapot kan gaan. Wat je alleen ziet is dat de reparatie / vervangingskosten bij een 'premium' merk ook 'premium' prijzen hebben. Bij andere merken liggen deze prijzen vaak (veel) lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
XiaomiGlobal schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:43:
En een Suzuki Swift Sport dan? Lekker sportieve hatchback, in volgens mij dezelfde klasse als een BMW 1 serie.
Dat is wel een mooi ding, wellicht een optie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:34
2012 was het eerste jaar dat dit nieuwe model op de markt kwam. Het is voor dit model dus geen facelift model maar een pre-facelift. Facelift kwam pas in 2015. Ik zou persoonlijk niet graag een model hebben van het eerste jaar omdat er dan nog geen verbeteringen zijn doorgevoerd op basis van de praktijkervaringen. Verder heeft dit model overigens niet meer problemen dan een andere auto. Sommige zaken zijn al genoemd, wat daar nog bijkomt is het onderstel. Vroege modellen hadden last van een bonkend onderstel.

Maar ik sluit mij aan bij de andere. Let op dat het onderhoud je elk jaar gemiddeld wel 500-1500€ gaat kosten. Praktisch alles is duur aan zo'n auto en na de 2 ton komen er ook zaken als schokbrekers, vering, brandstofpomp, koppeling etc. Dus houdt wat geld achter de hand.

Wat betreft onderhoud is dit te controleren in het boekje maar ook het systeem (iDrive) houdt het (jaarlijks-) onderhoud bij. Dus dan kun je ook zien of ie al zijn onderhoud heeft gehad. Een goed onderhouden exemplaar zou nog makkelijk 100k km mee moeten kunnen maar reken wel op jaarlijks extra kosten boven op het standaard onderhoud.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:34
balfnl schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:47:
[...]
Het klopt zeker dat een warmtepomp altijd kapot kan gaan. Wat je alleen ziet is dat de reparatie / vervangingskosten bij een 'premium' merk ook 'premium' prijzen hebben. Bij andere merken liggen deze prijzen vaak (veel) lager
Dat valt ook wel mee hoor, de onderdelen zelf zijn niet perse duurder. De BMW-Dealer vraagt inderdaad een premium prijs, bij een universele garage zal het wel meevallen. De grootste kosten zitten 'm in uurloon, aangezien alles onder de motorkap zo dicht op elkaar is gepropt.
Bij m'n vorige auto, 1-serie 2009, moest ik om de bougies te vervangen al flink wat losmaken om uer uberhaupt bij te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:32

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:55:
[...]

Dat is wel een mooi ding, wellicht een optie :)
De Suzuki Swift heeft vanwege het hogere dak en iets rechter opstaande voorruit een veel ruimer interieur. De kofferbak van de 1 serie is wel een stuk groter (dieper).

Ik heb zelf een 1 serie uit 2006 en mijn moeder een Suzuki Swift van een paar jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:10
MrFl0ppY schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:57:
2012 was het eerste jaar dat dit nieuwe model op de markt kwam. Het is voor dit model dus geen facelift model maar een pre-facelift. Facelift kwam pas in 2015. Ik zou persoonlijk niet graag een model hebben van het eerste jaar omdat er dan nog geen verbeteringen zijn doorgevoerd op basis van de praktijkervaringen. Verder heeft dit model overigens niet meer problemen dan een andere auto. Sommige zaken zijn al genoemd, wat daar nog bijkomt is het onderstel. Vroege modellen hadden last van een bonkend onderstel.

Maar ik sluit mij aan bij de andere. Let op dat het onderhoud je elk jaar gemiddeld wel 500-1500€ gaat kosten. Praktisch alles is duur aan zo'n auto en na de 2 ton komen er ook zaken als schokbrekers, vering, brandstofpomp, koppeling etc. Dus houdt wat geld achter de hand.

Wat betreft onderhoud is dit te controleren in het boekje maar ook het systeem (iDrive) houdt het (jaarlijks-) onderhoud bij. Dus dan kun je ook zien of ie al zijn onderhoud heeft gehad. Een goed onderhouden exemplaar zou nog makkelijk 100k km mee moeten kunnen maar reken wel op jaarlijks extra kosten boven op het standaard onderhoud.
Dit dus. Zolang je realistisch bent over de onderhoudskosten kan het best.

Ik denk dat de afweging is hoever je met je budget van de nieuwprijs vd auto afzit. Hoe groter de afwijking, hoe hoger en onvoorspelbaarder onderhoudskosten zullen worden.

Een andere auto uit het C-segment zul je jonger en met minder km's vinden voor hetzelfde bedrag.

Dit zal minder mooi/fijn zijn dan de BMW, aan jou de vraag of dit het je waard is.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Waarom wil je eigenlijk dit type auto? Ben je van plan er veel mee te gaan rijden? Als je budget 10-13K is zou ik voor iets anders gaan, je zit hier echt aan de onderkant van de markt voor dit model. Dan liever het model 3 serie daarvoor, met een stuk minder kilometers of een 1 serie.

Een coupe behoort dan ook tot de opties bijvoorbeeld: https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/40693879

Met kilometerstanden van 200K en meer zul je ook wat meer slijtage onderdelen moeten gaan vervangen, zoals remblokken/schijven en banden. Daarnaast zou ik ook goed opletten naar de algehele staat en of er niet aan gerommeld is (de N20 motor uit dit type wordt vaak gechiptuned naar veel hogere vermogens met meer slijtage ten gevolg).

[ Voor 9% gewijzigd door donaldo op 13-11-2018 10:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 07:53

hmr

Persoonlijk zou ik ook niet in een Suzuki willen rijden... Wellicht ligt het aan mij, maar dit is hetzelfde als iemand die graag een Macbook wil kopen adviseren om toch te gaan voor een Medion vanwege prijs/kwaliteit.

Misschien goedbedoeld advies, maar dat is niet waar de TS naar opzoek is .. 8)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Onderhoud aan een BMW is duur ja. Je krijgt er wel een bepaalde rijervaring voor terug, maar als je serieus een Swift overweegt als alternatief dan vraag ik me af of je daar dan wel waarde aan hecht.

Je kan dan beter een goed exemplaar van een oudere generatie kopen (E90, E46), een aankoopkeuring laten doen en wat geld in je zak houden voor het onvermijdelijke onderhoud.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Natuurlijk zijn er 101 rationele redenen te bedenken om deze auto niet te kopen. Maar voor een eerste auto zou ik lekker m'n hart volgen. Nu kan het, beleef er plezier mee zou ik zeggen.
Ik heb zelf een 1-serie gereden. Heerlijk autootje maar inderdaad erg duur in onderhoud en ik had best wel veel reparaties. Toch veel plezier aan beleefd. Inmiddels heb ik 'die tijd' gehad en rij ik nu een heel burgerlijke auto.

Als ik zie dat in dit topic een Swift als alternatief voor een 3-serie wordt aangedragen moet ik wel even lachen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05 20:10
Waarom wil je een 3 serie? Heb je ruimte nodig? Vind je een grotere auto mooi? Waarom geen kleinere auto? heb je een gezin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
@donaldo De oudere 3-series vind ik een stuk minder mooi en wordt vaak geassocieerd met bepaalde types. Ik zal niet veel rijden, maar als ik rijd wil ik in een mooie auto rijden :P

@Radiant Indien deze 3-serie een absolute no-go gaat worden, zal ik altijd alternatieven overwegen.

@Jeanke117 Dit model vind ik gewoon prachtig, grote auto's over het algemeen mooier dan kleine auto's. Ik heb altijd in kleinere auto's gereden en ben daar wel klaar mee.

Iedereen wederom bedankt, erg gewaardeerd!

[ Voor 8% gewijzigd door Devaqto op 13-11-2018 10:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Onderhoud is nooit van te voren vast te leggen, men kan een auto kopen die net uit de garantie is na 3 of 4 jaar en overal problemen mee hebben. Elke auto is anders, en wordt anders behandelt. Je moet gewoon geluk hebben. Bij duurdere merken betaal je nu eenmaal meer aan onderdelen, maar dat zegt niet altijd dat je duurder uit bent. Mijn vriendin had een Opel en daar moest elk half jaar wel wat aan gerepareerd worden, over het hele termijn ben je meer aan reparaties kwijt.

De km stand vindt ik wel erg hoog, als eerste auto. Ik heb mijn eerste auto (audi a3 2001) gekocht met een km stand van 155.000km. Jaren lang probleemloos gereden, maar rond de 200.000 komt er van alles bij kijken. Persoonlijk zou ik niet eens meer een auto kopen van meer dan 130.000 km, vooral bij auto's na 2006/2008.
Jeanke117 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:20:
Waarom wil je een 3 serie? Heb je ruimte nodig? Vind je een grotere auto mooi? Waarom geen kleinere auto? heb je een gezin?
3 serie een grote (gezins) auto 8)7 Dat kan alleen maar gezegd worden in Nederland.

De nieuwe modellen zijn inderdaad steeds wat groter geworden, maar over het algemeen kun je de 3 serie niet als grote auto bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 13:21
Weeg in je afweging ook de afschrijving mee. Ik heb destijds voor een 3-serie gekozen ipv een Volvo V50, omdat de afschrijving een stuk lager is. Vergelijk dit model met een vergelijkbaar model van 3 - 5 jaar ouder, dan weet je waar je ongeveer rekening mee moet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:26:
@donaldo De oudere 3-series vind ik een stuk minder mooi en wordt vaak geassocieerd met bepaalde types.

@Radiant Indien deze 3-serie een absolute no-go gaat worden, zal ik altijd alternatieven overwegen.

@Jeanke117 Dit model vind ik gewoon prachtig, grote auto's over het algemeen mooier dan kleine auto's. Ik heb altijd in kleinere auto's gereden en ben daar wel klaar mee.

Iedereen wederom bedankt, erg gewaardeerd!
Denk aan de Lexus IS250, Audi A4, MB C klasse, Mazda 6, Volvo S80 of S60, Volkswagen Passat. Om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 12:56

Saven

Administrator

Jeanke117 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:20:
Is toch niet groot? Gewoon een normale sedan?

Als je het vergelijkt met zo'n koekblik is het inderdaad wat groter :') maar 't is geen Audi Q7 ofzo _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andyk125
Jeanke117 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:29:
[...]

Denk aan de Lexus IS250, Audi A4, MB C klasse, Mazda 6, Volvo S80 of S60, Volkswagen Passat. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ik ben zelf ook af en toe aan het rondkijken voor een andere auto, maar naast de Mazda 6 en VW Passat noem je allemaal auto's die net zulke dure onderdelen heeft als BMW. En de Audi a4 voor 2012 heeft volgens mij ook de nodige motor issues, want die auto stond op mijn lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Andyk125 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:35:
[...]

Ik ben zelf ook af en toe aan het rondkijken voor een andere auto, maar naast de Mazda 6 en VW Passat noem je allemaal auto's die net zulke dure onderdelen heeft als BMW. En de Audi a4 voor 2012 heeft volgens mij ook de nodige motor issues, want die auto stond op mijn lijstje.
Kom dan met andere alternatieven? Deze modellen zitten in de range van een BMW 3 serie, vind ik. Je kan ook met een Toyota Prius komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devaqto
@Jeanke117 @Andyk125 De Audi A4's voor 2012 met benzine motor hebben heel wat problemen met olieverbruik, wat uiteindelijk heel wat geld gaat kosten. Google maar eens op "tfsi olie" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldo
  • Laatst online: 17-12-2024
@Karizma Als je per se voor dit type wil gaan zou ik toch of doorsparen tot je wat nieuwer exemplaar kunt betalen (zoals: https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/41354403) of wat meer geld achter de hand houden voor onderhoud. Ik heb trouwens exact zo'n type als je wil, 320i f30 184pk, alleen een handbak. Als je vragen hebt over dit specifieke model laat het dan maar weten.

Onderhoud aan BMW is naar mijn mening niet heel veel duurder dan bij andere merken, rijd nu mijn 3e 3-serie, koop ze meestal van rond de 5 jaar oud met 50-70k gereden + garantie en rij er dan 4-5 jaar in. Behalve regulier onderhoud heb je dan weinig kosten. Als je een oudere auto koopt met meer kms dan heb je altijd meer onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:40:
@Jeanke117 @Andyk125 De Audi A4's voor 2012 met benzine motor hebben heel wat problemen met olieverbruik, wat uiteindelijk heel wat geld gaat kosten. Google maar eens op "tfsi olie" :P
Ja, dan kom je uit op een lager segment. Peugeot/Opel enz.

Edit: Je kan voor dat geld ook een Maseratie rijden. Maar dan heb je het wel voor zover gezegd....

[ Voor 12% gewijzigd door Jeanke117 op 13-11-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Jeanke117 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:42:
[...]

Ja, dan kom je uit op een lager segment. Peugeot/Opel enz.

Edit: Je kan voor dat geld ook een Maseratie rijden. Maar dan heb je het wel voor zover gezegd....
Kun je dit uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
Uitleggen van een lager segment? BMW Audi en Mercedes zitten in een hogere klasse dan een Opel. Een Opel is een klasse lager qua afwerking enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Jeanke117 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:48:
[...]

Uitleggen van een lager segment? BMW Audi en Mercedes zitten in een hogere klasse dan een Opel. Een Opel is een klasse lager qua afwerking enz.
Ja dat snap ik :9, maar je quote een bericht van mij over Audi en olieverbruik, dus volgde het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:50:
[...]

Ja dat snap ik :9, maar je quote een bericht van mij over Audi en olieverbruik, dus volgde het niet helemaal.
Aangezien er wordt gezegd dat mijn opgenoemde merken qua onderhoudskosten allemaal hetzelfde zijn op de Mazda en VW, dan blijfven de Opels, Peugeots enz. over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Jeanke117 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:54:
[...]

Aangezien er wordt gezegd dat mijn opgenoemde merken qua onderhoudskosten allemaal hetzelfde zijn op de Mazda en VW, dan blijfven de Opels, Peugeots enz. over.
Maak je niet druk, Opels en Peugeots gaan het niet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Andyk125 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:35:
[...]

Je kunt op zoek gaan naar een a4 met de modificatie van de zuigerveren om het olieverbruik tegen te gaan. ik kom er best wel wat tegen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:56:
[...]

Maak je niet druk, Opels en Peugeots gaan het niet worden :+
Als jij die BMW 3 serie nou echt wil en je hebt de onderhoudskosten er ook echt voor over, dan koop je die toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 14:58
Ik heb ook een 3-serie sinds 20k km's. Een F31(station) zelfde jaartal, tot nu toe nog geen problemen gehad hiermee. Ook bewust deze gekozen omdat ze nu prijstechnisch interessant zijn, van 70k nieuw naar 20k nu...
Wel is het zo dat ik bewust heb gekozen voor een BMW, wetende dat het onderhoud e.d. wat duurder is als een ander (lees goedkoper) merk auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Jeanke117 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:00:
[...]

Als jij die BMW 3 serie nou echt wil en je hebt de onderhoudskosten er ook echt voor over, dan koop je die toch?
Nou het is een auto die ik wel graag zou willen, maar als mensen met ervaring het afraden om een 3-serie met deze specs aan te schaffen, dan neem ik die feedback graag mee. Ook alternatieven zal ik onderzoeken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andyk125
Jeanke117 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:37:
[...]

Kom dan met andere alternatieven? Deze modellen zitten in de range van een BMW 3 serie, vind ik. Je kan ook met een Toyota Prius komen...
Dat hoeft toch niet, ik zeg niet dat je alternatieven niet goed zijn. Ook vindt ik een BMW 3 serie helemaal geen verkeerde keuze. Ze zijn waardevast en over het algemeen goedkoper in de aanschaf dan een Audi. Elke auto heeft zijn voor en nadelen. Ik denk dat @Karizma met alle informatie nu wel de juiste keus kan maken.

Het is nu eenmaal erg moeilijk om een auto uit te zoeken, vooral als je een bepaalde auto in gedachten hebt of een bepaald model mooi vindt. Meestal kom je duurder uit dan oorspronkelijk de gedachte was.

Ik weet niet hoever @Karizma van de grens woont, maar misschien als hij zo graag een BMW wil kan men ook net over de grens kijken. De prijzen zijn daar gunstiger, alleen je moet het wel invoeren. Maar de uitvoeringen en opties zijn vaak veel uitgebreider.

Bijv. https://www.autoscout24.d...53-e350040a775b?cldtidx=2
En je kunt vaak ook nog wel onderhandelen en er wat vanaf snoepen.

BPM kosten kun je berekenen op: https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/

Voor bovenstaande auto zou het ongeveer €1.250,- zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:01

Metalfreak

Hoije woh!

Een Swift gelijkstellen aan een 1-serie _O-

TS: Ben je zelf ook een beetje handig? Dan zou je onderhoudsdingetjes natuurlijk ook zelf kunnen doen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Metalfreak schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:09:
[...]

Een Swift gelijkstellen aan een 1-serie _O-

TS: Ben je zelf ook een beetje handig? Dan zou je onderhoudsdingetjes natuurlijk ook zelf kunnen doen.
Ik zelf niet, maar heb wel een kennis die extreem handig is met BMW. Ik heb hem natuurlijk ook om advies gevraagd, maar aangezien hij een fan is verwacht ik niet een neutraal antwoord :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos
  • Laatst online: 07-05 16:04

Pos

Heb vorig jaar maart een E92 LCI M-sport uit 2011 gekocht voor een behoorlijk bedrag met 38k op de teller. Beste aanschaf uit mijn leven tot nu toe. Staat nu bijna 84k op de teller en, afkloppen, nog nul problemen gehad.

Ik heb de aanschaf gedaan met in het achterhoofd dat er zeker problemen kunnen ontstaan en dat dus qua financiën er ook rekening mee gehouden. Nu helpt het voor mij wel dat ik een garage houder in de familie heb en ik zelf niet vies ben van wat sleutelen.

Voel de auto gewoon goed aan als je rijd, luister naar de gedragingen en accepteer dat er dingen kunnen gebeuren.

Ik heb ongelofelijk veel plezier van die wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:06
Niet om lullig te doen, maar een 2e hands auto kopen met 200k op de teller zou ik zonde vinden van me geld. Dat is rijden in een auto die je eigenlijk niet kan betalen (en anders snap ik niet waarom je een auto wil met die kilometerstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

NotSoSteady schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:14:
Niet om lullig te doen, maar een 2e hands auto kopen met 200k op de teller zou ik zonde vinden van me geld. Dat is rijden in een auto die je eigenlijk niet kan betalen (en anders snap ik niet waarom je een auto wil met die kilometerstand).
Jij denkt dat je goedkoper uit bent als je een nieuwe auto koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Anoniem: 922281 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:25:
[...]

Jij denkt dat je goedkoper uit bent als je een nieuwe auto koopt?
Waar zeg ik dat dan? Hij kan ook een goedkopere auto nemen met minder kilometers op de teller. Of zit er volgens jou geen verschil tussen een 2e hands auto die 100k of 200k heeft gelopen?

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 13-11-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
NotSoSteady schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:28:
[...]

Waar zeg ik dat dan? Hij kan ook een goedkopere auto nemen met minder kilometers op de teller. Of zit er volgens jou geen verschil tussen een 2e hands auto die 100k of 200k heeft gelopen?
Wat @Anoniem: 922281 probeert te zeggen is, problemen kunnen bij elke km stand ontstaan, zelfs nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:32:
[...]

Wat @Anoniem: 922281 probeert te zeggen is, problemen kunnen bij elke km stand ontstaan, zelfs nieuwe.
Tja, zo lust ik er nog wel een paar. Bepaalde onderdelen zullen het na een bepaalde periode toch echt eerder begeven.

[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 13-11-2018 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 21:43
25 jaar geleden zou ik je gelijk geven, nu echt niet meer. Het aantal kilometers zegt maar heel weinig, mits het onderhoud gewoon verricht is. Ja, op bepaalde punten bij wat hogere kilometrages zijn onderdelen als de koppeling toe aan vervanging, maar als dat gebeurd is dan heb je daar weer 100/150/200k kilometers geen last meer van. Bij lagere kilometerstanden kan je eerder nog kinderziektes tegenkomen.

Het is natuurlijk niet zwart/wit, aan alles zit een grens, maar qua kilometers zou ik tot zeker 250k nergens van schrikken. De meeste motoren lopen makkelijk 400k kilometer of nog veel meer. Het ligt er meer aan hoe er mee gereden is. Doe mij maar een auto van een zakenman die 200k op de snelweg in 2 jaar heeft afgetikt, dan iemand die de auto als boodschappenwagen heeft gebruikt en 50k in 5 jaar rijdt.

Aangezien kilometerstanden er niet veel meer toe doen (gelet op bovenstaande punten), heb je bij auto's met een hoge kilometerstand vaak nog wel een (flink) lagere prijs; een lagere investering en minder afwaardering in de daarop volgende jaren.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:32:
[...]

Natuurlijk maar de kans is wél groter bij een bak die al veel meer gereden heeft. Slijtage enzo.

Ik heb niet elke reactie doorgelezen maar ben je bereid om in de buidel te tasten als er (grotere) reparaties nodig zijn? Zo niet, dan is wat kleiner gaan waarschijnlijk economisch gezien een betere keuze voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Moi_in_actie schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:34:
[...]

25 jaar geleden zou ik je gelijk geven, nu echt niet meer. Het aantal kilometers zegt maar heel weinig, mits het onderhoud gewoon verricht is. Ja, op bepaalde punten bij wat hogere kilometrages zijn onderdelen als de koppeling toe aan vervanging, maar als dat gebeurd is dan heb je daar weer 100/150/200k kilometers geen last meer van. Bij lagere kilometerstanden kan je eerder nog kinderziektes tegenkomen.
Juist nu is het juist van toepassing. Alles heeft een turbo, allerlei pompjes om vacuüm op de juiste plekken te krijgen, bergen elektronica, allerlei truukjes om de uitstoot omlaag te krijgen, er is bezuinigd op van alles, etc. Dat kan allemaal kapot..

Een 20 jaar oude luie, atmosferische 6-cylinder daarintegen.. Mwa, die zou ik met 3 ton ook nog wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Heb zelf de voorganger hiervan, gekocht met 104K op de teller, in 1.5 jaar tijd bijna 25K erbij op gereden.
En om de 5K wel gezeik gehad met de auto, nu weet ik dat de blokken niet erg goed zijn maar het is gewoon irritant als een auto problemen heeft.

Uiteindelijk zijn de kosten mij alles mee gevallen, doordat ik de auto heb gekocht bij een goede dealer.
Die heeft veel dingen opgelost onder coulance, ondanks dat het niet zijn schuld is geweest.

Wat je ook besluit te doen, koop de auto bij een dealer/garage welke zijn zaakjes goed voor elkaar heeft.
Een kleine garage moet zijn eigen broek ophouden en heeft meestal meer gevoel voor de klant.
Ook al is die misschien wat duurder, onder aan de streep kan het je veel opleveren.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 21:43
Radiant schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:37:
[...]

Juist nu is het juist van toepassing. Alles heeft een turbo, allerlei pompjes om vacuüm op de juiste plekken te krijgen, bergen elektronica, allerlei truukjes om de uitstoot omlaag te krijgen, er is bezuinigd op van alles, etc. Dat kan allemaal kapot..

Een 20 jaar oude luie, atmosferische 6-cylinder daarintegen.. Mwa, die zou ik met 3 ton ook nog wel kopen.
Ten eerste: turbo's in auto's bestaat al sinds de jaren 80, veel zaken daarvan zijn allang "uitgetrild". Er zijn uitzonderingen (specifieke modellen met veel problemen), maar het is geen structureel probleem. Alle andere zaken die je noemt hebben niet zo zeer met het aantal gereden kilometers te maken, maar met ouderdom. Wil je die (electronica) problemen helemaal nooit krijgen, ja dan moet je een auto van 30 of 40 jaar oud nemen en daarvan lijkt hier bij TS geen sprake.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:19
Dit is degene met een N20 blok. Die hebben wel kettingproblemen. Maar als dit probleem is aangepakt, dan zou ik het wel aandurven. Zeker als aantoonbaar netjes het onderhoud is uitgevoerd. Want dat is wel een puntje bij de F30. Hij vereist goed onderhoud wil de auto probleemloos doorrijden. En ja.. Het onderhoud is wat duurder dan de bij een Nissan dealer. Maar totally worth it :)

Edit: Zorg er dus voor dat je de kosten kan opvangen. Met 2 ton op de teller zou ik ook een afspraak maken bij ZF om de bak bijvoorbeeld te flushen indien automaat)

[ Voor 17% gewijzigd door CarJunkyXL op 13-11-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

NotSoSteady schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:28:
[...]

Dat hangt nogal van de auto af. Een Volvo V70 is net ingereden met 2 ton, een Kia Picanto kan met een ton al toe zijn aan z'n 3e koppeling en 4e turbo. Bovendien, 2 ton is (voor normale auto's) echt niet zo heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
m.lammers schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:45:
Dit is degene met een N20 blok. Die hebben wel kettingproblemen. Maar als dit probleem is aangepakt, dan zou ik het wel aandurven. Zeker als aantoonbaar netjes het onderhoud is uitgevoerd. Want dat is wel een puntje bij de F30. Hij vereist goed onderhoud wil de auto probleemloos doorrijden. En ja.. Het onderhoud is wat duurder dan de bij een Nissan dealer. Maar totally worth it :)
Aantoonbaar onderhoudshistorie, bij voorkeur bij een dealer is sowieso een must voor mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben superblij dat er zoveel mensen jouw mening delen. Dan rijd ik mijn 6-cilinder met nieuwwaarde van 75k in alle rust naar de 3 ton, voor een fractie van de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Moi_in_actie schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:43:
[...]

Ten eerste: turbo's in auto's bestaat al sinds de jaren 80, veel zaken daarvan zijn allang "uitgetrild". Er zijn uitzonderingen (specifieke modellen met veel problemen), maar het is geen structureel probleem. Alle andere zaken die je noemt hebben niet zo zeer met het aantal gereden kilometers te maken, maar met ouderdom. Wil je die (electronica) problemen helemaal nooit krijgen, ja dan moet je een auto van 30 of 40 jaar oud nemen en daarvan lijkt hier bij TS geen sprake.
Meer complexiteit = meer kans op fouten, dat is gewoon een feit. Kms hebben daar net zo goed invloed op, aangezien door gebruik zaken ook verouderen/verslechteren. Een injector (als voorbeeld) die in een jaar flink heeft staan schakelen omdat er in een jaar 100000km mee gereden is en dan kapot gaat had best (in tijd) langer mee kunnen gaan als de gebruiker minder kms in dat jaar had gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 13:12
Radiant schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:56:
[...]

Meer complexiteit = meer kans op fouten, dat is gewoon een feit. Kms hebben daar net zo goed invloed op, aangezien door gebruik zaken ook verouderen/verslechteren. Een injector (als voorbeeld) die in een jaar flink heeft staan schakelen omdat er in een jaar 100000km mee gereden is en dan kapot gaat had best (in tijd) langer mee kunnen gaan als de gebruiker minder kms in dat jaar had gereden.
Het zit wel iets complexer dan dat. Onderdelen worden ontworpen om binnen een bepaald optimum te functioneren, en dat is doorgaans gebruik van de auto. Die injector zal bij wijze van zn meeste slijtage ervaren hebben tijdens het gebruik op suboptimale temperatuur (te koude motor).

Zo zal een auto die maar 50dkm heeft gelopen maar telkens ritjes naar de super er volgens jouw redenatie beter aan toe zijn, maar in de praktijk veel meer slijtage hebben door operatie in suboptimale omstandigheden (geen warme motor. Er van uitgaande dat die auto van 100dkm snelweg km's heeft gelopen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomas-anderson281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 13:35
Ik rij al 3,5 jaar in een F30 (diesel/nieuw/lease) en kan niet anders zeggen dan dat het een hele fijne auto is! Als de auto goed (onderhouden) is, en je zelf ook bereid bent dit voort te zetten, zou ik het gewoon doen.

Door de files tegenwoordig wil ik straks niet meer leasen en ga met de trein naar werk. Voor prive wil ik dan een paar jaar oude F10 5serie. Terwijl wij ook maar met zn 2en zijn, maar vind dat gewoon gaaf en mooi en lekker rijden. Ondanks dat je bijna het gevoel krijgt dat in Nederland alles meer dan een Swift of Picanto pretentieus wordt gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

RzrBck schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:02:
[...]

Zo zal een auto die maar 50dkm heeft gelopen maar telkens ritjes naar de super er volgens jouw redenatie beter aan toe zijn, maar in de praktijk veel meer slijtage hebben door operatie in suboptimale omstandigheden (geen warme motor. Er van uitgaande dat die auto van 100dkm snelweg km's heeft gelopen).
Dat heeft er uiteraard ook invloed op. Zo zijn er nog meer factoren; een taxi die uren lang stationair draait zal ook geen kms optellen maar wel harder slijten. Helaas is niet alles meetbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voodoo128
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

voodoo128

nope

desmond schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:50:
[...]

Ik ben superblij dat er zoveel mensen jouw mening delen. Dan rijd ik mijn 6-cilinder met nieuwwaarde van 75k in alle rust naar de 3 ton, voor een fractie van de kosten.
dat dus :-) mijn c240 naar de 2ton gereden , en nu een 530d met over de 2 ton op de teller
mits goed onderhouden is dat prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Het is niet duidelijk of TS voldoende geld kan reserveren voor onderhoud.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
hmr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:11:
[...]

Persoonlijk zou ik ook niet in een Suzuki willen rijden... Wellicht ligt het aan mij, maar dit is hetzelfde als iemand die graag een Macbook wil kopen adviseren om toch te gaan voor een Medion vanwege prijs/kwaliteit.

Misschien goedbedoeld advies, maar dat is niet waar de TS naar opzoek is .. 8)
Geen eerlijke vergelijking, een MacBook biedt meerwaarde op het gebied van bouwkwaliteit en OS. Een BMW biedt als enige meerwaarde patsfactor en mogelijk rijplezier. Bouwkwaliteit is juist minder. Dan is de Suzuki juist de Apple en BMW de sweex/ms-tech.

Toyota Lexus, Suzuki, Honda en Mitsubishi zijn de premium merken als het gaat om factor kwaliteit. Maar praktisch alles uit Japan en Korea is superieur aan de rest in dat opzicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09
eL_Jay schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:28:
[...]

Geen eerlijke vergelijking, een MacBook biedt meerwaarde op het gebied van bouwkwaliteit en OS. Een BMW biedt als enige meerwaarde patsfactor en mogelijk rijplezier. Bouwkwaliteit is juist minder. Dan is de Suzuki juist de Apple en BMW de sweex/ms-tech.
De BMW heeft toch wel een stuk betere afwerking en biedt meer rijcomfort naast het rijplezier, als je eens met een nieuwere 3 reeks rijdt zul je merken dat ze veel comforttabeler zijn als vroeger.

Daarnaast heeft de f30 niet perse meer problemen als een c klasse of a4 van dat bouwjaar, en die km stand (dat zijn volgens mij ook de enige alternatieven als je gaat kijken naar status en looks).

Zoals iedereen zegt verwacht je aan kosten, zeker als je van plan bent hem na de 250k verder te gebruiken want dan begint je ophanging, versnellingsbak enz. ook al.
Maar dat is idem voor alle auto's met +200k.

Een goede tip bij het kijken naar hoe de auto behandeld geweest is door de vorige eigenaar is ook kijken naar welk merk banden deze heeft, als er een c merk banden op zit verwacht dan niet meteen dat die auto de nodige onderhoud en kosten heeft gehad, terwijl als het een a merk banden zijn de eigenaar meestal wel wat meer geld heeft gestoken in die wagen en dus ook het onderhoud.

De mensen die reageren met suzuki enz. 😂
Een 3 reeks ga je daar toch niet mee vergelijken, als we zo gaan beginnen kan ts beter een nieuwe vw polo kopen (kost in be ~13k/ geen idee hoe het zit in nl maar gok ongeveer hetzelfde).

Let wel onderschat de mogelijke kosten echt niet heb een vriend die een 520i(~250k km)gekocht had en hem na 11 maanden terug heeft verkocht omdat hij niet onder de kosten uit kon geraken, daarnaast had mijn kapper een f10 535d(2013 dacht ik) gekocht met ~200k en hetzelfde verhaal hij heeft die auto 6 maand ofzo gehouden en hen daarna weggedaan op die 6 maanden had hij al +1000€ aan ophanging alleen uitgegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door izzet3838 op 13-11-2018 12:49 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas-anderson281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-04 13:35
[...]

Toyota Lexus, Suzuki, Honda en Mitsubishi zijn de premium merken als het gaat om factor kwaliteit. Maar praktisch alles uit Japan en Korea is superieur aan de rest in dat opzicht.
Dit lijkt me een nog oneerlijker vergelijking.. daarnaast kun je het een patsfactor noemen om een auto een aardige vorm te geven. Ik heb daar meer mee dan de pogingen van Toyota om elke generatie Prius nog afzichtelijker te laten zijn dan de vorige.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

XiaomiGlobal schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:30:
Zoiets heb ik echter bewust niet gedaan, omdat het doodzonde is om zoveel geld in een auto te steken.
Dat is een mening. Geen feit. Presenteer het dan ook niet als zodanig.
Die auto's zakken namelijk alleen maar minder in waarde en zijn ontiegelijk duur in verzekering, wegenbelasting en onderhoud. En niet per definitie betrouwbaar hoor.
Wat voor jou misschien duur is, is dat voor een ander niet. Je moet niet jouw referentiekader reflecteren op iemand anders waar je niet bij in de portemonnee kan kijken.

Trouwens, over je Celerio beginnen als TS een BMW 3-serie wil? Waarom? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 13-11-2018 13:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:01

Metalfreak

Hoije woh!

izzet3838 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:40:
[...]

(kost in be ~13k/ geen idee hoe het zit in nl maar gok ongeveer hetzelfde)
Die is in Nederland minstens 16k voor een crisis-Polo, dus ongeveer hetzelfde: nee ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:17
Joh, als jij die auto graag wil hebben, lekker kopen. Tuurlijk zal ie wel wat kosten met zich meebrengen, maar dat zal of kan je met elke auto gebeuren. Kijk gewoon even bij BMW op de website welke kosten je bij welke beurt (afhankelijk van de km-stand) kunt verwachten. Bijvoorbeeld, wanneer zal de distributieriem moeten worden vervangen bij dit model? Dat zijn aardige wat kosten namelijk.

Zo heb ik vorig jaar een XC60 (diesel) gekocht met 180k, dus net ingelopen :+ Maar ik weet al bv dat de 240k beurt een dure gaat worden, en kan ik daar alvast rekening mee houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Voor wat het waard is; Mijn vorige leaseauto was een BMW F31 (dus touring). Weliswaar was dit een 320D - dus motorisch wel anders dan de N20 benzine motor - maar kan denk ik redelijk aangeven wat mijn ervaring met de auto is.

Heb de 3 serie van nieuw tot 178K kilometer gereden. Het is een heerlijke rijders / stuurders auto. Mechanisch heb ik eigenlijk twee grote problemen gehad.

Vanaf levering had ik een issue met een trilling in het stuur rond de ~ 80 km/h. Dit heeft echt een flinke tijd geduurd voordat dit kon worden opgelost. Dit heeft tot aan BMW Nederland moeten escaleren alvorens een andere dealer dan de dealer van aankoop, het probleem vondt en oploste. Dit bleek een stuurhuis te zijn. Dit is onder garantie vervangen voor een M-stuurhuis (wat een enorme upgrade is trouwens).

Het tweede mechanische probleem was het differentieel. Dit ging kapot bij nog voor 100K kilometer. Is overigens wel onder garantie vervangen door de dealer. Verder kan ik niet anders zeggen dan dat dit een heerlijke, probleemloze auto was.

Paar opties die ik zeker niet als "extraatje" zou willen benoemen:

• Zorg op zijn minst voor de sport stoelen - en ten alle tijden met lendesteun. De standaard stoelen zitten echt ruk en de sportstoelen zonder lendesteun zijn volledig doorgezeten na 150K kilometer. Mijn stoelen leken meer op een matje wat aan twee stokjes hing (en ik ben ~ 80 kg). De opblaasbare wangen van de sportstoelen zijn ook top. (Standaard bij de sportstoelen).

• Nav Pro - echt een verheerlijking tov het standaard kleine navigatiesysteem.

• Bij het bovenstaande systeem - een navilock systeem is een must! Ze halen hem anders vrijwel zeker leeg.

• M-sport stuur. Het beste stuur wat ik ooit gehad heb. (En ja, ook het enige stuur wat ooit gejat is)

• Alarm

Heb je vragen, let me know!

[ Voor 3% gewijzigd door ThAZiP op 13-11-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

renegrunn schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:27:
Bijvoorbeeld, wanneer zal de distributieriem moeten worden vervangen bij dit model? Dat zijn aardige wat kosten namelijk.
Die heeft ie niet, dus dat bespaar je al :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:05
Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:49:
[...]

Aantoonbaar onderhoudshistorie, bij voorkeur bij een dealer is sowieso een must voor mij.
Als je die voor 13k kunt vinden zou ik het vooral doen! Maar met jouw budget ga je daar alleen auto's met hoge km-standen vinden en die worden meestal niet bij dealers verkocht. Verder zul je rond dat budget ook niet de meeste nette auto's vinden of is er niet een complete historie en is de garantie beperkt tot een paar maanden. Trek liever wat meer geld uit en koop dan een fatsoenlijke bij een specialist/dealer met een jaar of twee garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:17
Radiant schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:34:
[...]

Die heeft ie niet, dus dat bespaar je al :*)
Nee, hij heeft nu nog niks, dat klopt ;)

Ha, maar wist ik niet. BMW = ketting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

renegrunn schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:36:
[...]

Nee, hij heeft nu nog niks, dat klopt ;)

Ha, maar wist ik niet. BMW = ketting?
Bij de meeste gangbare BMW-motoren die ik ken wel ja. Al zou je bij sommige nieuwe modellen wensen dat je een riem had, want daar gaat net zoals bij VW structureel de ketting kapot en daarvoor moet het blok zo ongeveer uitgebouwd worden, want de ketting zit tegenwoordig aan de kant van de versnellingsbak :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-05 23:05
Volgens mij is het allemaal wel mogelijk. Je neemt alleen meer risico's.
Er zullen mensen zijn die een auto met 200k op de teller hebben gekocht en "nog nooit" problemen hebben gehad en je zult mensen tegen komen die een auto met 80k hebben en er veel gezeur mee hebben.

Bij een tweede hands auto neem je altijd risico.
Het is wel zo dat BMW over het algemeen duurder is dan andere merken.
https://www.autoblog.nl/n...te-onderhoudskosten-88028

Maar als ik je alternatieven zie gaat het vooral om de looks en de "status" en dat mag natuurlijk, je hebt mensen die een auto alleen zien als een vervoersmiddel en mensen die er ook plezier aan kunnen beleven (ikzelf ook).
Ik zou dan gewoon kopen wat je wilt en er vooral alles aan doen om het risico zo veel mogelijk "in te dekken". Dealer onderhouden, ingevulde onderhoudsboekjes, aankoopkeuring, buffer inbouwen voor grote eerste onderhoudt en dan gewoon lekker plezier hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02 23:22

Arch-IT-ect

.nutter

Ga voor een dikke Honda Accord als je het mij vraagt. Hoge betrouwbaarheid, zalig rijcomfort en onderhoudskosten vallen reuze mee

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoonH
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 20:08
Ik heb zelf met 240dkm afscheid genomen van mijn E90 LCI 320i (gekocht op 60dkm), deels omdat 't onderhoud omhoog schoot (er was elke keer wel weer wat wat een onderhoudsbeurt duur maakte, wel bij de dealer, dat dan weer wel), deels om iets meer een familie auto (F11) te hebben.

De pats factor doet mij niet zoveel, wel het feit dat het met afstand de twee beste autos zijn die ik ooit in bezit heb gehad. (alleen al de comfort stoelen in de F11... Beter heb ik nog niet in een auto gezeten).

toevoeging: onderweg naar het afhalen van de nieuwe... Schoot het motorstorings lampje aan van de E90. Meer rechtvaardiging voor mijn F11 had ik niet nodig :)

[ Voor 14% gewijzigd door AntoonH op 13-11-2018 14:36 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik denk dat op Tweakers over het algemeen meer mensen zitten die rationeel een auto kopen in plaats van emotioneel. In zie hier vaker autos geadviseerd als Skoda Fabia, Toyota Prius/Corolla, Yaris ipv een BMW 3 serie. Neem dat mee in je overweging.

Als een auto puur voor jou een vervoersmiddel is moet je hem rationeel kopen en dan is het logisch om niet voor een bmw te gaan.

Koop je hem emotioneel en is het jouw auto: Ga voor die BMW.
Een auto van dit segment met een hoge kilometerstand is inderdaad een risico maar je kunt zeker geluk hebben. Deze autos (vooral diesels) zijn vaak kilometervreters en dan staat er veel km op terwijl de auto weinig geleden heeft. Ik heb zelf met 200.000 een 1 serie gekocht en nu 50.000 later heb ik daar nauwelijks kosten aan gehad (terwijl ik hem echt pro-actief laat onderhouden bij bmw specialist).
Toen ik student was had ik weinig geld en was mijn aankoop dus ook super rationeel, een suzuki swift van 750 euro :D

Vuistregel: Zorg dat je 150% budget hebt om de auto te kunnen betalen, hier kun je onvoorzien onderhoud mee bekostigen.

edit: grafiekje ging over leeftijd, niet km stand

[ Voor 46% gewijzigd door laurens0619 op 13-11-2018 17:12 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Wat een gezeur hier. Als die jongen zo'n auto nu gewoon mooi vindt en comfortabel wie zijn wij dan om te zeggen dat een Suzuki dan goedkoper is? Kennelijk zijn de hogere kosten (want Premium merk) het hem waard.

Ik denk dat BMW's over het algemeen best behoorlijke auto's zijn, al staan ze wel bekend om motorproblemen. Ik ken verschillende mensen die allemaal hun motor kapot hadden (wel allemaal diesels)
Verwacht in ieder geval hogere onderhoudskosten, meer elektronica wat ook stuk kan gaan en met deze km stand komen er ook vaak wat duurdere onderdelen aan. Is het dat je waard en schrikt de km stand je niet af dan heb je een heerlijke reiswagen die niet te vergelijken is met een VW of een Skoda (auto's die je rationeel koopt)
Let op de onderhoudsboekjes, staat van het interieur, krasjes op het hout etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Argarath
  • Laatst online: 06-05 12:38

Argarath

MasterBlaster

Zoals al meer beschreven in de reacties koop je een bmw niet “omdat een auto praktisch” is. Een bmw is ‘freude am fahren’, plezier hebben en genieten van auto rijden.

Dat kost meer dan een nietszeggende middenklasser, ja. Maar je krijgt het er in plezier dubbel en dwars voor terug. Rij al enige jaren in een 530i. Dure auto. Helaas ook in onderhoud (motoren hebben veel problemen met injectoren en vanos). Maar het rijdt heerlijk.

Bottomline; heb je het er voor over? Dat is de vraag. En die zure calvinistische Nederlandse moraal lekker links laten liggen.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 10:42
De generatie hiervoor had problemen met de ketting en vliegwiel bij deze kilometerstand. Weet niet hoe het is met deze generatie zit. Dit zijn namelijk wel de duurste reparaties.

DSG of S-tronic gaat 150.000 km mee en vertoont dan kuren. Bij hoge kilometerstanden is de bak meestal al vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 07-05 07:34

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik heb een E91 gehad voor 3 jaar en rij nu een goed jaar een F31 met volle tevredenheid.
De E91 had een N47 motor en had daar nooit problemen mee.
Ook mijn huidige F31 heeft een N47 blok (325d) en daar is, onder garantie van BMW, na 70k een nieuw blok incl turbos in gegaan bij de vorige eigenaar.
Ja, BMW heeft een aantal problemen die, als ze zich voordoen, enorme kostenposten zijn.
Dan nog hebben ook de 1,4 TSI blokken van VW issues en IK (lees IK) ben ervan overtuigd dat die downsizing van motoren en turbos en compressors toevoegen op korte termijn een manier is om de emissie te drukken (alleen voor de test, in dagelijks gebruik maakt niemand het een hol uit lijkt het) maar deze motoren krijgen mijns inziens geheid problemen bij hogere kilometerstanden.
De oude TDi motoren bijvoorbeeld bij bullet-proof en zo worden ze niet meer gemaakt ben ik bang.
Dat gezegd hebbende, Ik ben iedere dag nog trots dat ik deze auto heb en iedere keer als ik hem parkeer en wegloop kijk ik achterom en dat heb ik met weinig andere merken.
Mensen kunnen me voor gek verklaren (en doe dat ook gerust) maar ik zie mijn auto ook al hobby en dat mag van mij ook wat geld kosten.
Je kunt ook een hoop zelf doen hoor. Wielenwissel doe ik zelf en ook de remblokken en schijven zijn zeer eenvoudig zelf te doen (YT is your friend).
Ik doe het niet perse om kosten te drukken (al slaan de bedragen bij de dealer nergens op af en toe) maar ook voor de lol.
Wat wellicht nog een overweging is voor je is om te importeren.
Ik mijn zoektocht kwam ik erachter dat alles wat ik interessant vond eigenlijk al geïmporteerd was uit Duitsland.
De E91 heb ik laten doen via een bedrijf maar die gasten doen echt geen hol voor veel geld en mijn F31 heb ik daarom zelf gedaan.
Los van het feit dat een gelijkwaardige in Nederland niet te koop was qua uitvoering was deze ook duizenden euros goedkoper tov mogelijk vergelijkbare....
FYI, dit is de mijne: https://www.bmwdriversfor...iewtopic.php?f=66&t=21124

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
assk schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:37:
De generatie hiervoor had problemen met de ketting en vliegwiel bij deze kilometerstand. Weet niet hoe het is met deze generatie zit. Dit zijn namelijk wel de duurste reparaties.

DSG of S-tronic gaat 150.000 km mee en vertoont dan kuren. Bij hoge kilometerstanden is de bak meestal al vervangen.
Weet je wel zeker dat je het over BMW hebt? DSG en S-tronic klinkt meer als Audi/Volkswagen technieken.

"Het kettingprobleem" was er vooral bij de n47, een dieselmotor. Iedere motor heeft wel eens een probleem maar structurele kettingproblemen ken ik bij de n20 niet.

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 14-11-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 07-05 07:34

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

laurens0619 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:40:
[...]

Weet je wel zeker dat je het over BMW hebt? DSG en S-tronic klinkt meer als Audi/Volkswagen technieken.

"Het kettingprobleem" was er vooral bij de n47, een dieselmoter.
Moet wel. De automaat van BMW (wel de nieuwere generatie overigens) kunnen een leven lang mee en zijn echt oersterk.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
[...]

Je haalt kwaliteit en betrouwbaarheid hier door elkaar.

Het afwerkingsniveau en materiaalgebruik van de Suzuki is bijzonder matig. Zeker in vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Het heeft mij eerlijk gezegd niet makkelijker gemaakt, enorm verschillende meningen en visies. Uiteraard ga ik er nog even onderzoek over doen.

Daarnaast kijk ik ook even bij Mercedes, de sportievere modellen waaronder deze bijvoorbeeld:
https://www.autoscout24.n...e8-5599111d6176?cldtidx=9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Karizma schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:45:
Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Het heeft mij eerlijk gezegd niet makkelijker gemaakt, enorm verschillende meningen en visies. Uiteraard ga ik er nog even onderzoek over doen.

Daarnaast kijk ik ook even bij Mercedes, de sportievere modellen waaronder deze bijvoorbeeld:
https://www.autoscout24.n...e8-5599111d6176?cldtidx=9
He bah mercedes :+
Los van de merken discussie:
Een auto onderin de markt kopen is vragen om problemen.
Een BMW F30 320i Benzine met een KM stand tot 200.000 doet op marktplaats tussen de 14.000 en 20.000 euro. Ga er dus vanuit dat deze auto je ongeveer 17.000 gaat kosten in aanschaf als je hem met laag risico koopt (Bovag, km stand onder 200.000, erkende garage, onderhoudshistorie).

Wil je dat niet uitgeven, dan moet je risico's gaan lopen door bijvoorbeeld:
* Particulier te gaan kopen
* Bij een autohandelaar te gaan kopen
* Autos met een km stand boven de 200.000 kopen

Risico kun je enigszins compenseren door een goede aankoopkeuring te doen.

Met een budget van 10-13K moet je veel geluk/risico lopen om een nette F30 te vinden. Ik denk dat je de meeste kans maakt bij een particulier BMW die >200.000 heeft gelopen. De inruilwaarde voor deze autos is namelijk zo laag dat mensen hem liever online wegdoen.

Het is aan jou hoeveel risico je wilt lopen maar eerlijk gezegd denk ik dat je budget te laag is voor deze klasse auto. Zijn er mogelijkheden om je budget te verhogen naar 15K? Je moet aan de Total Cost of Ownership denken he, aanschaf is maar 1 onderdeel hiervan :)

Wat ook helpt is de auto te checken via de anwb autowaarde: https://www.anwb.nl/auto/koerslijst#/koerslijst
Deze berekening is gedaan op basis van een 2012 f30 (320i) met 150.000 km vs 210.000

210.000
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kjzVAL/bmw-210-000.png

150.000
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/doARjf/bmw-150-000.png

[ Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 14-11-2018 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06
Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:26:
@donaldo De oudere 3-series vind ik een stuk minder mooi en wordt vaak geassocieerd met bepaalde types. Ik zal niet veel rijden, maar als ik rijd wil ik in een mooie auto rijden :P
Hoe denk je dat deze 3-serie eruit gaat zien als we nog een generatie 3-serie verder zijn? :+

Je moet niet kijken naar de aanschafprijs, maar naar wat zo'n auto kost in de periode dat je 'm hebt. Laten we zeggen een jaar of 5. Onderhoud, brandstof, verzekering en wegenbelasting.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zegt dat het je eerste auto is; als je een jonge en beginnende bestuurder bent betaal je voor een stilstaande BMW al snel dik 200 euro. Hoeveel kilometers ga je eigenlijk rijden?
Laat trouwens staan wat de gevolgen zijn mocht je schade rijden.
Als je 1-2 jaar 'afziet' in een goedkoop koekblikje scheelt je dat alleen daarop al een paar duizend euro. Je bespaart zelfs al aanzienlijk met lekker gemotoriseerde Seat Ibiza's om iets frissers te noemen. Dikke kans dat je zo'n logge BMW er daar nog dik mee uit trekt bij het stoplicht ook. PK's zeggen lang niet alles :)

Als je budget 10k is, zoek dan een auto die wordt aangeboden waarbij de hoge kilometermeuk 5k kost, en de zo-goed-als-nieuwe exemplaren 15k kosten. Dan kan je gewoon een nette, goede auto kopen voor je budget.
Je zoekt nu naar de onderkant van de markt. Wie weet heb je geluk, maar 'goedkoop is duurkoop' is vaak gewoon wel het geval. Kosten kunnen heel hard oplopen bij auto's, zeker bij dit soort merken...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Richh schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:35:
[...]

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zegt dat het je eerste auto is; als je een jonge en beginnende bestuurder bent betaal je voor een stilstaande BMW al snel dik 200 euro. Hoeveel kilometers ga je eigenlijk rijden?
Laat trouwens staan wat de gevolgen zijn mocht je schade rijden.
Interessante vraag is ook wel of hij 'm kan verzekeren, en zo ja, voor wat voor maandbedrag.. Want dat kan nog wel eens lelijk uitpakken bij de combinatie BMW en beginnend bestuurder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-05 22:09
Argarath schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:19:
Zoals al meer beschreven in de reacties koop je een bmw niet “omdat een auto praktisch” is. Een bmw is ‘freude am fahren’, plezier hebben en genieten van auto rijden.

Dat kost meer dan een nietszeggende middenklasser, ja. Maar je krijgt het er in plezier dubbel en dwars voor terug. Rij al enige jaren in een 530i. Dure auto. Helaas ook in onderhoud (motoren hebben veel problemen met injectoren en vanos). Maar het rijdt heerlijk.

Bottomline; heb je het er voor over? Dat is de vraag. En die zure calvinistische Nederlandse moraal lekker links laten liggen.
Ik denk niet dat de reacties puur tegen het aanschaffen van een leuk rijdende "premium" auto zijn.

Het is gewoon niet aan te bevelen om aan de onderkant van de markt te gaan shoppen met de bovenkant van je budget bij een auto die relatief duur onderhoud heeft. Ik zou de laatste zijn om te zeggen dat een BMW met een fijne motor per definitie een slecht aankoop is. Ik neem aan dat jij ook niet met een budget van 4500 een 530i met 4 ton op de teller voor 4250 aangeschaft hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06
Radiant schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:47:
[...]

Interessante vraag is ook wel of hij 'm kan verzekeren, en zo ja, voor wat voor maandbedrag.. Want dat kan nog wel eens lelijk uitpakken bij de combinatie BMW en beginnend bestuurder..
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-05 22:09
Richh schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:56:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
Ik heb al een aantal verzekeringen geraadpleegd op basis van kenteken en mijn gegevens, ik heb bijna 8 jaar een rijbewijs dus dat moet geen probleem zijn. En ja tot op heden heb ik altijd lekker de auto van mijn vriendin/ouders kunnen gebruiken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 18:07

Polycom

Poes van goud

Verzekeraars kijken vaak naar leeftijd, locatie en schadevrije jaren, vergeet dat ook niet. Dezelfde auto verzekeren op Texel is goedkoper dan in Rotterdam-zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Karizma schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:04:
[...]

Nou het is een auto die ik wel graag zou willen, maar als mensen met ervaring het afraden om een 3-serie met deze specs aan te schaffen, dan neem ik die feedback graag mee. Ook alternatieven zal ik onderzoeken :)
Reliability index verzamelt alle gegevens over de betrouwbaarheid van auto's. Hier zijn dus de cijfers ipv de gevoelens. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar deze cijfers zijn, maar ze lijken mij toch betrouwbaarder te zijn dan de tweakers hier die niet minimaal 50 van deze auto's in het onderhoud hebben. De cijfers raden dus af om deze auto te kopen. De Passat die je niet wilt door DSG problemen heeft minder problemen.

https://www.reliabilityindex.com/what-is
https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/169

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 14-11-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:19
Anoniem: 54936 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:45:
[...]

Reliability index verzamelt alle gegevens over de betrouwbaarheid van auto's. Hier zijn dus de cijfers ipv de gevoelens. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar deze cijfers zijn, maar ze lijken mij toch betrouwbaarder te zijn dan de tweakers hier die niet minimaal 50 van deze auto's in het onderhoud hebben. De cijfers raden dus af om deze auto te kopen. De Passat die je niet wilt door DSG problemen heeft minder problemen.

https://www.reliabilityindex.com/what-is
https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/169
Ik zie dat de User Reliability gewoon goed is. Ook als ik kijk naar de percentages dat er iets mis gaat... Vind het allemaal wel meevallen. Degene die afraad een 3 serie te kopen rijd vast en zeker een Prius. :+
Pagina: 1 2 Laatste