Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:19:
@
AltTabKeys Wat wil je nu precies eigenlijk? door alle posts van jou is dat niet echt duidelijker geworden. Daarbij ben ik benieuwd op mijn andere vraag. Ben je afhankelijk van je GPU betreft inkomen?
Daarbij wat wil je horen van ons? Zoals je ziet zijn er genoeg die reageren en je krijgt verschillende antwoorden. 1 ding doe geen acties vanuit gevoel maar vanuit verstand.
En door alle reacties raak ik juist de kluts kwijt :-D .
Anyway.
Ik ben voor plezier afhankelijk van mijn GPU.
Wat ik wil: Geldbedrag terug, of korting op een nieuwe GPU.
Wat ik gedaan heb: 15 oktober de GPU naar Alternate gestuurd.
18 Oktober is deze naar Asus gegaan.
12-11-2018 arriveerde de GPU bij mij, vanuit Asus. Niet getest door Alternate.
12-11-2018 direcht Alternate opgebeld en uitgelegd. Oplossing: We compenseren je en geven je een 'nieuwe' GPU. (1 Nadeel. Ze willen mij een GPU leveren waarvan niet het bestaan weet. Namelijk de MSI 1080 Ti Gaming Trio. *Niet de bekende Trio X*! )
Doordat er niks bekend is van de Trio zonder X, neem ik het risico niet. Aangezien het lijkt als of de kaart nooit heeft bestaan (wtf)
Dit ook uitgelegd aan Alternate. Dit begrepen ze ook.
Wat ik ga doen: Donderdag de GPU terug sturen naar Alternate. Alternate kijkt hoeveel of ze geld terug geven, mij willen matsen en/of zelfs een nieuwe kaart willen leveren van de RTX serie. Desnoods ben ik bereid om mee te betalen als ik mag kiezen welke RTX het wordt.
Mijn problemen met Alternate: In eerste instantie wouden ze maar 875,- terug geven. Iets wat ik niet waardoor, aangezien het een ondeugdelijk product is (inmiddels zo benoemd door de Consuwijzer).
En wettelijk heb je dan recht op een volledig terugbetaling van het aankoopbedrag.
Ik ben niet van plan om naar de rechter te stappen. Dat win ik toch niet. (Gezien de kosten)
GoldenBatt schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:23:
[...]
Geloof dat de fabrikant zelfs tot 3 een poging mag doen om een product te repararen. Ik had hem in jouwn geval eerst voor een 2de keer weg gestuurd, en dan had dit prima gefixt kunnen zijn. Tuurlijk kan een beetje service voor 1000 euro wel, Alternate bied ook direct een bedrag of alternatief aan, of je kan hem natuurlijk nog een keer laten maken. Alternate kan er zelf ook weinig aan doen dat er iets aan die kaart stuk gaat...
Of het aanbod kwa geld netjes is, geen idee. Ja je kan er een degelijk alternatief voor kopen, maar omdat het zo rap al stuk is zou ik ook ergens de volle pond terug verwachten. Maar in mijn ogen (topic snel doorgelezen) kom je een beetje witheet over, dreig je met advocaten enz, terwijl dit helemaal nergens voor nodig is.
Je kan beter een goed tegen voorstel doen, dan direct dwars te gaan liggen. Alternate eens netjes vragen of ze een kaart hebben die je zolang kan lenen terwijl je jouwn kaart weer naar Asus stuurt omdat weer 5 weken zonder kaart zitten wel erg zuur is. Misschien kunnen ze dat en ben je dan van het gezeur af, maar dit is echt problemen blijven zoeken en blijven schreeuwen, en daar schiet Alternate niks mee op, maar jij zelf ook helemaal niet

Het was juist de bedoeling om niet over te komen als de dude die naar de rechter gaat

.
En ik ga Alternate idd een tegenbod doen. Zodra hun de GPU hebben getest, willen ze met me onderhandelen. (Dit was niet duidelijk voordat ik dit topic startte)
[
Voor 28% gewijzigd door
AltTabKeys op 13-11-2018 16:50
]