Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies nodig over gerechtelijke stappen s.v.p Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• AltTabKeys
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11-06 20:56
Hallo beste forumleden!

Op 19 02 2018 heb ik een Asus STRIX GTX 1080 Ti Gaming gekocht voor de prijs van 1.053,- (duizend) Binnen 6 maanden tijd is helaas iets defect geraakt waardoor mijn rode led-lampjes het niet meer deden. Zo’n 5 weken geleden heb ik mijn GPU ter reparatie opgestuurd naar de winkel van aankoop (Alternate). Deze hebben hem getest en constateert dat inderdaad het lampje defect is. Zij hebben deze daarom opgestuurd naar Asus ter reparatie(+/- 2 weken geleden) . Eenmaal iets van 2 weken verder, (vandaag, maandag de 12e) de GPU terug ontvangen vanuit Asus, hij zou gerepareerd zijn.

Nou, dus niet. Ze hebben iets vervangen waardoor alles zou moeten werken. Helaas niet dus. Ik heb zelfs meer problemen dan dat ik al had.

De lampjes werken nog niet, en daarnaast maakt de GPU af en toe ook een raar geluid? (Geluid van een tattoo-machine).

Dit allemaal uitgelegd aan Alternate en bieden mij 2 opties aan. Wij sturen u een andere soort vergelijkbare kaart op (geen akkoord, ik krijg dan een kaart met veel mindere prestaties en lagere waarde) of mijn geld terug.

Maar hier gaat het fout.
Als ik mijn geld terug wil, krijg ik slechts 876,- Euro, i.p.v. mijn aankoopbedrag van meer dan duizend euro terug!
De reden waarom? Volgens Alternate kunnen zij niet het aankoopbedrag terug geven, omdat deze niet meer wordt verkocht... Dus geven ze het bedrag van een gelijkwaardige*1 kaart (Niet echt gelijkwaardig die zij voorstellen.)

Ik wil graag weten of iemand bekend is met welke rechten ik heb betreft geld terug e.d?

*1 Alternate wou mijn Asus STRIX GTX 1080 Ti Gaming 11Gb OC omruilen voor een MSI GTX 1080ti Gaming trio. (Specificaties zijn slechter)
In verhouding 2 totaal verschillende kaarten.

*Ik laat morgen Alternate weten dat ik bezig ga met gerechtelijke stappen en graag mijn duizend euro terug wil. Of een Msi RTX 2080Ti Gaming X Trio (met aanbetaling).

*Ik snap natuurlijk dat ik mijn GPU moet teruggeven bij het ontbinden van de koopovereenkomst.

[Voor 3% gewijzigd door AltTabKeys op 12-11-2018 19:39]

:-)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:06

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat is dan het grote verschil tussen die MSI en de ASUS?

Allebei een 1080 Ti chip, allebei een prima koeler.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15:34

iCore

Dat is mijn uitspraak.

specs zijn slechter
Scheelt toch maar een beetje? anders kan je makkelijk die Trio op de ASUS clockspeed zetten. die MSI Trio is ook niet niks hoor.

Ik zeg: gewoon doen

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Funky22
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 13-06 18:14

Funky22

Guild invite

Zie die Msi toch ook nergens onderdoen voor de Asus.

Vroeger ook een iets voorgehad met men 7 maand oude Gpu gewoon men bedrag op de factuur terug gehad (Dixons)

https://discord.gg/x8uWt9

• AltTabKeys
iCore schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:37:
[...]

Scheelt toch maar een beetje? anders kan je makkelijk die Trio op de ASUS clockspeed zetten. die MSI Trio is ook niet niks hoor.

Ik zeg: gewoon doen
Scheelt ‘n beetje. Maar heb er helaas ervaring mee gehad dat je niet de beloofde hoeveelheid GB krijgt (900 serie).

En het zit me een beetje dwars dat de msi geen OC is.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt er geen klap aan maar alle geruchten wijzen erop dat de 1080-serie uitverkocht / niet meer op voorraad is bij veel retailers en Nvidia zelf. Ik snap je principes en je geld maar denk (alvast) even vooruit dat er een mogelijkheid is dat de betreffende 1080-kaart gewoon echt niet meer leverbaar is en wat je dan zou moeten/willen aanschaffen voor vergelijkbare specs

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• AltTabKeys
MAX3400 schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:49:
Je hebt er geen klap aan maar alle geruchten wijzen erop dat de 1080-serie uitverkocht / niet meer op voorraad is bij veel retailers en Nvidia zelf. Ik snap je principes en je geld maar denk (alvast) even vooruit dat er een mogelijkheid is dat de betreffende 1080-kaart gewoon echt niet meer leverbaar is en wat je dan zou moeten/willen aanschaffen voor vergelijkbare specs
Als ik mijn duizend euro terug krijg, ben ik bereid om geld te sparen voor de rtx 2080ti. Heb niet echt een andere keuze.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:02
AltTabKeys schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:47:

En het zit me een beetje dwars dat de msi geen OC is.
De turboklok scheelt maar 25 MHz, ofwel 1,5%. Waar heb je het over.

• AltTabKeys
Uszka schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:52:
[...]

De turboklok scheelt maar 25 MHz, ofwel 1,5%. Waar heb je het over.
Btw, met welke GPU versie vergelijk jij?

Mijn reden dat ik de msi niet neem, is omdat het lijkt alsof ‘ie nooit heeft bestaan.

Er zijn 0 filmpjes, reviews of specificaties te vinden van de Gaming Trio. Zelfs de productwebsite van MSI bestaat niet.

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

In beginsel moet de verkoper na ontbinding de volledige koopprijs terugbetalen. De reden die Alternate geeft om daarvan af te wijken is niet sterk (je geeft zelf al aan dat je daarmee niet een vergelijkbare kaart kunt kopen).
De vraag is of je Alternate wel een gebruiksvergoeding verschuldigd bent na ontbinding. Dat durf ik hier niet met zekerheid te zeggen. Wat het lastig maakt is dat je het Alternate niet kunt aanrekenen dat ze niet kunnen nakomen: reparatie kan schijnbaar niet, jouw kaart is niet meer leverbaar, en de opvolger lijkt flink duurder te zijn. Een vergoeding van 17% van de waarde voor 8 maanden gebruik is wel fors.
Als het maar 1,5% scheelt, zou ik dat verlies nemen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:02

• JappieR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 13:05
Mijn ervaring is dat je van gerechtelijke staken ook niet vrolijk word, kan nog wel eens lang gaan duren.
Verder lijkt me die 876 euro niet verkeerd, voor dat geld kun je nieuwe vergelijkbare 1080ti terug kopen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je een rechtsbijstand? Bel die dan voor advies.
Heb je die niet: accepteer het bod of neem die nieuwe kaart.
Lang verhaal kort: als je dit aanhanging maakt kost gelijk krijgen (als je dat al hebt) je alleen al aan uren van een advocaat minimaal 2x dat van een nieuwe kaart. En trust me, een Alternate heeft sneller hun vaste bedrijfsjurist naar zoiets laten kijken als dat jij een advocaat gevonden hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:58
Of je neemt het geld aan en koopt een rtx2080, die is sneller dan een 1080ti.
Rechten begin er idd niet mee, das enkel ellende.

• AltTabKeys
De eerste, zonder X. Zoek maar eens naar reviews. Totaal dood product. De Trio X had ik met alle liefde verwelkomd.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF.

• AltTabKeys

• br00ky
  • Registratie: januari 2014

br00ky

Moderator Harde Waren
Subforum waar je topic nu staat. Het is immers geen technische vraag, maar een vraag over garantie e.d.

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio kun je voor 860 euro weer terugkopen die is sneller dan eender welke 1080ti
Asus strix maakt best lawaai en is maar iets sneller dan de X trio.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:07
The Eagle schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:20:
Heb je een rechtsbijstand? Bel die dan voor advies.
Heb je die niet: accepteer het bod of neem die nieuwe kaart.
Lang verhaal kort: als je dit aanhanging maakt kost gelijk krijgen (als je dat al hebt) je alleen al aan uren van een advocaat minimaal 2x dat van een nieuwe kaart. En trust me, een Alternate heeft sneller hun vaste bedrijfsjurist naar zoiets laten kijken als dat jij een advocaat gevonden hebt.
Je kan je ook prima zelf verdedigen. En de gemaakte kosten kan je ook gewoon terug vorderen.
En als de bedrijfsjurist hier nar kijkt na binnenkomst dagvaarding zal die echt niet zeggen laat maar voor de rechter komen hoor.

Maar misschien kan @Alternate.nl @AlternateBE nog iets voor je doen. IPV de gehele rechterlijke poppenkast uit de hoed toveren.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18:35
Ik snap niet zo goed waarom Alternate de kaart niet nog een keer ter reparatie aanbiedt (of je hiermee geholpen bent is een tweede)?
Als de kaart niet meer te repareren is en een vergelijkbare kaart niet leverbaar is, waarom zou je dan de koop niet kunnen ontbinden vraag ik aan @GlowMouse. Ik zou het echt vreemd vinden als je binnen 6 maanden al een verbruiksvergoeding voor je kiezen krijgt!

Overigens, zou ik net als TS, bedenkingen hebben bij een produkt wat nergens lijkt te bestaan (geen reviews e.d.).

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-06 09:08

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Een gebruiksvergoeding is zeldzaam toewijsbaar (Quelle). Zeker binnen 6 maanden. Dat de verkoper er zelf weinig aan kan doen is precies waarom we regresrecht kennen: de verkoper kan zijn verplichtingen weer bij zijn leverancier verhalen.
http://www.conformiteit.n...teit_regres-garantie.html

Er is dus geen enkele reden voor verkoper om TS zijn geld niet terug te geven anders dan dat ze proberen hun winstmarge wel te behouden, of geen zin hebben hun kanaal aan te spreken hierop - en zo werkt het niet.

Ze mogen uiteraard nog steeds voorstellen het toch te herstellen, maar als dat niet blijft lukken is het eindresultaat toch dat het volledige aankoopbedrag terug moet.

[Voor 3% gewijzigd door Floppus op 12-11-2018 21:51]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• AltTabKeys
br00ky schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:49:
Subforum waar je topic nu staat. Het is immers geen technische vraag, maar een vraag over garantie e.d.
Aaah, Thanks! :)

• AltTabKeys
loki504 schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:14:
[...]

Je kan je ook prima zelf verdedigen. En de gemaakte kosten kan je ook gewoon terug vorderen.
En als de bedrijfsjurist hier nar kijkt na binnenkomst dagvaarding zal die echt niet zeggen laat maar voor de rechter komen hoor.

Maar misschien kan @Alternate.nl @AlternateBE nog iets voor je doen. IPV de gehele rechterlijke poppenkast uit de hoed toveren.
Ik kijk nog even wat ze kunnen doen (Morgen even bellen)

Een bod vanuit hun kant mag nog een 2e keer :-) . Bijv een RTX 2080 Ti :-D

• AltTabKeys
Medione1210 schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:15:
Ik snap niet zo goed waarom Alternate de kaart niet nog een keer ter reparatie aanbiedt (of je hiermee geholpen bent is een tweede)?
Als de kaart niet meer te repareren is en een vergelijkbare kaart niet leverbaar is, waarom zou je dan de koop niet kunnen ontbinden vraag ik aan @GlowMouse. Ik zou het echt vreemd vinden als je binnen 6 maanden al een verbruiksvergoeding voor je kiezen krijgt!

Overigens, zou ik net als TS, bedenkingen hebben bij een produkt wat nergens lijkt te bestaan (geen reviews e.d.).
Dit boden ze aan. Maar als consument sta ik dan in mijn recht dit te weigeren en dus (net allemaal opgezocht) dus geld terug. Dit omdat dit product ondeugdelijk terug is gekomen. (Vanuit Asus. Maar hiervoor moet ik Alternate 'Aanklagen'. En Alternate regelt dat onderling met Asus)

Omdat mijn GPU binnen 1 jaar ondeugdelijk is, heb ik recht op het aankoopbedrag terug te krijgen.

Wat het product na 1 jaar ondeugdelijk, maar wel nog binnen fabrieksgarantie, heb ik recht op de dagwaarde.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

AltTabKeys schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:13:
[...]

Dit boden ze aan. Maar als consument sta ik dan in mijn recht dit te weigeren en dus (net allemaal opgezocht) dus geld terug. Dit omdat dit product ondeugdelijk terug is gekomen. (Vanuit Asus. Maar hiervoor moet ik Alternate 'Aanklagen'. En Alternate regelt dat onderling met Asus)

Omdat mijn GPU binnen 1 jaar ondeugdelijk is, heb ik recht op het aankoopbedrag terug te krijgen.

Wat het product na 1 jaar ondeugdelijk, maar wel nog binnen fabrieksgarantie, heb ik recht op de dagwaarde.
Ja, maar eerlijk is eerlijk: 876 euro terugkrijgen voor een product dat je 9 maanden hebt gebruikt en waar je *nooit* die 876,- tweedehands voor gaat krijgen is wat mij betreft gewoon een eerlijk aanbod. Daar kun je een nieuwe RTX2080 voor kopen die volgens mij nog een stukje sneller is ook. Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon nog eens vragen of dat het beste is wat ze kunnen doen en anders gewoon voor die 876,- kiezen. Als ik eerlijk ben zou ik die meteen al geaccepteerd hebben, ik heb inmiddels op 3 jaar al 3 GPU's RMA kunnen sturen en iedere keer gerepareerd terug, waarna ik ze tweedehands heb verkocht.

Ik heb in verhouding ook best wat voor mijn GTX1080 mogen neertellen (640,-). Als die nu na 1,5 jaar kapot gaat en de webwinkel geeft mij nog 500 euro klap ik in mijn handjes.

R7 3700X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
loki504 schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:14:
[...]

Als je wint én de rechter veroordeelt de tegenpartij in de kosten, dan is dat maar een klein deel van de daadwerkelijke kosten. Dus nee, de echte kosten kun je niet ‘gewoon’ terug vorderen.

(IE procedures zijn een uitzondering, maar dat is dit niet)

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

• AltTabKeys
Kuusj schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:19:
[...]

Ja, maar eerlijk is eerlijk: 876 euro terugkrijgen voor een product dat je 9 maanden hebt gebruikt en waar je *nooit* die 876,- tweedehands voor gaat krijgen is wat mij betreft gewoon een eerlijk aanbod. Daar kun je een nieuwe RTX2080 voor kopen die volgens mij nog een stukje sneller is ook. Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon nog eens vragen of dat het beste is wat ze kunnen doen en anders gewoon voor die 876,- kiezen. Als ik eerlijk ben zou ik die meteen al geaccepteerd hebben, ik heb inmiddels op 3 jaar al 3 GPU's RMA kunnen sturen en iedere keer gerepareerd terug, waarna ik ze tweedehands heb verkocht.

Ik heb in verhouding ook best wat voor mijn GTX1080 mogen neertellen (640,-). Als die nu na 1,5 jaar kapot gaat en de webwinkel geeft mij nog 500 euro klap ik in mijn handjes.
Sorry, maar in mijn ogen is 876 in verhouding tot 1.050,- een te groot verschil. Omdat het inmiddels tot een ondeugdelijk product is verklaard (Consumentenbond).

Geld terug of een RTX is een deal voor mij.

• AltTabKeys
willemjoosten schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:20:
[...]

Als je wint én de rechter veroordeelt de tegenpartij in de kosten, dan is dat maar een klein deel van de daadwerkelijke kosten. Dus nee, de echte kosten kun je niet ‘gewoon’ terug vorderen.

Gelukkig wil ik het niet uitlaten barsten tot rechtzaken. Ik denk dat ik er met Alternate wel kan uitkomen :-) (Hope so)

• loki504
willemjoosten schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:20:
[...]

En jij denk dat dit in dit geval niet zo gebeuren? en om welk klein deel gat het dan? Of om welk groot deel gaat het wat je niet terug gevorderd krijgt?

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Dus eigenlijk wil je er beter van worden door een 2080Ti te eisen, ik vind dat persoonlijk een beetje raar.

Ik zou zelf gewoon dat geld accepteren en dan bij een winkel die wel een 1080Ti kan leveren het gewenste exemplaar kopen en anders een 2070 kopen.
loki504 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:23:
[...]

En jij denk dat dit in dit geval niet zo gebeuren? en om welk klein deel gat het dan? Of om welk groot deel gaat het wat je niet terug gevorderd krijgt?
De tijd die je er in moet stoppen om 177 euro extra vergoeding te krijgen.

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
AltTabKeys schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:23:
[...]

Gelukkig wil ik het niet uitlaten barsten tot rechtzaken. Ik denk dat ik er met Alternate wel kan uitkomen :-) (Hope so)
Je praat in bijna ieder bericht over 'RECHTEN'. Als je ook zo richting Alternate praat, neemt de goodwill snel af. Het is een groot bedrijf, hebben juristen in dienst, dus het interesseert hen vrij weinig als je 'the hard way' wilt spelen.

Mijn tip is; denk vooral pragmatisch. Wat is voor jezelf een acceptabele oplossing en probeer je ook in de positie van Alternate te verplaatsen. Daarbij; ze bieden je wat opties en ik zie echt geen gekke voorstellen. Ik weet zeker dat je elkaar ergens in het midden kunt ontmoeten.

Oh en nog een tip; lees ook de overige postings goed door. Een heleboel nuttige info is al gegeven! Succes :)

[Voor 12% gewijzigd door Pepppie op 12-11-2018 22:35]

• loki504
Fable schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:32:
Dus eigenlijk wil je er beter van worden door een 2080Ti te eisen, ik vind dat persoonlijk een beetje raar.

Ik zou zelf gewoon dat geld accepteren en dan bij een winkel die wel een 1080Ti kan leveren het gewenste exemplaar kopen en anders een 2070 kopen.

[...]

Dat is niet wat beide personen aangeven. Die geven aan dat je met hoge kosten achterblijft.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
@AltTabKeys Wil je de volgende keer de 'Wijzig'-knop gebruiken ipv. telkens te dubbel- en tripleposten? Het leest vrij irritant en is niet de bedoeling op Tweakers.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

• AltTabKeys
Yorinn schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:37:
[mbr]@AltTabKeys Wil je de volgende keer de 'Wijzig'-knop gebruiken ipv. telkens te dubbel- en tripleposten? Het leest vrij irritant en is niet de bedoeling op Tweakers.[/]
Hoe bedoel je Dubbelposten? Ik wijzig mijn bericht als ik een update heb. Ik maak geen nieuw topic of zo aan hoor?

• Zarathustra
AltTabKeys schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:23:
[...]

Ik reageerde op loki z’n opmerking. Hij gaf met zijn opmerking de indruk dat procederen kostenloos zou kunnen. Wat niet zo is.

https://www.rechtspraak.n...nas/liquidatietarief.aspx

Voor je dat toegewezen krijgt ben je een veelvoud aan advocaatkosten kwijt. Wel leuk om te gebruiken in blufpoker tegen kleine partijen :P Heb zelfs tweemaal juristen van DAS overtuigd dat het echt niet zinvol was om te gaan procederen ;)

Dat je hier om advies vraagt zegt me dat je dat spel niet gaat winnen.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

• AltTabKeys
willemjoosten schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:39:
[...]

Ik reageerde op loki z’n opmerking. Hij gaf met zijn opmerking de indruk dat procederen kostenloos zou kunnen. Wat niet zo is.

https://www.rechtspraak.n...nas/liquidatietarief.aspx

Voor je dat toegewezen krijgt ben je een veelvoud aan advocaatkosten kwijt. Wel leuk om te gebruiken in blufpoker tegen kleine partijen :P Heb zelfs tweemaal juristen van DAS overtuigd dat het echt niet zinvol was om te gaan procederen ;)

Dat je hier om advies vraagt zegt me dat je dat spel niet gaat winnen.
inderdaad. Dat ziet iedereen wel in toch? :P

En de reden om hier advies te vragen is meer van heeft iemand ervaring met zoiets en wat zouden jullie doen?

Ik neem morgen met Alternate nog eens contact op, of ze nog een ander voorstel willen doen. Anders wil ik mijn geld terug. En geven zij niet waar ik recht op heb, dan moet ik helaas wel gerechtelijke stappen ondernemen...

• Twarp
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56

Twarp

just grin...

Waarde in geld bij producten die zo sterk in prijs wisselen is gevoel-technisch een dood doener. Je had een 1080Ti, als je een vergelijkbaar product krijgt is het normaal acceptabel dat ze hier een vergelijkbaar aanbod in geld voor aanbieden.

Geld bijlappen voor een 2080 (Ti) is een mooie oplossing, ga je niet achteruit in specs.

Voor de rest, het is net wat ze hier zeggen, procederen heeft geen zin, het is kostbaar en de tijd alleen al niet waard.

Meh ...

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Kuusj schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:19:
[...]

Ja, maar eerlijk is eerlijk: 876 euro terugkrijgen voor een product dat je 9 maanden hebt gebruikt en waar je *nooit* die 876,- tweedehands voor gaat krijgen is wat mij betreft gewoon een eerlijk aanbod.
Dat vraag ik me af. Naast dat het wettelijk anders blijkt te zitten (Ik vertrouw Floppus daar bijna blind op, ben zelf geen jurist), vind ik het gevoelsmatig ook niet kunnen.

Als ik een product koop van ruim €1000 euro van een goed merk met twee jaar garantie, dan verwacht ik daar ook minstens twee jaar (en nog wel wat langer) geen gezeur mee te hebben. De winkelier heeft de verantwoordelijkheid mij een conform product te leveren of, als er toch een gebrek tussendoor glipt, zonder veel ongemak te zorgen dat ik weer een werkend product heb.

Of het nou 7, 8 of 9 maanden zijn, ruim binnen de garantietermijn is de kaart kapot geraakt. De winkelier heeft de kans gekregen het te herstellen en heeft nota bene het probleem erger gemaakt onder de noemer 'gerepareerd'. Daar hebben ze welgeteld 5 weken over gedaan. Een behoorlijk lange termijn.

Ik zie geen enkele reden om de winkelier z'n winstmarge te laten houden. Het product wat de winkelier destijds heeft geleverd was niet conform, immers het is kapot gegaan. Een reparatie heeft veel te lang geduurd en is ook nog is verprutst. En dan komen ze nu ook nog is met het voorstel om een (qua specificaties) slechter product te leveren. Het scheelt niet veel, maar ook dat verdient geen schoonheidsprijs.

Nee, ik denk dat zowel gevoelsmatig als wettelijk de aankoopprijs terug heel redelijk is.

• AltTabKeys
Twarp schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:41:
Waarde in geld bij producten die zo sterk in prijs wisselen is gevoel-technisch een dood doener. Je had een 1080Ti, als je een vergelijkbaar product krijgt is het normaal acceptabel dat ze hier een vergelijkbaar aanbod in geld voor aanbieden.

Geld bijlappen voor een 2080 (Ti) is een mooie oplossing, ga je niet achteruit in specs.

Voor de rest, het is net wat ze hier zeggen, procederen heeft geen zin, het is kostbaar en de tijd alleen al niet waard.
Daar zal ik me aan houden. Sowieso procederen ben ik geen fan van. Helemaal omdat het ook een fout van Asus is.

• loki504
@willemjoosten Jij gaat gelijk van advocaat kosten uit. Je kan je natuurlijk ook prima zelf doen. Of een persoon met redelijke juridische kennis. IK wil best geloven dat er grote zaken zijn waar je zelf geld om moet steken. Maar voor zulke relatief kleine zaken kan je gewoon zelf verweer geven. En kan je alle standaard kosten gewoon terug vorderen. En zie ook niet in waarom er hier ineens aan paniek voetbal gedaan moet worden. en advocaten bij gehaald moet worden.

• Zarathustra
AltTabKeys schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:40:
[...]

En de reden om hier advies te vragen is meer van heeft iemand ervaring met zoiets en wat zouden jullie doen?
Vriendelijk mailtje dat je hun aanbod niet accepteert. Je de koop wilt ontbinden en het volledige bedrag terug wilt. Met verwijzing naar rechtspraak, jurisprudentie of desnoods link naar dit draadje.

Als iets niet werkt is het roepen dat je gerechtelijke stappen gaat nemen. Als je op bovenstaande mail niet de reactie krijgt die wilt kun je daar nog eens naar gaan hinten.

En het leven is niet eerlijk :P Kan intussen denk ik een auto kopen voor het totaal bedrag waarvoor ik 'genaaid' ben in mijn leven - *kuch*, bedoel 'niet mijn recht gehaald heb' natuurlijk 8)

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nijn schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:42:
[...]

Dat vraag ik me af. Naast dat het wettelijk anders blijkt te zitten (Ik vertrouw Floppus daar bijna blind op, ben zelf geen jurist), vind ik het gevoelsmatig ook niet kunnen.

Als ik een product koop van ruim €1000 euro van een goed merk met twee jaar garantie, dan verwacht ik daar ook minstens twee jaar (en nog wel wat langer) geen gezeur mee te hebben. De winkelier heeft de verantwoordelijkheid mij een conform product te leveren of, als er toch een gebrek tussendoor glipt, zonder veel ongemak te zorgen dat ik weer een werkend product heb.

Of het nou 7, 8 of 9 maanden zijn, ruim binnen de garantietermijn is de kaart kapot geraakt. De winkelier heeft de kans gekregen het te herstellen en heeft nota bene het probleem erger gemaakt onder de noemer 'gerepareerd'. Daar hebben ze welgeteld 5 weken over gedaan. Een behoorlijk lange termijn.

Ik zie geen enkele reden om de winkelier z'n winstmarge te laten houden. Het product wat de winkelier destijds heeft geleverd was niet conform, immers het is kapot gegaan. Een reparatie heeft veel te lang geduurd en is ook nog is verprutst. En dan komen ze nu ook nog is met het voorstel om een (qua specificaties) slechter product te leveren. Het scheelt niet veel, maar ook dat verdient geen schoonheidsprijs.

Nee, ik denk dat zowel gevoelsmatig als wettelijk de aankoopprijs terug heel redelijk is.
Eens (heb nu al 3x gehad dat ik na bijna 2 jaar gebruik van een telefoon het aankoopbedrag terug kreeg), maar als ze 876 euro bieden (waar je zelf dus ook een RTX2080 van kunt kopen) lijkt het mij dat ze in hun plicht om een vergelijkbaar product te bieden (zij het in geld) voldaan hebben. Maar goed, IANAL. Lijkt me dat als ze een fatsoenlijke RTX2080 aanbieden (dus MSI/ASUS en niet de goedkoopste koeler) het hun wellicht nog minder geld kost.

R7 3700X - RTX3070 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Zarathustra
loki504 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:49:
@willemjoosten Jij gaat gelijk van advocaat kosten uit. Je kan je natuurlijk ook prima zelf doen. Of een persoon met redelijke juridische kennis. IK wil best geloven dat er grote zaken zijn waar je zelf geld om moet steken. Maar voor zulke relatief kleine zaken kan je gewoon zelf verweer geven. En kan je alle standaard kosten gewoon terug vorderen. En zie ook niet in waarom er hier ineens aan paniek voetbal gedaan moet worden. en advocaten bij gehaald moet worden.
Verweer voeren doet een gedaagde...

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
https://www.alternate.nl/voorwaarden#17

Misschien eerst eens naar de geschillencommissie voor de rechtbank om de hoek komt?

Uiteraard hoef je binnen een jaar geen waardevermindering te accepteren of een ander product (al is dat enigszins vergelijkbaar). Je hebt iets besteld wat kapot is en blijkbaar niet gemaakt kan worden.
Probleem van de winkel en niet van de consument. De winkel regelt het verder maar met de fabrikant.
Eerst de winkel een oplossing laten bieden en anders gehele bedrag terug.

• loki504
willemjoosten schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:53:
[...]

Verweer voeren doet een gedaagde...
je weet wat ik bedoel... Sommige mensen |:(

• Zarathustra
loki504 schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:54:
[...]
je weet wat ik bedoel... Sommige mensen |:(
Hey! Jij hebt het over zonder bijstand naar de rechter stappen. Die gaat wellicht op persoonlijke titel begrijpen wat je bedoelt maar verder ook niet :P

Ik plaag je omdat je, voor mij overduidelijk, geen ervaring hebt met juristen / advocaten / procedures bij de rechtbank.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Floppus schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:50:
Een gebruiksvergoeding is zeldzaam toewijsbaar (Quelle). Zeker binnen 6 maanden. Dat de verkoper er zelf weinig aan kan doen is precies waarom we regresrecht kennen: de verkoper kan zijn verplichtingen weer bij zijn leverancier verhalen.
Quelle zegt niets over een gebruiksvergoeding bij ontbinding. Dat is ook niet aan de Europese rechter, aangezien Richtlijn 1999/44/EG bepaalt dat de gebruiksvergoeding bij ontbinding wordt geregeld door nationaal recht (overweging 15).
Zoals gezegd vind ik een gebruiksvergoeding in dit geval niet onredelijk. Superspecifiek product, verkoper kan er niets aan doen, opvolger is fors duurder. De hoogte van de gebruiksvergoeding is wel discutabel.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@AltTabKeys Een ledje die niet goed blijft branden, doet niets af aan de werking van de kaart in zijn geheel. lijkt mij niet dat je dit kunt gooien onder 'niet leveren van deugdelijk product'. het omruilen lijkt me een nette geste van de shop van aankoop. of je gebruikt de kaart met het ledje wat niet goed brand of blijft branden. verder heb jij niets met de fabriek te maken maar met de shop van aankoop. je kunt schriftelijk eisen dat het werkt zoals je gekocht hebt, met alle toeters en bellen. dus na deze x repareren niet goed retour, dat je dan de koop ontbind en het gehele aankoopbedrag terugvordert. geef je daar weinig kans in omdat de kaart verder goed te gebruiken is, ondanks een ledje. lees net dat hij ook raar geluid maakt na ontvangst, dat moet je ook melden bij de shop van aankoop. hun moeten gewoon een deugdelijk product leveren. dacht dat het alleen om het ledje ging.

* repareren of vervangen, en kan dat niet, ontbinden en aankoopbedrag terug. alles zonder eoa gebruikskorting.

[Voor 17% gewijzigd door Hackus op 12-11-2018 23:12]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Hackus schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:05:
@AltTabKeys Een ledje die niet goed blijft branden, doet niets af aan de werking van de kaart in zijn geheel. lijkt mij niet dat je dit kunt gooien onder 'niet leveren van deugdelijk product'.
Inmiddels is er meer defect dan het ledje. Anders kon je inderdaad niet ontbinden, maar enkel een deel van de aankoopprijs terugvorderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene (art. 7:22 BW). Dat laatste kan nu nog steeds, maar ik kan me niet voorstellen dat TS de kaart nog wil behouden.

• Zarathustra
@GlowMouse hoezo is die verbruiksvergoeding discutabel? 17% over 9 maanden, 1,9% per maand, dat is 52 maanden = 4,3 jaar voor de kaart volledig afgeschreven zou zijn.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:49
Houd er ook rekening mee dat mocht je een rechtszaak starten dat dit in jouw nadeel kan worden besloten, vooral als je het zonder advocaat / jurist gaat doen is de kans hierop groter.
*Ik laat morgen Alternate weten dat ik bezig ga met gerechtelijke stappen en graag mijn duizend euro terug wil. Of een Msi RTX 2080Ti Gaming X Trio (met aanbetaling).
Dit kun je natuurlijk proberen, maar verwacht er niks van.
Als ze niet meewerken zou ik een van de twee aangeboden opties aannemen, eventueel nog een ( slechte ) review schrijven en dit dan achter je laten.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

willemjoosten schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:12:
@GlowMouse hoezo is die verbruiksvergoeding discutabel? 17% over 9 maanden, 1,9% per maand, dat is 52 maanden = 4,3 jaar voor de kaart volledig afgeschreven zou zijn.
Een GTX 1080 hoort nog steeds bij de top. Ook zie je bij tweedehands aanbiedingen van de GTX 1080 geen prijsdaling van 50% in 2 jaar.

• sprankel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:21
Koffiedik kijken wat een rechter er van maakt maar boekhoudkundig worden computers vaak op 3 jaar afgeschreven. Sowiezo zal een rechter meegaan in het verhaal van waarde afschrijving. Ik raad een rechtzaak dan ook sterk af, je gaat dat volledig aankoopbedrag nooit krijgen, hoogstens kun je discussiëren over hoeveel er precies afgeschreven dient te worden. En dat eindigt in een welles/nietes verhaal.

Dat je die afschrijving niet fijn vind kan ik begrijpen maar dat maakt ze niet onterecht.

Het aanbod van Alternate is heus niet slecht, zij kunnen er ook niet aan doen dat de fabrikant steken laat vallen op de herstelling. Verander van toon en geef aan dat je een RTX2080 wilt en vraag hoeveel ze willen dat je bijbetaald, dat is voor Alternate ook interessanter dan je gewoon een bedrag terug te betalen. Echter een klant die enkel loopt te dreigen is men liever kwijt dan rijk, dat kost je als onderneming veel tijd en energie terwijl die klant toch reeds verloren is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

willemjoosten schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:12:
Waar haal je dit überhaupt vandaan. de kaart heeft sowieso 3j volle fabrieksgarantie. dat betekend dat de fabrikant garandeert dat de kaart sowieso 3j werkt als door hun bedoelt is. de shop van aankoop kan gewoon de klachten aanbrengen bij , in dit geval Asus, en dit regelen voor hun klant.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Zarathustra
GlowMouse schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:01:
[...]

Quelle zegt niets over een gebruiksvergoeding bij ontbinding. Dat is ook niet aan de Europese rechter, aangezien Richtlijn 1999/44/EG bepaalt dat de gebruiksvergoeding bij ontbinding wordt geregeld door nationaal recht (overweging 15).
Zoals gezegd vind ik een gebruiksvergoeding in dit geval niet onredelijk. Superspecifiek product, verkoper kan er niets aan doen, opvolger is fors duurder. De hoogte van de gebruiksvergoeding is wel discutabel.
Quelle gaat, althans volgens onderstaand artikel, wel over ontbinding. Maar over ontbinding waarbij het mankement vanaf het begin aanwezig is en dus geen 'plezier' van het product genoten is.

https://blog.iusmentis.co...rugsturen-defect-product/

Sowieso / ongeacht dank beide voor de referentie. Leuk leesvoer - Netflix verveelt soms ;)

• AltTabKeys
Hackus schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:05:
@AltTabKeys Een ledje die niet goed blijft branden, doet niets af aan de werking van de kaart in zijn geheel. lijkt mij niet dat je dit kunt gooien onder 'niet leveren van deugdelijk product'. het omruilen lijkt me een nette geste van de shop van aankoop. of je gebruikt de kaart met het ledje wat niet goed brand of blijft branden. verder heb jij niets met de fabriek te maken maar met de shop van aankoop. je kunt schriftelijk eisen dat het werkt zoals je gekocht hebt, met alle toeters en bellen. dus na deze x repareren niet goed retour, dat je dan de koop ontbind en het gehele aankoopbedrag terugvordert. geef je daar weinig kans in omdat de kaart verder goed te gebruiken is, ondanks een ledje. lees net dat hij ook raar geluid maakt na ontvangst, dat moet je ook melden bij de shop van aankoop. hun moeten gewoon een deugdelijk product leveren. dacht dat het alleen om het ledje ging.

* repareren of vervangen, en kan dat niet, ontbinden en aankoopbedrag terug. alles zonder eoa gebruikskorting.
Voor de reparatie ging het idd om 1 ledje. En dan zou deze discussie ook niet van toepassing. Maar sinds hij rare geluiden maakt en niks is opgelost, wel 😛.

• Zarathustra
Hackus schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:30:
[...]

Waar haal je dit überhaupt vandaan. de kaart heeft sowieso 3j volle fabrieksgarantie. dat betekend dat de fabrikant garandeert dat de kaart sowieso 3j werkt als door hun bedoelt is. de shop van aankoop kan gewoon de klachten aanbrengen bij , in dit geval Asus, en dit regelen voor hun klant.
Uit de openingspost. Daarin staat het aankoopbedrag en -datum en het bedrag dat alternate nu terug wil betalen.

En dat het een uniek en waardevast product is zal vast zo zijn. Vermoed dat Alternate, net als verzekeraars, standaard tabellen gebruiken voor afschrijving. Als je / jullie argumenten hebben dat die niet van toepassing zijn op deze kaart heeft TS weer wat argumentatie / munitie richting de webshop.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

willemjoosten schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:36:
[...]

Uit de openingspost. Daarin staat het aankoopbedrag en -datum en het bedrag dat alternate nu terug wil betalen.

En dat het een uniek en waardevast product is zal vast zo zijn. Vermoed dat Alternate, net als verzekeraars, standaard tabellen gebruiken voor afschrijving. Als je / jullie argumenten hebben dat die niet van toepassing zijn op deze kaart heeft TS weer wat argumentatie / munitie richting de webshop.
shops proberen wel meer, ook tegoedbonnen etc. bij terugbetaling hoort het betaald te worden op dezelfde wijze als hoe de koper heeft betaalt.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

willemjoosten schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:31:
[...]

Quelle gaat, althans volgens onderstaand artikel, wel over ontbinding. Maar over ontbinding waarbij het mankement vanaf het begin aanwezig is en dus geen 'plezier' van het product genoten is.

https://blog.iusmentis.co...rugsturen-defect-product/
De blogpost gaat niet over Quelle maar over een uitspraak van een gerechtshof (die inderdaad wel over een gebruiksvergoeding gaat). Binnen de uitspraak van het gerechtshof zie ik hier wel ruimte voor een gebruiksvergoeding.

• Zarathustra
Hackus schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:39:
[...]

shops proberen wel meer, ook tegoedbonnen etc. bij terugbetaling hoort het betaald te worden op dezelfde wijze als hoe de koper heeft betaalt.
Klanten proberen ook een boel :P Ik volg Glowmouse z'n stelling dat gebruiksvergoeding, gezien de omstandigheden, niet onterecht is. Een afschrijving van zo'n kaart in 4,3 jaar klinkt voor mij ook niet onredelijk.

Mocht je, voor jouw gevoel, eens afgescheept worden door een webshop dan kijk / denk ik met alle plezier met je mee. Ik schrijf best overtuigende teksten ;) Speculatie of discussie over het mogelijk leed dat webshops veroorzaken is verder niet mijn ding ;)

• Zarathustra
GlowMouse schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:41:
[...]

De blogpost gaat niet over Quelle maar over een uitspraak van een gerechtshof (die inderdaad wel over een gebruiksvergoeding gaat). Binnen de uitspraak van het gerechtshof zie ik hier wel ruimte voor een gebruiksvergoeding.
Mijn fout. Heb je een link naar 'Quelle'? Toch Netflix aan het mixen met (goed) lezen ;)

[Voor 5% gewijzigd door Zarathustra op 12-11-2018 23:51]

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

willemjoosten schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:49:
[...]

Mijn fout. Heb je een link naar 'Quelle'? Toch Netflix aan het mixen met (goed) lezen ;)
Het blijft Tweakers, ga zelf maar zoeken :+

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:30
Ze bieden jou een kaart aan met exact dezelfde chip, maar die is volgens jou veel minder. Sorry, maar overdrijven is ook een vak. Het lijkt er in mijn ogen voornamelijk op dat je er simpelweg beter van wilt worden dan dat je zoekt naar iets gelijkwaardigs. Als die kaart onmisbaar voor je is, dan laat je hem toch nog een keer repareren of pak het geld en schaf een RTX 2080 of GTX 1080 Ti (die beter dan jouw kaart is) aan.

[Voor 41% gewijzigd door NotSoSteady op 13-11-2018 00:19]

• Zarathustra
GlowMouse schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:01:
[...]

Het blijft Tweakers, ga zelf maar zoeken :+
wat ik zelf al heb gedaan
Ik heb flink gezocht op de term Quelle.

wat was het resultaat
Ik vond diverse links naar restauranttechnieken om mooi gevormde 'bolletjes' te maken van ijs en mousse (mooi die G bubble en auto-correct), een link naar een autospuitbedrijf en een interessant artikel dat zijdelings relevant was.

wat verwacht je van je mede-tweakers
Gevoel voor humor en, als ze tijd hebben, linkje of aanvullend trefwoord om mij het zoeken makkelijker te maken.

🍀

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

NotSoSteady schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:01:
Ze bieden jou een kaart aan met exact dezelfde chip, maar die is volgens jou veel minder. Sorry, maar overdrijven is ook een vak. Het lijkt er in mijn ogen voornamelijk op dat je er simpelweg beter van wilt worden dan dat je zoekt naar iets gelijkwaardigs. Als die kaart onmisbaar voor je is, dan laat je hem toch nog een keer repareren of pak het geld en schaf een RTX 2080 of GTX 1080 Ti (die beter dan jouw kaart is) aan.

[Afbeelding]
Mij zou het storen, ik heb een complete Asus build bijvoorbeeld, zodat het oog ook wat heeft. Componenten passen bij elkaar, en zou dus echt niet blij zijn met de "compleet andere gamingstyle" van MSI, en zou derhalve nooit akkoord gaan om een Asus om te ruilen voor een MSI.

Als je bij MediaMarkt een televisie van LG koopt krijg je toch ook na 6 maanden geen Sony terug omdat die het niet doet? Nee, dan krijg je hetzelfde of beter product, alleen al om van het gezeur af te wezen.

Ik snap wel dat het lijkt alsof de TS alleen maar een RTX wil, maar aangezien die al een top of de line kaart tegen hoofdprijs heeft gekocht dan verwacht je dat elk defect, hoe klein ook, zal worden opgelost. En vergeet ook de weken zonder grafische kaart niet.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Zarathustra
Dingen gaan stuk. Ook ander garantie. Als het ‘lijden’ van de ‘slachtoffers’ van dingen die stuk gaan gecompenseerd gaat worden is zelfs een eenvoudig koffiezetapparaat niet meer betaalbaar :P

• gron74
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 14:03
De vraag is om advies.

De winkelier is verplicht een oplossing te bieden en dat doen ze. Reparatie lukt niet dus bieden ze een vergelijkbaar product. Dit mag je volgens mij weigeren en dus krijg je je geld terug. Dat je minder terugkrijgt is toegestaan, omdat het product een tijd goed heeft gewerkt. De vraag is welk bedrag dan rechtvaardig is.

Als ze zijn aangesloten bij een geschillencommissie dan kun je je probleem daar voorleggen.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:30
Kecin schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:37:
[...]

Mij zou het storen, ik heb een complete Asus build bijvoorbeeld, zodat het oog ook wat heeft. Componenten passen bij elkaar, en zou dus echt niet blij zijn met de "compleet andere gamingstyle" van MSI, en zou derhalve nooit akkoord gaan om een Asus om te ruilen voor een MSI.

Als je bij MediaMarkt een televisie van LG koopt krijg je toch ook na 6 maanden geen Sony terug omdat die het niet doet? Nee, dan krijg je hetzelfde of beter product, alleen al om van het gezeur af te wezen.

Ik snap wel dat het lijkt alsof de TS alleen maar een RTX wil, maar aangezien die al een top of de line kaart tegen hoofdprijs heeft gekocht dan verwacht je dat elk defect, hoe klein ook, zal worden opgelost. En vergeet ook de weken zonder grafische kaart niet.
Hij heeft nog meer dan 2 jaar garantie, dus repareren is in dat geval een prima optie.

[Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 13-11-2018 01:59]

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

NotSoSteady schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 01:52:
[...]

Hij heeft nog meer dan 2 jaar garantie, dus repareren is in dat geval een prima optie.
Dat probeer ik inderdaad te zeggen in mijn onderste alinea. Het probleem moet gewoon worden verholpen, helemaal als je kijkt naar welk model er geselecteerd word. Dat is simpelweg een van de duurste kaarten op de markt, daar mag je toch zeker wel een snelle garantieperiode van verwachten.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
GlowMouse schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:21:
[...]

Een GTX 1080 hoort nog steeds bij de top. Ook zie je bij tweedehands aanbiedingen van de GTX 1080 geen prijsdaling van 50% in 2 jaar.
Wat de gek er voor geeft staat volledig los van de afschrijvingstermijn.

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:03

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Probeer het eens met het woordje 'arrest' erachter. Zou je moeten weten omdat het om een uitspraak van een gerechtshof gaat. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Nilvo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:29
NotSoSteady schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:01:

[Afbeelding]
Wat de inhoud betreft ben ik het met u eens, al vind ik de afbeelding misleidend in die context. Battlefield is de enige game waarin de MSI aanzienlijk slechter scoort dan de Asus. Voor alle overige is het stuivertje wisselen in de marge.
https://nl.hardware.info/...e-benchmarks-the-division

My 2 cents,
Als je meer performance wil halen dan je al had: Stuur een mail waarin je aangeeft niet akkoord te gaan met het vervangende product en dat je kiest voor de € 876,- en koop een andere kaart. Alternatief is nog ze te vragen of je met een bijbetaling een andere kaart kan kiezen. Creëren van goodwill is in deze verstandig.

Gerechtelijke stappen gaan je weinig anders brengen dan heel veel stress.

• Zarathustra
Overigens geeft @Arnoud Engelfriet in de door mij gelinkte blog letterlijk antwoord op de vraag of de leverancier een gebruiksvergoeding mag vragen:
Volgens dit vonnis (en de bijdrage van Franc) mag dat dus níet. Jij hebt recht op een grafische kaart die gewoon werkt zoals je mag verwachten van een grafische kaart. Als dat niet het geval blijkt, moet de winkel dit herstellen of je een vervangende kaart geven. Je hebt met de fabrikant niets te maken.

Het kan voorkomen dat de verkoper geen herstel meer kan doen, en ook geen identieke kaart meer heeft ter vervanging. De wet zegt dat je dan recht hebt op je geld terug, in ieder geval als je deze als consument hebt gekocht. En volgens het Europese Hof (Quelle) mag er dan géén gebruiksvergoeding worden bedongen voor de tijd waarin je wél d grafische kaart hebt gebruikt.

Een mogelijk alternatief is dat de verkoper je dan een gelijkwaardig of beter product geeft ter vervanging. Dat moet dan wel in de voorwaarden geregeld zijn denk ik.
En verder in de comments dezelfde argumenten waarom het wel billijk is een vergoeding te vragen als in dit draadje.

[Voor 5% gewijzigd door Zarathustra op 13-11-2018 09:00]

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

GlowMouse schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:41:
[...]

Ik ben het daar niet mee eens. Het originele defect (ledje) aan de kaart was imo niet voldoende voor ontbinding en indien dat niet gemaakt zou kunnen worden had de winkel een (kleine) vergoeding/korting aan de koper kunnen geven.

Echter nu lijkt er meer kapot door toedoen van de verkoper. Het lijkt me niet redelijk als er dan een (forse) verbruiksvergoeding gerekend zou kunnen worden.

• Sanderp
  • Registratie: januari 2015
Ligt het aan mij of is het raar dat je je kaart al terugstuurt om een kapot ledje?

Ontopic: waarom neem niet gewoon die MSI? Het verschil is minimaal.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

willemjoosten schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:48:
[...]

Klanten proberen ook een boel :P Ik volg Glowmouse z'n stelling dat gebruiksvergoeding, gezien de omstandigheden, niet onterecht is. Een afschrijving van zo'n kaart in 4,3 jaar klinkt voor mij ook niet onredelijk.

Mocht je, voor jouw gevoel, eens afgescheept worden door een webshop dan kijk / denk ik met alle plezier met je mee. Ik schrijf best overtuigende teksten ;) Speculatie of discussie over het mogelijk leed dat webshops veroorzaken is verder niet mijn ding ;)
Volgens mij wordt dat gedaan na de 6mnd regel. in dit geval is de 1e melding binnen 6mnd na ontvangst.eo het artikel langere tijd gebruikt is - zeg maar tegen het eind van de garantie loopt-
Er bestaat ook een gedeeltelijke ontbinding. Dan houdt de koper het product en ontvangt een vergoeding die overeenkomt met de (schade). Maar volgens mij vervalt dan ook elk recht van garantie nadien.

Verder zie ik eigenlijk niets geks in het voorstel van de shop. er zijn altijd dure en goedkopere artikelen, maar in de praktijk is er in prestatie maar weinig verschil. Ik zou dat goed overwegen @AltTabKeys
Er wordt een vervangend product aangeboden wat misschien nu in aankoopprijs goedkoper is, maar in de praktijk niet onder doet voor de duurdere. of je stelt een RTX2080 voor.

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:03

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Uit hetzelfde draadje (ook van Arnoud):
Alex, ik vind het als hoofdregel áltijd onaanvaardbaar dat de koper een vergoeding moet betalen voor gebruik van een product dat niet doet wat er is verwacht. Misschien dat ik daar van af zou wijken bij hele kleine afwijkingen of bij zeer langdurig gebruik, maar bij deze casus mag er zeker geen vergoeding bedongen worden.
Niet werkende LED'jes lijkt me daar wel onder te vallen (kleine afwijkingen).

Merk overigens ook op dat Quelle niet geldt voor ontbinding, zoals in dat draadje, en ook hier, al aan bod gekomen is.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:57
willemjoosten schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:45:
Overigens geeft @Arnoud Engelfriet in de door mij gelinkte blog letterlijk antwoord op de vraag of de leverancier een gebruiksvergoeding mag vragen:

[...]

En verder in de comments dezelfde argumenten waarom het wel billijk is een vergoeding te vragen als in dit draadje.
Dan ga je er voor het gemak maar even vanuit dat Arnoud de waarheid in pacht heeft...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:50

Bezulba

Formerly known as Eendje

hmr schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:34:
[...]

Dan ga je er voor het gemak maar even vanuit dat Arnoud de waarheid in pacht heeft...
Ik neem de woorden van een ervaren internet jurist toch even voor meer waarheid aan dan 99% van de replies op GoT.

blup

• hmr
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Bezulba schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:57:
[...]

Ik neem de woorden van een ervaren internet jurist toch even voor meer waarheid aan dan 99% van de replies op GoT.
Het is altijd goed om niet zonder meer blogs voor waarheid aan te nemen. Ik bedoel het niet slecht richting Engelfriet, maar spoor graag mensen aan om kritisch te zijn. :).

Arnoud heeft het ook niet altijd bij het rechte eind namelijk :9.

Ben het overigens meteen met je eens dat veel reacties hier "IANAL" en onderbuikgevoelens adviezen zijn, al zijn er echt wel een paar Tweakers die weten waar ze over praten.

[Voor 15% gewijzigd door hmr op 13-11-2018 11:14]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Yankovic
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:54
Sanderp schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:13:
Ligt het aan mij of is het raar dat je je kaart al terugstuurt om een kapot ledje?
Aan de andere kant, hij heeft ruim 1000 euro neergelegd voor die kaart. Voor dat geld mag je toch wel verwachten dat het gewoon minimaal twee jaar (en ook wel langer) blijft werken? Of dat het op z'n minst degelijk wordt gefixed als er wat mee is.

• Funky22
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 13-06 18:14

Funky22

Guild invite

Allemaal leuk die verhaaltjes en meningen, maar wat zegt de WET hierover?

https://discord.gg/x8uWt9

• AltTabKeys
Fable schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:32:

[...]

Ik eis geen 2080ti gratis van hun. Ik ben bereid geld bij te leggen als zij mijn aankoopbedrag als korting geven op de RTX.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:15

LankHoar

Professionele amateur

AltTabKeys schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:36:
[...]

Ik eis geen 2080ti gratis van hun. Ik ben bereid geld bij te leggen als zij mijn aankoopbedrag als korting geven op de RTX.
Lijkt me een prima voorstel voor ze:

Optie 1: gehele aankoopbedrag terug
Optie 2: Nieuwe 2080 kaart voor prijs - gehele aankoopbedrag oude 1080

Lijkt me voor hun Optie 2 beter, want bij optie 1 zou je nog naar een andere winkel kunnen gaan. Bij optie 2 houden ze je als klant :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

AltTabKeys schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:36:
[...]

Je moet het ook niet over een RTX2080Ti hebben, een RTX2080 is (in veel gevallen) al een verbetering en past beter in het budget van je aankoopprijs.

• AltTabKeys
UPDATE OVER MIJN LAATSTE POST: ( Advies nodig over gerechtelijke stappen s.v.p ) >>>

Na heen en weer bellen mag Alternate mij korten op het aankoopbedrag aangezien mijn huidige product niet meer leverbaar is en zij mij een bedrag van een soortgelijke kaart moeten betalen. De GPU is volgens de wet ondeugdelijk en daarom heb ik recht om deze om te wisselen voor een geldbedrag of een andere soortgelijke GPU.

Voor dat dit allemaal mag, moet ik de GPU nog 1 maal naar Alternate sturen, en moeten hun hem testen op het defect.

Ik heb bij Alternate aangeven dat ik niet akkoord kan gaan met een bedrag van 850,-. Aangezien ik hier geen enkele soortgelijke kaart voor kan kopen.
Daarom verzoek ik hun mij te willen matsen en dat ik via hun met korting een RTX 2080ti (FE) kan kopen. Zo blijven wij beiden even goede vrienden.

Gaan ze niet akkoord, dan zit ik in de shit. Ik kan max 300,- lenen.

Modbreak:Samengevoegd met het huidige topic. Een tweede topic openen, terwijl de eerste nog gewoon open is, is niet de bedoeling op Tweakers.

[Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 13-11-2018 15:10]

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-06 10:39
Ik heb de discussie niet gevolgd dus wellicht al benoemt; maar heb je de kaart al eens naar Asus zelf gestuurd voor reparatie? Asus biedt zelf prima RMA procedures aan (ook voor consumenten). Dat scheelt je een hoop gezeur met Alternate.

Edit: linkje naar ASUS: https://rma.asus-europe.eu/nl

[Voor 10% gewijzigd door Luchtbakker op 13-11-2018 15:03]

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
Waarom kan de discussie niet in het topic wat je linkt?

Daarbij hoezo zit je in de shit, ben je van je inkomen afhankelijk van je GPU?

Heb het niet zo op webshops maar ik vind alternate nog redelijk coulant. Wat je moet doen ligt aan jezelf maar ik heb het gevoel dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent.

@michelsoe12 Hier zou ik dus mee oppassen en echt als laatste redmiddel gaan gebruiken. Op het moment dat je met Asus de RMA afhandeling begint kan Alternate er zijn handen vanaf trekken.

[Voor 22% gewijzigd door Hengbers_92 op 13-11-2018 15:12]

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:27
Je hebt de kaart wel 9 maanden kunnen gebruiken, dus op zich is het niet vreemd dat alternate je een iets lager bedrag terug geeft. Voor 850 euro kun je toch wel een andere 1080 Ti halen?

Afgezien daarvan vraag ik me ten zeerste af of het handig is om zo'n bedrag aan een GPU uit te geven als je max 300 kan lenen.

• Luchtbakker
Heb je de kaart al eens naar Asus zelf gestuurd voor reparatie? Asus biedt zelf prima RMA procedures aan (ook voor consumenten). Dat scheelt je een hoop gezeur met Alternate.

Ik doe dit eigenlijk in alle gevallen. Altijd eerst de fabrikant benaderen, en mocht het daar niet lukken dan pas de verkopende partij.
linkje naar ASUS: https://rma.asus-europe.eu/nl

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

michelsoe12 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:05:
Heb je de kaart al eens naar Asus zelf gestuurd voor reparatie? Asus biedt zelf prima RMA procedures aan (ook voor consumenten). Dat scheelt je een hoop gezeur met Alternate.

Ik doe dit eigenlijk in alle gevallen. Altijd eerst de fabrikant benaderen, en mocht het daar niet lukken dan pas de verkopende partij.
Dit is vanuit een juridisch standpunt een heel slecht advies. De verkoper is de partij waar je je tot moet richten, niet de fabrikant. Dat het in de praktijk soms/vaak beter werkt, is een tweede. Dit topic gaat specifiek over de juridische kant van het geheel, dus jouw advies slaat hier de plank volledig mis. Dat had je overigens kunnen weten als je het topic had gelezen...

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

willemjoosten schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 00:27:
[...]

wat ik zelf al heb gedaan
Ik heb flink gezocht op de term Quelle.

wat was het resultaat
Ik vond diverse links naar restauranttechnieken om mooi gevormde 'bolletjes' te maken van ijs en mousse (mooi die G bubble en auto-correct), een link naar een autospuitbedrijf en een interessant artikel dat zijdelings relevant was.

wat verwacht je van je mede-tweakers
Gevoel voor humor en, als ze tijd hebben, linkje of aanvullend trefwoord om mij het zoeken makkelijker te maken.

🍀
Jaap-Jan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 06:50:
[...]

Probeer het eens met het woordje 'arrest' erachter. Zou je moeten weten omdat het om een uitspraak van een gerechtshof gaat. ;)
Het is een uitspraak van het Hof van Justitite van de Europese Unie, dus zet 'hvj eu' erachter en bingo!

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

AltTabKeys schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:58:
Maar je gaat sowieso wel die rechtszaak voeren toch? Dat is in ieder geval in niet mis te verstane woorden wat je in je topic titel schrijft. Anders heb ik hem voor niks helemaal doorgelezen :O

Als de titel nu was geweest "Advies nodig in geschil met webshop", dan had ik het niet gelezen, want die heb ik al genoeg zien langskomen met vergelijkbare geschillen :+

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Luchtbakker
Icephase schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:11:
[...]

Dit is vanuit een juridisch standpunt een heel slecht advies. De verkoper is de partij waar je je tot moet richten, niet de fabrikant. Dat het in de praktijk soms/vaak beter werkt, is een tweede. Dit topic gaat specifiek over de juridische kant van het geheel, dus jouw advies slaat hier de plank volledig mis. Dat had je overigens kunnen weten als je het topic had gelezen...
Ik snap dat het juridisch gezien misschien niet de beste optie is. Maar niemand zit op een juridische procedure te wachten. TS wilt een oplossing, en dat is dat zijn kaart gerepareerd wordt.

Als Alternate zo enorm tegenwerkt, had ik als 2e poging Asus zelf geprobeerd.

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

AltTabKeys schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:58:
UPDATE OVER MIJN LAATSTE POST: ( Advies nodig over gerechtelijke stappen s.v.p ) >>>

[knip]

OK, wacht even... @AltTabKeys: ik heb even getwijfeld of ik hier iets over ga posten, maar gezien de manier waarop je communiceert hier en met Alternate wil ik je toch iets meegeven. Ik zag dat je nog 'maar' 19 bent, dus beschouw dit maar even als een advies van iemand die wat meer levenservaring heeft. Ga ajb NOOIT maar dan ook NOOIT lenen om computerapparatuur aan te schaffen - of eigenlijk uberhaupt niet voor spullen die je niet nodig hebt...

Geef je geld uit aan belangrijke zaken. Een GPU is dat (echt waar) NIET. Problemen met schulden en financien komen zelden door onvoldoende inkomsten, maar wél door verkeerde keuzes in het uitgavenpatroon. Eérst sparen, dan pas aanschaffen.

Voor nu kom je prima toe met een iets mindere 1080Ti van MSI, toch? Die paar fps kun je wel missen lijkt mij, daar is jouw spelervaring niets minder om. Dat die 300 euro straks is uitgegroeid naar 500 euro of misschien nog meer en dat je daarom je eigen risico van de zorgverzekering niet kunt betalen is een veel groter probleem zou ik zeggen (even als voorbeeld)...
michelsoe12 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:19:
[...]

Ik snap dat het juridisch gezien misschien niet de beste optie is. Maar niemand zit op een juridische procedure te wachten. TS wilt een oplossing, en dat is dat zijn kaart gerepareerd wordt.

Als Alternate zo enorm tegenwerkt, had ik als 2e poging Asus zelf geprobeerd.
De kaart is al bij Asus geweest, en Alternate wil ook best nog eens opsturen maar TS wil dat niet. Je hebt duidelijk het topic niet gelezen.

[Voor 16% gewijzigd door Icephase op 13-11-2018 15:24]

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

michelsoe12 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:05:

Een heel slecht advies, de fabrikant heeft namelijk absoluut geen verplichtingen naar jou. Zij kunnen andere eisen stellen en als hierin iets fout loopt, kun jij niet terug grijpen op jouw leverancier, omdat jij de leverancier hebt gepasseerd.

Altijd eerst in overleg gaan met jouw leverancier en de vervolg stoppen bespreken als je direct naar de fabrikant wilt gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:27
CurlyMo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:18:
[...]

Maar je gaat sowieso wel die rechtszaak voeren toch? Dat is in ieder geval in niet mis te verstane woorden wat je in je topic titel schrijft. Anders heb ik hem voor niks helemaal doorgelezen :O

Als de titel nu was geweest "Advies nodig in geschil met webshop", dan had ik het niet gelezen, want die heb ik al genoeg zien langskomen met vergelijkbare geschillen :+
Heb het hele topic niet gelezen, maar het is in ieder geval niet raadzaam om een rechtszaak te starten over €200 :+

• AltTabKeys
Icephase schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:23:
[...]

OK, wacht even... @AltTabKeys: ik heb even getwijfeld of ik hier iets over ga posten, maar gezien de manier waarop je communiceert hier en met Alternate wil ik je toch iets meegeven. Ik zag dat je nog 'maar' 19 bent, dus beschouw dit maar even als een advies van iemand die wat meer levenservaring heeft. Ga ajb NOOIT maar dan ook NOOIT lenen om computerapparatuur aan te schaffen - of eigenlijk uberhaupt niet voor spullen die je niet nodig hebt...

Geef je geld uit aan belangrijke zaken. Een GPU is dat (echt waar) NIET. Problemen met schulden en financien komen zelden door onvoldoende inkomsten, maar wél door verkeerde keuzes in het uitgavenpatroon. Eérst sparen, dan pas aanschaffen.

Voor nu kom je prima toe met een iets mindere 1080Ti van MSI, toch? Die paar fps kun je wel missen lijkt mij, daar is jouw spelervaring niets minder om. Dat die 300 euro straks is uitgegroeid naar 500 euro of misschien nog meer en dat je daarom je eigen risico van de zorgverzekering niet kunt betalen is een veel groter probleem zou ik zeggen (even als voorbeeld)...

[...]

De kaart is al bij Asus geweest, en Alternate wil ook best nog eens opsturen maar TS wil dat niet. Je hebt duidelijk het topic niet gelezen.
Don't worry. Ik leen van familie. Ik zou never nooit geld lenen van een bank o.d voor m'n PC 8)7

• henkyyyyyyy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:54
AltTabKeys schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:35:
[...]

Don't worry. Ik leen van familie. Ik zou never nooit geld lenen van een bank o.d voor m'n PC 8)7
Misschien is dat wel erger..... :/

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True