Toon posts:

Aankoop Xiaomi laptop op LightInTheBox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FRIKANDEL14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-11-2022
Hallo beste mensen van Tweakers

Ik ben nu een aantal dagen op zoek naar een laptop en ik kwam het volgende tegen:

https://www.lightinthebox...6220537.html#have_reviews

1) Ik ben me ervan bewust dat 21% invoerkosten/douanerechten een mogelijkheid is. Als ik online lees kan het ook vaker voorkomen dat dit echter meestal niet het geval is?

2) De verwachte verzendtijd is 3-5, ik kan de leverancier niet vinden, maar deze levertijd duidt er in mijn opinie op dat het binnen Europa verzonden wordt?

Hier zijn mogelijke hulpvolle links:

https://www.lightinthebox...dge-base/c1185/a2865.html
https://www.lightinthebox...dge-base/c1185/a2866.html

Als iemand naast mijn bovenstaande vragen nog nuttige tips heeft, of dingen waar ik op moet letten zou ik erg dankbaar zijn _/-\o_

Mijn excuses als dit niet de juiste sectie van het forum is.

Alvast bedankt!

-Thimo

Edit:

Nadat ik wat besproken heb ziet het er vrij veilig uit, vooral als je met paypal betaald.

https://www.lightinthebox...dge-base/c1029/a3021.html

Bij Lightinthebox is er een verzekering die de import en VAT kosten dekt als het pakketje gevonden wordt.

Ik hoop dat dit mensen in de toekomst ook zal helpen.

Edit 2:

Ik heb de laptop inmiddels ontvangen en alles is heel soepel verlopen. Ik heb de import / VAT kosten binnen 3 dagen op mijn paypal gekregen.

De laptop is op 09 - 11 besteld en op 19 - 11 ontvangen.

[Voor 20% gewijzigd door FRIKANDEL14 op 12-12-2018 09:36]

Alle reacties

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-03 22:04
Hoi,

Er is een 2018 model van deze laptop. Die kun je bijvoorbeeld hier kopen: https://goo.gl/rs7hgW
Techtablets (betrouwbare reviewer van Chinese apparaten op Youtube) heeft er een review van: YouTube: Mi Notebook Pro GTX Review & Unboxing. Nvidia GTX 1050 .

• RoQue.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-03 12:40
Beste Thimo,

Ik heb zelf de I5 I8250u met 8gb werkgeheugen begin januari besteld bij Lightinthebox, met cashback voor 630 euro. Tot nu toe bevalt de laptop uitstekend. Mocht je vragen hebben over de laptop zelf daar is een topic voor of stuur even een PB.

Over het bestellen. Dat zou ik zelf via Cashbackxl doen. Dan krijg je 4% van het aankoopbedrag terug. Open de site van lightinthebox via de site van Cashbackxl. Doe de laptop in je winkelmandje. Klik bij het afrekenen op prioriteitslijn en vink dekking tegen invoersrechten en belasting en de verzendverzekering aan. Zo heb ik het gedaan. Ik had de laptop binnen een week, de laptop komt wel vanuit verre oosten.

Wel moest ik ca. 180 euro invoerrechten betalen, maar na een mailtje naar lightinthebox met bijgevoegd screenshot van de naheffing, stond het bedrag binnen twee dagen weer op mijn rekening. Al met al zou ik het zo weer doen.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RoQue. schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:40:

Wel moest ik ca. 180 euro invoerrechten betalen, maar na een mailtje naar lightinthebox met bijgevoegd screenshot van de naheffing, stond het bedrag binnen twee dagen weer op mijn rekening. Al met al zou ik het zo weer doen.
Dat laatste snap ik niet. Als je van buiten de EU wat invoert, zijn invoerrechten logisch. Zeg jij met voorgaande dat lightinthebox de invoerrechten voor zijn rekening neemt? Ergens zullen er invoerrechten betaald moeten worden. Of jij dat nu doet of een importeur, dat maakt niet uit. En bij een officiële importeur is dat ook voor garantie je aanspreekpunt.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-03 16:23
kdekker schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:54:
[...]

Dat laatste snap ik niet. Als je van buiten de EU wat invoert, zijn invoerrechten logisch. Zeg jij met voorgaande dat lightinthebox de invoerrechten voor zijn rekening neemt? Ergens zullen er invoerrechten betaald moeten worden. Of jij dat nu doet of een importeur, dat maakt niet uit. En bij een officiële importeur is dat ook voor garantie je aanspreekpunt.
Zij bieden een soort 'Tax duty insurance'. maw je betaalt iets van 13 euro 'verzekering' dat mocht je pakket worden onderschept en de douane je met kosten opzadelen, dan kan je die kosten bij hen verhalen.

heel die 'verzekering' draait natuurlijk op het feit dat ze er van uit gaan dat een groot deel van de pakketten niet door douane wordt onderschept.
Ook al wordt zo'n pakket niet onderschept, ben je eigenlijk wel verplicht het pakket aan te geven en achteraf btw en invoerbelasting te betalen, maar in de praktijk doen particulieren dat vrijwel nooit (een bedrijf doet dat vaak weer wel, omdat ze dat nodig hebben voor hun administratie).

Star Citizen Referral Code

• kdekker
  • Niet online
Metaalhoofd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:26:
[...]

Zij bieden een soort 'Tax duty insurance'. maw je betaalt iets van 13 euro 'verzekering' dat mocht je pakket worden onderschept en de douane je met kosten opzadelen, dan kan je die kosten bij hen verhalen.

heel die 'verzekering' draait natuurlijk op het feit dat ze er van uit gaan dat een groot deel van de pakketten niet door douane wordt onderschept.
Ook al wordt zo'n pakket niet onderschept, ben je eigenlijk wel verplicht het pakket aan te geven en achteraf btw en invoerbelasting te betalen, maar in de praktijk doen particulieren dat vrijwel nooit (een bedrijf doet dat vaak weer wel, omdat ze dat nodig hebben voor hun administratie).
Kortom: dit lijkt me illegaal en geen praktijk waar je op tweakers reclame voor mag gaan maken?

• tomvdlee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27
Illegaal? Wat is daar illegaal aan? Er wordt een verzekering aangeboden tegen de importheffing. Er wordt helemaal geen belasting ontdoken. Je krijgt gewoon een vergoeding voor deze importheffing van Lightinthebox. Zij betalen indirect de importheffing

• haarrood
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-03 10:18
ik kijk al langere tijd naar de Mi Notebook Pro 15,6 intel core i5 ter vervanging van mijn 7 jaar oude Dell XPS15.
Nu op Gearbest voor € 676,40, volgens de site is deze aanbieding er nog +- 1,5 dag. Loont het nog de moeite om te wachten tot Black Friday?
Wat ik lees is dat via FOK forum er weinig kans is op invoerrechten en anders vergoeding van...
Zie ik nog een nadeel of addertje onder het gras over het hoofd?

het enige nadeel via de fok link is dat het dan niet lukt om ook nog 3% cashback te krijgen via CashbackXL. Of kan dat wel?

• kdekker
  • Niet online
tomvdlee schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:24:
Illegaal? Wat is daar illegaal aan? Er wordt een verzekering aangeboden tegen de importheffing. Er wordt helemaal geen belasting ontdoken. Je krijgt gewoon een vergoeding voor deze importheffing van Lightinthebox. Zij betalen indirect de importheffing
Waarom heb je een verzekering tegen importheffing nodig als lightinthebox zelf de importheffing (zoals je zelf zegt: indirect) betaald? Ik heb me er verder niet in verdiept, maar een verzekering tegen belasting; dat is bijzonder...

• AlexioR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:57
Ik wilde ook een Xiaomi laptop kopen via Lightinthebox maar de importheffing verzekering is even duur als de daadwerkelijke heffing mij zou kosten (180 euro voor de verzekering)?

Of doe ik iets verkeerd?

• FRIKANDEL14
AlexioR schreef op zondag 25 november 2018 @ 22:17:
Ik wilde ook een Xiaomi laptop kopen via Lightinthebox maar de importheffing verzekering is even duur als de daadwerkelijke heffing mij zou kosten (180 euro voor de verzekering)?

Of doe ik iets verkeerd?
Hoi Alexio,

Excuses voor de late reactie.

De verzekering is inderdaad ongeveer even duur als de daadwerkelijke heffing, ik heb dit alleen maar gedaan voor wat extra zekerheid voor het geval dat er onverwachte kosten bij kwamen.

Ik heb de laptop inmiddels ontvangen en alles is heel soepel verlopen. Ik heb de import / VAT kosten binnen 3 dagen op mijn paypal gekregen.

• AlexioR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:57
FRIKANDEL14 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:32:
[...]

Hoi Alexio,

Excuses voor de late reactie.

De verzekering is inderdaad ongeveer even duur als de daadwerkelijke heffing, ik heb dit alleen maar gedaan voor wat extra zekerheid voor het geval dat er onverwachte kosten bij kwamen.

Uiteindelijk heb ik hem niet via Lightinthebox besteld, maar via Fok op Gearbest, met die constructie vergoeden zij de BTW kosten ook, en kost het niks extra's, maar toch bedankt!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 20:12

PerfektOne

Striving for Perfektion

Vraag aan iedereen:

Hoelang heeft het ongeveer geduurd voordat de laptop was ontvangen vanaf het moment van bestellen?

Ik heb interesse in deze laptop maar vind het erg jammer dat hij niet via een Europese distributeur wordt geleverd.

Alvast bedankt!

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

• FRIKANDEL14
Hoi Perfekt,

Ik heb de laptop op 09 - 11 besteld en op 19 - 11 ontvangen.

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 20:12

PerfektOne

Striving for Perfektion

FRIKANDEL14 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:35:
Hoi Perfekt,

Ik heb de laptop op 09 - 11 besteld en op 19 - 11 ontvangen.
Bedankt voor je reactie!

Ik ben zeer aan het twijfelen om hem te bestellen. Het betreft in mijn geval de variant met de 1050 GPU. Ik kan hem bij een Nederlandse webshop bestellen voor ongeveer €1300,- wat het gedoe omtrent invoerkosten en garantie eigenlijk wegneemt.

Echter ben ik nog niet volledig overtuigd omdat ik het apparaat gewoon nergens kan testen.

Ik hecht waarde aan een sterke behuizing, en deze is van Magnesium. Echter kon ik op een Youtube video zien dat de behuizing bij het toetsenbord en trackpad gewoon ingeduwd kan worden.

Wat kan jij over de bouwkwaliteit/afwerking/quality control kwijt?

Alvast bedankt ;)

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

• FRIKANDEL14
Hi Perfek,

Welke webshop is dat precies dan? Ik kan geen webshop vinden waarbij dit product is aangeboden en in Nederland gevestigd is.

Over de bouwkwaliteit:

Als ik kracht op het toetsenbord of frame zet is er geen buiging of iets in die richting aanwezig. Ik heb een grijs model en ik moet zeggen dat de lak/kleur degelijk is aangebracht, het is ook erg krasbestendig. De scharnieren zijn ook zeer stabiel. De rubberen voetjes onder de laptop zorgen ervoor dat het apparaat stevig blijft staan. Tot op het heden heb ik nog geen losse onderdelen aangetroffen, alles zit goed aan elkaar bevestigd als een geheel. Al met al een robuust en strak design.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee