Toon posts:

Hoge stookkosten ondanks energielabel A.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:18:
[...]

Leuk dat verhaal, maar dat gaat alleen op bij een hele goede isolatie en een efficiente bron.
Heb je dat niet, kun je beter wél verlaging toepassen.

En met vloerverwarming de thermostaat op 22,5??? Ben je een verstokt nudist toevallig???
Zei ik iets over goed aangelegd? Ja dat zei ik inderdaad.
22,5 is comfortabel in een grote woning met veel open ruimte een een flinke schuifpui en glazen wand.
Ik ga toch ook niet vragen waarom mensen de thermostaat op 18 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:20:
[...]

Zei ik iets over goed aangelegd? Ja dat zei ik inderdaad.
Goed aangelegde vloerverwarming is m.i. iets anders dan een goed geïsoleerd huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:29

RvL

Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:02:
[...]

Wij verwarmen de woning wel 's morgens. Tenminste, een deel van de woning. Het is maar 19 graden, dus alleen tijdens hele koude nachten slaat hij echt aan, maar ik vind het wel prettig om in een warmere ruimte te douchen en ontbijten, of zelfs maar naar beneden te komen.

En ik vraag me af of het nou wel echt zo veel onzuiniger is om het dagelijkse opwarmen in twee delen te doen...
In een hele koude nachten, zoals begin maart dit jaar slaat bij mij de verwarming zelfs 's nachts aan omdat hij onder de nachtverlaging (16,5) komt. Met dank aan een alu serre op het noordoosten en isolatie à la 1977. Tot afgelopen zomer hadden we boven zelfs nog enkel glas.

Het scheelt bij mij wel degelijk. Als het flink afgekoeld is, verstook ik zomaar 1,5m3 om het initieel op 19,5 graden te krijgen. Om vervolgens de verwarming weer uit te zetten, de hut weer af te laten koelen (zij het vaak minder dan 's nachts i.v.m. hogere buitentemperaturen eninstraling van de zon) en 's middags voor de eerste thuis komt wéér alles op te stoken. Maar ik kan me voorstellen dat het in beter geisoleerde woningen lang niet zoveel scheelt

Sowieso verschilt het per ochtendritueel. Als ik de kinderen naar school moet brengen zijn we hooguit een uurtje uit bed, waarbij het vaak op schieten is. En met lagere temperaturen schieten ze tenminste op met aankleden }). Als ik de kinderen niet naar school hoef te brengen haal ik vaak 't half uur niet eens voordat ik in de auto zit.

Maar goed, dit gaat nu wel heel erg off-topic...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:18

Wailing_Banshee

You're Next

Stinger_Ventura schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:09:
[...]

Wat je niet opwarmt, kan ook niet afkoelen.

Jij zet toch ook niet s'ochtends alvast het bad aan, om s'avonds er in te gaan zitten. Kan je beter op het laatste moment doen vlak voordat je er in gaat
Zit nogal een verschil in, een huis met weet ik hoeveel kuub lucht, of een bad met een paar kuub water. Ik zeg toch ook niet dat het niet onzuiniger is? Alleen dat het veel onzuiniger volgens mij wel meevalt. Overdag verlies je minder warmte dan 's nachts, helemaal als je niet vrijstaand woont (je weet pas hoeveel warmte je van je buren krijgt (of hoeveel warmte je naar je buren verliest), als je beide buren leeg staan!). Ik ga het in ieder geval niet proberen, want ik vind een verwarmde badkamer een must 's morgens :p (weet uit eigen ervaring hoe het is om 's morgens vanuit een koude slaapkamer, via een koude trap en een koude gang naar een koude badkamer te gaan, en ben blij dat ik dat niet meer hoef te doen!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:14
Wailing_Banshee schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:27:
[...]

Zit nogal een verschil in, een huis met weet ik hoeveel kuub lucht, of een bad met een paar kuub water. Ik zeg toch ook niet dat het niet onzuiniger is? Alleen dat het veel onzuiniger volgens mij wel meevalt. Overdag verlies je minder warmte dan 's nachts, helemaal als je niet vrijstaand woont (je weet pas hoeveel warmte je van je buren krijgt (of hoeveel warmte je naar je buren verliest), als je beide buren leeg staan!). Ik ga het in ieder geval niet proberen, want ik vind een verwarmde badkamer een must 's morgens :p (weet uit eigen ervaring hoe het is om 's morgens vanuit een koude slaapkamer, via een koude trap en een koude gang naar een koude badkamer te gaan, en ben blij dat ik dat niet meer hoef te doen!)
In een huis verwarm je niet alleen de lucht. Zeker met vloerverwarming ook de massa van/in het huis. Hoe meer je de massa moet verwarmen en hoe trager je systeem is (bijv WP icm vloerverwarming), des te minder effect heeft nachtverlaging.

Als het je alleen om de badkamer gaat, dan zou ik daar toch kiezen voor een alternatieve manier van verwarming. Ik vind het zonde van de energie om 's nachts heel je huis op temperatuur te houden, om 's ochtends een half uurtje een warme badkamer te hebben. Dat kan waarschijnlijk efficiënter met een electrische bijverwarming of een infraroodpaneel.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:10

Barrycade

Through the...

Wat een topic dit zeg |:(

TS is geen ster in inhoudelijk reageren maar de Tweakers doen gewoon mee met invullen.
Duidelijk een gesprek tussen een vrouw (TS) en een paar tech mannen.

Ze geeft aan dat de thermostaat een foutmelding gaf. De installateur is blijkbaar geweest en heeft de thermostaat meegenomen.

Als TS de installateur nu eens bij zijn lurven pakt als ie die thermostaat weer terug komt brengen en aangeeft of hij even wil kijken of de CV goed staat ingesteld?

En dan weer eens in dit topic komt? Deze bergen aannames die niet worden gestaaft door TS schieten niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThorDUde
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 19:01
ik heb laatst op radar gezien.

zit er een gigantische gat in de regelgeving.

https://radar.avrotros.nl...-wie-is-verantwoordelijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBuilderEX
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05 19:09
Wanneer is het energielabel woning opgesteld? Je kan dit controleren via de website EP-online.nl door te zoeken op postcode en huisnummer. Als dit in de periode 2015-2018 is geweest dan is dit waarschijnlijk op basis van de online methode gebeurt. Daar moet je niet teveel waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Dit topic is bijna 4 jaar oud, die laten we even in de kelder.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.