Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 13:00
Hoi, ik zit te denken om de slimme thermostaat Tado v3+ aan te schaffen, nu ben ik niet zo blij dat ze een paywall hebben opgesteld voor bepaalde functionaliteiten. Maar ik vroeg mij af, is zo'n abonnement echt nodig of zijn de basisfunctionaliteiten ook al goed genoeg?

Waarom staat de v3+ niet in de pricewatch trouwens?

Beste antwoord (via MightyFool op 07-11-2018 20:37)

• tado
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Rgerr schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:02:
Misschien dat @tado wat duidelijkheid kan scheppen over het verschil tussen v3 en v3+ met abonnement.
Ik zou deze discussie graag binnen het tado topic houden . Daar kijk ik regelmatig mee en beantwoord ik vragen (ook zonder mention).

In principe staat hier de uitleg over het verschil tussen V2/V3 app en de V3+ app: https://support.tado.com/hc/nl/articles/360015406351

En hier nog iets meer informatie:
https://www.tado.com/nl/lp/auto-assist

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:43
Hoe kan iemand deze vraag beantwoorden???

Je beschrijft dat je iets wil..
Je beschrijft niet waarom je dat wilt.

En nu vraag je je af.. of dat wat je wilt je geld waard is vanwege waarom je dat wilt.

Maar dat "waarom" is niet beschreven in je verhaal.

Niemand kan dan ook een antwoord geven omdat de belangrijkste factor in je verhaal ontbreekt.

Dus begin maar opnieuw.

Wat zoek je ?
Waarvoor wil je het gebruiken?
Wat is belangrijk?
Wat is minder belangrijk?

Dan kan je daarna reacties krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Heb zelf een v3, geen v3+. Maar vind het een slechte ontwikkeling dat er langzaam maar zeker abonnementsgeld wordt gevraagd voor diverse functionaliteiten. De aanschafprijs is tenslotte al vrij hoog.

Vind de vraagstelling wel legitiem, de vraag wordt breed gesteld. TS vraagt naar of de functionaliteiten binnen het abonnement het waard zijn, als in zijn zij het maandelijkse bedrag van X waard. Dat zoiets betrekking heeft op wat iemand het waard vind, staat daar los van. Ik kan het 20€ waard vinden, en een ander 0€.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:01
Tja zelf ben ik blij dat ik nog de v2 heb. Ik heb nu sedert ik Tado heb een 50 euro bespaard op een factuur van 600 euro gas. Niet veel, maar wel de moeite. Als ik dan een abonnement zou moeten betalen bovenop de aanschafkosten, gaat er al een heel deel van die winst weg. En besparen op de gasfactuur was roch 1 van de belangrijkste redenen voor mij, dan wil ik het niet opnieuw aan de andere kant moeten uitgeven.

Mensen met een groot (ongeïsoleerd) huis/firma die honderden euro's kunnen besparen doordat ze veel meer verbruik hebben, daar zou dat abonnement veel minder in doorwegen natuurlijk. Zeker als het abonnement nog extra kan besparen(maar zie zelf niet in hoe die extra functionaliteit daar in helpt)

[ Voor 26% gewijzigd door skelleniels op 06-11-2018 07:21 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UenJL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-05 11:46
Welke extra functionaliteit wordt er eigenlijk geleverd door de V3+ abonnement versie...Ik kan dat onvoldoende hard terugvinden op de Tado site.
Geofencing vind ik een belangrijke functionaliteit maar die zat ook al op de V3 versie...of zit er toch verschil in de implementatie daarvan in de V3+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
UenJL schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:18:
Welke extra functionaliteit wordt er eigenlijk geleverd door de V3+ abonnement versie...Ik kan dat onvoldoende hard terugvinden op de Tado site.
Geofencing vind ik een belangrijke functionaliteit maar die zat ook al op de V3 versie...of zit er toch verschil in de implementatie daarvan in de V3+?
Ik heb ondertussen ook heel wat reviews afgelezen, het schijnt dat geofencing wel in de gratis versie zit, maar dat je als je je huis verlaat het moet bevestigen door op een notificatie te klikken. Als je wilt dat dat automatisch gaat moet je gaan betalen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 20:12
Je kan ook gewoon een V3 op de kop tikken of een V2 dan hoef je geen abbo te betalen voor die functies.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:18
Kan je die vraag niet beter hier stellen?
Tado Smart Thermostat Topic

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
JP_S schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:22:
Je kan ook gewoon een V3 op de kop tikken of een V2 dan hoef je geen abbo te betalen voor die functies.
Maar support daarvoor wordt sneller uitgefaseerd dan voor de v3+ neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb een soortgelijke vraag en ik zal 'm proberen wat scherper te formuleren. Ik krijg nl niet helder wat de verschillen tussen de versies zijn. Allereerst wat ik er van bak:

verschil v2 en v3: homekit-ondersteuning
verschil v3 en v3+: een klimaatcomfortskill die iets doet met de luchtkwaliteit, een app die meer aan te passen is en een Auto Assist .

Die Auto Assist vind ik nog het vaagste. Daar zitten dingen in die de vorige versie ook had, nl geofencing, openraamdetectie en aanpassingen aan de weersvoorspellingen.
Ik las ergens ook dat die instellingen nu automatisch gaan en niet met notificaties.

Kan iemand die de V2 of de V3 heeft dit bevestigen?

Zou je als je een V3 hebt (of een v2 zonder dat je homekit gebruikt) eenzelfde versie kopen of dan overstappen naar de V3+? Waarom zou je dat doen?

Op basis daarvan zou je me helpen om een keuze voor een bepaalde versie te maken. Alvast bedankt daarvoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Misschien dat @tado wat duidelijkheid kan scheppen over het verschil tussen v3 en v3+ met abonnement.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• tado
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Rgerr schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:02:
Ik zou deze discussie graag binnen het tado topic houden . Daar kijk ik regelmatig mee en beantwoord ik vragen (ook zonder mention).

In principe staat hier de uitleg over het verschil tussen V2/V3 app en de V3+ app: https://support.tado.com/hc/nl/articles/360015406351

En hier nog iets meer informatie:
https://www.tado.com/nl/lp/auto-assist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
tado schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:37:
[...]

Ok, Ik zal hier niet verder reageren. Het andere topic is echter zo groot dat ik daar geen antwoord op mijn vraag kon vinden, ook niet met de zoekfunctie. Dit topic ging wel precies over mijn vraag.

Zie R-yawn in "Tado Smart Thermostat Topic" voor een vervolg

[ Voor 15% gewijzigd door R-yawn op 07-11-2018 13:47 . Reden: url naar andere topic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machael
  • Laatst online: 01-10-2024
Hoe werkt het als je geen abbonement hebt, maar wel gebruik maakt van Apple home? Werkt geofencing dan wel? Niet via de Tado, maar via Apple Home?

Voorbeeld:

Ik heb een Tado V3+, zonder abonnement. De Tado heb ik toegevoegd aan mijn Apple home. Ik heb in Apple home een automation gemaakt die, als de laatste persoon het huis verlaat, de Tado thermostaat op 15 graden zet en als de eerste persoon thuiskomt de Tado op 20 graden zet.
Pagina: 1