• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-12 18:52
@jeroenathome
Zonet mijn eerste betaling met garmin pay gedaan en het ging zonder problemen.
Gelukkig is het iets kleins wat eenvoudig op te lossen is. Ik was al bang dat er iets meer mis was.
Dit heb ik ook meegemaakt in de paar weken dat ik een nieuwe Garmin heb.
Ik weet niet meer of ik het horloge herstart heb of opnieuw het pasje heb toegevoegd....

@rykers
Als tip voorkomende week kreeg ik het advies om aan te geven dat het gaat om problemen met 'contactloos betalen'.
Hmmmm ik zou zeggen dat het om 'Garmin Pay' gaat... en dan hinten als... net zoiets als Apple Pay, Google Pay en Samsing Pay

Op contactloos betalen staat een andere limiet dan voor de laatst genoemde betalingssystemen die werken als 'een normale bankpas' ... die opmerking kreeg ik ook vaak ... 'het zou moeten werken als een normale bankpas met de limiet die u heeft ingesteld in ons systeem'

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:48
@gizmocuz Inmiddels weet ik wat er bij mij aan de hand was: de Rabobank heeft ivm security aspecten ervoor gekozen om periodes in te stellen waarin de betalingen beperkt zijn.

Na verloop van tijd (hoeveel tijd kon de medewerker mij niet vertellen) zou je gewoon alle betalingen moeten kunnen doen. Afgelopen weekend heb ik zelf ook kunnen constateren dat ik een grote betaling heb kunnen doen.

Wat mij betreft wel onhandig dat je hier dus alleen achter komt na een gesprek met een 2de lijn helpdeskmedewerker. Natuurlijk is security goed, maar security by obscurity vind ik op dit punt toch wel klant onvriendelijk. Ook vervelend voor Garmin die ik nu ook met deze 'problemen' heb lastiggevallen. Het resetten en opnieuw installeren was dus ook overbodig.

Voor iedereen die nog nieuw instapt op Garmin Pay en Rabobank: het is dus ca. 4 weken geduld hebben voor je alle betalingen kan doen. Eerst een limiet van ca. 50 euro, daarna 150 euro en daarna onbeperkt.

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-12 16:05
Even kleine schop
Garmin VENU 4 waarin ik probeer mijn betaalpas toe te voegen, in een filmpje van cooblue laten ze zien dat je nog voor het soort kaart kan kiezen: dat is niet bij mij zo
Ik doe vanuit de rabobank de IBAN kopieren die het dan zonder letters er in zet. De code is 000 toch pakt het het niet wat zie ik over het hoofd ?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
frenkied schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:28:
Even kleine schop
Garmin VENU 4 waarin ik probeer mijn betaalpas toe te voegen, in een filmpje van cooblue laten ze zien dat je nog voor het soort kaart kan kiezen: dat is niet bij mij zo
Ik doe vanuit de rabobank de IBAN kopieren die het dan zonder letters er in zet. De code is 000 toch pakt het het niet wat zie ik over het hoofd ?
Heb je de handleiding gevolgd? https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/smartwatch

Je moet het kaartnummer invullen en niet de IBAN.

• frenkied
Sissors schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:44:
[...]

Heb je de handleiding gevolgd? https://www.rabobank.nl/p...en/contactloos/smartwatch

Je moet het kaartnummer invullen en niet de IBAN.
Klopt je kan de IBAN ook niet invullen, ga zo wel bellen dank voor meedenken :)

• frenkied
Reactie Rabobank
Snappen het ook niet, sturen een nieuwe pas. Kan iemand bevestigen dat je in het eerste veld je naam zet, tweede veld je IBAN nummer ( zonder de cijfers) ?
In het filmpje van coolblue zie je dat je nog kan kiezen voor welke kaart maar die optie mis ik ook

• Sissors
  • Niet online
frenkied schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:33:
Reactie Rabobank
Snappen het ook niet, sturen een nieuwe pas. Kan iemand bevestigen dat je in het eerste veld je naam zet, tweede veld je IBAN nummer ( zonder de cijfers) ?
In het filmpje van coolblue zie je dat je nog kan kiezen voor welke kaart maar die optie mis ik ook
Ik snap het nu niet echt. Want je schrijft in je vorige post dat je kaartnummer gebruikt want IBAN past er uberhaupt niet, maar nu wil je weer wel IBAN (zonder cijfers???) invullen? Je moet je kaartnummer daar invullen! Je hoeft je IBAN (uit mijn hoofd) nooit in te vullen.

Edit: Ik zie dat IBAN wel (bij mij iig) in mijn kaartnummer zit, maar er zit meer in nog.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 24-11-2025 15:05 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:00

PeaceNlove

Deugleuter

@frenkied
Heb je een Maestro of Vpay pas? Of heb je de nieuwere Mastercard of Visa debitcard?

• frenkied
PeaceNlove schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:58:
@frenkied
Heb je een Maestro of Vpay pas? Of heb je de nieuwere Mastercard of Visa debitcard?
IK heb de maestro pas, volgens de helpdesk gaat de creditcard niet werken

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:59
frenkied schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:33:
Kan iemand bevestigen dat je in het eerste veld je naam zet, tweede veld je IBAN nummer ( zonder de cijfers) ?
zoals al eerder gemeld, NIET het iban nr (ook niet alleen de cijfers daarvan), maar het kaart nr, dat zijn 4 blokken van 4 cijfers.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:00

PeaceNlove

Deugleuter

frenkied schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:43:
[...]

IK heb de maestro pas, volgens de helpdesk gaat de creditcard niet werken
Goed opletten hier hoor, ook naar wat de helpdesk zegt.
Ik heb namelijk in mijn geval een mastercard debitcard (dus niet de creditcard) toegevoegd aan mijn Garmin. Maar dat is eenvoudig, want daar is je 16 cijferige kaartnummer op de achterzijde gewoon goed te zien. Oude betaalpassen kan het ingewikkelder voor zijn.

Overigens, als je een nieuwe pas krijgt dan is dat waarschijnlijk wel een nieuwe debitcard (visa of mastercard) dus dan heb je iets vergelijkbaars zoals ik te pakken.

[ Voor 14% gewijzigd door PeaceNlove op 24-11-2025 16:20 ]

• frenkied
canonball schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:10:
[...]

zoals al eerder gemeld, NIET het iban nr (ook niet alleen de cijfers daarvan), maar het kaart nr, dat zijn 4 blokken van 4 cijfers.
thanks dan ligt het aan de oude pas!

• Sissors
  • Niet online
frenkied schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:21:
[...]

thanks dan ligt het aan de oude pas!
Ik denk dat dat bij de nieuwe mastercard kaarten is. Kaartnummer van mijn Maestro is anders. 19 cijfers als ik het goed tel. En voor mij zijn je post nogal verwarrend, ik begrijp niet wat je nu hebt ingevuld bij dat tweede vak in de Garmin app. Maar goed, nu ga je toch een nieuwe pas krijgen dus heeft geen zin om met huidige pas het nog werkende te krijgen.
Pagina: 1 2 Laatste