Ik ben overgestapt van een iWatch met Apple Pay naar een Garmin met Garmin Pay.
Op de Apple Watch kon ik alle betalingen doen. Bijvoorbeeld 300 euro bij een hotel.
Dit krijg ik niet voor elkaar met Garmin Pay. Laatst moest ik een soortgelijk bedrag afrekenen en kreeg ik een limiet melding op de teminal.
Gelukkig kon ik nog wel betalen via de mobiel.
Op de website van de Rabobank staat:
Bij betalen met je smartwatch gelden andere limieten dan bij contactloos betalen met je bankpas. Iedere betaling, ongeacht de hoogte van het bedrag, telt mee voor je gewone limiet die hoort bij betalingen met je betaalpas.
Ik heb contact gehad met de Rabobank, en er zou geen verschil in Garmin Pay en Apple Pay zijn, je zou zelfs maximaal 5.000€ kunnen betalen.
Toen ik aangaf dat het leek alsof het werkte als 'contactloos betalen' waarbij je maximaal 150€ kan betalen per dag, werd ik verteld dat dit niet zo was.
Ik werd verteld dat Garmin misschien wel een limiet had ingesteld en dat ik contact moest opnemen met Garmin.
Na contact te hebben gehad met Garmin, kreeg ik het volgende antwoord:
U moet even naar de Rabobank online app gaan en daar bij contactloos kan u het bedrag verhogen.
Kortom, ze wijzen lekker naar elkaar!
Op dit forum draadje lees ik dat het een paar weken kan duren en dat er dan geen limiet meer is.
Weet iemand hoe dit tegenwoordig zit? Zou het moeten werken als een normale bankpas, of werkt het als contactloos betalen met een limiet van 150 euro? (Hoger kan niet ingesteld worden bij de Rabobank)
In het laatste geval is de tekst op de website van de Rabobank erg misleidend.
Om dit probleem tijdelijk te omzeilen heb ik geprobeerd de Rabo Creditcard toe te voegen....
Helaas kreeg ik de melding "U bank ondersteunt dit nog niet"
Bij navraag kreeg ik als antwoord terug dat ze (Rabobank) hier nog mee bezig waren.
Apart.. de Rabobank was de eerste die Garmin Pay ondersteunde in Nederland