Vraag

• tmartin650
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 11:53
Vanmorgen in de Telegraaf gelezen over het per direct kunnen gebruiken van Garmin Pay met Rabo. Superhandig, maar ik krijg het nog niet aan de praat op mijn Vivoactive 3 Music. Volgens de lijst met banken op de site van Garmin ondersteunt Rabo alleen Maestro en niet Mastercard. Als ik mijn kaart wil toevoegen in de Connect app vraagt ie om een kaartnummer en CVC code. Hierbij gaat het niet om het 4-cijferige kaartnummer, maar naar ik aanneem een (lang) creditcard-achtig nummer. Daarnaast hebben Maestro kaarten ("gewone" debit bankpassen) van Rabo geen CVC code. Wat nu?

[Voor 13% gewijzigd door tmartin650 op 30-10-2018 09:44]

Beste antwoord (via tmartin650 op 30-10-2018 13:55)

• davkra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-03 08:51
Je hebt helemaal gelijk, het werkt ook zonder cvc code. Uiteindelijk kreeg ik de volgende link in de garmin app: https://www.rabobank.nl/p...etalen-met-je-smartwatch/

Hier staat alles duidelijk omschreven

Uiteindelijk blijf ik hangen op de sms verificatie, hij geeft aan ongeldige code terwijl de code wel klopt.

Alle reacties

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:25
In de Rabo app kan je je kaartnummer vinden, dat is een 19 cijferig nummer. Ik weet niet wat je bij CVC in zou moeten vullen.

• davkra
De cvc code is het 3 of 4 cijferige nummer wat naast je handtekening op de achterkant van je creditkaart staat. Een gewone betaalpas beschikt niet over een CVC code.
Wat betreft het koppelen van een Rabobank credit kaart, dit lukt mij ook nog niet, krijg bij het koppelen van mijn rabobank creditkaart de melding: deze betreffende bank neemt nog niet deel aan garmin pay. kijk later nog eens.

Denk een gevalletje iets te vroeg het nieuws bericht eruit gestuurd

• Jimster
davkra schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:43:
Denk een gevalletje iets te vroeg het nieuws bericht eruit gestuurd
Zoals de TS aangeeft, wordt alleen Maestro ondersteund van de Rabobank. Heb je dat geprobeerd?

• davkra
Heb mijn mastercard geprobeerd te koppelen als Maestro hierbij krijg ik ook dezelfde melding. Maestro creditcards heeft rabobank niet naar mijn weten.

• Jimster
davkra schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:49:
Heb mijn mastercard geprobeerd te koppelen als Maestro hierbij krijg ik ook dezelfde melding. Maestro creditcards heeft rabobank niet naar mijn weten.
MasterCard = MasterCard, Maestro = Maestro, een MasterCard als Maestro koppelen heeft geen zin.
Maestro is je bankpas.

• davkra
In de garmin app dus niet want daar wordt ook bij maestro gevraagd naar een cvc code cvc code = creditkaart.

Voor de volledigheid even getest, had ook geen succes verwacht.

[Voor 23% gewijzigd door davkra op 30-10-2018 10:52]

• Jimster
davkra schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:52:
In de garmin app dus niet want daar wordt ook bij maestro gevraagd naar een cvc code cvc code = creditkaart.

Voor de volledigheid even getest, had ook geen succes verwacht.
En als je de CVC leeg laat? En dus niet de kaartnummer van je creditcard invullen, maar van je bankpas.

[Voor 10% gewijzigd door Jimster op 30-10-2018 10:53]

• davkra
De melding voer een geldig kaartnummer in, er is een creditkaart voor nodig.

• Jimster
davkra schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:57:
De melding voer een geldig kaartnummer in, er is een creditkaart voor nodig.
Je hebt het 19 cijferig nummer ingevoerd?

• davkra
Die bestaat niet bij een gewone bankpas. Bij de creditkaart heb ik wel het 16 cijferig nummer ingevoerd.

• Jimster
davkra schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:00:
Die bestaat niet bij een gewone bankpas. Bij de creditkaart heb ik wel het 16 cijferig nummer ingevoerd.
Heb je mijn eerste reactie in dit topic wel gelezen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• davkra
Je hebt helemaal gelijk, het werkt ook zonder cvc code. Uiteindelijk kreeg ik de volgende link in de garmin app: https://www.rabobank.nl/p...etalen-met-je-smartwatch/

Hier staat alles duidelijk omschreven

Uiteindelijk blijf ik hangen op de sms verificatie, hij geeft aan ongeldige code terwijl de code wel klopt.

• davkra
Heb opnieuw de pas gewist en weer toegevoegd in mijn portemonnee en nu werkt de sms verificatie wel. Vanaf 2-11 kan ik betalen met Garmin Pay.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:27
Dat betalen werkt zelfs nu al, ook al staat er 2-11. Zojuist een kopje koffie afgerekend met m'n fenix 5 plus

• tmartin650
Dankzij de nuttige tips hierboven is het mij inmiddels ook gelukt mijn Rabo-pas te koppelen aan mijn VA3M. Gewoon Maestro, lang pasnummer uit de rabo app kopieren en CVC code leeg laten. Net te laat voor de lunch, dus de test moet nog even wachten.

• Wallethelper
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10-2019
Je moet voor maestro kiezen. Cvc laat je leeg. De overige gegevens kun je in de bankieren app vinden. Daar ga je naar zelf regelen en dan bankpas. Daar staat het juiste nummer, deze is langer dan je bankrekening nr. Zitten nog wat cijfers voor..

• Jimster
Wallethelper schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:03:
Je moet voor maestro kiezen. Cvc laat je leeg. De overige gegevens kun je in de bankieren app vinden. Daar ga je naar zelf regelen en dan bankpas. Daar staat het juiste nummer, deze is langer dan je bankrekening nr. Zitten nog wat cijfers voor..
Was toch al bekend :?

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-02 22:36
Ik krijg bij het verzenden van de gegevens de foutmelding (heb de Maestro gegevens al uit de Rabo App gevist):

Kaartcontrole (autorisatie) mislukt
Deze kaart is geweigerd. Als u denkt dat dit onterecht was, neemt u contact op met de uitgevende bank.

of op zijn Engels:

Card Provisioning (Authorization) Failed
This card was declined. If you feel this was an error, please contact your issuing bank.

Heb de Rabobank al gebeld, maar die moet je eerst uitleggen wat Garmin Pay is en daarna zeggen ze dat ze nog niets weten / kunnen.

Wie o wie heeft de gouden tip?

• Wallethelper
Het is een wilde gok. Maar...heb jij een en/of rekening en heeft je partner ook een bankpas op dezelfde rekening? Zo ja, kijk dan even of je partner hetzelfde 19 cijferige nummer heeft. Zo ja: dan is je pas niet uniek. Dan moet je helaas een nieuw plastic bankpasje aanvragen en zodra je die hebt daar het 19 cijferige nr van gebruiken.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

TweakerMarco schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:40:
Ik krijg bij het verzenden van de gegevens de foutmelding (heb de Maestro gegevens al uit de Rabo App gevist):

Kaartcontrole (autorisatie) mislukt
Deze kaart is geweigerd. Als u denkt dat dit onterecht was, neemt u contact op met de uitgevende bank.

of op zijn Engels:

Card Provisioning (Authorization) Failed
This card was declined. If you feel this was an error, please contact your issuing bank.

Heb de Rabobank al gebeld, maar die moet je eerst uitleggen wat Garmin Pay is en daarna zeggen ze dat ze nog niets weten / kunnen.

Wie o wie heeft de gouden tip?
ik krijg dezelfde melding, zowel bij de gezamenlijke en/of rekening als bij mijn persoonlijke rekening.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met bepaalde karakters van mijn naw gegevens (toevoeging a oid)

[Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 30-10-2018 22:49]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• DnTijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:45
Je hoeft niet je volledige NAW gegevens in te vullen. Ik heb alleen naam en postcode ingevuld (de rest is niet verplicht) en het werkt. Straks ga ik proberen mijn eerste betaling te doen!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

DnTijn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:32:
Je hoeft niet je volledige NAW gegevens in te vullen. Ik heb alleen naam en postcode ingevuld (de rest is niet verplicht) en het werkt. Straks ga ik proberen mijn eerste betaling te doen!
Kun je eens checken of rabobank daar een controle op uitvoert door fictieve gegevens in te vullen?
Ik ben recentelijk verhuist van oude woning naar tijdelijke woning en straks weer naar nieuwe woning, en heb niet helemaal helder welk adres de rabobank hanteert. Volgens de app ons tijdelijk adres, maar wellicht staat de bankpas elders geregistreerd.

[Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 31-10-2018 10:24]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 12:47
Het lukt me niet om m aan de praat te krijgen :(

Alle stappen gevolgd maar geen succes.Blijf de melding "Kaartcontrole (authorisatie) mislukt" krijgen

Even een dubbel check... jullie vullen ook een 15-cijferig nummer (uit de Rabo app) in bij 'Kaartnummer'? Verder vul ik alleen vervaldatum, naam en postcode in. CVC laat ik leeg.

• marumhok79
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-03 16:48
Vreemd, stappenplan van de rabo site gevolgd. Maar eindig met de melding 'indelingsfout toestel, herstel uw toestel met behulp van portemonnee verwijderen'.

Iphone7 met ios12.1, laatste versie van de garmin app. :-/

• willemoldemans
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-03 10:23

willemoldemans

voor alles wat kapot kan

ik heb net twee raborenkeningen gekoppeld, pasnummer en vervaldatum uit rabo app, invullen in garmin pay, bij naw heb ik alleen mijn naam laten staan (de rest was optioneel), voorwaarden accepteren, verificatie per SMS, (als je uit de garmin app gaat om het smsje te lezen en daarna weer terug naar de garmin app, lijkt het process gereset tot je in "mijn portomonee" kijkt en daar de kaart ziet staan met "activatie nodig" (oid) sms code invullen en klaar).
Het lukt me nog niet om de passen naar mijn Fenix 5plus te syncen, wellicht heeft ie prik nodig net als bij een spotify sync.

bdw wel jammer dat je de naam van de kaarten niet aan kan passen, heb er nu twee passen in staan (privé en en/of) maar de pas nummers lijken totaal niet op de gegevens die ik herken als ik mijn pasje uit mijn portomonee trek

[Voor 4% gewijzigd door willemoldemans op 31-10-2018 14:03]

defecte electronica of telefoon met glasschade? check mijn homepage!

• vivoactive3
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-11-2018
Ik heb alle stappen doorlopen zoals op de Rabo-site beschreven, maar ik krijg ook de melding dat de kaartcontrole is mislukt.

Volgens Rabo behoor ik tot de 5 procent van de klanten zonder uniek kaartnummer. Oplossing: in app melden dat kaart kapot is en nieuwe aanvragen. De nieuwe pas zou dan een uniek nummer moeten hebben.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-03 13:08
vivoactive3 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:12:
Ik heb alle stappen doorlopen zoals op de Rabo-site beschreven, maar ik krijg ook de melding dat de kaartcontrole is mislukt.

Volgens Rabo behoor ik tot de 5 procent van de klanten zonder uniek kaartnummer. Oplossing: in app melden dat kaart kapot is en nieuwe aanvragen. De nieuwe pas zou dan een uniek nummer moeten hebben.
Idem, ook hier de melding dat de kaartcontrole is mislukt. Wel balen dat hiervoor een volledige nieuwe kaart moet worden besteld.

• vivoactive3
Ik zie trouwens net dat ABN AMRO 50 cent per maand vraagt. Toe maar. Rabo zegt dat er geen extra kosten aan zijn verbonden.

• davkra
willemoldemans schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:59:

Het lukt me nog niet om de passen naar mijn Fenix 5plus te syncen, wellicht heeft ie prik nodig net als bij een spotify sync.
Dit probleem heb ik bij mijn vriendin op kunnen lossen door de Garmin App volledig van haar telefoon te verwijderen, opnieuw te installeren en de horloge weer te koppelen. Na de eerste synchronisatie daarna stond haar pas op de smartwatch.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kasj schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

Idem, ook hier de melding dat de kaartcontrole is mislukt. Wel balen dat hiervoor een volledige nieuwe kaart moet worden besteld.
Mijn vrouw heeft net een nieuwe, vanavond die eens proberen.
Hoef ik ook geen nieuwe aan te vragen :P

• willemoldemans
  • Laatst online: 05-03 10:23

willemoldemans

voor alles wat kapot kan

davkra schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:29:
[...]

Dit probleem heb ik bij mijn vriendin op kunnen lossen door de Garmin App volledig van haar telefoon te verwijderen, opnieuw te installeren en de horloge weer te koppelen. Na de eerste synchronisatie daarna stond haar pas op de smartwatch.
top, dat heeft geholpen, thnx voor de tip!

defecte electronica of telefoon met glasschade? check mijn homepage!

• Wallethelper
je Hoeft alleen naam in te vullen
Sport_Life schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:23:
[...]

Kun je eens checken of rabobank daar een controle op uitvoert door fictieve gegevens in te vullen?
Ik ben recentelijk verhuist van oude woning naar tijdelijke woning en straks weer naar nieuwe woning, en heb niet helemaal helder welk adres de rabobank hanteert. Volgens de app ons tijdelijk adres, maar wellicht staat de bankpas elders geregistreerd.

[Voor 4% gewijzigd door Wallethelper op 31-10-2018 17:39]

• TweakerMarco

Heb inmiddels maar een nieuwe bankpas aangevraagd. Meerdere keren contact gehad met de Rabo klantenservice, maar de medewerkers die ik aan de lijn kreeg snappen er nog niets van.

Wat wel werkte is de Rabo pas van mijn vriendin toevoegen, dus ik vermoed dat het aan mijn specifieke Rabo pas ligt. Nu dus onbeperkt gebruiken, zonder dat er geld van mijn rekening wordt afgeschreven ;-)

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03 22:02
Het is mij ook nog niet gelukt. Authorisatie mislukt. Klantenservice weet nog van niets.

Wellicht alvast maar pas aanvragen?

• keesg
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-01 19:12
Zojuist ook geïnstalleerd. Ging betrekkelijk eenvoudig alleen het pasnr kon ik niet uit de raboapp halen om dat die aan een andere pas zit gekoppeld. Moest dus even het internetbankieren erbij pakken.
bij het sms bericht openen voor de verificatie idd de kaart even kwijt. Na verificatie is de kaart terug te vinden op het horloge :-)

• richards3
  • Laatst online: 18:36
Benieuwd wanneer ING dit beschikbaar gaat maken

• marumhok79

Nieuwe kaart besteld en geen verschil: Authenticatie faalt. App opnieuw geïnstalleerd, geen verschil... Als iemand nog tips heeft....

• Reynoldino
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 10:23
Ik heb 2 Rabo passen probleemloos aangemeld, en vandaag al een paar keer er mee betaald.

Maar op mijn Vivoactive3 kan ik niet switchen van kaart, alleen mijn eerste kaart zie ik in beeld. Volgens de instructies zou ik moeten kunnen swipen om te wisselen.

Iemand hetzelfde probleem of een oplossing?

• vivoactive3
marumhok79 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:37:
[...]

Nieuwe kaart besteld en geen verschil: Authenticatie faalt. App opnieuw geïnstalleerd, geen verschil... Als iemand nog tips heeft....
Dit zou toch moeten werken. Je moet er wel eerst een betaling mee doen om de kaart voor Garmin Pay te kunnen gebruiken. Anders is je oude kaart nog actief en kun je de nieuwe niet toevoegen in Garmin Connect.

Mij is het toevoegen intussen gelukt. Vandaag ga ik voor het eerst proberen te betalen. 😀

Update: gelukt!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-03 05:31

Radeon

Today is a good day to die

Heb vandaag na wat moeite ook me het betalen via Garmin Pay geactiveerd met de rabobank. Echter als ik wil betalen met me horloge gebeurd er niks. Horloge is gewoon gepaired met me telefoon en heb op me horloge als ik wil betalen ook het nfc teken in beeld met me rabo pas staan. Alleen de betaal terminal doet niks lijkt net of er iets niet aanstaat. Heb het bij de plaatselijke bakker en blokker geprobeerd.

It's never easy.....

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij mij werkt ie nu ook! :) problemen van gisteren zijn verholpen.

• Kasj
marumhok79 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:37:
[...]

Hier hetzelfde. Nieuwe kaart ook binnen, maar nog steeds een autorisatie error. Frustrerend!

• vivoactive3
@Kasj Je hebt wel eerst met je nieuwe pas gepind?

• Kasj
vivoactive3 schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:28:
@Kasj Je hebt wel eerst met je nieuwe pas gepind?
Nee, maar wel geactiveerd in internetbankieren. Zou voldoende moeten zijn toch?

• marumhok79
Kasj schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:21:
[...]

Nee, maar wel geactiveerd in internetbankieren. Zou voldoende moeten zijn toch?
Nee, je moet er eerst mee een transactie hebben uitgevoerd. Bij mij is het koppelen zojuist gelukt. Dus in geval van nieuwe pas aanvragen, eerst transactie mee uitvoeren en daarna werkt het koppelen.

• Kasj
marumhok79 schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:41:
[...]

Nee, je moet er eerst mee een transactie hebben uitgevoerd. Bij mij is het koppelen zojuist gelukt. Dus in geval van nieuwe pas aanvragen, eerst transactie mee uitvoeren en daarna werkt het koppelen.
Heb er zojuist mee gepind en nu kan ik de kaart inderdaad koppelen. Helaas krijg ik de activatie sms niet binnen..... Weer een nieuwe uitdaging dus...

Update: sms inmiddels toch binnen

[Voor 3% gewijzigd door Kasj op 05-11-2018 17:32]

• vivoactive3
Ik heb het intussen al een paar keer gedaan, het went snel. 😉

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03 22:02
Inmiddels is het mij gelukt en werkt het vlekkeloos! Geen nieuwe pas nodig, er staan nu ook andere (meer uitgebreide) voorwaarden dus ik vermoed dat ze e.e.a. hebben aangepast.

• Alpoholic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-01 12:24
Ik krijg het niet voor elkaar. Een paar keer geprobeerd maar ik kom in de FAQ bij punt 10, waarna ik de welbekende melding krijg dat de autorisatie mislukt is en ik contact op moet nemen met de bank, die vervolgens doodleuk zegt dat ze hier niet mee kunnen helpen omdat Garmin Pay geen product van de Rabobank is.

De laatste status is dat ik 'dan beter kan bellen zodat een specialist er naar kan kijken'. Terugbellen kennen ze bij de Rabobank blijkbaar niet. Then again, ik wil helemaal niet bellen. Kost alleen maar tijd en is irritant. Die specialist kan toch ook gewoon even kijken adhv mijn gegevens die ik via de Rabobank app al doorgegeven heb..?

*edit*
Inmiddels gebeld. Met eerstelijner nogmaals de stappen doorlopen, doorverbonden met de dienstdoende specialist die me kon vertellen dat er 'in zo'n nieuw systeem nu eenmaal kinderziektes kunnen voorkomen' en de issue heeft doorgezet naar de ICT afdeling.

[Voor 16% gewijzigd door Alpoholic op 07-11-2018 14:15]

• Kasj
Alpoholic schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:34:
Ik krijg het niet voor elkaar. Een paar keer geprobeerd maar ik kom in de FAQ bij punt 10, waarna ik de welbekende melding krijg dat de autorisatie mislukt is en ik contact op moet nemen met de bank, die vervolgens doodleuk zegt dat ze hier niet mee kunnen helpen omdat Garmin Pay geen product van de Rabobank is.

De laatste status is dat ik 'dan beter kan bellen zodat een specialist er naar kan kijken'. Terugbellen kennen ze bij de Rabobank blijkbaar niet. Then again, ik wil helemaal niet bellen. Kost alleen maar tijd en is irritant. Die specialist kan toch ook gewoon even kijken adhv mijn gegevens die ik via de Rabobank app al doorgegeven heb..?

*edit*
Inmiddels gebeld. Met eerstelijner nogmaals de stappen doorlopen, doorverbonden met de dienstdoende specialist die me kon vertellen dat er 'in zo'n nieuw systeem nu eenmaal kinderziektes kunnen voorkomen' en de issue heeft doorgezet naar de ICT afdeling.
En had je al een nieuwe pas besteld?

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-02 19:16
Moet de telefoon nu altijd gekoppeld zijn en op zak hebben om te betalen of gaat dat ook zonder tel/bt connectie?
De eerste betaling(m&m's) uit een snoepautomaat in València is een feit. Nu eens in Nederland proberen :-).

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb gisteren 45 euro betaald... contactloos en zonder extra code... dat zou niet moeten kunnen toch of vergis ik me dan?

Edit: Even gebeld met de Rabobank, met Garmin Pay is er geen limiet voor contactloos betalen, tot je aan je pas limiet zit.... dus dat kan veel geld zijn!

[Voor 39% gewijzigd door miel op 12-11-2018 11:09]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• tmartin650
Even een korte terugkoppeling van de TS:

Na mijn vraag en met de antwoorden in dit topic lukt het prima om mijn (Rabo)pas te koppelen. Inmiddels betaal ik er naar hartelust mee, werkt vlekkeloos en het contactloos bereik is een stuk beter dan mijn bankpas. Ik heb ook al een aantal keer bedragen boven de €25 betaald, ik dacht eigenlijk dat dat het maximum was. Al met al een fijne extra functie van een toch al fijn horloge. Nou nog even Spotify ondersteuning en ik ben 100% tevreden.

• Alpoholic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-01 12:24
Kasj schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:58:
[...]

En had je al een nieuwe pas besteld?
Nee, dat is inmiddels gebeurd op advies van de ICT afdeling van de Rabobank.
Het zou wel handig zijn als een inmiddels bekend probleem ook bij de eerste (en tweede) lijn bekend zou zijn.

• TweakerMarco
Heb het vermoeden dat het bij mij niet werkt, omdat ik de pas voor de rest niet gebruik en er dus nog geen transactie mee heb gedaan. Morgen ff proberen.

Edit: Na het gebruik van de pinpas in de winkel lijkt het wel te werken. Een nieuwe pas aanvragen was dus blijkbaar ook niet nodig. Helaas heeft de Rabobank nu een storing :-(

Er is tijdelijk een verstoring waardoor het niet mogelijk is om uw pas te activeren. Verwijder de pas en volg de berichten op http://www.rabobank.nl/smartwatch wanneer dit weer mogelijk is.

[Voor 55% gewijzigd door TweakerMarco op 18-11-2018 12:36]

• BedsteMor
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 27-11-2018
Er is nog steeds een storing bij Rabobank, vanaf 16 november. Het is momenteel niet mogelijk een pas te koppelen aan je smartwatch.

De storing is echter nergens te vinden, ook niet op de website waar naar wordt verwezen wanneer je een pas probeerd te koppelen. Hoopte ergens te vinden hoe lang het kan duren. :(

[Voor 24% gewijzigd door BedsteMor op 21-11-2018 15:03]

• TweakerMarco
Storing is opgelost en heb mijn pas kunnen koppelen. Belangrijk is dat je je bankpas een keertje in een winkel hebt gebruikt voordat je hem kan koppelen.

Werkt eenvoudig en super blij mee.

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30
Heb zelf Rabobank en Vivoactive 3 music en het werkte niet. Heb zelfs nog een nieuwe bankpas aangevraagd, maar hielp ook niet. Ik kreeg steeds 'Autorisatie geweigerd'. Ik zie in dit topic en op de Rabobank site steeds opmerkingen over SMS verificatie en dat kon ik nergens invullen.

Dat zette me aan het denken: heb ik uberhaupt mijn mobiel gekoppeld aan m'n rekening? Jawel, maar een vaste lijn... Daar ging het mis dus. In m'n Rabobank app bij zelf regelegen mijn contact gegevens verandert zodat mijn mobiele nr erin staat en voila, het werkt!

De foutmelding van Garmin helpt niet echt. Kan natuurlijk ook liggen aan de API die ze gebruiken, maar goed...

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02
kramon schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:48:
Heb zelf Rabobank en Vivoactive 3 music en het werkte niet. Heb zelfs nog een nieuwe bankpas aangevraagd, maar hielp ook niet. Ik kreeg steeds 'Autorisatie geweigerd'. Ik zie in dit topic en op de Rabobank site steeds opmerkingen over SMS verificatie en dat kon ik nergens invullen.

Dat zette me aan het denken: heb ik uberhaupt mijn mobiel gekoppeld aan m'n rekening? Jawel, maar een vaste lijn... Daar ging het mis dus. In m'n Rabobank app bij zelf regelegen mijn contact gegevens verandert zodat mijn mobiele nr erin staat en voila, het werkt!

De foutmelding van Garmin helpt niet echt. Kan natuurlijk ook liggen aan de API die ze gebruiken, maar goed...
Moest je lang wachten nadat je het nummer zelf verandert had of werkte het meteen daarna?
Had zelf een oud nummer staan en deze nu gewijzigd, maar krijg nog steeds de Autorisatie Geweigerd melding....

• Galois
  • Laatst online: 22:15

Galois

1811 - 1832

Heb sinds vandaag de Garmin Fenix 5 plus en ik krijg ook een foutmelding. Telefoonnummer staat wel goed...

Lees hierboven wel dat de bankpas een keer gebruikt moet zijn? Ik heb namelijk een Raborekening die ik alleen gebruik voor de hypotheek en dus de bankpas die ik erbij heb, nog nooit gebruikt...

Op rabobank.nl kan ik hier niets over vinden, maar vanmiddag eens mee betalen en daarna weer proberen een portemonee te maken... Kijken of dat werkt.

Iemand al zoiets gehad? Als dit het is, dan vind ik het op zijn minst raar dat de Rabobank in de handleiding voor Garmin Pay daar niets over vermelt.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Galois
  • Laatst online: 22:15

Galois

1811 - 1832

En helaas... krijg ‘m niet aan de praat. Ik krijg steeds deze foutmelding:

Het is een en/of rekening en ik moet het veld ‘naam’ invullen. Van alles geprobeerd...

Iemand nog een tip? Heb met de Rabo gebeld, maar helaas konden ze mij verder ook niet helpen en zouden ze het doorgeven aan de afdeling ICT. Die zouden mij terugbellen...

EDIT:

Ik heb 'm werkende!!! Ik was de Komoot Widget aan het installeren en ik kreeg van Komoot de melding dat ik eerst mijn Garmin Fenix 5 plus moest updaten alvorens deze widget gebruikt kon worden. Ik dus de Garmin geupdate en toen maar weer Garmin Pay geprobeerd in te stellen. En ja hoor, hij deed het toen!

Kortom: kennelijk moet de nieuwste OS erop zitten voordat Garmin Pay ingesteld kan worden?

[Voor 37% gewijzigd door Galois op 04-04-2019 20:27]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kramon
  • Laatst online: 22:30
loyske schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:00:
[...]

Moest je lang wachten nadat je het nummer zelf verandert had of werkte het meteen daarna?
Had zelf een oud nummer staan en deze nu gewijzigd, maar krijg nog steeds de Autorisatie Geweigerd melding....
Dat werkte meteen.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020

Acties:
  • +2Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:02
Krijg nu niet meer de Autorisatie melding en kom verder in de procedure. Alleen de SMS van Rabobank ontvang ik nu dus niet.....

Edit: de SMS kwam een half uur later aan, alles werkt nu 8)

[Voor 10% gewijzigd door loyske op 08-04-2019 13:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:32
In België ondersteunt BNP Paribas Fortis dit sinds kort ook en ik vind het fantastisch werken!

Maar een vraag: hoor ik altijd aan de kassa te zeggen dat ik wil betalen met tap-to-pay of is dit overbodig? Het lijkt alsof de persoon aan de kassa altijd nog een bewuste handeling op hun control panel doet hiervoor.

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Helaas op dit moment knudde bij de Rabobank. Blijf hangen op de sms code, die nooit aankomt. (Nu een uur gewacht)

Met de klantenservice gebeld, maar die weten ook niets en gaan het doorzetten naar IT.

• TimTimP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-03-2021
Bij mij werkte het koppelen ook niet. Ik kreeg ook de melding "kaartcontrole (autorisatie) mislukt" net zoals sommige anderen in dit draadje. Het bleek dat mijn telefoonnummer niet bijgewerkt was in de rabo app. Aanpassen bij mijn contactgegevens was voor mij de oplossing!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:01

cv8x

Tsjakkaaaa

Crew One schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:19:
Helaas op dit moment knudde bij de Rabobank. Blijf hangen op de sms code, die nooit aankomt. (Nu een uur gewacht)

Met de klantenservice gebeld, maar die weten ook niets en gaan het doorzetten naar IT.
Dit heb ik ook... is het inmiddels al opgelost?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
cv8x schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:15:
[...]

Dit heb ik ook... is het inmiddels al opgelost?
Ja, de codes kwamen een aantal uren later alsnog binnen. Weken later heb ik ik weer opnieuw moeten koppelen, dat ging toen goed.

De SMS lijkt niet altijd even snel te werken, helaas.

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:21
Dat ligt niet aan de Rabobank denk ik. Laatste dagen exact hetzelfde met Revolut. SMS komt niet aan of te lat

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:01

cv8x

Tsjakkaaaa

Crew One schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:30:
[...]

Ja, de codes kwamen een aantal uren later alsnog binnen. Weken later heb ik ik weer opnieuw moeten koppelen, dat ging toen goed.

De SMS lijkt niet altijd even snel te werken, helaas.
Ok dankje. Ik wacht maar af...

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• Pimmetje651
  • Laatst online: 19-03 16:55
Ik zal dit oudere topic toch even nieuw leven in willen blazen ;)
Sinds kort ben ik in het bezit van een Garmin Venu horloge. Op deze horloge wil ik graag Garmin Pay gebruiken i.c.m mijn Rabobank.
Helaas heb ik geen geluk en krijg ik het niet werkende.
Inmiddels heb ik meermaals contact gehad met de Rabo servicedesk.
Hierdoor heb ik inmiddels mijn bankpas al vervangen door een nieuwe versie, dit omdat de medewerkster aangaf dat mijn pas te oud was. Helaas bleek dit geen oplossing.
Hierna wederom contact gezocht met ze Rabobank, en toen alle stappen weer doorlopen zonder resultaat, maar toen kreeg ik te horen dat er een storing bij / met Garmin Pay is (waarover ik niks terug kan vinden )?
Vandaag (weer 2 dagen na mijn laatste telefoontje met de Rabo) weer geprobeerd, maar ik krijg nog steeds de foutmelding : kaart geweigerd .
Wat me opvalt is dat ik nooit een SMS of dergelijke heb ontvangen, of hier ook maar een melding over gehad .
Bij de Rabobank hebben we wel nagekeken of mijn juiste mobiel nr gekoppeld is aan de betreffende / nieuwe bankpas enz.
Ook vind ik heel vreemd dat ik nadat ik mijn kaart gegevens heb ingevuld, ik een vervolg scherm krijg waarbij ik mijn persoonlijke gegevens moet invullen wat niet / nergens in de Rabobank site te vinden is .
Als ik deze gegevens invoer en klik op "volgende" krijg ik de : fout uw kaart is geweigerd melding.

Wat doe ik / de Rabobank verkeerd ? |:(

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• idontknow5572
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06-2021
Pimmetje651 schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:41:
Ik zal dit oudere topic toch even nieuw leven in willen blazen ;)
Sinds kort ben ik in het bezit van een Garmin Venu horloge. Op deze horloge wil ik graag Garmin Pay gebruiken i.c.m mijn Rabobank.
Helaas heb ik geen geluk en krijg ik het niet werkende.
Inmiddels heb ik meermaals contact gehad met de Rabo servicedesk.
Hierdoor heb ik inmiddels mijn bankpas al vervangen door een nieuwe versie, dit omdat de medewerkster aangaf dat mijn pas te oud was. Helaas bleek dit geen oplossing.
Hierna wederom contact gezocht met ze Rabobank, en toen alle stappen weer doorlopen zonder resultaat, maar toen kreeg ik te horen dat er een storing bij / met Garmin Pay is (waarover ik niks terug kan vinden )?
Vandaag (weer 2 dagen na mijn laatste telefoontje met de Rabo) weer geprobeerd, maar ik krijg nog steeds de foutmelding : kaart geweigerd .
Wat me opvalt is dat ik nooit een SMS of dergelijke heb ontvangen, of hier ook maar een melding over gehad .
Bij de Rabobank hebben we wel nagekeken of mijn juiste mobiel nr gekoppeld is aan de betreffende / nieuwe bankpas enz.
Ook vind ik heel vreemd dat ik nadat ik mijn kaart gegevens heb ingevuld, ik een vervolg scherm krijg waarbij ik mijn persoonlijke gegevens moet invullen wat niet / nergens in de Rabobank site te vinden is .
Als ik deze gegevens invoer en klik op "volgende" krijg ik de : fout uw kaart is geweigerd melding.

Wat doe ik / de Rabobank verkeerd ? |:(
Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn venu sq. Geen idee wat er fout gaat

P4 3,06Ghz HT on asus p4s800-mx, 1024mb, Coolermaster hyper48 @ 26 ºC, maxtor 80Gb & WD caviar 200Gb surfing at 24Mbit adsl

• Pimmetje651
inmiddels heb ik het op kunnen lossen, en werkt het ( getest en al).
De oplossing is vrij simpel : vul "000" in bij de CVC code en alles werkt . Dit vermelden ze nergens, maar is wel de oplossing

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-03 15:08
Pimmetje651 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:09:
De oplossing is vrij simpel : vul "000" in bij de CVC code en alles werkt . Dit vermelden ze nergens, maar is wel de oplossing
Held, werkt ook voor mij! Top.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• idontknow5572
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06-2021
Top!!! Werkt bij mij nu ook... Ben toch nieiwsgierig: Hoe ben je hier achter gekomen?

P4 3,06Ghz HT on asus p4s800-mx, 1024mb, Coolermaster hyper48 @ 26 ºC, maxtor 80Gb & WD caviar 200Gb surfing at 24Mbit adsl

• AnneliesK
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-04-2021
Zelfde probleem hier en opgelost. Had een nieuwe bankpas besteld en na deze geactiveerd te hebben, 1 keer mee gepind en 000 bij CvC code te hebben ingevuld werkt het!!! Superblij!!! (Nieuwe pas was misschien niet nodig misschien was 000 genoeg)

• Pimmetje651
idontknow5572 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:34:
[...]

Top!!! Werkt bij mij nu ook... Ben toch nieiwsgierig: Hoe ben je hier achter gekomen?
Eigenlijk heel simpel, door op de Garmin community FB pagina mijn probleem te posten. En binnen paar minuten kwam een ander met deze oplossing :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-03 22:58

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Kon vannacht niet slapen en bijt mij dan meestal vast in 'onverklaarbare' IT problemen die je in stilte wilt oplossen zonder gillende kinderen of partners die dan net een potje appelmoes niet openkrijgen... :+

Dus Garmin pay was nog op mijn lijstje en wat ik ook deed, ik kreeg het niet werkend. Ik woon ook nog eens in het buitenland, wat vaak nog meer problemen kan geven..... Maar zogezegd, de 000 was de oplossing en het is onbegrijpelijk dat de Rabobank dit gewoon niet goed heeft staan op zijn website.

Heb ze net gemaild dat ze dat moeten aanpassen.

Nogmaals...thanks voor de info!

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lemon4man
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-02 20:54
GetaGrip schreef op zondag 18 april 2021 @ 06:40:
[...]
Heb ze net gemaild dat ze dat moeten aanpassen.
Op de site van Rabobank staat het nu iets duidelijker aangegeven.

Ik krijg echter geen verificatie SMS van Rabobank. Ik druk op: verzend SMS naar #########..., maar ik krijg niks binnen op mijn mobiel. 8)7

Edit: Er kwam 2 keer een SMS binnen. ongeveer 1.5 uur later toen ik de app weer checkte

[Voor 11% gewijzigd door Lemon4man op 01-05-2021 18:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magimidosh
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik heb een Venu SQ Music. de bankpas van Rabobank zonder problemen erin kunnen zetten. Verificatie sms ontvangen van Rabobank en dacht te kunnen betalen ermee. maar helaas. Iedere keer als ik mijn horloge voor een betaalapparaat houd krijg ik melding "KAART GEWEIGERD LEES CHIP, MAGNEETSTRIP OF ANDERE KAART" :'(
Contact gehad met rabobank geen resultaat. contact gehad met garmin waarschijnlijk nfc chip kapot stuur retour en u krijgt een nieuwe. Ik gedaan nieuwe gekregen en weer zonder probleem maestro kaart erin gezet en weet dezelfde melding. Andere rabobank kaart erin gezet. Weer dezelfde melding. Kaart geweigerd! :'( :'( :'(

Wie weet wat ik nog kan doen. of wie weet wat ik fout gedaan heb

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-03 22:58

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

magimidosh schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:10:
Ik heb een Venu SQ Music. de bankpas van Rabobank zonder problemen erin kunnen zetten. Verificatie sms ontvangen van Rabobank en dacht te kunnen betalen ermee. maar helaas. Iedere keer als ik mijn horloge voor een betaalapparaat houd krijg ik melding "KAART GEWEIGERD LEES CHIP, MAGNEETSTRIP OF ANDERE KAART" :'(
Contact gehad met rabobank geen resultaat. contact gehad met garmin waarschijnlijk nfc chip kapot stuur retour en u krijgt een nieuwe. Ik gedaan nieuwe gekregen en weer zonder probleem maestro kaart erin gezet en weet dezelfde melding. Andere rabobank kaart erin gezet. Weer dezelfde melding. Kaart geweigerd! :'( :'( :'(

Wie weet wat ik nog kan doen. of wie weet wat ik fout gedaan heb
Even meedenken..... Je hebt verschillende terminals gebruikt? dus bv Hema en AH? Je contactloos betalen staat actief aan in de app en je hebt een limiet ingesteld? Dit moet je per kaart doen en niet per rekening.

Nogmaals..ik roep maar wat. :P

edit: met app bedoel ik de Rabobank app...

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• magimidosh
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-07-2022
Aan GetaGrip; contactloos betalen staat aan en de limieten staan ook goed.
Dank voor het meedenken

Update: Betaling met horloge is gelukt bij een kiosk op station. Een paar dagen later bij de Jumbo ook gelukt.

Ik weet niet waar het aan ligt bij de AH, misschien was ik te snel en moest ik een paar dagen wachten totdat alles doorgevoerd is bij de bank???
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee