Door persoonlijke omstandigheden hebben we de jaarlijkse september-vakantie naar Schotland moeten cancelen. Na alle ellende die we hebben meegemaakt afgelopen 8 maanden, vonden we het toch belangrijk om even een paar dagen ertussenuit te gaan.
Dus i.p.v. het gebruikelijke 12-daagse isle-hopping besloten we dit keer gewoon een paar daagjes te gaan. We zijn alleen rond Fort William en Isle of Skye geweest, waar ik vooral in 2010-2013 veel kwam.
"Terug naar de roots" zou je zeggen, en vanaf 2013 hadden we Skye "wel weer gezien", niet in negatieve zin, maar we wilden meer zien. Dus toen zijn we gaan eiland-hoppen en hebben we Skye eigenlijk alleen maar als 1 of 2 daagse tussenstop gebruikt en nu zijn we veel ervaringen rijker. We hebben Iona gezien, Canna, Harris/Lewis, Orkney en het is echt supermooi om te zien hoe elk gebied zijn eigen waarde heeft, want als je voor het eerst op Skye komt dan denk je dat niks het meer kan overtreffen....Wel dus, maar op een totaal andere manier.
Ik ben blij dat ik nu weer terug ben gegaan om Skye nog eens écht opnieuw te laten doordringen, en vooral met de prachtige herfstkleuren in Oktober is het werkelijk schitterend! Dus ik heb weer hernieuwde waardering voor Skye gekregen, ondanks de gigantische drukte en kapotte wegen. Afgelopen jaren hebben we het wel echt achteruit zien gaan: veel meer volk op de weg die auto's in bermen parkeren en de natuur kapot maken omdat men daar niks aan de infrastructuur lijkt te doen. Toeristen moet je niet tegenhouden, maar beter laten doorstromen. Daar moeten ze toch echt wat aan gaan doen daar.
Ondanks deze drukte, raad ik toch echt iedereen aan om te gaan, want het is zo'n prachtig land. Mid-eind April en ook Oktober zijn echt prachtig!
Gebieden waar ik ben geweest zijn al eens eerder voorbij gekomen in eerdere test/showcases, met name de Quiraing, Neist Point e.d., maar met name Quiraing. Dus het zal enigszins bekend voorkomen
Nonetheless wil ik jullie niet weerhouden van de schoonheid van Skye in de herfst. Het was regenachtig, maar soms ook zonnig en ik heb deze vakantie nog nooit zoveel regenbogen gezien in al die jaren dat ik naar Schotland ga. En ook zeer felle regenbogen...Eerder heb ik een foto van Apojapo1 (ik weet zijn nickname nu niet meer) bekritiseerd (heel lang geleden) dat de regenboog teveel aangezet was, maar de regenbogen die je in mijn foto's ziet is niks aan gedaan, die waren echt zo fel. Dus bij deze neem ik mijn woorden terug over Apojapo1's foto destijds.
Alle foto's zijn klikbaar, dus ik raad ook aan om ze op groot formaat te kijken, want groter is beter
#1: The Quiraing

#2: Glenfinnan Viaduct

#3: Neist Point

#4: Trotternish ridge, gezien vanaf the Quiraing

#5: Loch Shiel, Glenfinnan

#6: Trotternish Ridge

#7: Trotternish ridge, gezien vanaf the Quiraing (HDR)

#8: Trotternish ridge gezien vanaf the Quiraing

#9: Haven van Portree

#10: The Quiraing

#11: Cuillin Mountains, gezien vanaf de grote parkeerplaats in Portree

#12: Sligachan

Feel free to comment
Dus i.p.v. het gebruikelijke 12-daagse isle-hopping besloten we dit keer gewoon een paar daagjes te gaan. We zijn alleen rond Fort William en Isle of Skye geweest, waar ik vooral in 2010-2013 veel kwam.
"Terug naar de roots" zou je zeggen, en vanaf 2013 hadden we Skye "wel weer gezien", niet in negatieve zin, maar we wilden meer zien. Dus toen zijn we gaan eiland-hoppen en hebben we Skye eigenlijk alleen maar als 1 of 2 daagse tussenstop gebruikt en nu zijn we veel ervaringen rijker. We hebben Iona gezien, Canna, Harris/Lewis, Orkney en het is echt supermooi om te zien hoe elk gebied zijn eigen waarde heeft, want als je voor het eerst op Skye komt dan denk je dat niks het meer kan overtreffen....Wel dus, maar op een totaal andere manier.
Ik ben blij dat ik nu weer terug ben gegaan om Skye nog eens écht opnieuw te laten doordringen, en vooral met de prachtige herfstkleuren in Oktober is het werkelijk schitterend! Dus ik heb weer hernieuwde waardering voor Skye gekregen, ondanks de gigantische drukte en kapotte wegen. Afgelopen jaren hebben we het wel echt achteruit zien gaan: veel meer volk op de weg die auto's in bermen parkeren en de natuur kapot maken omdat men daar niks aan de infrastructuur lijkt te doen. Toeristen moet je niet tegenhouden, maar beter laten doorstromen. Daar moeten ze toch echt wat aan gaan doen daar.
Ondanks deze drukte, raad ik toch echt iedereen aan om te gaan, want het is zo'n prachtig land. Mid-eind April en ook Oktober zijn echt prachtig!
Gebieden waar ik ben geweest zijn al eens eerder voorbij gekomen in eerdere test/showcases, met name de Quiraing, Neist Point e.d., maar met name Quiraing. Dus het zal enigszins bekend voorkomen
Alle foto's zijn klikbaar, dus ik raad ook aan om ze op groot formaat te kijken, want groter is beter
#1: The Quiraing

#2: Glenfinnan Viaduct

#3: Neist Point

#4: Trotternish ridge, gezien vanaf the Quiraing

#5: Loch Shiel, Glenfinnan

#6: Trotternish Ridge

#7: Trotternish ridge, gezien vanaf the Quiraing (HDR)

#8: Trotternish ridge gezien vanaf the Quiraing

#9: Haven van Portree

#10: The Quiraing

#11: Cuillin Mountains, gezien vanaf de grote parkeerplaats in Portree

#12: Sligachan

Feel free to comment
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar