Jammer dat je je verhaal onderbouwd met zoveel valse tegenstellingen.
chrisborst schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:55:
[...]
Daarnaast kan je zelfs beargumenteren dat het slechter is voor het milieu. Want een biologische kip leeft langer en stoot daarmee meer uit per kilo vlees. Zolang kippen worden gehouden voor consumptie zullen we op de grens gaan zitten wat economisch en nog te verkopen is aan de consument.
Het meest duurzame is gewoon die kiloknaller kopen en dan maar de helft.
Met een carnivoor leefpatroon wel ja. (Biologisch) vlees moet je als een luxe gaan beschouwen dat je max. twee keer per week eet.
Idem voor veel groente, die tomaat uit het westland wordt veel duurzamer geteeld dan die organische tomaat uit Spanje.
Klopt, daarom beter groente en fruit uit Nederland, dan van ver. Het hoeft echter geen tegenstelling te zijn dat je biologische groente uit Brazilië komt en je niet biologische uit Nederland. Ik prefereer lokaal boven biologisch, en biologisch boven niet biologisch. Waarmee lokaal biologisch nog beter is.
Dus het enige signaal wat jij afgeef is dat je in hun praatje trapt.
Dat is zo lekker makkelijk. Lees het reactie van @
Flextrip. Niet iedereen heeft zin om langs de lokale boerderijen te rijden om direct bij de boer te kopen. Als ik één keer in de week bij de groentekraam diezelfde spullen kan kopen, maar dan voor meer geld wegens de overhead. Dan kies ik dan daar bewust voor. Ik ben bereid om meer te betalen voor gemak.
Zo zoek ik ook niet uit waar mijn kleding vandaan komt, maar koop ik kleding met het GOTS keurmerk (als het katoen is). Maar nog liever koop ik hennep. Dat bestaat alleen bijna niet. GOTS is gewoon een wereldwijd erkent keurmerk dat me het gemak geeft om niet zelf de keten te hoeven uitpluizen.
Nu gaan we het waarschijnlijk beide doen, dus nog meer ontbossing om al die plantaardige proteïne te kunnen produceren.
Dat is hetzelfde argument als tegen elektrische auto's wordt aangedragen, want de elektriciteit komt nog steeds uit kolen centrales. Daarom opnieuw een valse tegenstelling. Niet investeren in vleesvervangers is geen optie. Ondanks dat er soms twee ketens naast elkaar bestaan.
Helaas horen jij en ik tot dat kleine groepje die er wel bewust mee bezig is. De andere zeg 80% zal het hun kont roesten, dus enkel regels vanaf bovenaf gaan daarom werken.
Het was gelukkig geen rant naar mij toen
Ik help wel degelijk mijn omgeving de zin van de onzin te scheiden als het gaat om marketing praat. Maar omdat gemak de mens dient, geef ik wel tips hoe ze het 50% goed kunnen doen i.p.v. 100%, want nog altijd beter is dan 0%
Zo zijn er ook familieleden die weigeren op plaatstaal te bakken, want teveel gedoe en ziet er smerig uit. Dan heb ik liever dat ze geëmailleerd kiezen dan toch weer het Tefal pannetje.