Toon posts:

Console app, do while loop, product van tussenliggend getal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ledangereux
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-12-2018
In een do while loop geraak ik er niet aan uit hoe ik het product moet terug geven van alle getallen die tussen 2 getallen liggen, bv
4en 9, dat wordt dan 4*5*6*7*8*9.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Visual studio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Int getal1
Int getal 2
Int product
do
{
   product = getal1;
   Console. WriteLine(getal1);
   getal = getal + 1
} while (getal <≠ getal)

Indien ik product * getal1 kan doen dan krijg ik de uitkomst maar dat lukt niet wegens de loop.

Hopend op een spoedige toelichting!

[Voor 8% gewijzigd door RobIII op 21-10-2018 18:04. Reden: Ik had graag code-tags toegepast maar dan misten we het '<≠' pareltje, dus heb ik maar monospace tags toegevoegd.]

Beste antwoord (via ledangereux op 21-10-2018 23:33)

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-03 14:33
Wat probeer je precies te doen? Mij helpt het altijd om eerst in commentaar te schrijven wat ik nodig heb en daarna bedenk ik de code eromheen

//ik heb een variabele nodig voor het eerste getal

//ik heb een variabele nodig voor het tweede getal

//ik moet een loop maken die vanaf getal1 t/m getal2 gaat

Etc.

Als je dat eerst doet is het veel makkelijker het overzicht voor jezelf te houden.

Alle reacties

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Int getal1
Int getal 2                //spatie?
Int product
do
{
product = getal1;
Console.WriteLine(getal1);
getal = getal + 1                  //  waar komt deze variabele "getal" vandaan?
} while (getal <&#8800; getal)        // "getal" met "getal" vergelijken, dat zal weinig helpen

Zie comments + Volgens mij doe je nog nergens een echte bewerking?
Is er een reden dat je een "do-while" gebruikt en geen "for"? Anders ben je eigenlijk van deze while-loop een for-loop aan het maken. Kan uiteraard prima.

Je gebruikt getal2 niet?

Schrijf eerst een uit wat je wilt dat jouw programma doet. Zet dit daarna om in code.

[Voor 9% gewijzigd door eric.1 op 21-10-2018 17:16]

• esv7
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-10-2019
Je hebt bekend hoeveel iteraties er moeten zijn, zijnde bovengrens minus ondergrens, dan kan je beter een for loop gebruiken.

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-03 12:08

ikvanwinsum

/dev/null

Waarom heb je daar een for-loop voor nodig? Dit kan veel simpeler lijkt me.
Met de getallen 4 en 9:
4*5*6*7*8*9 = 9! / (4-1)!

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:02

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

ikvanwinsum schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:47:
Met de getallen 4 en 9:
4*5*6*7*8*9 = 9! / (4-1)!
Hoeveel talen ken jij die een faculteit operator kennen :?

@ledangereux Als je een begint met debuggen: Debuggen: Hoe doe ik dat?. Verder zou 't fijn zijn als je vanaf nu code tags gebruikt om code te posten (en aangeeft om welke taal het überhaupt gaat ik neem aan c# want een <≠ operator zie je ook niet heel vaak :X ). Ik heb verder geen idee of je opdracht is om specifiek do...while te gebruiken, maar als dat niet het geval is dan is een for-lus een stuk voor de hand liggender zoals anderen ook al terecht opmerkten.

[Voor 62% gewijzigd door RobIII op 21-10-2018 18:00]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-03 12:08

ikvanwinsum

/dev/null

RobIII schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:53:
[...]

Hoeveel talen ken jij die een faculteit operator kennen :?
In ieder geval PHP en Python O-) . Maar je hebt gelijk, veel talen hebben dat niet. In dat geval is een for-loop inderdaad makkelijker.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-03 14:33
Wat probeer je precies te doen? Mij helpt het altijd om eerst in commentaar te schrijven wat ik nodig heb en daarna bedenk ik de code eromheen

//ik heb een variabele nodig voor het eerste getal

//ik heb een variabele nodig voor het tweede getal

//ik moet een loop maken die vanaf getal1 t/m getal2 gaat

Etc.

Als je dat eerst doet is het veel makkelijker het overzicht voor jezelf te houden.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

ikvanwinsum schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:52:
[...]

In ieder geval PHP en Python O-)
Bij PHP is 't onderdeel van de GMP math extensions en in python is 't een method van het math object. Dus ook voor die twee bestaat er geen factorial operator en zijn de methods dus simpelweg alleen al 'voor je' geïmplementeerd. Dat kan / heb je in zo'n beetje élke taal wel... maar ik denk dat 't nut van de opdracht je ontgaat; het doel is niet om met een wiskundig truukje een uitkomst te berekenen maar om het gebruik van lussen (iteraties, loops, whatever je 't wil noemen) onder de knie te krijgen.

[Voor 20% gewijzigd door RobIII op 21-10-2018 21:29]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• ledangereux
Het is mij gelukt, toch bedankt voor alle reacties! Het is c#, en in de do while loop had ik een fout gemaakt in de bewerking door nieuwe assignations te doen aan variabelen waardoor de berekening Nie klopte. *= 🙏😊

• ledangereux
Ik zal volgende week de code posten en voor wie zin heeft zou ik graag zien of het beter en korter kan?
Grt!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

@ledangereux Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

https://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png

Verder: code reviews doen we hier niet aan ;) Concrete vragen over je code zijn van harte welkom; je code neerplempen en vragen wat er beter / mooier kan is hier niet de bedoeling ;)

Over mij

• ledangereux
OK is goed, ik ben nieuw hier... Dank u voor de reacties! De code is gevonden. 👍🎉😜

[Voor 97% gewijzigd door ledangereux op 22-10-2018 13:54]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee