Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Console app, do while loop, product van tussenliggend getal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:20
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Int getal1
Int getal 2                //spatie?
Int product
do
{
product = getal1;
Console.WriteLine(getal1);
getal = getal + 1                  //  waar komt deze variabele "getal" vandaan?
} while (getal <&#8800; getal)        // "getal" met "getal" vergelijken, dat zal weinig helpen

Zie comments + Volgens mij doe je nog nergens een echte bewerking?
Is er een reden dat je een "do-while" gebruikt en geen "for"? Anders ben je eigenlijk van deze while-loop een for-loop aan het maken. Kan uiteraard prima.

Je gebruikt getal2 niet?

Schrijf eerst een uit wat je wilt dat jouw programma doet. Zet dit daarna om in code.

[Voor 9% gewijzigd door eric.1 op 21-10-2018 17:16]

• esv7
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 27-10-2019
Je hebt bekend hoeveel iteraties er moeten zijn, zijnde bovengrens minus ondergrens, dan kan je beter een for loop gebruiken.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 02:04

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

ikvanwinsum schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:47:
Met de getallen 4 en 9:
4*5*6*7*8*9 = 9! / (4-1)!
Hoeveel talen ken jij die een faculteit operator kennen :?

@ledangereux Als je een begint met debuggen: Debuggen: Hoe doe ik dat?. Verder zou 't fijn zijn als je vanaf nu code tags gebruikt om code te posten (en aangeeft om welke taal het überhaupt gaat ik neem aan c# want een <≠ operator zie je ook niet heel vaak :X ). Ik heb verder geen idee of je opdracht is om specifiek do...while te gebruiken, maar als dat niet het geval is dan is een for-lus een stuk voor de hand liggender zoals anderen ook al terecht opmerkten.

[Voor 62% gewijzigd door RobIII op 21-10-2018 18:00]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• ikvanwinsum
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22-07 17:45

ikvanwinsum

/dev/null

RobIII schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:53:
[...]

Hoeveel talen ken jij die een faculteit operator kennen :?
In ieder geval PHP en Python O-) . Maar je hebt gelijk, veel talen hebben dat niet. In dat geval is een for-loop inderdaad makkelijker.

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 27-06 21:45
Wat probeer je precies te doen? Mij helpt het altijd om eerst in commentaar te schrijven wat ik nodig heb en daarna bedenk ik de code eromheen

//ik heb een variabele nodig voor het eerste getal

//ik heb een variabele nodig voor het tweede getal

//ik moet een loop maken die vanaf getal1 t/m getal2 gaat

Etc.

Als je dat eerst doet is het veel makkelijker het overzicht voor jezelf te houden.

• ledangereux
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 25-12-2018
Ik zal volgende week de code posten en voor wie zin heeft zou ik graag zien of het beter en korter kan?
Grt!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True