Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 19:59

Morky

Ubiquiti 🥰

Morky schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:54:
[...]

Dat is niet wat ik vroeg 😉 Settings, Network, de VLAN selecteren en dan scrollen naar Advanced (Manual)... Daar graag een screenshot van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdO6Lx4tCdOXo2Tkk-U-qburYP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LecYEPIQ3HTQ00uhG5fznMpQ.jpg?f=fotoalbum_large Zo ziet het eruit... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56
Hoeveel decoders heb je eigenlijk? Bij meer dan één moet je de setting IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE op “true” zetten, anders krijg je problemen wanneer je op de ene STB zapt terwijl je op een andere naar dezelfde zender kijkt. Zorg ervoor dat je versie 3.0.6 hebt van udm-ipv, die ondersteunt deze settings in combinatie met de default improxy.

Los van die aanpassing (die heb je sowieso nodig) kun je kijken of igmpproxy mss wel goed werkt, installeer daarvoor eerst igmpproxy met “apt install igmpproxy” en pas dan de setting IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM aan naar “igmpproxy”. En daarna weer udm-iptv service herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Morky schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:54:
[...]

Dat is niet wat ik vroeg 😉 Settings, Network, de VLAN selecteren en dan scrollen naar Advanced (Manual)... Daar graag een screenshot van.
Dan moet je een duidelijkere vraag stellen…

En bovendien staat de screenshot waar je om vraagt een paar posts terug.

[ Voor 19% gewijzigd door JungleJim op 15-08-2025 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

JungleJim schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:56:
[...]

Hoeveel decoders heb je eigenlijk? Bij meer dan één moet je de setting IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE op “true” zetten, anders krijg je problemen wanneer je op de ene STB zapt terwijl je op een andere naar dezelfde zender kijkt. Zorg ervoor dat je versie 3.0.6 hebt van udm-ipv, die ondersteunt deze settings in combinatie met de default improxy.

Los van die aanpassing (die heb je sowieso nodig) kun je kijken of igmpproxy mss wel goed werkt, installeer daarvoor eerst igmpproxy met “apt install igmpproxy” en pas dan de setting IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM aan naar “igmpproxy”. En daarna weer udm-iptv service herstarten.
Jeetje. Ik vraag al een paar keer om de VLAN br6. Hoe moet ik het dan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Morky schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:59:
[...]

Jeetje. Ik vraag al een paar keer om de VLAN br6. Hoe moet ik het dan vragen?
Wat mis je dan nog naast wat er in de screenshot in deze post staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

JungleJim schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:02:
[...]

Wat mis je dan nog naast wat er in de screenshot in deze post staat?
Dit is echt raar. In het topic zie ik hem niet, als ik jouw link klik dan wel. Ik ga mijn browser maar eens onder handen nemen. Excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Nu online
JungleJim schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:56:
[...]

Wij hebben twee decoders.
Allebei de aris VIP2952
Zitten allebei dus direct op een poort van de ucg ultra.
de laatste zettings geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDmynghjyVQrl7riWhMhAblpobI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e7fUjvbunaW6g7UC5jVyIhjQ.png?f=fotoalbum_large

Gekke is dat als ik ze de ucg reset dat het dan wel even doet maar dat daarna de problemen komen?
of ik doe iets verkeerd maar als je het fabian script volgt dan gaat alles toch automatisch en heb nu verscheidene instellingen handmatig aangepast.
Als 1 decoder werkt is al oke want ik zou zelf wel over willen op apple tv + de app.
maar mijn schoonzus die wil graag ouderwets zappen...(daar staat de andere stb)

met een factory reset dan word alles toch terug gezet? dus ook de opslag gewist?
Zou ik anders nog kunnen proberen om de firmware naar een ouder versie terug te zetten?
en geeft iemand ook 2 vip2952 kastjes en heeft het werkend met een bepaalde firmware/settings?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtck5fclwaYFT5uuOWbkMAABh7A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GQQmOEeW8VhMj6bTNqghiS3X.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door nafofella op 15-08-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Voor vanavond nog een laatste poging. Wellicht dat op de aris niet de meest recente firmware/software was. De ontvanger leeg gegooid en nu is die de software opnieuw aan downloaden en hopenlijk alles weer up to date en fris. (Heb hem nu dus ff achter kpn modem)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2xyeajkLzWHDrl9NbL0xiIZZwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0U7Lpv3aHtw7Zb6Y354t2UB.jpg?f=fotoalbum_large

Edit. Had ook geen effect. Blijft weer op 85% steken.

[ Voor 4% gewijzigd door nafofella op 15-08-2025 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 16:40
nafofella schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:13:
Voor vanavond nog een laatste poging. Wellicht dat op de aris niet de meest recente firmware/software was. De ontvanger leeg gegooid en nu is die de software opnieuw aan downloaden en hopenlijk alles weer up to date en fris. (Heb hem nu dus ff achter kpn modem)
[Afbeelding]

Als het achter je KPN modem ook niet werkt is er wat met je boxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

nafofella schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 19:37:
[...]

Wij hebben twee decoders.
Allebei de aris VIP2952
Zitten allebei dus direct op een poort van de ucg ultra.
de laatste zettings geprobeerd:
[Afbeelding]

Gekke is dat als ik ze de ucg reset dat het dan wel even doet maar dat daarna de problemen komen?
of ik doe iets verkeerd maar als je het fabian script volgt dan gaat alles toch automatisch en heb nu verscheidene instellingen handmatig aangepast.
Als 1 decoder werkt is al oke want ik zou zelf wel over willen op apple tv + de app.
maar mijn schoonzus die wil graag ouderwets zappen...(daar staat de andere stb)

met een factory reset dan word alles toch terug gezet? dus ook de opslag gewist?
Zou ik anders nog kunnen proberen om de firmware naar een ouder versie terug te zetten?
en geeft iemand ook 2 vip2952 kastjes en heeft het werkend met een bepaalde firmware/settings?
[Afbeelding]
Na een eerder 'misverstand'... Excuses daarvoor, ik had net bezoek en heb mijn browser nog niet nagekeken.

Ik wil nog één ding voorstellen: IGMPPROXY i.p.v. IMPROXY.

code:
1
2
3
sudo apt update
sudo apt upgrade
sudo apt install igmpproxy

udm-iptv.conf
code:
1
2
IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="igmpproxy"
IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION="2"

Ik heb zelf ook twee Arris VIP5202's, op EA UCG 4.4.0 + Network 9.4.11.

Het enige verschil, zo te zien, is dat ik 2 aparte VLAN's heb (661 en 662; woonkamer en slaapkamer) op IGMPPROXY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
Morky schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:42:
[...]

Na een eerder 'misverstand'... Excuses daarvoor, ik had net bezoek en heb mijn browser nog niet nagekeken.

Ik wil nog één ding voorstellen: IGMPPROXY i.p.v. IMPROXY.

code:
1
2
3
sudo apt update
sudo apt upgrade
sudo apt install igmpproxy

udm-iptv.conf
code:
1
2
igmpproxy heeft @nafofella ook al geprobeerd, zie deze post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
nafofella schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:13:
[Afbeelding]

Eens met @mgiebels, als het achter het KPN modem ook niet werkt dan lijkt me dat er iets anders aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
JungleJim schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:02:
[...]

Eens met @mgiebels, als het achter het KPN modem ook niet werkt dan lijkt me dat er iets anders aan de hand is.
Als ik kpn modem gebruik werkt het wel weer.
Het werkte ook met een edgerouter 4 en het script die op kpn forum. Dat was wel twee poorten tagged op een switch dacht ik.

Maar zou deze combo met oude aris kastjes niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

JungleJim schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:01:
[...]

igmpproxy heeft @nafofella ook al geprobeerd, zie deze post ;)
Ik voeg me uit dan, ben het overzicht kwijt. Ga morgen wel weer kijken ais ik alles kan zien/volgen. Succes/sterkte Nafofella!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Morky schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:13:
[...]

Ik voeg me uit dan, ben het overzicht kwijt. Ga morgen wel weer kijken ais ik alles kan zien/volgen. Succes/sterkte Nafofella!
Iig dank allen voor de moeite.
Ik zag dat jij dus de early acces versies hebt draaien. Zal die er ook eens opzetten morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
nafofella schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Als ik kpn modem gebruik werkt het wel weer.
Het werkte ook met een edgerouter 4 en het script die op kpn forum. Dat was wel twee poorten tagged op een switch dacht ik.

Maar zou deze combo met oude aris kastjes niet werken?
Volgens mij zijn er genoeg mensen met een Arris kastje, een UniFi (Cloud) Gateway en udm-iptv waarbij het goed werkt.

Ik zou anders even helemaal van scratch beginnen en alle stappen secuur nalopen. Op een gegeven moment is er zoveel veranderd aan instellingen dat het ook lastig troubleshooten is.

Bij Arris is het i.i.g. belangrijk om de KPN DNS servers in te stellen op het VLAN waar de TV kastjes inhangen, zodat die direct gebruikt worden ipv de UniFi Gateway. En die aanpassing van IPTV_WAN_RANGES op “0.0.0.0/0” om te zorgen dat het IPTV verkeer goed gerouteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

nafofella schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:25:
[...]

Ik zag dat jij dus de early acces versies hebt draaien. Zal die er ook eens opzetten morgen.
Klopt, al een behoorlijke tijd. Daarom kreeg ik ook een error in mijn hoofd, hoe kan ik dingen gemist hebben. Ik koppel bugs ook terug bij UI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JungleJim
nafofella schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:25:
[...]

Mss overbodig om te melden, maar let er op dat je udm-iptv opnieuw moet installeren na een update van UniFi OS. De update verwijdert de bestanden van udm-iptv namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

JungleJim schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 22:34:
[...]

Bij Arris is het i.i.g. belangrijk om de KPN DNS servers in te stellen op het VLAN waar de TV kastjes inhangen, zodat die direct gebruikt worden ipv de UniFi Gateway. En die aanpassing van IPTV_WAN_RANGES op “0.0.0.0/0” om te zorgen dat het IPTV verkeer goed gerouteerd wordt.
Precies!
Ik zou anders even helemaal van scratch beginnen en alle stappen secuur nalopen. Op een gegeven moment is er zoveel veranderd aan instellingen dat het ook lastig troubleshooten is.
Ik ook, inmiddels. Nu in een andere browser op een ander apparaat. Ik zie nu wel alles en zie dat nafofella alles al had gepost. Leuk zo'n gast die blijft vragen om screenshots >:)

Zojuist alles nagelopen en zie weinig verschillen.
- IGMPPROXY i.p.v. IMPROXY (*bug IGMPPROXY met EA op 4.4.0/9.4.11, is reeds gemeld)
- VLAN 661 en 662 (aparte VLAN per Arris) i.p.v. 4
- Early Access software (4.4.0 i.c.m. 9.4.11)
- Gebruik van Zones (firewall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Morky schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 05:53:
[...]

Precies!

[...]

Ik ook, inmiddels. Nu in een andere browser op een ander apparaat. Ik zie nu wel alles en zie dat nafofella alles al had gepost. Leuk zo'n gast die blijft vragen om screenshots >:)

Zojuist alles nagelopen en zie weinig verschillen.
- IGMPPROXY i.p.v. IMPROXY (*bug IGMPPROXY met EA op 4.4.0/9.4.11, is reeds gemeld)
- VLAN 661 en 662 (aparte VLAN per Arris) i.p.v. 4
- Early Access software (4.4.0 i.c.m. 9.4.11)
- Gebruik van Zones (firewall)
Ik had ook al 2 glans geprobeerd en dan via het Fabian script beide vlans aangemerkt als iptv.
Maar hoe ziet jou config er dan uit?

Ik ga het nog een keer proberen vandaag maar anders zet ik maar weer ff de oude setup terug. Had die bewust nog niet gewist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 07:12:
[...]

Ik had ook al 2 glans geprobeerd en dan via het Fabian script beide vlans aangemerkt als iptv.
Maar hoe ziet jou config er dan uit?

Ik ga het nog een keer proberen vandaag maar anders zet ik maar weer ff de oude setup terug. Had die bewust nog niet gewist.
Mijn config, inclusief screenshots :9 Volgens mij is dit het, als je iets mist hoor ik het wel.

udm-iptv.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
IPTV_WAN_INTERFACE="eth4"
IPTV_WAN_VLAN="4"
IPTV_WAN_VLAN_INTERFACE="iptv"
IPTV_WAN_RANGES="0.0.0.0/0"
IPTV_WAN_DHCP_OPTIONS="-O staticroutes -V IPTV_RG"
IPTV_LAN_INTERFACES="br661  br662"
IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE="false"
IPTV_IGMPPROXY_DEBUG="false"

Networks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mk88GiSW_axk-oqqpv2lbwuKPx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBvcrfB68z9sKVO9C1eP7L63.jpg?f=fotoalbum_large

br661
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNnbDBxcBZyofDvn_vzti6JEzpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T0cS3Hc3QFBJgrnxmaKEVhMi.jpg?f=fotoalbum_large

br662
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YBIYetKPXavZVz9_F9ZNKGnb4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4k4OnJ0QMXvxVls8PPWzKde.jpg?f=fotoalbum_large

Ports 1-2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No82sRtah71KFO8qbXWtR9iKC4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8oXagqSP65QPZXayrNIMKmY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APN2koPtqObhHCJUs0b2stdri3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZJ9PSPF2BwIRUC8LwbRYOKG.jpg?f=fotoalbum_large

Zones
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Agnsvi9bCZNqzTroblsA_pgWn6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoiObPq1fC3qAs2bj18dVrAv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Morky schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 07:54:
[...]

Mijn config, inclusief screenshots :9 Volgens mij is dit het, als je iets mist hoor ik het wel.
Het lijkt nu te werken. Ik heb de settings zoals die van jou genomen alleen iptv onze namen gegeven.
Maar ik ga wel ff afwachten of het aan eind van de dag ook nog doet.

Ik snap nog steeds niet wat er fout ging of fout gaat....?
zal het een dan toch iets met de firmware te doen hebben?

Ik ga nu weer alle camera's instellen want die hebben nog een 10.10.30.xx adres |:(

eind van de dag of morgen zal ik weer een update geven of nog steeds goed gaat.

IIG bedankt voor de hulp!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cq-9yM0BPDwyNuF9mudFJIH0tnc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GDUUS9F7xjW7HR22DN4DrSHA.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
@Morky viel mij op dat jij op
Je porten niet die tagged vlan management op blockall heb staan in deze topic wordt dat massaal aangeraden namelijk.

Ps @stormfly (tag jou ook even) bij mijn verbinding is het nu ik de PlayStation op een aparte vlan gezet nog niet veranderd.

Wel heb ik gemerkt kijk ik met de 2e tv unicast dan werkt het zodra ik deze ontvanger op multicast zet met PlayStation aan dan gaan de ping tijden skyhigh.

Zonder PlayStation aan is op alle boxen in huis via multicast te kijken met PlayStation aan dus niet.
Alles is bekabeld aangesloten zoals in een andere reply ook aangegeven.

Het is echt gekomen na 9.3.x met 9.2.87 werkte het altijd zonder problemen na update niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:00:
Je porten niet die tagged vlan management op blockall heb staan in deze topic wordt dat massaal aangeraden namelijk.

Ps @stormfly (tag jou ook even) bij mijn verbinding is het nu ik de PlayStation op een aparte vlan gezet nog niet veranderd.

Wel heb ik gemerkt kijk ik met de 2e tv unicast dan werkt het zodra ik deze ontvanger op multicast zet met PlayStation aan dan gaan de ping tijden skyhigh.

Zonder PlayStation aan is op alle boxen in huis via multicast te kijken met PlayStation aan dus niet.

Het is echt gekomen na 9.3.x met 9.2.87 werkte het altijd zonder problemen na update niet meer.
dit bedoel je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YQVOYALTwB9mafQwwyKtd7Zrv8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IXCPWxXpclpRT1M64r1RcTSS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

Het lijkt nu te werken. Ik heb de settings zoals die van jou genomen alleen iptv onze namen gegeven.
Maar ik ga wel ff afwachten of het aan eind van de dag ook nog doet.

Ik snap nog steeds niet wat er fout ging of fout gaat....?
zal het een dan toch iets met de firmware te doen hebben?

Ik ga nu weer alle camera's instellen want die hebben nog een 10.10.30.xx adres |:(

eind van de dag of morgen zal ik weer een update geven of nog steeds goed gaat.

IIG bedankt voor de hulp!
[Afbeelding]
Mooi, hopelijk blijft het werkende! Succes met de camera's. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

Bewuste keuze, ik heb managed switches bij de boxes voor de soundbars... Nog niet aan toegekomen om dit beter op te zetten. Kom ik later nog wel op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat maakt helemaal niets uit voor de werking van je iptv.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

Tylen schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:06:
[...]

Dat maakt helemaal niets uit voor de werking van je iptv.
Ik geef antwoord, op de post van mgiebels. Ik zeg alleen dat het deze instelling is. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
Morky schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:09:
[...]

Ik geef antwoord, op de post van mgiebels. Ik zeg alleen dat het deze instelling is. 😉
Ow bij mij had het toen wel invloed als ik het had uitstaan.

Maar ik wordt gek hier van die PlayStation die me netwerk verkracht als ik meerdere boxen op multicast heb aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:27:
[...]

Ow bij mij had het toen wel invloed als ik het had uitstaan.

Maar ik wordt gek hier van die PlayStation die me netwerk verkracht als ik meerdere boxen op multicast heb aan staan
Je bent niet de enige. Ik heb, gelukkig, geen behoefte aan gaming. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Dus eigenlijk moet die op block all staan?

(ik game wel, pc :p) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Morky schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:31:
[...]

Je bent niet de enige. Ik heb, gelukkig, geen behoefte aan gaming. 😉
Ja ik zelf ook niet maar me zoontje wel.
Maar je leest overal op internet wel dat PS5 hoge latency veroorzaakt maar dat dan zo veel invloed heeft op TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:36:
Dus eigenlijk moet die op block all staan?

(ik game wel, pc :p) )
Blijkbaar... 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:38:
[...]

Ja ik zelf ook niet maar me zoontje wel.
Maar je leest overal op internet wel dat PS5 hoge latency veroorzaakt maar dat dan zo veel invloed heeft op TV
Duidelijk, block all dan maar. Speciaal voor jouw zoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Morky schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:42:
[...]

Duidelijk, block all dan maar. Speciaal voor jouw zoontje!
Al gedaan maar helpt niet blijft dat veroorzaken met die KPN boxen dat als de 2e multicast erbij komt hij omhoog schiet.

Even een check jij heb geen default netwerk of is dit KPN bij jou ? viel me op in jou firewall overzicht dat daar alleen bij internal kpn stond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die block all geeft alleen maar aan dat je alleen native vlan toestaat op die switch poort. Dat heeft niets te maken met dat je multicast je netwerk verkracht. Dan moet je igmp snooping activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Tylen schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:47:
Die block all geeft alleen maar aan dat je alleen native vlan toestaat op die switch poort. Dat heeft niets te maken met dat je multicast je netwerk verkracht. Dan moet je igmp snooping activeren.
Ok dus jij zegt nu eigenlijk dat ik igmpsnooping ook op me playstation netwerk moet activeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:48:
[...]

Ok dus jij zegt nu eigenlijk dat ik igmpsnooping ook op me playstation netwerk moet activeren?
Ik zou igmp snooping overal (global switch settings) activeren. Natuurlijk wel checken of alle switches die global switch settings gebruiken anders heeft het nog geen zin.

[ Voor 17% gewijzigd door Tylen op 16-08-2025 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Tylen schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:49:
[...]

Ik zou igmp snooping overal (global switch) activeren.
misschien stomme vraag wat bedoel je met global switch? gewoon op alle netwerken die ik heb aangemaakt?

Ik had dit in het verleden wel altijd aan staan tot dat iemand hier riep igmp snooping moet alleen aan op IPTV

Ga het nu weer op alles activeren (ook op default)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:52:
[...]

misschien stomme vraag wat bedoel je met global switch? gewoon op alle netwerken die ik heb aangemaakt?

Ik had dit in het verleden wel altijd aan staan tot dat iemand hier riep igmp snooping moet alleen aan op IPTV

Zie Settings, Networks... 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:52:
[...]

Had mijn post al wat uitgebreid ;) global switch settings.

Igmp snooping moet gewoon overal aan tenzij je 100% geen multicast verkeer hebt. En dat heb je altijd wel ;).
Zet je het niet aan dan moeten de endpoint het verkeer droppen wat niet voor hun bestemd is en dat kost cpu cycles. En al helemaal niet te spreken over het verkeer wat onnodig het wifi opgaat ;).

[ Voor 25% gewijzigd door Tylen op 16-08-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:46:
[...]

Al gedaan maar helpt niet blijft dat veroorzaken met die KPN boxen dat als de 2e multicast erbij komt hij omhoog schiet.

Even een check jij heb geen default netwerk of is dit KPN bij jou ? viel me op in jou firewall overzicht dat daar alleen bij internal kpn stond
Ik ben onderweg dus even via de mobiele telefoon... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8rUECe3dL9JjMAnvk1-Hbpf7MM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0V05pPNljXoSfIdnHvFYwZtO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVEyczkQ2tY2oY_QCqpWQovNhp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghQnPZ7RGi6mM7TLmsbPbOuz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgiebels
Tylen schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:55:
[...]

Had mijn post al wat uitgebreid ;) global switch settings.

Igmp snooping moet gewoon overal aan tenzij je 100% geen multicast verkeer hebt. En dat heb je altijd wel ,).
die maar weer op alles aangezet. kijken of dat helpt zou wel hele verademing zijn.
Maar kan ik pas vanavond zien heb het nu op afstand aangezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUusEkCUCzdfbcBUuLPpnHmW3mY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vvSgSHTxYZG8SX9vQy1WMFze.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:59:
[...]

die maar weer op alles aangezet. kijken of dat helpt zou wel hele verademing zijn.
Maar kan ik pas vanavond zien heb het nu op afstand aangezet.

[Afbeelding]
Snel naar huis dan maar. Succes leute, ik ben even verplicht offline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
Morky schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:01:
[...]

Snel naar huis dan maar. Succes leute, ik ben even verplicht offline.
Thanks ook weer voor alle geduld.
Soms denk je wat te lezen en denkt van dat is goed maar als iets werkt moet je het ook niet aanpassen is het motto. (soms moet je wel met een update)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb geen idee wat de oorzaak is, je zou nog even kunnen checken of het uitmaakt of je hardware offloading op je router uitschakelt? Misschien "verslikt" de chip zich in bepaald verkeer, te vinden via het zoekveld van je UniFi webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

Soms denk je wat te lezen en denkt van dat is goed maar als iets werkt moet je het ook niet aanpassen is het motto. (soms moet je wel met een update)
Ja, herkenbaar hoor. Ik heb al mijn hele leven ADHD. Dat werkt regelmatig te me. 🥲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

Verdiep je eerst in wat een feature/optie is of doet voor je het aan of uit zet ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

Tylen schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Verdiep je eerst in wat een feature/optie is of doet voor je het aan of uit zet ;).
Reverse engineering hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Het gaat nog steeds fout hier.
Na 2 uurtjes kwam ik terug en zag ik dat de boel weer vastgelopen was.
nu alles op een vlan weer en dat "werkt" tenzij je allebei zelfde zender kijkt want dan loopt de boel weer vast.

------------------
IPTV_LAN_INTERFACES="br661 br662"
-----------------

ik heb ook de rest van mijn lan weer eraf gehaald.

zouden teveel devices en clients ook een probleem kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:38:
nu alles op een vlan weer en dat "werkt" tenzij je allebei zelfde zender kijkt want dan loopt de boel weer vast.

------------------
-----------------

Voor het beste resultaat zorg je ervoor dat je arris boxen op een apart vlan komen waar geen ander intern verkeer van/naar mag komen. Alle broadcasts die je andere devices/clients in het andere vlan zouden kunnen produceren daar zullen de arris boxen dan geen last van hebben. Heb (vermoedelijk) zelf weleens gehad dat een HP Printer via de Bonjour service iets broadcastte waar de Arris boxen niet tegen konden. Dmv een apart vlan sluit je dit soort dingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:38:

------------------
-----------------

Hmm, 2 zenders niet tegelijk. Dat was waarom ik destijds 2 VLAN opzette. Wat zegt de log?

False naar true (zelfde VLAN), als ik anderen goed begrijp?

code:
1
IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE="true"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

Enforcer schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:43:
[...]

Voor het beste resultaat zorg je ervoor dat je arris boxen op een apart vlan komen waar geen ander intern verkeer van/naar mag komen. Alle broadcasts die je andere devices/clients in het andere vlan zouden kunnen produceren daar zullen de arris boxen dan geen last van hebben. Heb (vermoedelijk) zelf weleens gehad dat een HP Printer via de Bonjour service iets broadcastte waar de Arris boxen niet tegen konden. Dmv een apart vlan sluit je dit soort dingen uit.
Ja, ik blijf er ook bij....!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgiebels
Tylen schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Doen ik altijd wel alleen zie je hier dan weer tegen gestelde staan waardeer het ook enorm de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Het blijft vastlopen.
Gewoon niet te doen en volgensmij nu wel elke combi gehad.

@morky heb jij die arris vip2952V2 ?

ik kan ff niks bedenken waarom het bij mij niet werkt anders dan dat die twee de problemen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:11:
Het blijft vastlopen.
Gewoon niet te doen en volgensmij nu wel elke combi gehad.

@morky heb jij die arris vip2952V2 ?

ik kan ff niks bedenken waarom het bij mij niet werkt anders dan dat die twee de problemen veroorzaken.
VIP5202 KPN F1371J46500 (september 2021) staat onderop mijn boxen. Jij hebt dus nog oudere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Morky schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:23:
[...]

VIP5202 KPN F1371J46500 (september 2021) staat onderop mijn boxen. Jij hebt dus nog oudere?
de een komt uit 2018 en de ander komt uit 2019.

ik heb nu:

edgrouter 4--> us 24 switch port 1 en 2 vlan KPNTV
cloud key gen2 als controllerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UwRs7DqAl-P6kjWCAv5MI-xrUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cl1bsEkW8CTxupJZStKmggQO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRpOGsJT_1TnwLOPYyzt8urFEo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7QonC4j7Qk6zRKn8DQ4c766C.png?f=fotoalbum_large

Idee was dus om van edgerouter4 plus cloud keygen2 naar een ucg ultra te gaan.

Ik krijg een nieuwe decoder omdat een voedingspoort lam is.
Maar KPN wilde mij geen nieuwere versies sturen.
en aangezien ik nog een contract heb tot april kon ik ook niet TV+ krijgen.

ben je al 7 jaar klant met een van de duurste abbo's en extra's :(

[ Voor 10% gewijzigd door nafofella op 16-08-2025 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:43:
[...]

ik heb nu:

cloud key gen2 als controller[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik mis op jou overzicht wel dat je op je KPN tv vlan een dhcp heb ingesteld. bij subnet hoort dit te staan in jou overzicht maar die is leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:43:
[...]

ik heb nu:

cloud key gen2 als controller[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas klopt het ja dat je niet onderwijl kan overstappen naar TV+ dan heb je wellicht net verlengd? aangezien die decoders al oud zijn anders had je wel kunnen overstappen naar TV+

Maar je zalwellicht wel de V2 krijgen van de 5202 variant aangezien die oude er niet meer zijn.

Een tip als KPN je als bestaande klant 2 jaar aanbied met verlengen in de app of mail zou ik bellen want vaak krijg je als je belt het zelfde voor 1 jaar ook ik verleng zelf nooit met 2 jaar omdat ik niet zolang eraan vast wil zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:00:
[...]

ik mis op jou overzicht wel dat je op je KPN tv vlan een dhcp heb ingesteld. bij subnet hoort dit te staan in jou overzicht maar die is leeg
Dat is mijn oude setup met mijn edgerouter4 ;) die werkt nu gewoon.

En idd twee jaar afgesloten. Eigenlijk nooit gezeik met kpn maar dit vind ik dan wel weer een beetje jammer. Ik heb ook gevraagd of ik niet gewoon die tv+boxen kon kopen maar daar wilden ze ook niet aan. Dat gedogen met iptv is het enige dat switchen tussen providers nog vervelend maakt.
Want het inet instellen op je router is 2 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:25:
[...]

En idd twee jaar afgesloten. Eigenlijk nooit gezeik met kpn maar dit vind ik dan wel weer een beetje jammer. Ik heb ook gevraagd of ik niet gewoon die tv+boxen kon kopen maar daar wilden ze ook niet aan. Dat gedogen met iptv is het enige dat switchen tussen providers nog vervelend maakt.
KPN garandeert natuurlijk ook niet dat het werk op eigen Netwerk alleen op eigen modem dat staat ook in hun vooraarden.

Werkt het niet op je eigen netwerk is het eigen verantwoording gelukkig helpen er veel hier en lukt het 99% ook wel werkend te krijgen.

Dus eigenlijk heb je geen gezeur ja met eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:25:
[...]

Alle voordelen als alle telefoon abo’s bij kpn zijn houd mij ook tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
Tylen schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:40:
[...]

juist top mobiel ook combineren heb je wel meer korting.

Zou ook geen andere mobiele provider willen als KPN.
Heb van me werk Odido en echt waardeloos bereik

Maar dit wijkt af van topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:34:
[...]

KPN garandeert natuurlijk ook niet dat het werk op eigen Netwerk alleen op eigen modem dat staat ook in hun vooraarden.

Werkt het niet op je eigen netwerk is het eigen verantwoording gelukkig helpen er veel hier en lukt het 99% ook wel werkend te krijgen.

Dus eigenlijk heb je geen gezeur ja met eigen netwerk.
heb je ook gelijk in.
Frustrerende is dat de combo "cloudkey gen2, edgerouter4, arris stb" wel werkt en met mijn ucg ultra niet.
Ik ga nog ff KPN bellen of de vervanger voor de defecte arris komt en of dat een nieuwere kan zijn.

Ik heb mijzelf vanmiddag op een google tv streamer getrakteerd en moet zeggen dat ik geen behoefte meer heb aan zon domme provider gebonden ontvanger....
al moet ik alleen schoonzus daar ook nog van overtuigen (die wil zappen). :+
na 2,5 dag kloten ben ik nu geneigd om met een hamer het probleem met de kastjes op te lossen dus ik laat het ff zo :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgiebels
nafofella schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 19:34:
[...]

heb je ook gelijk in.
Frustrerende is dat de combo "cloudkey gen2, edgerouter4, arris stb" wel werkt en met mijn ucg ultra niet.
Ik ga nog ff KPN bellen of de vervanger voor de defecte arris komt en of dat een nieuwere kan zijn.

Ik heb mijzelf vanmiddag op een google tv streamer getrakteerd en moet zeggen dat ik geen behoefte meer heb aan zon domme provider gebonden ontvanger....
al moet ik alleen schoonzus daar ook nog van overtuigen (die wil zappen). :+
na 2,5 dag kloten ben ik nu geneigd om met een hamer het probleem met de kastjes op te lossen dus ik laat het ff zo :+
Ik moet zeggen ik was blij dat ik van die Arris boxjes af was en die TV+ boxen vanaf dag 0 heb mogen testen wat een verademing is dat.
Veel mooier beeld ook.

Ik heb ook de TV+ Soundbox getest die draait op Android 12 dat is ook top!
Alleen het geluid is dramatisch van de box maar goed ik heb ook Sonos er naast draaien waar je al aan gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

mgiebels schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 20:18:
[...]

Ik moet zeggen ik was blij dat ik van die Arris boxjes af was en die TV+ boxen vanaf dag 0 heb mogen testen wat een verademing is dat.
Veel mooier beeld ook.

Ik heb ook de TV+ Soundbox getest die draait op Android 12 dat is ook top!
Alleen het geluid is dramatisch van de box maar goed ik heb ook Sonos er naast draaien waar je al aan gewend bent.
Goed om te lezen! Ik heb nog een half jaar contract (2 jaar vast genomen, eenmalig 😉) en stap misschien over op TV+. Ik twijfel nog wel, heeft het voor mij wel een voordeel?

Ik heb:
- 2x Arris VIP5202 (incl 4K-pakket KPN)
- 2x Apple TV
- 1x Sonos soundbar
- 1x HEOS soundbar.

Ik zie, voor mij, nog geen meerwaarde bij TV+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Voordeel het zijn Android boxjes waar je zelf ook apps op kan installeren. En vind het beeld mooier van TV+.
Apple TV vind ik zelf geen meerwaarde maar dat is persoonlijk.

Maar goed dit heeft niks met UniFi te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 20:24

Jheroen

Jheroen

Hoe gaat het inmiddels met de + boxen, de laatste maanden vooral veel gedoe gelezen op het kpn forum, wij hebben al jaren de arris boxjes die het eigenlijk altijd goed doen. Soms bij terugkijken of vanaf begin kijken loopt het ineens vast en moet je rebooten maar verder niks aan de hand.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

mgiebels schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:09:
Voordeel het zijn Android boxjes waar je zelf ook apps op kan installeren. En vind het beeld mooier van TV+.

Nog niet, Airplay KPN is mogelijk. Hopelijk komt er nog een app.

Android TV, ik had Xiaomi Mi boxes... Afgehaakt vanwege geluid + 4K.

Ubiquiti, UniFi, KPN, IPTV: prima topic om dit te bespreken. Of moeten we een nieuw topic maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
Morky schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:18:
[...]

Nog niet, Airplay KPN is mogelijk. Hopelijk komt er nog een app.

Android TV, ik had Xiaomi Mi boxes... Afgehaakt vanwege geluid + 4K.

Ubiquiti, UniFi, KPN, IPTV: prima topic om dit te bespreken. Of moeten we een nieuw topic maken?
Dit topic is alleen voor UniFi en iptv problemen zoals ik
Had / heb als me PlayStation aan is haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

mgiebels schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

Dit topic is alleen voor UniFi en iptv problemen zoals ik
Had / heb als me PlayStation aan is haha.
Dan zoek ik even het juiste topic en laat ik mijn geneuzel hier achterwege 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
mgiebels schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:09:

Bedoel je dan in combinatie met UniFi ?
Dat werkt gewoon prima al vanaf dag 1

Maar met KPN spul werkt het ook gewoon goed mits je je maar goed inleest soms zetten mensen een tv+ achter een standaard switch dat gaat niet werken.
Dus de meeste problemen die je vaak leest zijn 9 van de 10 keer eigen netwerk wat niet goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgiebels
Morky schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:24:
[...]

Laat maar weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

Morky schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:24:
[...]

En over naar robcoenen in "[KPN TV+] - Ervaringen en discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Als ik 4K wil kijken kost dat 2,50 per maand meer en moeten ze een nieuwere versie decoder opsturen 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:06

servies

Veni Vidi Servici

Tylen schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:40:
[...]

Ach, zolang je weet dat je zelf voor je eigen "voordelen" betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
nafofella schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:10:
Als ik 4K wil kijken kost dat 2,50 per maand meer en moeten ze een nieuwere versie decoder opsturen 😋
4K zenders kijken is zonde van je geld die 4 a 5 stuks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
servies schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:17:
[...]

Ach, zolang je weet dat je zelf voor je eigen "voordelen" betaalt...
dat is overal zo maar je kan ook een beste deal eruit slepen als je belt met ze dan kan het echt gaan schelen ik betaal 65 nu euro voor 1 gbit met netflix premium en videoland premium en ook plus pakket en opnemen en 3 decoders. en dit wordt gewoon elk jaar verlengd als ik niks doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

mgiebels schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:19:
[...]

4K zenders kijken is zonde van je geld die 4 a 5 stuks
Lig er geen seconde wakker van, minder dan een goede kop koffie. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Morky schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:29:
[...]

Lig er geen seconde wakker van, minder dan een goede kop koffie. 😉
das waar maar goed ik mis het niet 4K of gewoon HD beeld kijken hier toch geen voetbal anders zou ik het alleen daarvoor hebben rest van de zenders is niet boeiend dat heb ik ook op me illegale IPTV haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Is er recent wat veranderd, of heb ik gewoon wat verkloot in de settings van mijn UCG Fiber?
TV heeft er niet veel zin meer in, tijd om naar TV+ te stappen volgens mij om hier vanaf te zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

Tortelli schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:41:
Is er recent wat veranderd, of heb ik gewoon wat verkloot in de settings van mijn UCG Fiber?
TV heeft er niet veel zin meer in, tijd om naar TV+ te stappen volgens mij om hier vanaf te zijn......
Hier kan niemand op antwoorden zonder config, log en meer informatie over hoe je het hebt opgezet. Dus graag wat meer duiding over de situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakjekaas2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 09:01
Tortelli schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:41:
Ik heb sinds ongeveer twee weken ook een issue met KPN TV in combi met UCG Fiber.

Na 4.20 minuut een hapering, na 8.40 minuut een freeze met het bekende blauwe scherm. Van kanaal switchen en het loopt weer met dezelfde loop van 4.20 minuut en 8.40 minuut freeze. Dit begon overigens voordat ik een upgrade heb gedaan naar de laatste versies van Unify OS en Network.

Ik heb inmiddels twee factory resets gedaan, alle setting en alle data verwijderd en een fresh install gedaan dus geen backup terug gezet. Ik heb de alle settings stuk voor stuk vergeleken met die van een vriend die een SE heeft. Alles staat 100% gelijk en toch werkt het bij mij niet.

Als iemand nog briljante ideeën heeft ik hoor het graag !

Setup: UCG Fiber, Unify OS 4.3.9 Network versie 9.3.45.

KPN fiber 1 GB met KPN TV (dus geen KPN TV+)

KPN Aris box zit rechtstreeks aan de Fiber op poort twee, er zit geen switch tussen.

Er is 1 KPN box aangesloten op het netwerk.

Ik heb verschillende KPN boxen geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat.

IPTV zit op een apart VLAN (661)

Hieronder de config files.

Please share the following output with the developers:
=== Configuration ===
WAN Interface: eth4
WAN VLAN: 4 (dev iptv)
WAN DHCP: true (options "-O staticroutes -V IPTV_RG")
WAN Ranges: 213.75.0.0/16 217.166.0.0/16 195.121.0.0/16
LAN Interfaces: br661
IGMP Proxy quickleave disabled: false
IGMP Proxy debug: false
=== IP Link and Route ===
21: iptv@eth4: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP group default qlen 1000
inet 10.159.155.1/21 brd 10.159.159.255 scope global iptv
valid_lft forever preferred_lft forever
10.159.152.0/21 proto kernel scope link src 10.159.155.1
213.75.112.0/21 via 10.159.152.1 metric 221
=== Service Logs ===
Aug 18 12:15:15 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: Obtaining IP address for VLAN interface
Aug 18 12:15:15 UCG-Fiber udm-iptvd[1803736]: udhcpc: started, v1.30.1
Aug 18 12:15:15 UCG-Fiber udm-iptvd[1803736]: udhcpc: sending discover
Aug 18 12:15:16 UCG-Fiber udm-iptvd[1803736]: udhcpc: sending select for 10.159.155.1
Aug 18 12:15:16 UCG-Fiber udm-iptvd[1803736]: udhcpc: lease of 10.159.155.1 obtained, lease time 3600
Aug 18 12:15:17 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: NATing IPTV network ranges (if necessary)
Aug 18 12:15:17 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: Creating static routes (if necessary)
Aug 18 12:15:17 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: Setting up IGMP Proxy
Aug 18 12:15:17 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: Using improxy...
Aug 18 12:15:17 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: Starting IGMP Proxy

ifconfig output:
br0: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0 broadcast 0.0.0.0
inet6 fe80::1e0b:8bff:fe10:ba83 prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1c:0b:8b:10:ba:83 txqueuelen 1000 (Ethernet)
RX packets 12432370 bytes 2665048003 (2.4 GiB)
RX errors 0 dropped 0 overruns 0 frame 0
TX packets 36582125 bytes 48051029442 (44.7 GiB)
TX errors 0 dropped 0 overruns 0 carrier 0 collisions 0

br661: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet 192.168.2.1 netmask 255.255.255.0 broadcast 0.0.0.0
RX packets 16757 bytes 3278043 (3.1 MiB)
TX packets 58415 bytes 30051893 (28.6 MiB)

eth0: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::1e0b:8bff:fe10:ba7e prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1c:0b:8b:10:ba:7e txqueuelen 1000 (Ethernet)
RX packets 0 bytes 0 (0.0 B)
TX packets 2633 bytes 654620 (639.2 KiB)

eth1: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::1e0b:8bff:fe10:ba7f prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1c:0b:8b:10:ba:7f txqueuelen 1000 (Ethernet)
RX packets 2626 bytes 238966 (233.3 KiB)
RX errors 0 dropped 2626 overruns 0 frame 0

eth2: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::1e0b:8bff:fe10:ba80 prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1c:0b:8b:10:ba:80 txqueuelen 1000 (Ethernet)

eth3: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::1e0b:8bff:fe10:ba81 prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1c:0b:8b:10:ba:81 txqueuelen 1000 (Ethernet)
RX packets 2636 bytes 255692 (249.6 KiB)
RX errors 0 dropped 2636 overruns 0 frame 0
TX packets 62909 bytes 11184088 (10.6 MiB)

eth4: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::1e0b:8bff:fe10:ba82 prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1c:0b:8b:10:ba:82 txqueuelen 1000 (Ethernet)
RX packets 36456819 bytes 47649462329 (44.3 GiB)
TX packets 12041566 bytes 2444832202 (2.2 GiB)

eth5: flags=4099<UP,BROADCAST,MULTICAST> mtu 1500
ether 1c:0b:8b:10:ba:83 txqueuelen 10000 (Ethernet)
TX packets 0 bytes 0 (0.0 B)
device base 0x4000

eth6: flags=4099<UP,BROADCAST,MULTICAST> mtu 1500
ether 1c:0b:8b:10:ba:84 txqueuelen 10000 (Ethernet)

eth4.6: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
RX packets 36456183 bytes 47643571737 (44.3 GiB)
TX packets 12041478 bytes 2439962972 (2.2 GiB)

eth5.661: flags=4099<UP,BROADCAST,MULTICAST> mtu 1500

iptv: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet 10.159.155.1 netmask 255.255.248.0 broadcast 10.159.159.255
RX packets 3 bytes 736 (736.0 B)
TX packets 46 bytes 3370 (3.2 KiB)

lo: flags=73<UP,LOOPBACK,RUNNING> mtu 65536
inet 127.0.0.1 netmask 255.0.0.0
inet6 ::1 prefixlen 128 scopeid 0x10<host>
loop txqueuelen 1000 (Local Loopback)
RX packets 3265837 bytes 2044790251 (1.9 GiB)
TX packets 3265837 bytes 2044790251 (1.9 GiB)

ppp0: flags=4305<UP,POINTOPOINT,RUNNING,NOARP,MULTICAST> mtu 1492
inet 88.159.166.85 netmask 255.255.255.255 destination 195.190.228.44
ppp txqueuelen 1000 (Point-to-Point Protocol)
RX packets 36445678 bytes 47631103609 (44.3 GiB)
TX packets 12030965 bytes 2413139332 (2.2 GiB)

switch0: flags=4419<UP,BROADCAST,RUNNING,PROMISC,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::1c0b:8bff:fe10:ba7f prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1e:0b:8b:10:ba:7f txqueuelen 1000 (Ethernet)
RX packets 49152116 bytes 50644380398 (47.1 GiB)
TX packets 48923989 bytes 50471199803 (47.0 GiB)

switch0.1: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
RX packets 12575273 bytes 2727412522 (2.5 GiB)
TX packets 36582134 bytes 48051030408 (44.7 GiB)

switch0.661: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
RX packets 21067 bytes 4902064 (4.6 MiB)
TX packets 58424 bytes 30052859 (28.6 MiB)

port en network settings als plaatjes toegevoegd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsHf1kFJhD7wk7UjoP_t2jf1m0I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TpB07K2scmWPHhO73VTlOGJF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJJRZx6Jgp0444VZWrwGL9X6TeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bPjyvdDSQLd7swsHJ6cGQj9F.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0g7LVtyQOmO3CT7bAUQ-4xGo6J0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OeTgwMvxo3NabYuE57RKKKxz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHXovXOV_vDTEF5jxFySN08D9Gg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3OMIvNZhNrwmZeH6GixLwK7j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5MJycP5W_O2ZEfmg-R-x_FhfdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ASCYY8vfnS24NULMGjJdawdf.png?f=fotoalbum_large

Ook al lijkt het op het screenshot alsof op poort 2 een switch zit, die zit er niet meer tussen, de KPN box zit rechtstreeks aangesloten op poort 2 van de Fiber.

[ Voor 15% gewijzigd door plakjekaas2 op 19-08-2025 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
plakjekaas2 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:09:
[...]

Ik heb sinds ongeveer twee weken ook een issue met KPN TV in combi met UCG Fiber.

Na 4.20 minuut een hapering, na 8.40 minuut een freeze met het bekende blauwe scherm. Van kanaal switchen en het loopt weer met dezelfde loop van 4.20 minuut en 8.40 minuut freeze. Dit begon overigens voordat ik een upgrade heb gedaan naar de laatste versies van Unify OS en Network.

Ik heb inmiddels twee factory resets gedaan, alle setting en alle data verwijderd en een fresh install gedaan dus geen backup terug gezet. Ik heb de alle settings stuk voor stuk vergeleken met die van een vriend die een SE heeft. Alles staat 100% gelijk en toch werkt het bij mij niet.

Als iemand nog briljante ideeën heeft ik hoor het graag !

Setup: UCG Fiber, Unify OS 4.3.9 Network versie 9.3.45.

KPN fiber 1 GB met KPN TV (dus geen KPN TV+)

KPN Aris box zit rechtstreeks aan de Fiber op poort twee, er zit geen switch tussen.

Er is 1 KPN box aangesloten op het netwerk.

Ik heb verschillende KPN boxen geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat.

IPTV zit op een apart VLAN (661)

Hieronder de config files.

Please share the following output with the developers:
=== Configuration ===
WAN Interface: eth4
WAN VLAN: 4 (dev iptv)
WAN DHCP: true (options "-O staticroutes -V IPTV_RG")
WAN Ranges: 213.75.0.0/16 217.166.0.0/16 195.121.0.0/16
LAN Interfaces: br661
IGMP Proxy quickleave disabled: false
IGMP Proxy debug: false
=== IP Link and Route ===
21: iptv@eth4: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP group default qlen 1000
inet 10.159.155.1/21 brd 10.159.159.255 scope global iptv
valid_lft forever preferred_lft forever
10.159.152.0/21 proto kernel scope link src 10.159.155.1
213.75.112.0/21 via 10.159.152.1 metric 221
=== Service Logs ===
Aug 18 12:15:15 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: Obtaining IP address for VLAN interface
Aug 18 12:15:15 UCG-Fiber udm-iptvd[1803736]: udhcpc: started, v1.30.1
Aug 18 12:15:15 UCG-Fiber udm-iptvd[1803736]: udhcpc: sending discover
Aug 18 12:15:16 UCG-Fiber udm-iptvd[1803736]: udhcpc: sending select for 10.159.155.1
Aug 18 12:15:16 UCG-Fiber udm-iptvd[1803736]: udhcpc: lease of 10.159.155.1 obtained, lease time 3600
Aug 18 12:15:17 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: NATing IPTV network ranges (if necessary)
Aug 18 12:15:17 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: Creating static routes (if necessary)
Aug 18 12:15:17 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: Setting up IGMP Proxy
Aug 18 12:15:17 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: Using improxy...
Aug 18 12:15:17 UCG-Fiber udm-iptvd[1803683]: Starting IGMP Proxy

ifconfig output:
br0: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0 broadcast 0.0.0.0
RX packets 12432370 bytes 2665048003 (2.4 GiB)
TX packets 36582125 bytes 48051029442 (44.7 GiB)

br661: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet 192.168.2.1 netmask 255.255.255.0 broadcast 0.0.0.0
RX packets 16757 bytes 3278043 (3.1 MiB)
TX packets 58415 bytes 30051893 (28.6 MiB)

eth0: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::1e0b:8bff:fe10:ba7e prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1c:0b:8b:10:ba:7e txqueuelen 1000 (Ethernet)

eth1: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::1e0b:8bff:fe10:ba7f prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1c:0b:8b:10:ba:7f txqueuelen 1000 (Ethernet)
RX packets 2626 bytes 238966 (233.3 KiB)
RX errors 0 dropped 2626 overruns 0 frame 0

eth2: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::1e0b:8bff:fe10:ba80 prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1c:0b:8b:10:ba:80 txqueuelen 1000 (Ethernet)

eth3: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::1e0b:8bff:fe10:ba81 prefixlen 64 scopeid 0x20<link>
ether 1c:0b:8b:10:ba:81 txqueuelen 1000 (Ethernet)
RX packets 2636 bytes 255692 (249.6 KiB)
RX errors 0 dropped 2636 overruns 0 frame 0
TX packets 62909 bytes 11184088 (10.6 MiB)

eth4: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
RX packets 36456819 bytes 47649462329 (44.3 GiB)
TX packets 12041566 bytes 2444832202 (2.2 GiB)

eth5: flags=4099<UP,BROADCAST,MULTICAST> mtu 1500
ether 1c:0b:8b:10:ba:83 txqueuelen 10000 (Ethernet)
device base 0x4000

eth6: flags=4099<UP,BROADCAST,MULTICAST> mtu 1500
ether 1c:0b:8b:10:ba:84 txqueuelen 10000 (Ethernet)

eth4.6: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
RX packets 36456183 bytes 47643571737 (44.3 GiB)
TX packets 12041478 bytes 2439962972 (2.2 GiB)

eth5.661: flags=4099<UP,BROADCAST,MULTICAST> mtu 1500

iptv: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
inet 10.159.155.1 netmask 255.255.248.0 broadcast 10.159.159.255
RX packets 3 bytes 736 (736.0 B)
TX packets 46 bytes 3370 (3.2 KiB)

lo: flags=73<UP,LOOPBACK,RUNNING> mtu 65536
inet 127.0.0.1 netmask 255.0.0.0
inet6 ::1 prefixlen 128 scopeid 0x10<host>
loop txqueuelen 1000 (Local Loopback)
RX packets 3265837 bytes 2044790251 (1.9 GiB)
TX packets 3265837 bytes 2044790251 (1.9 GiB)

ppp0: flags=4305<UP,POINTOPOINT,RUNNING,NOARP,MULTICAST> mtu 1492
inet 88.159.166.85 netmask 255.255.255.255 destination 195.190.228.44
ppp txqueuelen 1000 (Point-to-Point Protocol)
RX packets 36445678 bytes 47631103609 (44.3 GiB)
TX packets 12030965 bytes 2413139332 (2.2 GiB)

switch0: flags=4419<UP,BROADCAST,RUNNING,PROMISC,MULTICAST> mtu 1500
RX packets 49152116 bytes 50644380398 (47.1 GiB)
TX packets 48923989 bytes 50471199803 (47.0 GiB)

switch0.1: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
RX packets 12575273 bytes 2727412522 (2.5 GiB)
TX packets 36582134 bytes 48051030408 (44.7 GiB)

switch0.661: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST> mtu 1500
RX packets 21067 bytes 4902064 (4.6 MiB)
TX packets 58424 bytes 30052859 (28.6 MiB)

port en network settings als plaatjes toegevoegd.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook al lijkt het op het screenshot alsof op poort 2 een switch zit, die zit er niet meer tussen, de KPN box zit rechtstreeks aangesloten op poort 2 van de Fiber.
Downgrade eens naar 4.2.12? https://community.ui.com/...ba-4a9a-8f6c-ba733ad73d4c letop zoek de juiste file voor jouw model

Er zit packetloss op de meest recente firmwares voor de 2.5Gbps switch porten van de UCG-Fiber. Downgraden of je STB in een andere fysieke switch die via de 10G SFP ontsloten is naar de UCG-Fiber. Het zijn alleen de 2.5Gpbs porten die er last van hebben de 10G SFP porten zijn stabiel.

PS: als dit een oplossing is willen jullie dan in de betreffende 4.3.9 of 4.4.0 topics deze bug rapporteren? Ze hebben volgens mij nog niet de juiste urgentie voor dit probleem, het is vrij stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Ook met het nieuwe arris kastje loopt de boel met 2 ontvangers vast.
Ik zeg 1 tv decoder op.
en april een nieuw abbo met digitale ontvangers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

nafofella schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:58:
Ook met het nieuwe arris kastje loopt de boel met 2 ontvangers vast.
Ik zeg 1 tv decoder op.
en april een nieuw abbo met digitale ontvangers.
Blijft vreemd. Ik heb twee kastjes en ze werken zonder problemen, zelfde zender is geen probleem. Eigenlijk moeten we onze UCG's een keer naast elkaar zetten en alle bestanden en instellingen vergelijken. Ik wil weten waar het probleem zit. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nafofella
  • Nu online
Morky schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:48:
[...]

Blijft vreemd. Ik heb twee kastjes en ze werken zonder problemen, zelfde zender is geen probleem. Eigenlijk moeten we onze UCG's een keer naast elkaar zetten en alle bestanden en instellingen vergelijken. Ik wil weten waar het probleem zit. 😂
Iets anders in ons netwerk kan ook het conflict veroorzaken.
Maar ik ga geen 50 apparaten uitsluiten een voor een.

Probleem is opgelost. Ik ben weer naar de mediamarkt geweest 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plakjekaas2
stormfly schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:57:
[...]

Downgrade eens naar 4.2.12? https://community.ui.com/...ba-4a9a-8f6c-ba733ad73d4c letop zoek de juiste file voor jouw model

Er zit packetloss op de meest recente firmwares voor de 2.5Gbps switch porten van de UCG-Fiber. Downgraden of je STB in een andere fysieke switch die via de 10G SFP ontsloten is naar de UCG-Fiber. Het zijn alleen de 2.5Gpbs porten die er last van hebben de 10G SFP porten zijn stabiel.

PS: als dit een oplossing is willen jullie dan in de betreffende 4.3.9 of 4.4.0 topics deze bug rapporteren? Ze hebben volgens mij nog niet de juiste urgentie voor dit probleem, het is vrij stil.
Had niet zo snel een SFP module voorhanden dus downgrade uitgevoerd naar 4.2.12 en dat heeft gewerkt.

Lost ook een ander probleem op, 1 STB wilde de update niet lukken. Software downloaden liep steeds vast op rond de 30%. Loopt nu wel en update succesvol voltooid.

Had zondag al een support ticket aangemaakt en heb ook in het 4.3.9 forum een post aangemaakt.

Many thanks _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

plakjekaas2 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:19:
[...]

Had niet zo snel een SFP module voorhanden dus downgrade uitgevoerd naar 4.2.12 en dat heeft gewerkt.

Lost ook een ander probleem op, 1 STB wilde de update niet lukken. Software downloaden liep steeds vast op rond de 30%. Loopt nu wel en update succesvol voltooid.

Had zondag al een support ticket aangemaakt en heb ook in het 4.3.9 forum een post aangemaakt.

Many thanks _/-\o_ _/-\o_
Bug gemeld? Ik ga morgen kijken naar de verschillen, mocht ik wat tijd vrij hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plakjekaas2
Morky schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:54:
[...]

Bug gemeld? Ik ga morgen kijken naar de verschillen, mocht ik wat tijd vrij hebben.
Ja bug is gemeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Morky schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:54:
[...]

Fijn dat er nog een bug report is, het probleem met hardware offloading chips is dat de magie zich onder de motorkap afspeelt. Je kan het met een default image eigenlijk niet zichtbaar maken in logs wat er mogelijk mis gaat. Misschien is dat bij @mgiebels ook wel aan de hand, weet niet of hij een router heeft van de "witte" serie met hardware offloading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

stormfly schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:15:
[...]

Fijn dat er nog een bug report is, het probleem met hardware offloading chips is dat de magie zich onder de motorkap afspeelt. Je kan het met een default image eigenlijk niet zichtbaar maken in logs wat er mogelijk mis gaat. Misschien is dat bij @mgiebels ook wel aan de hand, weet niet of hij een router heeft van de "witte" serie met hardware offloading.
Klopt, ik hoop altijd wel wat te kunnen ontfutselen uit de terugkoppeling van een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
stormfly schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:15:
[...]

Ik heb een witte router inderdaad dat is die USW Lite 16 PoE
https://www.dustin.nl/pro...YIOapFGUQBOwaAo5sEALw_wcB

En waar vind ik of mijn switches hardware offloading hebben? kan dat nu niet vinden in de software

[ Voor 5% gewijzigd door mgiebels op 20-08-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 09:49
mgiebels schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:22:
[...]
Ik heb een witte router inderdaad dat is die USW Lite 16 PoE
Volgens mij heeft de l2 switch geen hardware offloading. Echter je UXG Lite wel.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Mils schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:35:
[...]

Volgens mij heeft de l2 switch geen hardware offloading. Echter je UXG Lite wel.
dus switch vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Morky schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 05:23:
[...]

Hier kan niemand op antwoorden zonder config, log en meer informatie over hoe je het hebt opgezet. Dus graag wat meer duiding over de situatie...
Goed punt, heb TV+ besteld en binnen gekregen. Dit probleem definitief opgelost ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morky

Morky

Ubiquiti 🥰

Tortelli schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:06:
[...]

Goed punt, heb TV+ besteld en binnen gekregen. Dit probleem definitief opgelost ;).
Goed bezig! Ik stap in 2026 over en zal mijn kennis over er Arris VIP5202's tot die tijd blijven delen voor degene met problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Was het geklooi zat, geregeld updates waardoor eea niet meer werkt. Mijn zin om er echt in te verdiepen was weg, daarnaast had ik 2 ontvangers waarvan ik er 1 nooit gebruik. Kortom die hele aanpassing bespaard me geld :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgiebels
Tortelli schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:12:
Was het geklooi zat, geregeld updates waardoor eea niet meer werkt. Mijn zin om er echt in te verdiepen was weg, daarnaast had ik 2 ontvangers waarvan ik er 1 nooit gebruik. Kortom die hele aanpassing bespaard me geld :D.
Met de TV+ boxjes kan je ook genoeg ellende krijgen hoor ;)
Pagina: 1 ... 60 ... 62 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.