Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-11 21:04
Sinds de upgrade naar 4.3.2 opd e Gateway UXG Lite heb ik steeds packetlost en latency
Ik kijk nog maar dagen aan maar denk dat ik hem ga Downgraden naar 4.1.13

Of komt dit omdat me switches ook geupgrade zijn naar 7.2.123

• pboelhouwer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:36
mgiebels schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:58:
Sinds de upgrade naar 4.3.2 opd e Gateway UXG Lite heb ik steeds packetlost en latency

Op de SE geen last van zelf.
mgiebels schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:58:

4.4.6 al uit voor dit device? Lost voor mij e.a op. Ook mogelijk relevant vanuit de UGCF releases notes.

Fixed an issue where the internet connection could be interrupted when using IGMP Proxy in rare cases.

• mgiebels
stormfly schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:03:
[...]

4.4.6 al uit voor dit device? Lost voor mij e.a op. Ook mogelijk relevant vanuit de UGCF releases notes.

Fixed an issue where the internet connection could be interrupted when using IGMP Proxy in rare cases.
Ik draai geen beta of earlies.
Zag dat hij nog geen status voor normaal
Had.

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:26
Ik heb dat kreng (UDM pro) helemaal gereset naar UnifiOS 4.3.6 en dan krijg ik alsnog een melding dat er iets niet loopt zoals het moet. Snapt iemand deze melding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyAaZUTRARh95GtFHc0vY23AovU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H4MMlnekpEsxdVVmyY7e4Po1.png?f=fotoalbum_large

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
Rogier schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:50:
Ik heb dat kreng (UDM pro) helemaal gereset naar UnifiOS 4.3.6 en dan krijg ik alsnog een melding dat er iets niet loopt zoals het moet. Snapt iemand deze melding?

[Afbeelding]
Die melding kun je negeren, die is alleen relevant voor installatie en niet voor de verdere werking. Uiteraard wel de config wizard doorlopen en de juiste instellingen opgeven.

• kazagoui
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-10 13:32
Goedemiddag,

Ik heb https://www.vanachterberg...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/ gevolgd en al tijden was dat succesvol, maar om de een of andere reden nu niet meer.
Ik heb overigens geen IPTV meer van KPN, maar wil wel nog steeds direct mijn USG op de glasvezel aansluiten en het netwerk verder beheren.

Ik heb de bestanden allemaal geplaatst, alle commando's uitgevoerd en krijg de volgende reacties op de troubleshoot commando's:
cat /var/log/kpn.log
[Thu Oct 23 22:18:08 CEST 2025] [kpn.sh] Executed at Thu Oct 23 22:18:08 CEST 2025
[Thu Oct 23 22:18:08 CEST 2025] [kpn.sh] creating lock file at /config/scripts/post-config.d/kpn.lock
[Thu Oct 23 22:18:08 CEST 2025] [kpn.sh] routes dhcp hook does not exist
[Thu Oct 23 22:18:08 CEST 2025] [kpn.sh] Creating dhcp hook at /etc/dhcp3/dhclient-exit-hooks.d/routes
[Thu Oct 23 22:18:08 CEST 2025] [kpn.sh] Release dhcp interface eth0.4
[Thu Oct 23 22:18:10 CEST 2025] [kpn.sh] Renew dhcp interface eth0.4
[Thu Oct 23 22:18:12 CEST 2025] [kpn.sh] Restarting IGMP proxy
IGMP is not configured
[Thu Oct 23 22:18:14 CEST 2025] [kpn.sh] The file /etc/commit/post-hooks.d/set-kpn-hook.sh does not exists, creating hook now
[Thu Oct 23 22:18:14 CEST 2025] [kpn.sh] MTU for eth0 not configured, adjusting config
[Thu Oct 23 22:18:14 CEST 2025] [kpn.sh] Disconnecting pppoe2 before changing MTU
Invalid interface: pppoe2
[Thu Oct 23 22:18:14 CEST 2025] [kpn.sh] Setting mtu for eth0 to 1512
[Thu Oct 23 22:18:15 CEST 2025] [kpn.sh] Setting mtu for eth0 vif 6 to 1508
[Thu Oct 23 22:18:15 CEST 2025] [kpn.sh] Commiting
[Thu Oct 23 22:18:24 CEST 2025] [set-kpn-hook.sh] Executed at Thu Oct 23 22:18:24 CEST 2025
[Thu Oct 23 22:18:24 CEST 2025] [set-kpn-hook.sh] Configuration changes have been commited, adding crontab for kpn.sh
[Thu Oct 23 22:18:25 CEST 2025] [kpn.sh] Connecting pppoe2 after changing MTU
Invalid interface: pppoe2
[Thu Oct 23 22:18:25 CEST 2025] [kpn.sh] removing lock file at /config/scripts/post-config.d/kpn.lock
[Thu Oct 23 22:19:01 CEST 2025] [kpn.sh] Executed at Thu Oct 23 22:19:01 CEST 2025
[Thu Oct 23 22:19:01 CEST 2025] [kpn.sh] creating lock file at /config/scripts/post-config.d/kpn.lock
[Thu Oct 23 22:19:01 CEST 2025] [kpn.sh] KPN found in crontab, removing /etc/cron.d/kpn
[Thu Oct 23 22:19:02 CEST 2025] [kpn.sh] removing lock file at /config/scripts/post-config.d/kpn.lock
[Thu Oct 23 22:19:02 CEST 2025] [kpn.sh] Finished

show interfaces
Codes: S - State, L - Link, u - Up, D - Down, A - Admin Down
Interface IP Address S/L Description
--------- ---------- --- -----------
eth0 - u/u WAN
eth0.6 - u/u
eth1 192.168.1.1/24 u/u LAN
eth2 - A/D
lo 127.0.0.1/8 u/u
::1/128

cat /etc/dhcp3/dhclient-exit-hooks.d/routes | wc -l
63

Ben verder geen expert op dit gebied, dus hulp is welkom :-)

• JungleJim
kazagoui schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:21:
Goedemiddag,

Ik heb https://www.vanachterberg...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/ gevolgd en al tijden was dat succesvol, maar om de een of andere reden nu niet meer.
Ik heb overigens geen IPTV meer van KPN, maar wil wel nog steeds direct mijn USG op de glasvezel aansluiten en het netwerk verder beheren.
In hoeverre heb je scripts van van achterberg nodig als je geen IPTV van KPN gebruikt? Ken de details van het script niet inhoudelijk, maar kan me voorstellen dat het de extra WAN connectie opzet, routing instelt en IGMP proxy configureert. Maar dat is allemaal niet nodig als je geen IPTV hebt...

Enige wat ik me kan voorstellen is dat het wat instellingen voor IPv6 doet, maar wellicht zijn die ook via de Network Application te doen?

• kazagoui
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-10 13:32
Hi JungleJim,

Daar heb je een punt; ik had eerder wel IPTV van KPN, maar inmiddels niet meer, de configuratie draaide al zo alleen de kastjes uit het netwerk verwijderd. Ik gebruik nu inderdaad eigenlijk alleen de instellingen om mijn USG aan het internet te knopen, maar als dat handiger kan, zou ik dat graag weten hoe :-) Ik heb de IPTV config inderdaad niet meer nodig.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 22:17
stormfly schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:03:
[...]

4.4.6 is dan een EA , vandaag ff getest met een RC 4.3.3 maar dat is geen succes...snel weer terug naar 4.3.2 (UXG-lite)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Pimmetje651 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:39:
[...]

4.4.6 is dan een EA , vandaag ff getest met een RC 4.3.3 maar dat is geen succes...snel weer terug naar 4.3.2 (UXG-lite)
Hopelijk heb je een bug report gemaakt op community.ui.com anders blijven de bugs in de final zitten 8)

• Pimmetje651
stormfly schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:40:
[...]

Hopelijk heb je een bug report gemaakt op community.ui.com anders blijven de bugs in de final zitten 8)
Had ik wel ff moeten doen ja...maar mijn leidinggevende hier thuis wilde TV kijken...en dan ja keuzes....😬

• mgiebels
wat ik ook opmerk is dat ik veel packetlost of latency heb door de internet verification server
Normaal pingt hij naar ping.ui.com (zo uit me hoofd) alleen ze raden aan dat te veranderen in 8.8.8.8 of 1.1.1.1 met de laatste ervaar ik dit laatste tijd ook heb hem nu aangepast naar google weer kijken wat er gebeurd.

Had ook gelezen je kan hem uitzetten door naar 127.0.0.1 te laten pingen (dat heeft een maat van me op grotere netwerken staan)

Kan ook wel ticket updaten of aanmaken ervoor maar dan zeuren ze weer over thirdparty software waarbij het optreed en ze dat niet ondersteunen vind ik het zonde van me tijd dit dan te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door mgiebels op 27-10-2025 09:41 ]

mgiebels schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:40:
wat ik ook opmerk is dat ik veel packetlost of latency heb door de internet verification server
Normaal pingt hij naar ping.ui.com (zo uit me hoofd) alleen ze raden aan dat te veranderen in 8.8.8.8 of 1.1.1.1 met de laatste ervaar ik dit laatste tijd ook heb hem nu aangepast naar google weer kijken wat er gebeurd.

Had ook gelezen je kan hem uitzetten door naar 127.0.0.1 te laten pingen (dat heeft een maat van me op grotere netwerken staan)

Kan ook wel ticket updaten of aanmaken ervoor maar dan zeuren ze weer over thirdparty software waarbij het optreed en ze dat niet ondersteunen vind ik het zonde van me tijd dit dan te maken.
code:
1
2
3
4
➜  ~ host ping.ui.com
ping.ui.com is an alias for ping2.ui.com.
ping2.ui.com has address 8.8.8.8
ping2.ui.com has address 1.1.1.1

• mgiebels
stormfly schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:14:
[...]

code:
1
2
3
4
➜  ~ host ping.ui.com
ping.ui.com is an alias for ping2.ui.com.
ping2.ui.com has address 8.8.8.8
ping2.ui.com has address 1.1.1.1
Ik weet het maar het helpt toch echt wel als je alleen 8.8.8.8 instelt alleen de 1.1.1.1 hapert regelmatig op een ping

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Goedemiddag,
Ik heb de afgelopen dagen last gehad van een storing met het kijken van TV (KPN IPTV).
Tijdens het TV kijken loopt de CPU load van de UXG-Lite naar de 100%, latency naar gateway en internet vaak 300ms+ of timeout, en zodra je de TV uit zet... terug naar 2ms.
Van versie 4.3.3 terug naar 4.3.2, geen verbetering helaas.
Pas na het downgraden naar 4.0.20 is alles weer stabiel.

Meer mensen die hier last van hebben/hadden, ook met versie 4.3.3, 4.3.2 en 4.1.13?
Voor als je last hebt:
SSH naar de gateway
Daarna:
code:
1
ubnt-systool fwupdate https://fw-download.ubnt.com/data/unifi-firmware/ab7c-UXG-4.0.20-bb95ec2c-3e64-410c-ba02-18ea19d05a5d.bin

Na downgraden en reboot, opnieuw verbinden met SSH en IPTV installeren:
code:
1
sh -c "$(curl https://raw.githubusercontent.com/fabianishere/udm-iptv/master/install.sh -sSf)"

Renault Scenic E-Tech 78kWh MY24, Alfen Eve Single S-Line, 19x DAS 420Wp + Enphase, 5x Jinko 320Wp + GoodWe, Sigenstore 36kWh + 17kW + Gateway

• mgiebels
djrednas schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:31:
Goedemiddag,
Ik heb de afgelopen dagen last gehad van een storing met het kijken van TV (KPN IPTV).
Tijdens het TV kijken loopt de CPU load van de UXG-Lite naar de 100%, latency naar gateway en internet vaak 300ms+ of timeout, en zodra je de TV uit zet... terug naar 2ms.
Van versie 4.3.3 terug naar 4.3.2, geen verbetering helaas.
Pas na het downgraden naar 4.0.20 is alles weer stabiel.

Meer mensen die hier last van hebben/hadden, ook met versie 4.3.3, 4.3.2 en 4.1.13?
Voor als je last hebt:
SSH naar de gateway.

Ik lees net ook dit in een email vanuit Unifi EA 4.4.6 is ook uit.

UniFi Gateways 4.4.6 has been released

Beta Cloud Gateways / CloudKeys
Bugfixes
• Fixed issue where internet connections could be interrupted when using IGMP Proxy in rare cases.

Daarna:
code:
1
ubnt-systool fwupdate https://fw-download.ubnt.com/data/unifi-firmware/ab7c-UXG-4.0.20-bb95ec2c-3e64-410c-ba02-18ea19d05a5d.bin

Na downgraden en reboot, opnieuw verbinden met SSH en IPTV installeren:
code:
1
sh -c "$(curl https://raw.githubusercontent.com/fabianishere/udm-iptv/master/install.sh -sSf)"
Ik had dit afgelopen dagen ook maar ik heb gister geupdate naar 4.3.3 toen leek het weg (tot op heden niet meer gehad)

Enige wat ik vervangen heb ook is me Genexis ONT vervangen voor ZTE ZXHN F3100. De Genexis ONT's heeft KPN ook vervangen met een reden hoge latency en packetlost vorig jaar ik heb die Genexis niet via KPN gehad had ik via via maar deze wijziging is het niet meer voorgekomen en draai nu op 4.3.3 met improxy ook weer.

[ Voor 8% gewijzigd door mgiebels op 29-10-2025 14:17 ]

• Pimmetje651
mgiebels schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:14:
[...]

Ik had dit afgelopen dagen ook maar ik heb gister geupdate naar 4.3.3 toen leek het weg (tot op heden niet meer gehad)

Enige wat ik vervangen heb ook is me Genexis ONT vervangen voor ZTE ZXHN F3100. De Genexis ONT's heeft KPN ook vervangen met een reden hoge latency en packetlost vorig jaar ik heb die Genexis niet via KPN gehad had ik via via maar deze wijziging is het niet meer voorgekomen en draai nu op 4.3.3 met improxy ook weer.
Net de stoute schoenen aangetrokken en KPN gebeld (heb nog de Genexis ONT) met een verhaal over latency en packteloss enz en die persoon aan andere kant had geen idee maar zonder enig probleem stuurde hij een andere op ...ben benieuwd

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:33

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb afgelopen vrijdag van KPN een Box V14 ontvangen en probeer nu een verbinding op te zetten met het Ubiquiti netwerk. Ik heb de stappen zoals in de topicstart geprobeerd, maar ik krijg helaas geen verbinding via PPPoE.

De volgende stap is het opzetten van de internet verbinding op jouw UniFi device. Het volgende voorbeeld gaat uit van KPN, maar de stappen zullen niet veel verschillen per ISP.
In het UniFi Dashboard, ga naar Settings > Internet.
Selecteer de WAN port die is verbonden met de NTU.
Schakel VLAN ID in en stel deze in op 6 voor KPN.
Zet IPv4 Connection op PPPoE.
Voor KPN, zet Username op "internet".
Voor KPN, zet Password op "internet".

Als ik de IPv4 connection op DHCP zet, komt er wel een connectie tot stand. Maar dat is volgens mij niet de connectie die je wilt hebben.

Wat doe ik fout en kan iemand helpen bij het vinden van de juiste instellingen?

Battle.net || Strava

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:25
retlaw schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:34:
Ik heb afgelopen vrijdag van KPN een Box V14 ontvangen en probeer nu een verbinding op te zetten met het Ubiquiti netwerk. Ik heb de stappen zoals in de topicstart geprobeerd, maar ik krijg helaas geen verbinding via PPPoE.

De volgende stap is het opzetten van de internet verbinding op jouw UniFi device. Het volgende voorbeeld gaat uit van KPN, maar de stappen zullen niet veel verschillen per ISP.
In het UniFi Dashboard, ga naar Settings > Internet.
Selecteer de WAN port die is verbonden met de NTU.
Schakel VLAN ID in en stel deze in op 6 voor KPN.
Zet IPv4 Connection op PPPoE.
Voor KPN, zet Username op "internet".
Voor KPN, zet Password op "internet".

Als ik de IPv4 connection op DHCP zet, komt er wel een connectie tot stand. Maar dat is volgens mij niet de connectie die je wilt hebben.

Wat doe ik fout en kan iemand helpen bij het vinden van de juiste instellingen?
Gebruik je de Box v14 voor de Unifi router?

• mgiebels
Box 14 moet er tussen uit

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

_AcS_ schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:42:
[...]

Gebruik je de Box v14 voor de Unifi router?
Ja, de box zit voor de router. We hebben eerder KPN gehad en toen werkte het ook op deze manier. Nu weet ik niet zo goed waar het fout gaat. In de modem van KPN kom ik nu ook PPP gebruikersnaam en wachtwoord tegen. Deze werken echter niet. Welke moet er nu gebruikt worden in de Internet settings?

Battle.net || Strava

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb nu de iptv nog gewoon via de box lopen. de tv staat er toch dichtbij. Dan kan dat niet meer zeker?

Battle.net || Strava

• mgiebels
Welke router van ubiquiti heb je achter het modem?

Want omdat je die achter KPN modem heb is PPPoE nutteloos aangezien die verbinding al is opgezet in het KPN modem zelf.

Je kan via een Ubiquiti router gewoon prima TV kijken TV+ via scriptje van Fabian

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

mgiebels schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:13:
Welke router van ubiquiti heb je achter het modem?

Want omdat je die achter KPN modem heb is PPPoE nutteloos aangezien die verbinding al is opgezet in het KPN modem zelf.

Je kan via een Ubiquiti router gewoon prima TV kijken TV+ via scriptje van Fabian
Er staat USG3P. Het is ooit ingesteld door een bedrijfje. Alleen de man is ermee gestopt. Ik weet niet zo goed hoe ik scriptjes e.d. in moet laden, maar in de UI kan ik wel.
Het draait ook nog op een server bij hem, dus dat moet ik t.z.t. ook nog omzetten.
Ik moet nog een hoop leren van Ubiquiti en hoe het werkt…

edit: maar als ik het goed begrijp kan ik dan ook via DHCP de connectie laten lopen voorlopig? Of gaat dat problemen geven?

[ Voor 7% gewijzigd door retlaw op 02-11-2025 11:39 ]

Battle.net || Strava

• JungleJim
retlaw schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:20:
[...]

Er staat USG3P. Het is ooit ingesteld door een bedrijfje. Alleen de man is ermee gestopt. Ik weet niet zo goed hoe ik scriptjes e.d. in moet laden, maar in de UI kan ik wel.
Het draait ook nog op een server bij hem, dus dat moet ik t.z.t. ook nog omzetten.
Ik moet nog een hoop leren van Ubiquiti en hoe het werkt…

edit: maar als ik het goed begrijp kan ik dan ook via DHCP de connectie laten lopen voorlopig? Of gaat dat problemen geven?
Aangezien je het over een KPN Experiabox v14 hebt ga ik er even vanuit dat je een 4Gbit verbinding hebt? In dat geval kun je de USG3 beter vervangen door een UCG Fiber. Want die USG3 gaat never nooit de snelheid van je internet verbinding halen.

Een UCG Fiber kun je rechtstreeks op de NT van de glasvezelaansluiting aansluiten, via Ethernet. Of rechtstreeks via glas, maar dan heb je een zogenaamde SFP module nodig, en die zijn nog vrij duur voor 4Gbit verbindingen:

Je gebruikt dan de UCG Fiber als router, in plaats van de experiabox. Betekent wel dat je je Unifi netwerk opnieuw in moet richten.

En met het udm-iptv script dat in dit topic genoemd wordt kun je dan multicast IPTV kijken. Als je KPN TV+ hebt, heb je dat niet per se nodig want TV+ werkt prima via unicast zonder extra scripts of configuratie, dat is voor veel mensen prima en makkelijker.

Maar ik zou me eerlijk gezegd eerst eens wat meer verdiepen in hoe je een thuisnetwerk opzet en een eigen router gebruikt met KPN glasvezel.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:40
MK1o2 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:29:
Sinds ik mijn Cloud gateway Ultra heb geüpdatet naar netwerk versie 9.1.120 werkt mijn KPN IPTV (Arris VIP5202) niet goed meer.

Ik heb het script van Fabian opnieuw uitgevoerd, maar krijg alleen maar NPO 1, 2 en 3 (zowel kanaal 1-2-3 als 661-662-663). De andere zenders werken niet, ik hou dan zwart beeld, maar zie wel de programma informatie. Terugkijken bij NPO 1,2 en 3 werkt ook niet. Krijg dan de melding: (STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden)

VLAN waar IPTV op zit is 661.
[Afbeelding]

Ik heb de wan range al aangepast naar 0.0.0.0/0 omdat ik hier en online las dat dat voor probleem kon zorgen [link]. Helaas helpt dat nog niet.
Omdat het misschien met DRM verbinding met KPN heeft te maken heb ik de WAN poort van de UCG omgezet van port 5 (eigenlijke wan poort) naar poort 4, zodat de gateway hopelijk opnieuw verbinding maakt met de KPN servers. Ook dit helpt helaas niet.

Onderstaand de diagnose uit de UCG ultra:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
root@Cloud-Gateway:/etc# udm-iptv diagnose
Please share the following output with the developers:
=== Configuration ===
WAN Interface: eth3
WAN VLAN: 4 (dev iptv)
WAN DHCP: false (options "-O staticroutes -V IPTV_RG")
WAN Static IP: 10.10.10.10/32
WAN Ranges: 0.0.0.0/0
LAN Interfaces: br661
IGMP Proxy quickleave disabled: false
IGMP Proxy debug: false
=== IP Link and Route ===
21: iptv@eth3: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP group default qlen 1000
    inet 10.10.10.10/32 scope global iptv
       valid_lft forever preferred_lft forever
=== Service Logs ===
May 09 16:10:05 Cloud-Gateway systemd[1]: udm-iptv.service: Main process exited, code=exited, status=1/FAILURE
May 09 16:10:05 Cloud-Gateway systemd[1]: udm-iptv.service: Failed with result 'exit-code'.
May 09 16:10:05 Cloud-Gateway systemd[1]: Stopped IPTV support for the UniFi Dream Machine.
May 09 16:10:05 Cloud-Gateway systemd[1]: Started IPTV support for the UniFi Dream Machine.
May 09 16:10:05 Cloud-Gateway udm-iptvd[404520]: Device iptv already exists.. Deleting device
May 09 16:10:05 Cloud-Gateway udm-iptvd[404520]: NATing IPTV network ranges (if necessary)
May 09 16:10:05 Cloud-Gateway udm-iptvd[404520]: Creating static routes (if necessary)
May 09 16:10:05 Cloud-Gateway udm-iptvd[404520]: Setting up IGMP Proxy
May 09 16:10:05 Cloud-Gateway udm-iptvd[404520]: Using improxy...
May 09 16:10:05 Cloud-Gateway udm-iptvd[404520]: Starting IGMP Proxy

Mijn mogelijkheden zijn een beetje op, dus hopelijk heeft hier iemand tips over hoe dit op te lossen. Ik weet nu niet of het aan mijn Unifi gateway ligt of aan de verbinding met KPN/IPTV kastje.
Ik quote even een oude post, maar heb je dit ooit opgelost? Ik heb nu dezelfde error bij opnames terugkijken namelijk. Werkte gisteren bij mij overigens wel nog en ik heb niet aan de instellingen gezeten (al een paar weken niet overigens).

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:26
Voor wie net als ik nog zat te prutsen met IPTV - ook de U6 IW heeft 6 uur geleden een (EA) update gekregen en nu werkt het weer zoals het hoort. Daarvoor ook Unifi OS EA geïnstalleerd, maar het zat dus in die U6 IW.

*O*

• MK1o2
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:09
sn0x0r schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:41:
[...]

Ik quote even een oude post, maar heb je dit ooit opgelost? Ik heb nu dezelfde error bij opnames terugkijken namelijk. Werkte gisteren bij mij overigens wel nog en ik heb niet aan de instellingen gezeten (al een paar weken niet overigens).
Ja, ik heb het werkend gekregen door handmatig het configuratiebestand aan te passen. Maar bij mij kwam de foutmelding wel pas na een update. Heb sinds dien nog geen updates uitgevoerd :)

Ik heb toen onderstaande uit de config file gehaald en daarna werkte het weer:

code:
1
2
3
IPTV_WAN_DHCP="false"

IPTV_WAN_STATIC_IP="10.10.10.10/32"

MK102's Milkyway 2070wp

• Erikje_b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-11 23:00
Hey allen, ik probeer m’n schoonouders even te helpen met hun netwerk: ze klagen over slechte wifi in de woonkamer (nieuw appartement met veel beton). Mijn idee is om een switch bij de tv te plaatsen, zo hebben we dan 1 poort beschikbaar voor KPN iptv en 1 poort voor een ubiquiti AP.

Wat adviseren jullie qua apparatuur, en werkt dit met ip tv/AP?

• JungleJim
Erikje_b schreef op zondag 9 november 2025 @ 17:54:
Hey allen, ik probeer m’n schoonouders even te helpen met hun netwerk: ze klagen over slechte wifi in de woonkamer (nieuw appartement met veel beton). Mijn idee is om een switch bij de tv te plaatsen, zo hebben we dan 1 poort beschikbaar voor KPN iptv en 1 poort voor een ubiquiti AP.

Wat adviseren jullie qua apparatuur, en werkt dit met ip tv/AP?
Ik ga ervan uit dat je schoonouders gewoon de Experia box gebruiken? Zo ja dan is elke switch die IGMP snooping ondersteunt prima. KPN verkoopt er zelf een paar, zie https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/tv/.
Pagina: 1 ... 62 63 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.