• FrankieV
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 11:49
Dit is wat Ai zegt :

1. igmpproxy (De traditionele klassieker)
  • Wat is het? Dit is een ouder, opensource programma dat al tientallen jaren de standaard is binnen Linux en alternatieve router-firmware.
  • Hoe werkt het? Het is een heel eenvoudig, rechtlijnig programma. Het luistert naar aanvragen op je netwerk en stuurt ze door.
  • IGMP-versie: Het ondersteunt officieel alleen IGMPv1 en IGMPv2. Het kan niet goed omgaan met de modernere IGMPv3-pakketjes.
  • Status bij UniFi: Dit programma werd gebruikt op de oudere UniFi-routers (zoals de USG-3P en de EdgeRouters).
2. improxy (De moderne opvolger voor UniFi OS)
  • Wat is het? Dit is een modernere multicast-routing daemon die specifiek is ontworpen om beter samen te werken met nieuwere Linux-kernels en moderne netwerkapparatuur.
  • Hoe werkt het? Het is een stuk intelligenter en efficiënter dan de oude variant. Het is volledig ontworpen om met IGMPv3 om te gaan (wat moderne tv-ontvangers zoals jouw KPN TV+ boxen gebruiken).
  • Status bij UniFi: Vanaf UniFi OS versie 3.x en 4.x (dus ook op jouw Cloud Gateway Max) heeft Ubiquiti de oude igmpproxy volledig verwijderd en vervangen door improxy.
Wat ik hieruit begrijp is dat indien je improxy gebruikt je eigenlijk IGMPv3 moet kiezen.

Via Ai : De ingebouwde improxy van UniFi gooit soms na een tijdje de multicast-routingtabellen dicht door bugs in de firmware. De klassieke igmpproxy heeft hier geen last van en blijft de data-pijplijn met KPN onvoorwaardelijk openhouden.

Dit is dan de volgende stap.......

[ Voor 8% gewijzigd door FrankieV op 03-06-2026 13:52 ]


  • JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:47
FrankieV schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:49:
Dit is wat Ai zegt :

1. igmpproxy (De traditionele klassieker)
  • Wat is het? Dit is een ouder, opensource programma dat al tientallen jaren de standaard is binnen Linux en alternatieve router-firmware.
  • Hoe werkt het? Het is een heel eenvoudig, rechtlijnig programma. Het luistert naar aanvragen op je netwerk en stuurt ze door.
  • IGMP-versie: Het ondersteunt officieel alleen IGMPv1 en IGMPv2. Het kan niet goed omgaan met de modernere IGMPv3-pakketjes.
  • Status bij UniFi: Dit programma werd gebruikt op de oudere UniFi-routers (zoals de USG-3P en de EdgeRouters).
2. improxy (De moderne opvolger voor UniFi OS)
  • Wat is het? Dit is een modernere multicast-routing daemon die specifiek is ontworpen om beter samen te werken met nieuwere Linux-kernels en moderne netwerkapparatuur.
  • Hoe werkt het? Het is een stuk intelligenter en efficiënter dan de oude variant. Het is volledig ontworpen om met IGMPv3 om te gaan (wat moderne tv-ontvangers zoals jouw KPN TV+ boxen gebruiken).
  • Status bij UniFi: Vanaf UniFi OS versie 3.x en 4.x (dus ook op jouw Cloud Gateway Max) heeft Ubiquiti de oude igmpproxy volledig verwijderd en vervangen door improxy.
Wat ik hieruit begrijp is dat indien je improxy gebruikt je eigenlijk IGMPv3 moet kiezen.

Via Ai : De ingebouwde improxy van UniFi gooit soms na een tijdje de multicast-routingtabellen dicht door bugs in de firmware. De klassieke igmpproxy heeft hier geen last van en blijft de data-pijplijn met KPN onvoorwaardelijk openhouden.

Dit is dan de volgende stap.......
Sorry hoor maar hier klopt in mijn ogen maar weinig van.

igmpproxy ondersteunt prima IGMP V3.

igmpproxy is nooit onderdeel geweest van UniFi OS. Op een gegeven moment heeft Ubiquiti ondersteuning voor IGMP Proxy toegevoegd (weet niet precies sinds welke versie), vanaf dat moment is improxy standaard meegeinstalleerd als package binnen UniFi OS.

Beide IGMP Proxies zijn overigens open source (zie igmpproxy en improxy), dus er is verder niet zoveel magisch aan.

En improxy "moderner"? Dat is ook maar relatief want de eerste commit op imgpproxy was in 2008 en die op improxy 2013. Dus 13 jaar geleden... Uiteindelijk is IGMP een standaard, dus het zou niet zoveel uit moeten maken welke implementatie je gebruikt.

Het zit eerder in het feit dat een multicast architectuur complex is, en afhankelijk van veel factoren om het goed te laten werken. En het helpt niet mee dat het niet mogelijk is om via Network Application routed IPTV op een apart WAN VLAN te configureren. Als dat zou kunnen dan is udm-iptv niet meer nodig.

Dus advies is: gewoon even proberen wat in jouw situatie goed werkt.

  • FrankieV
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 11:49
JungleJim schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:13:
[...]

Sorry hoor maar hier klopt in mijn ogen maar weinig van.
Hahaha, Ai wat heb je eraan. En ik maar denken dat je met Ai alles kan. Uitkijken dus. Heb al gemerkt als je advies vraagt hij met een antwoord komt, je er vervolgens commentaar op geeft hij zijn antwoord kompleet omdraaid..... Zelf na blijven denken dus!

  • H4nsie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-06 09:02
Ik heb het Fabian script gister voor het eerst geïnstalleerd en kreeg het alleen goed werkend door IGMP snooping uit te schakelen voor het VLAN van het local lan van mijn IPTV. Anders had ik dezelfde symptomen als dat jij beschrijft.
Ik vermoed dat bij het aanzetten van snooping de UCG zich verslikt, omdat het niet weet dat Fabian een wan-vlan bridged naar een lan-vlan. Of omdat ik maar één ethernetpoort heb op mijn local lan.
Omdat de KPN TV+ box op de switch de enige ethernetpoort is aangesloten die op de switch gelabeld is naar het IPTV vlan, hoef ik IGMP snooping niet aan te zetten, immers zijn er geen andere ethernetpoorten waar snooping de ongewenste multicast moet voorkomen.
Je zou het eens kunnen uitproberen, het is maar een vinkje en het kan geen kwaad; alleen andere ethernetpoorten in je lan of vlan kunnen het even wat 'drukker' krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door H4nsie op 03-06-2026 15:23 ]


  • exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

Heb sinds een paar dagen ook ineens de melding "STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden".

Het gekke is dat gister een opname het niet deed, maar een andere wel. Vandaag wilde ik verder kijken en nu blijft die ook steeds terugkeren naar het menu.

IGMP Snooping op het VLAN in Unifi staat uit, provider is XS4ALL.

Config van udm-iptv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
## Example configuration for udmp-iptv ##
# Interface on which IPTV traffic enters the router
IPTV_WAN_INTERFACE="eth8"
# ID of VLAN which carries IPTV traffic (use 0 if no VLAN is used)
IPTV_WAN_VLAN="4"
# Name of the IPTV VLAN interface
IPTV_WAN_VLAN_INTERFACE="iptv"
# IP ranges from which the IPTV traffic originates (separated by spaces)
# IPTV_WAN_RANGES="213.75.0.0/16  217.166.0.0/16  195.121.0.0/16"
# IPTV_WAN_RANGES="213.75.0.0/16  217.166.0.0/16  195.121.0.0/16"
IPTV_WAN_RANGES="0.0.0.0/0"
# DHCP options to send when requesting an IP address
IPTV_WAN_DHCP_OPTIONS="-O staticroutes -V IPTV_RG"
# LAN interfaces on which IPTV should be made available
IPTV_LAN_INTERFACES="br4"
# Disable quickleave for igmpproxy
# IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE="false"
IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE="true"
# Enable debugging for igmpproxy
IPTV_IGMPPROXY_DEBUG="false"
IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="improxy"

IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION="2"
Output van udm-iptv diagnose:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
=== Configuration ===
WAN Interface: eth8
WAN VLAN: 4 (dev iptv)
WAN DHCP: true (options "-O staticroutes -V IPTV_RG")
WAN Ranges: 0.0.0.0/0
LAN Interfaces: br4
IGMP Proxy quickleave disabled: true
IGMP Proxy debug: false
=== IP Link and Route ===
49: iptv@eth8: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP group default qlen 1000
    inet 10.36.59.91/22 brd 10.36.59.255 scope global iptv
       valid_lft forever preferred_lft forever
10.36.56.0/22 proto kernel scope link src 10.36.59.91 
213.75.112.0/21 via 10.36.56.1 metric 249 
=== Service Logs ===
Jun 03 21:46:18 udm-se udm-iptvd[3260022]: Obtaining IP address for VLAN interface
Jun 03 21:46:18 udm-se udm-iptvd[3260034]: udhcpc: started, v1.30.1
Jun 03 21:46:18 udm-se udm-iptvd[3260034]: udhcpc: sending discover
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260034]: udhcpc: sending select for 10.36.59.91
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260034]: udhcpc: lease of 10.36.59.91 obtained, lease time 3600
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260022]: NATing IPTV network ranges (if necessary)
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260022]: Creating static routes (if necessary)
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260022]: Setting up IGMP Proxy
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260022]: Using improxy...
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260022]: Starting IGMP Proxy
Draai op Unifi OS 5.0.16 en Network 10.4.57.

Welke instelling zie ik over het hoofd?

Is er daarnaast een manier om te controleren of mijn VIP5202 up to date is? Vraag me af of ik firmware updates wel binnenkrijg sinds ik niet meer via de Fritzbox verbinding maak.
edit:
Het aanpassen van IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION naar "3", lijkt deels geholpen te hebben. Toch doen sommige opnames het nog niet, terwijl anderen het nu wel doen.

[ Voor 3% gewijzigd door exepti0n op 03-06-2026 22:03 . Reden: Wijziging gedaan die hielp ]

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)


  • JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:47
exepti0n schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:58:
Heb sinds een paar dagen ook ineens de melding "STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden".
Ik vraag me eigenlijk af of jouw probleem met IGMP instellingen van udm-iptv te maken heeft. Terugkijken gaat voor zover ik weet via unicast en niet via multicast.

Welke DNS servers heb je ingesteld op het VLAN waar je VIP5202 in zit? De default of de DNS servers van KPN? Bij de oude TV kastjes wil het wel eens helpen om de KPN DNS servers daar in te vullen.

En werkt het terugkijken wel goed als je de Experiabox of Fritzbox gebruikt ipv je UniFi Gateway (welke trouwens, dat staat niet in je post). Kan ook best zijn dat het een issue aan de kant van KPN is...

[ Voor 10% gewijzigd door JungleJim op 03-06-2026 22:14 ]


  • exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

JungleJim schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:09:
Welke DNS servers heb je ingesteld op het VLAN waar je VIP5202 in zit? De default of de DNS servers van KPN? Bij de oude TV kastjes wil het wel eens helpen om de KPN DNS servers daar in te vullen.
Op de VLAN stond "Auto DNS Server" inderdaad aan. Ik heb deze gewijzigd naar 195.121.1.34 en 195.121.1.66. Het lijkt weinig effect te hebben.
JungleJim schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:09:
En werkt het terugkijken wel goed als je de Experiabox of Fritzbox gebruikt ipv je UniFi Gateway (welke trouwens, dat staat niet in je post). Kan ook best zijn dat het een issue aan de kant van KPN is...
Geen idee, is ook een situatie die ik niet zo snel even kan testen. Het draait al bijna een jaar via mijn UDM-SE zonder noemenswaardige problemen, echter sinds kort dus issues met sommige opnames.

Ik heb Unifi OS ook bijgewerkt naar 5.1.15 en het script opnieuw gedraaid. Helaas blijven sommige opnames nog steeds terugkeren naar het menu.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)


  • mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:32
Hier weer alles geupdate ook nieuwste UCG Fiber OS laatste versie.

Echter met de improxy niet meer goedwerkend krijgen sinds de laatste versies van het OS. Heb nu IGMPPROXY erop gezet en dan werkt het als een malle.

Met de improxy staat beeld stil om de 10 min (zo uit me hoofd) dit is op versie 2 als versie 3 van de IGMP versie. Trouwens moet hem met IGMPPROXY ook op V3 zetten voor beste resutaat.

  • MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:09

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

mgiebels schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:56:

Met de improxy staat beeld stil om de 10 min (zo uit me hoofd) dit is op versie 2 als versie 3 van de IGMP versie. Trouwens moet hem met IGMPPROXY ook op V3 zetten voor beste resutaat.
Vreemd dat dat niet meer goed werkt.

Hier ook een UCG Fiber, zowel van OS als Network de laatste official versies, maar ik gebruik nog steeds zonder probleem improxy. Dit icm. 2 KPN tv+ boxen (en ja er staat LIVE :-)) in apart VLAN

Misschien een combinatie met de switch laag ?

  • mgiebels
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:32
MadDog2K schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:52:
[...]

Vreemd dat dat niet meer goed werkt.

Hier ook een UCG Fiber, zowel van OS als Network de laatste official versies, maar ik gebruik nog steeds zonder probleem improxy. Dit icm. 2 KPN tv+ boxen (en ja er staat LIVE :-)) in apart VLAN

Misschien een combinatie met de switch laag ?
Nee zelfde euvel heeft maat van me ook sinds de laatst 2 OS versies.

Maar goed IGMPPROXY werkte hier altijd al fijnlozer.

ik gebruik hier ook apart Vlan

  • Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:55
Iemand het volgende wel eens gezien?

Ik heb bij onze buren een Dreamrouter 7 geconfigureerd als vervanging van de KPN Experia Box, deze heb ik er helemaal tussenuit gehaald.

Alles werkt verder prima en ik heb IPTV voor ze geconfigureerd via het UDM-IPTV script: GitHub - fabianishere/udm-iptv: Helper tool for configuring routed IPTV on the UniFi Dream Machine (Pro) · GitHub

Dit werkt ook prima, alleen stopt IPTV na een x aantal dagen met werken en dan moet ik opnieuw bovenstaand script draaien om het weer werkend te krijgen.

Automatische updates voor de Dreamrouter heb ik al uitgezet, iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

  • V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25
exepti0n schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:58:
Heb sinds een paar dagen ook ineens de melding "STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden".

Het gekke is dat gister een opname het niet deed, maar een andere wel. Vandaag wilde ik verder kijken en nu blijft die ook steeds terugkeren naar het menu.

IGMP Snooping op het VLAN in Unifi staat uit, provider is XS4ALL.

Config van udm-iptv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
## Example configuration for udmp-iptv ##
# Interface on which IPTV traffic enters the router
IPTV_WAN_INTERFACE="eth8"
# ID of VLAN which carries IPTV traffic (use 0 if no VLAN is used)
IPTV_WAN_VLAN="4"
# Name of the IPTV VLAN interface
IPTV_WAN_VLAN_INTERFACE="iptv"
# IP ranges from which the IPTV traffic originates (separated by spaces)
# IPTV_WAN_RANGES="213.75.0.0/16  217.166.0.0/16  195.121.0.0/16"
# IPTV_WAN_RANGES="213.75.0.0/16  217.166.0.0/16  195.121.0.0/16"
IPTV_WAN_RANGES="0.0.0.0/0"
# DHCP options to send when requesting an IP address
IPTV_WAN_DHCP_OPTIONS="-O staticroutes -V IPTV_RG"
# LAN interfaces on which IPTV should be made available
IPTV_LAN_INTERFACES="br4"
# Disable quickleave for igmpproxy
# IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE="false"
IPTV_IGMPPROXY_DISABLE_QUICKLEAVE="true"
# Enable debugging for igmpproxy
IPTV_IGMPPROXY_DEBUG="false"
IPTV_IGMPPROXY_PROGRAM="improxy"

IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION="2"
Output van udm-iptv diagnose:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
=== Configuration ===
WAN Interface: eth8
WAN VLAN: 4 (dev iptv)
WAN DHCP: true (options "-O staticroutes -V IPTV_RG")
WAN Ranges: 0.0.0.0/0
LAN Interfaces: br4
IGMP Proxy quickleave disabled: true
IGMP Proxy debug: false
=== IP Link and Route ===
49: iptv@eth8: <BROADCAST,MULTICAST,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc noqueue state UP group default qlen 1000
    inet 10.36.59.91/22 brd 10.36.59.255 scope global iptv
       valid_lft forever preferred_lft forever
10.36.56.0/22 proto kernel scope link src 10.36.59.91 
213.75.112.0/21 via 10.36.56.1 metric 249 
=== Service Logs ===
Jun 03 21:46:18 udm-se udm-iptvd[3260022]: Obtaining IP address for VLAN interface
Jun 03 21:46:18 udm-se udm-iptvd[3260034]: udhcpc: started, v1.30.1
Jun 03 21:46:18 udm-se udm-iptvd[3260034]: udhcpc: sending discover
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260034]: udhcpc: sending select for 10.36.59.91
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260034]: udhcpc: lease of 10.36.59.91 obtained, lease time 3600
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260022]: NATing IPTV network ranges (if necessary)
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260022]: Creating static routes (if necessary)
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260022]: Setting up IGMP Proxy
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260022]: Using improxy...
Jun 03 21:46:19 udm-se udm-iptvd[3260022]: Starting IGMP Proxy
Draai op Unifi OS 5.0.16 en Network 10.4.57.

Welke instelling zie ik over het hoofd?

Is er daarnaast een manier om te controleren of mijn VIP5202 up to date is? Vraag me af of ik firmware updates wel binnenkrijg sinds ik niet meer via de Fritzbox verbinding maak.
edit:
Het aanpassen van IPTV_IGMPPROXY_IGMP_VERSION naar "3", lijkt deels geholpen te hebben. Toch doen sommige opnames het nog niet, terwijl anderen het nu wel doen.
Ik had ook het issue van "STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden". Ik zag ook op mn VIP5202 dat de IP adres van IPTV IP-Adres op 0.0.0.0 stond, oftewel geen verbinding met de video server.

Na aanleiding van jouw post even gekeken welke versie IGMP stond, maar die stond al op versie 3 bij mij.

Dus even gekeken wat de diagnose zei en daar zag ik:

UCG-Fiber udm-iptvd[3661]: Another app is currently holding the xtables lock. Per haps you want to use the -w option?

Google AI (lol) gaf aan dat IGMP snooping van de Ubiquiti OS dit zelf veroorzaakt. Dus heb IGMP snooping uitgezet in het scherm van 'Settings > Internet > KPN'. Daarna in SSH de command udm-iptv restart uitgevoerd en ja hoor, nu zag ik geen issues bij diagnose and mijn VIP5202 heeft weer een IP adres, waardoor ik ook weer opnames/achteraf kan kijken.

[ Voor 0% gewijzigd door V-rg op 10-06-2026 21:37 . Reden: typo fix ]


  • exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

V-rg schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:36:
Ik had ook het issue van "STB-zap-03 / -40462 - Videoserver niet gevonden". Ik zag ook op mn VIP5202 dat de IP adres van IPTV IP-Adres op 0.0.0.0 stond, oftewel geen verbinding met de video server.

Na aanleiding van jouw post even gekeken welke versie IGMP stond, maar die stond al op versie 3 bij mij.

Dus even gekeken wat de diagnose zei en daar zag ik:

UCG-Fiber udm-iptvd[3661]: Another app is currently holding the xtables lock. Perhaps you want to use the -w option?
Het gekke is dus dat ik wel een IPTV-adres krijg, sommige opnames het wel doen maar voornamelijk de wat oudere opnames niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYA0o4Tz5Yh9qYalGMXze5bGpYs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/nrOcpIKEoEU28z5s91NPycOc.jpg?f=user_largeIk ben ook al geswitcht naar igmpproxy, ook zonder verbetering. Toen kreeg ik zelfs af en toe een STB-zap-03 / 3 - HAL layer melding.

In de debugging zie ik nu wel deze regel af en toe verschijnen:
code:
1
Jun 12 09:51:57 udm-iptvd[1342824]: can't leave group 233.89.188.1 on interface iptv; Errno(99): Cannot assign requested address
V-rg schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:36:
Dus heb IGMP snooping uitgezet in het scherm van 'Settings > Internet > KPN'.
Als ik daar kijk, zie ik geen optie voor IGMP snooping. Wel IGMP Proxy, maar dat is wat anders. Deze optie staat ook uit.

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)


  • V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25
exepti0n schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:57:
[...]

Het gekke is dus dat ik wel een IPTV-adres krijg, sommige opnames het wel doen maar voornamelijk de wat oudere opnames niet.
[Afbeelding]Ik ben ook al geswitcht naar igmpproxy, ook zonder verbetering. Toen kreeg ik zelfs af en toe een STB-zap-03 / 3 - HAL layer melding.

In de debugging zie ik nu wel deze regel af en toe verschijnen:
code:
1
Jun 12 09:51:57 udm-iptvd[1342824]: can't leave group 233.89.188.1 on interface iptv; Errno(99): Cannot assign requested address
[...]

Als ik daar kijk, zie ik geen optie voor IGMP snooping. Wel IGMP Proxy, maar dat is wat anders. Deze optie staat ook uit.
Sorry, inderdaad IGMP Proxy. Die stond dus aan bij mij, die heb ik dus uitgezet. Maar ik had helemaal geen mogelijkheid om opnames te bekijken, dat lukt bij jou wel.

Als je de KPN app gebruikt, kan je daar die oude opnames wel bekijken? Want straks is het issue gewoon bij KPN.

  • exepti0n
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

exepti0n

_o-

V-rg schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:32:
Als je de KPN app gebruikt, kan je daar die oude opnames wel bekijken? Want straks is het issue gewoon bij KPN.
Ja, daar geen problemen. Het lijkt dus wel een configuratie issue te zijn :-(

Volvo XC40 SMSR Plus (MY24)


  • V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25
exepti0n schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:40:
[...]

Ja, daar geen problemen. Het lijkt dus wel een configuratie issue te zijn :-(
Je zou eventueel kunnen kijken wat er gebeurt als je tijdelijk de Experiabox aansluit. Dan weet je in ieder geval als het aan je Ubiquiti ligt of niet.
Pagina: 1 ... 65 66 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van IPTV in combinatie met Ubiquiti. Algemene vragen over Ubiquiti horen thuis in [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 of een los topic.