Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 15:31
Ik heb een vraagje wat betreft de omvang van het apparaat. Zijn de gegeven afmetingen (30cm breed) inclusief die antennes? Ik wil het in mijn meterkast hangen en daar zou 30 cm net passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07 19:37
CzMichiel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 23:23:
Ik heb een vraagje wat betreft de omvang van het apparaat. Zijn de gegeven afmetingen (30cm breed) inclusief die antennes? Ik wil het in mijn meterkast hangen en daar zou 30 cm net passen.
Ga er maar vanuit van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17
@CzMichiel Ik heb even voor je opgemeten, de hoogte komt tot 20cm wanneer de router staat. De antennes kun je zijwaarts klappen dus voldoende mogelijkheden wanneer je hem ophangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
  • Laatst online: 03-07 15:31
@ditbenikecht thanks! en dus breed echt 30cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@CzMichiel Oeps, ik heb niet goed gelezen, dacht dat het over de hoogte ging. Hij is exact 30cm breed excl. antenne aan de bovenkant. Aan de onderkant/ achterkant 28cm excl. antenne. Er zitten geen ophanggaten in.
Je zou dus voor de twee antennes aan de zijkant een sma verlengsnoer moeten gebruiken. En dubbelzijdige tape voor het ophangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 21:01

jubeth

%^)

F-I-X schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 00:02:
Iemand ervaringen met de AX88 en een Lyra mesh AP ?
[...]
Iemand nog ideeën erover ?
Heb je al eens met Wireshark gekeken wat er in je netwerk gebeurt?
Wat is je type uplink, wat zit er in de WAN aansluiting?
Je kunt in WAN settings eens het type NAT veranderen van Symmetrisch naar FullCone, kijken wat dat uithaalt. Wel echt even reboot doen voordat je gaat meten. Met wireshark kun je zien of dat een oorzaak van problemen was of is. Ik heb dit laatste vaker gezien, namelijk, bij ASUS routers.

Als je al iets anders gaat kopen, koop dan een paar MikroTik metal 52c units o.i.d. Kost minder, maar veel stabieler.

[ Voor 5% gewijzigd door jubeth op 07-06-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-I-X
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 20:38
jubeth schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:06:
[...]

Heb je al eens met Wireshark gekeken wat er in je netwerk gebeurt?
Wat is je type uplink, wat zit er in de WAN aansluiting?
Je kunt in WAN settings eens het type NAT veranderen van Symmetrisch naar FullCone, kijken wat dat uithaalt. Wel echt even reboot doen voordat je gaat meten. Met wireshark kun je zien of dat een oorzaak van problemen was of is. Ik heb dit laatste vaker gezien, namelijk, bij ASUS routers.

Als je al iets anders gaat kopen, koop dan een paar MikroTik metal 52c units o.i.d. Kost minder, maar veel stabieler.
Zal eens kijken, het nog niet vanaf de WAN kan bekeken. Aan die poort zit een gebridgde Arris modem van ZIggo (type even niet bij de hand/ zat bij het Next pakket).

Ik heb laatst de Lyra even een volledige reset gegeven en het systeem lijkt stabieler alleen is de responce tijd slecht. Meestal merk ik dat op een Samsung Note8 maar ook daar krijg ik in de log's van de router rare meldingen voorbij (als enige mac) .

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-07 18:38
ditbenikecht schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:28:
@CzMichiel Oeps, ik heb niet goed gelezen, dacht dat het over de hoogte ging. Hij is exact 30cm breed excl. antenne aan de bovenkant. Aan de onderkant/ achterkant 28cm excl. antenne. Er zitten geen ophanggaten in.
Je zou dus voor de twee antennes aan de zijkant een sma verlengsnoer moeten gebruiken. En dubbelzijdige tape voor het ophangen.
De rubberen pootjes kan je eraf wippen en daar zitten de ophang gaatjes onder.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-07 18:21
Stel dat ik hier een ap op draad wil bijhangen. Gaat deze dan iets of wat "slim" te werk? Zo ja moet dit ook een asus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Laatst online: 24-07 15:34

GerritGekke

Gamechanger

Mijn AX88U cpu temperatuur draaide standaard 80 graden. Sinds kort een fan er op geplaatst en wordt nu niet warmer dan 60 graden. Een mega verschil, het proberen nog wel eens waard voor het behoud van de router.

 Karma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
GerritGekke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:16:
Mijn AX88U cpu temperatuur draaide standaard 80 graden. Sinds kort een fan er op geplaatst en wordt nu niet warmer dan 60 graden. Een mega verschil, het proberen nog wel eens waard voor het behoud van de router.
80 is ook best wel warm. Er zijn AFAIK 2 verschillende sku's in omloop waarbij de ene veel warmer is dan de andere. Ik heb 2 ax88u routers en de ene zit rond de 50 graden en de andere net boven de 60.

https://www.snbforums.com...evision-a1-vs-a1-1.60974/

Daar is wat meer leesvoer.

[ Voor 9% gewijzigd door AtlAntA op 24-06-2020 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Laatst online: 24-07 15:34

GerritGekke

Gamechanger

Bedankt voor de tip @AtlAntA, ik heb het nagekeken en ben in bezit van een A1. Die worden dus warmer.

[ Voor 6% gewijzigd door GerritGekke op 25-06-2020 07:39 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefOne
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 19:42
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om deze router aan te schaffen. Ik dacht ik wacht nog even, met de hoop op een prijsdaling ivm de nieuwste router van Asus. Alleen nu zie ik dat her en der deze router uitverkocht raakt, of duurder wordt. Is het verstandig om 'em nu te kopen of nog even te wachten? Weet iemand dit? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

nep-icter schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:23:
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om deze router aan te schaffen. Ik dacht ik wacht nog even, met de hoop op een prijsdaling ivm de nieuwste router van Asus. Alleen nu zie ik dat her en der deze router uitverkocht raakt, of duurder wordt. Is het verstandig om 'em nu te kopen of nog even te wachten? Weet iemand dit? :)
Ik zou nog even wachten, maar alleen als je een nieuwer model wilt kopen ;-)

Met deze zou ik niet wachten, het is een fijn ding, zeker met de laatste merlin firmware versie draait 'ie erg goed. Heeft wel de nodige quirks en eigenaardigheden, maar die kom je gauw tegen.
Zo kun je bijv. de System Log beter zetten op loglevel "warning" of hoger, niet op info en notice, want dat is echt te zwaar voor die BCM490x ARMv8. En zo zijn er nog wat euvels. De hele QoS / Ai sectie zou ik niet gebruiken, ik probeer het wel eens, maar als je uplink snel genoeg is, gewoon packets laten wachten tot ze aan de beurt zijn, want die QoS is niet stabiel, en kost erg veel CPU.

Als je merlin firmware erop draait is het bijv. ook leuk om entware, amtm en diversion erop te installeren met een USB-stickje erin. Draait heel fijn. https://diversion.ch/diversion/requirements.html
Ik heb hierdoor bijv. de hele pihole rompslomp de deur uit gedaan. Dit werkt veel rustiger. Moet je soms wel een beetje in de shell rommelen op je RT-AX88u, maar alles wordt er sneller en stabieler op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefOne
Cool! Thanks voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• landkroon
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10-2024
ditbenikecht schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:32:
@Alpha89 Het heeft geholpen, ik heb van Asus een firmware gekregen waar je het KPN profiel kunt selecteren. Misschien wil jij het testen, want ik heb geen tv abonnement.
@ditbenikecht heb je die firmawre waar KPN als keuze optie in staat beschikbaar ?
Ik heb helaas de RT-AX88U gekocht en ben pas toen gaan dit topic tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@landkroon Die heb ik beschikbaar, gelukkig nog steeds nieuwer dan de nieuwste officieel beschikbare build.
Helaas werkt het nog niet met de iptv van KPN. Zie persoonlijk bericht.
Voor ondersteuning kun je niet bij Asus Nederland terecht. Al enkele tweakers hebben dat geprobeerd. Ik hoop dat de developers daarmee niet op hun kop hebben gekregen. Laatste contact is alweer een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:07
Hoi allemaal. Heb een aansluiting van Ziggo (bridge) in de meterkast, daaraan gekoppeld via UTP een RT-N66U in de trapkast ivm goed wifi-signaal. Heeft jaren goed gewerkt. de RT begint echter nu kuren te vertonen. Kunnen dit met thuiswerken (nieuwe normaal) niet hebben natuurlijk. Moet dus op zoek naar nieuwe router. Zijn er hier mensen met ervaring met Zen Wifi CT8 . Hoor dat er slechte ervaringen zijn met de verbinding tussen beide node's . iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Is er iemand dat mij met deze router's problemen kan helpen ?
Ik heb deze router sinds pak m beet 2 maanden. A omdat er 8 poorten op zitten, geweldige wifi zou hebben en B dubbel wan aan kan openvpn ondersteuning etc.
Sinds ik de router heb krijg ik om de haverklap (min 1 x /dag) een verlies van internet verbinding.
De log vermeld dan :

WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly.

De enige oplossing op dat moment is de router opnieuw opstarten.

Ik gebruik de router in combinatie met Ziggo (bridged) en een glas aansluiting. Momenteel heb ik de boel zelfs maar op een enkele wan gezet en zo basic mogelijk instellingen. Echter 5 minuten geleden was het weeeeeer raak. WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly.

Ik sta zo onderhand op het punt dat kreng een enorme rotschop de deur uit te geven. Ben dr helemaal klaar mee. Wat een onding.

Misschien overbodig te vertellen : De ziggo modem/router gebruikte ik eerst zonder de asus er tussen en ik had nooit problemen. Zo stabiel als maar kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Commander69 op 12-07-2020 19:53 ]

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:06

Wildfire

Joy to the world!

jubeth schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Met deze zou ik niet wachten, het is een fijn ding, zeker met de laatste merlin firmware versie draait 'ie erg goed. Heeft wel de nodige quirks en eigenaardigheden, maar die kom je gauw tegen.
Zo kun je bijv. de System Log beter zetten op loglevel "warning" of hoger, niet op info en notice, want dat is echt te zwaar voor die BCM490x ARMv8. En zo zijn er nog wat euvels. De hele QoS / Ai sectie zou ik niet gebruiken, ik probeer het wel eens, maar als je uplink snel genoeg is, gewoon packets laten wachten tot ze aan de beurt zijn, want die QoS is niet stabiel, en kost erg veel CPU.
Ik draai zelf de Merlin firmware op de RT-AX88U maar wat jij hier omschrijft komt mij niet bekend voor. Ook met zware downloads en dataverkeer vanaf meerdere bronnen op mijn netwerk vindt mijn RT-AX88U het geen enkel probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 12-07-2020 23:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Wildfire schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:10:
[...]

Ik draai zelf de Merlin firmware op de RT-AX88U maar wat jij hier omschrijft komt mij niet bekend voor. Ook met zware downloads en dataverkeer vanaf meerdere bronnen op mijn netwerk vindt mijn RT-AX88U het geen enkel probleem.
Heb je hem extra gekoeld staan? Zo nee, dan wacht maar tot 'ie wat ouder is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jubeth schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:58:

[...]

Heb je hem extra gekoeld staan? Zo nee, dan wacht maar tot 'ie wat ouder is ;)
Hmmm, ja ik moet wel zeggen dat ik sinds het begin al een klein Noctua ventilatortje op de ventilatie-opening heb staan. Erfenis uit mijn RT-AC88U periode die ik altijd best warm vond worden. :P

De temperatuur van de 2.4 en 5ghz chips zie ik meestal niet eens in de temperatuurgrafiek omdat de Y-as van die grafiek bij 40 graden begint en de chips meestal daaronder blijven. De CPU heb ik nog nooit boven de 60 graden gezien. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 13-07-2020 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
jubeth schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Als je merlin firmware erop draait is het bijv. ook leuk om entware, amtm en diversion erop te installeren met een USB-stickje erin. Draait heel fijn. https://diversion.ch/diversion/requirements.html
Ik heb hierdoor bijv. de hele pihole rompslomp de deur uit gedaan. Dit werkt veel rustiger. Moet je soms wel een beetje in de shell rommelen op je RT-AX88u, maar alles wordt er sneller en stabieler op.
Kleine toevoeging, VPN rechtstreeks op de router draaien is het ook niet waard. Ben veel aan het testen geweest en de cpu in de router is simpelweg niet snel genoeg om bruikbare network wide VPN te draaien. In extreme gevallen zelfs tot aan time outs toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 16:07
Weten jullie of ik de AX samen kan combineren in een AC mesh systeem? Dus de primaire mesh node vervangen voor een AX?

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
tzeunis schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:31:
Weten jullie of ik de AX samen kan combineren in een AC mesh systeem? Dus de primaire mesh node vervangen voor een AX?
Ja dat zou moeten kunnen. AFAIK is dat gewoon downwards compatible. Check anders even op de website van Asus of je router('s) in het compatible lijstje staan. Altijd de snelste router als hoofdrouter instellen en dan zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 26-07 12:20
Heb deze RT-AX88U in combinatie met een RT-AC66U B1 als Aimesh bedraad aangesloten op de 88U nu al een paar maanden en op zich goed tevreden,.
Op de 66U staan 2 pc's met kabel aangesloten.
Alleen 1 probleem heb ik vanaf dag 1 en ik heb geen idee waarom.
Met regelmaat wordt het internet voor andere apparaten verbroken wanneer ik mijn pc uitzet of wanneer ik mijn nas reset. Beide apparaten zijn aangesloten via kabel op de 88U. Maakt niet uit op welke lanpoort ik ze aansluit. Ook kabels al eens vervangen etc.
Wanneer 2 PC ipv 66U zijn aangesloten op een Netgear switch (gs105ev2) gebeurd het ook. Dus lijkt het me ergens in de 88U te zitten. Maar waar?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercrazy
  • Laatst online: 26-07 17:12
Beste AX88U gebruikers, ik ben aan het twijfelen over de RT-AX88U. Nu met de actie vanuit Asus is hij wel erg aantrekkelijk om 2 modellen in AiMesh te draaien maar ik lees hele wisselende verhalen. Ik heb veel domotica en 1 oudere laptop op 2.4 Ghz, alle andere apparatuur zoals mediastreamers, telefons, andere laptops, playstation etc zitten of bekabeld of draadloos aangesloten. Is de RT-AX88U een aanrader in AiMesh en maakt het veel verschil in echte performance met de Velop bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 10:49
Versie 3.0.0.4.384.9579
2020/10/1369.39 MBytes
ASUS RT-AX88U Firmware version 3.0.0.4.384.9579
- Improved system stability.
- Fix Reflected XSS on routers.
- Fix bandwidth limiter GUI bugs.
- Fix unifi-home iptv profile issue.

Please unzip the firmware file first then check the MD5 code.
MD5: b0c59d90b593ea93087e7584551d1728

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avds69
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-07 19:47
AtlAntA schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:52:
[...]

Kleine toevoeging, VPN rechtstreeks op de router draaien is het ook niet waard. Ben veel aan het testen geweest en de cpu in de router is simpelweg niet snel genoeg om bruikbare network wide VPN te draaien. In extreme gevallen zelfs tot aan time outs toe.
Ik heb van begin af aan (half jaar geleden ongeveer) Open VPN aan staan op deze router en haal veelal de meest haalbare snelheid (250 Mbit/s, Ziggo) met ExpressVPN.

Wat ik in het begin wel had was een steeds wegvallende internetverbinding. Na enkele maanden was ik dat zat en overwoog iets anders aan te schaffen. Ik heb daarop nog alles een keer naar fabrieksinstellingen terug gezet, alles weer opgebouwd en ervaar geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
Heb deze router nu sinds 1 week als vervanger van de AC3200 draaien.
Waarom?
Omdat ik nu met Merlin firmware, dit in tegenstelling tot de AC3200, gebruik kan maken van de hardware CPU acceleratie voor de OpenVPN-Clients.
Ik maak 3 VPN clients aan en geef ieder device een preferred tunnel.
1 voor de TV naar een vast IP adres in de VS, 1 voor mijn PC en 1 voor de andere devices.
Heb 250/25Mbit Ziggo verbinding en met mijn PC trek ik die helemaal dicht.
Lukte echt niet met de AC3200 want daar haalde ik max 75Mbit down.
Tot nog toe doet ie perfect wat ie moet doen dus een goede upgrade.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Kwam deze nieuwste firmware tegen voor de RT-AX88U:

2020/12/08 69.58 MBytes
ASUS RT-AX88U Firmware version 3.0.0.4.386.41249
1. AiMesh 2.0
- System optimization: one click in AiMesh to optimize the topology
- System Ethernet backhaul mode, all nodes will only connect by ethernet, all bands will be released for wireless clients.
- System factory default and reboot.
- Client device reconnect, make the device to offline and online again.
- Client device binding to specific AP.
- Guest WiFi on all Mesh nodes (all node need to upgrade to 3.0.0.4.386 firmware)
- Access nodes USB application.

Connection priority and Ethernet backhaul mode introduction
https://www.asus.com/support/FAQ/1044184

How to setup ASUS AiMesh or ZenWiFi Mesh Ethernet backhaul under different conditions
https://www.asus.com/support/FAQ/1044151/

2. New Family interface in ASUS router App.
ASUS Router App for iOS must greater or equal to iOS v1.0.0.5.75
Android version greater or equal to v1.0.0.5.74

3. The unit of the WiFi time scheduler goes to 1 minute.

4. 2.4 and 5G on the network map could be configured in the same tab.

5. Captcha for login can be disabled in administration -> system.

6. Printer server port can be disabled on the USB app page.

7. Clients which connect to the guest network can be viewed in the network map -->view list --> interface

MD5: b375ba856044a471c8281ffbe961cf9b

[ Voor 1% gewijzigd door EucalyptaVIII op 13-12-2020 22:13 . Reden: tekst aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-07 10:51
Ik krijg hem niet naar acces point geschakeld. Ik doorloop de wizard of selecteer het vanuit de gui en dan komt hij terug met de standaard wifi instellingen ipv het nieuwe. Alleen in router mode pakt hij het wel.

Ik wil hem achter mijn ziggo router hangen als een acces point. Ik neem aan dat de netwerk putjes ook nog werken in accces point mode?

Moet ik overstappen naar merlin?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@Btje Je zou niet hoeven overstappen naar Merlin. AP mode kan prima werken, geen idee waarom bij jou niet. De wizard is niet altijd even fijn, eenmaal ingesteld als router kun je via de GUI hem anders instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-07 10:51
Als je naar de gui gaat en daar ap selecteerd gaat hij weer naar de wizard. Je denk alles is ok. Hij maakt de instelling geeft hij aan maar vervolgens zijn het weer de standaard ap benaming en staat hij nog steeds in router mode. Firmware is de laatste versie.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:18
Ik heb soms last van (voor mij) onverklaarbare verbindingsproblemen. Bijvoorbeeld met een IP camera. Ik heb op basis van het tijdstip een stukje van de log eruit geknipt.
Heeft iemand enig idee wat hier gebeurt en wat de mogelijke oorzaak is?

Dec 30 16:54:19 WLCEVENTD: Auth 76:0F:8F:B6:34:F3
Dec 30 16:54:19 WLCEVENTD: ReAssoc 76:0F:8F:B6:34:F3
Dec 30 16:54:19 hostapd: eth6: STA 76:0f:8f:b6:34:f3 IEEE 802.11: associated
Dec 30 16:54:19 kernel: CFG80211-ERROR) wl_cfg80211_change_station : WLC_SCB_AUTHORIZE sta_flags_mask not set
Dec 30 16:54:19 hostapd: eth6: STA 76:0f:8f:b6:34:f3 RADIUS: starting accounting session 5DF699253423169D
Dec 30 16:54:19 hostapd: eth6: STA 76:0f:8f:b6:34:f3 WPA: pairwise key handshake completed (RSN)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:31

WTM

royaljoop schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:31:
Ik heb soms last van (voor mij) onverklaarbare verbindingsproblemen. Bijvoorbeeld met een IP camera. Ik heb op basis van het tijdstip een stukje van de log eruit geknipt.
Heeft iemand enig idee wat hier gebeurt en wat de mogelijke oorzaak is?

Dec 30 16:54:19 WLCEVENTD: Auth 76:0F:8F:B6:34:F3
Dec 30 16:54:19 WLCEVENTD: ReAssoc 76:0F:8F:B6:34:F3
Dec 30 16:54:19 hostapd: eth6: STA 76:0f:8f:b6:34:f3 IEEE 802.11: associated
Dec 30 16:54:19 kernel: CFG80211-ERROR) wl_cfg80211_change_station : WLC_SCB_AUTHORIZE sta_flags_mask not set
Dec 30 16:54:19 hostapd: eth6: STA 76:0f:8f:b6:34:f3 RADIUS: starting accounting session 5DF699253423169D
Dec 30 16:54:19 hostapd: eth6: STA 76:0f:8f:b6:34:f3 WPA: pairwise key handshake completed (RSN)
Heb je nieuwe devices verbonden?

Mijn Asus AX88U met Merlin 384.19 firmware i.c.m. Ziggo connectbox (in bridge modus, 500mbit down/40mbit up) draait al enige tijd als een trein. Nu heb ik in december wat vreemde storingen gehad. De snelheid van het hele netwerk ging soms naar bijzonder traag zo'n 1 mbit (bedraad en wireless). Reboot van de router en de connectbox werkte dan kort weer.... Nu is er geen vuiltje meer aan de lucht en loopt alles weer zoals vanouds als een trein. Ik bedenk me net wat mogelijk roet in het eten gestrooid kan hebben: https://www.amazon.nl/ste...dsbediening/dp/B07PMWYNSW . Deze had ik via Apple homekit verbonden (2.4Ghz aan het netwerk) voor de kerstboom met lampjes. Kerstboom opgeruimd en netwerk loopt weer als een tierelier... ?!

In mijn logfile zie ik ook soortgelijke berichtjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
Ja, er komen regelmatig (soms tijdelijk) nieuwe divices bij. Het kan inderdaad ook bij mij de kerstverlichting zijn (dat een onbekend Chinese stroomregelfabriekje heeft met bluetooth en wifi). We gaan hem maar eens demonteren en kijken wat er gebeurt. Al heb ik wel mij twijfel dat die een IP cam die bekabeld is aangesloten van het netwerk duwt. Maar we gaan het proefondervindelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
En ja hoor.... de kerstverlichting verstoort alles. Sinds deze ontkoppeld is, heb ik geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-07 10:46
Even een noob vraag; sinds een paar weken deze router i.c.m. Ziggo Max, 500 Mbit/s.
Als ik kijk in de router in de Netwerkkaart , tab systeemstatus, zie ik daar bij WAN staan 100mbps.
Lan 1 tm 5 zou losgekoppeld zijn

Er zitten 4 PC's bedraad aangesloten op deze router, en een stuk of 5 wireless apparaten.

De router zit met een kabel rechtstreeks verbonden op de Ziggo ConnectBox | Compal.

Huisgenoot hier moet Windows opnieuw installeren en een hoop games, PC was gecrashed.

Nu lijkt het net of er maar maximaal 100mbps beschikbaar is, huisgenoot gebruikt momenteel 93.8 mbps en de rest van de PC's is super traag op het internet, ook de Wifi apparaten. Mijn vraag is als volgt: klopt die 100mbps die ik zie in de tab systeemstatus, kan ik dit aanpassen naar bijvoorbeeld 500 mbps of wordt dit begrensd door die Ziggo modem ? ( en wellicht is het daar aan te passen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mdouble schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:47:
Even een noob vraag; sinds een paar weken deze router i.c.m. Ziggo Max, 500 Mbit/s.
Als ik kijk in de router in de Netwerkkaart , tab systeemstatus, zie ik daar bij WAN staan 100mbps.
Lan 1 tm 5 zou losgekoppeld zijn

Er zitten 4 PC's bedraad aangesloten op deze router, en een stuk of 5 wireless apparaten.

De router zit met een kabel rechtstreeks verbonden op de Ziggo ConnectBox | Compal.

Huisgenoot hier moet Windows opnieuw installeren en een hoop games, PC was gecrashed.

Nu lijkt het net of er maar maximaal 100mbps beschikbaar is, huisgenoot gebruikt momenteel 93.8 mbps en de rest van de PC's is super traag op het internet, ook de Wifi apparaten. Mijn vraag is als volgt: klopt die 100mbps die ik zie in de tab systeemstatus, kan ik dit aanpassen naar bijvoorbeeld 500 mbps of wordt dit begrensd door die Ziggo modem ? ( en wellicht is het daar aan te passen).
Kabel van modem naar router dan maar eens vervangen, daar hoort 1 gigabit te staan. Lijkt erop of je maar een vieraderige UTP-kabel hebt naar het modem en dan zit je beperkt op 100 megabit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
Wildfire schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:58:
[...]

Kabel van modem naar router dan maar eens vervangen, daar hoort 1 gigabit te staan. Lijkt erop of je maar een vieraderige UTP-kabel hebt naar het modem en dan zit je beperkt op 100 megabit.
Thnx, goeie tip, laptopje rechtstreeks op Ziggo modem bedraag geeft 320, via de kabel op zolder, die naar de router gaat, 94. Gelijk maar een nieuwe kabel besteld, Cat8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mdouble schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Thnx, goeie tip, laptopje rechtstreeks op Ziggo modem bedraag geeft 320, via de kabel op zolder, die naar de router gaat, 94. Gelijk maar een nieuwe kabel besteld, Cat8.
Waarom een Cat8 kabel? :?

Cat8 is compleet overkill en onzin. Gewoon een Cat6 kabel is meer dan dikke prima!

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 28-01-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
Deze kabel zit met 2 andere netwerkkabels in een goot, een van de eigenschappen van deze kabel ook extra isolatie. Was niet veel duurder dan Cat6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mdouble schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:08:
Deze kabel zit met 2 andere netwerkkabels in een goot, een van de eigenschappen van deze kabel ook extra isolatie. Was niet veel duurder dan Cat6.
Geloof me, dan nog heb je Cat8 absoluut niet nodig. Zeker al niet vanwege de speciale connectors. Ook bij een klein prijsverschil zou ik gewoon voor Cat6 of 6A kiezen en niet hoger.

Maar goed, info voor de toekomst dan maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
Er is een nieuwe firmware bij merlin beschikbaar.
Volgens mij nu ook met (verbeterde) Aimesh 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 12:40
Hey mensen,

Ik heb deze router op het oog om achter mijn Bbox 3 van Proximus te hangen.
Reden zijnde:

- Magere wifi ontvangst her en der in huis, dus de hoge snelheid op de 2.4Ghz band lijkt mij ideaal (nog veel oudere apparaten)
- Met wifi 6 zit ik futureproof voor komende apparaten.

Vragen zijnde:

- Zouden jullie deze de dag van vandaag nog kopen of zijn er reeds andere alternatieven in dezelfde prijsklasse?
- Is er de optie om de wifi functie uit te schakelen met een kalender/klok? 's nachts zet ik deze graag uit omdat ik er dichtbij slaap.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteefOne
1. Ja. Ik heb deze een paar maanden geleden aangeschaft en nog steeds erg tevreden mee. Er is wel weer een nieuwe WiFi variant in opkomst: 6E. Maar ik zou me daar nog niet al te druk om maken, voorlopig zit je goed.
2. Ja er zit inderdaad een functie op waarmee je wifi bepaalde tijden kan uitschakelen. Zelf draai ik de Merlin firmware maar ik vermoed dat dit in de standaard firmware ook wel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDE
  • Laatst online: 02-07 12:40
nep-icter schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:52:
1. Ja. Ik heb deze een paar maanden geleden aangeschaft en nog steeds erg tevreden mee. Er is wel weer een nieuwe WiFi variant in opkomst: 6E. Maar ik zou me daar nog niet al te druk om maken, voorlopig zit je goed.
2. Ja er zit inderdaad een functie op waarmee je wifi bepaalde tijden kan uitschakelen. Zelf draai ik de Merlin firmware maar ik vermoed dat dit in de standaard firmware ook wel zit.
Bedankt voor de respons :) ik heb er 1 besteld voor 279€ op bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:01
Ik heb de RT-AX88U samen met 2 (AIMesh slaves) AX92U - nu heb ik het 'probleem' dat alle apparaten wel in dezelfde werkgroep zitten - maar ik ze veelal niet zie in de Explorer oid - als ik rechtstreeks het adres intoets in de adresbalk dan wel...

Daarnaast gebruik ik EPOCam voor OBS - ook hier krijg ik draadloos (zelfde SSID uiteraard) geen contact tussen telefoon en OBS - zodra ik USB aankoppel dan draait het als een zonnetje

Zijn er onder jullie die weten welke setting ik mogelijk dan aan moet passen...

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefOne
Klinkt mij als 'Client Isolation', hier al eens naar gekeken?

Misschien is networkdiscovery in Windows ook wel iets waar je naar kan kijken. Sinds wanneer heb je deze problemen? Heeft het wel gewerkt met je huidige wifi-oplossing?

Edit: En hoe werkt het als je alles met ethernetkabel aansluit?

[ Voor 12% gewijzigd door SteefOne op 28-03-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerleblanc
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik wil mijn oude trouwe RT-n66u gaan vervangen voor iets nieuws. Eisen zijn 8 ports, wifi 6, Mesh. Ik kom dan al snel op de RT-AX88U uit. Echter, omdat voor mijn huidige router geen firmware te verkrijgen is (zowel stock als merlin) ben ik bang dat ik met de RT-AX88U over een paar jaar weer aan de beurt ben omdat deze al een dikke 2 jaar op de markt is.

Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteefOne
Persoonlijk denk ik dat deze variant echt nog wel even ondersteund wordt. De AC88U wordt ook nog steeds ondersteund en komt al uit 2015. Zeker weten doe je nooit, maar ik denk dat je nog wel even vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avds69
Ik heb momenteel de RT-AX88U. Ik had daar voorheen een AX92U op aangesloten, echter was ik niet tevreden met de ethernet backhaul. Daarmee werd toch nog een wifi band afgesnoept.

Klopt het dat dit met een van de laatste firmware updates is aangepast? Ik begrijp dat nu bij een ethernet backhaul alle wifi banden beschikbaar blijven?

Ik hoop dat iemand met een configuratie 88 en/of 92 U wil reageren.

[ Voor 52% gewijzigd door avds69 op 02-05-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 09:12

Stefano

Ondertitel Not Found

avds69 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:11:
Ik heb momenteel de RT-AX88U. Ik had daar voorheen een AX92U op aangesloten, echter was ik niet tevreden met de ethernet backhaul. Daarmee werd toch nog een wifi band afgesnoept.

Klopt het dat dit met een van de laatste firmware updates is aangepast? Ik begrijp dat nu bij een ethernet backhaul alle wifi banden beschikbaar blijven?

Ik hoop dat iemand met een configuratie 88 en/of 92 U wil reageren.
Correct, Aimesh 2.0 geeft alle wifi banden vrij, wel even terug naar factory settings. Dit was voorheen ook mogelijk overigens, middels een telnet opdracht, zie dit topic:

https://www.snbforums.com...sh-node-no-ax-mode.58387/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Versie 3.0.0.4.386.42819
2021/04/29 70.06 MBytes
ASUS RT-AX88U Firmware version 3.0.0.4.386.42819
1. Fix VPN GUI issues.
2. Fix WAN connection issues. Special thanks to Yulei Zhang's contribution.
3. Fix AiMesh related bugs.
4. Minor GUI issue fixes.
5. Upgrade dropbear to version 2020.81
6. Fix buffer overflow vulnerability
7. Fix slowloris denial of service attack.
8. Fix authentication bypass vulnerability.

MD5: 47dcbe3ac7084a656304b269a0dd9b0f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03:16
Ik heb eens een vraag. Ik heb deze router al een geruime tijd en draadloos op het intern netwerk, zet ik bestanden naar mijn nas met bijna een 1 Gbit over, dus niks te klagen.

Nu heb ik sinds kort KPN 1Gbit connectie en merk als ik wat download, dat bedraad zo rond de 800Mbit is, maar schommeld aanzienelijk. Bedraad is dit bijna ook 1 Gbit met downloaden.

Mijn vraag is hoe dit mogelijk is, dat de snelheid hoger is op het interne net, dan dat ik wat download. Ben er al; een tijdje mee bezig en misschien weet iemand hier het antwoord.

btw ik heb de originele firmware en asusmerlin geprobeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door Glassertje op 15-05-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefOne
Dat kan met verschillende dingen te maken hebben. het kan vrij logisch zijn, de afstand tussen je NAS en je PC is een paar meter en hoeft niet langs meerdere hops met alle gevolgen van dien. De afstand tussen bijv. een webserver en jouw modem/router zit iets meer tussen. Daarnaast ben je natuurlijk ook afhankelijk van hoe snel de tegenpartij is. Als zij niet sneller zijn dan 100mbit, zijn zij de bottleneck en heb jij pech natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Ik zal het anders zeggen. Als ik bedraad download trek ik bijna de hele 1 Gbit vol. Als ik hetzelfde download via een wifi verbinding, schommelt het rond de 800Mbit en meer krijg ik er ook net ut. De newsserver waar ik van download kan met gemak 1 Gbit aan. De nas staat niet in de woonkamer. Blijf het vreemd vinden, dat ik de snelheid wel haal via wifi op het interne netwerk, maar niet als ik wat download van een newsserver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteefOne
Sorry, ik denk dat ik je niet helemaal goed begrepen heb dan. Als ik je nu goed begrijp dan heb je;

Bedraad > intern = 1Gbs
Bedraad > extern = 1 Gbs

Wifi > Intern = 1Gbs
Wifi > Extern = 800 Mbs

In dat geval moet ik je het antwoord verschuldigd blijven. Wellicht dat iemand anders tips heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerleblanc
ok. nog een vraagje. Deze router komt bij mij in de meterkast (geen andere optie mogelijk). Van daar uit wil ik bedraad naar de woonkamer en daar een andere asus in Mesh plaatsen maar wil dan niet dezelfde want dat is veel te groot. wat raden jullie mij aan om i.c.m. deze te gebruiken. Het liefst zo klein mogelijk maar wel dat het werkt als Mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 18:24
Meneerleblanc schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:24:
ok. nog een vraagje. Deze router komt bij mij in de meterkast (geen andere optie mogelijk). Van daar uit wil ik bedraad naar de woonkamer en daar een andere asus in Mesh plaatsen maar wil dan niet dezelfde want dat is veel te groot. wat raden jullie mij aan om i.c.m. deze te gebruiken. Het liefst zo klein mogelijk maar wel dat het werkt als Mesh.
ASUS ZenWiFi AX Mini (XD4)? Kleiner wordt het volgens mij niet als je AIMesh wil opzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneerleblanc
Wekko306 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 15:58:
[...]

ASUS ZenWiFi AX Mini (XD4)? Kleiner wordt het volgens mij niet als je AIMesh wil opzetten.
Uiteindelijk gekozen voor de RT-AX88U als main en een enkele RT-AX92U als node. Een verademing met wat ik had. Altijd AP's gehad maar dat werkte niet optimaal. Was verrast dat mijn telefoon wifi 6 had _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Meneerleblanc op 23-05-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Laatst online: 08:08

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Een kleine tip voor mensen die wellicht op zoek zijn naar een RT-AX88U.

Er zijn nu BTW dagen bij de Mediamarkt.

Nu betaal je 247 euro, doe daar de cashback van 50 euro af en schrijf je in voor de nieuwsbrief voor extra korting van 10 euro en je hebt er 1 te pakken voor 187 euro.

Toen kon ik hem ook niet meer laten liggen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TTommie op 24-06-2021 20:59 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 22:10
TTommie schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:39:
Nu betaal je 247 euro, doe daar de cashback van 50 euro af en schrijf je in voor de nieuwsbrief voor extra korting van 10 euro en je hebt er 1 te pakken voor 187 euro.
Ik dacht ook cashback actie gezien te hebben bij bol waar ik hem vandaan heb. Maar nergens meer te vinden. Is dit actie van Asus? En heb je misschien een link? Al gevonden.

Mensen met xs4all en deze router? Heb hem nu in ap mode achter fritz.box maar vroeg me af die fritz.box er nog tussenuit kan zodat hij rechtstreeks op ntu kan. Ik heb alleen internet, geen tv of bellen.

Ik heb zelf geprobeerd de WAN verbinding in te stellen, maar niet veel succes. Van xs4all kreeg ik de instellingenpagina door maar die opties zie ik niet eens in de originele firmware. Heb ik hiervoor die Merlin firmware echt nodig? Ik dacht er te zijn door PPPoE in te stellen met een fake user en password, maar de router maakt dan geen connectie. Ik moet nog ergens instellen dat vlan6 gebruikt moet worden en de authenticatiemethode PAP.

EDIT:
Inmiddels gevonden. De betreffende settings zitten in de default firmware onder LAN-settings en dan de IPTV tab. Als je daar bij Internet VID: 6 invult, dan werkt het prima.

[ Voor 36% gewijzigd door Marselaar op 30-06-2021 17:14 . Reden: Gezocht en gevonden ]

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 07:44
Deze router komt als beste uit de test van 2020. Wat voor mij belangrijk is, dat ik met al mijn apparaten een opslagmedium kan benaderen op de router.
Nu zie ik hier dat exFat niet wordt ondersteunt.

https://event.asus.com/2009/networks/disksupport/

Jammer, verder een snelle router met erg goed bereik. Zijn er andere mogelijkheden om exFat te kunnen gebruiken ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
Voor wie Asus Merlin gebruikt, er is een nieuwe versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07 12:31

JAMF

010 the number of the best

Sinds vorige week heb ik mijn AC87U vervangen door een AX88U.
Die heb ik gelijk naar Merlin geflashed (nu versie 386.3.0) en daarna een factory-reset gegeven alvorens alles in te stellen.

Ik heb sinds de installatie van de AX88U een probleem met chromecast (wat ik met AC87U niet had)
Apparatuur
- AX88u met Merlin 386.3.0 en diversion en pixelserv
2,4 Ghz en 5 Ghz met gelijke SSID en PW (WPA-2) smart connect disabled
- 2 chromecasts: een gen-1 en een gen-2
- Win10 PC (bedraad
- Oneplus 6T
- oude nexus 9 tablet met LineageOS
- Alle aangesloten apparaten zitten in hetzelfde subnet
- Ziggo modem staat in bridge, dus geen dubbele NAT
Dubbelchecked : na één of andere update stond Ziggo niet meer in Bridge : nu weer wel maar geen verbetering van onderstaande

De AC87U had ook Merlin / Diversion / pixelserv

Probleem
- Beide Chromecast zichtbaar in de devicelist (Asus) en worden gezien door Fing (android) en advanced IP-scanner (win10)
- Vanaf android kan ik met de HOME app beide chromecast zien en ontdekken dat ze op dat moment 'ambient' weergeven
- Vanaf android (Oneplus 6T) kan ik niet vanuit Netflix / Ziggogo / NPOstart / Youtube / 'android standaard screencast' casten.
- Netflix, Ziggogo en NPOstart geven geen cast logo - Youtube wel, maar die vindt geen devices en android screencast vind ook geen devices

Wat welk lukt:
- Als ik een cast start vanuit Chrome (win10) kan ik met de home app (android) wel pauzeren en het volume regelen.
- ik krijg niet zoals vroeger met de AC87u op alle (niet castende) androids een melding 'a device is casting on your network' met de mogelijkheid van pauzeren stoppen etc.

Al geprobeerd (op basis van gelijksoortige problemen en voorgestelde oplossingen op SMBforums)
- AX88u gereset
- Control channel 5Ghz van 100 → 48
- IGMP snooping (enanbled)
- Airtime fairness (disabled)
- Chromecast verwijderd uit home app en van netwerk en weer opnieuw aangesloten
- Chromecast (gen-1) factory reset.
- Home app verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- Clear cache voor Ziggogo / youtube / Google app.

Helaas nog zonder verbetering.
Het vervelende is dat de apparaten gewoon werken, tot op zekere hoogte elkaar herkennen, maar de basis functionaliteit is er niet meer.
Gebruiken kan alleen met een omweg die m.i. niet nodig zou moeten zijn.
Cast direct starten en bedienen kan niet meer vanaf Android - bestaande cast vanaf win10 is wel met Android binnen de grenzen van de Home-app (volume, pauze & stop casting) te sturen

Ik kan me niet voorstellen dat Diversion en Pixelserv roet in het eten gooien, want die zouden alleen uitgaand en inkomend verkeer tussen WAN & LAN moeten filteren en geen LAN → LAN verkeer.

Iemand gelijke ervaring ? Of de oplossing ?

Terug naar stock heb ik nog niet geprobeerd - features van Merlin wil ik graag houden en hoofdreden om weer een ASUS te nemen.

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
Heel vreemd maar ik draai eigenlijk dezelfde configuratie (ook een AX-88U), Ziggo modem in bridge met Merlin en Dimension op de router, en ervaar dit soort problemen niet maar dat is met een CC Google TV.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07 12:31

JAMF

010 the number of the best

Nieuwe inzichten: (vanuit het Chromecast topic)
The Zep Man schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:16:
[...]
Heb je het al eens met een andere smartphone geprobeerd?
Nee, dat had ik nog niet...
De accounts van Netflix en Ziggo staan op de Oneplus6T

De Nexus 9 kan geen Ziggo en Netflix wegens lineageOS - die vinden het niet fijn om met een onofficiële OSbuild te werken.
En YouTube doe ik nooit via cast..

Net getest met de Nexus (WiFi 5 GHz) , die vind met Youtube de Chromecast gen-2 zonder moeite en met een ander telefoontje (Wifi 2.4 GHz) en die vindt em ook...

Lijkt dus een Oneplus6T dingetje te zijn

Ga dus ook nog effe checken in de Oneplus6T topics

Naar aanleiding van info op het oneplus forum lijkt de BETA test van play services de boosdoener te zijn:
heb het beta program verlaten en reguliere programma met services lijkt de oplossing

[ Voor 15% gewijzigd door JAMF op 25-07-2021 12:15 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Het is een bende met de Asus Merlin firmware. Schijnbaar heeft Asus problemen met het leveren van de GPL's, waardoor de Asus Merlin builds al zeker 6 maanden niet meer zijn bijgewerkt. Hoe lang dit gaat duren, weet niemand. Topic hier en hier voor de liefhebbers.

Wilde dit even hier onder de aandacht brengen, gezien de originele firmware van Asus veel kwetsbaarheden heeft gerepareerd de afgelopen tijd.

[ Voor 189% gewijzigd door Glassertje op 12-10-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Glassertje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:46:
Het is een bende met de Asus Merlin firmware. Schijnbaar heeft Asus problemen met het leveren van de GPL's, waardoor de Asus Merlin builds al zeker 6 maanden niet meer zijn bijgewerkt. Hoe lang dit gaat duren, weet niemand. Topic hier en hier voor de liefhebbers.

Wilde dit even hier onder de aandacht brengen, gezien de originele firmware van Asus veel kwetsbaarheden heeft gerepareerd de afgelopen tijd.
Excuse me? De afgelopen maanden nog meerdere updates op mijn RT-AX88U gehad. Dit jaar 8 updates gehad waarvan 6 in de afgelopen 6 maanden.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 08-10-2021 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Ik heb informatie gevraagd bij Asus. De reactie van Asus was het volgende.
Hello xxxxxx,

Thank you for contacting ASUS Product Support.

My name is xxxxx. and it's my pleasure to help you with your problem.

I'm writing this email to provide you an update about your ongoing case, In the recommendation of our Higher team

The source code is not available for this particular model due to security related concerns. Sorry

CASE NO= xxxxxxxxxxx

You are more than welcome to visit our Asus support website: https://www.asus.com/us/support
If you continue to experience issues in the future, please do not hesitate to contact us.

Best regards,
Greg A.
ASUS Customer Support
Chat with Us if you need further support.

Help make us better! Let us know what we can do to improve by clicking here.

[ Voor 255% gewijzigd door Glassertje op 12-10-2021 08:18 . Reden: reactie asus toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Merlin heeft vandaag de GPL broncode ontvangen. Updates komen dus weer zeer spoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn router is jaren lang onstabiel geweest vooral met alle opties aan.
Nu ik zelf kabels kan maken weet ik waarom.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wqkoNPv.png

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2021 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:06
Iemand die zijn optimale settings kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Ben op zoek naar een nieuwe router, en twijfel nog tussen de RT-AX88U en de RT-AX86U. Heb nu nog een RT-AC66U die toe is aan vervanging.

Op de RT-AC66U zit ook nog aangesloten de Deco M5, en die doet het daarop vooralsnog prima.

Maar zoals ik al zei vind ik dat de router aan vervanging toe is, en 1 van die 2 zal de vervanger worden. Ik heb er ook zelf niet al teveel verstand van, en ik lees al de reviews en kijk al de filmpjes over deze 2. De AX88U schijnt het top model te zijn, en de AX86U heeft een 2,5 aansluiting.. En daar lees ik weer over dat dat toch een meerwaarde is..

Dus is die 60 a 70 euro het waard om uit te geven aan de AX88U , of hou dat geld in je zak en ga voor de AX86U..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@harley2009 Helemaal je eigen keuze natuurlijk. De AX88U begint ook al oud te worden, het was de eerste AX wifi router. Wat wil je ermee gaan doen? Ik denk dat de AX68 misschien wel meer kan en ook nog sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Nu online
ditbenikecht schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:19:
@harley2009 Helemaal je eigen keuze natuurlijk. De AX88U begint ook al oud te worden, het was de eerste AX wifi router. Wat wil je ermee gaan doen? Ik denk dat de AX68 misschien wel meer kan en ook nog sneller is.
Ik heb besloten om voor de ASUS RT-AX86U te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
@harley2009 Geen slechte keus, hoeveel de 88 op sommige punten wel wat sneller is maar geen 2,5 aansluiting heeft. Maar wellicht heeft jou internet provider ook een hoger (sneller) internetabonnement dan 1GB. BTW de 86 heeft ook een prijsvoordeel en dat helpt natuurlijk wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Nu online
royaljoop schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:05:
@harley2009 Geen slechte keus, hoeveel de 88 op sommige punten wel wat sneller is maar geen 2,5 aansluiting heeft. Maar wellicht heeft jou internet provider ook een hoger (sneller) internetabonnement dan 1GB. BTW de 86 heeft ook een prijsvoordeel en dat helpt natuurlijk wel direct.
Als 1e keer gekeken naar de prijs. En ik koop er nog een extra switch die ik netjes kan verstoppen zodat je de kabels niet ziet. Heb momenteel Ziggo internet compleet (300Mbits). Met de oude router die we nu hebben en met de triple deco M5 hebben we ook door heel het huis internet.

En met deze nieuwe router verwacht ik er weer even tegen aan te kunnen. Voor volgend jaar gaan we eens kijken of het zin heeft om over te stappen op glasvezel KPN. En/of het ook voordeliger is qua prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Voor een hoop ASUS routers, waaronder de RT-AX88U, is een nieuwe beta firmware uitgekomen van Asuswrt-Merlin, versie 386.4-beta1. https://sourceforge.net/projects/asuswrt-merlin/files/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
386.4 (xx-xxx-2021)

- NEW: Added support for the RT-AX86S (uses the same firmware
         as the RT-AX86U).
  - NEW: Added wireguard kernel module + userspace tool to
         HND models firmware images.
  - NEW: IPv6 support for OpenVPN server.  Allows connecting over
         your WAN's IPv6, and also reach LAN clients over their
         IPv6 (redirecting IPv6 Internet traffic does not work).
  - UPDATED: Merged with GPL 386_45958.
  - UPDATED: curl to 7.79.1.
  - UPDATED: vsftpd to 3.0.5.
  - UPDATED: openssl to 1.1.1l.
  - UPDATED: wget to 1.21.1.
  - UPDATED: nettle to 3.7.3.
  - UPDATED: dnsmasq to 2.86.
  - UPDATED: openvpn to 2.5.4.
  - UPDATED: tor to 0.4.5.11.
  - UPDATED: miniupnpd to 2.2.3-git 20211017.
  - UPDATED: inadyn to 2.9.1.
  - UPDATED: CA bundle to 2021-12-13.
  - CHANGED: replaced jitterentropy-rngd with haveged.
             It uses more resources, but it works
             properly on older platforms, and is
             generally less CPU intensive in regular
             use.  This is implemented for all router
             models.
  - CHANGED: Switched dnsmasq crypto backend to nettle.
  - CHANGED: Switched to Asus's own dhcp hostname support.
             Existing dhcp_hostnames entries will be
             converted on first boot.
  - CHANGED: miniupnpd will now be supplied the public WAN
             IP to improve compatibility with dual NAT
             setups.
  - CHANGEED: Disabling Auto DoH will now also disable
              Windows' new Discovery of Designated
              Resolvers (DDR) feature.
  - FIXED: Wrong interface might be used for the default
           gateway in an openvpn client routing table.
  - FIXED: Generated OpenVPN certs used SHA1 signatures
           instead of SHA256 (regression from 386.1)
  - FIXED: Various issues with protocol handling when
           importing an ovpn client file.
  - FIXED: IPv6 not working while in Dual WAN mode.
  - FIXED: Failed OpenVPN client connections might sometime
           be stuck with a "Connecting" state.
  - FIXED: NTP sometimes failing to update at boot time
           when using IPv6.

[ Voor 85% gewijzigd door Wildfire op 20-12-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Inmiddels is er een beta 2 uit.

Dec 22nd update:: Updated to Beta 2. Changes since Beta 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
shared: improved buffer validation (backport from Asus upstream)
bcbd5e494b shared: Replace the source code of strlcpy() and strlcat() by BSD verison (patch from Asus upstream)
8247d74c37 rc: ensure that do_dns_detect() always has a valid test server even if nvram is empty
77917ed54c rc: also add static lease hostnames without domain appended to host file
0b69989b80 rc: start miniupnpd after getrealip has run, and give it an extra 5 secs in case it's not ready yet
abe3f8f883 httpd: also fix potential NULL ptr access in do_vpnupload_post() (patch from upstream)
c02ac3af36 Updated documentation
49b788dd06 Merge pull request #796 from decoderman/master
da11794861 build: fix et userspace tool copy on SDK 6.37
15ccb9cbfb amtm 3.2.1 release, preparation for IOS Shortcuts
03c9fdcf06 httpd: fix potential use of uninitialized variable in do_vpnupload_post(), introduced in 6ce76323bf
71732c5a66 rc: reapply firewall-start rules after stop_ddns() restores them from filter_rules
1c5a36e089 openvpn: updated to 2.5.5
6ce76323bf httpd: improved buffer validation (backport from Asus upstream)
8d40f2c18a ddns: backport patches from Asus upstream
c09e1fae34 inadyn: revert ddns.c fix
e2243b0df9 openssl: updated to 1.1.1m
d167e13d6b Bumped revision to beta 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-07 09:43
Ik heb sinds een jaar of 2 de ax88u, naar volle tevredenheid.
Ik lees veel over Merlin, kan iemand mij vertellen wat eventueel de voordelen zijn om naar Merlin te flashen?

Ik heb laatst het boek “het is oorlog maar niemand die het ziet” gelezen. Daaruit blijkt dat inlichtingendiensten ongemerkt alle grote routers kunnen flashen met eigen spyware. Is dit de reden dat mensen Merlin installeren of heb ik er niets van begrepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
fendt schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:55:
Ik heb sinds een jaar of 2 de ax88u, naar volle tevredenheid.
Ik lees veel over Merlin, kan iemand mij vertellen wat eventueel de voordelen zijn om naar Merlin te flashen?

Ik heb laatst het boek “het is oorlog maar niemand die het ziet” gelezen. Daaruit blijkt dat inlichtingendiensten ongemerkt alle grote routers kunnen flashen met eigen spyware. Is dit de reden dat mensen Merlin installeren of heb ik er niets van begrepen?
Hen je al op hun website gekeken? 1 van de vele dingen is dat vaak lekken eerder gedicht zijn dan in de stock asus. Ook neemt asus soms dingen over van Merlin.

https://www.asuswrt-merlin.net/features

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
With a few rare exceptions, Asuswrt-Merlin retains the features from the original stock Asus firmware. In addition, the following features have been added or enhanced:

System:

Various bugfixes
    Performance optimizations to some CPU-bound components like OpenVPN
    Some components were updated to their latest versions, for improved stability and security
    User scripts that run on specific events such as firewall restart
    Cron jobs for scheduled tasks
    Customizable config files for router services
    Third party software through Entware, with an easy setup script
    SNMP support (some models)
    Nano text editor (for more user-friendly script editing)
    NTP daemon, which can synchronize your client devices
    Third-party addons, with a management interface (AMTM)

Disk sharing:

Optionally use shorter share names (folder name only)
    NFS exporting of USB drives

Networking:

Act as a SMB Master Browser
    Act as a WINS server
    SSHD support for key-based authentication
    Allows tweaking TCP/UDP connection tracking timeouts
    CIFS client support (for mounting remote SMB share on the router)
    Advanced OpenVPN client and server.
    Netfilter ipset module, for efficient blacklist implementation
    Wireless site survey page
    DNS-based Filtering, enforcing a specific DNS server, can be applied globally or per client
    Custom DDNS (through a user script)
    TOR support, individual client access control
    Policy-based routing for OpenVPN clients (based on source or destination IPs), sometimes referred to as "selective routing", or "split tunneling")
    DNSSEC validation
    fq_codel queue discipline for Traditional QoS
    Detailed wireless troubleshooting information (on some models)
    DNS-over-TLS
    Redirect NTP client queries to the router's own NTP daemon
    Cake SQM QoS (on newer HND models)

Web interface:

Performance improvements
    Optionally save traffic stats to disk (USB or JFFS partition)
    Enhanced traffic monitoring: adding graphical charts, and traffic monitoring per client IP
    Hostname field on the DHCP reservation list and Wireless ACL list
    System info summary page
    Wifi icon reports the state of both radios
    Wireless site survey
    Advanced Wireless client list display, including automated refresh
    Redesigned layout of the various System Log sections
    Editable entries (on some pages)

Some features first debuted in Asuswrt-Merlin and were eventually implemented in the official firmware:

HTTPS configuration interface
    Persistent JFFS partition
    LED control - put your router in Stealth Mode by turning off all LEDs
    Turning WPS button into a radio on/off toggle
    Clicking on the MAC address of an unidentified client will do a lookup in the OUI database.
    WakeOnLan web interface (with pre-configured targets)
    Display active/tracked network connections
    VPN Status page
    DualWAN and Repeater mode (while it was still under development by Asus)
    Basic OpenVPN (client and server) support
    Configurable IPv6 firewall
    Improved compatibility with 3TB+ and Advanced Format HDDs
    SSH access
    Disk spindown after user-configurable inactivity timeout
    Updated Samba version (3.6), with SMB2.0 support
    TLS 1.3 support for some services (OpenSSL 1.1.1)
    Modern DDNS client (In-a-Dyn), with https support
    Full cone NAT support (on some models)
    User-provided SSL certificate
    Display the Ethernet port states
    TLS support for the FTP server
    Allow or disable WAN access to the FTP server
    User-defined options for WAN DHCP requests (required by some ISPs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
En de stable is uit.

Notes:
code:
1
2
3
4
5
386.4 uses the new DHCP hostname implementation from Asus 
(your entries will automatically be converted to the new format on first boot). 
This means however that reverting to a previous firmware version will lose all 
of your defined static lease hostnames, so backup your configuration before 
upgrading if you expect you might need to downgrade afterward.

Changelog 386.4

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
386.4 (1-Jan-2022)
  - NEW: Added support for the RT-AX86S (uses the same firmware
         as the RT-AX86U).
  - NEW: Added wireguard kernel module + userspace tool to
         HND models firmware images.
  - NEW: IPv6 support for OpenVPN server.  Allows to remotely
         connect to your router's OpenVPN server over IPv6, and
         reach LAN clients over their IPv6 (redirecting IPv6
         Internet traffic does not work).
  - UPDATED: Merged with GPL 386_45958 + a few newer patches
             from Asus.
  - UPDATED: curl to 7.79.1.
  - UPDATED: vsftpd to 3.0.5.
  - UPDATED: openssl to 1.1.1m.
  - UPDATED: wget to 1.21.1.
  - UPDATED: nettle to 3.7.3.
  - UPDATED: dnsmasq to 2.86.
  - UPDATED: openvpn to 2.5.5.
  - UPDATED: tor to 0.4.5.11.
  - UPDATED: miniupnpd to 2.2.3-git 20211017.
  - UPDATED: inadyn to 2.9.1.
  - UPDATED: CA bundle to 2021-12-13.
  - UPDATED: amtm to 3.2.2 (thelonelycoder)
  - CHANGED: replaced jitterentropy-rngd with haveged.
             It uses more resources, but it works
             properly on older platforms, and is
             generally less CPU intensive in regular
             use.  This is implemented for all router
             models.
  - CHANGED: Switched dnsmasq crypto backend to nettle.
  - CHANGED: Switched to Asus's own dhcp hostname support.
             Existing dhcp_hostnames entries will be
             converted on first boot.
  - CHANGED: miniupnpd will now be supplied the public WAN
             IP to improve compatibility with dual NAT
             setups.
  - CHANGEED: Disabling Auto DoH will now also disable
              Windows' new Discovery of Designated
              Resolvers (DDR) feature.
  - FIXED: Wrong interface might be used for the default
           gateway in an openvpn client routing table.
  - FIXED: Generated OpenVPN certs used SHA1 signatures
           instead of SHA256 (regression from 386.1)
  - FIXED: Various issues with protocol handling when
           importing an ovpn client file.
  - FIXED: IPv6 not working while in Dual WAN mode.
  - FIXED: Failed OpenVPN client connections might sometime
           be stuck with a "Connecting" state.
  - FIXED: NTP sometimes failing to update at boot time
           when using IPv6.
  - FIXED: Changes done by firewall-start may be lost after
           ddns service gets stopped when using tunnelbroker

[ Voor 20% gewijzigd door Glassertje op 02-01-2022 10:59 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Nu online
Gisteren kreeg mijn ASUS RT-AX86U een firmware update. Deze netjes geïnstalleerd, daarna was mijn ASUS RT-AX86U dood..
Niks maar ook niks doet het meer. Heb de stekker eruit gehaald een reset gedaan, maar er zit totaal geen leven meer in mijn AX86U.

Dit is gebeurd na ik een update heb gedaan, daarvoor was er niks aan de hand .. Ik vind het heel vreemd. De router is nog maar 3 maanden oud, dus is deze gisteren nog retour gegaan naar bol..

Nu heb ik alles (tijdelijk) aan mijn SmartWifi modem Giga aangesloten. Ook mijn 3 deco's m5 en 1 deco m4. Alleen nu kan ik helemaal niks meer streamen. En met streamen bedoel ik via plex naar mijn pc op een film te kijken, of via mijn marantz 7011 muziek streamen die op mij pc staat.. Dat ziet die niet allemaal. Met de ASUS RT-AX86U nooit problemen gekend..Iemand een idee

Edit: streamen is inmiddels gelukt. Moet natuurlijk wel zelfde ipadres invoeren 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door harley2009 op 12-04-2022 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
harley2009 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 06:08:
Gisteren kreeg mijn ASUS RT-AX86U een firmware update. Deze netjes geïnstalleerd, daarna was mijn ASUS RT-AX86U dood..
Niks maar ook niks doet het meer. Heb de stekker eruit gehaald een reset gedaan, maar er zit totaal geen leven meer in mijn AX86U.

Dit is gebeurd na ik een update heb gedaan, daarvoor was er niks aan de hand .. Ik vind het heel vreemd. De router is nog maar 3 maanden oud, dus is deze gisteren nog retour gegaan naar bol..

Nu heb ik alles (tijdelijk) aan mijn SmartWifi modem Giga aangesloten. Ook mijn 3 deco's m5 en 1 deco m4. Alleen nu kan ik helemaal niks meer streamen. En met streamen bedoel ik via plex naar mijn pc op een film te kijken, of via mijn marantz 7011 muziek streamen die op mij pc staat.. Dat ziet die niet allemaal. Met de ASUS RT-AX86U nooit problemen gekend..Iemand een idee.
Ja, deze update is corrupt. Mijn AX86U is ook bricked sinds gisteren. Er loopt een draad over op het SNB forum. Over de hele wereld nu al meerdere meldingen en de laatste FW is ingetrokken door asus.
Mijn AX86U gaat ook retour. Omdat er geen lichtje etc brand is een recovery mode niet mogelijk. Dit gaat Asus veel schade opleveren denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Nu online
[quote]Joe Dancen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:46:
[...]

Ja, deze update is corrupt. Mijn AX86U is ook bricked sinds gisteren. Er loopt een draad over op het SNB forum. Over de hele wereld nu al meerdere meldingen en de laatste FW is ingetrokken door asus.
Mijn AX86U gaat ook retour. Omdat er geen lichtje etc brand is een recovery mode niet mogelijk. Dit gaat Asus veel schade opleveren denk ik

Vervelend om te horen dat het bij jou ook is. Wel blij mee dat de oorzaak boven water is. De mijne is inmiddels terug verzonden naar bol reparatie. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:45
harley2009 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:55:
[quote]Joe Dancen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:46:
[...]

Vervelend om te horen dat het bij jou ook is. Wel blij mee dat de oorzaak boven water is. De mijne is inmiddels terug verzonden naar bol reparatie. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.
Bedankt voor deze post, update is dus helemaal niet mee beschikbaar?
Heb geen zin in een gebrickte router, ik heb ook een AX86U

Automatisch updaten staat gelukkig uit bij die van mij

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 12-04-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Nu online
Joe Dancen schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:46:
[...]

Gisteren mail van Bol dat mijn router echt kapot is, en krijg mijn geld terug. (Lang geduurd). Meteen een nieuwe router kopen kom ik erachter dat ze duurder zijn geworden :( :( en bijna overal zijn uitverkocht :'( :'( .
Heb er nog 1 via Coolblue kunnen kopen, wel 30 euro meer kwijt dan wat ik eerst kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Nu online
Vandaag zag ik weer een update voor de AX86U. Is deze wel veilig in te upgraden. Bij de laatste update is mijn router gesneuveld. Zie verhaal hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
https://www.acesdirect.nl...utm_campaign=tweakers-xml

Modem is verkrijgbaar voor 140 euro, denk dat het een typefout is maar voor de geïnteresseerden sla je slag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
@lazrambo Je moet wel een juiste inschrijving van de KVK hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 19:48

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

minder fijne upgrade die 388.2_2 - mijn RT-AX88U werkt nog wel, maar webgui doet niets meer. Maar eens recovery gaan doen... (al paar keer reboot en power off getest).

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

• dominition
  • Laatst online: 25-07 08:48
Momenteel hebben we de RT-AX88U ruim een jaar aan de praat, maar ben dat ding de laatste tijd spuugzat aan het worden.

Ik kom van een oude RT-N66U welke nu als AP fungeert, maar de huidige zorgt steeds meer voor problemen.

De gehele bedrade en draadloze internetverbinding klapt random eruit, geen dingen in de logs te vinden maar de verbinding was dood. Een reboot bracht de boel weer aan de gang.

Ik draai op Merlin software sinds het begin en ben momenteel geupdate naar de laatste versie: 3.0.0.4.388.4_0.

Het probleem wordt nu zo erg dat hij nu al 2 dagen achter elkaar hetzelfde probleem geeft.

Alle apparaten bedraad zien geen verbinding meer, de draadloze apparaten zien nog wel Wifi, echter kan je niet verbinden omdat hij incorrect wachtwoord geeft.

Je kan 100x het juiste wachtwoord invoeren maar hij wil niet verbinden. Rebooten en alles werkt weer.

Dit probleem is niet alleenstaand, op snb zie ik exact dezelfde symptomen bij andere gebruikers.

Iemand met dezelfde problemen en een fix hiervoor? Ik laat de router al standaard elke dag rebooten maar dit helpt helaas ook niet.

Sommigen gebruiken oude 384 software om de problemen voor te zijn, maar ben daar niet zo happig op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Laatst online: 08:08

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

@dominition Begon die van mij ook mee een jaar geleden. Kreeg met geen mogelijkheid meer stabiel. Na contact met ASUS omgeruild. Zat nog wel in de garantie toen. Dus mail,laten zien bij de MM en ze hebben hem toen retour genomen. Heb hem toen omgeruild voor AX86U. Tot op de dag vandaag doet die het prima.

Vermoed dat er een batch is geweest die niet heel fris is. Mijn advies zsm omruilen.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avds69
Ik ben overgegaan tot 2x ax92u
Pagina: 1 2 Laatste