Ik heb een vraag,
Is het mogelijk om meerdere foto's te uploaden via PHP en deze te koppelen via een ID? Momenteel heb ik een upload button waar je 1 foto mee kan uploaden. Graag wil ik hier een multiple van maken......maar hoe kan ik dan de naam van de verschillende foto's in mijn database krijgen dat ze allemaal gekoppeld zitten aan 1 ID. Het form waar de upload button in verwerkt zit wordt hierna omgezet naar een FPDF deze FPDF wordt daarna verstuurd via PHPMailer. In de FPDF gebruik ik de foto's weer deze wil ik graag ophalen via de ID.
Mijn database op dit moment:
ID, omschrijving, probleem, image
Wat ik al geprobeerd heb:
Op Google heb ik de volgende code gevonden:
Het probleem van deze code is dat hij per nieuwe foto een nieuw row in de database aanmaakt.....waardoor je daarna niet meer weet welke foto bij welke ID hoort in de hoofd tabel.....
Zijn er mensen die mij kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Is het mogelijk om meerdere foto's te uploaden via PHP en deze te koppelen via een ID? Momenteel heb ik een upload button waar je 1 foto mee kan uploaden. Graag wil ik hier een multiple van maken......maar hoe kan ik dan de naam van de verschillende foto's in mijn database krijgen dat ze allemaal gekoppeld zitten aan 1 ID. Het form waar de upload button in verwerkt zit wordt hierna omgezet naar een FPDF deze FPDF wordt daarna verstuurd via PHPMailer. In de FPDF gebruik ik de foto's weer deze wil ik graag ophalen via de ID.
Mijn database op dit moment:
ID, omschrijving, probleem, image
Wat ik al geprobeerd heb:
Op Google heb ik de volgende code gevonden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| if(isset($_POST['btn_upload'])) { for($i = 0; $i < count($_FILES['file_img']['name']); $i++) { $filetmp = $_FILES["file_img"]["tmp_name"][$i]; $filename = $_FILES["file_img"]["name"][$i]; $filetype = $_FILES["file_img"]["type"][$i]; $filepath = "photo/".$filename; move_uploaded_file($filetmp,$filepath); $sql = "INSERT INTO upload_img (img_name,img_path,img_type) VALUES ('$filename','$filepath','$filetype')"; $result = mysql_query($sql); } } |
Het probleem van deze code is dat hij per nieuwe foto een nieuw row in de database aanmaakt.....waardoor je daarna niet meer weet welke foto bij welke ID hoort in de hoofd tabel.....
Zijn er mensen die mij kunnen helpen?
Alvast bedankt!
[Voor 0% gewijzigd door RobIII op 15-10-2018 13:57. Reden: Code tags toegevoegd]