Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Meerdere foto 's uploaden die gekoppeld zijn aan 1 ID

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dirk_cleasen
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 30-10-2018
Ik heb een vraag,

Is het mogelijk om meerdere foto's te uploaden via PHP en deze te koppelen via een ID? Momenteel heb ik een upload button waar je 1 foto mee kan uploaden. Graag wil ik hier een multiple van maken......maar hoe kan ik dan de naam van de verschillende foto's in mijn database krijgen dat ze allemaal gekoppeld zitten aan 1 ID. Het form waar de upload button in verwerkt zit wordt hierna omgezet naar een FPDF deze FPDF wordt daarna verstuurd via PHPMailer. In de FPDF gebruik ik de foto's weer deze wil ik graag ophalen via de ID.

Mijn database op dit moment:
ID, omschrijving, probleem, image

Wat ik al geprobeerd heb:

Op Google heb ik de volgende code gevonden:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
if(isset($_POST['btn_upload']))
{
    for($i = 0; $i < count($_FILES['file_img']['name']); $i++)
    {
        $filetmp = $_FILES["file_img"]["tmp_name"][$i];
        $filename = $_FILES["file_img"]["name"][$i];
        $filetype = $_FILES["file_img"]["type"][$i];
        $filepath = "photo/".$filename;

move_uploaded_file($filetmp,$filepath);

$sql = "INSERT INTO upload_img (img_name,img_path,img_type) VALUES ('$filename','$filepath','$filetype')";
    $result = mysql_query($sql);

}
}

Het probleem van deze code is dat hij per nieuwe foto een nieuw row in de database aanmaakt.....waardoor je daarna niet meer weet welke foto bij welke ID hoort in de hoofd tabel.....

Zijn er mensen die mij kunnen helpen?

Alvast bedankt!

[Voor 0% gewijzigd door RobIII op 15-10-2018 13:57. Reden: Code tags toegevoegd]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is "een ID"? Is dat een ingelogde user?

Andersom, wat is er mis om je tabel uit te breiden en per ID nog x aantal images achter te voegen? Dus dan ziet je tabel eruit als:

ID, omschrijving, probleem, image, image2, image3, image4

/edit: ik denk dat je je ID als verkeerde unique definieert. Volgens mij moet je unique/key gewoon je row-number zijn en mag ID daarna meerdere keren voorkomen want zo te zien gelinkt aan een probleem?

[Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 15-10-2018 13:39]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dirk_cleasen
ID wordt aangemaakt als er een nieuw record wordt toegevoegd aan de database......dat van die image, image2, image3, image4 klinkt als een goed idee......dacht ik zelf ook al aan......maar heeft u ook een idee hoe je deze dan kan vullen?

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

MAX3400 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:36:
ID, omschrijving, probleem, image, image2, image3, image4
Alsjeblieft niet zeg. TS heeft het hier gewoon over een 1:N relatie. 1 "Klacht" en bijbehorende afbeeldingen. TS doelt gewoon op het feit dat hij/zij meerdere images wil toevoegen aan de database die allemaal bij dezelfde klacht (of ticket of klant of appelflap) horen. Gewoon normaliseren en kwestie van de FK gebruiken.
dirk_cleasen schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:39:
dat van die image, image2, image3, image4 klinkt als een goed idee......dacht ik zelf ook al aan......maar heeft u ook een idee hoe je deze dan kan vullen?
Nee, no, non, neen, nein, nope. Begin hier niet aan. Zoals ik al zei: je hebt gewoon een 1:N relatie. Wat jij zoekt is een Foreign Key. Wat @MAX3400 is zelden een goed idee (en tbh. had ik van hem ook wel beter verwacht...)

[Voor 43% gewijzigd door RobIII op 15-10-2018 14:02]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Harrie_

🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Poeh... waar moeten we hier beginnen...

Los van je probleem voel ik me genoodzaakt om in ieder geval het volgende te melden:
• stop NU met het gebruik van mysql_ functies. Lees o.a. dit antwoord op SO
• als je eenmaal gestopt bent met mysql_ ga dan ook maar gelijk je queries voorzien van parameters

Verder mag je je code tussen [code]-tags plaatsen dan is het voor iedereen wat beter leesbaar. Meer hierover in de FAQ.

M.b.t. het probleem snap ik ook niet helemaal wat je bedoelt? Wanneer een user 3 plaatjes upload wil je in de DB terug kunnen vissen dat deze 3 plaatjes bij elkaar horen? Zomaar een aantal opties:
• Column aanmaken ['BelongsToID'] o.i.d. => bij het wegschrijven image1 heb je dus een ID, kun je dat in de column planten van image2, image3, etc.
• De handel normaliseren => tabel X met uploadacties, tabel Y met images die een foreign key verwijzing hebben naar tabel X
• Wat @MAX3400 zegt. Je loopt al door je images heen ($i). Je zet de query buiten de loop, je loopt door je images heen en maakt de query (array voor je parameters). Als de loop afgelopen is voer je de query uit en schrijf je 1 regel weg...

Wat wil je precies bereiken?

Bij deze ook maar een edit: wat @RobIII dus zegt. De optie van MAX3400 is zeker niet charmant; ik heb 'm wel even in het lijstje opgenomen want volgens mij zijn er meer pressing matters dan fatsoenlijk normaliseren van je data...

[Voor 7% gewijzigd door Harrie_ op 15-10-2018 13:55]

☀️🔋  18 Panelen | 5,8 kWp | SolarEdge SE6K

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:14
Een 2e tabel maken waarin de images komen, met een link naar het ID van je probleem (zoals ik nu even lees). De post van @Harrie_ hierboven moet je genoeg geven om verder te Googlen.. ondersteuning van een programmeur kan je in V&A de IT Pro sectie voor gebruiken :).

• dirk_cleasen
Ja ik ben inderdaad weer wat vooruit geholpen......
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True