Over een aantal maanden kan ik mijn nieuwbouwwoning betrekken en uiteraard wil ik een optimaal wifi netwerk. Ik heb hier al rekening mee gehouden met loze leidingen. Mijn situatie is als volgt tav utp bekabeling:
A. loze leiding plafond ruimte tussen woonkamer en keuken.
B. loze leiding tv muur.
C. loze leiding plafond overloop 1ste verdieping.
D. (2x) loze leiding slaapkamers van de kinderen (meer op toekomst gericht, nu nog 3 en 1 jaar).
E. loze leiding op zolder (tbv gameroom).
Ik ben nu aan het orienteren welke apparatuur ik aan ga schaffen om dit alles goed in te regelen. Maar door de bomen zie ik het bos niet meer (gelukkig hebben we tweakers
). Bij de tv muur en gameroom komen meerdere apparaten die ik graag bedraad wil aansluiten (denk aan tv, mediabox, ps4 etc.). Daarnaast wil ik straks ook gebruik maken van Philips Hue. Alle loze leidingen gaan overigens naar de meterkast.
Ik vraag me op dit moment welk soort apparatuur ik eigenlijk nodig zal moeten hebben. Ik hoor overigens wel zeer goede verhalen over Ubiquiti, dus waarschijnlijk zal dat het merk wel worden.
Eerste vraag is dan ook welk apparatuur raden jullie aan in de meterkast om alles aan te sturen? Ik zal hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van internet via Ziggo (al is glasvezel ook wel mogelijk)
Daarnaast denk ik nu al het volgende mbt de loze leidingen:
A. Ubiquiti AP Lite
B. switch of router tbv bedraad aansluiten van ongeveer 4/5 apparaten. Dit weet ik dus nog niet.
C. Ubiquiti AP Lite
D. Hier voorlopig nog niets alleen kabel laten trekken en inbouwdoosje.
E. Ubiquiti in wall systeem (https://www.eurodk.com/en...ency=EUR&vat_state=incl). Maar ook hier ook nog hetzelfde als bij punt B.
Wat vinden jullie van de genoemde apparatuur? Maar vooral ook kunnen jullie me helpen met het benoemen van de apparatuur waar ik nog niet uit ben. Alvast bedankt voor het meedenken!
A. loze leiding plafond ruimte tussen woonkamer en keuken.
B. loze leiding tv muur.
C. loze leiding plafond overloop 1ste verdieping.
D. (2x) loze leiding slaapkamers van de kinderen (meer op toekomst gericht, nu nog 3 en 1 jaar).
E. loze leiding op zolder (tbv gameroom).
Ik ben nu aan het orienteren welke apparatuur ik aan ga schaffen om dit alles goed in te regelen. Maar door de bomen zie ik het bos niet meer (gelukkig hebben we tweakers

Ik vraag me op dit moment welk soort apparatuur ik eigenlijk nodig zal moeten hebben. Ik hoor overigens wel zeer goede verhalen over Ubiquiti, dus waarschijnlijk zal dat het merk wel worden.
Eerste vraag is dan ook welk apparatuur raden jullie aan in de meterkast om alles aan te sturen? Ik zal hoogstwaarschijnlijk gebruik maken van internet via Ziggo (al is glasvezel ook wel mogelijk)
Daarnaast denk ik nu al het volgende mbt de loze leidingen:
A. Ubiquiti AP Lite
B. switch of router tbv bedraad aansluiten van ongeveer 4/5 apparaten. Dit weet ik dus nog niet.
C. Ubiquiti AP Lite
D. Hier voorlopig nog niets alleen kabel laten trekken en inbouwdoosje.
E. Ubiquiti in wall systeem (https://www.eurodk.com/en...ency=EUR&vat_state=incl). Maar ook hier ook nog hetzelfde als bij punt B.
Wat vinden jullie van de genoemde apparatuur? Maar vooral ook kunnen jullie me helpen met het benoemen van de apparatuur waar ik nog niet uit ben. Alvast bedankt voor het meedenken!
[Voor 1% gewijzigd door Equator op 15-10-2018 07:44. Reden: CLickID verwijderd uit URL]