Visgek82 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:58:
[...]
In dit soort gevallen idd niet. Vreemd dat jij blijkbaar denkt dat de TS hier helemaal geen aandeel in heeft. Hij had zelf ook kunnen uitkijken voor andere mensen, en ik blijf erbij dat het houden van je smartphone in je broek , zonder enige protectie , met het scherm naar buiten gericht , vragen om problemen is.
Bijzonder conclusie maar ik zal hem onderschrijven. Op basis van de beschikbare informatie zie ik @
CoenMeijer inderdaad weinig fout doen. Ik lees dat er iemand naar de supermarkt gaat met een telefoon in zijn broekzak. Een alledaagse situatie waar zelden iets fout mee gaat en derhalve durf ik wel te stellen dat dit haast de norm is. De norm zal wellicht niet zijn dat men hem in de kontzak heeft zitten maar wel bij zich draagt in één broekzak.
Het overgrote deel van de populatie heeft een beschermhoes - dan wel met flap dan wel enkel de randen - maar daar geeft @
CoenMeijer geen informatie over. Conclusie dat er geen screenprotector noch bescherming in zijn geheel afwezig was kan je niet doen op basis van de informatie.
Het bijzondere is wel dat we de situatie nog meer om gaan draaien en de @
CoenMeijer verantwoordelijk gaan maken voor het feit dat mensen tegen hem aan komen. Gaan we dit dan ook doen met overige ongelukken in het dagelijks leven?
Iemand loopt je omver -> Had je er maar niet moeten staan
Iemand fiets tegen je aan -> Had je er maar niet moeten staan
Iemand rijdt tegen jouw auto -> Had je auto er maar niet moeten staan
De norm is gevoelsmatig nog steeds dat je niet tegen iemand aan rijdt en of dat met een winkelwagen, voertuig of je eigen lichaam is is niet heel relevant. Je komt in iemand zijn personal space en daar behoor je niet. Zo druk is een supermarkt ook weer niet.
Ik zelf heb een "goedkope" smartphone van ~250 euro, maar denk maar niet dat ik dat doe. Ik laat 'm wel in de auto of thuis. Mensen kunnen me dan weer bereiken als ik klaar ben. er zijn belangrijkere dingen in het leven..
En sommige personen hebben een telefoon bij omdat ze om wat voor reden bereikbaar/beschikbaar willen zijn. Je kan inderdaad stellen dat je duurdere objecten maar thuis dient te laten maar dan kan je net zo goed in een bubbel blijven leven