Toon posts:

Game PC, bang for buck, AMD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:43
Ik heb een maand of twee geleden besloten een PC te willen samenstellen, voor mij de eerste keer. Hiervoor jarenlang een iMac gehad maar wil toch ook graag weer wat gamen op een desktop. Veel meegelezen in verschillende topics en al een stuk wijzer geworden.

Helaas zijn de videokaarten en de processors een stuk duurder geworden de afgelopen tijd, dus blijven wachten heeft denk ik geen zin. Gezien de huidige prijzen en mijn wensen neig ik nu sterk naar AMD dus ik ben benieuwd wat jullie zeggen/zouden doen. Echter lees is nu ook weer geruchten over een RX580 opvolger... tsja.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, surfen, Office programma's gebruiken en data opslaan.
De games die ik speel of zal gaan spelen zijn CS:GO, Pubg, BF, Rocket League, Fifa, GTA, RDR en misschien Assassins Creed o.i.d. Ultra settings hoeft van mij niet, medium tot high met een degelijke fps voor de komende jaren is voldoende.
Gamen wil ik doen op een nieuwe 27" 1440p monitor, 1ms en 144hz + FreeSync indien ik voor AMD ga.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor mij geldt: het liefst zoveel mogelijk bang for buck, ik geef niet zoveel om RGB e.d. Waar ik wel wat om geef is kwaliteit. Als het systeem er door een kleine investering op vooruit gaat, ben ik zeker bereid dat er in te investeren. Budget dat ik in gedachten heb ligt tussen de €1400 en €1700 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets, op een muis en muismat na. Ik heb wel een muis toegevoegd aan het lijstje maar weet nog niet zeker of ik deze nu ook koop.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop, een monitor, toetsenbord en Windows. Prijstechnisch gezien wil ik geen G-sync monitor kopen en ben ik tevreden met een 1440p scherm. Hierdoor wil ik een 27" scherm.

Van toetsenborden heb ik weinig kaas gegeten, heb me wel wat ingelezen in de mechanische toetsenborden. Deze schijnen top te zijn, ik zou er dan het liefst een willen die niet teveel 'herrie' maakt. Ik vind €120+ voor een toetsenbord echter wel te duur, dus eventuele tips/ervaring zijn zeker welkom!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur ging uit naar Intel + Nvidia, maar dat was meer een gevoel en omdat ik de merken/series beter ken. Bovendien hebben veel bekenden spul van deze merken, maar inmiddels maakt het me niet meer uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst redelijk stil en ook wel toekomstbestendig. De videokaart een keer upgraden vind ik geen probleem, maar wil met het systeem wel jaren vooruit kunnen. De grootte vind ik niet héél belangrijk, maar omdat ik de kast misschien nog wel eens verplaats in huis wil ik liever niet het allergrootste formaat.

Ga je overklokken?
Nee, geen verstand van dus verwacht ik niet.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen m.b.t. de wenslijst die ik momenteel heb. Kan ik beter wat anders kiezen? Met best bang for buck in het achterhoofd? Werkt alles goed samen en is het toekomstbestendig? En voor welke monitor zouden jullie gaan?

In eerste instantie wilde ik gaan voor een i5/i7 + een gtx 1080, maar gezien de prijzen en het feit dat ik slechts op 1440p medium/high wil spelen lijkt me dit overkill en veel te duur. Hoe staan jullie hierin?
Alle hulp is meer dan welkom, alvast bedankt! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 215,-€ 215,-
1MSI B450 Tomahawk€ 105,99€ 105,99
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 255,-€ 255,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 60,50€ 60,50
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,49€ 84,49
1HP 27xq Zwart€ 405,-€ 405,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,05€ 25,05
1Corsair K63 Compact Mechanical Gaming Keyboard - Cherry MX Red (Qwerty US)€ 79,-€ 79,-
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 59,-€ 59,-
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 141,50€ 141,50
1Corsair RM650x (2018)€ 77,-€ 77,-
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.676,53

[Voor 22% gewijzigd door remzor op 02-10-2018 17:42]

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 19:24
Ik zou de extra CPU koeler er uit laten, de Wraith die boxed bij de Ryzen komt is zeker goed genoeg.

Verder een erg leuke build. Die RX580 staat aan een mooie prijs nu, fors gezakt de laatste tijd. Als je die idd aan 255€ kan kopen dan zou ik niet op de RX590 wachten die bij launch zeker goed aan de prijs zal zijn. Je bent dan wel een beetje gebonden aan AMD omdat je dan waarschijnlijk ook die Freesync monitor koopt. Maar goed, voor 1080p gaming is dat geen probleem, daar heeft AMD altijd wel competetieve kaartjes voor gehad.

[Voor 12% gewijzigd door Inrage op 01-10-2018 19:47]

• Cosmiccc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-02 10:24
Zit in exact dezelfde situatie: jarenlang laptop gebruiker en nu voor het eerst zelf een desktop in elkaar flansen. Dacht ook eerst Intel + nVidia te kopen, maar gezien absurde prijzen voor Intel-processoren (tot medio 2019?) lijkt een AMD-processor me ook de beste keuze.

Kan je met een RX580 ook niet fatsoenlijk een 27" 1440p scherm aansturen, als je niet per se op Ultra-settings wil spelen?

Is een voeding van 650W niet te hoog? Met deze build (Ryzen 5, RX 580 en niet overklokken) zou ik denken dat 550W volstaat?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Inrage schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:47:
Ik zou de extra CPU koeler er uit laten, de Wraith die boxed bij de Ryzen komt is zeker goed genoeg.

Verder een erg leuke build. Die RX580 staat aan een mooie prijs nu, fors gezakt de laatste tijd. Als je die idd aan 255€ kan kopen dan zou ik niet op de RX590 wachten die bij launch zeker goed aan de prijs zal zijn. Je bent dan wel een beetje gebonden aan AMD omdat je dan waarschijnlijk ook die Freesync monitor koopt. Maar goed, voor 1080p gaming is dat geen probleem, daar heeft AMD altijd wel competetieve kaartjes voor gehad.
De koeler is beter en stiller en de extra uitgave wel waard.of je moet tevreden zijn met temps boven de 60gr ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• remzor
Inrage schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:47:

Dacht idd ook dat die RX 580 nu wel interessant geprijsd, zeker deze variant. In combinatie met FreeSync dus wel lekker, maar mocht ik over een tijdje naar een nvidia kaart gaan dan heb ik alsnog 144 hz maar gewoon geen FreeSync/G-sync, ook prima op zich. Het is meer nice-to-have voor mij denk ik omdat ik het nog nooit hebt gebruikt en dus niet gewend ben.

Lees overal dat de stock cooling prima is bij AMD maar voor 25 euro zag ik deze koeler verschillende keren voorbij komen en dat is het me wel waard als het echt verschil maakt.
Cosmiccc schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:01:
Kan je met een RX580 ook niet fatsoenlijk een 27" 1440p scherm aansturen, als je niet per se op Ultra-settings wil spelen?

Is een voeding van 650W niet te hoog? Met deze build (Ryzen 5, RX 580 en niet overklokken) zou ik denken dat 550W volstaat?
Ik twijfel ook heel erg over 1440p of 1080p en hoe speelbaar 1440p is met een RX 850. Hoeft dus idd niet op ulta, maar ook weer niet op low. Wat denken de kenners hier? Want iets meer investeren in het scherm zou dus een optie kunnen zijn, als de games die ik speel maar goed speelbaar blijven de komende 2-3 jaar.

En 650W is misschien overkill, maar deze is een tientje duurder t.o.v. de 550W, dus dacht pak deze maar. Ook voor als er dus een andere videokaart in zou komen over een tijdje. Of is dat een slecht idee?
Hackus schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:11:
[...]

De koeler is beter en stiller en de extra uitgave wel waard.of je moet tevreden zijn met temps boven de 60gr ;)
Ik heb jou de koeler een paar keer zien noemen geloof ik, dus dacht voor die €25 is dat prima. Je raadt hem dus dan ook aan begrijp ik? En wat denk je van de overige componenten?

Mocht ik trouwens toch wifi willen op het MB, bij welke kom ik dan uit? Kan ik zo snel niet vinden, als het in prijs niet veel uit maakt zou ik dat overwegen. Of gewoon niet doen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@remzor prima, alleen zou ik zelf de sapphire nitro kiezen. goede ervaringen met sapphire bij amd kaarten.
zijn alleen wat duurder, dus begrijp je keuze wel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-03 11:21
remzor schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:41:
[...]

Dacht idd ook dat die RX 580 nu wel interessant geprijsd, zeker deze variant. In combinatie met FreeSync dus wel lekker, maar mocht ik over een tijdje naar een nvidia kaart gaan dan heb ik alsnog 144 hz maar gewoon geen FreeSync/G-sync, ook prima op zich. Het is meer nice-to-have voor mij denk ik omdat ik het nog nooit hebt gebruikt en dus niet gewend ben.
haha dat dacht je.. Als je eenmaal freesync/gsync gewend bent tijdens gamen dan ga je echt nooit meer terug... Neem dat maar van mij aan.

van een fury naar 1080ti gegaan en vervolgens weer terug naar vega ivm Freesync scherm en geen zin om gsync geld te betalen

• remzor
@Hackus Voor de Nitro zie ik dat ik wel op €325 moet rekenen, toch wel een stukje duurder inderdaad. Aangezien ik vermoed over 2-3 jaar de gpu toch wel te upgraden vond ik die €260 nu wel aantrekkelijk ;)
Pikkemans schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:48:
haha dat dacht je.. Als je eenmaal freesync/gsync gewend bent tijdens gamen dan ga je echt nooit meer terug... Neem dat maar van mij aan.

van een fury naar 1080ti gegaan en vervolgens weer terug naar vega ivm Freesync scherm en geen zin om gsync geld te betalen
Ja ik geloof je meteen, maar heb er geen ervaring mee. Weet met andere dingen wel dat wanneer je eenmaal iets beters gewend bent, de stap terug lastiger is :P

Ik vind het wel lastig om benchmarks te vinden van de RX 580 i.c.m. een 1440p scherm op medium/high settings. Het wordt meestal allemaal getest op ultra. De reden dat ik naar 1080p keek was omdat ik dan meer uit de videokaart kan halen de komende tijd, maar aan de andere kant wil ik ook geen spijt krijgen van de monitor keuze en over 2 jaar een videokaart én monitor nieuw aanschaffen. Keuzes keuzes...
Tips en meningen zijn welkom

• Pikkemans
remzor schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:53:
@Hackus Voor de Nitro zie ik dat ik wel op €325 moet rekenen, toch wel een stukje duurder inderdaad. Aangezien ik vermoed over 2-3 jaar de gpu toch wel te upgraden vond ik die €260 nu wel aantrekkelijk ;)

[...]

Ja ik geloof je meteen, maar heb er geen ervaring mee. Weet met andere dingen wel dat wanneer je eenmaal iets beters gewend bent, de stap terug lastiger is :P

Ik vind het wel lastig om benchmarks te vinden van de RX 580 i.c.m. een 1440p scherm op medium/high settings. Het wordt meestal allemaal getest op ultra. De reden dat ik naar 1080p keek was omdat ik dan meer uit de videokaart kan halen de komende tijd, maar aan de andere kant wil ik ook geen spijt krijgen van de monitor keuze en over 2 jaar een videokaart én monitor nieuw aanschaffen. Keuzes keuzes...
Tips en meningen zijn welkom
Misschien is het dan slim om nu alvast te investeren in een goed 1440p scherm maar wel met een 580. Dan kun je niet alles op ultra spelen maar dat hoef je ook niet als ik het goed begrijp

Voor 1440p en ongeveer 100fps moet lukken met ene 580 op medium settings..

Zie https://nl.hardware.info/...uwe-kaarten-nieuwe-kansen

• Inrage
Hackus schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:11:
[...]

Die koeler is 'marginaal' beter voor een 100% meerprijs.
Er is niks mis met temps boven 60°, met deze stockkoeler kan je zelfs een kleine overclock doen zonder problemen. Je CPU draait niet heel de tijd op 100% zoals men dat dan test in benchmarks. Hij gaat ook niet plots trager draaien of stuk gaan als ie een beetje warmer wordt...
Er staat een mechanical KB in z'n lijstje... stillere CPU koeler, hah?

I rest my case... ;)

@remzor De resolutie van een scherm is net zoals bij je eeerste SSD, eens je 1440p gewoon bent dan wil je nooit meer terug... De meerwaarde van 144Hz vind ik persoonlijk minder. Maar ik speel dan ook meer strategy & RPGs dan snelle shooters, bij jou lijkt dat net anders.

[Voor 17% gewijzigd door Inrage op 01-10-2018 22:21]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Inrage schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Die koeler is 'marginaal' beter voor een 100% meerprijs.
Er is niks mis met temps boven 60°, met deze stockkoeler kan je zelfs een kleine overclock doen zonder problemen. Je CPU draait niet heel de tijd op 100% zoals men dat dan test in benchmarks. Hij gaat ook niet plots trager draaien of stuk gaan als ie een beetje warmer wordt...
Er staat een mechanical KB in z'n lijstje... stillere CPU koeler, hah?

I rest my case... ;)
ook op 35w is de koeler al beter. ik heb liever de boel koel voor betere prestatie, het is een kleine uitgave waard.
we praten niet over koelers van boven of rond de €50,- ;)

• Inrage
Hackus schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:13:
[...]

ook op 35w is de koeler al beter. ik heb liever de boel koel voor betere prestatie, het is een kleine uitgave waard.
we praten niet over koelers van boven of rond de €50,- ;)
Z'n case heeft een tempered glass sidepanel, en de Wraith heeft RGB, nu jij terug :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Inrage schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:21:
[...]

Z'n case heeft een tempered glass sidepanel, en de Wraith heeft RGB, nu jij terug :D
oja, dan zie je hem gloeien :P

• remzor
@Inrage @Hackus @Pikkemans Bedankt voor jullie reacties, waardeer het zeer!
Bij nader inzien denk ik dat het misschien toch beter kan zijn om nu een 1440p scherm te kopen van 24 of 27", ook al zal ik de 120-140 fps dan meestal niet halen. D.m.v. FreeSync zou alles sowieso wel smooth moeten lopen op medium/high denk ik. Ik duik nog eens in de schermen. Ook het KB ben ik nog niet uit, red switches schijnen fijn te zijn en niet té luid.

• Inrage
Hackus schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:22:
[...]

oja, dan zie je hem gloeien :P
Moet mezelf corrigeren, enkel de Ryzen 7 2700(x) komen met RGB koeler, oops :)

• remzor
Inrage schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:24:
[...]

Moet mezelf corrigeren, enkel de Ryzen 7 2700(x) komen met RGB koeler, oops :)
Ohja, m.b.t. de cpu, is de 2600x voor mij voldoende of scheelt dat heel veel met de 2700x? In prijs in ieder geval wel, maar qua prestaties in games leek mij de 2600x goed (genoeg)?

EDIT:
Ik heb twee monitoren gevonden die 1440p/144hz/1ms hebben en nog aardig geprijsd zijn. Dat zijn de volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1HP 27xq Zwart€ 334,26€ 334,26
1Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart€ 390,95€ 390,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 725,21

De HP monitor lijkt nieuw te zijn en is zeer beperkt verkrijgbaar. Bij een shop slechts €335,- dus wel erg interessant. Er staat wel bij de specs op de HP site en bij de webshop: 2560 x 1440 bij 60 Hz. Betekent dit dus geen 144hz op die resolutie? Beetje vreemd voor een nieuwe monitor en enigszins misleidend dan.

[Voor 67% gewijzigd door remzor op 01-10-2018 23:18]

• Pikkemans
Volgens mij is die HP wel een 144hz scherm maar is die product pagina gewoon niet goed. Het staat er 2x in dat het een 144hz paneel is maar een enkele keer 60hz. Vreemd...

Over de schermen, opzich zijn ze inderdaad prima geprijsd maar houd er rekening mee dat dit TN panelen zijn. Die staan er vaak niet om bekend dat ze hele mooie warme kleuren hebben.

Ik heb zelf van een TN naar een IPS gegaan. Dat is wel een heel groot verschil natuurlijk. Daar tussen zit een VA paneel (soort van). Maar is weer iets prijziger.

Die 2600x heb je meer dan voldoende aan trouwens!

• remzor
@Pikkemans Klopt inderdaad, ik ben er nog even ingedoken. Overal wordt gesproken over 144hz, de 60hz die ze tussen aanhalingstekens zetten is volgens mij de standaardinstelling en maximaal te behalen met de meegeleverde HDMI-kabel. Ze leveren dus geen displayport kabel mee |:(
En ik weet dat het TN panelen zijn, wat ik op zich prima vind. Mijn eerste keuze was dat AOC 24" scherm en dat was een VA scherm, best of both worlds dacht ik. IPS hoef ik niet persé en vind ik simpelweg ook te prijzig.

Blij dat ik afgelopen nacht dit scherm heb besteld, want inmiddels lijkt (de fout?) prijs hersteld te zijn. Ik heb dus een 27" TN, 144 hz, 1ms en FreeSync scherm gekocht voor €335 :) Mag hem sowieso binnen een maand nog retourneren mocht dat nodig zijn.
#ProductPrijsSubtotaal
1HP 27xq Zwart€ 405,-€ 405,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 405,-

Voor wat betreft de behuizing: welke zouden jullie nemen of zijn ze beiden even goed en even gemakkelijk om in te bouwen en is het puur smaak? Ik zag dat de Meshify C een stuk kleiner is, vandaar dat ik die in mijn lijstje heb gezet.
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define S - Window€ 66,-€ 66,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,49€ 84,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 150,49

• Pikkemans
Beide kasten bieden het zelfde gemak qua inbouw. Ik heb ervaring met beide.

Klein dingetje bij de Meshify C.. er kan zichtbaar stof verzamelen aan de voorkant van de kast. Dat is niet zo bij de Define S die het aan de zijkant naar binnen haalt en vervolgens door een stoffilter haalt.

• remzor
Pikkemans schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:52:
Beide kasten bieden het zelfde gemak qua inbouw. Ik heb ervaring met beide.

Klein dingetje bij de Meshify C.. er kan zichtbaar stof verzamelen aan de voorkant van de kast. Dat is niet zo bij de Define S die het aan de zijkant naar binnen haalt en vervolgens door een stoffilter haalt.
Openingspost ook aangepast

Bedankt voor je reactie, goed om te horen dat ze beiden gemakkelijk zijn. Krijgen ook allebei goede reviews!
Wil denk ik toch de Meshify C voor die €15 euro meer omdat het formaat me meer aanstaat.

Zijn er nog andere tips/opmerkingen m.b.t. deze build? De voeding is misschien nu overkill, maar het kan geen kwaad neem ik aan (t.o.v. 550W bijvoorbeeld)?

• remzor
Excuses voor de kick, maar ik heb nog 3 vragen voor ik deze build definitief bestel:

1). De Intel Core i7-8700 Boxed is bij MediaMarkt nu ineens te koop voor €345. Heeft het voor mij veel zin deze te nemen i.p.v. de Ryzen 5 2600x tegen de €130 meerprijs?
2). Is er een goed alternatief mobo met WiFi voor een geringe meerprijs? Of is dit echt de beste keuze en moet ik geen WiFi 'willen'?
3). Is de kans groot dat de Ryzen 5 2600x een bottleneck word mocht ik over 2-3 jaar een upgrade doen van de GPU?

Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@remzor gamen doe je het liefst bekabeld. i7 behoeft ook ander moederbord en ram en is zeker beter dan de ryzen 2600. of de meerprijs het je waard is moet je jezelf vragen. 3) nee je kunt goed upgraden naar oa vega 64 of anders.(rx580 haal je toch? )

• remzor
@Hackus Uiteraard het liefst bekabeld, er liggen ook kabels in huis. Meer als backup of voor een LAN party of tijdelijke verplaatsing o.i.d. bedoeld dan.
Dat de i7 nu weer gunstiger geprijsd is maakt het moeilijker, maar ik denk toch nog overkill voor mij gezien het prijsverschil.

Ik wil idd de RX 580 halen, met name vanwege de gunstige prijs nu en de FreeSync monitor. Dat het geen GTX 1080 is snap ik en neem ik dan voor lief, fijn dus dat je denkt dat upgraden van de gpu goed mogelijk is! :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

je kunt evt. ook wifi stickje halen

• remzor
Hackus schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:42:
je kunt evt. ook wifi stickje halen
Ja klopt, dacht ik ook aan, bedankt voor de tip!
Zie net ook de Gigabyte Aorus X470 Gaming 7 WiFi staan, maar deze kost minimaal €230. Dat wordt hem dus zeker niet, laat het dus gewoon zo 8)

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:39
Met een 580 op 1440P gaat een 2600X geen bottleneck vormen. De 8700 bied hogere single core prestaties maar die €130 euro zou dan zoveel beter in een betere videokaart kunnen gaan als je extra geld wilt uitgeven. Ik raad het dus af om met deze prijzen voor intel te gaan.

Daarbij is het ook zo dat het AM4 slot van AMD tot 2020 gebruikt zal blijven worden, je kan dus later nog een upgrade doen van de CPU mocht dat nodig zijn en hetzelfde moederbord blijven gebruiken. Bij intel is dit niet zo aangezien de 9x00 series alweer de 2de serie op deze reeks moederborden zijn.

Voor de rest maakt een 550W of 650W voeding niet veel uit, zo ver ik weet zijn deze voedingen op lage load ongeveer net zo efficiënt terwijl de effeciëntie op 50% load maximaal is. Dit gaat dan ook maar om 1 tot 2% verschil (wat dus een verschil van totaal verbruik van 3W zal zijn onder load). Met een CPU die 100W trekt en een videokaart die ongeveer 200W doet voldoet dit prima.

De rest van het systeem vind ik er prima uitzien, niets op aan te merken.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Yamotek i7-8700 is zo'n 10% sneller, en ook de komende nieuwe Intel kunnen ook op 1151v2

de verwachting is dat Ryzen 3000 op het AM4 soc komt. daar is verder nog niets van bekend, alleen dat men verwacht dat de 3000G eind dit jaar als 1e komt

[Voor 45% gewijzigd door Hackus op 02-10-2018 21:45]

• remzor
@Yamotek Bedankt voor je uitgebreide reactie, erg fijn! De 8700 van MediaMarkt is inmiddels alweer uit de pricewatch verdwenen, of het was een fout, of hij is meteen uitverkocht. Hij heeft er echt even op gestaan voor €345,-. Nu zijn ze weer €460 dus dat maakt het al helemaal een no-brainer!
Verder ook goed om te weten en in de gaten te houden van het AM4 slot en de voeding wordt dan gewoon de 650W variant.

@Hackus 10% sneller vind ik eigenlijk nog erg meevallen, weet dat de single core prestaties bij Intel wel beter zijn. Die i7 kost nu 214% meer t.o.v. de 2600x, echt niet normaal :O

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:39
Hackus schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:25:
@Yamotek i7-8700 is zo'n 10% sneller, en ook de komende nieuwe Intel kunnen ook op 1151v2

de verwachting is dat Ryzen 3000 op het AM4 soc komt. daar is verder nog niets van bekend, alleen dat men verwacht dat de 3000G eind dit jaar als 1e komt
Dat zeg ik ook, dat de 9x00 series nog op dit moederbord komen maar het niet zeker is of de volgende weer op deze moederborden komen, AMD had de garantie van 2020 gegeven.

En 10% sneller op 1440P inclusief een videokaart zoals de 580? Wel eerlijk blijven vergelijken:

https://www.guru3d.com/ar...en_5_2600x_review,24.html

Shadow of middle earth laat zien dat de prestaties van de 2600X inclusief een 1080 gelijk zijn op 1440p met een 8700K (K versie zelfs). Dus €130 euro meer neerleggen voor een 'betere CPU' kan dus veel beter in 580 naar Vega 56 gebruikt worden mocht OP daarvoor kiezen. Dit was mijn punt.
remzor schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:02:
@Yamotek Bedankt voor je uitgebreide reactie, erg fijn! De 8700 van MediaMarkt is inmiddels alweer uit de pricewatch verdwenen, of het was een fout, of hij is meteen uitverkocht. Hij heeft er echt even op gestaan voor €345,-. Nu zijn ze weer €460 dus dat maakt het al helemaal een no-brainer!
Verder ook goed om te weten en in de gaten te houden van het AM4 slot en de voeding wordt dan gewoon de 650W variant.

@Hackus 10% sneller vind ik eigenlijk nog erg meevallen, weet dat de single core prestaties bij Intel wel beter zijn. Die i7 kost nu 214% meer t.o.v. de 2600x, echt niet normaal :O
Prima keuze voor de voeding, kun je eventueel later nog voor een crossfire setup gaan. En inderdaad, als het zo doorgaat krijgt AMD een 100% marktaandeel in de zelfbouw markt...

Nog een laatste tip: Een Ryzen CPU heeft geen IGP, dit betekent dat de videoaansluitingen op het moederbord niet gebruikt kunnen worden om je beeldscherm op aan te sluiten, het beeldscherm zal meteen op de videokaart aangesloten moeten worden. Dit is geen probleem, maar wel handig om te weten tijdens het bouwen ;).

Mocht je tegen iets aanlopen tijdens het bouwen, stuur gerust een PM. Zal proberen te helpen als het lukt!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Yamotek puur cpu v cpu is het vergelijk, welke videokaart is me nvt. het forum is bedoelt om door iedere lezer advies te kunnen geven, per DM is niet de bedoeling(ik krijg ook vaak een DM voor advies, maar verwijs altijd naar het forum) 580 op i7-8700 vind ik ook wel mager ;)

• remzor
@Yamotek Bedankt voor de tip! Zal het zeker in gedachten houden :)

@Hackus Ik krijg toch ook advies op het forum? Of iemand wil DM'en is denk ik ieder voor zich. Althans, ik heb ook wel eens mensen geholpen per DM.
De i7-8700 met RX 580 combi is een beetje vreemd misschien ja, wilde dan eerder ook voor een 1080 gaan. Combi Ryzen met RX 580 is mooi balanced denk ik.

In ieder geval bedankt voor ieders hulp, ik heb inmiddels alles uit het lijstje van de OP besteld! Hopelijk dit weekend of volgend weekend bouwen O+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

remzor schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:58:
@Yamotek Bedankt voor de tip! Zal het zeker in gedachten houden :)

@Hackus Ik krijg toch ook advies op het forum? Of iemand wil DM'en is denk ik ieder voor zich. Althans, ik heb ook wel eens mensen geholpen per DM.
De i7-8700 met RX 580 combi is een beetje vreemd misschien ja, wilde dan eerder ook voor een 1080 gaan. Combi Ryzen met RX 580 is mooi balanced denk ik.

In ieder geval bedankt voor ieders hulp, ik heb inmiddels alles uit het lijstje van de OP besteld! Hopelijk dit weekend of volgend weekend bouwen O+
iemand maakt een topic aan voor hulp. in dat geval verwijs ik naar het topic als ik een DM krijg. als het gewoon DM is, en geen topic op het forum is het een ander geval. zo denk ik er over. zie oa hier Monitoradvies games en netflix

• remzor
@Hackus ik snap je punt, maar dat is niet echt het geval hier denk ik. Ik heb al mijn vragen die ik had gewoon gesteld in dit topic. @Yamotek biedt gewoon zijn hulp aan als ik ergens tegenaan loop qua bouw, dat is dus een ander onderwerp dan dit topic. Daarvoor hoef ik dit topic niet te kicken over een week denk ik en ook niet persé een nieuw topic aan te maken als iemand zelf aanbiedt me best via DM te willen helpen mocht dat nodig zijn.
Maar we dwalen af, het spul is besteld en ik ben blij met de hulp. Er is niet echt één beste antwoord dus markeren doe ik niet :P Nogmaals dank!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee