Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game PC, bang for buck, AMD?

Pagina: 1
Acties:

• Pikkemans
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 04-08 14:38
remzor schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:53:
@Hackus Voor de Nitro zie ik dat ik wel op €325 moet rekenen, toch wel een stukje duurder inderdaad. Aangezien ik vermoed over 2-3 jaar de gpu toch wel te upgraden vond ik die €260 nu wel aantrekkelijk ;)

[...]

Ja ik geloof je meteen, maar heb er geen ervaring mee. Weet met andere dingen wel dat wanneer je eenmaal iets beters gewend bent, de stap terug lastiger is :P

Ik vind het wel lastig om benchmarks te vinden van de RX 580 i.c.m. een 1440p scherm op medium/high settings. Het wordt meestal allemaal getest op ultra. De reden dat ik naar 1080p keek was omdat ik dan meer uit de videokaart kan halen de komende tijd, maar aan de andere kant wil ik ook geen spijt krijgen van de monitor keuze en over 2 jaar een videokaart én monitor nieuw aanschaffen. Keuzes keuzes...
Tips en meningen zijn welkom
Misschien is het dan slim om nu alvast te investeren in een goed 1440p scherm maar wel met een 580. Dan kun je niet alles op ultra spelen maar dat hoef je ook niet als ik het goed begrijp

Voor 1440p en ongeveer 100fps moet lukken met ene 580 op medium settings..

Zie https://nl.hardware.info/...uwe-kaarten-nieuwe-kansen

• Pikkemans
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 04-08 14:38
Volgens mij is die HP wel een 144hz scherm maar is die product pagina gewoon niet goed. Het staat er 2x in dat het een 144hz paneel is maar een enkele keer 60hz. Vreemd...

Over de schermen, opzich zijn ze inderdaad prima geprijsd maar houd er rekening mee dat dit TN panelen zijn. Die staan er vaak niet om bekend dat ze hele mooie warme kleuren hebben.

Ik heb zelf van een TN naar een IPS gegaan. Dat is wel een heel groot verschil natuurlijk. Daar tussen zit een VA paneel (soort van). Maar is weer iets prijziger.

Die 2600x heb je meer dan voldoende aan trouwens!

• Rifleshader
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:31
Hackus schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:25:
@Rifleshader i7-8700 is zo'n 10% sneller, en ook de komende nieuwe Intel kunnen ook op 1151v2

de verwachting is dat Ryzen 3000 op het AM4 soc komt. daar is verder nog niets van bekend, alleen dat men verwacht dat de 3000G eind dit jaar als 1e komt
Dat zeg ik ook, dat de 9x00 series nog op dit moederbord komen maar het niet zeker is of de volgende weer op deze moederborden komen, AMD had de garantie van 2020 gegeven.

En 10% sneller op 1440P inclusief een videokaart zoals de 580? Wel eerlijk blijven vergelijken:

https://www.guru3d.com/ar...en_5_2600x_review,24.html

Shadow of middle earth laat zien dat de prestaties van de 2600X inclusief een 1080 gelijk zijn op 1440p met een 8700K (K versie zelfs). Dus €130 euro meer neerleggen voor een 'betere CPU' kan dus veel beter in 580 naar Vega 56 gebruikt worden mocht OP daarvoor kiezen. Dit was mijn punt.
remzor schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:02:
@Rifleshader Bedankt voor je uitgebreide reactie, erg fijn! De 8700 van MediaMarkt is inmiddels alweer uit de pricewatch verdwenen, of het was een fout, of hij is meteen uitverkocht. Hij heeft er echt even op gestaan voor €345,-. Nu zijn ze weer €460 dus dat maakt het al helemaal een no-brainer!
Verder ook goed om te weten en in de gaten te houden van het AM4 slot en de voeding wordt dan gewoon de 650W variant.

@Hackus 10% sneller vind ik eigenlijk nog erg meevallen, weet dat de single core prestaties bij Intel wel beter zijn. Die i7 kost nu 214% meer t.o.v. de 2600x, echt niet normaal :O
Prima keuze voor de voeding, kun je eventueel later nog voor een crossfire setup gaan. En inderdaad, als het zo doorgaat krijgt AMD een 100% marktaandeel in de zelfbouw markt...

Nog een laatste tip: Een Ryzen CPU heeft geen IGP, dit betekent dat de videoaansluitingen op het moederbord niet gebruikt kunnen worden om je beeldscherm op aan te sluiten, het beeldscherm zal meteen op de videokaart aangesloten moeten worden. Dit is geen probleem, maar wel handig om te weten tijdens het bouwen ;).

Mocht je tegen iets aanlopen tijdens het bouwen, stuur gerust een PM. Zal proberen te helpen als het lukt!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

remzor schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:58:
@Rifleshader Bedankt voor de tip! Zal het zeker in gedachten houden :)

@Hackus Ik krijg toch ook advies op het forum? Of iemand wil DM'en is denk ik ieder voor zich. Althans, ik heb ook wel eens mensen geholpen per DM.
De i7-8700 met RX 580 combi is een beetje vreemd misschien ja, wilde dan eerder ook voor een 1080 gaan. Combi Ryzen met RX 580 is mooi balanced denk ik.

In ieder geval bedankt voor ieders hulp, ik heb inmiddels alles uit het lijstje van de OP besteld! Hopelijk dit weekend of volgend weekend bouwen O+
iemand maakt een topic aan voor hulp. in dat geval verwijs ik naar het topic als ik een DM krijg. als het gewoon DM is, en geen topic op het forum is het een ander geval. zo denk ik er over. zie oa hier Monitoradvies games en netflix

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True