Hallo medetweakers,
Twee weken geleden heb ik voor een vriend van mij een pc gebouwd die onderaan de post staat. Er is alleen één probleem. Deze pc heeft namelijk een compliceerd probleem met een paar opties, die ik hieronder zal toelichten.
- De pc wordt van het stroomgehaald door de stekker uit het stopcontact te trekken. Er is hierdoor geen probleem.
- De pc wordt nadat hij is opgestart, opnieuw opgestart via de knop het het menu van windows, ook geen probleem.
- De pc wordt nadat hij is opgestart, afgesloten. Als de pc dan weer wordt opgestart, is er ongeveer een 50% kans dat de pc in het scherm voor de bios (press f2/del to enter bios etc.) vast komt te zitten.
Wat we geprobeerd hebben:
- Voeding vervangen.
- Plek ramstickjes veranderd.
- één ramstickje geprobeerd.
- Geen videokaart, maar AMD R5 2600 heeft geen iGpu, dus geen beeld.
- Andere videokaart, GTX 950.
- Andere aansluiting van monitor.
Dit is de build:
We hebben geen idee wat het nogmeer kan zijn, een moederbord (productie)fout?
Alvast bedankt voor de reacties!
PS: Ik hoop dat het hier goed staat, weet niet waar ik hem anders moet plaatsen omdat we geen idee hebben wat het probleem is.
Twee weken geleden heb ik voor een vriend van mij een pc gebouwd die onderaan de post staat. Er is alleen één probleem. Deze pc heeft namelijk een compliceerd probleem met een paar opties, die ik hieronder zal toelichten.
- De pc wordt van het stroomgehaald door de stekker uit het stopcontact te trekken. Er is hierdoor geen probleem.
- De pc wordt nadat hij is opgestart, opnieuw opgestart via de knop het het menu van windows, ook geen probleem.
- De pc wordt nadat hij is opgestart, afgesloten. Als de pc dan weer wordt opgestart, is er ongeveer een 50% kans dat de pc in het scherm voor de bios (press f2/del to enter bios etc.) vast komt te zitten.
Wat we geprobeerd hebben:
- Voeding vervangen.
- Plek ramstickjes veranderd.
- één ramstickje geprobeerd.
- Geen videokaart, maar AMD R5 2600 heeft geen iGpu, dus geen beeld.
- Andere videokaart, GTX 950.
- Andere aansluiting van monitor.
Dit is de build:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 169,85 | € 169,85 |
1 | Asus Prime B450-Plus | € 102,04 | € 102,04 |
1 | Asus Dual series Radeon RX 580 OC edition 8GB GDDR5 | € 288,- | € 288,- |
1 | Corsair Carbide SPEC-04 Zwart/Geel | € 48,- | € 48,- |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 131,30 | € 131,30 |
1 | Corsair RM550x (2018) | € 71,- | € 71,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 810,19 |
We hebben geen idee wat het nogmeer kan zijn, een moederbord (productie)fout?
Alvast bedankt voor de reacties!

PS: Ik hoop dat het hier goed staat, weet niet waar ik hem anders moet plaatsen omdat we geen idee hebben wat het probleem is.