Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pc problemen, oplossing nodig

Pagina: 1
Acties:

• NotLikeTheOther
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21-07 21:54

NotLikeTheOther

Probeer het en je weet het...

MAX3400 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:46:
[...]

Er is maar 1 BIOS op de site van Asus te vinden dus wat moet er geupdate worden?

@WouterRos staat het geheugen wel op de QVL? Zitten alle (!!) correcte 12V-stekkers op het moederbord?

Observatie: zomaar de stekker eruit trekken is niet erg handig. Hoe constateer jij dat dit geen probleem vormt?
Nope, staan er drie op. Versie 0318 (release BIOS), 0403 en versie 0409 en die is van 31-08. TS moet dus even kijken welke versie hij heeft.

Buiten dat heb ik zo het vermoeden dat hij pas de stekker er uit haalt als de PC uit is ;)

Wat je ook kan doen is eventueel een ander setje bestellen die wel in de QVL staat. Als die dan werkt kan je de andere gewoon terugsturen (afhankelijk van hoelang je dit al in je bezit hebt).

• NotLikeTheOther
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21-07 21:54

NotLikeTheOther

Probeer het en je weet het...

MAX3400 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:01:
[...]

Dan zou ik nog maar even alles nalopen; moet er niet een 8-pin stekker linksboven op je moederbord?

[Afbeelding]
Daar kan je ook gerust een 4 pin in doen. Hele grote kans dat het dan nog steeds werkt. Het feit dat hij op de POST blijft hangen maakt het voor mij een geheugen probleem (of CPU, maar dat is extreem zeldzaam. IMC zit in de CPU, vandaar) of een BIOS die niet mee wil werken.

Nu is Asus erg goed als het gaat om BIOS updates (de tool in de BIOS dan) dus persoonlijk zou ik de gok wagen.

@WouterRos, heb je ervaring met het flashen van een BIOS?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True