Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade koffiezetapparaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• XenRave
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 11-06 22:47
L.S.,

Na enig zoekwerk op dit forum lijkt het zo te zijn dat er nog niet veel topics bestaan m.b.t. aanschaf advies en/of ervaringen over koffiezetapparaten. Vandaar mijn nieuwe topic.

De situatie: Een jaar of twee geleden had ik een zeer leuke machine in huis, de Siemens EQ6, zeer lekkere (bonen)koffie en de cappuchino en latte machiato was ook allemaal super uit het ding. Nadat deze wat kuren kreeg besloot ik hem weg te doen want ik vond het de reparatiekosten niet waard. Ik had nog een oude Senseo staan dus deze heb ik maar in gebruik genomen, maar ook die heeft nu echt zijn beste tijd gehad. Ik wil wegens goede ervaringen met een luxe bonenmachine weer terug naar zoiets dergelijks, al hoeft het dit keer niet zo’n extreem ding van bijna €1000,- te zijn. Goede ‘gewone’ koffie en cappuchino is het belangrijkste, eventuele extraatjes zijn leuk meegenomen maar niet nodig.

Mijn koffieverbruik: een of twee kopjes doordeweeks, in het weekend vier tot vijf per dag.

Mijn budget: staat in principe niet vast, maar ik wil er liever niet veel meer dan €250-300 aan uitgeven, aangezien het meer een luxe hebbedingetje is dan noodzaak.

Tijdens mijn eigen zoektocht ben ik voornamelijk op DeLonghi apparaten uitgekomen, iemand hier ervaringen mee?

Ik hoor graag van jullie! :)

Alle reacties

• Patox
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:47
Nog geen gebruikerservaringen hier maar ik ben op dezelfde zoektocht geweest de afgelopen week. Ik ben uitgekomen bij de Philips 3100 EP3550/00. Deze wordt vandaag bezorgd.
- Bouwkwaliteit is volgens Coolblue middenklasse (de rest van de apparaten rond deze prijs basisklasse). Geen idee of deze classificering van Coolblue klopt.
- Het is een 'nieuwer' model van Philips, volgens mij 1-2 jaar oud.
- Onderdelen makelijk te verkrijgen wanneer er iets defect gaat.
- Niet te vaak ontkalken ivm een speciaal systeem.
- Wij hebben met automatisch melk opschuimen functie, maar er is ook een variant met stoompijpje.

Overigens is er wel een topic - Koffie - van Boon tot Kop waar af en toe aankoopadvies wordt gevraagd voor volautomaten, maar is vooral gefocusd op de wat serieuze (halfautomaat) spullen. (Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1)

[Voor 3% gewijzigd door Patox op 28-09-2018 10:17]

• Trenchdog
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:58
Stomme vrijdagochtend opmerking, eerst zelf aan de koffie :O

[Voor 88% gewijzigd door Trenchdog op 28-09-2018 10:14]

• Voodoo
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 12:29

Voodoo

Lurker

Heb zelf sinds kort de delonghi 22.110b en moet zeggen dat deze prima bevalt door het ruime aanbod aan instellingsmogelijkheden. Heb 'm voor €288 bij Coolblue gekocht, dus binnen je budget.
Note: ik drink alleen espresso en lungo, kan daardoor niets zinnigs zeggen over hoe de automaat met melk tbv cappuchino omgaat.

• XenRave
Koerski schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:14:
Nog geen gebruikerservaringen hier maar ik ben op dezelfde zoektocht geweest de afgelopen week. Ik ben uitgekomen bij de Philips 3100 EP3550/00. Deze wordt vandaag bezorgd.
- Bouwkwaliteit is volgens Coolblue middenklasse (de rest van de apparaten rond deze prijs basisklasse). Geen idee of deze classificering van Coolblue klopt.
- Het is een 'nieuwer' model van Philips, volgens mij 1-2 jaar oud.
- Onderdelen makelijk te verkrijgen wanneer er iets defect gaat.
- Niet te vaak ontkalken ivm een speciaal systeem.
- Wij hebben met automatisch melk opschuimen functie, maar er is ook een variant met stoompijpje.

Overigens is er wel een topic - Koffie - van Boon tot Kop waar af en toe aankoopadvies wordt gevraagd voor volautomaten, maar is vooral gefocusd op de wat serieuze (halfautomaat) spullen. (Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1)
Dank voor de snelle reactie! Het topic waar je naar refereerd zag ik inderdaad ook al voorbij komen maar daar wordt voornamelijk gesproken over het type koffiebonen, doorlooptijden, hoeveelheid water etc etc, lijkt wel exacte wetenschap joh. Iets te diepgaand voor mij dus :P

Die Phillips lijkt wel een mooi apparaatje te zijn, wel aan de prijzige kant nog.. al hoop ik stiekem op een mooie black friday deal, die zit er namelijk ook weer aan te komen, dan zit zoiets er misschien wel in (hmm wellicht daar even een topic voor maken haha). Ben in ieder geval benieuwd naar je ervaringen ermee!

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:50
+1 voor de DeLonghi 22.110b Die gebruik ik al jaren met veel plezier

Die heeft wel een melkopschuimer maar je kan veel beter een losse senseo opschuimer kopen!
Die is weleens voor 40 in de aanbieding:

https://www.coolblue.nl/p...opschuimer-ca6500-60.html

• Tamunave
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 16-06 09:54
Same here:
+1 voor de DeLonghi 22.110b (heb hem ondertussen al een jaar of 2)

Vroeger had ik een ESAM 3000 maar na ong. 10 jaar was hij aan vervanging toe...
Blijft me verbazen hoe lang de ESAM al in productie is, geeft me ergens een goed gevoel bij DeLonghi, je gaat geen product meer dan 10jaar verkopen als het bagger is ;)

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:34
Voor 250-300 ga je geen goede of duurzame machine vinden. Als je iets meer uit wilt geven m,aar niet de hoofdprijs wilt betalen is Nivona een goede keuze.

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:24

page404

Website says no

Ben je op zoek naar een volautomaat en wil je echt expresso? Of is een goeie filterkoffiemachine ook een optie? Die van Technivorm zijn de beste die je kan vinden, met een aparte bonenmaler heb je ook een interessant alternatief.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• XenRave
Sow, heel veel pluspunten voor DeLonghi dus al. Ik ga zeker dat type even onder de loep nemen, dank voor alle snelle reacties!

En goede tip m.t.b. die losse opschuimer, die zouden over het algemeen idd beter moeten zijn dan ingebouwde varianten (al is het maar omwille van het kunnen schoonmaken)

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:32

Nomad

a.k.a. Martijn

Goede filterkoffie is 5x lekkerder dan welke volautomaat ik ooit geproefd heb. En dat heeft niet aan de volautomaten gelegen, genoeg dure fancy apparaten geproefd en geprobeerd.

Een zak verse koffie, met een baratza encore malertje en een 2e hands technivorm (douwe egberts machine op marktplaats) en je bent voor onder de 200 euro klaar en je hebt een stuk betere verse koffie.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• XenRave
bszz schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:32:
Voor 250-300 ga je geen goede of duurzame machine vinden. Als je iets meer uit wilt geven m,aar niet de hoofdprijs wilt betalen is Nivona een goede keuze.
Mijn budget is inderdaad niet enorm, maar dat is een bewuste keuze. Voor af en toe een lekker kopje koffie wil ik geen 500,- + neertellen. Ik verwacht overigens met dit budget ook niet ruim 10 jaar met het ding te doen, sterker nog over een paar jaar wil ik waarschijnlijk weer wat anders. Extreem duurzaam hoeft hij dus niet perse te zijn, wat ik wel wil en verwacht voor dit geld is gewoon goede koffie.
page404 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:32:
Ben je op zoek naar een volautomaat en wil je echt expresso? Of is een goeie filterkoffiemachine ook een optie? Die van Technivorm zijn de beste die je kan vinden, met een aparte bonenmaler heb je ook een interessant alternatief.
Filterkoffie heeft niet mijn voorkeur, vind deze doorgaans minder lekker. Heb wel naar dergelijke apparaten gekeken als alternatief maar moet zeggen dat ze er ook erg groot/lomp uitzien (al kan dat aan de fotos liggen natuurlijk), staat niet zo mooi in de keuken. Tsja, het oog wil ook wat.. O-)

• Tamunave
Nomad schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:39:
Goede filterkoffie is 5x lekkerder dan welke volautomaat ik ooit geproefd heb. En dat heeft niet aan de volautomaten gelegen, genoeg dure fancy apparaten geproefd en geprobeerd.

Een zak verse koffie, met een baratza encore malertje en een 2e hands technivorm (douwe egberts machine op marktplaats) en je bent voor onder de 200 euro klaar en je hebt een stuk betere verse koffie.
Goh, heb al in jaren geen doorloop koffie meer gedronken (tenzij op het werk, maar dat zijn van die grote machines) en ik geniet van het gemak van een volautomaat.
Thuis ben ik de enige die koffie drinkt en voor 1 à 2 tasjes in de week en miss een paar meer in het weekend ga ik niet elke keer een hele bak laten doorlopen.

Qua smaak, heb ik echt niet te klagen over m'n Delhonghi toestel (bonen komen van een kleine branderij in de buurt)

Nog even on topic, heb totaal geen ervaring met melk in volautomaten, ik drink m'n koffie zwart...

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:24

page404

Website says no

XenRave schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:45:
[...]

Filterkoffie heeft niet mijn voorkeur, vind deze doorgaans minder lekker. Heb wel naar dergelijke apparaten gekeken als alternatief maar moet zeggen dat ze er ook erg groot/lomp uitzien (al kan dat aan de fotos liggen natuurlijk), staat niet zo mooi in de keuken. Tsja, het oog wil ook wat.. O-)
Zowel smaak als looks zijn absoluut een kwestie van voorkeur. Ik wil je ook geen kant opduwen, maar ik vroeg me af of je het overwogen had. Ik vind het allebei lekker overigens, en heb zelf voor filterkoffie gekozen.
Wat dat betreft sluit ik me aan bij @Nomad :9

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:32

Nomad

a.k.a. Martijn

Tamunave schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:45:
[...]

Goh, heb al in jaren geen doorloop koffie meer gedronken (tenzij op het werk, maar dat zijn van die grote machines) en ik geniet van het gemak van een volautomaat.
Thuis ben ik de enige die koffie drinkt en voor 1 à 2 tasjes in de week en miss een paar meer in het weekend ga ik niet elke keer een hele bak laten doorlopen.

Qua smaak, heb ik echt niet te klagen over m'n Delhonghi toestel (bonen komen van een kleine branderij in de buurt)

Nog even on topic, heb totaal geen ervaring met melk in volautomaten, ik drink m'n koffie zwart...
Ik zet met de hario V60 in 2 minuutjes tijd een filterbakje voor mij alleen (200ml erin, 160ml eruit). Heb ik 1 redelijke grote hollandse bak koffie, die tenminste smaken heeft die horen bij goede koffie. Ipv brandsmaak, as smaak en droge bitters waar je dorst van krijgt.
Ieder zo zijn eigen, maar zeggen dat je filter niet voor 1 persoon kan zetten is onzin.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Tamunave
Nomad schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:48:
[...]

Ik zet met de hario V60 in 2 minuutjes tijd een filterbakje voor mij alleen (200ml erin, 160ml eruit). Heb ik 1 redelijke grote hollandse bak koffie, die tenminste smaken heeft die horen bij goede koffie. Ipv brandsmaak, as smaak en droge bitters waar je dorst van krijgt.
Ieder zo zijn eigen, maar zeggen dat je filter niet voor 1 persoon kan zetten is onzin.
Moet ik misschien is ergens proberen, of zien of de brander om de hoek geen doorloper heeft.
Kan ik de smaak vergelijken :)

Ik ben niet zo'n "hoeveelheid" drinker, 1 lekker sterk kopje voor de smaak en meer hoeft niet.
Weet ik dat de koffie ergens op niks trekt sla ik het over ;)

• XenRave
page404 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:48:
[...]

Zowel smaak als looks zijn absoluut een kwestie van voorkeur. Ik wil je ook geen kant opduwen, maar ik vroeg me af of je het overwogen had. Ik vind het allebei lekker overigens, en heb zelf voor filterkoffie gekozen.
Wat dat betreft sluit ik me aan bij @Nomad :9
Ah ik lees nu pas wat je zei; filterkoffiemachine met daarnaast een aparte bonenmaler. Ik dacht dat je het had over filterkoffiemachines waar ook bonen in kunnen, die combi heb je ook namelijk, dan heb je geen losse maler nodig. Maar inderdaad, allemaal een kwestie van voorkeur.

Filterkoffie zoals met die Hario v60 zou wel een mooie lowbudget oplossing zijn, al zit ik dan wel nog met m’n cappuchino, die kan ik daarmee niet direct maken/drinken. En ik ben ook wel ban het gemak, ‘even snel een bakkie pleur zetten’. In mijn hoofd is filterkoffie voor een hele groep, hele pot door laten druppen zoals tamunave al zei loont zich niet voor even een bakkie. Maar dat is dus simpelweg niet hoe het werkt :)

Food for thought...

• wimpie007
XenRave schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:32:
Sow, heel veel pluspunten voor DeLonghi dus al. Ik ga zeker dat type even onder de loep nemen, dank voor alle snelle reacties!

En goede tip m.t.b. die losse opschuimer, die zouden over het algemeen idd beter moeten zijn dan ingebouwde varianten (al is het maar omwille van het kunnen schoonmaken)
Ja gebruik hem iedere dag en werkt perfect.
Maakt de melk warm en minder risico op verbranden door hete stoom en schoonmaken is ook makkelijk, beetje uitspoelen met warm water en droogmaken. Zit een soort antiaanbaklaag in :P

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:09

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

AZ>>WG
Enne, weinig topics?
Koffie: Cup, Pad & Single Serving - Deel 1
Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1
Witgoed
Van wasmachines tot koffiezetapparaten.
;)

[Voor 55% gewijzigd door Señor Sjon op 28-09-2018 11:29]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:50
Met jouw gebruik zal Nespresso ook voldoen lijkt me. Kan je in ieder geval flink besparen op de aanschaf.

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik ben na jaren van volautomaten van €700+ naar een piston machine van € 150,- gegaan. Betere koffie, net zo veel werk, neemt minder plaats in op aanrecht en ik vermoed duurzamer (minder onderdelen die kapot kunnen).

Misschien is dat nog een overweging.

• brutusl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Malt007 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 11:37:
Met jouw gebruik zal Nespresso ook voldoen lijkt me. Kan je in ieder geval flink besparen op de aanschaf.
Zelf ook overgestapt van een volautomaat naar een Nespresso systeem en ik moet zeggen dat het mij zeer goed bevalt.
Smaak van de koffie is goed (ik gebruik zelf de Perla Lungo Dark cups van Ah) en het apparaat neemt veel minder ruimte in op het aanrecht.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:57
Misschien vloeken in de kerk, maar wij hebben een bosch tassimo staan.
Schijnt best goeie koffie uit te komen volgens mij vrouw, ik drink zelf niet.

Is een middenweg tussen senseo en bonen. Deze werkt met cups.

• gron74
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16-06 09:06
Wij hebben een Nespresso staan. Je kunt al vrij goedkope apparaten kopen. Als nieuwe gebruiker heb je vaak ook nog aanbieden waarbij je cupjes gratis krijgt of extra korting. De koffie is niet heel goedkoop, maar je hebt wel ruime keuze en je kunt proeven bij een Nespresso winkel. Je kunt een losse opschuimer kopen, dan ben je voor een paart tientjes klaar. Nadeel (als je het al een nadeel vindt) is dat je de cupjes nergens los kunt kopen, je moet dit via Internet of in de Nespresso winkel doen. Sinds kort verkoopt de Makro de cupjes ook, maar deze zijn duurder dan bij Nespresso zelf. Je moet dus wel aan goed 'cupjes-management doen'.

Ik vind de koffie persoonlijk lekker, ik denk wel dat een bonenautomaat op den duur goedkoper is. Als je een Nespresso winkel in de buurt hebt, kun je eens gaan kijken proeven.

• Orange_Dirk
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-03 12:33
Ik heb zelf ook de DeLonghi en die is gewoon top. Super makkelijk in gebruik. Optie voor espresso en een lungo en dan 1 of 2 kopjes. Sterkte per kopje ook makkelijk te veranderen.

Als je op internet kijkt zijn er ook bijna enkel positieve recensies

• XenRave
Weer veel reacties die me allemaal stof tot nadenken geven, toppers!

Zelf heb ik een beetje moeite met Nespresso, volgens mij is de smaak wel ok maar vooral omdat ik de prijs van de cups belachelijk vind (zóó goed is de smaak ook weer niet), ik weet nu al dat ik me daar op den duur aan ga ergeren. Het helpt ook niet dat de cups perse via internet gekocht moeten worden of bij Nespresso zelf. Voor mij valt deze optie dus af.

Waar ik nog niet naar heb gekeken is een piston machine, sterker nog ik weet helemaal niet wat dit precies is. Hier ga ik dus even in moeten duiken!

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04:02
En hier nog een +1 voor de De'Longhi 20.110.B. Jaar of 3 in gebruik nu en bevalt prima.

Drink wel voornamelijk zwarte koffie of espresso.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:50
XenRave schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:48:

Zelf heb ik een beetje moeite met Nespresso, volgens mij is de smaak wel ok maar vooral omdat ik de prijs van de cups belachelijk vind (zóó goed is de smaak ook weer niet), ik weet nu al dat ik me daar op den duur aan ga ergeren. Het helpt ook niet dat de cups perse via internet gekocht moeten worden of bij Nespresso zelf. Voor mij valt deze optie dus af.

Waar ik nog niet naar heb gekeken is een piston machine, sterker nog ik weet helemaal niet wat dit precies is. Hier ga ik dus even in moeten duiken!
Ik snap dat Nespresso niet voor iedereen is, maar een nespressoapparaat heb je al voor 79 euro. Dan houdt je 220 euro van je budget over. Je hoeft ook niet perse de echte nespresso cups te gebruiken en echt veel koffie drink je uberhaubt niet. Daarnaast hebben automaten ook nog eens onderhoudskosten, denk derhalve dat het totaalplaatje nog wel eens positief kan uitvallen in het voordeel van Nespresso.

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb zelf deze:
https://www.bol.com/nl/p/...MKjr9LVw.1.4.ProductImage

Idee is dat je wel zelf de koffie er in moet doen. Voordeel is dat de machine veel makkelijk is schoon te maken en dat je de koffie precies zo krijgt als je zelf wilt (na wat experimenteren natuurlijk).

Ik was langer bezig om mijn volautomaten schoon te maken dan dat ik nu de koffie er in moet doen.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:34

Ik denk dat je een halfautomaat bedoelt. pistonmachines zijn halfautomaten maar het allerallerallergrootste deel van de halfautomaten is geen pistonmachine ;)

• mutsje
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-06 09:56

mutsje

Certified Prutser

Een echt goede cappuccino haal je naar mijn mening niet uit een all in one apparaat. Sowieso enorm veel schoonmaak werkt in plaats van even de melk opstomen zoals je met een half automaat doet. Kijk ook eens op koffiepraat.nl daar worden ook veel adviezen gegeven. En @Nomad heeft wel een punt slow koffie is lekker :) hoewel ik dat al minstens 20 jr niet meer doe.

• wimpie007

Lór heeft sinds het patent verlopen is ook aluminium cups. De forza 9 is bijvoorbeeld heerlijk!
En die kan je gewoon bij iedere supermarkt kopen

maar niet zo lekker als versgemalen koffie natuurlijk

[Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 29-09-2018 00:00]

• XenRave
Wederom bedankt voor alle reacties!

Ik heb nog geen keuze gemaakt, aan de ene kant krijgt de DeLonghi 20.110.B erg veel +1'tjes hier, aan de andere kant is het inderdaad een prijzig apparaat (zeker met mijn 'verbruik' in het achterhoofd). De Nespresso zou daarom inderdaad financieel gezien wellicht een betere keuze kunnen zijn, maar stiekem neig ik nu naar zo'n piston machine. Waarom? Die dingen zitten qua prijs tussen een volautomaat en Nespresso in maar ik heb als ik het goed heb begrepen volgens mij wel met zo'n machine de meeste invloed om zelf 'mijn' koffie te kunnen maken. Vind ik wel een leuk idee :)

Mocht ik daar uiteindelijk voor gaan zal ik waarschijnlijk wel nog een aparte melkopschuimer aanschaffen, zo kan ik toch nog mijn cappuchino's maken.

Als ik een keuze heb gemaakt laat ik het jullie uiteraard weten!

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
Ik had hiervoor Nespresso en de bijbehorende Aeroccino melkopschuimer. Echter was het nogal omslachtig om de melkopschuimer te gebruiken omdat je hem na ieder keer grondig moet wassen. Met als gevolg dat hij niet zo vaak gebruikt werd. Toen de automaat zelf water begon te lekken vond ik dat het tijd was voor een koffiemachine.

Heb sinds een jaar deze: https://www.mediamarkt.nl...es-hd8829-01-1497167.html
Ook mijn budget was rond de 300 euro. Volgens mij had ik hem voor 320 toen. Dit was de goedkoopste volautomatische koffiemachine met een melkopschuimer, en die er degelijk uitzag. Voor minder had je nog zelfs Delonghi's warbij alles van goedkoop plastic gemaakt was. Zelfs de watertuutjes.

Deze Philips heeft alleen als minpunt dat hij stalen schijven heeft ipv keramische. Als ik de consumentenbond mag geloven heeft dit alleen invloed op te smaak omdat de stalen messen heet kunnen worden. Dit probleem zal je niet zo snel krijgen thuis tenzij je meerdere kopjes achter elkaar zou maken. De vraag is dan in hoeverre je het erg zou vinden.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@com2,1ghz wij hebben sinds kort een Aeroccino 4 naast onze Illy X7.1 iperespresso. Het stoompijpje van de Illy is namelijk erg onhandig in gebruik, maar de Aeroccino is juist erg makkelijk schoon te maken en kan in de vaatwasser. Met houdbare volle melk geeft deze erg mooi stevig schuim

@XenRave De Illy X7.1 is een beetje vergelijkbaar met een Nespresso, met als verschil dat je hier "cupjes" iperespresso voor moet kopen met espresso poeder ipv geconcentreerde koffie. De keuze is ook iets beperkter, prijs per cupje is vergelijkbaar met Nespresso. Op marktplaats heb ik er laatst een paar gezien onder de € 50; nieuw zijn ze € 150 - 200

[Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 02-10-2018 20:47]

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04-06 22:15
Zelf heb ik een beetje moeite met Nespresso, volgens mij is de smaak wel ok maar vooral omdat ik de prijs van de cups belachelijk vind (zóó goed is de smaak ook weer niet), ik weet nu al dat ik me daar op den duur aan ga ergeren.
Ik had vroeger een Bosch die wel leek op die DeLonghi. Best goede koffie, maar maakte zoveel herrie dat mijn vrouw er wakker van werd. Nu een Nespresso, en ik gebruik cups van de Albert Heijn (Per­la Huis­blends Es­pres­so dark cap­su­les voor­deel). Dit kost me 11,3 cent per kopje, minder als ik cups in de aanbieding koop.

Met AH Basic bonen (€6,55/kilo) en 10 gram koffie per kopje (een getal dat ik online regelmatig tegenkom) kost dat 6,6 cent per kopje, of 4,7 cent goedkoper. Als het apparaat € 220 goedkoper is en je 12 kopjes koffie per week drinkt ben je 390 weken of 7.5 jaar verder voordat bonen goedkoper is.

Wel heb je gelijk dat je minder invloed op de koffie hebt, maar eerlijk is eerlijk, na een paar keer 'proberen' (wat bij Nespresso bestaat uit het proberen van de diverse cups, bij een bonenmachine bij het leeg drinken van de maler en er een andere zak bonen in kieperen) kiezen de meeste mensen iets en daar blijven ze dan bij.

Je kunt een Nespresso ook 2e hands kopen en proberen, als je geen cups kunt vinden die je lekker vindt dan zet je het apparaat weer te koop :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:09

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Vroegah had je alleen Nespresso en die ging naar 37ct/cupje. De terugverdientijd was toen een stuk korter en nu zou ik nooit meer zonder volautomaat willen. Nespresso is wel handig voor op vakantie in vakantiehuisjes e.d. Stuk kleiner en tegenwoordig makkelijk cups te verkrijgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• XenRave
com2,1ghz schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:11:
Ik had hiervoor Nespresso en de bijbehorende Aeroccino melkopschuimer. Echter was het nogal omslachtig om de melkopschuimer te gebruiken omdat je hem na ieder keer grondig moet wassen. Met als gevolg dat hij niet zo vaak gebruikt werd. Toen de automaat zelf water begon te lekken vond ik dat het tijd was voor een koffiemachine.
Nu je het zo benoemd kan ik me inderdaad voorstellen hoe het gaat met een aparte opschuimer, in het begin is het leuk maar in essentie vanwege luiheid (niet willen schoonmaken) gebruik je hem uiteindelijk niet echt. Dat zie ik stiekem bij mezelf ook wel gebeuren. In ieder geval iets om in het achterhoofd te houden weer :)
Paul schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:19:
[...]

Ik had vroeger een Bosch die wel leek op die DeLonghi. Best goede koffie, maar maakte zoveel herrie dat mijn vrouw er wakker van werd. Nu een Nespresso, en ik gebruik cups van de Albert Heijn (Per­la Huis­blends Es­pres­so dark cap­su­les voor­deel). Dit kost me 11,3 cent per kopje, minder als ik cups in de aanbieding koop. Met AH Basic bonen (€6,55/kilo) en 10 gram koffie per kopje (een getal dat ik online regelmatig tegenkom) kost dat 6,6 cent per kopje, of 4,7 cent goedkoper. Als het apparaat € 220 goedkoper is en je 12 kopjes koffie per week drinkt ben je 390 weken of 7.5 jaar verder voordat bonen goedkoper is.
Kijk dit vind ik interessant, cijfers liegen niet. Het argument van de verbruikskosten is hiermee dan inderdaad van de baan, want meer dan die 7.5 jaar ben ik sowieso niet van plan om met een machine te doen. Dit geldt echter voornamelijk voor de volautomaat, de kosten van een pistonmachine liggen een stuk lager dus met lagere verbruikskosten heb je je geld sneller 'eruit'...
Wel heb je gelijk dat je minder invloed op de koffie hebt, maar eerlijk is eerlijk, na een paar keer 'proberen' (wat bij Nespresso bestaat uit het proberen van de diverse cups, bij een bonenmachine bij het leeg drinken van de maler en er een andere zak bonen in kieperen) kiezen de meeste mensen iets en daar blijven ze dan bij.
Ook dit klopt natuurlijk, het is gewoon een leuk idee dat je iets meer kunt customizen. Zoals ik (volgens mij) in een van mijn eerdere posts al zei; het is ook gewoon een leuk hebbedingetje. Los van de koffie, ook leuk om mee te patsen als er bezoek is :*)

• XenRave
Dit topic is alweer een paar maandjes oud, maar ik bedacht me dat het wel misschien nog leuk zou zijn om even te laten weten wat het is geworden.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Nespresso Citiz, deze is nu een paar weken in gebruik en ik moet zeggen; prima koffie! Lekker makkelijk in gebruik en ook leuk dat er veel smaakjes verkrijgbaar zijn. Natuurlijk kost het wel wat per capsule, maar aangezien ik gemiddeld misschien 1 kopje per dag drink is dit toch de betere keuze t.o.v. een duur apparaat aanschaffen waarbij ik de kosten er pas na een aantal jaren uit heb.

Dank voor het meedenken allemaal!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True