pennywiser schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:34:
[...]
Dat geeft wel aan hoe vaak het daadwerkelijk voor komt dat een account gelockt wordt. Dat jij dezelfde wachtwoorden hanteert voor verschillende accounts is dat ook al de schuld van Paypal?
Dat Paypal accounts monitort en veiligheid nastreeft lijkt me wenselijk. Jullie ene negatieve ervaring valt daarbij in het niet.
De enige reden dat ik dit wachtwoord bij LinkedIn gebruikte was omdat mijn paypal account gelocked was, waardoor het vrij was gekomen. (Ik gebruik voor financiele zaken unieke wachtwoorden en voor onbelangrijkere zaken die geen geld zullen kosten zoals T.net, LinkedIn, Twitter etc... hetzelfde wachtwoord.
Paypal was geblokkeerd dus dan kan er geen misbruik van gemaakt worden, toch?
Dus toen de LinkedIn hack bekend werd heb ik mijn Twitter wachtwoord moeten aanpassen, Paypal kon ik niet aanpassen was nog steeds gelocked. Toevallig dat ik een tijdje terug uit nieuwsgierigheid eens ging kijken of dat PayPal account uberhaupt nog bestond en zie daar, ik kon erop inloggen, met dat oude password.
Dus ja, dat is PayPal zijn schuld, ze hadden nooit zomaar na jaren geen verandering zonder enig contact mijn account weer mogen activeren met een antiek wachtwoord.
Overigens 'ken' ik inmiddels heel veel mensen met een gelocked account. Ik doelde op dat Creditcard probleem bij betalingen!
Bij mij was het nog veel beroerder. Mijn oorspronkelijk gelinkte CC was misbruikt, waardoor VISA alle betalingen terugdraaide. Dat was inclusief een terechte betaling: een storting in mijn PayPal account. Na contact met Visa hebben ze mij een nieuwe CC gestuurt en de betaling aan PayPal opnieuw gedaan, maar vanaf mijn nieuwe CC.
Blijkbaar heeft PayPal die nieuwe CC daarop aan mijn inmiddels geblokkeerde account gekoppeld, want die gloednieuwe CC was vervolgens onbruikbaar bij partijen die PayPal als processor gebruikten. Ik heb toen geen nieuwe card aangevraagd, omdat dat hele notariele akte verhaal om mijn account terug te krijgen nog liep en ik PayPal wilde vermijden. En dat ging nu automatisch. Twee jaar later heb ik een nieuwe CC genomen en kon ik weer overal terecht.
Maar dat ze een gloednieuwe credit card zonder enige reden blokkeren ben ik nog niet vergeten. Met zo'n onbetrouwbare partij doe ik simpelweg geen zaken.
@
Yorinn Goed punt, dit is dan mijn laatste post over dat onderwerp. Overigens lijkt mij de ervaring met PayPal een hele goede reden waarom shops geen zaken meer willen doen met PayPal. Te duur en dan ook nog eens beroerde service.
[
Voor 32% gewijzigd door
Anoniem: 63072 op 27-09-2018 20:49
]