• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Het valt me op dat na coolblue nu ook bol.com is gestopt met paypal. wat kan de reden hiervan zijn ? de extra kosten of fraude ? het was wel makkelijk betalen vroeger. ik moet zeggen dat de betaallink bijna net zo makkelijk werkt als paypal op bol.com.

Gaat paypal steeds meer verdwijnen in de toekomst uit webshops ?

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 13:06
Ik hoop het niet. Dit is voor mij dan reden om helemaal niet meer bij Coolblue te bestellen. Het bieden van meerdere verschillende betaalmethodes zegt mede iets over het service niveau wat je wilt bieden. En Coolblue komt regelmatig negatief langs op GOT. Dus dit klopt dan wel met elkaar in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:35
Dat is al dik twee jaar zo bij Bol toch?

Anyways, in NL is paypal nooit echt populair geweest. Oorspronkelijk moest je volgens mij je CC koppelen, iets wat veel Nederlanders niet hebben/hadden en niet willen hebben (terwijl dit in andere landen wel weer gebruikelijk is).

Daarnaast hebben we natuurlijk iDeal, iedereen met een Nederlandse rekening kan hier standaard gebruik van maken.

Ook was de afdracht iets hoger voor PP tov iDeal volgens mij.

Kortom lijkt me dit een Nederlands probleem en zal PP geen enkele moeite hebben om te blijven bestaan zonder ons.

...

Er ging ook een gerucht dat Bol niet zo blij met PP was omdat ze een connectie (dochter van..) hadden met eBay, hun concurrent. Of dit waar is; geen idee.

Of de curieuze geschillen er iets mee te maken hebben...who knows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-04 21:40
Ik denk dat het een combinatie van de extra kosten is, en ook de 'geschillen commissie' van Paypal.

Heb gemerkt dat als je een geschil opstart, dat je helemaal geen idee hebt wat Paypal besluit; ze hebben niet echt een standaard wijze om zulke issues te beoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Bol.com heeft nog achteraf betalen, Coolblue alleen boter bij de vis zie ik. Prima dat je daar voor kiest, maar voor webwinkelend publiek in 2018 niet bijster slim voor je conversie. Maar nogmaals als ik de topics lees over hen, denk ik ook regelmatig wat bezielt jullie klantenservice medewerkers. De gekleurde doosjes waren even leuk, uiteindelijk draait het om service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
pennywiser schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:10:
Coolblue alleen boter bij de vis zie ik.
Nee hoor, je kunt prima met mastercard/visa credit card betalen.

Niemand schiet wat op met een duur (paypal, american express) of aan willekeur onderhevig (paypal) betaalmiddel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:56 . Reden: Leeg ivm privacy ]

• pennywiser
*knip* troll

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 27-09-2018 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
klinkt misschien een beetje raar, maar als ik twijfelde over een product en zag paypal als betaalmiddel staan, kocht ik het veel sneller door het betaalgemak.

• pennywiser
Hamazaki schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:22:
klinkt misschien een beetje raar, maar als ik twijfelde over een product en zag paypal als betaalmiddel staan, kocht ik het veel sneller door het betaalgemak.
@CurtPoindexter Dat is nou wat je conversie noemt.

Er is helemaal niks mis met Paypal, ja ze zijn streng, ja ze kosten geld, maar ja niks is te geef. Een bank vraagt ook gewoon kosten voor een bankrekening van een goed doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:13
Ik denk dat de kopersbescherming die Paypal biedt, niet lekker ligt bij winkeliers. Die is veel beter dan iDEAL. De extra kosten rekenen veel winkels door aan de klant, dus dat zal het probleem niet zijn.
Overigens gebruik ik Paypal voornamelijk op eBay en andere buitenlands websites.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:13
Laten we reëel zijn, bol.com en coolblue.nl richtten zich volledig op de Nederlandse markt. Hoe hoog zal het percentage zijn van mensen die geen iDeal hebben? Ik denk dat dat getal aardig dicht tegen de 0% zit.

Tel daarbij op dat paypal een percentage (2-3%) van de aankoopwaarde rekent, en dit voor iDeal bij de meeste PSPs maar 10-20 cent per transactie is...

Ik snap het wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 19:36
Ik vindt Paypal echt een draak van een platform. Zo heeft ieder zijn ding denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Misschien willen ze niet werken met een bedrijf dat doodleuk bij een geschil opdracht geeft het product te vernietigen en daar bewijs van op te sturen?

https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

Ja, dat is oud, maar het beleid van PayPal is niet gewijzigd.

Daarnaast is het gewoon een ruk bedrijf/betalingsmiddel. Ik heb ooit een conflict met ze gehad en mijn hele tegoed werd geblokkeerd totdat ik ze een notariële verklaring overlegde dat ik was wie ik zei dat ik was. Gelukkig stond er toen maar een paar centen in mijn account omdat ik net vrijwel mijn saldo had uitgegeven, maar toch. Zou een mooie zijn, mijn bank die fijn alle betalingen blokkeert met de mededeling dat ik maar even een hoop geld moet uitgeven om weer toegang to mijn geld te krijgen.

Wat mij betreft dan ook opgerot staat netjes.
JukeboxBill schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:29:
Ik denk dat de kopersbescherming die Paypal biedt, niet lekker ligt bij winkeliers. Die is veel beter dan iDEAL. De extra kosten rekenen veel winkels door aan de klant, dus dat zal het probleem niet zijn.
Overigens gebruik ik Paypal voornamelijk op eBay en andere buitenlands websites.
Die kopersbescherming is goed, te goed. Paypal heeft volkomen onredelijke eisen aan verkopers. ZOals boven aangegeven totaal onacceptabele 'oplossingen' voor verkopers bij conflicten. Als ik verkoper was zou ik ze ook ver buiten de deur houden. Mijn Marktplaats aanbiedingen zijn dan ook simpel: alleen afhalen, product werkend zien, contant betalen en dan opzouten en niet meer zeuren.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 27-09-2018 12:41 ]

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07
Paypal is heel strikt wat je wel of niet mag verkopen in je webshop. Je mag bijvoorbeeld geen CBD olie op je shop hebben staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 15:51
Ik koop zelf ook altijd met Paypal als de optie er is, geeft toch net dat beetje zekerheid extra over ideal. Jammer, maar ik koop niet zo veel bij CB omdat ze voor de producten die ik koop blijkbaar nooit de goedkoopste zijn, en mijn persoonlijke ervaringen met hun service afdeling zijn ook niet echt top.

Jammere ontwikkeling wat mij betreft. Ik zie het internationaal wel vaak, dus dan haal ik mijn spullen wel uit Verweggistan :)

• pennywiser
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:37:
Mijn Marktplaats aanbiedingen zijn dan ook simpel: alleen afhalen, product werkend zien, contant betalen en dan opzouten en niet meer zeuren.
Goh, ik denk zelf dat kopersbescherming nog heel, heel hard nodig is.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:34

GforceNL

Out of memory....

Dat doe ik nog steeds, maar dan met de creditcard die ook aan Paypal is gekoppeld.

Gezien de vele fraude topics waar Paypal in wordt genoemd ook niet gek dat steeds minder zaken dit ondersteunen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
Ik merk het ook en ik vind het heel jammer. Ik gebruik liever Paypal dan iDeal voor betalingen omdat iDeal geen enkele vorm van bescherming biedt. Als winkels waar ik nog nooit eerder iets besteld heb geen Paypal bieden ben ik veel minder geneigd om daar iets te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GforceNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:24:

Gezien de vele fraude topics waar Paypal in wordt genoemd ook niet gek dat steeds minder zaken dit ondersteunen.
Omdat negatief altijd genoemd wordt, maar positief nooit. Oplichting op marktplaats is ook 99% ideal/overboekingen, zijn die dan meteen slecht? PayPal rekent extra kosten, is ook gewoon een onderneming, andere diensten die nu 'gratis' lijken zullen met de tijd ook steeds meer kosten gaan vragen.

Ik koop bijna niets meer in Nederland, buitenland ondersteunen ze op enorm veel plekken PayPal dat ik daar gewoon alles koop. Ander gevallen creditcard (ook dat is best zeldzaam in Nederland), heb ik altijd dekking en in geval van PP zelfs dubbele dekking.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:41
pennywiser schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:26:
[...]

@CurtPoindexter Dat is nou wat je conversie noemt.

Er is helemaal niks mis met Paypal, ja ze zijn streng, ja ze kosten geld, maar ja niks is te geef. Een bank vraagt ook gewoon kosten voor een bankrekening van een goed doel.
Ik weet vrijwel zeker dat Coolblue goed doormeet hoe de conversie is :) En blijkbaar is er vanuit de business besloten om PayPal weg te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

pennywiser schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:21:
[...]

Goh, ik denk zelf dat kopersbescherming nog heel, heel hard nodig is.
Ik verkoop alles tweede hands en onder een simpele voorwaarde: What you see is what you get. Je mag het bekijken, testen waar ik bij ben. En dan weet je wat je koopt, niet achteraf komen jammeren.

Welke bescherming heeft die koper nodig? We steken gelijk over, dus er is geen risico van niet leveren. Hij heeft de functionaliteit kunnen testen op moment van kopen. Alles daarna is zijn risico en dat weet hij.
EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:29:
Ik merk het ook en ik vind het heel jammer. Ik gebruik liever Paypal dan iDeal voor betalingen omdat iDeal geen enkele vorm van bescherming biedt. Als winkels waar ik nog nooit eerder iets besteld heb geen Paypal bieden ben ik veel minder geneigd om daar iets te bestellen.
Daar gebruik ik gewoon direct mijn CC voor. Mijn ervaringen met CC zijn een stuk positiever dan die met PayPal en hun willekeurige beleid.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 27-09-2018 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04 18:14
JukeboxBill schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:29:
Ik denk dat de kopersbescherming die Paypal biedt, niet lekker ligt bij winkeliers.
Ik vind Paypal vooral enorm prutserig overkomen (net als eBay trouwens). Als ik inlog, krijg ik eerst te zien dat Oscar z'n verjaardag viert, met de vraag of ik een pot voor hem wil maken. Waar gaat dat over!?
Vervolgens staat er vaak dat er onopgeloste geschillen zijn, en als ik daarop klik staat er dat er geen geschillen zijn. Elke klik duurt 5-10 seconden om de pagina te laten, en daar betaal je dan ook nog een flinke provisie voor! Ik snap best dat bedrijven daar liever vanaf willen.

• EnigmaNL
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:32:
[...]
Daar gebruik ik gewoon direct mijn CC voor. Mijn ervaringen met CC zijn een stuk positiever dan die met PayPal en hun willekeurige beleid.
Ik wil geen credit card.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
@EnigmaNL Een eenvoudige €1000 rabocard kost je vrijwel niets en is super handig.
Paypal verdwijt gewoon omdat het duur en risicovol is voor de verkoper.

[ Voor 30% gewijzigd door jeroen3 op 27-09-2018 13:37 ]

• EnigmaNL
jeroen3 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:36:
@EnigmaNL Een eenvoudige €1000 rabocard kost je vrijwel niets en is super handig.
Klopt maar dat is een creditcard en die wil ik niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:16
EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:37:
[...]

Dat is natuurlijk je goed recht, maar dan kan je toch nog steeds gewoon met iDeal betalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
Spectaculous schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:40:
[...]

Dat is natuurlijk je goed recht, maar dan kan je toch nog steeds gewoon met iDeal betalen?
Dat zou kunnen maar dat doe ik niet want iDeal biedt geen enkele vorm van kopersbescherming. Bij iDeal is het een kwestie van "das pech, geld weg!" als je wordt opgelicht. Helaas heb ik daar ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Spectaculous schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:40:
[...]

PayPal en CC bieden (verschillende mate van) bescherming aan de koper, iDeal niet.

Als je geen CC wil, dan ben je voor kopersbescherming al snel op PayPal aangewezen. Alleen als je CC om wat voor reden dan ook vooraf al uitsluit, moet je niet gaan jammeren dat je niet meer kan kopen bij winkels die stoppen met PayPal. Dat is dan namelijk het gevolg van jouw keuze en niet van de winkel.
EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:41:
[...]

Dat zou kunnen maar dat doe ik niet want iDeal biedt geen enkele vorm van kopersbescherming. Bij iDeal is het een kwestie van "das pech, geld weg!" als je wordt opgelicht. Helaas heb ik daar ervaring mee.
En de kopersbescherming bij PayPal is weer zo eenzijdig dat het de verkopers zijn die het slachtoffer van fraude worden. Da's pech, geld weg richting verkoper.

Zou beetje hypocriet zijn als je verkopers aanspreekt dat ze geen paypal accepteren als je zelf om dezelfde reden geen iDeal wenst te gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 27-09-2018 13:44 ]

• EnigmaNL
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:42:
[...]

PayPal en CC bieden (verschillende mate van) bescherming aan de koper, iDeal niet.

Als je geen CC wil, dan ben je voor kopersbescherming al snel op PayPal aangewezen. Alleen als je CC om wat voor reden dan ook vooraf al uitsluit, moet je niet gaan jammeren dat je niet meer kan kopen bij winkels die stoppen met PayPal. Dat is dan namelijk het gevolg van jouw keuze en niet van de winkel.
Wacht even, de winkels maken de keuze om te stoppen met PayPal, ik niet. Dus als ik dan iets niet koop bij die winkel is dat het gevolg van hun keuze om PayPal te laten vallen...

Voor mij geen probleem als Nederlandse winkels stoppen met PayPal ondersteuning maar daarmee verliezen ze mij wel als klant. Gelukkig zijn er nog genoeg internationale alternatieven die nog wel mijn geld willen hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeri681
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:52
Ik ben zelf ook in het bezit van een webshop.
Ook ik ben gestopt met paypal als betaalmiddel.

Je staat als ondernemer niet sterk in je rechten m.b.t. transacties.
Ook de kosten per transactie zijn absurd.

Eens in de zoveel maanden krijg je uit het niets een factuur met een naheffing die je moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:16
EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:41:
[...]

Dan koop je toch niet bij winkels die geen Paypal aanbieden? Als jij de gangbare betaalmethodes allemaal om een bepaalde reden uitsluit dan is toch gewoon het gevolg dat er wat minder winkels overblijven waar besteld kan worden? Lijkt me niet de bedoeling dat die winkel vervolgens verplicht moeten worden Paypal te accepteren.

Paypal is overigens voor winkeliers (helemaal die wat duurdere producten verkopen met kleine marges) een verschrikking. Je betaald ook procentueel over het factuurbedrag nog wat, waardoor de kosten meer zijn voor duurdere producten. Bij iDeal is dat gewoon niet, daar kost een betaling altijd zo'n 8 tot 12 cent (even uit mijn hoofd). Als je als CB dan een TV van 2000 ekkies verkoopt en je kan kiezen tussen 10 cent transactiekosten of 30 euro, dan is de keuze snel gemaakt. Ik ken bijna niemand die vervolgens de TV niet koopt omdat ze met iDeal moeten betalen. De extra bescherming van Paypal is misschien fijne bij kleine toko's die je niet vertrouwd, maar CB is niet echt een partij waar je wat besteld vervolgens niets ontvangt en niet kan bereiken. Bol.com idem.

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:37:
[...]

En een pre-paid Visa creditcard ook niet?

https://pay2d.nl

Deze gebruik ik voor buitenlandse aankopen en zolang je hem met regelmaat gebruikt, kost het weinig, alleen € 2,00 per storting.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-04 23:19
VapingQueen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:48:
[...]

Deze gebruik ik voor buitenlandse aankopen en zolang je hem met regelmaat gebruikt, kost het weinig, alleen € 2,00 per storting.
Dan zou je zelfs zo'n prepaid kaart bij de supermarkt kunnen halen, hoef je niet eens een storting te doen maar wel helaas maar tot 100 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:42:
[...]

Zou beetje hypocriet zijn als je verkopers aanspreekt dat ze geen paypal accepteren als je zelf om dezelfde reden geen iDeal wenst te gebruiken.
Ja dat is hypocriet hé dat ik als consument om mijn eigen belang denk? 8)7

Ik spreek ze overigens nergens op aan, ik koop gewoon niks meer bij ze!
VapingQueen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:48:
[...]

Zou een optie zijn maar is een hoop moeite die niet nodig is als ze gewoon PayPal hebben.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Pompi schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:49:
[...]

Dan zou je zelfs zo'n prepaid kaart bij de supermarkt kunnen halen, hoef je niet eens een storting te doen maar wel helaas maar tot 100 euro
Die van Pay2Day gewoon online, voordeel is ook dat je er meer dan € 100,00 op kan storten. Stortingen kan eventueel via iDeal.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:50:
[...]

Ik spreek ze overigens nergens op aan, ik koop gewoon niks meer bij ze!

[...]

Zou een optie zijn maar is een hoop moeite die niet nodig is als ze gewoon PayPal hebben.
Hoop moeite is onzin en slaat als een tang op een varken....

• EnigmaNL
VapingQueen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:51:
[...]

Die van Pay2Day gewoon online, voordeel is ook dat je er meer dan € 100,00 op kan storten. Stortingen kan eventueel via iDeal.
Dus omdat je geen iDeal wilt gebruiken moet je Pay2Day nemen waarvoor je een betaling moet maken met iDeal? Dat werkt niet hè :P
VapingQueen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:52:
[...]

Niet echt, inloggen en betalen via PayPal is een hoop minder moeite dan een prepaid creditcard aanschaffen als dat nergens voor nodig is. Er zijn namelijk nog genoeg webshops die wel PayPal hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door EnigmaNL op 27-09-2018 13:53 ]

Anoniem: 991847

VapingQueen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:52:
[...]

Wat is nu je ergernis?
Dat er iemand een kwaad woord over coolblue zegt omdat ze geen PayPal meer hebben en ervoor kiest om elders te kopen? Of het niet willen hebben van enige vorm van creditcard?

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:52:
[...]

Dus omdat je geen iDeal wilt gebruiken moet je Pay2Day nemen waarvoor je een betaling moet maken met iDeal? Dat werkt niet hè :P
Moet niet, is een mogelijkheid, je kan ook een bankoverschrijving doen. Vooral handig waar ze geen Paypal accepteren, maar wel Mastercard of Visa. Daarnaast, ze hebben gewoon een bankvergunning, dus geen schimmige tent ofzo en stortingen staan altijd snel op je card.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04 11:43

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

[...]

Niet echt, inloggen en betalen via PayPal is een hoop minder moeite dan een prepaid creditcard aanschaffen als dat nergens voor nodig is. Er zijn namelijk nog genoeg webshops die wel PayPal hebben.
Dat werkt wel. Je gebruikt iDeal voor iets waar je geen kopersbescherming nodig hebt en daarna betaal je de producten met kopersbescherming.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Anoniem: 991847 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:53:
[...]

Wat is nu je ergernis?
Dat er iemand een kwaad woord over coolblue zegt omdat ze geen PayPal meer hebben en ervoor kiest om elders te kopen? Of het niet willen hebben van enige vorm van creditcard?
Ik erger mij nergens aan, geef alleen een tip, maar dat mag dus niet?

• EnigmaNL
VapingQueen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:54:
[...]

Moet niet, is een mogelijkheid, je kan ook een bankoverschrijving doen. Vooral handig waar ze geen Paypal accepteren, maar wel Mastercard of Visa. Daarnaast, ze hebben gewoon een bankvergunning, dus geen schimmige tent ofzo en stortingen staan altijd snel op je card.
Bankoverschrijving, dat duurt niet alleen veel langer maar daarbij het je ook geen bescherming. Waarbij we dus weer terugkomen bij PayPal omdat ik liever geen creditcard neem.

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

[...]

Jawel, want dan heb je de creditcard aankoopbescherming, die je via een directe IDEAL betaling niet krijgt.

OT: Niet iedereen kan een creditcard aanvragen (iets met vaste baan en leningen enzo)
Een debitcard is een alternatief, maar zeker als je vaker internationaal dingen koopt of geld overmaakt is PayPal best handig. Zeker als consument kan ik best begrijpen dat je liever via PayPal betaald (met aankoop bescherming).

De website van PayPal is misschien niet echt geweldig, maar kan me niet de laatste keer herinneren dat ik daar op ben geweest. Heb je helemaal niet nodig om gewoon te betalen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:50:
[...]

En de verkopers denken ook aan hun eigenbelang. Er is een groep mensen die om niets gaat claimen bij paypal waardoor paypal draconische maatregelen gaat nemen. Paypal kiest vrijwel altijd de kant van de koper, niet de verkoper. De koper kan simpelweg zeggen dat ze niets gehad hebben of een steen hebben gekregen en ze krijgen hun geld terug.

Als je onomstotelijk bewijs hebt als verkoper zou je in je gelijk gesteld kunnen worden(de paypal verkopersbescherming is een farce). Alsnog mag je als verkoper "proceskosten" betalen.

Paypal maakt het gewoon onwijs niet interessant voor bedrijven om hun platform te gebruiken.

Laatst heb ik dus ook een klant gehad die claimde niets gehad te hebben. De levertijd was gecommuniceerd twee weken en hij begon na een halve week te klagen. Negeerde emails, etc. Dan krijgt hij dus gewoon zijn geld terug van paypal(en betaal ik proceskosten!) en een week later komt het product alsnog binnen.

Alleen in uitzonderlijke situaties accepteer ik Paypal betalingen en probeer mij zo goed als mogelijk in te dekken.

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 27-09-2018 13:58 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:55:
[...]

Bankoverschrijving, dat duurt niet alleen veel langer maar daarbij het je ook geen bescherming. Waarbij we dus weer terugkomen bij PayPal omdat ik liever geen creditcard neem.
Maar met een creditcard heb je wel kopersbescherming, net zoals bij Paypal. Maar afijn, ik maak er wel gebruik van en heb geen moeite ermee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-04 21:28
En Coolblue en Bol willen geen Paypal.
Als je een vrije keus wilt hebben moet je accepteren dat anderen ook een vrije keus hebben

• pennywiser
LED-Maniak schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:56:
[...]

En de verkopers denken ook aan hun eigenbelang. Er is een groep mensen die om niets gaat claimen bij paypal waardoor paypal draconische maatregelen gaat nemen. Paypal kiest vrijwel altijd de kant van de koper, niet de verkoper. De koper kan simpelweg zeggen dat ze niets gehad hebben of een steen hebben gekregen en ze krijgen hun geld terug.

Als je onomstotelijk bewijs hebt als verkoper zou je in je gelijk gesteld kunnen worden(de paypal verkopersbescherming is een farce). Alsnog mag je als verkoper "proceskosten" betalen.

Paypal maakt het gewoon onwijs niet interessant voor bedrijven om hun platform te gebruiken.

Laatst heb ik dus ook een klant gehad die claimde niets gehad te hebben. De levertijd was gecommuniceerd twee weken en hij begon na een halve week te klagen. Negeerde emails, etc. Dan krijgt hij dus gewoon zijn geld terug van paypal(en betaal ik proceskosten!) en een week later komt het product alsnog binnen.
Hoe handel je dit verder af dan? Laat je het erbij? Oprechte interesse, want met tracking kan je het pakket denk ik volgen.

VapingQueen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:55:
[...]

Ik erger mij nergens aan, geef alleen een tip, maar dat mag dus niet?
Je kwam nogal geërgerd over? Iemand beargumenteerd waarom dat hij ergens niet meer wil kopen omdat ze zijn favo betaalmiddel niet meer accepteren en jij vind het als iets met tang en varken enzo. ;) just asking.

• EnigmaNL
[...]

Uiteraard, iedereen denkt aan zijn eigen belang, daar is helemaal niks mis mee en dat heb ik nooit gezegd. Ik als consument denk aan mijn belang en de winkel doet hetzelfde.

Voor mijn eigen bescherming gebruik ik tegenwoordig vrijwel uitsluiten PayPal. Ik heb gelukkig nog nooit gebruik hoeven te maken van de kopersbescherming maar je weet het maar nooit.

Overigens heb je in alle gevallen mensen die de boel proberen op te lichten, dat kan ook nog steeds als er betaalt wordt met iDeal of iets anders.
ArnoutV schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:58:
[...]

En Coolblue en Bol willen geen Paypal.
Als je een vrije keus wilt hebben moet je accepteren dat anderen ook een vrije keus hebben
Dat accepteer ik ook. Ik maak dus ook gebruik van mijn vrije keus door niet meer bij dergelijke winkels te bestellen. Bol.com biedt gelukkig nog betaling achteraf via acceptgiro dus daar bestel ik nog wel regelmatig.

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Anoniem: 991847 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:00:
[...]

Je kwam nogal geërgerd over? Iemand beargumenteerd waarom dat hij ergens niet meer wil kopen omdat ze zijn favo betaalmiddel niet meer accepteren en jij vind het als iets met tang en varken enzo. ;) just asking.
Nou, dan weet je meer dan mij. Ik probeer alleen het voordeel van een pre-paid creditcard te belichten. Als iemand dat niks vind, jammer dan, ieder zijn of haar keuze. Pay2Day is gewoon gratis, je betaalt alleen per storting, hoe je die ook doet en daarna heb je gewoon kopersbescherming. Waar dus het ongemakspunt zit, ik zie die niet....

EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:46:
[...]
Wacht even, de winkels maken de keuze om te stoppen met PayPal, ik niet. Dus als ik dan iets niet koop bij die winkel is dat het gevolg van hun keuze om PayPal te laten vallen...
Iedereen met een CC kan er nog gewoon kopen ondanks dat ze paypal niet meer accepteren. Het is jouw bewuste keuze een betaalmiddel uit te sluiten waardoor je er niet meer kan kopen. Niet hun keuze om één van de meerdere betaalopties niet meer aan te bieden. Je hebt voldoende alternatieven die je zelf uitsluit.

En blijkbaar maak jij deel uit van een economisch niet interessante groep shoppers en neemt men dus voor lief dat jij nu ergens anders shopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
pennywiser schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:58:
[...]

Hoe handel je dit verder af dan? Laat je het erbij? Oprechte interesse, want met tracking kan je het pakket denk ik volgen.
Je neemt je verlies.
De verkopersbescherming is zeer selectief en zal voor bedrijven als bol en coolblue niet van toepassing zijn.

Zelfs met trackingnummer ben je niet beschermd. Als de koper zegt dat het niet exact voldoet aan de omschrijving, ben je je geld kwijt.

Ontvangen ze een DOA? Dan krijg je geen kans op vervanging.
Is het pakket kwijt/beschadigd en wil je vervanging sturen? Mag niet.

Gaat Paypal goed, dan is het prima. Gaat het niet goed, dan heb je gegarandeerd een boze klant, geen kans om iets goed te maken en een hoop kosten en werk aan.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

• europatriot
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:16
VapingQueen schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:03:
[...]
en daarna heb je gewoon kopersbescherming.
Is dat zo? Prepaid CC hebben dat vaak niet. Kan er niet zo snel iets over vinden op hun website.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:51
EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:00:
[...]
Dat accepteer ik ook. Ik maak dus ook gebruik van mijn vrije keus door niet meer bij dergelijke winkels te bestellen. Bol.com biedt gelukkig nog betaling achteraf via acceptgiro dus daar bestel ik nog wel regelmatig.
Maar echt, hoe oud ben je? Als ik ergens een acceptgiro voor krijg krab ik me achter de oren en denk ik met een fossiele organisatie te maken te hebben. Klinkt een beetje kleuterig: '' Ik wil dit en anders niets!''. Je wil geen CC, je wil geen Ideal? Wat denk je dat er met ideal mis gaat als je bij CB of Bol besteld? Enorme oplichting?

[ Voor 5% gewijzigd door Brammos85 op 27-09-2018 14:17 ]

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

europatriot schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:10:
[...]

Is dat zo? Prepaid CC hebben dat vaak niet. Kan er niet zo snel iets over vinden op hun website.
Je hebt gewoon dezelfde bescherming als bij Visa zelf, zo staat het in het contract (althans, toen ik de kaart aanvroeg wel).

• EnigmaNL
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:06:
[...]

Iedereen met een CC kan er nog gewoon kopen ondanks dat ze paypal niet meer accepteren. Het is jouw bewuste keuze een betaalmiddel uit te sluiten waardoor je er niet meer kan kopen. Niet hun keuze om één van de meerdere betaalopties niet meer aan te bieden. Je hebt voldoende alternatieven die je zelf uitsluit.
Jij snapt hem niet helemaal. Ik gebruik een betaalmiddel, de winkel accepteert dat betaalmiddel ineens niet meer, dus dan is dat mijn schuld? Wat voor omgekeerde logica is dat?

We leven hier niet in de VS, niet iedereen wil een creditcard (en dat is maar goed ook).
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:06:
[...]
En blijkbaar maak jij deel uit van een economisch niet interessante groep shoppers en neemt men dus voor lief dat jij nu ergens anders shopt.
Wat een onzinnige opmerking.
Brammos85 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:14:
[...]

Maar echt, hoe oud ben je? Als ik ergens een acceptgiro voor krijg krab ik me achter de oren en denk ik met een fossiele organisatie te maken te hebben. Klinkt een beetje kleuterig: '' Ik wil dit en anders niets!''. Je wil geen CC, je wil geen Ideal? Wat denk je dat er met ideal mis gaat als je bij CB of Bol besteld? Enorme oplichting? Welkom in 2018 zou ik zeggen, waar niet iedereen altijd zijn / haar zin krijgt.
Digitale acceptgiro natuurlijk. Oftewel achteraf betalen via de bank.

Bij elke winkel kan iets mis gaan, ook bij de grote jongens. Is het echt zo raar dat je als consument geen risico wilt lopen?

Ik vind het pas raar dat mensen zoals jij het raar vinden dat mensen zoals ik geen creditcard willen hebben. Niet iedereen wil meedoen aan de kredietcultuur als dat niet nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:51
EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:18:
[...]
Ik vind het pas raar dat mensen zoals jij het raar vinden dat mensen zoals ik geen creditcard willen hebben. Niet iedereen wil meedoen aan de kredietcultuur als dat niet nodig is.
Kredietcultuur? Ik bestel veel online en ben regelmatig in het buitenland. Dan is een creditcard gewoon noodzaak. Overigens wordt maandelijks het volledig uitgegeven bedrag van mijn betaalrekening afgeschreven. Geen kredietconstructie what so ever, op de jaarlijkse kaartbijdrage na.

• Origin64
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10-2018
Brammos85 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:19:
[...]

Kredietcultuur? Ik bestel veel online en ben regelmatig in het buitenland. Dan is een creditcard gewoon noodzaak. Overigens wordt maandelijks het volledig uitgegeven bedrag van mijn betaalrekening afgeschreven. Geen kredietconstructie what so ever, op de jaarlijkse kaartbijdrage na.
Totdat je een keer 1 maand niet op tijd betaalt, dan komt de rente. Daar azen die CC maatschappijen op.

[ Voor 3% gewijzigd door Origin64 op 27-09-2018 14:25 ]

EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:18:
[...]

Jij snapt hem niet helemaal. Ik gebruik een betaalmiddel, de winkel accepteert dat betaalmiddel ineens niet meer, dus dan is dat mijn schuld? Wat voor omgekeerde logica is dat?

We leven hier niet in de VS, niet iedereen wil een creditcard (en dat is maar goed ook).

[...]

Wat een onzinnige opmerking.

[...]

Digitale acceptgiro natuurlijk. Oftewel achteraf betalen via de bank.

Bij elke winkel kan iets mis gaan, ook bij de grote jongens. Is het echt zo raar dat je als consument geen risico wilt lopen?

1. Het is niet jouw schuld dat de winkel geen PayPal meer accepteerd. Ook niet de 'Schuld' van de winkelier overigens, aangezien hij nooit iets fouts heeft gedaan. Dat je daarna niet meer bij die winkelier kan kopen ligt echter geheel aan jou. De winkel bied immers alternatieven en die wijs jij af.

2. Ik wil alleen maar aangeven dat jij met je PayPal betalingen bij Nederlandse webshops degene bent die iets bijzonders doet, niet de webshop die PayPal de deur uit doet.

3. Ik heb nog nooit op mijn creditcard rente betaald. Ik koop alleen maar waar ik het geld voor heb en zodra ik iets betaald heb met de CC, maak ik het geld over naar de CC issuer. Bij veel banken kan je automatisch hetzelfde doen: die schrijven dan betalingen meteen van jouw rekening af als dat geld erop staat. Jouw idee dat je met een creditcard aan de 'kredietcultuur' meedoet is veel te kort door de bocht.
Origin64 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:24:
[...]

Totdat je een keer 1 maand niet op tijd betaalt, dan komt de rente.
Heb twee keer gehad dat mijn betaling mislukt is, daar kom ik dan achter als ik de nota in de mail krijg. Dan heb ik alsnog 14 dagen om te betalen voor ik rente moet gaan betalen. Klinkt meer als dat je op zoek moet gaan naar een andere CC issuer?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 27-09-2018 14:26 ]

• EnigmaNL
[...]

Ik koop zelfs bijna uitsluitend online (de enige fysieke winkels die ik bezoek zijn supermarkten) en kan gelukkig bijna overal terecht met PayPal. Geen enkele reden om een Creditcard te nemen dus. Als een paar Nederlandse winkels daar niet meer aan mee willen doen is dat hun eigen keuze, gelukkig zijn er alternatieven zat (nationaal en internationaal).

PayPal haalt het betaalde bedrag bijna meteen van mijn rekening af in plaats van aan het einde van de maand. Ik heb nog geen creditcardmaatschappij gevonden die hetzelfde doet.

• Farabi
  • Niet online
aan de andere kant denk ik: waarom heb ik nog paypal ?

ik koop nooit iets uit het buitenland, ik ben gestopt met risicovolle aankopen op afstand (MP, buitenland of gare webshops).ik koop alleen bij bekende toko's. ik denk dat ik het zal verwijderen. want het blijft risicovol als iemand mijn account hackt.

ik gebruik het eigenlijk niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 27-09-2018 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 26-04 20:56

TheBorg

Resistance is futile.

Dat is niet altijd waar. Paypal heeft een reputatie score voor verkopers. Bij ons is die inmiddels zo hoog dat bij een klant het account (tijdelijk) geblokkeerd kan worden als de koper de boel probeert te bedriegen.

Maar de echte reden dat Paypal denk ik verdwijnt zijn de kosten. Die zijn voor de verkopende partij gewoon absurd hoog. In Amerika zijn ze daar aan gewend doordat de transactiekosten voor creditcards ook hoog zijn maar wij zijn verwend met een goedkoop alternatief. iDeal.

Daarnaast wordt een betaling met Paypal niet altijd direct uitgevoerd. Eens in de zoveel tijd krijgt elke koper er denk ik wel mee te maken dat de transactie eerst handmatig wordt gecontroleerd. Dat heeft bij ons al geleid to verlies van klanten omdat de klant denkt dat wij ze niet vertrouwen...

• Origin64
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10-2018
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:25:
[...]

Heb twee keer gehad dat mijn betaling mislukt is, daar kom ik dan achter als ik de nota in de mail krijg. Dan heb ik alsnog 14 dagen om te betalen voor ik rente moet gaan betalen. Klinkt meer als dat je op zoek moet gaan naar een andere CC issuer?
Er is dus wel een rente constructie en als je niet oplet moet je dik bij betalen. Daarom is een CC altijd een risico tov debet kaart. Het voordeel is de hogere mate van kopersbescherming. Maar dan vraag ik me af: waarvan bekostigt die CC maatschappij die bescherming? Vanuit de rente die hun klanten betalen. Uiteindelijk beetje een broekzak vestzak verhaal, of in jouw geval, als je altijd op tijd betaalt, dan profiteer jij van het verlies van je minder oplettende mede consumenten als je kopersbescherming claimt. Zou iedereen dat doen dan is die CC maatschappij over 30 dagen failliet.

[ Voor 20% gewijzigd door Origin64 op 27-09-2018 14:32 ]

• EnigmaNL
[...]

1. Het is niet jouw schuld dat de winkel geen PayPal meer accepteerd. Ook niet de 'Schuld' van de winkelier overigens, aangezien hij nooit iets fouts heeft gedaan. Dat je daarna niet meer bij die winkelier kan kopen ligt echter geheel aan jou. De winkel bied immers alternatieven en die wijs jij af.
Inderdaad, een (voor mij) minder goed alternatief wijs ik af.

Ik koop bijvoorbeeld ook nooit iets bij een winkel waar ik niet kan pinnen omdat ik geen contant geld op zak wil hebben.
[...]
2. Ik wil alleen maar aangeven dat jij met je PayPal betalingen bij Nederlandse webshops degene bent die iets bijzonders doet, niet de webshop die PayPal de deur uit doet.
PayPal is niet bijzonder, volgens mij zelfs wereldwijd een van de meest gebruikte online betaalmiddelen.
[...]
3. Ik heb nog nooit op mijn creditcard rente betaald. Ik koop alleen maar waar ik het geld voor heb en zodra ik iets betaald heb met de CC, maak ik het geld over naar de CC issuer. Bij veel banken kan je automatisch hetzelfde doen: die schrijven dan betalingen meteen van jouw rekening af als dat geld erop staat. Jouw idee dat je met een creditcard aan de 'kredietcultuur' meedoet is veel te kort door de bocht.
Volgens mij halen ze allemaal aan het einde van de maand het bedrag pas van je rekening af, niet meteen. Je kunt het handmatig doen maar dat is een onnodige extra handeling die PayPal gewoon automatisch voor mij doet.

Ook bieden creditcardmaatschappijen maar al te graag de mogelijkheid tot gespreid betalen, de drempel daarvoor ligt heel laag. Om mezelf tegen deze valkuil te beschermen neem ik liever helemaal geen creditcard. Niet dat ik het op dit moment nodig heb maar je weet nooit wat er in de toekomst kan gebeuren. Zolang het niet hoeft zal ik geen creditcard nemen, zeker niet omdat een paar Nederlandse webshops achteruit gaan in hun betaalgemak.
Hamazaki schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:25:
aan de andere kant denk ik: waarom heb ik nog paypal ?

ik koop nooit iets uit het buitenland, ik ben gestopt met risicovolle aankopen op afstand (MP, buitenland of gare webshops).ik koop alleen bij bekende toko's. ik denk dat ik het zal verwijderen. want het blijft risicovol als iemand mijn account hackt.

ik gebruik het eigenlijk niet meer.
Als je het niet gebruikt moet je het gewoon opzeggen!

[ Voor 10% gewijzigd door EnigmaNL op 27-09-2018 14:36 ]

[...]

Ieder z'n ding denk ik dan. Je kent toch ook wel de verhalen van mensen die zweren bij contant geld omdat ze dan overzicht hebben. En zodra dat ze een plastic pasje in handen krijgen in een gigantische financiële chaos verzeild raken?

EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:25:
[...]
PayPal haalt het betaalde bedrag bijna meteen van mijn rekening af in plaats van aan het einde van de maand. Ik heb nog geen creditcardmaatschappij gevonden die hetzelfde doet.
En hoe moeilijk is het om het zelf even over te maken?
Origin64 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:29:
[...]

Er is dus wel een rente constructie en als je niet oplet moet je dik bij betalen. Daarom is een CC altijd een risico tov debet kaart. Het voordeel is de hogere mate van kopersbescherming. Maar dan vraag ik me af: waarvan bekostigt die CC maatschappij die bescherming? Vanuit de rente die hun klanten betalen. Uiteindelijk beetje een broekzak vestzak verhaal, of in jouw geval, als je altijd op tijd betaalt, dan profiteer jij van het verlies van je minder oplettende mede consumenten als je kopersbescherming claimt.
Dat klopt. Overigens boek ik automatisch een minimum aflossingbedrag over iedere maand, zodat ik nooit een boete voor niet betalen kan krijgen, hoogstens als het twee keer fout gaat (hoogst onwaarschijnlijk) wat rente. Stel worst case dat je er na een maand achterkomt ... dan betaal je voor die maand 1,2% over het openstaande bedrag. Ja dat is een forse rente en als ik mijn hele limiet gebruik wel 120 euro!

Alleen gebruik ik nooit mijn hele limiet grootste saldo wat ik ooit eind van een maand open heb gehad is 800 euro, dan hebben we als het een keer fout gaat dus over 9,40 euro! Daar maak ik mij niet zo druk over.

En als je helemaal goed wil zitten: Op saldo boven de 500 euro kriijg ik 0,18% rente. Dat is meer dan ik over mijn betaalrekeningen krijg (0%) rente en zelfs mijn spaarrekeningen (0,1%). Ik kan dus ook gewoon iedere maand 1000 euro op de kaart zetten en al mijn aankopen met CC doen zonder ooit een cent krediet te nemen.

EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:36:
[...]

Inderdaad, een (voor mij) minder goed alternatief wijs ik af.

Ik koop bijvoorbeeld ook nooit iets bij een winkel waar ik niet kan pinnen omdat ik geen contant geld op zak wil hebben.
kijk daar verschillen wij dus heel erg in. Ik gebruik mijn CC alleen voor online aankopen. En ik koop alleen online als het daar echt duidelijk goedkoper is (voor een tientje doe ik het niet) of beter leverbaar. Voor de rest koop ik het in de winkel. En in de winkel betaal ik alleen voor electronica e.d. met CC voor de kopersverzekering. Alles waar ik die verzekering niet voor nodig heb betaal ik contant. 90% van mijn variabele uitgaven is contante betaling.

De bank hoeft niet te weten wat ik met mijn geld doe. Iets wat een paar jaar terug nog maar eens aangetoont werd toen ING het briljante idee had om mij reclame te gaan sturen gebaseerd op waar ik mijn geld uitgeef. Ik heb toen mijn ING rekening leeggehaald en laten weten waarom ik dat deed. Werd gebeld toen ze het afbliezen, maar weg is weg, pech gehad ING.
PayPal is niet bijzonder, volgens mij zelfs wereldwijd een van de meest gebruikte online betaalmiddelen.
Electronisch betalen is in Nederland veel eerder en beter geregeld als in de rest van de wereld. Ik ken genoeg Amerikanen die vandaag de dag nog met papieren cheques werken! Nederland is niet de rest van de wereld en PayPal en Creditcards hebben mede hierdoor nooit de impact gehad die ze in het buitenland hebben. Helaas voor jou woon je blijkbaar in Nederland. Maar geloof me, daar moet je blij mee zijn, het is hier een stuk beter geregeld. Amerikanen accepteren de zin en onzin van PayPal en CC mede omdat de banken daar nog slechter zijn!
Volgens mij halen ze allemaal aan het einde van de maand het bedrag pas van je rekening af, niet meteen. Je kunt het handmatig doen maar dat is een onnodige extra handeling die PayPal gewoon automatisch voor mij doet.
Dat is jouw persoonlijke keuze. Overigens geef ik onmiddelijk toe dat als er een CC komt die het doet zoals jij het bij paypal hebt ik onmiddelijk overstap op die CC. Tenzij ze nog meer zaken van PayPal overnemen die mij minder bevallen.
Ook bieden creditcardmaatschappijen maar al te graag de mogelijkheid tot gespreid betalen, de drempel daarvoor ligt heel laag. Om mezelf tegen deze valkuil te beschermen neem ik liever helemaal geen creditcard. Niet dat ik het op dit moment nodig heb maar je weet nooit wat er in de toekomst kan gebeuren. Zolang het niet hoeft zal ik geen creditcard nemen, zeker niet omdat een paar Nederlandse webshops achteruit gaan in hun betaalgemak.
Dus CC is slecht, omdat je jezelf niet vertrouwt?

• EnigmaNL
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:49:
[...]
Dus CC is slecht, omdat je jezelf niet vertrouwt?
Ik vind creditcards mede om die reden inderdaad voor mij geen goede keuze, voornamelijk omdat er dus voor mij andere betere alternatieven bestaan. Ik vertrouw mezelf op dit moment wel maar er kan natuurlijk van alles gebeuren met mijn verstand of gemoedstoestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:08:
[...]

Ik vind creditcards mede om die reden inderdaad voor mij geen goede keuze, voornamelijk omdat er dus voor mij andere betere alternatieven bestaan. Ik vertrouw mezelf op dit moment wel maar er kan natuurlijk van alles gebeuren met mijn verstand of gemoedstoestand.
Dat is waarom ik nooit contant geld meeneem, stel je voor dat ik het uitgeef 8)7

Nee, maar serieus. Als je zo ver heen bent dat je niet meer weet waar je je geld aan uitgeeft heb je meer problemen dan alleen een creditcard..

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-04 15:21
Origin64 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:29:
[...] Maar dan vraag ik me af: waarvan bekostigt die CC maatschappij die bescherming? Vanuit de rente die hun klanten betalen. Uiteindelijk beetje een broekzak vestzak verhaal, of in jouw geval, als je altijd op tijd betaalt, dan profiteer jij van het verlies van je minder oplettende mede consumenten als je kopersbescherming claimt. Zou iedereen dat doen dan is die CC maatschappij over 30 dagen failliet.
CC-maatschappijen rekenen per aankoop een provisie aan de winkelier.
Dat zal de grootste bron van inkomen zijn. Zelf ken ik weinig CC gebruikers waarbij niet elke maand het volledige saldo rentevrij wordt aangezuiverd. (Maar ik geef toe dat ik misschien geen kenmerkende CC gebruikers ken.) In de VS zal het anders zijn, daar is een CC voor velen de enige mogelijke alternatief van onze bankpas, rood staan bij de bank, doorlopend krediet en klein consumptief krediet. Daar worden de CC maatschappijen vet van de rente, maar in Nederland zijn betere en goedkopere alternatieven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

EnigmaNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:08:

Hoe is dat anders dan nu gewoon je pasje tegen een apparaat te houden en klaar? Waar is de drempel als het gewoon pasje flapperen en betalen is?

Waarom schuilen mensen zich achter het 'evil' van een CC, terwijl ze zelf het enige probleem zijn?

Hoe doe je dat anders met je hypotheek? Of je overige vaste lasten? 'vooraf' heb je het al uitgegeven, maar pas later wordt het afgeschreven. Of hoe doe je dat met werk? Op de dag zelf 'verdien' je het, maar je krijgt het pas eind van de maand.

Als je niet met geld om kan gaan, maakt het geen kloot uit of je nu met CC, mobiel betalen, tikkie, chipknip of whatever betaal, alles staat in lijn van 'makkelijk', blijkbaar kunnen mensen dan niet met 'makkelijk' betalen omgaan, veel te kort door de bocht de CC daar de schuld van te geven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
Voor mij is de reden simpel: prijs.

Bij Paypal kostte me het 3,9 % + vast bedrag.
Op een omzet van € 1.000 is dat dus al meer dan € 39 aan transactiekosten.

Een iDEAL transactie kost, afhankelijk van aanbieder, ongeveer 29 cent per transactie.

Bij 10 transacties van € 100 ben je dus nog geen €3 kwijt. Een verschil factor 10, vooral door het percentage wat Paypal vraagt.

Met PayPal een aankoop doen vind ik prima. Maar aanbieden is te duur.

[ Voor 8% gewijzigd door Mocro_Pimp® op 27-09-2018 16:01 ]

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Brammos85 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:14:
[...]
Maar echt, hoe oud ben je? Als ik ergens een acceptgiro voor krijg krab ik me achter de oren en denk ik met een fossiele organisatie te maken te hebben. Klinkt een beetje kleuterig: '' Ik wil dit en anders niets!''. Je wil geen CC, je wil geen Ideal? Wat denk je dat er met ideal mis gaat als je bij CB of Bol besteld? Enorme oplichting?
Ik geef (bij gelijke prijs) altijd de voorkeur aan Bol.com vanwege hun achteraf betalen. Gaat het artikel terug hoef je ook niet te wachten op de terugbetaling.

Acceptgiro heeft er weinig meer mee te maken want je krijg gewoon een Ideal link van ze na ontvangst artikel.

Anoniem: 310408

jeroen3 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:36:
Dat is een beetje kort door de bocht. PayPal groeit nog altijd snel is en de grootste bank en betaalorganisatie die er is. 288.000.000 actieve gebruikers. In Nederland is er een alternatief dat werkt en door de meeste gebruikers geaccepteerd is en daardoor is de kans voor PayPal om hier te groeien klein. Maar wereldwijd is PayPal gewoon de grootste en gewoon groeiende.

Zowel van de kant van de betalers en de ontvangers is er kritiek, die zal er ook wel altijd zijn. Je kan geen bijna 300 miljoen klanten hebben zonder een fors aantal ontevreden mensen.

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
TonVH schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:11:
[...]

Ik geef (bij gelijke prijs) altijd de voorkeur aan Bol.com vanwege hun achteraf betalen. Gaat het artikel terug hoef je ook niet te wachten op de terugbetaling.

Acceptgiro heeft er weinig meer mee te maken want je krijg gewoon een Ideal link van ze na ontvangst artikel.
Ik geef daar ook altijd de voorkeur aan want je hoeft dan niet in de gaten te houden of je je geld al terug hebt ontvangen bij een eventuele retour! Verder maakt het niks uit want ook bij achteraf betalen ben je een betalingsverplichting aangegaan.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-04 20:43
Misschien moet je je ook afvragen wat Paypal van toegevoegde waarde heeft bij ( bekende ) Nederlandse webshops.
Ik zie die niet meer sinds dat er iDeal is, waarmee je ook gewoon instant payments kan doen.
Paypal bied dan wel extra bescherming tegen problemen met je bestelling; bestelling komt niet aan, beschadigd etc., maar hiertegen ben je eigenlijk al beschermd door de wet.
Voor degenen die alsnog extra zekerheid willen is er bij heel veel webshops inmiddels een achteraf betaal methode, dit bied een grotere zekerheid dan met Paypal.
Je hoeft het pas achteraf te betalen zoals de naam al zegt en kost meestal ook nog eens minder voor zowel koper als verkoper.

Behalve als Paypal écht iets kan toevoegen als betaalmethode of flink daalt in kosten ( het liefst iDeal niveau, maar ten minste lager dan Afterpay e.d. ) zul je Paypal steeds minder vaak zien in Nederlandse webwinkels.
Dat Paypal de koper vooral beschermt en de webwinkels soms ( naar hun mening ) omzet mislopen is niet het probleem, Afterpay en andere achteraf betaalmethodes schieten als paddenstoelen uit de grond en kunnen dezelfde nadelen bieden voor de verkoper als met Paypal.

In vino veritas, in aqua sanitas

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij de webshop waar ik voor werk is PayPal ook een van de kleinere betaalmethodes. Verreweg het meeste wordt iDeal gebruikt, gevolgd door de creditcards en achteraf betalen (Klarna bij het bedrijf waar ik werk). Hoeveel procent PayPal gebruikt weet ik even niet meer, maar was dus niet zo heel veel.
JohanNL schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:16:
Misschien moet je je ook afvragen wat Paypal van toegevoegde waarde heeft bij ( bekende ) Nederlandse webshops.
Ik zie die niet meer sinds dat er iDeal is, waarmee je ook gewoon instant payments kan doen.
Bij PayPal heb je kopersbescherming, beetje vergelijkbaar zoals je dat bij creditcards ook hebt (maar in iets mindere mate). Een iDeal betaling is een geautomatiseerde overboeking. Een iDeal betaling laten storneren bijvoorbeeld, kun je daardoor bijna niet gedaan krijgen, waar je bij PayPal gewoon een issue kan openen en je een flinke kopersbescherming krijgt. Dat levert webshops veel gedoe op met PayPal en kan mij voorstellen dat de kosten daarvoor ook vrij hoog kunnen oplopen. Je bent daarvoor immers wel medewerkers kwijt die zich bezig houden met PayPal-issues, terwijl ze wellicht betere dingen te doen hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 27-09-2018 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Paypal kiest vrijwel altijd de kant van de koper, niet de verkoper.
Als de verkopende partij een grote organisatie is, doet PayPal er alles aan om die tevreden te houden. Je krijgt dan als koper nooit gelijk. De communicatie stopt gewoon met PayPal en ze reageren nergens meer op. Ze gaan zelf zover om 'dispute comments' te verwijderen om je maar geen gelijk te hoeven geven. Bewijsvoering wordt niet in behandeling genomen etc, etc...

PayPal kopersbescherming is een farce.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03 10:20
Omdat Paypal gewoon een irritant systeem is met volledige willekeurige macht waar je echt niets mee te maken wil hebben.
- Paypal heeft zomaar mijn account afgesloten en ik moest vanalles aanleveren om aan te tonen dat ik echt wel de eigenaar was. Na veel tijd nooit mijn account weer actief gekregen.
Geen probleem dacht ik, ik kan nog gewoon met mijn mastercard betalen, niet dus... Als je op een website kwam die via paypal de mastercard betaling afhandelde kon ik dus niet kopen omdat deze aan een inactief account gelinkt was die ik met geen mogelijkheid meer actief kon krijgen. Enige oplossing was een nieuwe kaart aanvragen. Nooit meer wil ik ook nog maar iets te maken hebben met Paypal. Betaling enkel mogelijk via Paypal? Dan koop ik daar niets.
- Hoge percentages die je moet afdragen aan Paypal als je het aanbied op je website.
- Klant heeft altijd gelijk. Heel makkelijk om mensen te bedriegen via Paypal
- ....

Paypal is gewoon een slecht bedrijf die ik zou willen vergelijken met de mafia. Hoe sneller het verdwijnt hoe beter.

mastr-dc schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:17:
Omdat Paypal gewoon een irritant systeem is met volledige willekeurige macht waar je echt niets mee te maken wil hebben.
- Paypal heeft zomaar mijn account afgesloten en ik moest vanalles aanleveren om aan te tonen dat ik echt wel de eigenaar was. Na veel tijd nooit mijn account weer actief gekregen.
Geen probleem dacht ik, ik kan nog gewoon met mijn mastercard betalen, niet dus... Als je op een website kwam die via paypal de mastercard betaling afhandelde kon ik dus niet kopen omdat deze aan een inactief account gelinkt was die ik met geen mogelijkheid meer actief kon krijgen. Enige oplossing was een nieuwe kaart aanvragen. Nooit meer wil ik ook nog maar iets te maken hebben met Paypal. Betaling enkel mogelijk via Paypal? Dan koop ik daar niets.
- Hoge percentages die je moet afdragen aan Paypal als je het aanbied op je website.
- Klant heeft altijd gelijk. Heel makkelijk om mensen te bedriegen via Paypal
- ....

Paypal is gewoon een slecht bedrijf die ik zou willen vergelijken met de mafia. Hoe sneller het verdwijnt hoe beter.
Yay |:( , na jaren zoeken eindelijk iemand gevonden met dezelfde ervaring!

Ik heb mijn account officieel ook nooit terug gekregen, maar wonderbaarlijk genoeg bleek ik jaren later opeens in te kunnen loggen. Nooit een bericht van gehad, maar ondertussen dus wel een actief account in mijn naam - welliswaar zonder gekoppelde geldige CC - met een wachtwoord wat in de tussentijd bij een LinkedIn hack openbaar was geworden.

Geweldig bedrijf dat paypal ... actually no, it is a shit show!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:28:
[...]

Yay |:( , na jaren zoeken eindelijk iemand gevonden met dezelfde ervaring!

Ik heb mijn account officieel ook nooit terug gekregen, maar wonderbaarlijk genoeg bleek ik jaren later opeens in te kunnen loggen. Nooit een bericht van gehad, maar ondertussen dus wel een actief account in mijn naam - welliswaar zonder gekoppelde geldige CC - met een wachtwoord wat in de tussentijd bij een LinkedIn hack openbaar was geworden.

Geweldig bedrijf dat paypal ... actually no, it is a shit show!
Dat geeft wel aan hoe vaak het daadwerkelijk voor komt dat een account gelockt wordt. Dat jij dezelfde wachtwoorden hanteert voor verschillende accounts is dat ook al de schuld van Paypal?

Dat Paypal accounts monitort en veiligheid nastreeft lijkt me wenselijk. Jullie ene negatieve ervaring valt daarbij in het niet.

pennywiser schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:34:
[...]

Dat geeft wel aan hoe vaak het daadwerkelijk voor komt dat een account gelockt wordt. Dat jij dezelfde wachtwoorden hanteert voor verschillende accounts is dat ook al de schuld van Paypal?

Dat Paypal accounts monitort en veiligheid nastreeft lijkt me wenselijk. Jullie ene negatieve ervaring valt daarbij in het niet.
De enige reden dat ik dit wachtwoord bij LinkedIn gebruikte was omdat mijn paypal account gelocked was, waardoor het vrij was gekomen. (Ik gebruik voor financiele zaken unieke wachtwoorden en voor onbelangrijkere zaken die geen geld zullen kosten zoals T.net, LinkedIn, Twitter etc... hetzelfde wachtwoord.

Paypal was geblokkeerd dus dan kan er geen misbruik van gemaakt worden, toch?

Dus toen de LinkedIn hack bekend werd heb ik mijn Twitter wachtwoord moeten aanpassen, Paypal kon ik niet aanpassen was nog steeds gelocked. Toevallig dat ik een tijdje terug uit nieuwsgierigheid eens ging kijken of dat PayPal account uberhaupt nog bestond en zie daar, ik kon erop inloggen, met dat oude password.

Dus ja, dat is PayPal zijn schuld, ze hadden nooit zomaar na jaren geen verandering zonder enig contact mijn account weer mogen activeren met een antiek wachtwoord.

Overigens 'ken' ik inmiddels heel veel mensen met een gelocked account. Ik doelde op dat Creditcard probleem bij betalingen!

Bij mij was het nog veel beroerder. Mijn oorspronkelijk gelinkte CC was misbruikt, waardoor VISA alle betalingen terugdraaide. Dat was inclusief een terechte betaling: een storting in mijn PayPal account. Na contact met Visa hebben ze mij een nieuwe CC gestuurt en de betaling aan PayPal opnieuw gedaan, maar vanaf mijn nieuwe CC.

Blijkbaar heeft PayPal die nieuwe CC daarop aan mijn inmiddels geblokkeerde account gekoppeld, want die gloednieuwe CC was vervolgens onbruikbaar bij partijen die PayPal als processor gebruikten. Ik heb toen geen nieuwe card aangevraagd, omdat dat hele notariele akte verhaal om mijn account terug te krijgen nog liep en ik PayPal wilde vermijden. En dat ging nu automatisch. Twee jaar later heb ik een nieuwe CC genomen en kon ik weer overal terecht.

Maar dat ze een gloednieuwe credit card zonder enige reden blokkeren ben ik nog niet vergeten. Met zo'n onbetrouwbare partij doe ik simpelweg geen zaken.

@Yorinn Goed punt, dit is dan mijn laatste post over dat onderwerp. Overigens lijkt mij de ervaring met PayPal een hele goede reden waarom shops geen zaken meer willen doen met PayPal. Te duur en dan ook nog eens beroerde service.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 27-09-2018 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zullen we hier geen Paypal-ervaringentopic van maken? Dat was niet de vraag vanuit TS en is alleen maar offtopic hier. Het zou zonde zijn als het topic daarin verzand en daardoor gesloten moet worden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 22:24
Ik kan wel wat uit ervaring vertellen

ik koop zelf heel veel online heb zelf ook een paar webshops. Paypal is heel erg pro consumer(althans totdat je problemen ervaart) Maar als webshop eigenaar kan je hier heel veel problemen mee krijgen. Je betaald een paar % over elke orde die wordt gedaan met paypal. vergelijk dat met de 30 cent voor ideal en je hebt ineens meer marge :)

Als je een claim krijgt wordt alles bevroren. En ja voor schimmige websites/shops helemaal goed. Maar heb je een legitiem bedrijf maar een vervelende klant die om 3:30 een email stuurt en geen antwoord krijgt erg vervelend.

Het kost echt bizar veel tijd bewijs aan maken en als je een probleem hebt klop je bij ze aan en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.

Daarom ben ik er ook mee gestopt voor al mijn shops. We hebben alles behalve paypal.

How are you doing?

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04 23:59
Paypal verdwijnt uit webshops omdat er nu veel Duitse en Nederlandse alternatieven zijn die veel beter werken en goedkoper zijn voor zowel webshops als consument. Je hebt het alom bekende iDeal, Afterpay, Klarna, direct met CC betalen (wat ervoor zorgt dat er een tussenlaag tussenuit komt; veel CC-maatschappijen bieden al kopersbescherming en eigenlijk nog zelfs makkelijker mee te frauderen dan met Paypal.)

Bovendien hebben nog steeds veel consumenten de indruk (zelfs buiten Nederland) dat er per se een credit card aan gekoppeld moet worden. Dat heeft er toe geleid dat Paypal over het algemeen als best consument-onvriendelijk word ervaren.

Ondertussen zijn Google Pay, Samsung Pay en Apple Pay steeds meer bezig met een opmars om consumenten niet alleen voor online betalingen met hun diensten te laten betalen, ook IRL kun je (in steeds meer landen) terecht bij deze betaalopties. Dit terwijl Paypal op dit gebied nauwelijks tot geen tractie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:18
CivLord schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:18:
CC-maatschappijen rekenen per aankoop een provisie aan de winkelier.
Dat zal de grootste bron van inkomen zijn. Zelf ken ik weinig CC gebruikers waarbij niet elke maand het volledige saldo rentevrij wordt aangezuiverd. (Maar ik geef toe dat ik misschien geen kenmerkende CC gebruikers ken.)
Ik denk dat je gelijk hebt. Alle gangbare banken bieden een creditcard aan onder die voorwaarden en ik vermoed dat ze tesamen een aanzienlijk gedeelte van de (consumenten)markt in handen hebben.

De verhalen over woekerrentes zijn daarmee in veel gevallen niet heel relevant.
In de VS zal het anders zijn, daar is een CC voor velen de enige mogelijke alternatief van onze bankpas, rood staan bij de bank, doorlopend krediet en klein consumptief krediet. Daar worden de CC maatschappijen vet van de rente, maar in Nederland zijn betere en goedkopere alternatieven.
Inderdaad. Behalve dat het uiteindelijk hetzelfde betalingssysteem is (handig, iets dat óók aan de andere kant van de oceaan werkt) zijn er weinig overeenkomsten qua implementatie.

En tja, PayPal. De feiten zijn duidelijk (gechargeerd: niemand in Nederland gebruikt het; nadelig voor winkelier) zijn overduidelijk en uitgekauwd. Voor de enkeling die de logische gevolgen weigert te accepteren wordt onlinewinkelen binnen Nederland simpelweg steeds lastiger.

En over kritiek op $betaalMethode; cash, pin, iDeal, PayPal, creditcard en (misschien) zelfs cheques zijn allemaal de beste keus afhankelijk van de context. Wees slim en zorg dat je altijd de meest handige betaaloptie kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

• 3,4% kosten
  • Conflict bemiddeling die vervelend uitvalt voor de verkoper
  • Conflict bemiddeling die een verkoper onnodig veel tijd kost.
Ik snap de winkels wel.

[ Voor 7% gewijzigd door 3x3 op 28-09-2018 06:04 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:22
3x3 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 06:03:
  • 3,4% kosten
  • Conflict bemiddeling die vervelend uitvalt voor de verkoper
  • Conflict bemiddeling die een verkoper onnodig veel tijd kost.
Ik snap de winkels wel.
3,4% kan je gewoon als extra vragen aan de klanten. Dus die kan je afstrepen.

Je bent bij de Nederlandse wet beter beschermd. Alleen kan PayPay er voor zorgen dat het voor de koper sneller gaat. En niet naar duren juridische middelen moet grijpen zoals bij het Playstation retour topic gaande is. Als je die poppenkast show niet wil moet je geen webwinkel beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:24:
[...]

3,4% kan je gewoon als extra vragen aan de klanten. Dus die kan je afstrepen.
En vervolgens shopt iedereen toch bij die andere shop zonder Paypal want goedkoper :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Oogje schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:33:
[...]

En vervolgens shopt iedereen toch bij die andere shop zonder Paypal want goedkoper :P
Je kan het toch als extra aanbieden?. Mensen die het willen betalen laat je 3,4% extra betalen. De rest kan gratis met Ideal betalen. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

loki504 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:24:
[...]

3,4% kan je gewoon als extra vragen aan de aklanten. Dus die kan je afstrepen.
Je klant op het laatste moment van het bestelproces onverwacht met de meerkosten drie en een half procent verrassen is natuurlijk een mooi recept voor conversieverlies en wekt een niet al te eerlijk beeld over de prijzen in je webshop.

Een algehele prijsverhoging van 3,4% prijst je juist online waar prijzen heel transparant zijn al snel uit de markt.

In Nederland is betalen in winkels en online altijd relatief goedkoop geweest omdat Nederlandse banken de betaalsystemen met elkaar hebben opgezet voor de consument (pin, iDeal).

In Amerika is betalen heel lang het oliegopolie geweest van 3 creditcard bedrijven, dus liggen de kosten daar hoger. PayPals haar prijzen zijn prima voor die markt, maar naar Nederlandse begrippen is het wat hoog.

Als consument gebruik ik PayPal wel graag. Vooral bij het kopen bij kleine (onbetrouwbare) partijen of partijen die ver weg zitten zoals in China.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
3x3 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:49:
[...]

Je klant op het laatste moment van het bestelproces onverwacht met de meerkosten drie en een half procent verrassen is natuurlijk een mooi recept voor conversieverlies en wekt een niet al te eerlijk beeld over de prijzen in je webshop.

Een algehele prijsverhoging van 3,4% prijst je juist online waar prijzen heel transparant zijn al snel uit de markt.

In Nederland is betalen in winkels en online altijd relatief goedkoop geweest omdat Nederlandse banken de betaalsystemen met elkaar hebben opgezet voor de consument (pin, iDeal).

In Amerika is betalen heel lang het oliegopolie geweest van 3 creditcard bedrijven, dus liggen de kosten daar hoger. PayPals haar prijzen zijn prima voor die markt, maar naar Nederlandse begrippen is het wat hoog.

Als consument gebruik ik PayPal wel graag. Vooral bij het kopen bij kleine (onbetrouwbare) partijen of partijen die ver weg zitten zoals in China.
Maar je kan toch kiezen? Niemand verplicht je ineens 3,4% achteraf te betalen. Tenzij je er zelf voor kiest om het duurdere betaalsysteem te nemen. Banken vragen toch ook geld voor mensen die nog hun bankafschriften per post willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 22:24
loki504 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:43:
[...]

Je kan het toch als extra aanbieden?. Mensen die het willen betalen laat je 3,4% extra betalen. De rest kan gratis met Ideal betalen. Probleem opgelost.
Was het maar zo makkelijk. Consumenten zitten niet te wachten om te betalen voor te betalen. Dat is erg klant onvriendelijk.

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
stftweaker schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:59:
[...]

Was het maar zo makkelijk. Consumenten zitten niet te wachten om te betalen voor te betalen. Dat is erg klant onvriendelijk.
En die zelfde mensen betalen met Ideal. Het is ook erg klant onvriendelijk om PayPal uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
Voor mij is het heel simpel. als ik kan kiezen uit meerdere webshops waar ik iets kan bestellen kies ik degene die PP als betaalmogelijkheid heeft. Puur voor een stukje gebruiksgemak (geen apparaatje nodig zoals bij ABN om te betalen) en voor een stukje extra zekerheid. Dus als een webwinkel geen PP heeft kijk ik eerst of er een andere webwinkel is die het wel heeft.
Prima dus als een webwinkel het niet heeft maar dan is de kans groot dat ik ergens anders heen ga. Hoe dat financieel uitpakt voor de webwinkel in kwestie, gemiste omzet vs extra kosten pp, dat moeten ze zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:08
Arjant2 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:24:
Voor mij is het heel simpel. als ik kan kiezen uit meerdere webshops waar ik iets kan bestellen kies ik degene die PP als betaalmogelijkheid heeft. Puur voor een stukje gebruiksgemak (geen apparaatje nodig zoals bij ABN om te betalen) en voor een stukje extra zekerheid. Dus als een webwinkel geen PP heeft kijk ik eerst of er een andere webwinkel is die het wel heeft.
Prima dus als een webwinkel het niet heeft maar dan is de kans groot dat ik ergens anders heen ga. Hoe dat financieel uitpakt voor de webwinkel in kwestie, gemiste omzet vs extra kosten pp, dat moeten ze zelf bepalen.
Dat uitzoeken en afwegen zal zeker gedaan zijn (het zal geen programmeur zijn die paypal zomaar even uitzet).

Als je bij je bank met een onhandig kastje zit kun je ook voor een andere bank kiezen (ING heeft een app waarbij je de QR code op je monitor scant en dan betaalt, best handig).

Kopersbescherming is wat mij betreft het meest heikele punt, maar sinds ik een creditcard heb gebruik ik paypal nog maar sporadisch. Creditcardoverzicht heb ik gewoon in de internetbankier-app erbij staan en ik los direct handmatig af na een aankoop. Meer controle over mijn geld dan een paypal account dat rechtstreeks aan je bankrekening hangt voor mijn gevoel.

Voor ebay aankopen is paypal wel handig, net als bij Aziatische webshops. Maar op marktplaats gebruik ik het dan weer nooit, niet als koper maar zeker niet als verkoper.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
coyote1980 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:52:
[...]

Dat uitzoeken en afwegen zal zeker gedaan zijn (het zal geen programmeur zijn die paypal zomaar even uitzet).

Als je bij je bank met een onhandig kastje zit kun je ook voor een andere bank kiezen (ING heeft een app waarbij je de QR code op je monitor scant en dan betaalt, best handig).

Kopersbescherming is wat mij betreft het meest heikele punt, maar sinds ik een creditcard heb gebruik ik paypal nog maar sporadisch. Creditcardoverzicht heb ik gewoon in de internetbankier-app erbij staan en ik los direct handmatig af na een aankoop. Meer controle over mijn geld dan een paypal account dat rechtstreeks aan je bankrekening hangt voor mijn gevoel.

Voor ebay aankopen is paypal wel handig, net als bij Aziatische webshops. Maar op marktplaats gebruik ik het dan weer nooit, niet als koper maar zeker niet als verkoper.
Bij mij hangt mijn PP aan mijn creditcard. Makkelijker dan overal steeds creditcard gegevens in moeten vullen.
Overstappen naar een andere bank doe ik dan weer niet zo snel. Kan bij ABN wel limiet verhogen voor betalen zonder kastje maar dat vind ik dan weer niet prettig. Dus PP is voor mij de ideale oplossing, of zoals bij Bol.com gewoon betalen na levering. Dat doe ik dan als ik op werk achter pc zit waar kastje gewoon met kabel standaard aan de pc hangt

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 28-09-2018 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

loki504 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:00:
[...]

En die zelfde mensen betalen met Ideal. Het is ook erg klant onvriendelijk om PayPal uit te sluiten.
De afweging liujkt mij inmiddels toch wel duidelijk. Afsluiten is heel klant onvriendelijk, voor een minuscuul deel van de Nederlandse markt.

Paypal is erg verkoperonvriendelijk en duur voor elke verkoper die met ze werkt. In Nederland hebben we ruim voldoende alternatieven die de verkoper kan aanbieden.

Het is niet vreemd dat PayPal eruit gezet wordt, het is bijzonder dat ze er uberhaupt ingekomen zijn en dat sommige partijen ze nog gebruiken als payment processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 63072 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:22:
[...]

De afweging liujkt mij inmiddels toch wel duidelijk. Afsluiten is heel klant onvriendelijk, voor een minuscuul deel van de Nederlandse markt.

Paypal is erg verkoperonvriendelijk en duur voor elke verkoper die met ze werkt. In Nederland hebben we ruim voldoende alternatieven die de verkoper kan aanbieden.

Het is niet vreemd dat PayPal eruit gezet wordt, het is bijzonder dat ze er uberhaupt ingekomen zijn en dat sommige partijen ze nog gebruiken als payment processor.
Die prijs die je extra betaalt kan en mag je gewoon verhalen op je klanten die perse met PP willen betalen. en de wet beschemt de koper nog veel meer. Alleen maakt PP het laag drempelig voor de koper. En ja dat kan je als nadeel zien voor de verkoper. maar dan was je al een boefje.
Pagina: 1 2 Laatste