Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
CPU ook maar geupgrade... 2700x. Geen verschil.

• Fearbeek
Hieronder nog even een reactie die ik ook achter heb gelaten in een ander toppic, dat ging over de keuze maken van een CPU, maar is hier ook van toepassing:

Gisteren de hele avond aan het testen geweest met zowel de 2700x als de 8700k. Biede opnieuw geïnstalleerd met laatste drivers en nieuwe Windows. Met medium settings in Battlefield 5 ligt mijn minimum fps 15% hoger met de 8700k (6 gespeeld in dezelfde maps met beide cpu's). Daarna Fortnite geprobeerd, een game die bij mij eigenlijk al stottert sinds mijn RTX kaart, gisteren met de 8700k geen stootje, het was een verademing om zo te kunnen spelen.

De 2700x gaf helaas daarin ook stotteringen en liet de kaart terugvallen in gebruik.

De 2700x gaat dus terug, hoe jammer ik het eigenlijk ook vind, maar ik zoek de beste prestaties voor dit moment.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:29
Fearbeek schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:46:
Hieronder nog even een reactie die ik ook achter heb gelaten in een ander toppic, dat ging over de keuze maken van een CPU, maar is hier ook van toepassing:

Gisteren de hele avond aan het testen geweest met zowel de 2700x als de 8700k. Biede opnieuw geïnstalleerd met laatste drivers en nieuwe Windows. Met medium settings in Battlefield 5 ligt mijn minimum fps 15% hoger met de 8700k (6 gespeeld in dezelfde maps met beide cpu's). Daarna Fortnite geprobeerd, een game die bij mij eigenlijk al stottert sinds mijn RTX kaart, gisteren met de 8700k geen stootje, het was een verademing om zo te kunnen spelen.

De 2700x gaf helaas daarin ook stotteringen en liet de kaart terugvallen in gebruik.

De 2700x gaat dus terug, hoe jammer ik het eigenlijk ook vind, maar ik zoek de beste prestaties voor dit moment.
Toch vreemd dat dit de oplossing is. De verschillen tussen een 2700x en 8700K zouden niet zo groot moeten zijn wat toch doet vermoeden dat er ergens iets mis is met de gebruikte opstelling voor de 2700x. Dat soort dips zou je namelijk niet verwachten met die CPU.

Maar als voor jou de 8700K werkt zou ik die lekker houden en de 2700x terug sturen.

• Fearbeek
Nee, dat blijf ik ook vreemd vinden. Maar na het vervangen van de CPU had ik eigenlijk elk onderdeel in de PC goed onderzocht en getest. Het enige wat ik niet wist was of een hogere Single core performance (5ghz) verschil zou maken. En vreemd genoeg, heeft het gewerkt.
Pagina: 1 2 Laatste