Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Webshop wil aankoop PS4 niet annuleren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Signex
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-06 18:07

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Ik heb vorige week een Playstation 4 Pro gekocht bij cheapgamesale.nl, maar heb al elders 1 gekocht omdat ze melden de PS4 Pro niet op voorraad te hebben en dat het een week kan duren.

En nu doen ze erg moeilijk mijn geld terug te storten en ze zijn erg lastig bereikbaar.
Geen nummer die je kan bellen, whatsapp waar ze je niks kunnen betekenen. :?

Mailen is de enige optie, en ze reageren pas de volgende avond/laat in de middag.

Ik heb hier een beoordeling over geplaatst en nu dreigen ze mij de annulering niet voort te zetten totdat ik mijn beoordeling verwijder.
De manier hoe ze reageren is ook erg onprofessioneel, lijkt wel marktplaats gedrag.

Wat kan ik nu doen? ik heb alsnog mail van hun gehad dat mijn bestelling geannuleerd is, kan ik dit melden bij de keurmerk?

• henri86
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:18
Is dit exacte topic niet een paar maanden geleden voorbij gekomen? :?

Ah nee, toen werd er geweigerd te leveren
PS4 besteld, bedrijf weigert te leveren

[Voor 43% gewijzigd door henri86 op 26-09-2018 08:36]

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:40

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@Signex ik heb je post even afgesplitst naar een eigen topic. Het Shopping Forum - Feedbacktopic is niet bedoeld voor inhoudelijke discussie, dat topic is bedoeld voor vragen / opmerkingen over de moderatie van het forum en dergelijke.

Een beoordeling plaatsen terwijl je nog in discussie bent is over het algemeen niet heel netjes (en hier op Tweakers ook niet toegestaan, maar zo te zien was die beoordeling ook niet hier in de Shopreviews?). Dus dat ze daar commentaar op hebben kan ik me enigszins voorstellen.

Verder is je verhaal wat onduidelijk. Je hebt nu uiteindelijk alsnog bevestiging gehad van de annulering, wat wil je dan precies bij het keurmerk melden?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:33
Ik vraag me altijd af hoe bedrijven weten dat jij die review geschreven hebt.. Het enigste wat ik kan bedenken is dat je ze er zelf op wijst. Dan weer de vraag - waarom zou je dat doen?

Verder. Trommel die review er af, en als je je geld terug hebt en alles afgehandeld review je hen dan nog eens - zonder emotionele uitingen. Zo makkelijk kan het zijn.

[Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 26-09-2018 08:44]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Cave_Boy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 13:33
Signex schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:18:
Ik heb vorige week een Playstation 4 Pro gekocht bij cheapgamesale.nl, maar heb al elders 1 gekocht omdat ze melden de PS4 Pro niet op voorraad te hebben en dat het een week kan duren.

En nu doen ze erg moeilijk mijn geld terug te storten en ze zijn erg lastig bereikbaar.
Geen nummer die je kan bellen, whatsapp waar ze je niks kunnen betekenen. :?

Mailen is de enige optie, en ze reageren pas de volgende avond/laat in de middag.

Ik heb hier een beoordeling over geplaatst en nu dreigen ze mij de annulering niet voort te zetten totdat ik mijn beoordeling verwijder.
De manier hoe ze reageren is ook erg onprofessioneel, lijkt wel marktplaats gedrag.

Wat kan ik nu doen? ik heb alsnog mail van hun gehad dat mijn bestelling geannuleerd is, kan ik dit melden bij de keurmerk?
Beide kanten zijn zoals ik lees niet netjes geweest. Heb het gevoel dat het inmiddels zover geëscaleerd is dat beide lekker stug willen doen.

Voor de koper: Het is vervelend dat je nu je geld niet terug hebt maar op moment van levering kun je het product ook aan de deur weigeren. Het bedrijf moet dan alles wat betaald is gewoon terugstorten op moment dat het bij hun weer in de winkel/ magazijn is. Hier zit wel een verwerkingstermijn op. Deze termijn moet naar redelijkheid zijn naar mijn weten (dus niet 2 dagen bijvoorbeeld).

De verkoper:
De verkoper is in principe verplicht om het door u gekochte product uiterlijk binnen dertig dagen te leveren. Verder is de verkoper verplicht om u te informeren als het product niet (meer) geleverd kan worden. De verkoper moet dan alle bedragen die u mogelijk al betaalt heeft terugstorten. Na levering gaat de bedenktijd in voor de koper.

Anoniem: 1031525

Verwijder de review, zorg ervoor dat je je geld terug krijgt, plaats dan de review opnieuw en doe daarna geen zaken meer met ze.

Mochten ze toch leveren dan stuur je zonder opgave van reden binnen 14 dagen de PS4 onder de Wet Koop Op Afstand retour en dan krijg je alsnog je geld terug.

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 1031525 op 26-09-2018 10:28]

• mars_photoguy
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 14-05-2019
ik zou ook die review verwijderen. schiet je niks mee op. zorg gewoon dat je je geld terug krijg en laat ze daarna met rust. dat is het beste denk ik

Niet alles is wat het lijkt.

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
mars_photoguy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:29:
ik zou ook die review verwijderen. schiet je niks mee op. zorg gewoon dat je je geld terug krijg en laat ze daarna met rust. dat is het beste denk ik
En die gasten hun gelijk geven? Nee. Gewoon een nette maar negatieve review. En dan het standaard concept met dagvaarden als gevolg. @GlowMouse wil je vast wel helpen. Misschien wil @Cheap Game Sale nog iets zeggen?

Loki Gaming Mmo pvp channel

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
De review do je ook meestal na alles is geregeld daarvoor kan het alleen maar extra gedoe opleveren. Zeker omdat je review niet compleet kan zijn om de uitkomst van afhandeling niet bekend is.

Maar haal de review even weg zorg dat je geld terug komt en plaat hem dan opnieuw.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

loki504 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:54:
[...]

En die gasten hun gelijk geven? Nee. Gewoon een nette maar negatieve review. En dan het standaard concept met dagvaarden als gevolg. @GlowMouse wil je vast wel helpen. Misschien wil @Cheap Game Sale nog iets zeggen?
Ik heb je review gezien, en ik zou hem niet verwijderen. Heb je al een termijn voor terugbetaling gestuurd? Zonee, stuur dan een kort berichtje dat ze binnen een week het geld terug moeten storten, en dat ze anders in verzuim raken.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 23:37
Lijkt hetzelfde te gaan qua communicatie / houding en gedrag als in het andere topic waar @Cheap Game Sale niet wou leveren ondanks dat de koper in zijn recht stond door een "fout" van @Cheap Game Sale (en kennelijk ook al zo ging met zijn eerdere bedrijf ps4digitalgaming.nl
gezien deze post uit het andere topic)

Blijf mij toch altijd verbazen dat dit soort webshops toch blijven opkomen terwijl inmiddels duidelijk is dat je beter een euro meer kunt betalen en het morgen zeker te weten in huis hebt / je de order kunt annuleren zoals je als consument het recht hebt binnen 14 dagen zonder opgave van reden te kunnen.
Online of telefonische aankoop
europese-consumentenrechtenAls je via internet of telefonisch een aankoop doet mag je net zoals in een gewone winkel eerst beoordelen of je het product wilt houden. Daarvoor geldt een wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen. Binnen die termijn kun je de webwinkel laten weten dat je van de koop afziet en heb je 14 dagen de tijd om het product terugsturen.

Je kunt daarvoor gebruik maken van het modelformulier herroeping dat de verkoper jou heeft gegeven of een van onze voorbeeldbrieven downloaden (je vindt ze op deze pagina onder 'Voorbeeldbrieven').

Bewaar een kopie van de brief of e-mail die je hebt verstuurd als bewijs en bewijs van retourzending van het product.

Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet moet hij je het aankoopbedrag terugbetalen, maar hij mag daarmee wachten totdat hij het product daadwerkelijk heeft terugontvangen of jij bewijs hebt geleverd dat je het product hebt teruggestuurd.

Als je een product terugstuurt dan mag de verkoper je de kosten van retourzending in rekening brengen. Hij moet je daarover wel vooraf informeren, anders hoef je die kosten niet te betalen.
https://www.consumentenbo...aankoop-of-bestelling#no2

Volgens de website van @Cheap Game Sale moet dat ook gewoon kunnen dus snap niet waarom ze hiervan afwijken, @Signex neem aan dat je onderstaande stappen hebt gevolgd? Las dat je een annulering hebt ontvangen maar dan zou je ook je geld moeten terugkrijgen binnen x tijd maar dit krijg je niet vanwege je review? Mocht verkoper niet je geld terugstorten gewoon melding maken zoals in het eerder benoemde topic ook is gedaan bij webshop keurmerk en eventueel dagvaarden / rechtsbijstand inschakelen om je geld terug te krijgen. Daarna de review aanvullen met wat nodig was om je geld terug te krijgen, voor zijn eerdere bedrijf zijn zelfs soortgelijke topics @ kassa te vinden
Uw order annuleren voordat het geleverd is?

In dit geval kunt u gewoon een mail sturen, het liefst als reactie op de bestellingsbevestiging. Als u aangeeft dat u afziet van de bestelling zullen wij de order stopzetten en het geld zo snel mogelijk terugsturen.
Er kan om een ingevulde annuleringsformulier gevraagd worden indien er te weinig info beschikbaar is. Die kunt u hieronder vinden.
https://www.cheapgamesale...n-retournen-en-herroepen/

[Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 26-09-2018 12:02]

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-06 19:06
Echt, inderdaad, wáárom blijven mensen dit soort dure aankopen bij dit soort shady shops doen. Bespaar je de moeite, en ga voor de grote partijen hier. Voor een game, prima, maar bij een console wil je dit soort gedoe toch gewoon niet hebben?

Als advies: Lees wat de rest zegt. Haal die review weg. Wat je doet als je je geld hebt moet je zelf weten

• loki504
  • Nu online
Brammos85 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:47:
Echt, inderdaad, wáárom blijven mensen dit soort dure aankopen bij dit soort shady shops doen. Bespaar je de moeite, en ga voor de grote partijen hier. Voor een game, prima, maar bij een console wil je dit soort gedoe toch gewoon niet hebben?

Als advies: Lees wat de rest zegt. Haal die review weg. Wat je doet als je je geld hebt moet je zelf weten
Ik heb mijn ps4 pro en ps4 slim bij https://www.binkysgameplay-webshop.nl/ bestelt.
Ik dacht ook een shady webshop. Maar bleek gewoon een aardige gozer te zijn die gewoon op een eerlijke manier zijn geld probeert te verdienen. en ik gun het die mensen meer als bv CB of MM.

En waarom review weghalen? Als Glowmouse aangeeft dat het een review is die kan blijven staan zou ik hem lekker laten staan. En zeker geen gehoor geven aan bedreiging. Dat gaat een rechter ook niet leuk vinden.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17:16
De winkel is waarschijnlijk zo klein dat elke review door de verkoper wel gelinkt kan worden aan een koper.
We hebben het destijds gezien in het andere topic, heb je kritiek krijg je de wind van voren, en niet zo'n beetje ook.
Ik zou dus de review maar verwijderen en ook een mail/bericht sturen naar de webwinkel dat je hem hebt verwijderd en graag je geld terug wilt, ik denk dat je dan ineens wel reactie krijgt.
Volgende keer bij nieuwe webshops kun je het beste voor achteraf betalen kiezen, dat bood deze webshop ook aan maar wel tegen 4,5%.
Echter loop je dan geen financieel risico en kun je gewoon de betaling weigeren als er niet geleverd wordt.
Als het niet mogelijk is of gewoon niet meer aantrekkelijk is door de hogere kosten om achteraf te betalen zou ik er in de toekomst niet meer aan beginnen om bij nieuwe webshops te bestellen, ook al wil je ze graag steunen ( zoals in je review staat ;) )

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:13
JohanNL schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:06:
De winkel is waarschijnlijk zo klein dat elke review door de verkoper wel gelinkt kan worden aan een koper.
We hebben het destijds gezien in het andere topic, heb je kritiek krijg je de wind van voren, en niet zo'n beetje ook.
Ik zou dus de review maar verwijderen en ook een mail/bericht sturen naar de webwinkel dat je hem hebt verwijderd en graag je geld terug wilt, ik denk dat je dan ineens wel reactie krijgt.
Volgende keer bij nieuwe webshops kun je het beste voor achteraf betalen kiezen, dat bood deze webshop ook aan maar wel tegen 4,5%.
Echter loop je dan geen financieel risico en kun je gewoon de betaling weigeren als er niet geleverd wordt.
Als het niet mogelijk is of gewoon niet meer aantrekkelijk is door de hogere kosten om achteraf te betalen zou ik er in de toekomst niet meer aan beginnen om bij nieuwe webshops te bestellen, ook al wil je ze graag steunen ( zoals in je review staat ;) )
Kzou uitkijken met afterpay trouwens, dit soort akkefietjes komen gewoon in je risicoprofiel, die ze weer delen met verschillende kredietagentschappen (Experian). Ze registreren het niet bij het BKR maar het is dan wel vrij snel afgelopen met op krediet bestellen. :+ Ook verschillende mobiele providers gebruiken Experian om kredietwaardigheid te checken..

[Voor 3% gewijzigd door Rmg op 26-09-2018 14:18]

• JohanNL
Rmg schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:16:
[...]

Kzou uitkijken met afterpay trouwens, dit soort akkefietjes komen gewoon in je risicoprofiel, die ze weer delen met verschillende kredietagentschappen (Experian). Ze registreren het niet bij het BKR maar het is dan wel vrij snel afgelopen met op krediet bestellen. :+ Ook verschillende mobiele providers gebruiken Experian om kredietwaardigheid te checken..
Klopt, maar in deze situatie is het product niet eens verstuurd en gaat de betaaltermijn nog niet in.
De verkoper zou natuurlijk kunnen aangeven dat het is verstuurd terwijl dat niet zo is maar dan kun je dat aangeven bij Afterpay en wordt de factuur als het goed is ongedaan gemaakt omdat de verkoper geen verzendbewijs kan overleggen.
En mocht het toch niet goed gaan, tja, dan maar liever een Experian registratie dan geld te betalen voor spullen die je niet hebt ontvangen.

• loki504
  • Nu online
Rmg schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:16:
[...]

Zolang jij mailing en berichten goed bij houd is er niets aan de hand hoor. Je moet alleen wel communiceren met ze. Alles negeren en hopen dat het ooit goed komt dan komt het niet goed nee.

In dit geval was PayPal nog de beste optie.

[Voor 3% gewijzigd door loki504 op 26-09-2018 19:36]

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Ten eerste mijn excuses dat ik niet eerder heb gereageerd ik kreeg namelijk geen melding hiervan.
En was niet op de hoogte dat het naar een topic werd geschoven.

Ik was ook fout bezig dat is wel duidelijk, ik ben gewoon nogal van streek omdat ik ben opgelicht voor het eerst.
Heb inderdaad vanochtend nog de review verwijdert maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen.

Op whatsapp waren ze nog wel actief, maar na mijn vorig contact heeft dat weinig zin en blijven ze je verwijzen een mail te sturen.

Heb nogmaals situatie uitgelegd dat ik was opgelicht en dat ik hierom wat boos reageerde.

Ik wacht het af, er is weinig wat ik verder kan doen..

• loki504
  • Nu online
Je bent niet opgelicht omdat ze wel de intentie hadden om de PS4 te leveren. Momenteel leveren ze een wanprestatie

Maar zoals je GlowMouse in "Webshop wil aankoop PS4 niet annuleren" hier kan lezen is er nog genoeg wat je kan doen. Met alleen berichtjes wanneer komt mijn geld? Ga je niet ver komen.

• jetix189
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10-06 23:31
Ook voordat het product geleverd is mag je gebruik maken van je herroepingsrecht en dan moet de webshop je geld binnen 14 dagen terugstorten. Zie https://ictrecht.nl/2011/...-annuleren-voor-levering/ consumenten worden extreem goed beschermd in dit soort situaties, dit vooral omdat het extreem moeilijk is om te bewijzen dat webshops bewust verkeerde informatie / een verkeerde indruk geven over specificaties, levertijden enz. Deze regels zijn specifiek om discussies zoals deze te voorkomen, webshop moet gewoon het geld 14 dagen na annulering hebben teruggestort punt. Laat je niet aan het lijntje houden en onderneem stappen als het niet gaat zoals het hoort.

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
loki504 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:38:
Je bent niet opgelicht omdat ze wel de intentie hadden om de PS4 te leveren. Momenteel leveren ze een wanprestatie

Maar zoals je GlowMouse in "Webshop wil aankoop PS4 niet annuleren" hier kan lezen is er nog genoeg wat je kan doen. Met alleen berichtjes wanneer komt mijn geld? Ga je niet ver komen.
Hoe kom je erbij dat ik berichtjes stuur van waar blijft mijn geld? daar gaat het niet over.
Ze dreigen mijn geld niet terug te geven als ik mijn review niet verwijder.

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:52
Signex schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:17:
[...]

Hoe kom je erbij dat ik berichtjes stuur van waar blijft mijn geld? daar gaat het niet over.
Ze dreigen mijn geld niet terug te geven als ik mijn review niet verwijder.
Je zegt in je startpost 'ik heb alsnog mail van hun gehad dat mijn bestelling geannuleerd is'. Dan is je probleem toch opgelost?

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Medione1210 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:28:
[...]

Je zegt in je startpost 'ik heb alsnog mail van hun gehad dat mijn bestelling geannuleerd is'. Dan is je probleem toch opgelost?
Dat was voordat ze begonnen te dreigen het geld niet terug te storten omdat ik een negatief beoordeling heb geplaatst.

Dit stond in de mail.
Ik ga de annulering pas voortzetten als de beoordeling echt verwijderd is.

[Voor 13% gewijzigd door Signex op 26-09-2018 22:32]

• Uthog
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:03
Ik zou ze een hele nette mail sturen dat ze het geld terugstorten binnen de gestelde termijn. En anders juridische stappen zeten uiteraard de revieuw uitbereiden met deze chantage.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:33
Review verwijderen, geld innen, review opnieuw plaatsen :P

• Znorkus
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-06 11:03
Ik zou na afloop de review zeer zeker opnieuw plaatsen - ditmaal in vetgedrukt erbij dat de website gedreigd heeft met het niet meer teruggeven van je geld zolang je nog ergens een kritische mening op internet over ze had staan.

Hoe halen ze het in hun hoofd? Schandalig gedrag, afperserij, dit mag helemaal niet.

• loki504
  • Nu online
Signex schreef op woensdag 26 september 2018 @ 22:30:
[...]

Dat was voordat ze begonnen te dreigen het geld niet terug te storten omdat ik een negatief beoordeling heb geplaatst.

Dit stond in de mail.

[...]
Daar gewoon niet veder op in gaan. En een bericht sturen dat ze een week de tijd hebben om het geld terug te storten. Anders raken ze in verzuim. En voor de rest ook niet meer reageren op dreigementen.

Uiteindelijk betaal je 100-150 euro(krijg je terug van hun). En stuur je een dagvaarding en mogen ze aan de rechter uitleggen waarom hun dreigen een goed idee was.

/Edit https://goo.gl/maps/UiomJ1HXig12

Die reactie van hem.... Sommige mensen moeten gewoon geen eigen bedrijf beginnen. Is niet goed voor de samenleving.

[Voor 21% gewijzigd door loki504 op 27-09-2018 09:04]

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Word nu een "stomme mongool" genoemd en dat ik kan fluiten naar mijn geld.

Ze kwamen met een bericht van dat ik opeens een annulering formulier moest invullen? :S
Ik heb letterlijk mail van hun dat ze mijn bestelling hadden geannuleerd.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Kun je alle correspondentie eens plaatsen?

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Hoe kan ik dat het beste doen? het zijn er namelijk heel veel.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Zet het in chronologische volgorde in een Word document met tijdstippen erbij en zet hem op je google drive.

• loki504
  • Nu online
*knip* Dit voegt vrij weinig toe aan de discussie.

[Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2018 11:39]

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
GlowMouse schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:25:
Zet het in chronologische volgorde in een Word document met tijdstippen erbij en zet hem op je google drive.
Zijn screenshots ook goed? heb wat moeite met copy/pasten, anders moet ik alle datums/tijd apart erbij typen en ben hier niet zo handig in.

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Bel je rechtsbijstand en laat het hun verder afhandelen. Met dit soort jochies valt niet te overleggen joh.

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-06 23:00
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2018 13:52]

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:02

BazzH

Kei-goed...

Keurmerk? Als zo'n shop al een keurmerk krijgt, moet je je afvragen wat de waarde van dat keurmerk is. Stuur je verhaal met een afschrift van de dreigementen maar eens naar dat keurmerk. De waarde van het keurmerk zal blijken uit de reactie (wie weet zijn ze wel helemaal niet aangesloten, logootje kan iedereen op zijn shop zetten).

Ik vraag me elke keer weer af waarom mensen grote aankopen bij een willekeurige webshop doen. Onbekende webshops en hun eigenaar/contactgegevens ga ik echt even screenen voor ik er bestel. Grote aankopen doe ik er pas als eerdere wat kleinere bestellingen netjes afgehandeld zijn. Iedereen kan een webshop starten. Jij en ik zouden er ook binnen 3 weken 1 op kunnen zetten.

[Voor 36% gewijzigd door BazzH op 30-09-2018 11:57]

Think smart........ Act stupid........

• Uthog
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:03
Kan niks anders zeggen dan dat die webshop owner wel heel erg slecht naar voren komt op deze manier. Sommige mensen moeten gewoon niks ondernemen en thuis op de bank hangen.

Ik zou het lekker kort en zakelijk houden, jij staan in je recht(met wat je tot dusver hebt gepost) en daarmee dient de andere partij gewoon jouw geld terug te storten. Volg het advies van mouse, en als daar niks uitkomt dan juridische bijstand zoeken.

Denkt die beste man nou echt dat die review weggaat en later niet terugkomt met deze chantage wat een kneus.

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16:44
Nat-Water schreef op woensdag 26 september 2018 @ 08:43:
Ik vraag me altijd af hoe bedrijven weten dat jij die review geschreven hebt.. Het enigste wat ik kan bedenken is dat je ze er zelf op wijst. Dan weer de vraag - waarom zou je dat doen?

Verder. Trommel die review er af, en als je je geld terug hebt en alles afgehandeld review je hen dan nog eens - zonder emotionele uitingen. Zo makkelijk kan het zijn.
Als bedrijf krijg je een melding als er een google-review over je bedrijf gegeven wordt.

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
MEN-O schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:57:
[...]

Als bedrijf krijg je een melding als er een google-review over je bedrijf gegeven wordt.
Mijn review heb ik op Kiyoh geplaatst en nu ook op Trustpilot.

Die op Kiyoh is verwijdert en kan niet opnieuw geplaatst worden, daar moet ik pas 30 dagen op wachten.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Signex schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:10:
[...]

Zijn screenshots ook goed? heb wat moeite met copy/pasten, anders moet ik alle datums/tijd apart erbij typen en ben hier niet zo handig in.
Screenshots zijn ook goed ja :)

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-06 20:45
Wat ik eigenlijk niet snap?
Jij wilde via WA annuleren.
Op de site geven ze aan dat dat via email moet, eventueel met een retourformulier, wat je ook te horen kreeg, maar daar boos over bent, jouw appje moet genoeg zijn.
Ondertussen ben je ook boos dat ze niet gelijk reageren maar een dag later op mail, wat m.i. normaal is.
En wilden ze niet via WA de annulering doen gezien daar een andere weg voor is.
En heb je daar meteen negatieve reviews over geplaatst, wat m.i. erg voorbarig en onterecht is.
Er wordt gereageerd, alleen niet gelijk, wat jij wilt, net als dat je gelijk je geld terug wil, want je "bent (anders) opgelicht" zeg je, maar daar staat een termijn voor.

Doorgaans als iemand gelijk tegen mij gaat schreeuwen terwijl er niets aan de hand is dan gooi ik mijn kont tegen de krib en ga ik op mijn strepen staan.
Dat heb je imo hier over jezelf afgeroepen.
Zoals je mensen behandelt wordt je zelf ook behandeld vaak.
Bedenk eens in hoe jij zou reageren als iemand over jouw beginnend bedrijfje geheel onterecht overal negatieve reviews gaat plaatsen over iets dat helemaal niet waar is terwijl die ander het gewone traject niet wil volgen en alleen maar scheld en ongeduldig is?
Gezien je reacties denk ik dat je minder aardig bent als de verkoper nu, die zich nu aan zijn regels houdt. Wat jij weer ziet als oplichting...…….. 8)7
Je bent zelfs hier een topic begonnen om je gelijk te halen, terwijl je de gewone termijn nog niet eens afgewacht hebt.

Volg eerst eens de regels op de site, daar kan je dat annuleringsformulier gewoon downloaden.
Daar staan alle gegevens bij elkaar voor de verkoper om te behandelen, zolang hij dat niet heeft kan hij op zijn regels blijven staan. Is geen oplichting of wanprestatie, gewoon bedrijfspolicy, je had dat gewoon kunnen weten. Die 14 dagen gaan pas in na ontvangst van dat formulier. ;)
En boze "dreigmails" sturen zoals aangeraden? Volg eerst eens de regels en wacht de gewone termijn af.
En ga dan eens gewoon in gesprek, haal die reviews weg (had je al gedaan?) en bied je excuses aan want eerst schieten en dan vragen stellen (helemaal als je de procedure gewoon kan vinden) heeft nog nooit iets opgelost.
En vraag ook op wat voor termijn je je geld terug kan verwachten, je zal de gewone termijn te horen krijgen verwacht ik.

En ga er dan ook nog even van uit dat banken in het weekend niets doen, dat wordt meestal pas 's maandags na 10 uur 's ochtends. (Ook even een slechte review plaatsen daar? ;) )

[Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 30-09-2018 12:58]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:37
Als een bedrijf adverteert met 'op voorraad' of 'morgen in huis' en na betaling blijkt dat er toch een langere levertijd op zit, dan zou ik ook gewoon kunnen annuleren.

Prima recht, geen ramp en winkel heeft eigenlijk nog geen onkosten.

Ongeacht reden, reactie of juiste manier van annuleren.
Als de intentie van annuleren bekend is bij het bedrijf en die komen met zulke dreigementen en scheldwoorden, dan zou ik voet bij stuk houden, niet buigen en alles eraan doen om ze flink op de blaren te laten zitten.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:39
loki504 schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:59:
[...]

Hij kreeg pas later te horen dat het 1 week kan duren.
Nog VOORDAT je iets bestelt staat er al "lastig leverbaar", maar wel dat ze wekelijks consoles binnen krijgen...

Kan best een week duren dus :p.

[Voor 12% gewijzigd door eric.1 op 30-09-2018 13:15]

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
eric.1 schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:12:
[...]

Nog VOORDAT je iets bestelt staat er al "lastig leverbaar", maar wel dat ze wekelijks consoles binnen krijgen...

Kan best een week duren dus :p.
Dat heb ik misschien dan wel fout, en dat is dus de reden van annulering want ze geven ook niet aan op welke dag ze de lading verwachten.

• eric.1
Signex schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:23:
[...]

Dat heb ik misschien dan wel fout, en dat is dus de reden van annulering want ze geven ook niet aan op welke dag ze de lading verwachten.
Nee, dat heb je niet fout (naja, had vooraf een indicator kunnen wezen om hier niet te bestellen maar daar heb je niets meer aan :)). Ze moeten volgens mij wel redelijk concreet aangeven wanneer ze jouw bestelling kunnen leveren.

Dat mis ik sowieso bij hun, wanneer je een PS4 bestelt is dat sowieso niet duidelijk (ik zie het nergens terug?).

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23-06 23:00
Signex schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:10:
[...]

Geduld heb ik wel, daar gaat dit verhaal helemaal niet om. Ze zijn heel brutaal, dat mogen andere mogelijke klanten best weten voordat ze ook maar iets van hun kopen.

Houd je mening voor je als je niks hebt bij te dragen ipv mij aan te vallen.
Als je niet tegen de mening van anderen kan dan moet je misschien niet met je vreemde verhaal naar buiten komen op een vrij drukbezocht forum.

Je komt nu in ieder geval zo over als meerdere mensen al insinueren: zeer opvliegerig en ondoordacht.

• Teijgetje
ToyotaMR2 schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:09:
Als een bedrijf adverteert met 'op voorraad' of 'morgen in huis' en na betaling blijkt dat er toch een langere levertijd op zit, dan zou ik ook gewoon kunnen annuleren.

Prima recht, geen ramp en winkel heeft eigenlijk nog geen onkosten.

Ongeacht reden, reactie of juiste manier van annuleren.
Als de intentie van annuleren bekend is bij het bedrijf en die komen met zulke dreigementen en scheldwoorden, dan zou ik voet bij stuk houden, niet buigen en alles eraan doen om ze flink op de blaren te laten zitten.
Je hebt dat recht ook, ook daar.
Alleen moet je eerst juist annuleren, niet zoals jij vindt dat goed genoeg is, (dan wordt het een zooitje) en dan in gewoon gesprek blijven.
Elk bedrijf heeft daar procedures voor om het snel en correct af te handelen. En bij elk bedrijf zal je die procedure moeten volgen wil je annuleren.
Niet eerst overal negatieve reviews plaatsen terwijl je niet simpel wil doen wat op de site aangegeven is/gevraagd wordt.
En niet nog meer dreigen als de verkoper vraagt eerst die onterechte reviews te verwijderen en de procedure te volgen, en dat ook niet zien als bedreigen.
Eric_1 vindt simpel dat ze niet op voorraad zijn en een levertijd hebben.
Dat soort info, net als de annuleringsprocedure, staat gewoon zwart op wit in duidelijke taal, te lezen voor iedereen die niet alleen naar de prijs kijkt.
Zoals gezegd had hij alles kunnen weten en heeft zelf bedacht dat het de volgende dag binnen moest zijn.
En heeft gelijk een andere gekocht. En wil hij gelijk zijn geld terug.

Hier wordt de webshop publiekelijk zwart gemaakt voor zijn eigen falen, m.i. volkomen onterecht.
Gezien de reactie van TS op een hem onwelgevallige mening terwijl hij om meningen vraagt kan ik me eigenlijk geen normale WA/mail-wisseling voorstellen.
Logisch dat je dan zo antwoord krijgt. Ga eerst maar eens normaal doen. ;)

Gewoon de procedure volgen, en zonder naming en shaming, dan had er m.i. niets aan de hand geweest.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Teijgetje schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:39:
[...]

Je hebt dat recht ook, ook daar.
Alleen moet je eerst juist annuleren, niet zoals jij vindt dat goed genoeg is, (dan wordt het een zooitje) en dan in gewoon gesprek blijven.
De annulering is door de winkel geaccepteerd. Het probleem is dat de winkel om oneigenlijke redenen de terugbetaling opschort. Het lijkt er nu zelfs op dat de winkel de terugbetaling helemaal niet meer wil uitvoeren.

De reviews zijn pas geplaatst nadat de winkel traag was met terugbetalen. Of het handig is om een review te plaatsen voordat de complete ervaring achter de rug is kun je twisten, maar TS heeft ervoor gekozen om dat wel te doen. Dat kun je onhandig vinden, maar het mag geen enkele invloed hebben op het terugbetalingsproces.

Ik mis overigens nog steeds de complete communicatie met de winkel.

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Ik heb een aantal reacties de TC ingegooid. Reageren doen we op de discussie op Tweakers en niet op de man. Dit topic is daarop geen uitzondering.

Het zou zonde zijn als de hele discussie verzandt en het topic gesloten moet worden.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-06 20:35

aex351

I am the one

mars_photoguy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:29:
Ik vind het wel handig om de ervaring over deze webwinkel te lezen. Het zorgt ervoor dat anderen zich bewust worden van hoe zo een winkel omgaat met bestellingen en klanten. Dat is precies ook de bedoeling van een review.

In elk geval moet de webwinkel de bestelling annuleren. Dat is het ondernemersrisico. Dreigen om dit niet te doen en pas nadat de review wordt verwijderd getuigd niet van goed ondernemersgedrag. Alles behalve professioneel.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Teijgetje
GlowMouse schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:49:
[...]

De annulering is door de winkel geaccepteerd. Het probleem is dat de winkel om oneigenlijke redenen de terugbetaling opschort. Het lijkt er nu zelfs op dat de winkel de terugbetaling helemaal niet meer wil uitvoeren.

De reviews zijn pas geplaatst nadat de winkel traag was met terugbetalen. Of het handig is om een review te plaatsen voordat de complete ervaring achter de rug is kun je twisten, maar TS heeft ervoor gekozen om dat wel te doen. Dat kun je onhandig vinden, maar het mag geen enkele invloed hebben op het terugbetalingsproces.

Ik mis overigens nog steeds de complete communicatie met de winkel.
Die communicatie doet er niet toe, op de website staat via email, niet via WA.
En wie zegt mij dat dat dan woord voor woord klopt?
Als ik een beveiligd pdf kan inspannen en veranderen dan kan ik ook wel tekst in mijn voordeel wijzigen in een mail. ;)

En wat is traag?
Binnen de voorgestelde termijn, 14 dagen?
Die nog niet voorbij is? ;)
Of binnen de voorgestelde termijn, 14 dagen, nadat het annuleringsformulier is ontvangen? Wat hij niet wil doen geloof ik.
En wat zijn op oneigenlijke gronden? Omdat koper de procedure niet wil volgen?
Sterker nog, als niet binnen 14 dagen na bestelling de koper een annuleringsformulier heeft ingediend, zoals gevraagd en op de site staat, kan hij zich niet meer op het annuleringsrecht beroepen volgens mij.
Dan krijgt hij de PS gewoon geleverd.

Ik heb ook wel eens iets geannuleerd bevestigd gekregen, met de vraag dit nog even officieel te doen, om daarna binnen hun termijn het geld retour te krijgen.
Maar om dan een paar dagen later stampij te maken dat ik opgelicht ben, slechte webshop, duurt te lang???????
Het was gewoon netjes binnen hun termijn en terms.

Daarom zijn dit soort fake "reviews" zo schadelijk.
Het bedrijf heeft imo niets misdaan, koper heeft niet verder gekeken dan zijn eigen neus en kon alles weten, kreeg en krijgt alles aangereikt maar het gaat hem niet snel genoeg en hij wil niet doen wat gevraagd wordt. Maar plaatst wel overal zwaar negatieve reviews.
Maar ik lees hierboven dat zulke reviews goed zijn om te lezen hoe een bedrijf omgaat met zijn klanten(die niet de procedure willen volgen).
Verkoper heeft gereageerd op de koper, koper reageert niet normaal en krijgt daar enigzins repliek op.
Maar om dan te stellen dat ze iedereen zo behandelen????

Niets raars onder de zon.

Zou ik jou als ********* bekendmaken terwijl je geen blaam treft en ik spui dit waar ik ook maar kan dan lijkt het me logisch dat je daar repliek op geeft, binnen de wettelijke grenzen.
En eist dat ik die ongefundeerde zwartmakerij van het web verwijder.
Maar volgens jou is jouw repliek dan ongehoord????? Jij blijft liever geheel onterecht voor de rest van de eeuwigheid bekend als ********* voor iedereen die jouw naam intikt? 8)7

Dus gewoon fake reviews verwijderen, formuliertje invullen, probleem opgelost.
Na het formulier gaan die twee weken in....

[Voor 16% gewijzigd door Teijgetje op 30-09-2018 15:05]

• eric.1
Teijgetje schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:47:
[...]

Die communicatie doet er niet toe, op de website staat via email, niet via WA.
Dus? De bevestiging kwam per mail...prima toch?
ik heb alsnog mail van hun gehad dat mijn bestelling geannuleerd is
Waar haalt iedereen WA vandaan?

Het is gewoon bevestigd; hop afhandelen die zaak.

• Teijgetje
eric.1 schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:01:
[...]

Dus? De bevestiging kwam per mail...prima toch?

[...]

Waar haalt iedereen WA vandaan?

Het is gewoon bevestigd; hop afhandelen die zaak.
Het is bevestigd met de vraag een retourformulier in te vullen.
Dus invullen en hop afhandelen. ;)

En de terugbetalingstermijn is pas half voorbij, uitgaande van dat als hij roept dat hij het niet meer wil dat genoeg is.
Waar gaat het dus over? Onterecht Ongeduld? Stampvoeten roepen NU NU NU NU?

Je hebt juridisch geen poot om op te staan als je de gevraagde procedure niet wilt volgen en de annuleringstermijn daardoor laat verlopen.
Hoe moelijk is een formulier downloaden, daar de juiste gegevens in het juiste hokje te zetten/ kopiëren en dit toe te voegen in een mail.
Hoe moeilijk is copy/paste?

[Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 30-09-2018 15:19]

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Teijgetje schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:11:
[...]

Je hebt juridisch geen poot om op te staan als je de gevraagde procedure niet wilt volgen en de annuleringstermijn daardoor laat verlopen.
Ik zou even wachten op de communicatie voordat je zulke stellingen poneert. Daarnaast is het maar de vraag of er vormeisen mogen worden gesteld aan het annuleren via de wkoa.

[Voor 12% gewijzigd door GlowMouse op 30-09-2018 15:18]

• Teijgetje
GlowMouse schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:17:
[...]

Ik zou even wachten op de communicatie voordat je zulke stellingen poneert. Daarnaast is het maar de vraag of er vormeisen mogen worden gesteld aan het annuleren via de wkoa.
Omgekeerd kan net zo makkelijk stellen dat je niet stelling tegen moet kiezen zolang er nog niets fout is gedaan door verkoper en koper de procedure niet wil volgen.

De verkoper voldoet gewoon aan de WKOA.
Alles staat duidelijkheid op zijn site en ook in de WKOA geldt maar twee weken herroepingsrecht (§ 2)
Stuurt hij geen annuleringsfornulier binnen twee weken na koop dan vervalt zijn recht hier op. Keihard. Juridisch vastgelegd in de WKOA. ;)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:00
*na levering

Daarbij is de annulering bevestigd door de webshop, dan houdt het argument "je hebt geen formulier ingevuld" geen stand.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Teijgetje schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:29:
[...]

Omgekeerd kan net zo makkelijk stellen dat je niet stelling tegen moet kiezen zolang er nog niets fout is gedaan door verkoper en koper de procedure niet wil volgen.

De verkoper voldoet gewoon aan de WKOA.
Alles staat duidelijkheid op zijn site en ook in de WKOA geldt maar twee weken herroepingsrecht (§ 2)
Stuurt hij geen annuleringsfornulier binnen twee weken na koop dan vervalt zijn recht hier op. Keihard. Juridisch vastgelegd in de WKOA. ;)
Je hebt het helemaal mis. Zij gaven aan op de orderbevestiging te reageren om te annuleren en dat heb ik gedaan NIET per whatsapp.

Bericht gekregen dat mijn bestelling geannuleerd wordt, dus vertel mij wat daar nu fout aan is?
Ik heb mijn plicht gedaan, dus het geld verwacht ik dus nog steeds binnen die 14 dagen na annulering.

En ze kunnen wel zoals HUN melden op de site binnen 1 uur reageren op social media maar niet een email binnen een dag? 8)7

En nogmaals mijn review is over de manier van hoe ze klanten behandelen, ik ben niet de enige zoals ik gelezen heb.

Dus je wilt mij vertellen dat ze zich aan hun afspraken houden?
Ik heb letterlijk bewijs in mijn mailbox van dat ik naar mijn geld kan fluiten..
Zover ik weet noemen ze dat stelen...

EDIT: Lees maar eens wat hierboven staat: https://www.cheapgamesale...n-retournen-en-herroepen/

[Voor 4% gewijzigd door Signex op 30-09-2018 15:46]

• loki504
  • Nu online
En vergeet niet dat ze binnen 3 dagen na ontvangst het geld overmaken.
Dus kweet je een verwachting. En die verwachting zijn ze niet na gekomen. En dat mag je dan best melden in een review.

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2018 16:17]

• Bartosy
  • Laatst online: 00:26
ik heb eens wat review gelezen van het bedrijf in kwestie. die zijn inderdaad niet mis. als het goed gaat is het allemaal leuk en aardig maar zodra je een klacht hebt gaat de voorhamer erin totdat je de recensie ongedaan maakt en er een goede recensie van maakt.

En dit gebeurt niet een keer maar het komt constant terug. bedrijf schijnt vooral een goede naam te willen houden maar het bedrijf in kwestie snapt niet zoveel van klantvriendelijkheid en service en loopt constant ruzie te maken met zijn klanten. dit is vanaf de eerste pagina in de reviews al duidelijk.

zou er persoonlijk ver van weg blijven. als je de discussie ziet met klanten komt het erg onvolwassen over.

[Voor 25% gewijzigd door Bartosy op 30-09-2018 16:14]

• M!chel
  • Niet online
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe, die horen niet in het topic thuis.

[Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2018 16:20]

• M!chel
  • Niet online
TS: ga naar de politie met je verhaal en laat ze een hoop van de negatieve reviews zien.
Dit is chantage en dat is strafbaar!
De verkoper mag jouw geld niet achterhouden omdat je een negatieve review schrijft.

• Teijgetje
Signex schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:43:
[...]

Je hebt het helemaal mis. Zij gaven aan op de orderbevestiging te reageren om te annuleren en dat heb ik gedaan NIET per whatsapp.

Bericht gekregen dat mijn bestelling geannuleerd wordt, dus vertel mij wat daar nu fout aan is?
Ik heb mijn plicht gedaan, dus het geld verwacht ik dus nog steeds binnen die 14 dagen na annulering.

Ik heb letterlijk bewijs in mijn mailbox van dat ik naar mijn geld kan fluiten..
Zover ik weet noemen ze dat stelen...

EDIT: Lees maar eens wat hierboven staat: https://www.cheapgamesale...n-retournen-en-herroepen/
Ik lees dat er om een retourformulier gevraagd kan, en is gedaan.
Heb je die ingevuld?
En zijn die twee weken om?

Zo ja dan kan je aan het eind van de twee weken na opsturen van dat formulier een klacht indienen.
Voor die tijd moet je gewoon de procedure volgen.
Dat iets geannuleerd wordt betekent niet dat iets geannuleerd is. Die annulering volgt op het formulier.
En voor die tijd overal je beklag doen/zwarte pieten uitdelen is ook een vorm van chantage, je geeft iemand geen kans maar veroordeeld hem wel op internet.

En als er alleen maar slechte recensies staan?????? Kijk je alleen plaatjes?

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Teijgetje schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:59:
[...]

Heb je die ingevuld?

Zo ja dan kan je aan het eind van de twee weken na opsturen van dat formulier een klacht indienen.
Dat iets geannuleerd wordt betekent niet dat iets geannuleerd is. Die annulering volgt op het formulier.
En voor die tijd overal je beklag doen/zwarte pieten uitdelen is ook een vorm van chantage, je geeft iemand geen kans maar veroordeeld hem wel op internet.

Dit is toch allemaal niet relevant zodra de winkel reageert met een bevestiging van de annulering?...
Al heb je het per postduif opgestuurd, de winkel heeft dat geaccepteerd (of dat nou een uitzondering van de normale procedure is of niet) en daarmee is dat gewoon geregeld.
Dan kan je als winkel achteraf allerlei extra eisen gaan stellen, de bevestiging is al zwart op wit en kan je moeilijk ontkennen als winkel... Dit is gewoon klantje-pesten van de winkel door allerlei rare eisen achteraf erbij te bedenken om een super-bevesting te krijgen? Of een ultra-mega-bevestiging? Meer bevestiging dan er nu al is heeft TS niet nodig, overdreven procedures zijn dus al overgeslagen en niet meer nodig.

Fixing things to the breaking point...

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
[...]

Dat iets geannuleerd wordt betekent niet dat iets geannuleerd is.
Dit soort semantisch geneuzel helpt helemaal niemand. Daarnaast, geen idee waarom je een rampentent als deze denkt te moeten verdedigen. Zeker niet als je ziet hoe ze zich gedragen.

• loki504
  • Nu online
[...]

Heb je die ingevuld?

Op hun website staat terugbetaling binnen 3 dagen. Dus is het terecht dat je na 3 dagen gaat klagen. Wil je dit niet? Wek die verwachting dan niet.

@kroepmoesje maar op de website staat betaling binnen 3 dagen. Dan mag je toch ook na 3 dagen klagen. En al helemaal als ze nog gaan dreigen met dat je naar je geld kan fluiten.

[Voor 9% gewijzigd door loki504 op 30-09-2018 17:41]

• kroepmoesje
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 13:54
De terugbetaaltermijn is 14 dagen nadat je de email hebt gestuurd dat je van je overeenkomst af wil (artikel 6:230r BW). Je hebt aan je verplichting voldaan door de koop te ontbinden per email en dit mee te delen. Het is nu aan hun.

Heb je binnen de 14 dagen geen terugbetaling binnen, dan kunnen verdere stappen genomen worden. Corresponderen waar de betaling blijft is op dit moment echt niet nodig, doe dit pas naar 14 dagen. Hoe wel de mededeling "we betalen niks terug", wellicht de consequentie met zich mee brengt dat je de betaaltermijn niet hoeft af te wachten (6:83 onder c BW), zal ik dat in deze toch gewoon doen. Nadat de 14 dagen verlopen zijn, verhoog je ex 6:96 BW de vordering door vermogensschade te vorderen en rente (let wel daar is gewoon een maximum tarief voor!). Betalen ze dan nog niet, PM me dan even, dan kijk ik al te graag even je stukken in en stel ik indien mogelijk een dagvaarding op voor je.

@loki504 Ja, klagen kan natuurlijk altijd als dat op de website staat. En ze zijn er in beginsel ook wel aan gehouden, maar echt "gewicht in de schaal" brengen kun je pas nadat ook de wettelijke termijnen zijn verlopen. Als het doel is op zo "clean" mogelijke wijze druk te zetten bij die webshop, is het aangeraden de wettelijke termijnen te volgen. Moet uiteindelijk dit voor een rechtbank komen, wil je kunnen verwijzen naar wetten, zodat een rechter er snel klaar mee is.

Wat je zegt over de mededeling "we betalen niks", klopt feitelijk en heb ik ook in mijn reactie hierboven behandeld.

[Voor 24% gewijzigd door kroepmoesje op 30-09-2018 17:53. Reden: reactie op loki504]

• LZ86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-06 19:12
Snap niet zo goed dat mensen met die soort bedrijven in zee gaan. Genoeg over de handelswijze van deze stumper bekend om daar met een grote boog omheen te maneuvreren.

Dat gezegd hebbende zou ik het aan de rechtsbijstand overlaten. Doe ook meteen even aangifte van chantage met alle correspondentie die je inmiddels hebt. Die gast mag best aangepakt worden inmiddels.

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:50
Jeetje. Heb de website gezien van deze "winkel", maar never nooit dat ik daar iets zou bestellen. Komt mij erg onprofessioneel en knullig over.

Voor de rest, als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik die inschakelen. anders wellicht kassa of juridisch loket.

Review ook niet weghalen, dit soort bedrijven moeten we zo snel mogelijk van af.

Gigabyte Aorus B550 Pro / Ryzen 5 3600 / 6800 XT / 1 TB NVME / 16 GB 3600 C15

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:52
Leon Zwiers schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:49:
Snap niet zo goed dat mensen met die soort bedrijven in zee gaan. Genoeg over de handelswijze van deze stumper bekend om daar met een grote boog omheen te maneuvreren.

Dat gezegd hebbende zou ik het aan de rechtsbijstand overlaten. Doe ook meteen even aangifte van chantage met alle correspondentie die je inmiddels hebt. Die gast mag best aangepakt worden inmiddels.
Ik verwacht niet dat ze erg lang in de lucht zullen blijven als ik dit zo lees
https://www.cheapgamesale.nl/wie-zijn-wij/
Hier loop je het best met een grote boog omheen!

De rechtsbijstandverzekering inschakelen kan wel en die zullen de TS wel schadeloos stellen, maar zijn er niet op uit om dat bedrijf aan te pakken. Schiet je dus niet zoveel mee op als je ze echt wilt aanpakken!

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Kan de discussie over het wel of niet kopen bij kleine(re) webshops stoppen hier? Die helpen de TS niet verder en zijn alleen maar offtopic.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

• Teijgetje
Signex schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:50:
Ze kwamen met een bericht van dat ik opeens een annulering formulier moest invullen? :S
Ik heb letterlijk mail van hun dat ze mijn bestelling hadden geannuleerd.
Maar heb je dat formulier nu verstuurd of niet? Imo weiger je dat halsstarrig.
Op de site staat dat daar om gevraagd kan worden, m.i. heb je je daar verder aan te houden ondanks de toezegging dat het geannuleerd zal worden (als je dat formulier instuurt). Dat is dus niet opeens, dat kon je al vinden.
Doe je het niet dan sta je m.i. niet in je recht en verloopt de annuleringsperiode deze week misschien wel omdat je niet aan de voorwaarden voldaan hebt.
En staat hij in zijn recht.
Zolang jij dat niet indient kan hij zich achter de regels verschuilen en de terugbetaling traineren, ook al heb jij bericht dat het geannuleerd kan (als je dat formulier invult en opstuurt).
Als je dat formulier ingediend hebt gaat imo pas de wettelijke 14 dagen in, je hebt dan pas aan de voorwaarden voldaan.

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn juridisch vaak twee hele verschillende dingen.

[Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 30-09-2018 20:00]

• eric.1
Teijgetje schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:58:
[...]

Op de site staat dat daar om gevraagd kan worden, m.i. heb je je daar verder aan te houden ondanks de toezegging dat het geannuleerd zal worden (als je dat formulier instuurt). Dat is dus niet opeens, dat kon je al vinden.
Doe je het niet dan sta je m.i. niet in je recht en verloopt de annuleringsperiode deze week misschien wel omdat je niet aan de voorwaarden voldaan hebt.
Zolang jij dat niet indient kan hij zich achter de regels verschuilen en de terugbetaling traineren, ook al heb jij bericht dat het geannuleerd kan (als je dat formulier invult en opstuurt).

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn juridisch vaak twee hele verschillende dingen.
Roep je dit omdat je een jurische achtergrond hebt of omdat je het leuk vind klinken?

Klinkt echt alsof je een blik lucht open trekt.

• GlowMouse
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

[...]

Je roept het nogal stellig, maar het is gewoon niet waar. De wet zegt:
De consument oefent het in lid 1 bedoelde recht uit door binnen de in dat lid gestelde termijn het ingevulde modelformulier voor ontbinding, bedoeld in bijlage I deel B van de richtlijn, te zenden of een andere daartoe strekkende ondubbelzinnige verklaring te doen aan de handelaar.

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
[...]

Als je dat formulier ingediend hebt gaat imo pas de wettelijke 14 dagen in, je hebt dan pas aan de voorwaarden voldaan.

Onzin, winkel heeft bevestigd (en dus akkoord gegaan) met de annulering. Als de normale procedure is dat je het dansend bij bliksem onder een volle maan na slachting van een maagd doet maar jij vraagt het gewoon mondeling en de winkel zegt 'Oke, dat is goed' dan is daarmee een akkoord...
Nogmaals: wat bereikt TS door het volgen van die procedure? Een tweede bevestiging? Een bevestiging met kleurtjes? ;) De bevestiging is er al, de procedure om die bevestiging te krijgen is dus al niet relevant meer...
De winkel heeft bevestigd de annulering te hebben gehoord en heeft daarmee gewoon de plicht die uit te voeren.
'M.i.' en 'imo' maken het niet waar, de wet staat boven meningen ;)

Leg nou eens uit wat TS zou bereiken door de hele procedure te volgen, behalve een kopietje van zijn eerdere bevestiging?

Fixing things to the breaking point...

• MonkeyJohn
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-06 12:05
Het hele punt is toch juist dat de webshop roept dat ze niets gaan terug betalen omdat TS een slechte review heeft achtergelaten?
Dus dat hele 'hoe juist te annuleren' verhaal heeft er vrij weinig mee te maken.

• Teijgetje
Nee, ik heb geen juridische achtergrond.
Wel gezond verstand dat zegt als de richtlijnen er staan, de algemene voorwaarden, je die op te volgen hebt/daar beter aan doet.
Hoe moeilijk kan dat zijn?
En waarom moet je perse tegen de stroom in om je gelijk te krijgen? Een winkelier mag gewoon zijn eigen algemene voorwaarden opstellen, daar ga je ook expliciet mee akkoord als je de bestelling plaatst en afrekent.

Vraag is dus nog steeds "is dat formulier verstuurd of niet"? Staat vast in de algemene voorwaarden. ;)
TS schiet er zoveel mee op dat hij dan aan alle voorwaarden voldaan heeft. En dus juridisch sterk(er) in zijn schoenen staat.

Maar ik hoop dat jullie gelijk hebben, imo en m.i. zijn inderdaad mijn bescheiden mening maar, ;)
En Signex in geval van een kort geding, die hij zelf zal moeten voorfinancieren, de dagvaarding is vaak gratis, te horen krijgt dat jullie gelijk hebben en zijn kosten ook vergoed worden.
Anders wordt het een hele dure PlayStation.

@MonkeyJohn
Het hele punt is dat er moord en brand geschreeuwd en zwart gemaakt wordt op diverse fora terwijl verkoper misschien best wel aan zijn wettelijke 14 dagen kan voldoen, en er dus niets aan de hand is.
Of al heeft en de bank dat nog niet zichtbaar gemaakt heeft, het is weekend.
Maar zoals ik het zie zal hij zich, als koper zijn onterechte reviews niet terugtrekt, pas op de laatste wettelijke dag uitkeren. Als wel aan de algemene voorwaarden voldaan is.

[Voor 16% gewijzigd door Teijgetje op 30-09-2018 20:38]

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-06 09:08

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Teijgetje schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:26:
Nee, ik heb geen juridische achtergrond.
Wel gezond verstand dat zegt als de richtlijnen er staan, de algemene voorwaarden, je die op te volgen hebt/daar beter aan doet.
Hoe moeilijk kan dat zijn?
En waarom moet je perse tegen de stroom in om je gelijk te krijgen? Een winkelier mag gewoon zijn eigen algemene voorwaarden opstellen, daar ga je ook expliciet mee akkoord als je de bestelling plaatst en afrekent.

Vraag is dus nog steeds "is dat formulier verstuurd of niet"? Staat vast in de algemene voorwaarden. ;)
TS schiet er zoveel mee op dat hij dan aan alle voorwaarden voldaan heeft. En dus juridisch sterk(er) in zijn schoenen staat.

Maar ik hoop dat jullie gelijk hebben, imo en m.i. zijn inderdaad mijn bescheiden mening maar, ;)
En Signex in geval van een kort geding, die hij zelf zal moeten voorfinancieren, de dagvaarding is vaak gratis, te horen krijgt dat jullie gelijk hebben en zijn kosten ook vergoed worden.
Anders wordt het een hele dure PlayStation.
Je hebt het gewoon mis, maar loopt mensen hier van repliek te bedienen of je precies weet waar je het over hebt. Je onjuiste informatie verder verspreidend. Niet alleen met je eerdere stellingen maar nu weer met AV is AV. AV gaan niet boven de wet, gewoon heel simpel. Zie de post van @GlowMouse

Het wordt in SF vaker gezegd, als er vragen zijn met juridische impact, zorg dan weet waar je het over hebt of maak gewoon heel duidelijk dat het slechts om een mening gaat.

Los van de verspreiding van onjuiste info zet je jezelf ermee voor joker. Ofwel, werkelijk niemand heeft er iets aan inclusief jezelf. En nee, dagvaarden is niet gratis.

[Voor 6% gewijzigd door Floppus op 30-09-2018 20:42]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Teijgetje
Floppus schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:35:
[...]

Je hebt het gewoon mis,

Los van de verspreiding van onjuiste info zet je jezelf ermee voor joker. Ofwel, werkelijk niemand heeft er iets aan inclusief jezelf.
Ik maak hier van dichtbij een hoofdpijndossier mee waarbij de "advocaat" telkens advies negeert om daar vervolgens mee om zijn oren geslagen te worden.
Wat de eiser veel geld kan gaan kosten, en al kost, terwijl de jurist volhoudt dat hij, ondanks een mogelijk gigantische schadepost/tegenclaim, toch wint.. 8)7

Ik hoop dan maar dat je gelijk hebt zei de joker. :Y)

Ook nooit gedacht dat m.i. en imo juridische taal was die iets als absoluut feit aanduidde.
Dat vinkje dat je moet zetten bij de algemene voorwaarden of een TOS betekenen inderdaad niets.....zeker niet dat je daar (expliciet) mee akkoord gaat......

Maar goed, het is niet mijn geld of probleem, ik wens Signex veel wijsheid en hoop dat een kort geding, voordat de juridische terugbetaalperiode is afgelopen, hem heel snel brengt wat hij wil.

Hopelijk post Signex ook wanneer hij het geld retour heeft en checkt hij een site wat beter voortaan voordat hij er iets besteld.
Elk nadeel heb z`n voordeel zei J.C. ooit al.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Man, waar heb je het over? Schadepost? Tegenclaim? Willekeurig wat dure woorden bij elkaar gooien maakt nog geen steekhoudend verhaal...

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

@Teijgetje als de bedoeling van je posts is "vul dat formuliertje nou maar in, kwaad kan het niet", dan heb je gelijk. Kleine moeite om je geld terug te krijgen me dunkt.

Je argumenten waarom dat zou moeten zijn echter onjuist. Juridische stappen? Met het gedrag van de shophouder zal het eerder een strafrechtelijk onderzoek worden dan een civielrechtelijke procedure. Afpersing, in welke vorm dan ook, is strafbaar. Punt.

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• hjkv
  • Laatst online: 16:17
Na het vorige overigens zeer vermakelijke topic verbaast het me dat de winkel überhaupt nog bestaat. Als ik zo online rondkijk, lijkt meneer vaker van dit soort absurde, respectloze reacties naar klanten te hebben. Als je klanten uitmaakt voor "afzetter", "oplichter" of "mongool", moet je serieus heroverwegen of je wel een eigen zaak moet runnen.

Helaas lijkt de eigenaar dingen snel persoonlijk op te vatten en dan volledig uit zijn slof te schieten. Zakelijke terughoudendheid lijkt hem vreemd, met alle gevolgen voor zijn zaak vandien. De vernietiging van zijn reputatie in het vorige topic gaat nota bene om een discussie om 29 euro _O-

* hjkv pakt popcorn

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Teijgetje schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:01:
[...]
Hopelijk post Signex ook wanneer hij het geld retour heeft en checkt hij een site wat beter voortaan voordat hij er iets besteld.
Elk nadeel heb z`n voordeel zei J.C. ooit al.
Ik houd me rustig en wacht die 14 dagen af, vanaf volgende week maandag is het 14 dagen geleden dat hij claimde de annulering voort te zetten.

Ik laat het nog wel weten.

Heb het gevoel dat hij expres die volledige 14 dagen afwacht en dan pas het geld terug stort. (Gezien zijn gedrag.)

• Teijgetje
Signex schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:10:
[...]

Ik houd me rustig en wacht die 14 dagen af.
Heb het gevoel dat hij expres die volledige 14 dagen afwacht en dan pas het geld terug stort. (Gezien zijn gedrag.)
Lijkt mij een goed plan.
Heb je voor de zekerheid dat formuliertje ingevuld?
Kleine moeite lijkt me, hoewel hier beweert wordt dat de Algemene Voorwaarden niet bindend zijn, zijn ze dat wel zolang ze niet tegen de wet in gaan en niet onredelijk zijn.

Ik denk ook dat hij de maximale termijn zal nemen gezien je al een slechte review gepost had omdat hij niet gelijk op je mail gereageerd had maar pas binnen 24 uur.... (begreep ik uit de OP)
Hopelijk komt het allemaal goed.

• The Killer
  • Niet online
Teijgetje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:25:
[...]

Lijkt mij een goed plan.
Kleine moeite lijkt me, hoewel hier beweert wordt dat de Algemene Voorwaarden niet bindend zijn, zijn ze dat wel zolang ze niet tegen de wet in gaan en niet onredelijk zijn.

Ik denk ook dat hij de maximale termijn zal nemen gezien je al een slechte review gepost had omdat hij niet gelijk op je mail gereageerd had maar pas binnen 24 uur.... (begreep ik uit de OP)
Niemand die hier beweert dat ze niet bindend zijn. Juist dat ze niet boven de wet gaan. En laat dat formuliertje daar nu net een voorbeeld van zijn zoals eerder aangegeven door @GlowMouse.

Hoe dan ook, wat @Floppus al eerder zei, desinformatie doet geen goed in topics als deze.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Teijgetje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:25:
[...]

Lijkt mij een goed plan.

Je zegt weer dingen die niet gezegd zijn. We gaan je desinformatie ook niet oneindig faciliteren. De koek is een keer op als je zo doorgaat.

• Teijgetje
The Killer schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:32:
[...]
Juist dat ze niet boven de wet gaan. En laat dat formuliertje daar nu net een voorbeeld van zijn zoals eerder aangegeven door @GlowMouse.

Hoe dan ook, wat @Floppus al eerder zei, desinformatie doet geen goed in topics als deze.
Dat heb ik gemist, die uitleg dat dat formulier om te annuleren, waar om gevraagd kan worden, en op de site staat, onwettig is.
Als ik Glowmouse aanklik krijg ik geen uitleg maar zijn profiel.
Ik heb drie keer een formulier in moeten vullen om iets te annuleren/retourneren. Dat is dus allemaal onwettig? Als je me PM't geef ik die bonafide sites wel even, kan je daar het ook even melden. ;)

En leg me ook even uit wat er dan desinformatie is in mijn vorige post.

• paQ
Teijgetje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Dat heb ik gemist, die uitleg dat dat formulier om te annuleren, waar om gevraagd kan worden, en op de site staat, onwettig is.
Als ik Glowmouse aanklik krijg ik geen uitleg maar zijn profiel.
Ik heb drie keer een formulier in moeten vullen om iets te annuleren/retourneren. Dat is dus allemaal onwettig? Als je me PM't geef ik die bonafide sites wel even, kan je daar het ook even melden. ;)

pffff vermoeiend wel nu hoor :O

Het is niet onwettig! Dat maak je er (weer) zelf van.
Alleen, TS heeft op een andere (dan het formulier) wijze zijn wens tot annuleren kenbaar gemaakt en dat is daarop bevestigd door de verkoper. Punt, klaar, basta.
De annulering wordt dus ook helemaal niet betwist, en daarom kan er ook geen termijn aan de TS' zijde verlopen. Verkoper is verplicht om binnen 14 dagen na die annulering het geld te hebben teruggestort aan TS.

[Voor 5% gewijzigd door paQ op 03-10-2018 21:00]

• The Killer
  • Niet online
Teijgetje schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Desinformatie is opperen dat het formuliertje toch echt nodig is want niet onredelijk bezwarend.

Opmerking van Glowmouse hier te vinden:
GlowMouse schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:02:
[...]

Je roept het nogal stellig, maar het is gewoon niet waar. De wet zegt:

[...]

• Teijgetje
paQ schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:45:
[...]
Het is niet onwettig! Dat maak je er (weer) zelf van.
The Killer schrijft;
Niemand die hier beweert dat ze niet bindend zijn. Juist dat ze niet boven de wet gaan. En laat dat formuliertje daar nu net een voorbeeld van zijn.
Verkeerd begrepen dat dat formuliertje dus boven de wet gaat. Als in onwettelijk.
Mijn fout excuus.

Ik laat het hier maar bij, ik zal wat gaan oefenen in begrijpend lezen....

@Signex ; Sorry dat ik op je berichtje aan mij reageerde, veel geluk gewenst, als ik dat nog zeggen mag zonder de goegemeente over me heen te krijgen. ;)

• JohanNL
https://nl.trustpilot.com/review/cheapgamesale.nl

Inmiddels zijn er al weer wat slachtoffers gemaakt, hopelijk krijg je je geld z.s.m. terug en is de rest allemaal bluf.

• aex351

aex351

I am the one

JohanNL schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 00:23:
https://nl.trustpilot.com/review/cheapgamesale.nl

Inmiddels zijn er al weer wat slachtoffers gemaakt, hopelijk krijg je je geld z.s.m. terug en is de rest allemaal bluf.
Afgaande op die reviews is de manier van afhandeling zoals in dit topic beschreven wordt geen incidenteel probleem. Ik wist trouwens niet dat Thrustpilot ook echt door consumenten gebruikt werd.

Ben benieuwd of de topic starter er zijn geld inmiddels terug heeft.

• Geko79
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 18-06 15:42
Spelling op deze site zegt genoeg: 'onze ps4 aabod' en 'bekijk de volledige aanbod'... Voorwaarden over retour binnen 14 dagen kloppen ook niet (pruduct moet geseald zijn) Binnen een paar minuten weet je dat dit geen zuivere koffie is

• Bakkerinho
  • Nu online
Daarom betalen met PayPal of creditcard...

• paQ
Bakkerinho schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:39:
Daarom betalen met PayPal of creditcard...
Dan betaal je je eigen verzekeringspremie bij deze winkel. (5%)
en 4,5% bij afterpay.

Op zich niet vreemd, want het zijn gewoon dure betaalmethodes.

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
aex351 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:37:
[...]
Ben benieuwd of de topic starter er zijn geld inmiddels terug heeft.
Nog niet, 14 dagen zijn nog niet om.

7 Oktober is het 14 dagen geleden, dan waarschijnlijk nog een dag of 2 dat het op mijn rekening terug zou moeten staan.

Heb ook nog niks terug gehoord over mijn klacht bij keurmerk.info.
En ik kan ze niet telefonisch bereiken tenzij ik niet goed genoeg gezocht heb.

• JohanNL
Signex schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:19:
[...]

Die contacteren waarschijnlijk eerst de webshop zodat die een verklaring kan geven, dan krijg je pas reactie denk ik.
Hoe dan ook, je geld ga je niet terug krijgen via die weg ben ik bang, maar er staat wel:
Webshop Keurmerk onderzoekt uw klacht en tracht het probleem op te lossen. De Stichting bemiddelt en tracht het probleem op te lossen. Indien de aangesloten webshop het probleem niet naar behoren oplost kan de betreffende webwinkel het recht worden ontnomen het Webshop Keurmerk-logo te voeren. Ook kan de webwinkel gedurende een periode worden geschorst. Een schorsing wordt opgeheven wanneer de klacht onterecht is gebleken dan wel de klacht naar behoren is opgelost. Ook kan worden besloten tot definitieve ontzegging van het recht tot gebruik van het Keurmerk-logo
Als ze enige vorm van kwaliteit eisen dan ga ik er vanuit dat de webshop op z'n minst geschorst wordt, de wijze waarop de webshop op dit moment handelt is onacceptabel.

Telefoonnummer lijken ze niet te hebben, wel een chat functie.

• aex351

aex351

I am the one

Signex schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 23:19:
[...]

Nog niet, 14 dagen zijn nog niet om.

7 Oktober is het 14 dagen geleden, dan waarschijnlijk nog een dag of 2 dat het op mijn rekening terug zou moeten staan.

Op de volgende pagina is publieke informatie beschikbaar over het bedrijf, inclusief telefoonnummer, zoals zij deze hebben opgegeven bij keurmerk.info: https://www.keurmerk.info...nten/webwinkel/?key=14019

• loki504
  • Nu online
aex351 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 06:44:
[...]

Op de volgende pagina is publieke informatie beschikbaar over het bedrijf, inclusief telefoonnummer, zoals zij deze hebben opgegeven bij keurmerk.info: https://www.keurmerk.info...nten/webwinkel/?key=14019
En dat nummer kan je niet bellen is alleen te gebruiken voor Whatsapp.

• aex351

aex351

I am the one

Whatsapp vereist toch een mobiele nummer en daarmee ook een mobiele telefoon? Je bedoeld ze nemen niet op?

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True