Wifi thuisnetwerk: kan ik met huisgenoten chatten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies77
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-10-2021
Mijn vraag

Hallo! Mijn dochter en ik hebben allebei onze eigen laptop.
Mijn dochter heeft een Dell Chromebook (2 maanden oud) en ik heb zelf een Lenovo laptop (4 maanden oud).

Is het mogelijk dat ik een chatprogramma installeer dat alleen wij tweeën samen kunnen gebruiken via ons huis wifi netwerk? Zodat ik alleen met haar kan chatten? Ik heb een Ziggo abonnement

Relevante software en hardware die ik gebruik
geen idee

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
als leek zijnde weet ik het echt niet?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je niet gewoon op de bank gaan zitten zonder laptop?

Het lastige is dat 1 laptop op ChromeOS draait en dan ben je dus "redelijk verplicht" om applicaties uit de app-store te installeren. Allicht dat Google Hangouts een optie kan zijn; ik ben niet zo thuis in de apps die kunnen chatten op Google.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:47
Skype zou je kunnen proberen kan je bellen en chatten. (Zal op de Chromebooks wel via de webversie moeten denk ik zo)

[ Voor 36% gewijzigd door HKLM_ op 25-09-2018 18:49 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-04 12:56
Whatsapp web?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Lies77 HangOuts als je een Gmail account hebt. kan ook via je smartphone of tablet of WhatsApp wat ook multi inzetbaar is zoals aangegeven. of je gaat gezellig in de woonkamer zitten tv kijken of aan de eetkamertafel of zo.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 18:08
Daar heb je een telefoonnummer en een telefoon voor nodig, terwijl er zat alternatieve chatprogramma's zijn die dat niet nodig hebben.

Bijvoorbeeld Skype of Hangouts en alleen elkaar toevoegen lijkt me een prima manier om te chatten.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Het gaat er denk ik vooral om dat het een gesloten chatomgeving is? Slack is denk ik een mooie optie. Of moet het 100% offline?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
https://allinone.im/ Voor op de chromebook
En dan een bijpassende chat app kiezen op de andere laptop.

Keuze zat zo te zien in die chromebook app :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je in huis op je eigen netwerk al een chat-app wil hebben om met elkaar te kunnen communiceren dan gaat er toch érgens iets écht goed mis op bepaalde andere sociale vlakken volgens mij?

@Lies77 Ik vraag me hierbij dus af wat de achterliggende gedachte achter deze wens is (je moet niet alles middels een stukje techniek op willen lossen, maar da's mijn persoonlijke mening dan weer).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies77
Bedankt voor het meedenken en alle reacties tot zover!
Maar hey, beste @wimmel_1 : je kwetst mij enorm door te suggereren dat er iets mis is op sociaal vlak. Mijn dochter zit net een paar weken op het VWO en is ze zo geconcentreerd bezig met haar huiswerk dat ik haar niet persoonlijk wil storen. Dat is de achterliggende gedachte. Trots op haar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:30

Oekol

waka waka hey hey

Lies77 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:45:
Bedankt voor het meedenken en alle reacties tot zover!
Maar hey, beste @wimmel_1 : je kwetst mij enorm door te suggereren dat er iets mis is op sociaal vlak. Mijn dochter zit net een paar weken op het VWO en is ze zo geconcentreerd bezig met haar huiswerk dat ik haar niet persoonlijk wil storen. Dat is de achterliggende gedachte. Trots op haar.
Maar dan snap ik het even niet. Als je haar niet wil storen, waarom dan wel een chatprogramma waar je haar potentieel van t werk af houdt als je chat? Neem aan dat ze de rest van de tijd in je buurt is en je echt kan praten? Waarom dan zo'n chat omgeving?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 18:08
wimmel_1 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:17:
Als je in huis op je eigen netwerk al een chat-app wil hebben om met elkaar te kunnen communiceren dan gaat er toch érgens iets écht goed mis op bepaalde andere sociale vlakken volgens mij?

@Lies77 Ik vraag me hierbij dus af wat de achterliggende gedachte achter deze wens is (je moet niet alles middels een stukje techniek op willen lossen, maar da's mijn persoonlijke mening dan weer).
Je had natuurlijk ook gewoon op een normale manier kunnen vragen waarom Lies dit wil, in plaats van direct te gaan roepen dat er 'écht iets goed mis is als je dit wilt' :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Is ICQ niet een goede oplossing hiervoor, of misschien teamchat. ICQ geef je elkaar je ICQ nummers en verder heeft niemand het. Staat in de store en er is een windows en android applicatie.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lies77
@Leoon. : Jeetje, ik stel hier gewoon een vraag. Moet ik nu een pedagogisch antwoord geven, in het kader van de opvoeding van mijn dochter?
Ze is zo lief en zo ijverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:30

Oekol

waka waka hey hey

Lies77 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:58:
@Leoon. : Jeetje, ik stel hier gewoon een vraag. Moet ik nu een pedagogisch antwoord geven, in het kader van de opvoeding van mijn dochter?
Ze is zo lief en zo ijverig.
Ik had thuis een intercom naar beneden. Moeder drukte op de intercom als het avondeten klaar was. Is het voor zo'n oplossing? Want dan zou ik zeggen intercom d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
We hoeven inderdaad niet te oordelen. Ik ben wel heel benieuwd naar de echte reden.

Als je beide op een laptop werkt en een redelijk groot huis hebt, dan is even een snelle chat via wifi natuurlijk wel handig. Ik snap echter niet waarom het volledig afgesloten moet zijn? Het kan bijvoorbeeld al via Steam, Discord, enz., en dan hoef je simpelweg beiden online te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Er zijn verschillende manieren. Volgens mij is voor jullie de makkelijkste optie om skype te installeren op beide systemen. Je kan elkaar dan gewoon een chatberichtje sturen.

Skype Chromebook
Skype desktop (Laptop)

[ Voor 30% gewijzigd door mcsluis op 25-09-2018 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:04
Werkt NET SEND nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies77
@mcsluis : Thanks ik ga het via Skype proberen. Het lukte niet om Net Send te installeren.... Over bevooroordeeld gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lies77 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:10:
@mcsluis : Thanks ik ga het via Skype proberen. Het lukte niet om Net Send te installeren.... Over bevooroordeeld gesproken.
Lijkt me ook sterk dat je net send gevonden (of geprobeerd) hebt in de app store; dat is namelijl een ouderwets DOS commando wat alleen in Windows onderling werkt, zeg maar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:04
Ik heb daar in een oud verleden ooit een programma voor geschreven (dateert van 2004). Geen idee of dit nog werkt, maar het is een soort van messenger app op basis van UDP. Nooit volledig afgwerkt, maar de basis deed het wel.

http://users.telenet.be/s...essenger/LanMessenger.zip

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat bedoel je met alleen jullie twee? Zonder internetverbinding alleen op de lokale wifi, of gewoon een privechat? Dat laatste kan overal mee, met je Google account bijvoorbeeld (Hangouts, Gmail etc).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

FeaR

In GoT we trust

MAX3400 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:47:
Kan je niet gewoon op de bank gaan zitten zonder laptop?
Waarom meteen pedagogisch advies geven als er een simpele vraag wordt gesteld? Dergelijke opmerkingen mag je voor je laten.

Verder heeft dit topic niets met MSH te maken aangezien laptops en software niet onder Consumentenelektronica vallen: MSH > CSA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1