[Ericsson T077G] Default login credentials

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:54
hey GOTers,

Ik heb een vraag waar ik niet uit kom. Ik woon op dit moment in een appartement waar wij een glasvezel verbinding binnen krijgen via Teleplaza (internet provider voor studenten). Daarachter hangt een Ericsson glasvezel router waar ik poorten in wil forwarden voor mn server. Maar ik kan de default inlog credentials nergens vinden, ook na een bruteforce met alle default login credentials niet. Router gereset en op internet naar de login credentials gezocht maar kan ze nergens vinden... Login form geeft naar een aantal pogingen wel aan dat ik het default WEP(wel WPA2 beveiligd) password moet proberen, maar dat werkt ook niet.

Merk: Ericsson
Type: T077G
Product ID: KDU 137 845/1 R1B
Serial nummer: CY30637007

Verder draait er GoAhead WebServer op, ssh en telnet staat open daar kom ik ook niet in.

Heeft iemand ervaring met deze router die kan vertellen wat hier de standaard login credentials voor zijn? Anders gooi ik er Hydra overheen :+

Alvast bedankt!

Alle reacties

Anoniem: 691473

Staat t niet op de router zelf?

• 123teun123
Nope, wel het SSID en de WPA key, en de bovenstaande gegevens haha.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je al contact gehad met Teleplaza hierover ? Is het wel de bedoeling dat eindgebruikers toegang krijgen tot deze routers ? Zijn het wellicht managed routers en sta je nu die router “te hacken” ?

Graag deze info toevoegen aan je start topic

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grote kans dat het:
https://www.teleplaza.nl/diensten/managed-fiber/

Managed is.

Dus erg belangrijk zoals @Breezers al aangeeft of je er überhaupt wat in hebt te zoeken.

• 123teun123
@Breezers @Vorkie Ik heb er fysiek toegang toe, dus ga er vanuit dat ik hier dan ook software matig toegang toe mag hebben? Misschien een vreemde aanname maar heb het nooit anders gezien. Zal na het weekend in ieder geval contact opnemen met Teleplaza.
Mocht ik er geen toegang toe mogen hebben vraag ik wel of mijn router dan in bridge mode gezet kan worden. De default WPA key is 8 chars lang en alleen cijfers...

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
123teun123 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:55:
@Breezers @Vorkie Ik heb er fysiek toegang toe, dus ga er vanuit dat ik hier dan ook software matig toegang toe mag hebben? Misschien een vreemde aanname maar heb het nooit anders gezien. Zal na het weekend in ieder geval contact opnemen met Teleplaza.
Mocht ik er geen toegang toe mogen hebben vraag ik wel of mijn router dan in bridge mode gezet kan worden. De default WPA key is 8 chars lang en alleen cijfers...
Flauwekul, het apparaat is zo te lezen NIET van jou prive en is alleen nodig voor terminatie en levering van de overeengekomen dienst. Je neemt een dienst af en bent dan niet automatisch eigenaar van de geleverde apparatuur, software of gemachtigd om instellingen die niet standaard voor jou beschikbaar zijn gemaakt te wijzigen, en ja dat is een hele vreemde aanname.

In je profiel geef je aan ICT beheerder te zijn en dan behoor deze demarcatie prima te begrijpen. Als je dan moedwillig apparatuur van derden staat te brute force en “grappig” aangeeft een router hack (hydra) te willen gebruiken dan ben je gewoon niet goed bezig, punt.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• 123teun123
Breezers schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:13:
[...]

Flauwekul, het apparaat is zo te lezen NIET van jou prive en is alleen nodig voor terminatie en levering van de overeengekomen dienst. Je neemt een dienst af en bent dan niet automatisch eigenaar van de geleverde apparatuur, software of gemachtigd om instellingen die niet standaard voor jou beschikbaar zijn gemaakt te wijzigen, en ja dat is een hele vreemde aanname.

In je profiel geef je aan ICT beheerder te zijn en dan behoor deze demarcatie prima te begrijpen. Als je dan moedwillig apparatuur van derden staat te brute force en “grappig” aangeeft een router hack (hydra) te willen gebruiken dan ben je gewoon niet goed bezig, punt.
Die smiley was vooral als grap bedoelt en ga ik dus niet doen.. Die aanname deed ik btw omdat je bij (bijna) alle andere providers wel gewoon toegang hebt tot de router. Dus de vraag was vooral gericht op mensen die ervaring hebben met deze router/provider.
Zoals je ziet gaf ik al aan dat ik na het weekend contact met ze opnam. Profiel is outdated btw

• 1337mhz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-11-2024
@Breezers Zo, met welk been ben jij vannochtend uit bed gestapt.

• exczee
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-03-2020
Managed of niet, simpele settings als ssid broadcast moet jij gewoon kunnen aanpassen. Al is het op een andere versimpelde management pagina. Neem even contact op met teleplaza hier over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
1337mhz schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:46:
@Breezers Zo, met welk been ben jij vannochtend uit bed gestapt.
Met het goede, hij heeft namelijk gewoon gelijk.

@123teun123 <5 minuten googlen leerde mij dat de default credentials admin/admin zijn.

[ Voor 94% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-09-2018 20:06 . Reden: Quote van troll verwijderd. ]

• 123teun123
TommyboyNL schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:56:
[...]

Met het goede, hij heeft namelijk gewoon gelijk.

@123teun123 <5 minuten googlen leerde mij dat de default credentials admin/admin zijn.

*knip*.
Uiteraard heb ik dit geprobeerd, de login page suggereert iets anders. Via google vind je overigens vrij weinig over deze router dus ben benieuwd waar je dat gevonden hebt. @Anoniem: 1119087 kinderachtig.....

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 24-09-2018 11:37 ]

• exczee
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-03-2020
@TommyboyNL Als je goed leest staat er ook dat hij alle default credentials al heeft geprobeerd dit is daar 1 van ja

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
123teun123 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:00:
Via google vind je overigens vrij weinig over deze router dus ben benieuwd waar je dat gevonden hebt.
https://fccid.io/ANATEL/0...27E-AA28-A3A3376D3C19/PDF
Derde hit als je zoekt op "calix T077G" (Eerste hit op "ericsson T077G" leert namelijk dat het ding door Calix gemaakt is).
exczee schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:02:
@TommyboyNL Als je goed leest staat er ook dat hij alle default credentials al heeft geprobeerd dit is daar 1 van ja
Als we dan toch een les in lezen gaan geven: @123teun123 vraagt om de default credentials van het doosje dat hij heeft staan, niet om de werkelijke crendentials van zijn exemplaar (die alleen de eigenaar zou moeten weten).

[ Voor 33% gewijzigd door TommyboyNL op 22-09-2018 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

exczee schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:54:
Managed of niet, simpele settings als ssid broadcast moet jij gewoon kunnen aanpassen.
Nee. Er is een reden dat we hier op GoT duizenden topics hebben van mensen die 'slechte WiFi' hebben omdat ze allemaal de default settings van Ziggo, KPN, whatever hebben. Als je dus een managed dienst hebt en/of een managed router, dan zal er wel enig toezicht, metingen, optimalisaties zijn aangebracht. Daar ga je dus gewoon niet aanzitten met je vingers.

Laatst nog een topic van iemand die bijna zijn huis uit werd gegooid door de huisbaas omdat (ze allebei) dachten de baas te mogen spelen over een router en verbinding die op naam van de huisbaas stond.

/edit: Huisbaas dreigt me eruit te gooien dus

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 22-09-2018 20:15 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123teun123
Bedankt iedereen voor het reageren! Ik weet even voldoende, ik neem in ieder geval contact op met Teleplaza.. Als hij managed is vind ik het wel vreemd dat ze mij intern wel toegang geven tot web interface, ssh en telnet. blokkeer dat dan ook zou ik zeggen. Maar volgens mij hebben ze security sowieso niet hoog in het vaandel staan daar. Met hun "oude" netwerk in mijn vorige studenten huis kon ik namelijk andere clients in het gehele complex benaderen. niets gescheiden of whatsoever.

Anoniem: 926911

123teun123 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:24:
Bedankt iedereen voor het reageren! Ik weet even voldoende, ik neem in ieder geval contact op met Teleplaza.. Als hij managed is vind ik het wel vreemd dat ze mij intern wel toegang geven tot web interface, ssh en telnet. blokkeer dat dan ook zou ik zeggen. Maar volgens mij hebben ze security sowieso niet hoog in het vaandel staan daar. Met hun "oude" netwerk in mijn vorige studenten huis kon ik namelijk andere clients in het gehele complex benaderen. niets gescheiden of whatsoever.
Er stond in je profiel dus dat je ICT beheerder bent geweest en dan kom je met zo'n reactie aanzetten :F Ga je even verdiepen hoe netwerken in elkaar zitten.

Voor de rest makkelijkste is gewoon met provider contact opnemen zoals genoemd want op internet is er bar weinig over te vinden zoals je zelf waarschijnlijk ook wel hebt ondervonden.

• 123teun123
Anoniem: 926911 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:37:
[...]

Er stond in je profiel dus dat je ICT beheerder bent geweest en dan kom je met zo'n reactie aanzetten :F Ga je even verdiepen hoe netwerken in elkaar zitten.

Voor de rest makkelijkste is gewoon met provider contact opnemen zoals genoemd want op internet is er bar weinig over te vinden zoals je zelf waarschijnlijk ook wel hebt ondervonden.
Leg mij even uit wat er dan zo verkeerd is aan mijn reactie, beetje schoppen maar geen uitleg? er stond btw alleen dat ik de opleiding systeem beheerder heb gedaan en doe ondertussen iets anders maar dat doet er ook niet toe. Wat ik wel weet is dat hier gewoon rules voor zijn in de firewall van de router en dat kan dus geblokkeerd worden. Zie graag een reactie wat er dan zo dom zou moeten zijn.

123teun123 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:42:
[...]

Leg mij even uit wat er dan zo verkeerd is aan mijn reactie, beetje schoppen maar geen uitleg? er stond btw alleen dat ik de opleiding systeem beheerder heb gedaan en doe ondertussen iets anders maar dat doet er ook niet toe. Wat ik wel weet is dat hier gewoon rules voor zijn in de firewall van de router en dat kan dus geblokkeerd worden. Zie graag een reactie wat er dan zo dom zou moeten zijn.
Verschil tussen intern en extern netwerk oftwel dat je wat in een studentenhuis kunt doen is niet zo gek want waarschijnlijk alles aan elkaar geknoopt met switches daar heeft Teleplaza niks mee van doen.
Dat zou de huisbaas moeten regelen en diegene zelf ook van waar de computer is dat die een fatsoenlijke firewall instelt.

Dit niet als aanval bedoeld maar meer dat het gewoon verstandig is om even met Teleplaza contact op te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 926911 op 22-09-2018 20:51 ]

• 123teun123
Anoniem: 926911 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:48:
[...]

Verschil tussen intern en extern netwerk oftwel dat je wat in een studentenhuis kunt doen is niet zo gek want waarschijnlijk alles aan elkaar geknoopt met switches daar heeft Teleplaza niks mee van doen.
het was een studentencomplex en elke studentenkamer had zijn eigen netwerk aansluiting... het ging om een complex met ongeveer 50 verschillende kamers. zoiets scheid je gwn met vlans oid.

[ Voor 92% gewijzigd door 123teun123 op 22-09-2018 21:10 ]

123teun123 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:54:
[...]

het was een studentencomplex en elke studentenkamer had zijn eigen netwerk aansluiting... het ging om een complex met ongeveer 50 verschillende kamers. zoiets scheid je gwn met vlans oid
Kost geld en kennis voor een huurbaas en dan blijft mijn punt staan dat Teleplaza er nog steeds niks mee te maken mee heeft. Daarbij ben je altijd nog verantwoordelijk voor je eigen pc/netwerk als student.

• 123teun123
Anoniem: 926911 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:01:
[...]

Kost geld en kennis voor een huurbaas en dan blijft mijn punt staan dat Teleplaza er nog steeds niks mee te maken mee heeft. Daarbij ben je altijd nog verantwoordelijk voor je eigen pc/netwerk als student.
Dat hadden ze wel haha. Zij konden namelijk ook individuele netwerk aansluitingen uitschakelen omdat ze mensen verdachte van "mac cloning", lees even dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1752655 dan kun je lezen hoe het zat. We kregen zelfs meldingen dat wij geen router mochten installeren vanwege dhcp botsingen etc. zoiets kun je afvangen. Alles werd geregeld vanuit Teleplaza. Huurbaas had er dus niks mee te maken, je punt klopt dus niet... maar goed daar gaat dit topic ook niet over.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-07 21:52

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Nu gaat het onderwerp heel ergens anders naar toe. Zullen we het er gewoon op houden dat @123teun123 teleplaza gaat bellen en het daarmee verder regelt?

Wat @Breezers trouwens zegt is gewoon de waarheid. Dat jij het apparaat fysiek beheert betekend niet dat je eigenaar bent. En dat je SSH toegang hebt tot het apparaat zegt niet dat je overal bij kunt. Op sommige onderdelen heb je gewoon niks te zoeken.

Onze klanten krijgen ook routers, Switches en modems afgeleverd van ons waar ze voor betaald hebben. Dat betekend echter niet dat hun automatisch root toegang mogen gezien wij het beheer doen.

Een klant mag alles bepalen, maar niet alles weten.
Pagina: 1