Goedenavond mede tweakers,
Vanmiddag heb ik dit appje van m'n huisbaas gekregen, ik was dit weekend weg.
Later wou ik nog een game spelen met wat maten dus heb ik even een poort geportforwarded. Ik heb het standaardwachtwoord van de router gebruikt om hierin te komen, dit is ook veranderd en doorgegeven.
In het huurcontract staat alleen beschreven dat illegale activiteiten verboden zijn in het huis. Ik betaal 125,- per maand servicekosten, hierin zit het gebruik van internet ook begrepen.
Naast het verhaal even kwijt te kunnen zou ik ook graag wat advies willen. Morgenavond hebben we hierover een gesprek, welke houding zou ik beter aan kunnen nemen en staan de huisbazen in zijn recht? Of vinden jullie het ook compleet onzin? Portforwarden is naar mijn idee een nodig begrip voor een internetgebruiker.
Vanmiddag heb ik dit appje van m'n huisbaas gekregen, ik was dit weekend weg.
Toen ik net zo'n 4 weken geleden uit huis ging merkte ik op dat de huisbaas het wifi wachtwoord niet had gegeven. Ik heb de router even gereset en een nieuw wachtwoord ingesteld zodat ik m'n algemene dingen kon doen. Toen de huisbaas weerkwam heb ik dit met hem besproken, destijds was dit geen probleem.Tijdens een routinecontrole van de router en het WiFi-netwerk hebben wij het volgende geconstateerd:
- Het wachtwoord van het WiFi-netwerk onrechtmatig gewijzigd is;
- Het wachtwoord van de router onrechtmatig gewijzigd is;
- Port forwarding onrechtmatig is open gezet voor een videogame.
U hebt aan ons toegegeven dat u uzelf toegang hebt verschaft tot deze router en daar wijzigingen hebt aangebracht. Het wijzigen van het wachtwoord van het Wifi-netwerk leek ons in eerste instantie geen probleem. Wij zijn er echter achtergekomen dat u bij het voltrekken van deze wijziging de router hebt gehackt. Er zat immers reeds een ander wachtwoord op dat niet bij u bekend was, dat nu door u veranderd is. Wat u ook richting ons ook hebt toegegeven.
Deze hack van ons eigendom staan wij niet toe en is bij wet verboden. Hiermee treedt artikel 9.17 van het huurcontract in werking. Deze roept op tot onmiddellijke opzegging van het huurcontract. Wij verzoeken u binnen 24 uur contact met ons op te nemen op het bij u bekende telefoonnummer om dit eventueel te voorkomen.
Ondertussen zijn alle wijzingen teruggedraaid en is uw toegang tot het netwerk ontzegd.
Later wou ik nog een game spelen met wat maten dus heb ik even een poort geportforwarded. Ik heb het standaardwachtwoord van de router gebruikt om hierin te komen, dit is ook veranderd en doorgegeven.
In het huurcontract staat alleen beschreven dat illegale activiteiten verboden zijn in het huis. Ik betaal 125,- per maand servicekosten, hierin zit het gebruik van internet ook begrepen.
Naast het verhaal even kwijt te kunnen zou ik ook graag wat advies willen. Morgenavond hebben we hierover een gesprek, welke houding zou ik beter aan kunnen nemen en staan de huisbazen in zijn recht? Of vinden jullie het ook compleet onzin? Portforwarden is naar mijn idee een nodig begrip voor een internetgebruiker.