Huisbaas dreigt me eruit te gooien

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt tijd dat TS weer in de lucht komt, anders kan dit topic wellicht beter op slot.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:19

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:00:
Het wordt tijd dat TS weer in de lucht komt, anders kan dit topic wellicht beter op slot.
Hij heeft natuurlijk geen internet want de huisbaas heeft de router gereset.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 13:28
Zullen we gewoon geduld betrachten? Elke keer het topic kicken heeft echt geen zin.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@TahRobin Hoe is dit nu uiteindelijk afgelopen? Ik zie dat je op 17-09 nog actief bent geweest op t.net, wel zo netjes om dan wat te laten horen.

@Señor Sjon Ik denk dat een enkele kick na een maand binnen het redelijke valt. Zo niet, feel free om deze post te verwijderen, no hard feelings in dat geval uiteraard :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TahRobin
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-10-2020
Damn, geen idee dat dit zoveel tractie heeft gekregen :)

Heb gesprek gehad met hem, hij wou dat ik een lullig documentje tekende waarin stond dat ik computerinbreuk had gepleegd en inbreuk had gedaan op zijn eigendom, als ik dit tekende bleef het op een waarschuwing. Data klopte ook al geen drol van.

Uiteindelijk heb ik voorgesteld om mijn eigen document te maken om precies te beschrijven wat er gebeurd is en met welke claims van de huisbaas ik het niet mee eens ben. Ik kan t eventueel wel posten als iemand er baat bij heeft. Hier moet meneer alleen een krabbel van gelezen bij zetten, en dat hij akkoord gaat met de genoemde feiten. Met dit voorstel gingen ze erg snel akkoord.

Toen ik vroeg naar het oude document wat ze mij voorstelde om dit te documenteren weigerden ze om dit vrij te geven, omdat het geen "status" meer had.

Tijdens dit gebeuren heb ik een setup bedacht hoe we toch allemaal ons eigen routerkastje kunnen hebben en onze eigen poorten kunnen aanpassen en dit voorgesteld aan de huisbaas, die zou dit even gaan overleggen. Afbeeldingslocatie: https://my.mixtape.moe/qknirh.jpeg

Mocht hij hier ook twijfels over hebben zet ik er toch wat druk op en heeft hij de keuze tussen mij een aparte glasvezelkabel voorzien of bovenstaande oplossing. 50,- in de maand betalen voor mijn eigen lijn is op dit moment geen punt. Ik wil mijn eigen ding kunnen doen, mocht dit nou een servertje hosten zijn of een poort forwarden

Er is wat onduidelijkheid over de woonsituatie. We wonen in een portwoning, en de huisbaas heeft een kleine kamer op de begane grond om in te slapen mocht hij een weekendje willen kijken hoe het gaat. Wij huren het gezamelijke gedeelte en onze eigen kamers, wat op de 1e en 2de verdieping zit. De router staat op de begane grond. Ze hebben de router sindsdien verplaatst van de meterkast naar hun eigen kamer, achter slot en grendel. Heel fijn voor als je je router wilt opnieuw opstarten :/

Heeft iemand trouwens verstand van KPN's VLAN configuratie? netwerkje.com heeft me erg veel geholpen maar ik heb geen idee of dit werkt, en of er goedkopere alternatieven bestaan voor een protected port setup bij kpn

De huisbazen zijn een stel van rond de 50, dit is de eerste keer dat ze iets verhuren. Begin ook het idee te krijgen dat het niet helemaal pluis is, wel zeggen dat je regelbare temperatuurmeters per kamer krijgt maar er niet bij vertellen dat ze tot 21c gelocked zijn, dat soort dingen. Geweldadig zijn ze tenminste niet :')
Stoney3K schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:39:
[...]

Dit is voor mij ook een beetje een rode vlag dat meneer de huisbaas misschien niet helemaal zuivere koffie is. Zo heeft een vriendin van mij ook een tijd gezeten op een "studentenkamer" met gedeelde badkamer/keuken maar een huisbaas die gewoon zo ver ging als haar bedreigen met fysiek geweld om d'r maar de tent uit te werken. Ook al had ze daar helemaal niets verkeerd gedaan.

Dus ik heb niet het vermoeden dat die "huisbaas" een grote woningcorporatie is.
Lapa schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:09:
De post van Undertaker2 beschrijft de situaties en de juiste reactie al helemaal. Blijft alleen één vraag over.

[...]

Waarom die volstrekt overtrokken reactie? Ik zie twee mogelijke redenen.
1) Hij wil je om een of andere reden eruit hebben en probeert dit daarvoor te misbruiken.
2) Hij heeft dit verhaal tussen neus en lippen met iemand besproken die dacht slim te zijn en die heeft geroepen: "Hoe kon hij dat wachtwoord veranderen zonder het wachtwoord te weten! Hij heeft je GEHACKT! Je hebt een HACKER in huis! Straks staat er een bitcoinminer op je smart-tv en worden er drugs verkocht vanaf je computer!".

Hopelijk is het iets als 2) want een huisbaas die je liever kwijt dan rijk is, is geen pretje. Van 2) moet hij ook nog wel weer makkelijk af te praten zijn.
Denk haast dat het nummer 2 is, de huisbazin is vooral degene die gauw gekke ideeen in de kop haalt. Toen ik uitlegde wat, waarom, en hoe ik het gedaan heb was het al gauw een hele andere toon. Kan ook komen doordat ze een geluidsopname ter plekke hadden als eventueel bewijs :Y

[ Voor 33% gewijzigd door Señor Sjon op 04-10-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TahRobin
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Señor Sjon op 04-10-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TahRobin
Pas liever je laatste post aan. :)

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 04-10-2018 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryDeCowboy
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 01:26
Het is op zich niet heel ingewikkeld.

Hij kan je er alléén uitgooien met tussenkomst via een rechter, er vanuit gaande dat het een regulier huurcontract betreft.
In de Nederlandse rechtsstaat zal verhuurder aannemelijk moeten maken dat jij bewust kwaadwillend bezig bent geweest, zij het voor eigen gewin, of bewust schade berokkenen aan verhuurder.

In dit geval betaal jij voor jouw internetkosten, of dit nu servicekosten worden genoemd of internetkosten is niet relevant, zolang het wel gedefinieerd staat in het huurcontract.
Jij hebt zogeheten 'te goeder trouw' gehandeld door het modem te resetten omdat je er vanuit ging dat verhuurder vergeten was de wifi-code door te geven aan jou, na de reset heb je de overige huurders ook het nieuwe wachtwoord verstrekt.

Hierdoor heb je absoluut getracht juist te handelen, het valt je wel verwijten dat je het modem ongevraagd hebt gereset en hierover niet hebt gecommuniceerd met verhuurder.
Dit verwijten is bij lange na never nooit niet voldoende om de huurovereenkomst te ontbinden, zeker niet omdat je te goeder trouw hebt gehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conget
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-01-2024
Vind het ook nogal overdreven reactie van je huisbaas. Zolang je kan redeneren waarom je je nieuwe wachtwoord maakt (Safety, hack van buitenaf voorkomen) en de nieuwe wachtwoord aan de huisbaas en andere huisgenten doorgeeft, moet het gewoon kunnen.

Ik heb zelf ook zoiets gedaan. Adminpanel wachtwoord veranderd, Wifi encryption, wifi channel keuze, wifi wachtwoord veranderd. Ik heb de wachtwoorden wel doorgegeven aan iedereen zodat iedereen in principe kan veranderen mocht men niet tevreden zijn. Nooit geklaag van iemand gehoord, ook mn huisbaas had geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de volgende keer s.v.p. beter en pas je oorspronkelijke reactie aan als je een fout hebt gemaakt, dit staat niet netjes.

[ Voor 75% gewijzigd door defiant op 25-10-2018 18:21 ]

Pagina: 1 2 Laatste