Toon posts:

Sommige spellen heb ik last van micro/fps stotterting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.068 views

Onderwerpen

Vraag

• djay96
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-09-2018
ik heb al een tijde een game pc met het volgende probleem micro stottering/fps drops ik speel voornamelijk gewoon op 60 fps en dan daalt t soms naar 55 50 of zelfs 30 en schiet het gelijk weer naar 60 het lijkt misschien niet veel maar continue is het als ik een spel opstart dat dit gebeurt en blijft het spel even hangen voor nog geen seconden denk ik
het is voornamelijk bij black ops 3 dat dit gebeurt weetniet of het een black ops 3 issue is of toch misschien aan bepaalde componenten in mijn pc maar daar ik niet vanuit aagezien mijn specs van de pc hier:

Windows 10
- 2x Crucial Ballistix Sport LT 4GB DDR4 DIMM 2400 MHz (1x4GB)
- moederbord Asus Prime H310M-K
- proccesor Intel Core i5 8600 Coffee Lake
- voeding 600 watt MF600MS hyper M van t merk fsp
- SSD 120GB(daar staat mijn schone windows 10 installatie op)
- HDD 1TB(daar staan mijn overige bestanden en games op)
- Asus strix 970 oc 4GB

HDD is van seagate 7200RPM en de SSD is van samsung

mijn cpu gebruikt geen 100% bij gaming en mijn gpu ook niet worden ook niet te warm blijven rond de 65-70 graden

ik speel speel zelf voornamelijk op medium/high setting altijd max 60 fps blij black ops 2 heb ik daar bijvoorbeeld weer geen last van ik kom er zelf niet echt meer uit wat hier t probleem is maar heb t niet bij elk spel hoop snel dat ik dit kan oplossen vandaar dat ik hier graag mijn topic wil platen met dit probleem ik sta open voor hulp van alle kanten en dat wadeer ik super ! :) :) :)

als er iets dat ik ben vergeten te melden laat graag even weten

dank je wel

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien je PC wel heeeel erg lijkt op die in Problemen met fps drops in windows 10 bij bepaalde spellen kan je misschien van dat topic even wat tips oppikken en wat testen/meten?

Je zegt nu dat je CPU en GPU niet 100% gebruikt worden maar hoe heb je dat geconstateerd? Heb je al even een game op de SSD gezet om random I/O van de HDD uit te sluiten (HDD's zijn daar vaak slechter in)? Gebeurt hetzelfde ook als je je settings qua detail even lager zet? Heb je Vsync aan staan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• djay96
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:22:
Aangezien je PC wel heeeel erg lijkt op die in Problemen met fps drops in windows 10 bij bepaalde spellen kan je misschien van dat topic even wat tips oppikken en wat testen/meten?

Je zegt nu dat je CPU en GPU niet 100% gebruikt worden maar hoe heb je dat geconstateerd? Heb je al even een game op de SSD gezet om random I/O van de HDD uit te sluiten (HDD's zijn daar vaak slechter in)? Gebeurt hetzelfde ook als je je settings qua detail even lager zet? Heb je Vsync aan staan?
ja ook geporbeerd heb taakbeheer er naast gezet en daar bleek t niet uit
btw inderdaad heb ik vsync aan staan zodra ik dat uiit zet zie ik golfende bewegingen in mn beeld wat best storrent is mijn ssd is maar 120gb dus zal geen black ops 3 kunnen of er moet een mogelijkheid zijn zowel high medium en low settings heb ik last van dit probleem

[Voor 16% gewijzigd door djay96 op 22-09-2018 17:58]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Kan je met MSI Aferburner zien wat de belasting van de onderdelen is als het probleem zich voor doet? Plaats daar eens een screenshot van.

Voeding is een slechte hoor! Hoe ben je tot het besluit gekomen deze te kopen?

• djay96
Uszka schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:23:
Kan je met MSI Aferburner zien wat de belasting van de onderdelen is als het probleem zich voor doet? Plaats daar eens een screenshot van.

paradigit beveelde t me aan vandaar
ik zal gelijkl de msi afterburner download zou u mij een linkje kunnen sturen vand e download

[Voor 11% gewijzigd door djay96 op 22-09-2018 17:24]

• MAX3400

MAX3400

djay96 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:22:
[...]

ja ook geporbeerd heb taakbeheer er naast gezet en daar bleek t niet uit
Fijn dat je in 1 minuut een topic met 20 tips hebt doorgelezen en getest; TaskManager is geen representatieve meting.

• djay96
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:23:
[...]

Fijn dat je in 1 minuut een topic met 20 tips hebt doorgelezen en getest; TaskManager is geen representatieve meting.
oke nouja sorry dat wist ik zelf natuurlijk helemaal niet

• MAX3400

MAX3400

djay96 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:24:
[...]

oke nouja sorry dat wist ik zelf natuurlijk helemaal niet
Eventjes; GoT is niet echt een "slowchat zo snel mogelijk posten forum".

Een aantal tips die ik gaf, kunnen makkelijk een half uur tot uur duren om zelf te testen zoals Afterburner, een game verplaatsen, de settings verlagen, etc. etc.

Advies: lees even dat andere topic. Je systeem is, met uitzondering van het moederbord, bijna hetzelfde maar helaas heeft die andere persoon er een beetje met de pet naar gegooid dus daar was nog geen oplossing bekend.

• djay96
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:26:
[...]

Eventjes; GoT is niet echt een "slowchat zo snel mogelijk posten forum".

Een aantal tips die ik gaf, kunnen makkelijk een half uur tot uur duren om zelf te testen zoals Afterburner, een game verplaatsen, de settings verlagen, etc. etc.

Advies: lees even dat andere topic. Je systeem is, met uitzondering van het moederbord, bijna hetzelfde maar helaas heeft die andere persoon er een beetje met de pet naar gegooid dus daar was nog geen oplossing bekend.
mag ik vragen wat je met GoT bedoelt of iets ?
ik heb nu een schone installatie van windows 10 dus zal even inderdaad mij black ops 3 gaan downloaden waarbij ik t voornamelijk heb en de msi afterburner om tot resultaat daar van te komen

[Voor 13% gewijzigd door djay96 op 22-09-2018 17:31]

• MAX3400

MAX3400

djay96 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:28:
[...]

mag ik vragen wat je met GoT bedoelt of iets ?
Elke website heeft een FAQ; die staat in dit geval op https://tweakers.net/info/faq/ en daar kan je lezen dat GoT de afkorting is voor "Gathering of Tweakers" :)

• djay96
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:32:
[...]

Elke website heeft een FAQ; die staat in dit geval op https://tweakers.net/info/faq/ en daar kan je lezen dat GoT de afkorting is voor "Gathering of Tweakers" :)
oke helder

max3400 heb jij toevallig een link van de msi afterburner die ik moet hebben

[Voor 11% gewijzigd door djay96 op 22-09-2018 17:35]

• djay96
Uszka schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:23:

heb gevonden de msi afterburner waar moet ik precies de screen shot van maken dit heb ik nu

https://imgur.com/a/niBE66D hier de afbeelding

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:49

br00ky

Moderator Harde Waren
We gaan niet weer beginnen met een topic met dubbele reactie na dubbele reactie. Op die manier werkt het niet. Met geen enkele account.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee