• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
CH4OS schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:21:
@Jeroenneman Best wel erg kort door de bocht, niet? :? De Simpel abonnementen zijn tijdelijk 1 euro, dat is immers de aanbieding om jou als klant te lokken, wanneer ze die aanbieding hebben. Na een paar maanden wordt het bedrag gewoon weer hoger, dus dat zet geen zoden aan de dijk.
Dat zet wel degelijk zoden aan de dijk. Simpel abonnementen zijn gewoon erg goedkoop, er zijn maar weinig aanbieders die zoveel bieden voor minder dan een tientje per maand. Ja, die 1 euro is een lokkertje... maar 7,50 per maand is waarschijnlijk al fórs minder dan wat ze nu betaald als je 80 euro per maand neerlegt.
Je weet helemaal niet wat voor internet diegene heeft, dus hoezo "terugschroeven"?
Omdat 80 euro per maand ontzettend veel is kan je dat zeer zeker concluderen.
Ook is het vrij vreemd; waarom de zorgverzekering naar beneden schroeven, terwijl zij (= de zus van de TS, niet een vriendin van de TS) misschien juist zorg nodig heeft vanwege de spierziekte? 8)7
Dat is een goede aanname van je, maar eentje waarbij je net zo goed vraagtekens kan zetten. Dat moet TS (of z'n zus) gewoon zelf uitzoeken. Het lijkt me goed om hierop te wijzen ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 09:14
Hielko schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:40:
[...]

Ik spendeer een vergelijkbaar bedrag per maand, ben ook meestal thuis, en van dat bedrag kan ik prima rondkomen met regelmatig (lees meerdere keren per week) een lunch of restaurant buiten de deur, ga ik 1 of 2x een week op wintersport, ga ik 2x per jaar een week op fietsvakantie (1x in de winter richting gran canaria en 1x in de zomer in europa (stuk goedkoper)), en in de zomervakantie is er meestal nog tijd om ergens een verre vakantie van 3 week te doen of iets dergelijks!

Maar dan heb ik geen auto, betaal ik E10/maand voor internet en heb het goedkoopste tv-abbo, heb de goedkoopste zorgverzekering, ik betaal ook nauwelijks iets aan andere verzekeringen (paar euro per maand voor een inboedel-, aansprakelijkheids- en doorlopende reisverzekering) en wellicht het belangrijkst: betaal veel minder voor een huurwoning/gas/water/licht (kosten gedeeld met partner, maar wel in centrum Groningen).
Sorry hoor maar hoe kun je dit nu vergelijken???

Jij woont samen, jouw partner deelt mee in de huur.

De auto danwel taxi of iets dergelijks is noodzakelijk, voor ziekenhuis bezoek e.d.

Internet en telefoon kan goedkoper ben ik het mee eens en gaat ook gebeuren, er zit alleen nog een contract in de weg. Tv abbo gaat er uit.

Leuk dat je weinig kosten hebt qua huur/gas/water/licht. Zei heeft stadsverwarming dit kan niet goedkoper A omdat ze vast aan Eneco dit mag je zelf niet veranderen en B omdat stadsverwarming een stuk duurder is.

En ze wil heel GRAAG goedkoper wonen, maar dit is qua inschrijvingsduur bijna niet te doen!

Fijn dat jij de goedkoopste zorgverzekering hebt, had zei die KEUZE ook maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor iedereen die Gas vergelijkt met stadsverwarming qua kosten. Dat is echt helaas totaal niet in verhouding.
Het is echt mega duur in vergelijking met gas. :(

• mrjixies
Vincentio schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:47:
Voor iedereen die Gas vergelijkt met stadsverwarming qua kosten. Dat is echt helaas totaal niet in verhouding.
Dank U!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Vincentio schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:47:
En ten tweede heb je geen overstap mogelijkheden. Ik zit bijvoorbeeld vast aan Eneco...

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Misschien naar Afrika verhuizen, oh wacht daar krijg je niks

Wees blij dat er iets van voorzieningen zijn bij arbeidsongeschiktheid

Dit klinkt vrij ondankbaar dat je gaat klagen dat je belasting moet betalen over gratis geld

[ Voor 14% gewijzigd door wimpie007 op 20-09-2018 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:41
mrjixies schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:45:
En ze wil heel GRAAG goedkoper wonen, maar dit is qua inschrijvingsduur bijna niet te doen!
Het is misschien niet het ideale moment qua markt, maar overwogen om te kopen?
Een IVA wordt vaak als vast inkomen gezien.
Kan het overwegen waard zijn, helemaal met huurlasten van 710 en 170 euro aan GWL

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
CH4OS schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:29:
FWIW: Ik moet het - ondanks dat ik 40 uur per week werk - het (al een jaar of 3) met €2300,- bruto per maand doen en kan de eindjes net aan elkaar knopen...
Ik ben in dat geval erg benieuwd naar je woonlasten, want dát maakt het hele inkomensverhaal super krom.
En je gezinssamenstelling :P
daan! schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:53:
[...]

Het is misschien niet het ideale moment qua markt, maar overwogen om te kopen?
Een IVA wordt vaak als vast inkomen gezien.
Kan het overwegen waard zijn, helemaal met huurlasten van 710 en 170 euro aan GWL
Het punt is dat je met een dergelijk inkomen waarschijnlijk ongeveer 120k kan krijgen aan hypotheek en daarvoor is er eigenlijk niks te koop in Nederland. Ondanks dat de maandlasten van zo'n hypotheek ongeveer de helft zijn dan wat deze persoon nu inderdaad aan vaste lasten kwijt is.

[ Voor 46% gewijzigd door Richh op 20-09-2018 15:02 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Richh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:56:
Ik ben in dat geval erg benieuwd naar je woonlasten, want dát maakt het hele inkomensverhaal super krom.
En je gezinssamenstelling :P
Laten we het in dit topic niet over mij hebben. Dat maakt het verwarrend wellicht.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:42
GH45T schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:42:
[...]
maximaal eigen risico, geen aanvullende pakketten en nog eens 40 Euro extra korting via een of andere Anderzorg aktie. Maar door de besparing kan ik behoorlijk wat eigen risico nemen voordat het echt duur uit gaat vallen. Als ik de zorgkosten niet maak heb ik het gewonnen en anders betaal ik het van bespaarde premie.
Er zijn personen die gewoon elk jaar hun eigen risico er doorheen jassen wegens ziekte. Dan gaat je hele verhaal niet op. Net zo goed als voor sommigen een aanvulling nu eenmaal goedkoper is, omdat dan bepaalde zaken die essentieel zijn bij je ziekte wel vergoed worden (bijv. fysiotherapie). Ander voorbeeld is zwangerschap. Dan kan het ook echt wel lonen om een paar aanvullingen te nemen voor het jaar dat je zwanger bent. Dan worden poliklinische bevallingen en allerlei cursussen wel gewoon vergoed.

Heel soms is een zorgverzekering van € 170,- echt de meest voordelige optie. Als je dat maar kan beredeneren.
Energie, bij mij staat de thermostaat nooit boven de 19 graden en zelfs zelden boven de 18 graden. Ook in de winter.
Hier ook. Het is even wennen, maar dat doet het uiteindelijk wel. Mits je door ziekte weer gebaat bent bij hogere temperaturen. Mensen met gewricht- en/of spierziekten hebben soms veel minder pijn bij een hogere kamertemperatuur dan bij een lage. En helemaal geen pijn op zomervakanties in bijv. Spanje. Dus dat is ook weer niet zo makkelijk te generaliseren.
Hebben wij ook niet. We kijken wel TV, maar dan alleen NPO 1, 2, en 3 die ik gewoon uit de ether kan halen middels een digitenne antenne.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:18
[...]

Sorry hoor maar hoe kun je dit nu vergelijken???
Ik realiseer me dat het zeker niet vergelijkbaar is.
Jij woont samen, jouw partner deelt mee in de huur.
Sure, en voor veel mensen in Nederland is dat ook gewoon bijna noodzakelijk om ergens een woning te kunnen kopen/huren. Wat denk je van alle werkende mensen die gewoon nog bij hun ouders wonen, een appartement delen, een studio hebben etc etc?
De auto danwel taxi of iets dergelijks is noodzakelijk, voor ziekenhuis bezoek e.d.
Voor de vaste lasten van een auto kan je heel wat taxiritjes maken, en daarnaast kan je die kosten volgens mij van de belastingaftrekken en met een beetje geluk heeft de gemeente ook nog een gesubsidieerde oplossing voor langdurig zieken.
Leuk dat je weinig kosten hebt qua huur/gas/water/licht. Zei heeft stadsverwarming dit kan niet goedkoper A omdat ze vast aan Eneco dit mag je zelf niet veranderen en B omdat stadsverwarming een stuk duurder is.

Dat is in beginsel natuurlijk ook gewoon haar eigen keuze geweest om voor een woning met stadsverwarming te gaan. Dat is notoir duur. En waar een wil is, qua woning, is een weg. In hoeveel plaatsen heeft ze überhaupt gekeken naar een woning? En ja, dat is niet van de ene op de andere dag geregeld. Maar als je een jaartje je ogen openhoudt dan komt er waarschijnlijk het nodige voorbij.
Het zou natuurlijk goed kunnen dat het voor haar niet verstandig is om de allergoedkoopste zorgverzekering te nemen. Maar alsnog kan het goed zijn om er kritisch naar te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:08
enchion schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:53:
[...]

Ze krijgt 2400 bruto, en zou daarmee op kamers moeten gaan wonen.

Zeg nou zelf, is toch een beetje absurd of niet dan.

btw over welke stad hebben we het ? (Aangezien ze niet kan werken, is dan verhuizen naar oost Nederland een optie ?
Plaats met lagere huur en minder energiekosten, minder gemeentebelasting ? )
Ik vind het helemaal niet absurd, ik werk zelf full time als back-end developer en woon gewoon op een kamer voor 295 euro in de maand dan ga ik geen 7-800 euro betalen voor een woning. Ik gebruik die 4-500 euro liever ergens anders voor. Ik woon zelf in Groningen

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
mrjixies schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:34:

zij woont al een aantal jaar in een huurhuis met nu :( de maximumhuur van 710 euro, (lang leve de verhuurdersheffing en de jaarlijkse inflatie correctie) met alle vaste lasten er af houd ze nu 250 euro in maand over, hier moet ze dan nog van eten en haar zelf van kleden e.d. iets extra's zit er niet in. Nu is het plan om maar te gaan verhuizen naar een "goedkopere" woning, maar je raad het al de minimumwacht tijd voor een enigszins redelijke woning is gemiddeld 8 jaar!

Welkom in Nederland!
Er zijn ook websites waar huurders woning kunnen ruilen.
https://www.woningruil.nl

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Zijn je oorspronkelijke vragen nu opgelost of is er nog steeds iets onduidelijk? Het lijkt er voor mij op dat aan de inkomenskant weinig te halen valt, dus moet ze naar haar uitgaven kijken. Als je daar nog vragen over hebt kan je die stellen, maar mensen geven je tips en jij loopt tegen ze aan te brullen... Dat heeft natuurlijk weinig nut :|

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 20-09-2018 15:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-09 10:35
Het is vrij simpel. Eerst had ze recht op algemene heffingskorting en arbeidskorting. Nu alleen nog maar op algemene heffingskorting. Uiteraard ook logisch dat je als je niet werkt geen recht hebt op arbeidskorting. De discussie zou dan ook niet moeten zijn dat ze iets meer belasting betaalt, maar dat ze te weinig uitkering krijgt.

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:41
Richh schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:56:
Het punt is dat je met een dergelijk inkomen waarschijnlijk ongeveer 120k kan krijgen aan hypotheek en daarvoor is er eigenlijk niks te koop in Nederland. Ondanks dat de maandlasten van zo'n hypotheek ongeveer de helft zijn dan wat deze persoon nu inderdaad aan vaste lasten kwijt is.
Ten eerste hangt de prijs van de nieuwe woning vooral af van de locatie, daar weten we nog niets van af.
Dus 120k staat niet gelijk aan geen woning.

Ten tweede gaat het eerder om 135k, en we weten niets over eigen spaargeld of een verhoogde eenmalige bijdrage van ouders.

Een woning kopen is niet de eerste optie om geld te besparen, maar ook niet iets om meteen af te schieten.
Het zou namelijk aanzienlijk kunnen helpen in de maandlasten.
Niet alleen zijn de maandelijkse lasten van hypotheek lager, er is dan ook recht op hypotheekrenteaftrek.
Daarnaast kunnen de kosten van GWL waarschijnlijk gehalveerd worden.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
Wie definitief en volledig is afgekeurd, kan er verstandig aan doen om te verhuizen naar een plek met lagere cost of living.

Natuurlijk zitten hier (sociale) haken en ogen aan, maar als economisch-niet-gebondene zul je altijd in de knel komen op een dure plek.

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 22:56
Als alleenstaande kan het best lastig zijn ja. Is de beste oplossing dan niet om een partner te vinden, in plaats van de belastingdienst of de overheid de schuld te geven? Ik begrijp natuurlijk wel dat het geen 1-2-3 oplossing is, maar met een partner zou je zus geen reden moeten hebben om haar druk te maken over de financiën. Want met 1600+ netto thuis kunnen blijven zitten terwijl je partner ook nog geld in de la kan krijgen zou een erg comfortabele situatie zijn voor de meeste mensen.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is ze verder nog hulpbehoevend oid? Dan zou je namelijk 85 tot 100% van het loon kunnen ontvangen ipv 75%.
Wellicht nog de moeite waard om te bekijken.

Maar wat ook al eerder is aangehaald: je zus ontvangt een uitkering die voor veel mensen gewoon een maandelijks salaris is. Ze heeft het écht niet slecht.

Misschien niet zo goed als eerst, maar er zijn genoeg beroepen die niet meer betalen, en die redden het ook allemaal.

Als de stadsverwarming echt zo duur is, dan kan een huis kopen in een godvergeten gat best de moeite zijn. Wel even kijken of het ziekenhuis dan bereikbaar blijft met het OV (want die auto zou er ook echt uit kunnen).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mrjixies schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:34:
Mijn excuses voor de titel, maar ik moest toch echt even mijn frustratie kwijt!

Het volgende is aan de hand, mijn lieve zus heeft een spierziekte en is nu na 2 jaar ziektewet voor 100% afgekeurd. Kans op herstel is 0. Ze krijgt nu de IVA en haar uitkering is nu een stuk lager dan de ziektewet uitkering, reden, de groene tabel. Hier door word er meer loonbelasting in gehouden en gaat ze er 270 euro netto in de maand op achter uit!

Ze krijgt al minder (75% van haar oude loon) dat snap ik helemaal ze werkt tenslotte ook niet, maar dat ze daarna ook nog eens 52% EXTRA (784 euro in plaats van 513) loonbelasting mag gaan aftikken kan bij mij echt niet door de beugel! Recht op toeslagen heeft ze niet, want je raad het al het bruto jaar loon word gerekend en niet wat je in de maand netto overhoud, ook weer zo'n fijne regel.

zij woont al een aantal jaar in een huurhuis met nu :( de maximumhuur van 710 euro, (lang leve de verhuurdersheffing en de jaarlijkse inflatie correctie) met alle vaste lasten er af houd ze nu 250 euro in maand over, hier moet ze dan nog van eten en haar zelf van kleden e.d. iets extra's zit er niet in. Nu is het plan om maar te gaan verhuizen naar een "goedkopere" woning, maar je raad het al de minimumwacht tijd voor een enigszins redelijke woning is gemiddeld 8 jaar!

Welkom in Nederland!
Vervelend, recent je vriendin en nu je zus met een spierziekte

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Hey, dit verhaal komt me bekend voor maar dan in de ik-vorm: https://radar.avrotros.nl...zit-t176105.html#p2621241

[ Voor 7% gewijzigd door Wokschotel op 20-09-2018 16:35 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36

WhySoSerious

Be the change.

Heel vreemd inderdaad.

Dit ook.

Aan de andere kant, je zus kan best je vriendin zijn. Heel normaal in sommige leefgemeenschappen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimpie007
WhySoSerious schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:48:
Heel vreemd inderdaad.

Dit ook.

Aan de andere kant, je zus kan best je vriendin zijn. Heel normaal in sommige leefgemeenschappen :+
Haha, ik denk dat het allemaal gewoon de TS zelf is.

"Asking for a friend" :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

* Technomania heeft het gevoel dat TS niet geheel eerlijk is.

(kan het mis hebben)

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• mrjixies
Nature schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:17:
[...]

Er zijn ook websites waar huurders woning kunnen ruilen.
https://www.woningruil.nl
Dit is een goede daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mrjixies schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:26:
[...]

Dit is een goede daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!
En dan mag je weer een huis naar je eigen smaak gaan inrichten.. Nieuw behangetje, nieuwe vloer.. Kost je meer dan de besparing die het je oplevert, mag je ook fijn weer de nieuwe huurprijs gaan betalen, en wellicht is dat zelfs al maar dan je nu kwijt bent..

Ey!! Macarena \o/

• Nature
RaZ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:31:
[...]

En dan mag je weer een huis naar je eigen smaak gaan inrichten.. Nieuw behangetje, nieuwe vloer.. Kost je meer dan de besparing die het je oplevert, mag je ook fijn weer de nieuwe huurprijs gaan betalen, en wellicht is dat zelfs al maar dan je nu kwijt bent..
Smaak en prioriteit veranderen natuurlijk ook als je minder te besteden hebt, vaak zie je bij de ruilsites dat de woningen best wel in orde zijn, het zijn vaak geen starters.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat grappig, het lijkt vreselijk veel op mijn verhaal.

Ik verdiende € 3.500 bruto, nu € 2.400 bruto. Eerst hield ik € 2.800 over, nu € € 1.600. Tevens geen recht op toeslagen of andere aftrekposten, waar ik die eerder wel had.

Eerst belastingdruk van 20% (lang leve de aftrekposten!), nu 33%

Vriend van me, ik doe z’n belastingaangifte, heeft een vergelijkbaar bruto-inkomen. Door aftrekposten heeft hij zelfs recht op Zorgtoeslag. Hij heeft een woning die minder kost en veel luxer is, paar jaar geleden gekocht. Doordat hij werkt, en ik niet, houdt hij netto zo’n € 400 Pm meer over. Dat vind ik echt aanzienlijk op dit bedrag.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nature schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:43:
[...]

Smaak en prioriteit veranderen natuurlijk ook als je minder te besteden hebt, vaak zie je bij de ruilsites dat de woningen best wel in orde zijn, het zijn vaak geen starters.
Als starter kan je nooit woningruil doen, immers heb je geen woning die de ander kan betrekken.

Maar met die puntentelling die elk jaar met meer dan 10% stijgt, blijven er geen betaaltbare woningen meer. Hier wordt alles verkocht als er een huurder uit gaat. 190.000,- KK voor 80m2 3 kamers.

Sociale woningbouw mag ook niet zo veel vrije sector hebben, dus gaat allemaal in de uitverkoop..

Blijft maar bar weinig over wat dat betreft. Maar misschien is dat buiten de randstad anders..

Ey!! Macarena \o/

• Nature
RaZ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:50:
[...]

Als starter kan je nooit woningruil doen, immers heb je geen woning die de ander kan betrekken.

Maar met die puntentelling die elk jaar met meer dan 10% stijgt, blijven er geen betaaltbare woningen meer. Hier wordt alles verkocht als er een huurder uit gaat. 190.000,- KK voor 80m2 3 kamers.

Sociale woningbouw mag ook niet zo veel vrije sector hebben, dus gaat allemaal in de uitverkoop..

Blijft maar bar weinig over wat dat betreft. Maar misschien is dat buiten de randstad anders..
Ik bedoel meer met starters jongelui hun eerste woning, die compleet uitgewoond is. Mensen hebben wat te bieden, en willen er ook iets netjes voor terug, het zal niet altijd zo zijn maar mijn ervaring is dat de woningen een degelijke vloer e.d hebben. Misschien moet je overeenkomen om iets te betalen voor de vloer, maar meestal zijn ze allang blij dat ze hem er niet voor je uit hoeven te breken.
Ik zelf woon niet in de randstad dus ik weet niet echt hoe het daar gaat, maar TS is niet financieel gebonden aan de randstad, dus dan ik niet veel redenen bedenken om daar te wonen.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik woon wel in de randstad, en daar zal ik altijd ook blijven wonen. Het schiet niet op om 21 euro voor het OV te lappen om naar je vrienden of familie te gaan voor een enkele reis.. Honderd euro minder huur, en 200 euro meer in openbaar vervoer schiet ook niet op he ;) Dat er niet gewerkt wordt wil niet zeggen dat je in een uithoerk moet gaan wonen als iedreeen die je kent in de randstad woont.

Anders kan je ook wel zeggen ga lekker in een 3rde wereld land wonen, want met die IVA ben je daar rijk in het kwadraat...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
RaZ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:07:
Ik woon wel in de randstad, en daar zal ik altijd ook blijven wonen. Het schiet niet op om 21 euro voor het OV te lappen om naar je vrienden of familie te gaan voor een enkele reis.. Honderd euro minder huur, en 200 euro meer in openbaar vervoer schiet ook niet op he ;) Dat er niet gewerkt wordt wil niet zeggen dat je in een uithoerk moet gaan wonen als iedreeen die je kent in de randstad woont.

Anders kan je ook wel zeggen ga lekker in een 3rde wereld land wonen, want met die IVA ben je daar rijk in het kwadraat...
Ja eigenlijk kom ik er ook net achter dat ik ook in de randstad woon in Alkmaar, nooit geweten eigenlijk ik had altijd het gevoel een comfortabele afstand te wonen van de randstad.
Maar TS heeft weinig geld, prioriteiten veranderen, contact met mensen vs geld op de bank en mogelijk nieuwe mensen leren kennen, dat kan hij alleen beantwoorden en er zijn zat mensen die eigenlijk geen betekenisvolle contacten hebben.
Ikzelf heb een woning 2 slaapkamers, 90m2 ofzo begane grond voor en achtertuin, grote schuur voor €620 incl service kosten, direct aan de A9.
Ik hoor wel van nieuwe bewoners dat zij iets meer betalen, meer richting €700.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Nature schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:20:
[...]

Ja eigenlijk kom ik er ook net achter dat ik ook in de randstad woon in Alkmaar, nooit geweten eigenlijk ik had altijd het gevoel een comfortabele afstand te wonen van de randstad.
Maar TS heeft weinig geld, prioriteiten veranderen, contact met mensen vs geld op de bank en mogelijk nieuwe mensen leren kennen, dat kan hij alleen beantwoorden en er zijn zat mensen die eigenlijk geen betekenisvolle contacten hebben.
Ikzelf heb een woning 2 slaapkamers, 90m2 ofzo begane grond voor en achtertuin, grote schuur voor €620 incl service kosten, direct aan de A9.
Ik hoor wel van nieuwe bewoners dat zij iets meer betalen, meer richting €700.
Leuke prijs voor Alkmaar lijkt mij.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ardana schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:44:
Wat grappig, het lijkt vreselijk veel op mijn verhaal.

Ik verdiende € 3.500 bruto, nu € 2.400 bruto. Eerst hield ik € 2.800 over, nu € € 1.600. Tevens geen recht op toeslagen of andere aftrekposten, waar ik die eerder wel had.

Eerst belastingdruk van 20% (lang leve de aftrekposten!), nu 33%

Vriend van me, ik doe z’n belastingaangifte, heeft een vergelijkbaar bruto-inkomen. Door aftrekposten heeft hij zelfs recht op Zorgtoeslag. Hij heeft een woning die minder kost en veel luxer is, paar jaar geleden gekocht. Doordat hij werkt, en ik niet, houdt hij netto zo’n € 400 Pm meer over. Dat vind ik echt aanzienlijk op dit bedrag.
Maar niet raar toch? Iemand die werkt houdt dus "slechts" 400 euro meer over dan iemand die wordt ondersteund door de samenleving. Daar mag je in heel veel landen in je handjes mee knijpen. Bekijk het eens van de andere kant. Die vriend is de hele week waarschijnlijk niet thuis, moet reizen, en heeft maar 400 euro meer over per maand.

Ben trouwens wel benieuwd hoe je vriend nog recht heeft op zorgtoeslag. Volgens mij heb je daar rond 28.000 inkomen al geen recht meer op. Daar zit je al boven met 2.400 bruto.

[ Voor 7% gewijzigd door Jeroenneman op 20-09-2018 19:48 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
Ardana schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:44:
Doordat hij werkt, en ik niet, houdt hij netto zo’n € 400 Pm meer over.
Je kan het beter anderom zien: 160 uur werken voor 400 euro is toch niet zo veel....

Eigenlijk krijgt hij dus maar 2,50 per uur voor zijn gewerkte uren t.o.v. van jou

Dus ik snap al dat geklaag nooit zo. Er zijn mensen die van veel minder dan 2400 bruto moeten rondkomen en zelfs meer dan 160 uur werken

Er zou nog een een veel groter verschil moeten zitten tussen wel en niet werken vind ik

Wel ben ik het met je eens dat door al die rare toeslagen het erg krom is en kan je soms ipv loonsverhoging beter minder gaan werken en hou je hetzelfde over en heb je meer vrije tijd

[ Voor 21% gewijzigd door wimpie007 op 20-09-2018 19:52 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
rant, kruispost met andere fora, onduidelijkheid over de identiteit -> dit topic is net zo goed dicht af
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.