• MrDanMan
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09-2024
Videokaart in mijn laptop (Asus GL552VW) werkt niet meer. Er kwam tijdens video's kijken op Youtube een vreemde (verbrande) lucht van de laptop en het scherm ging even op zwart en kwam toen weer terug. En nu ziet de laptop de videokaart niet meer, dus ik denk dat er iets is doorgebrand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Okay, en nu? Wat is je doel van dit topic? Ik mis je vraagstelling en de stappen die je genomen hebt om zelf die vraag op te lossen.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Oh god, ik heb dezelfde laptop (GL552VW!!!!!) gekocht via V&A, die had ook problemen.

\[V&A] Laptop functioneert niet (naar behoren) op aankomst... en Laptop: whea_uncorrectable_error + machine_check_exception

Waarschijnlijk is je GPU doorgebrandt en dus niet meer te redden. Voor replacement ga je waarschijnlijk het mobo moeten laten vervangen, en dat is een duur grapje. Denk ook niet dat er nog garantie is?

Heb ook bij andere laptops met een 900 series GPU (960m/970m) gezien dat die doorgebrandt waren :(

Welke stappen heb je al ondernomen?
Laptop opengeschroefd?

Welke specs heb je?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾