Als ze gewoon een fatsoenlijke installer zouden hebben voor een "niet-GUI" versie, dan had ik echt geen Docker Desktop nodig. Hoezo is op een Linux apt install docker genoeg, maar is het op Windows bijna niet te doen zonder Docker Desktop te gebruiken (tenminste, dat is mijn laatste ervaring)?gekkie schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:49:
[...]
Niet dat ik weet. Lijkt er op dat ze vooral geld proberen te halen uit het gemakt van een GUI voor de windows en mac klikkers.
Als dat allemaal losse licenties zijn die allemaal los beheert moeten worden, dan is de overhead voor een beetje een groot bedrijf al snel duurder dan de licenties zelf.wackmaniac schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:40:
[...]
5 dollar per gebruiker per maand is geen geld (...) Ik ben vooral benieuwd hoe open Docker staat voor een fixed price licentie voor een bedrijf. Ik zie vooral een hoop extra werk in het beheer van al die licenties.
In de "Business" pricing tier zit "Centralised Management", dus daar zal die overhead waarschijnlijk wel een stuk minder zijn. Die kost wel meteen $21 pgpm.