Oh ja, ik moet eigenlijk ook nog eens tijd in ruimen om het crashen van m'n filemanager (thunar) te rapporteren als je files (in batch) renamed dan crashed die nogal eens, wat op zich wel irritant is. Maar goed op dat moment wil ik door met de dingen waar mee ik bezig was en daarna komt het er ook niet meer van.Lethalis schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:08:
Maar goed, er is altijd wel iets. Op mijn vorige laptop draaide ik wel Linux (Fedora en ook een tijdje Ubuntu) en daar had ik ook allerlei funky dingen hoor. Op de desktop dan. Tot en met dat zelfs een filmpje op YouTube afspelen niet meer lukte na een update. Maar ook kleine dingen zoals dat de batterij indicator crashte etc.
En een grub update waarna je rammelkast niet meer wil starten is ook zo wat.
Oja en met 5.13.4 kernel update lijkt op m'n andere laptop dat tie niet meer snapt hoe dm-crypted LVM volumes te mounten, dus dat is ook nog een feestje (wat hopelijk iemand in de tussentijd uitzoekt en oplost
Dus nee je hebt zeker gelijk dat er bij Linux ook genoeg funky stuff is, alleen heb ik bij Microsoft soms het idee dat het policy begint te worden, zeker als ze zo'n bak met telemetrie terug krijgen (al zit daar misschien ook wel het probleem, dat ze menen het daarom eerder en minder zelf getest over de schutting te kunnen mikken).
[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 23-07-2021 16:33 ]