Skyaero schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:42:
[...]
Een van jullie klanten kan zich niet veroorloven om 25k neer te tellen voor een nieuw serverpark, maar jullie kunnen hem wel voorzien van maatwerk PITA software. Of de klant is gek, of je bedrijf vraagt veel te weinig voor het maatwerk.
Klant zijn redenatie is dat het maatwerk niet nodig zou zijn geweest als onze web shop het gewoon zou doen. En als voorbeeld heeft hij dus een webshop van de concurrent.
Dit maatwerk werd dus gratis gedaan.
Ik moest trouwens even opzoeken wat je met PITA bedoelde. Kreeg er al trek in een broodje van

Een andere klant kan wel zijn hardware vervangen (maar kennelijk niet zijn licenties), maar heeft een brakke internet verbinding en jullie leveren weer maatwerk. Dat geld had ook in een goede internetverbinding gestoken kunnen worden. En hoe worden de offsite backups gemaakt over een ADSL lijntje?
Je kunt niet overal een goede internetverbinding krijgen, tenzij je voor tienduizenden euro's speciaal voor jou een glasvezel lijn naar het pand laat leggen (met graafwerkzaamheden etc).
Backups worden bij sommige klanten nog ouderwets gedaan... met een USB schijf voor elke dag van de week die de klant zelf wisselt en mee naar huis neemt.
Ik ben best wel benieuwd naar de visie van jullie bedrijf voor de komende vijf jaar. Ik hoor legacy en PITA maatwerk. Wordt volgens mij best wel lastig om te innoveren, laat staan nieuwe medewerkers te vinden.
Tsja, het is mijn bedrijf niet... ik werk er alleen maar. Mijn eigen visie zou zijn om zoveel mogelijk te richten op het bouwen van webapplicaties en onze ERP software daarmee naar de cloud te brengen.
Als we dit goed aanpakken, zou het zelfs via een ADSL lijn redelijk moeten werken. Daarnaast heeft het talloze andere voordelen (geen gezeur meer met IT bij klanten, klanten kunnen dan ook makkelijk vanuit thuis inloggen op het systeem, ze kunnen andere devices gebruiken zoals tablets, backups kunnen automatisch en centraal geregeld worden, enzovoorts).
Maar nogmaals, dat is feedback op je bedrijf, niet op jou als persoon

Mja ik heb er ook moeite mee. Ik wil graag meer vooruitstrevende dingen doen, maar de omgeving waarin ik zit, laat dit niet voldoende toe.
Het is dat ik voor de rest veel vrijheid heb (qua vrij nemen, uurtje eerder weg gaan als nodig is, etc), er een relaxte sfeer hangt, salaris vrij goed is, enzovoorts.
Omdat ik het eigenlijk dus vrij goed heb, vind ik het moeilijk om op te stappen en iets anders te gaan doen. Ik werk er ook al meer dan 10 jaar.
Met een gezin neem je daarnaast ook wat minder snel risico's. En eerlijk is eerlijk, als mijn dochtertje weer eens een paar nachten slecht slaapt dan zit ik ook als een zombie op mijn werk en ben ik niet altijd even productief.
Het lijkt me best lastig om mezelf te moeten bewijzen op een nieuwe baan als ik in de tussentijd thuis te weinig rust krijg. Vaak lukt het me niet eens meer om 's avonds ueberhaupt iets zinnigs te doen (zoals nog even iets uitzoeken uit interesse).
Vroeger deed ik dat namelijk heel vaak. Dan kroop ik 's avonds en in het weekend achter mijn computer en leerde mezelf bijvoorbeeld Angular aan. Nu ben ik daar vaak te moe voor 's avonds en in het weekend krijg ik de kans niet meer (huishouden + aandacht aan gezin besteden).
Mijn angst is dus dat ik ergens terecht zou komen waar ik die extra aandacht aan mijn werk moet besteden en als mij dat dan niet lukt...
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.