De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⓬ Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 102 Laatste
Acties:
  • 586.000 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als ik nog één keer een bug binnenkrijg over een bevroren UI en ik zie dat de code hangt op .Result ga ik mensen asynchroon voor hun kop slaan }:|

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
dev10 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:55:
Ik word gewoon weer opgefokt als ik uit zit te typen. :(
Ligt niet aan jou, ik word er ook nijdig van en ik was hier nieteens het slachtoffer ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

kenneth schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:56:
Als ik nog één keer een bug binnenkrijg over een bevroren UI en ik zie dat de code hangt op .Result ga ik mensen asynchroon voor hun kop slaan }:|
Tja, async leek zo gemakkelijk. :)

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:36
Sandor_Clegane schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:43:
[...]

Tja, async leek zo gemakkelijk. :)
Het is nog steeds een stuk makkelijker dan zelf klooien met mutexen en semaforen in ieder geval. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Mugwump schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:14:
[...]

Het is nog steeds een stuk makkelijker dan zelf klooien met mutexen en semaforen in ieder geval. :P
Probleem is alleen dat het "turtles all the way down" moet zijn in de huidige implementatie. Dat kan wel eens lastig zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:53

Koenvh

Hier tekenen: ______

Doe je dat ook, of beloof je alleen dat je dat gaat doen? :+

🠕 This side up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
Koenvh schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Dat is het probleem met asynchroon he, je wacht niet op het resultaat, dus je weet het niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Koenvh schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Daar kom ik nog op terug!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
We wachten op het resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:32

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow zit verbaasd naar een stukje code te kijken...
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
std::vector<GLdouble> g_foo;

/*...*/

void bar(/*...*/) {

/*...*/

std::vector<GLdouble>().swap(g_foo);
}

Dit lijkt me een best omslachtige manier om een vector te clearen?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:40

Matis

Rubber Rocket

Mugwump schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:14:
Vergeet Dommel niet!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:37:
* RayNbow zit verbaasd naar een stukje code te kijken...
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
std::vector<GLdouble> g_foo;

/*...*/

void bar(/*...*/) {

/*...*/

std::vector<GLdouble>().swap(g_foo);
}

Dit lijkt me een best omslachtige manier om een vector te clearen?
Het probleem is dat een clear() het geheugen niet vrijgeeft.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:00:
[...]

Het probleem is dat een clear() het geheugen niet vrijgeeft.
Ah, daar heb je gelijk in. In het bovenstaande geval wordt natuurlijk van de naamloze vector de destructor aangeroepen.

* RayNbow gaat nu maar eens proberen te achterhalen waarom de oorspronkelijke programmeur bedacht had dat het nodig was om het geheugen vrij te geven i.p.v. het reeds gereserveerde geheugen vast te houden voor de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Als ik een ding heb geleerd in mijn 'carrière' is dat 90% van de ontwikkelaars geen hol snapt van asynchroniteit, threads, processen, en alles wat daar mee te maken heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
EddoH schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:05:
[...]

Als ik een ding heb geleerd in mijn 'carrière' is dat 90% van de ontwikkelaars geen hol snapt van asynchroniteit, threads, processen, en alles wat daar mee te maken heeft....
Concurrent / distributed programming is dan ook een vakgebied op zich. :P
Wat er gebeurt in een sequentieel proces is ook veel simpeler en makkelijker te behappen dan wat er gebeurt als er opeens allemaal dingen gelijktijdig gebeuren, die ook niet zelden dezelfde state muteren.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Het is typisch zo'n onderwerp waar je al gauw een intuïtief beeld bij vormt en onbewust aanneemt dat dat klopt zonder je bewust te zijn van de duizend valkuilen. Net als met datums. Je werkt er elke dag mee, hoe ingewikkeld kan het zijn? Nou ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Mugwump schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:28:
[...]

die ook niet zelden dezelfde state muteren.
Daar ga je al... :+

Overigens doelde ik niet zozeer op de vele valkuilen, maar meer op de onbewuste onbekwaamheid op het gebied. Niet weten wat nu verschil is tussen een semaphore gebruiken, of een poll/sleep/busy wait constructie. Geen idee hebben welke datastructuren thread safe zijn en waarom. Niet weten wanneer een thread nu echt iets toevoegt maar alleen denken dat 'meer threads is meer performance', etc.

[ Voor 51% gewijzigd door EddoH op 22-02-2019 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Mugwump schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:28:
[...]

Concurrent / distributed programming is dan ook een vakgebied op zich. :P
Wat er gebeurt in een sequentieel proces is ook veel simpeler en makkelijker te behappen dan wat er gebeurt als er opeens allemaal dingen gelijktijdig gebeuren, die ook niet zelden dezelfde state muteren.
Daarom is het best jammer dat Erlang zo weinig gebruikt wordt. De BEAM en dergelijke hebben al heel veel moeilijke dingen voor je uitgedacht en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Uiteindelijk ontkom je daar in bijna geen enkel systeem aan.
Als je het niet in je code doet, dan gebeurt het uiteindelijk wel bij een vorm van persistente opslag. Er is een reden dat elke database wel een vorm van concurrency control heeft.
Overigens doelde ik niet zozeer op de vele valkuilen, maar meer op de onbewuste onbekwaamheid op het gebied. Niet weten wat nu verschil is tussen een semaphore gebruiken, of een poll/sleep/busy wait constructie. Geen idee hebben welke datastructuren thread safe zijn en waarom. Niet weten wanneer een thread nu echt iets toevoegt maar alleen denken dat 'meer threads is meer performance', etc.
Klopt, maar dat heel geldt in mijn ogen wel voor het gros van de concepten in de informatica die het niveau van wat control statements, classes en methodes. Het gros van de developers heeft al flinke moeite met wat recursieve algoritmen of iets anders wat je in elkaar knutselen van een applicatie met wat libraries overstijgt. :P

Gaf laatst ook nog een stukje training over wat OO-principes waarbij een collega threads / processes in Python ging uitleggen. Veel verder dan "er gebeurt wat tegelijkertijd, eigenlijk geen idee wat je er verder mee moet" ging het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04
Volgens mij zit hij in een deadlock :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:31:
[...]

Zoiets is er al: https://gitstore.app/, tenminste dit is waar ik aan dacht bij je beschrijving.
Dat is.... letterlijk.... de service waar ik het over had :D

AssertChris is 1 van mijn beste vrienden ;) Yoshi === Chris ;)

En ik wilde graag wat interesse peilen, niet een eigen product verkopen ofzo :)

En gitstore is pas vrij recent live gegaan. Mijn vraag was zo'n beetje een uur of 4 voordat ze live gingen :D

[ Voor 24% gewijzigd door Firesphere op 23-02-2019 03:35 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Firesphere schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 03:32:
[...]

Dat is.... letterlijk.... de service waar ik het over had :D

AssertChris is 1 van mijn beste vrienden ;) Yoshi === Chris ;)

En ik wilde graag wat interesse peilen, niet een eigen product verkopen ofzo :)

En gitstore is pas vrij recent live gegaan. Mijn vraag was zo'n beetje een uur of 4 voordat ze live gingen :D
Ik vind zelf het verdienmodel nog een beetje lastig. Dat is wellicht discutabel maar je kan eigenlijk niet heel casual je code verkopen want dan maak je verlies. Aan de andere kant is het fair omdat het gewoon een fixed-fee is, welke ook nog niet duur is.

Overigens importeert hij maar 2 van mijn 11 repo's vanuit github.

Ik ga sowieso dit verder in de gaten houden, het kan best een interessant platform worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 14:49
EddoH schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:39:
[...]
+10 voor dat....

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:46

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Altijd leuk. Iemand die denkt een SQL injection lek op te lossen door de gegenereerde query maar door PDO te duwen, ipv mysql_query.... :F

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 15:21
Sowieso mag je in dat geval PHP gaan updaten, want dat is maximaal PHP 5.6 en die wordt sinds eind vorig jaar niet meer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op maandag 25 februari 2019 @ 22:42:
[...]

Ik vind zelf het verdienmodel nog een beetje lastig. Dat is wellicht discutabel maar je kan eigenlijk niet heel casual je code verkopen want dan maak je verlies. Aan de andere kant is het fair omdat het gewoon een fixed-fee is, welke ook nog niet duur is.

Overigens importeert hij maar 2 van mijn 11 repo's vanuit github.

Ik ga sowieso dit verder in de gaten houden, het kan best een interessant platform worden.
Private repos worden alleen geimporteerd als ze een release tag hebben. Ik gok dat je meeste private repos dat niet direct hebben, ex equo, niet beschikbaar (Tenzij je partner bent, maar ook dat is alleen intern, dus helpt je nog steeds niets voor je sales :) )

Wat betreft verdienmodel... Je krijgt je geld terug als je niet het minimum haalt. Als je het abbo van 9$/maand hebt, maar slechts 8$ verkoopt per maand, krijg je 1$ per maand terug, etc. Pas zodra je winst maakt, of beter gezegd, geen geld verliest, is het niet meer helemaal gratis.

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 26-02-2019 09:29 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
[...]

Als ik een ding heb geleerd in mijn 'carrière' is dat 90% van de ontwikkelaars geen hol snapt van asynchroniteit, threads, processen, programmeren en alles wat daar mee te maken heeft....
Fixed that for you.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo kwam ik een keer een mooie submit tegen: "Fixed deadlock". Hoe? Nou, door gewoon de lock uit te commenten |:(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:46

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dev10 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:19:
Sowieso mag je in dat geval PHP gaan updaten, want dat is maximaal PHP 5.6 en die wordt sinds eind vorig jaar niet meer ondersteund.
Ja hou maar op :+ Dit zijn allemaal kleine homepages voor oud-leden van onze studievereniging en die kunnen vaak niet echt programmeren. Tijdje geleden alles vanuit een shared Apache naar Docker overgezet, op een dedicated VM voor deze taken. Dus in worst case zorgt hun lekke/oude code ervoor dat een container gecompromised wordt, dat is hun eigen risico. Als de aanval dan nog uit de container zou weten te ontsnappen (zie een bepaald lek laatst) dan nog is de invloed beperkt tot de overige legacy meuk binnen die VM.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
.oisyn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:10:
Zo kwam ik een keer een mooie submit tegen: "Fixed deadlock". Hoe? Nou, door gewoon de lock uit te commenten |:(
Afbeeldingslocatie: https://imgflip.com/s/meme/Roll-Safe-Think-About-It.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
dev10 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:37:
Oh ja, breek me de bek niet los. Incassobatchbestanden voor de Rabobank zijn bestanden in XML formaat volgens de pain.008.001.02 en, geloof me, die naam is niet toevallig gekozen. Er zit geen enkele logica in hoe de XML-tags hun naam hebben gekregen.
Om hier nog even op terug te komen: de volgorde van de XML-elementen maakt dus ook uit.

Onderstaand voorbeeld is geldig:

XML:
1
2
3
4
5
<PstlAdr>
  <Ctry>NL</Ctry>
  <AdrLine>Straat 1</AdrLine>
  <AdrLine>1234 AB Plaatsnaam<AdrLine>
</PstlAdr>

XML:
1
2
3
4
5
<PstlAdr>
  <Ctry>NL</Ctry>
</PstlAdr>

En bovenstaand voorbeeld dus niet en geeft in de SWIFT testtool de volgende foutmelding:
Ctry can occur a maximum of 2 time(s) in the current sequence. This limit was exceeded. No child element is expected at this point.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 18:56
dev10 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:03:
[...]
Om hier nog even op terug te komen: de volgorde van de XML-elementen maakt dus ook uit.

Onderstaand voorbeeld is geldig:
XML:
1
2
3
4
5
<PstlAdr>
  <Ctry>NL</Ctry>
</PstlAdr>

XML:
1
2
3
4
5
<PstlAdr>
  <Ctry>NL</Ctry>
</PstlAdr>

En bovenstaand voorbeeld dus niet en geeft in de SWIFT testtool de volgende foutmelding:

[...]

8)7
Uiteraard maakt de volgorde van de elementen uit, de XML wordt immers gevalideerd ten opzicht van een XSD en daarin ligt ook de volgorde vast. Ik zie daar het probleem niet echt.
Op het eerste zicht lijkt er een redelijke XSD en documentatie te bestaan voor die standaard. Toch altijd beter dan geen XSD en geen documentatie.

De namen van de tags zijn wel vreemd ingekort, dat is zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nog altijd beter dan XML gegenereerd door een SAP-systeem, met een veld als GLTGV (Gültig Von) dat als formaat enkel dd.mm.yyyy accepteert.

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 26-02-2019 13:01 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Otherside1982 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:57:
[...]

Uiteraard maakt de volgorde van de elementen uit, de XML wordt immers gevalideerd ten opzicht van een XSD en daarin ligt ook de volgorde vast. Ik zie daar het probleem niet echt.
Op het eerste zicht lijkt er een redelijke XSD en documentatie te bestaan voor die standaard. Toch altijd beter dan geen XSD en geen documentatie.

De namen van de tags zijn wel vreemd ingekort, dat is zeker waar.
Als ik de spec goed lees, maakt de volgorde niet uit. Dat betekend natuurlijk niet dat er geen programmas zijn waarbij het niet uitmaakt, en zeker in dit geval maakt het wel uit (want postcode voor straatnaam is ongebruikelijk), maar dat zou je ook anders kunnen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Het antwoord is: it depends. Als er gebruik wordt gemaakt van een XML Schema (XSD) kan de volgorde wel degelijk vast liggen.

Als er een <xs:sequence>-element wordt gebruikt moeten de child elements in de volgorde staan die in de XSD is vastgelegd. Als er <xs:all> wordt gebruikt maakt de volgorde van de child elements niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Alex) schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:00:
Nog altijd beter dan XML gegenereerd door een SAP-systeem, met een veld als GLTGV (Gültig Von) dat als formaat enkel dd.mm.yyyy accepteert.
In mijn vorige werk moest ik aanwerken tegen een Duitse database met alleen maar afkortingen, oja volledig ongedocumenteerd, en een vrolijke Frans die bij gebrek aan programmeer ervaring alles opgelost had in stored procedures van 400 regels lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een mens wordt van minder moordlustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Alex) schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:13:
Het antwoord is: it depends. Als er gebruik wordt gemaakt van een XML Schema (XSD) kan de volgorde wel degelijk vast liggen.

Als er een <xs:sequence>-element wordt gebruikt moeten de child elements in de volgorde staan die in de XSD is vastgelegd. Als er <xs:all> wordt gebruikt maakt de volgorde van de child elements niet uit.
Dat is hier dus het geval. Waar het me meer om ging, was de foutmelding die naar voren komt vanuit de testtool.

In de xsd staat het veld beschreven als <xs:element maxOccurs="1" minOccurs="0" name="Ctry" type="CountryCode"/>. Dat je dan die foutmelding krijgt dat hij meer dan twee keer voorkomt, dat zorgt voor een hoop onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Waarschijnlijk telt de gebruikte validator <Ctry> en </Ctry> als aparte items. Regex, misschien? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Alex) schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:31:
Waarschijnlijk telt de gebruikte validator <Ctry> en </Ctry> als aparte items. Regex, misschien? 8)7
Eigenlijk zou er een soort van Iban voor adressen moeten zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
raptorix schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:35:
[...]

Eigenlijk zou er een soort van Iban voor adressen moeten zijn :)
Is er :)

Plan op Google Maps maar eens een route naar 9F46CV3Q+9C of naar CV3Q+9C Amsterdam.

[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 26-02-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
raptorix schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:24:
[...]

In mijn vorige werk moest ik aanwerken tegen een Duitse database met alleen maar afkortingen, oja volledig ongedocumenteerd, en een vrolijke Frans die bij gebrek aan programmeer ervaring alles opgelost had in stored procedures van 400 regels lang.
Wij hebben ooit eens legacy code in beheer gekregen, dat oorspronkelijk door een Frans bedrijf was gemaakt. Het was dus Franstalige spagettie code, inclusief rare afkortingen en spelfouten. Zelfs in het Engels zou het gokken zijn met de code nu precies doet, maar omdat het nu ook gewoon niet te lezen was, was er dus totaal geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Alex) schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:35:
[...]

Plan op Google Maps maar eens een route naar CV3Q+9C.
Hmm...
Plus codes are based on latitude and longitude – the grid that can be used to describe every point on the planet. By using a simpler code system, they end up much shorter and easier to use than traditional global coordinates.
Dat zegt weinig. Eens verder graven...
Open Location Codes are encodings of WGS84 latitude and longitude coordinates in degrees.
Ah, okay. Dus als ik een pluscode gebruik om een bepaalde plek in Europa aan te wijzen kan het zijn dat ik over zo'n 120 jaar de code moet wijzigen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die kans is aanwezig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]

En het ergste vind ik nog dat veel van die mensen later wel managers worden en het vervolgens raar vinden dat jij zoveel aandacht en tijd besteedt aan iets wat zij totaal niet belangrijk lijken te vinden.

Hetzelfde geldt voor het implementeren van goede beveiligingsmaatregelen (cryptografie in het algemeen), het goed instellen van referentiële integriteit in een relationele database ( :F ), het kiezen en juist implementeren van optimistic vs pessimistic concurrency, ga zo maar door.

Er zijn tig onderwerpen in ons vakgebied die ik interessant vind en waar ik veel aandacht aan kan besteden, waarbij ik vaak het gevoel heb dat mensen (leidinggevenden en zelfs ook collega's) vinden dat ik daar veel te kritisch mee omga (en het ze alleen maar lastig maak).

Want tsja, zij pleuren gewoon maar wat neer. Als het werkt, dan is het goed.

En dan klaag ik niet per se over mijn huidige werk, maar het is mijn ervaring in het algemeen. Het boeit mensen gewoon niet.

Ze willen gewoon dat je snel iets in elkaar flanst zodat de klant blij is, snel de winst pakken en hop naar het volgende project. Met een ingecalculeerde tolerantie voor "omdat de programmeur anders ongelukkig wordt, mag hij af en toe ook iets nieuws proberen of uitzoeken, maar spendeer er niet teveel tijd aan he!".

Eigenlijk wordt alles wat ons vak echt een vak maakt, zwaar verwaarloosd in de praktijk.

Vroeger dacht ik altijd dat het lag aan mijn keuze voor kleinere bedrijven, maar ik heb de laatste jaren toch een hoop rotzooi gezien die van grote bedrijven vandaan komt ;(

Ach ja.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:26:
[...]

Private repos worden alleen geimporteerd als ze een release tag hebben. Ik gok dat je meeste private repos dat niet direct hebben, ex equo, niet beschikbaar (Tenzij je partner bent, maar ook dat is alleen intern, dus helpt je nog steeds niets voor je sales :) )

Wat betreft verdienmodel... Je krijgt je geld terug als je niet het minimum haalt. Als je het abbo van 9$/maand hebt, maar slechts 8$ verkoopt per maand, krijg je 1$ per maand terug, etc. Pas zodra je winst maakt, of beter gezegd, geen geld verliest, is het niet meer helemaal gratis.
Ah dat zijn hele mooie features, ze zouden daar goed aan doen om dat goed te vermelden. Voor mij zijn dat namelijk echt hele grote pluspunten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 11:05
Lethalis schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:06:
[...]

En het ergste vind ik nog dat veel van die mensen later wel managers worden en het vervolgens raar vinden dat jij zoveel aandacht en tijd besteedt aan iets wat zij totaal niet belangrijk lijken te vinden.

Hetzelfde geldt voor het implementeren van goede beveiligingsmaatregelen (cryptografie in het algemeen), het goed instellen van referentiële integriteit in een relationele database ( :F ), het kiezen en juist implementeren van optimistic vs pessimistic concurrency, ga zo maar door.

Er zijn tig onderwerpen in ons vakgebied die ik interessant vind en waar ik veel aandacht aan kan besteden, waarbij ik vaak het gevoel heb dat mensen (leidinggevenden en zelfs ook collega's) vinden dat ik daar veel te kritisch mee omga (en het ze alleen maar lastig maak).

Want tsja, zij pleuren gewoon maar wat neer. Als het werkt, dan is het goed.

En dan klaag ik niet per se over mijn huidige werk, maar het is mijn ervaring in het algemeen. Het boeit mensen gewoon niet.

Ze willen gewoon dat je snel iets in elkaar flanst zodat de klant blij is, snel de winst pakken en hop naar het volgende project. Met een ingecalculeerde tolerantie voor "omdat de programmeur anders ongelukkig wordt, mag hij af en toe ook iets nieuws proberen of uitzoeken, maar spendeer er niet teveel tijd aan he!".

Eigenlijk wordt alles wat ons vak echt een vak maakt, zwaar verwaarloosd in de praktijk.

Vroeger dacht ik altijd dat het lag aan mijn keuze voor kleinere bedrijven, maar ik heb de laatste jaren toch een hoop rotzooi gezien die van grote bedrijven vandaan komt ;(

Ach ja.
Dat is niet alleen in ons vak. Vergelijk maar eens een timmerman die aan het bouwen is in een nieuwe Vinex-wijk met een timmerman bij een meubelmaker. Is ook een wereld van verschil hoeveel aandacht die aan hun vak/werk mogen besteden.
Hoort m.i. gewoon bij een commerciële omgeving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Alex) schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:35:
[...]

Plan op Google Maps maar eens een route naar 9F46CV3Q+9C of naar CV3Q+9C Amsterdam.
Ik vind die codes wel lastig om te onthouden of over te nemen. https://what3words.com doet dat een stuk gebruiksvriendelijker, maar hun licentie is niet zo vriendelijk. http://www.what3fucks.com heeft daarentegen wel een vriendelijke licentie en leesbare adressen en dan wordt 9F46CV3Q+9C rollop arse dumbshit asshole en CV3Q+9C trollop arse dumbshit flamer (om en nabij).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Vandaag een factuur ontvangen waarop de prijzen nog als guldens / florijnen worden gevoerd 8)7

De desbetreffende partij maar gevraagd om een factuur met Euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Matis schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:06:
Vandaag een factuur ontvangen waarop de prijzen nog als guldens / florijnen worden gevoerd 8)7

Waarom? Gewoon in guldens betalen jôh :+

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Koenvh schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:08:
Waarom? Gewoon in guldens betalen jôh :+
Met die gedachte heb ik ook nog gespeeld, delen door 2,20.... nogwat.

Denk toch dat ze daarmee niet akkoord gaan :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

2,20371, ik weet het nog precies :P

De snelle truc was delen door 2 en dan nog een tiende eraf (of vermenigvuldigen met 2 en dan een tiende erbij voor de andere kant op)

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 26-02-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:16:
2,20371, ik weet het nog precies :P

De snelle truc was delen door 2 en dan nog een tiende eraf (of vermenigvuldigen met 2 en dan een tiende erbij voor de andere kant op)
Klopt, dat was in de basis significant genoeg :D

Ik vind het bizar dat er, 17 jaar na dato, nog facturen worden geprint met daarop f als valuta ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Zijn het geen Antilliaanse guldens?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

Matis schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:53:
Ik vind het bizar dat er, 17 jaar na dato, nog facturen worden geprint met daarop f als valuta ;w
Drie jaar geleden kreeg ik nog facturen van een Franse crediteur die het bedrag in zowel EUR als Franse Franc vermeldde. Op prachtig doordrukpapier (ons wc-papier is nog luxer). Als ze niet failliet waren gegaan, ben ik ervan overtuigd dat ze dat nu nog zouden doen.

Het ontvangen van cheques van Franse (en Engelse) afnemers heeft ook nog véél te lang geduurd. Indertijd gaf dat al problemen toen het zakelijke gedeelte van ABN AMRO was overgenomen door Deutsche Bank. Op welk Deutsche Bank kantoor in Nederland wil je je cheques gaan inleveren? :? Kon gelukkig nog een tijd lang bij de ABN kantoren, maar wat een gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dat kan ik me niet voorstellen bij dit oer-Nederlandse bedrijf.
DHH schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 00:17:
Drie jaar geleden kreeg ik nog facturen van een Franse crediteur die het bedrag in zowel EUR als Franse Franc vermeldde. Op prachtig doordrukpapier (ons wc-papier is nog luxer). Als ze niet failliet waren gegaan, ben ik ervan overtuigd dat ze dat nu nog zouden doen.
Daar zou ik dan nog een beetje in kunnen komen om de terugrekening naar guldens te doen, maar als enige valuta :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Matis schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:59:
[...]

Dat kan ik me niet voorstellen bij dit oer-Nederlandse bedrijf.
Het is niet voor niks oer-Nederlands blijkbaar _O-

Het is niet de gelijknamige cryptocoin?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Matis schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:06:

Ik kan me zo voorstellen dat de boekhouder en/of de fiscus daar ook nog wel wat van vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Misschien is de waarde in euro's maar is het boekhoudprogramma dat ze gebruiken zo oud dat het geen kent? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Alex) schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:44:
Misschien is de waarde in euro's maar is het boekhoudprogramma dat ze gebruiken zo oud dat het geen kent? :P
Cobol jwz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
DOS 6.22 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
ThomasG schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:36:
[...]
Wij hebben ooit eens legacy code in beheer gekregen, dat oorspronkelijk door een Frans bedrijf was gemaakt. Het was dus Franstalige spagettie code, inclusief rare afkortingen en spelfouten. Zelfs in het Engels zou het gokken zijn met de code nu precies doet, maar omdat het nu ook gewoon niet te lezen was, was er dus totaal geen touw aan vast te knopen.
Wij hebben het ooit eens gehad met code die origineel afkomstig was uit een outsource-fabriek in Portugal.
Een bende om doorheen te kauwen en het nodige portugees her en der in gebruik voor functie- en variable-namen. Kwamen op de vreemdste plekken ook een cryptische drie letter variable tegen die niemand echt kon plaatsen. Totdat iemand op de gok het toch eens door een online vertaler heen haalde, en jawel: het bleek Portugees te zijn voor "het ding." 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door R4gnax op 27-02-2019 23:15 ]

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Sandor_Clegane schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:40:
[...]

Daarom is het best jammer dat Erlang zo weinig gebruikt wordt. De BEAM en dergelijke hebben al heel veel moeilijke dingen voor je uitgedacht en opgelost.
Lekker late reactie maar ik kan altijd wel een plekje voor je vinden hoor hier in Stockholm ;) :P

Vorige week maandag begonnen bij nieuwe werkgever :) Goed moment om me dot files en bootstrap scripts bij te werken. Viel me alleszins mee hoe weinig ik heb hoeven sleutelen :)

De vraag die in mij opkomt, hoeveel van jullie hebben je dot files in git en hoeveel hebben bootstrap like scripts om je workstation|laptop snel in te richten? :)

Voor mij bestaan mijn scripts met name uit het symlinken van me dot files, paar packages die geïnstalleerd worden, wat standaard directories en Erlang OTP 20 en 21. Niet veel spannends maar heb een hekel aan het hele "setup" gebeuren.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:54
Ik vind het hele setup gebeuren juist heerlijk. Lekker een dagje dingen installeren. Maar goed ik doe dat hooguit 1x per 5 jaar denk ik.
Edit: net gecheckt: huidige machine 6 jaar en 3 maanden.

[ Voor 17% gewijzigd door sig69 op 28-02-2019 01:51 ]

Roomba E5 te koop

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39

Crazy D

I think we should take a look.

R4gnax schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:11:
Totdat iemand op de gok het toch eens door een online vertaler heen haalde, en jawel: het bleek Portugees te zijn voor "het ding." 8)7
Dat vind ik dan wel weer leuk :o

Exact expert nodig?

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Die site geeft juist aan dat DOS 6.22 geen update heeft gekregen. Alleen de DOS versie die bij Windows 95 en hoger zat, heeft ondersteuning voor het euro teken.

• farlane
Laurens-R schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:09:
[...]
Die site geeft juist aan dat DOS 6.22 geen update heeft gekregen. Alleen de DOS versie die bij Windows 95 en hoger zat, heeft ondersteuning voor het euro teken.
Maar het kan wel ....
The purpose of this page is to bring the euro to MS-DOS and all varieties of Windows DOS and Windows command prompts.

• alienfruit
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Weet iemand hier in hoeverre de GDPR regelgeving het mogelijk maakt om statistieken (tabel profile_statistics (profile_id, total_orders, refunded_orders, cancelled_orders) te bewaren van verwijderde profielen? Ik wil graag bijhouden hoeveel een profiel een bestelling heeft geplaatst en hoe vaak het teruggestuurd is.

Momenteel als een profiel wordt verwijderd dan worden alle persoonlijke gegevens geanonimiseerd met random karakters. In hoeverre is dit toegestaan? Zover ik het begrijp zou dit geen probleem moeten zijn?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35
alienfruit schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:48:
Weet iemand hier in hoeverre de GDPR regelgeving het mogelijk maakt om statistieken (tabel profile_statistics (profile_id, total_orders, refunded_orders, cancelled_orders) te bewaren van verwijderde profielen? Ik wil graag bijhouden hoeveel een profiel een bestelling heeft geplaatst en hoe vaak het teruggestuurd is.

Momenteel als een profiel wordt verwijderd dan worden alle persoonlijke gegevens geanonimiseerd met random karakters. In hoeverre is dit toegestaan? Zover ik het begrijp zou dit geen probleem moeten zijn?
Dus als ik het wel heb: je hebt die (beperkte) statistieken aan een profile_id hangen, wat niet meer aan een persoon hangt want dat is geanonimiseerd ?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:48:
Zolang de gegevens niet meer te herleiden zijn naar een persoon is dat volgens mij geen probleem.

• alienfruit
  • Laatst online: 11-10 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Ja, de profile record bestaat nog wel maar is gemarkeerd als verwijderd en velden zoals telefoonnummer, naam, e.d. is allemaal geanonimiseerd door random karakters.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Volgens mij mag je zulke informatie/statistieken op die manier bewaren volgens GDPR.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:44

orf

Hier mensen al .dev geregistreerd? Vanaf 17:00 vandaag kun je registreren. :)

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01 14:42
Helaas was kevin.dev al geregistreerd, maar mijn achternaam (van den Broek) nog niet. Dus zojuist vandenbroek.dev afgesloten :)

• Koenvh

Koenvh

koen.dev was al weg. Niet heel erg, ik wacht nog steeds op koen.zip :P

🠕 This side up

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alleen als je HTTPS serveert. Hoe gaan ze dat afdwingen :?

.edit: oh, zo dus. Preloaded HSTS in Chrome en FF.

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2019 21:18 ]

• Koenvh

Koenvh

.oisyn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:15:
Alleen als je HTTPS serveert. Hoe gaan ze dat afdwingen :?
Google komt met de mattenklopper langs je huis als je geen HTTPS gebruikt :+
Overigens negeert Let's Encrypt HSTS, dus je kunt wel een nieuw certificaat aanvragen zonder dat je al een werkend certificaat moet hebben (anders was 't wel erg onhandig geweest). Doen ze ook al voor .app en .page

[ Voor 3% gewijzigd door Koenvh op 28-02-2019 23:25 ]

🠕 This side up

• gekkie
Geen schuur.dev ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of pieter.dev/ries :P

Coroutines in KolQ *O*

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
>>> foo() => (yield 1) + (yield 2)
>>> g := foo()
<coroutine>
>>> g.lastResult
1
>>> g.resume(10)
2
>>> g.resume(20)
30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:37:
Of pieter.dev/ries :P

Coroutines in KolQ *O*

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
>>> foo() => (yield 1) + (yield 2)
>>> g := foo()
<coroutine>
>>> g.lastResult
1
>>> g.resume(10)
2
>>> g.resume(20)
30
Wat is het resultaat als je hierna nogmaals resume aanroept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
orf schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:42:
Klopt het dat de prijzen van .DEV tussen de 10 EUR & 15 EUR liggen (per jaar)?
Opzich wel duur, maar zou eigenlijk wel eentje willen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
Jip, 12 euro/jaar bij Google domains. Andere providers hanteren ongeveer dezelfde prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 06:48:
[...]

Wat is het resultaat als je hierna nogmaals resume aanroept?
null, en hasResult is false. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik iets als javascript's undefined wil inbouwen. Ik mis wel een beetje de distinctie tussen null en geen value. De moeite die ik ermee heb is dat wat je ook kiest voor "geen value" dan ook gewoon een value is, en dan ben je eigenlijk weer niets opgeschoten 8)7.

Dan krijg je dit soort nonsens:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
> a = []
[]
> a["a"]
undefined
> "a" in a
false
> a["a"] = a["b"]
undefined
> a["a"]
undefined
> "a" in a
true

Wat zegt undefined dan nou eigenlijk? Is het member niet gedefinieerd, of is het member wel gedefinieerd maar heeft die een waarde die gelijk is aan "niet gedefineerd"?

Dan neig ik er meer naar om een assignment van undefined gelijk te maken aan een delete (dat is ook nog een concept dat KolQ mist). Dan kan je dus ook nooit variabelen hebben die undefined zijn, want ze bestaan dan ook echt niet meer.

.edit: hmm nu ik daar wat langer over nadenk vind ik dat eigenlijk wel een hele mooie oplossing :)

[ Voor 67% gewijzigd door .oisyn op 01-03-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
kevintjeb schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:27:
Jip, 12 euro/jaar bij Google domains. Andere providers hanteren ongeveer dezelfde prijzen
Dat is niet helemaal waar. Er zijn een heleboel .dev domeinnamen die Google als "premium" heeft gemarkeerd. Deze kun je niet via je eigen provider registreren, omdat ze zijn gemarkeerd als ingebruik, terwijl de whois aangeeft dat ze vrij zij. Deze kun je dan via Google.domains kopen voor zo'n 640 per jaar, en sommige nog hoger.

En ja, dat heb ik gechecked omdat een simpele whois aangaf dat bepaalde domeinen nog vrij waren maar ik ze niet kon registeren. Blijkt dat het dus wel kan, maar dan voor een premium prijs. Laat dan maar zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
ThomasG schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:31:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Er zijn een heleboel .dev domeinnamen die Google als "premium" heeft gemarkeerd. Deze kun je niet via je eigen provider registreren, omdat ze zijn gemarkeerd als ingebruik, terwijl de whois aangeeft dat ze vrij zij. Deze kun je dan via Google.domains kopen voor zo'n 640 per jaar, en sommige nog hoger.

En ja, dat heb ik gechecked omdat een simpele whois aangaf dat bepaalde domeinen nog vrij waren maar ik ze niet kon registeren. Blijkt dat het dus wel kan, maar dan voor een premium prijs. Laat dan maar zitten 8)7
ai.dev kwam op iets van 1300 euro uit :p

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:44

orf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
:)
w3.school staat nog te koop.
bitcoin.expert verwijst niet naar rian.
En @Creepy en @orf zijn de premium .dev's hier.

Oeh. Ik zie ook dat er een .properties TLD is. Dat gaat geheid problemen opleveren. :P

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
SPee schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 22:30:
:)
bitcoin.expert verwijst niet naar rian.
smartblockchain.expert is nog vrij .. cyber.expert dan weer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

orf schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:42:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjeb
ThomasG schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:31:
[...]

Daar heb je gelijk in! Ik bedoelde dan ook niet de premium domains, maar puur de standaard domeinen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
werner.dev heeft helaas ook een premium label gekregen. Wordt helaas een duur grapje als ik hem zou willen registreren.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:03
Valt mij op dat .dev domeinnamen over het algemeen al duur zijn

Helaas heeft Google mijn initiale ook een premium label gegeven kosten á 94 euro per jaar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

BladeSlayer1000 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:13:
Valt mij op dat .dev domeinnamen over het algemeen al duur zijn

Helaas heeft Google mijn initiale ook een premium label gegeven kosten á 94 euro per jaar 8)7
Ik heb een .dev domaintje op de kop kunnen tikken voor 12 Euro :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

R4gnax schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:11:
[...]

Wij hebben het ooit eens gehad met code die origineel afkomstig was uit een outsource-fabriek in Portugal.
Een bende om doorheen te kauwen en het nodige portugees her en der in gebruik voor functie- en variable-namen. Kwamen op de vreemdste plekken ook een cryptische drie letter variable tegen die niemand echt kon plaatsen. Totdat iemand op de gok het toch eens door een online vertaler heen haalde, en jawel: het bleek Portugees te zijn voor "het ding." 8)7
Hier wordt regelmatig geroepen "Yes, thingy is totally a legit technical term!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Firesphere schreef op maandag 4 maart 2019 @ 04:39:
[...]

Ik gebruik het wel eens als ik nog niet precies weet hoe een ding moet gaan heten. Meestal, als het ding wat vorm begint te krijgen, lukt het wel om er een normale naam aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

rutgerw schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:20:
[...]

Ik gebruik het wel eens als ik nog niet precies weet hoe een ding moet gaan heten. Meestal, als het ding wat vorm begint te krijgen, lukt het wel om er een normale naam aan te geven.
The point ===>
-- You --
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
Firesphere schreef op maandag 4 maart 2019 @ 04:39:
[...]

Ik moet bij dit soort dingen zelf altijd denken aan de sketch van Ronald Goedemondt, over een fliepeltje.
Pagina: 1 ... 20 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.